Kirjoittaja Aihe: Kennen 'ElCamino' Axial ARTR  (Luettu 3385 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kenne

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 20
Kennen 'ElCamino' Axial ARTR
« : 05 Kesäkuu, 2010, 10:44:17 »
Auto on perustaltaan Axial ARTR

-09 kauden Crawling 'kilpuri' (kesä sarjan #3)

Idean ei ole alkaa tekemään tästä mitään 'voittaja' autoa vaan perus räppäilyyn hiekkakuopalla tms paikassa.
Toki jos kuski innostuu hommasta niin eihän sitä tiedä vaikka.......



Alkuun ajattelin ihan vai vanhoilla crawling alusta säädöillä lähteä liikkeelle.

Nyt autossa:
Savöx 20kg ohjausservo.
ACE RC BLC 40C nopari (Thunder Tiger).
Ripper 3900 kv moottori (Thunder Tiger).
Akku 3C 1000.
Vakio iskarit alusäiliöillä.
Tamiya 501sen takaiskarin jouset ympäriinsä.
-takana jäykemmät noin puoli drooppi korkeudessa.
-edessä pehmeimmät melkein drooppi korkeudessa.
Renkaat Pro-Line.
Vanteet Axial.
Maavaraa nyt reilu 6cm.
Paino nyt 'raceready' akkun ja kopan kanssa 1.884g.




Pistän mahdollisesti lisää kunhan pääsee ajelemaan.
« Viimeksi muokattu: 07 Kesäkuu, 2010, 14:35:12 kirjoittanut kenne »

kenne

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: Kennen ElCamino
« Vastaus #1 : 05 Kesäkuu, 2010, 10:49:55 »
Ensi testi takana.

Paikallisen rakennus työmaan isossa hiekkakasassa. Suht hienoa 'hiekkalaatikko' hiekkaa n. 5m korkea.

Voima ja wheelspeed puuttuu niinkuin ajattelinkin.
Näin vähällä voimalla ja Pro-Line renkaiden pidolla ei ollut ongelmia keulimisen suhteen ainsakaan.
Ajettavuus vaikutti suht inhimmiseltä...vaikka en tiedä lajista ja sen vaatimuksista tuon taivaallista.
Hyvin pysyi pystyssä sivuttain ajettaessa ja käännettäessä alaspäin.

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Kennen ElCamino
« Vastaus #2 : 05 Kesäkuu, 2010, 12:01:54 »
Kuten jo offissa sanoinkin, todella ärhäkkä look. Kepeys on suuri plussa. Olemme todenneet jäykän jousituksen hyväksi, mutta sekin on paljon auto- ja ratakohtaista. Maavara on ihan hyvä. Ei kannata ainakaan nostaa, koska sitten ajaminen muuttuu tuskallisemmaksi.

Katson setupeja kisratalasien läpi, joten voi poiketa jonkin verran hupiajelijan ihanteellisista setupeista. Modi on kaikista hauskinta silloin, kun on teknistä maastoa ja tiukkoja porttivälejä.

Penguin on käsittääkseni järjestänyt tai ollut järjestämässä jonkinlaisia ajoja Nurmijärvellä päin. Ei kovin kaukana Espoosta. Siellä kannattaa käydä kokeilemassa, jos on aikaa ja intoa ;).
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

kenne

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: Kennen ElCamino
« Vastaus #3 : 06 Kesäkuu, 2010, 11:50:00 »
Tekniikka päivitys:

Nopari-moottori tuli jostain Thunder Tigerista vapautunut combo.
Kone 3900 kv Ripper harjaton.
Nopari Ace RC BLC 40C joka sietää 3 kennosen akun.

Nyt rupes jo vähän tuntumaan että olis voimaa enemmän kuin kuski hallitsee. Toki eiköhän siihenkin totu hetkessä ja alkaa kaipaamaan lisää :-)

Autossa alkaa nyt jo keula tuntumaan kevyeltä mutta ohjattavuus säilyi viellä jotenkin edes hallittavana.
Pitäisi varmaan hiukan rajoittaa ulos joustoa edessä sisäisillä kevyillä jousilla. ?

kenne

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: Kennen 'ElCamino' Axial ARTR
« Vastaus #4 : 09 Heinäkuu, 2010, 06:50:36 »
Pikku testiä suoritettu.

