Kirjoittaja Aihe: Overkill (4x4 slash)  (Luettu 31764 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jalovi

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 40
Overkill (4x4 slash)
« : 19 Elokuu, 2010, 15:00:59 »
Short Coursea olisi tarkotus ajaa traxxasin slashiin pohjautuvalla autolla.


Sähköt:
Esc: MMP
Moottori : Velineon 3500 (varalla Lrp x12)
Servo: Hex tronic hx12k
Radio: Hobbykingin 2.4ghz
 

Iskarit: Edessä alkuperäiset 4x4 slash iskarit. Takana alkuperäiset stampeden iskarit.
Diffit: vakiot, vakio litkuilla
Laturi Turnigy A-6-10 200W
Korina toimii itse maalattu slashin vakio koppa.




KIA
Nopari: Losi Losb9500
Moottori: 12t titan (kesti viikon) - Losi xcelorin 10.5t
Akku: Track & Field dualsky 2s lipo
Pinjoni: Jossai ruuvi jumittu = poraamalla irti
Iskarit: Kaikki slashisin mukana tulleet kieroon ensimmäisessä hypyssä
« Viimeksi muokattu: 20 Lokakuu, 2010, 19:39:14 kirjoittanut Jalovi »

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Overkill (4x4 slash)
« Vastaus #1 : 19 Elokuu, 2010, 15:12:58 »
Hyvä että joku muukin näillä lässyköillä yrittää modia vääntää. Milläs akku setupilla ajelet?

Jalovi

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 40
Vs: Overkill (4x4 slash)
« Vastaus #2 : 19 Elokuu, 2010, 15:30:40 »
Pienillä 3s lipoilla ois tarkotus ajella. Alussa oli kovasti lämpöongelmia, mutta kun laittoi moottorin ajotuksen nollaan, pysyi lämmötki kohdalla. Tosin ei tän painosessa autossa taida paljoa vaikuttaa vähän isompikin akku.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Overkill (4x4 slash)
« Vastaus #3 : 19 Elokuu, 2010, 17:16:32 »
Hienoa, että täälläkin on innostuttu, ei yhtään huonompi autovalinta, tuleepahan näitäkin  ;)

Jousitusta kannattaa kokeilla erilaisissa asennoissa. Liian jäykkä ei toimi pehmeästi, mutta vastaavasti
liian löysä voi jättää kiinni. Kultainen keskitie löytyy kokeilemalla äärirajoja ja sitten paremmasta säätää
hieman uuteen suuntaan.

Itse en lähtisi leikkaamaan reunuksia, niin suurta hyötyä siitä ei saa, mutta slassin omistavat/neet voivat
sanoa tähän oman sanansa, koska he asian paremmin tietävät. Hienoa kuitenkin, että auto on alla ja
kiinnostusta löytyy, tästä se lähtee!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Overkill (4x4 slash)
« Vastaus #4 : 26 Elokuu, 2010, 13:00:05 »
Asiallisen näköinen pahvi SC-kori näin alkuun, vaivaa on nähty  :)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Jalovi

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 40
Vs: Overkill (4x4 slash)
« Vastaus #5 : 27 Elokuu, 2010, 16:25:24 »
Lasikuituinen pohja valmiina. Sitten viimeistely ja maalaus.

Jalovi

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 40
Vs: Overkill (4x4 slash)
« Vastaus #6 : 31 Elokuu, 2010, 19:12:59 »
Kiinasta tulossa kovaa vauhtia:

HD-1201MG ja HXT12K servot
Turnigy A-6 T200W laturi
Turnigy nano-tech 3300mah 2S 25~50C Lipo

Hetki sitten saapui novakin 3 cell lipo cutoffi ja SC renkaat

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Overkill (4x4 slash)
« Vastaus #7 : 01 Syyskuu, 2010, 21:03:46 »
Persoonallinen ja toimiva koppa, ihan livenä nähtynäkin! Hyvä kun sait cutoff laitteen toimimaan,
nyt pääsee ajamaan "pätkimättä" ja auto näyttää muutenkin hyvältä asetuksiltaan!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Jalovi

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 40
Vs: Overkill (4x4 slash)
« Vastaus #8 : 01 Syyskuu, 2010, 21:49:03 »
Joo tosiaan cutoffi toimii ja kopan kiinnityksetkin nyt kunnossa.
Uusi 2s lipo tilattu, jottei pääse savu loppumaan koneesta.

Koppa painaa aika hulppeasti, joten iskarit painuu pohjaan. Tähän toivottavasti auttaa pelkät jousien päälle lisättävät palikat?

Talvella sitte vielä viimeistelyä ja painonpudotusta kopalle.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Overkill (4x4 slash)
« Vastaus #9 : 01 Syyskuu, 2010, 21:55:47 »
Jees,

Kyl ne palat auttaa, toki samalla jäykentää joustoa, mutta apuna ovat.
Millanen 2Stuli tilattua, C-arvo ja Mah?

