Kirjoittaja Aihe: Short Course 1:10 & 1:12 autot  (Luettu 80359 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #100 : 11 Maaliskuu, 2010, 09:12:37 »
Tämä on selkeää. Toki tietty ratakuskeille voi olla hankala, kun ei mene samoilla litkuilla ainakaan yhtä hyvin, mutta antaa ainakin tänne selkeät suuntaviivat siitä mitä diffeille tehdään.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #101 : 11 Maaliskuu, 2010, 09:26:38 »
Selkeä on ja ratakuskien on tehtävä, kuten mäkihypyn ja hiihdon yhdistämisessä, mäkihypyn jälkeen vaihdetaan sukset
toisenlaisiin ja lähdetään ladulle. Nyt ratahemmoilla on mahdollisuus ajaa samoilla litkuilla tai vastaavasti vaihtaa diffit
foffia varten, kompromissiä...
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #102 : 11 Maaliskuu, 2010, 09:33:58 »
Näillä näkymin en ole itsekään lapioimassa heti. Katsoo ensin miten menee löysemmillä. Radalla sujuvasti ajaminen lapiotavaralla on täysin mahdotonta.

Radoista vielä sen verran, että ne eivät tule olemaan niin modimaisia, että lapiotavara on pakollista. Eli ei vahvojen litkujen puolesta kannata ottaa ressiä. Hyvällä tuurilla pääsen testaamaan hyperiä sunnuntaina. Sitten tiedän enemmän auton etenemiskyvystä.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

niemma-2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
  • 27.095
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #103 : 15 Maaliskuu, 2010, 21:57:05 »
Mahtaakos tuo mun predator kuinka olla tähän SC luokaan kelpuuva?
Diffit on raskaat pyörimään "kitkajarrutetut" mutta ei lukossa ja 2S lipoja löytyy ja jopa 8.4V akkuja.
Tuossahan on etupuskuri mutta ei edes vakiona takana.

Olikos tässä luokassa millaset mitta rajat autolle?
« Viimeksi muokattu: 15 Maaliskuu, 2010, 22:02:01 kirjoittanut niemma-2 »

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #104 : 15 Maaliskuu, 2010, 22:24:25 »
Ensimmäisellä sivulla luokan säännöt: http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=2259.msg14915#msg14915

Yhdellä sanalla vastattuna: Ei
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

niemma-2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
  • 27.095
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #105 : 15 Maaliskuu, 2010, 23:09:50 »
Ensimmäisellä sivulla luokan säännöt: http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=2259.msg14915#msg14915

Yhdellä sanalla vastattuna: Ei

Mikähän mahtaa olla se syy miksi ei, koppa vai raideleveys on syynä?, jos sallitaan mikä tahansa 2wd tai 4wd auto niin ei kai sen tarvi olla tuo traxxas tai vastaavan mallinen auto?
Mittoista ei oo ainaskaan puhe...

Ilmeisti siis auton tulee olla täysin tuollainen SC mallinen auto?
« Viimeksi muokattu: 15 Maaliskuu, 2010, 23:13:30 kirjoittanut niemma-2 »

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #106 : 15 Maaliskuu, 2010, 23:12:43 »
Ensimmäisellä sivulla luokan säännöt: http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=2259.msg14915#msg14915

Yhdellä sanalla vastattuna: Ei

Mikähän mahtaa olla se syy miksi ei, jos sallitaan mikä tahansa 2wd tai 4wd auto niin ei kai sen tarvi olla tuo traxxas tai vastaavan mallinen auto?
Mittoista ei oo ainaskaan puhe...

Ei kuitenkaan IHAN mitä tahansa, vaan SC-autoja  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #107 : 15 Maaliskuu, 2010, 23:15:14 »
Ensimmäisellä sivulla luokan säännöt: http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=2259.msg14915#msg14915

Yhdellä sanalla vastattuna: Ei

Mikähän mahtaa olla se syy miksi ei, koppa vai raideleveys on syynä?, jos sallitaan mikä tahansa 2wd tai 4wd auto niin ei kai sen tarvi olla tuo traxxas tai vastaavan mallinen auto?
Mittoista ei oo ainaskaan puhe...

Ilmeisti siis auton tulee olla täysin tuollainen SC mallinen auto?