Kuinka paljonkohan sitä Voimaa tarvitaan lajissa.
Testasin tuolla 3900KV moottorilla ja 3 sekä 4 kennosella patterilla.
3 kennosella tuntuu että voimaa riittää mutta saako sillä riittävästi 'huippuja' ylämäessä? Sutii aina kun painaa kaasua eikä puudu mäkeen.
4 kennosella siitä tuli ihan hullu...vaikea hallita kun 'avaa'.

Pitääkö vain opetella ajamaan tolla 4 kennosella vai piisaakohan se 3 kennonen jos vaikka innostus joskus tulla kisoihin kattomaan miten muut ajelee.

Edit:
Pikku video by Qaw http://qaw.1g.fi/kuvat/rc/kenne/kenne.avi
Alussa 3 kennosella ja 4wd
myöhemmin etu vetarin pinni poikki 4 kennosella.
« Viimeksi muokattu: 10 Heinäkuu, 2010, 00:48:39 kirjoittanut kenne »

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Kennen 'ElCamino' Axial ARTR
« Vastaus #5 : 11 Heinäkuu, 2010, 21:26:44 »
4 kennosella olen kerran axussa kokeillut = rikkojen kera. Muistaakseni kukaan ei ole ajanut 4S:llä,
sillä se on jo liiaksi eli 3S riittää erinomaisesti ja leikkii sitten pinjonilla. Toki 4S saat ajaa, jos pysyy
käsissä ja tekniikka kestää, tervetuloa katsomaan/ajamaan  8)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

kenne

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: Kennen 'ElCamino' Axial ARTR
« Vastaus #6 : 25 Elokuu, 2010, 01:55:09 »
Kävin taas kokeilemassa.
Paikka ei ollu kovin kaksinen.
Rinteet olis varmaan päässy Crawlerillakin ylös.

Ilmeisesti se edellisen kerran kokeilu 4 kennolla teki tehtävänsä.
Jakolaatikon keskiratasta alko ilmeisesti v****amaan ja se hylkäs hampansa.


Pikku rakenteluvinkki, jos se ei teillä jo ole vastaavasta asiasta kokemusta ja lääkkeet.

Samalla kun avasin jakolaatikon päätin kurkata akseleihin.
Hiekkaa niissä oli niin että olis voinnu tehdä oman 'biitsin' tohon pihalle.

Tassä etupää avattuna. Siellä ei ollut niinkään paljon kuin takasessa oli (unohtu ottaa foto) Ja avattaessa suurin osa valui rakentelu alustalle.


Parit laakerit joutu vihtamaan kun ne oli syönny hiekkaa eikä oikein jaksannu pyöriä.



Seuraavassa pikku vinkki miten saa hiekan pysymään oikealla puolrella.
Ainekset:
-HPI Grabberin foamista likkasin pikkupaoja joiden pitäisi estää hikan kulun perän arimpiin kohti.
-Aseöljy, jolla kastelin joitakin ja valmiiksi.





« Viimeksi muokattu: 25 Elokuu, 2010, 09:36:01 kirjoittanut kenne »

kenne

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: Kennen 'ElCamino' Axial ARTR
« Vastaus #7 : 25 Elokuu, 2010, 11:54:37 »
Ainiin unohtui tämä muutos ilmoittaa samalla.

Akselin päällä tosiaan on kaksi ylimääräistä reikää per puoli.
Ne kuuluu tulpata. Helpoin tapa linee kuvan mukainen. Lyhyet M3 koneruuvit reikiin.

Niitä mulla ei ollut ja siitä varmaa aimo osa hiekasta mennyt sisään.



http://kenne.pictures.fi/kuvat/RC/Axial/IMG_2100.JPG/_smaller.jpg

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Kennen 'ElCamino' Axial ARTR
« Vastaus #8 : 25 Elokuu, 2010, 18:20:41 »
Hyviä neuvoja kuvatuksin. Omia akseleita en ole uskaltanut edes avata. Sitten availlaan, kun tulee ensimmäinen lautasremontti :D. Vararattaat on olleet kyllä jo yli vuoden. Ihmeen hyvin on akselien sisustat kestäneet.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

kenne

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 20