Talvella ehtii rakentaa auton kokonaan uudelleen, ennen seuraavaa kautta =)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Jalovi

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 40
Vs: Overkill (4x4 slash)
« Vastaus #10 : 01 Syyskuu, 2010, 22:23:10 »
3300mah Discharge: 25C Constant / 50C Burst
Max Charge Rate 5C
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11922

Kai se jäykennys ihan hyvä on, kun noinpaljon tulee painoa päälle.
Kyllähän siihen voi sit vaikuttaa iskareiden paikalla tukivarressa, jos tuntuu liian löysältä.

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Overkill (4x4 slash)
« Vastaus #11 : 02 Syyskuu, 2010, 14:20:30 »
Eihän se jousi siitä mihinkään jäykisty vaikka kuinka paljon laittaisi korotuspaloja. Progressiivisilla jousilla progression paikka ja jyrkkyys muuttuu, muuten jousi on ihan sama ja jousen ominaisuudet ihan samat.

Foffissahan on SC-säännöt on aika vapaat, mutta tuosta korista tai yleisemmin ylipainavasta SC-autosta sanoisin, että tarkoitus on ollut että SC11-luokkaan voi osallistua samalla autolla kuin SC-luokkien ratakisoihin. Näissä vaatimuksena on polykarbonaattikori (lexan), joka on ominaisuuksiltaan kestävä, vaikka onkin ohut ja kevyt. Törmäystilanteissa tuollainen lasikuitukori voi olla aika "murhaava" muille autoille huomattavasti suuremman painonsa ja kuvien perusteella kovin epätasaisen pintansa johdosta. Itse ainakin haluisin pitäytyä siinä, mikä koko kauden on toteutunut käytännössä, että autot ovat yhteislähdössä SC-ratasääntöjen mukaisia.

Muuten ihan virkistävää, että autoihin nikkaroidaan omia koreja, eikä kaikissa autoissa ole sitä samaa autonvalmistajan vakiokoria. Paljonkos tuo auto painaa tuon lasikuitukorin kanssa?
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Overkill (4x4 slash)
« Vastaus #12 : 02 Syyskuu, 2010, 15:01:13 »
Joo, en tarkoittanut että suoranaisesti jäykistyy, mutta jousto ei samalla "paineella" ole enää sama,
vaan samaan joustokseen vaatii enemmän "painetta".

SC:ssä on säännöt, mutta kaverilla ei vielä ole koria, eikä välttämättä sitä saa kauden päätöskisaan,
joten ei pääsisi ollenkaan SC-luokkaan ajamaan, jos nyt korin teon jälkeen aletaan huutamaan. Itse
olen valmis hyväksymään tuon tuollaisena kauden päätöksessä, mitä siihen tulee, että "murhaava",
niin tottakai kun erilaista materiaalia, mutta koreja saa kaupasta, ajofiilistä ei.

Jos jollakulla ongelma, ettei tuolla korilla nyt voisi jouston nimissä antaa ajaa päätöskisassa,
niin laittakoon allekirjoittaneelle yv:tä asiasta, muuten koen asian olevan kunnossa. Hieman credittiä
vaivannäöstä ja samalla lastenmielisyyttä touhuun, ei herneitä  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Overkill (4x4 slash)
« Vastaus #13 : 02 Syyskuu, 2010, 16:13:51 »
Niinpä, koreja saa kaupasta. Niin saa myös kokonaisia autoja. Pelkästään Sabella on hyllyssä toista kymmentä suoraan Slashiin sopivaa koria, ja toimitukset tunnetusti nopeita.

Se nyt on ihan sama vaikka kori olisi lyijystä, ei se materiaali ole se ongelma, vaan materiaalin ominaisuudet. Tässä tapauksessa ne tekevät korista ja koko autosta painavan ja tuo paino suhteessa muiden autojen painoon on myrkkyä. Meidän SC:t painavat 2,5 kg ajokunnossa, kuten varmaan useimmilla muillakin. Mahtaako tälle autolle riittää 3,5 kg tuon korin kanssa? Rata-ajo näillä autoilla, myös yhteislähdössä, on kontaktilaji ja kontaktitilanteissa merkittävästi kevyempi auto on kovilla. lasikuitukori ei varmaan anna yhtään periksi, joten kontaktitilanteissa koko iskun ottaa vastaan toinen auto.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Overkill (4x4 slash)
« Vastaus #14 : 02 Syyskuu, 2010, 16:35:49 »
Itse tuota koria pitelin kädessä, eikä se kyllä kiloa paina, hyvä jos puolta, ei hirveemmin tuntunut painavan.
Tarkoitushan ei ole ajaa romurallia, vaan rata-ajoa, joten vaikka vahingollisia osumiakin tulee, niin ei se "aito"
sc-kori nyt hipasusta hajoa (pl. maverick, joka p-a-s...). Se on sitten eri juttu, jos tahallaan vetäsee lämät,
mutta sitä tämä kaveri ei kyllä tee.

Eikö nyt olisi reilua antaa mahdollisuus kokeilla sc-foffin lisäksi yhteislähtöä, vaikka varmaan jää alkuerään,
mutta annettaisiin silti mahdollisuus uudelle harrastajalle, ettei nyt tuosta jää kiinni. En tiedä missä kohtaa
hommaa "aitoa" koria, se toki tulee, mutta tuleeko ennen mänttään on toinen juttu. Ei viittis tehdä kärpäsestä
härkästä, vaan vähän pilkettä silmäkulmaan niillekin, joille se on hankalampaa.

Erinäisiä faktoja voi aina kirjotella vaikka romaaniin saakka vaaroista ja muusta jutuista kategoria: "omatekoiset"
laparenkaat irtoavine lapoineen, mutta loppupeleissä se päätös saako ajaa lähdössä piilee järjestystaholla.

Jalovi: mitä "aitoa" koria olet ajatellut autoon, ihan slässin omaa vai? Milloin olet aikeissa hankkia sen?

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Overkill (4x4 slash)
« Vastaus #15 : 02 Syyskuu, 2010, 17:08:07 »
Itse tuota koria pitelin kädessä, eikä se kyllä kiloa paina, hyvä jos puolta, ei hirveemmin tuntunut painavan.
Tarkoitushan ei ole ajaa romurallia, vaan rata-ajoa, joten vaikka vahingollisia osumiakin tulee, niin ei se "aito"
sc-kori nyt hipasusta hajoa (pl. maverick, joka p-a-s...). Se on sitten eri juttu, jos tahallaan vetäsee lämät,
mutta sitä tämä kaveri ei kyllä tee.
No kontakti tilanteessa kevyempi auto lähtee tangentin suuntaan ja painava jatkaa kulkuaan. Eli ei pelkkä kesto ongelma ole, vaikka rasittaakin ripustuksia erilailla tuupata 2,5kg koslalla kuin 3,5kg koslalla kylkeen.. Mutta mulle ihan sama onko kori käytössä vai ei. Ja ei romurallia ole mutta tiedät kyllä kuinka paljon osumia tulee kun 4-6 autoa lähtee rintarinnan.

Jalovi

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 40
Vs: Overkill (4x4 slash)
« Vastaus #16 : 02 Syyskuu, 2010, 17:20:44 »
Pistän heti tilaukseen, niin kaikki saavat rauhan :)
Ja eikös sc autossa korin kuulu jäädä etu- ja takapuskureiden väliin? Eli se kori ei muutenkaan kauheesti iskua ota.
Mutta ei toi kulje tolla korilla kyllä mihinkää 2s akulla, joten ei taitaisi olla järkeä edes yrittää kisata tuolla.
« Viimeksi muokattu: 02 Syyskuu, 2010, 17:26:20 kirjoittanut Jalovi »

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Overkill (4x4 slash)
« Vastaus #17 : 02 Syyskuu, 2010, 19:42:30 »
Toki tuomari päättää onko auto sääntöjen mukainen ja jokainen osallistuja päättää haluaako osallistua vai ei ;)

Minä en ole mitään protestia asiasta jättämässä, joten sikäli ihan sama. Jos auto ei kulje 2S:llä mihinkään tuon korin kanssa, niin se kertonee riittävästi korin painosta ja järkevyydestä ajaa sillä. Siinä voi omakin auto olla kovilla sen kanssa.

Katselin noita Sabella hyllyssä olevia koreja ja siellähän oli ihan asiallisen näköisiä Prolinen koreja, jotka poikkeavat valtavirrasta ulkoasultaan ja varmasti ovat ainakin kotimaisten sääntöjen mukaisia.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Overkill (4x4 slash)
« Vastaus #18 : 03 Syyskuu, 2010, 00:24:20 »
Katson asiaa täysin neutraalilta näkökantilta, mutta sääntöjen mukaan on syytä mennä. Ei niitäkään turhaan hinkattu yli kymmentä sivua ennen kauden aloitusta. Tosiaan kun sen korin tilaaminen on mahdollista, eikä hintakaan ole mahdoton. Plussat kuitenkin itse tehdystä korista. Motivaatiota on selvästi ja toivotaan, ettei se tämän hässäkän vuoksi laskekaan. Hieno saada uusia kuljettajia mukaan ;).
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Jalovi

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 40
Vs: Overkill (4x4 slash)
« Vastaus #19 : 03 Syyskuu, 2010, 10:40:30 »
Kyllä säännöt on aina sääntöjä, en niitä tahallaan rikkomassa ollut, jotenkin jäi vain huomaamatta "lexan" sääntö.

Joku perus maalamaton slashi kori on tulossa. Hienoa siitä en odottakkaan saavani maalattua, mutta jos jollain on jotain helppoja vinkkejä korin maalaamiseksi, otan mielellään vastaan. Minkäänlaista kokemusta, tai välineitä ei löydy.

Käykö tavalliset spray pullomaalit, vai onko välttämätöntä ostaa lexan maalia?
Kannattaako ikkunat suojata ja jättää kirkkaiksi, vai maalata esim mustaksi?
Netissä on paljon juttu vesimaskeista, mutta miten ihmeessä korin sisällä pystyy leikkaamaan siihen veitsellä muotoja? Varmaan helpompaa vaikka kontaktimuovista leikata saksilla muotti ja liimata se sisälle.