Mistä autosta on kyse? Voi olla että ymmärsin väärin. Säännöt on kuitenkin helvetin timmit, vaikka onkin vaikeesti hahmoteltavat sallittu/kielletty osioiden vuoksi.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

niemma-2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
  • 27.095
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #108 : 15 Maaliskuu, 2010, 23:15:36 »
Ehkä kannattaa hiukan selvennellä tuolla tuota asiaa, että oon sit ainoa mahdollinen epäselvä tästä... :)

Edit: paljos teillä toi SC:n kori on leveeja ja pitkä, meitin et onko se leveempi kun toi trukki kori, eli meniskö tollanen yleensäkään tohon HPI:n päälle....
« Viimeksi muokattu: 15 Maaliskuu, 2010, 23:18:00 kirjoittanut niemma-2 »

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #109 : 15 Maaliskuu, 2010, 23:56:17 »
Ehkä kannattaa hiukan selvennellä tuolla tuota asiaa, että oon sit ainoa mahdollinen epäselvä tästä... :)

Edit: paljos teillä toi SC:n kori on leveeja ja pitkä, meitin et onko se leveempi kun toi trukki kori, eli meniskö tollanen yleensäkään tohon HPI:n päälle....

Olet oikeassa. Nyt mentiin Truggy-puolelle. Käytännössähän nykysäännöissä modisi on sallittu, jos saat autosi mahtumaan muiden sääntöjen osalta.

Toisaalta olen 90% varma, että truggyja ei enää tulevaisuudessa lasketa. Ne ovat jo koppansa puolesta eri asemassa. Koppapakkoa ei ollut ennen truggy-pykälää julkaistaessa. Hyvä että huomautit porsaanreiästä.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

niemma-2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
  • 27.095
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #110 : 16 Maaliskuu, 2010, 00:11:10 »
Mutta jos tuohon hankkii SC korin niin olis sit porsaanreikä ummessa ? :D
Kaikki muut mainitut pykälät tuo modi autoni pitäs mielestäni, vakiohan toi on jos ei sähköstys modausta oteta lukuun...
Molemmissahan on samanlainen alusta mut kori on erinlainen.
« Viimeksi muokattu: 16 Maaliskuu, 2010, 00:15:11 kirjoittanut niemma-2 »

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #111 : 16 Maaliskuu, 2010, 00:12:47 »
SC-korille on ihan SC-säännöissä mitat, samoin kuin autolle muutenkin. Ymmärtääkseni auton pitäisi niihin mittoihin mennä, jotta se on SC11-luokan mukainen.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #112 : 16 Maaliskuu, 2010, 00:29:22 »
Vaan eipä ole enää. Pyritään pitämään edes yksi luokka ns. tehdasluokkana, ettei heti foffihirmut vie uusilta kuskeilta mahdollisuuksia voittoon.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #113 : 16 Maaliskuu, 2010, 00:47:17 »
Truggya ei enää ole. SC-2 ja SC-4 luokka ovat samassa. Vinkkinä kuitenkin sanon, ettei kannata odottaa liikoja 2wd autolla.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #114 : 16 Maaliskuu, 2010, 01:14:47 »
Mutta jos tuohon hankkii SC korin niin olis sit porsaanreikä ummessa ? :D
Kaikki muut mainitut pykälät tuo modi autoni pitäs mielestäni, vakiohan toi on jos ei sähköstys modausta oteta lukuun...
Molemmissahan on samanlainen alusta mut kori on erinlainen.

Sanon nyt vielä että sääntö ei ole sinun takiasi. Olisi enemmän kuin mieluisaa nähdä sinuakin pitkästä aikaa. Kuitenkin olet ollut aika alusta asti mukana. Luokan kuvio on vain niin, että täytyy auton täytyy olla tehdasvalmisteinen SC-autopohjainen.

Modiin autollasi voi osallistua. Treenaamalla sillä voi pärjätäkin. Monuthan on lähellä ;).
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

OV

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #115 : 16 Maaliskuu, 2010, 01:48:48 »
Mites tuo akkusääntö? Mitä perusteita sille on kun motit on kuitenkin vapaat? Ite aattelin kokeilla XL pannua ja se tarttis kaverikseen min. 4s lipot. Jotta vaan miksi ei....

Tosin en kyllä ymmärrä tuota ratapuolen max. 8,4V sääntöäkään kun moottorit on kerran vapaat. Ittelleen siinä vaan hallaa tekee kun lisää painoa tuo. Ja pannuja kyllä löytyy 2s:lläkin kiertäviä. Että miksi se sitten on rajattu?

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #116 : 16 Maaliskuu, 2010, 01:54:37 »
Mites tuo akkusääntö? Mitä perusteita sille on kun motit on kuitenkin vapaat? Ite aattelin kokeilla XL pannua ja se tarttis kaverikseen min. 4s lipot. Jotta vaan miksi ei....

Tosin en kyllä ymmärrä tuota ratapuolen max. 8,4V sääntöäkään kun moottorit on kerran vapaat. Ittelleen siinä vaan hallaa tekee kun lisää painoa tuo. Ja pannuja kyllä löytyy 2s:lläkin kiertäviä. Että miksi se sitten on rajattu?

Joo'o.. Nyt kun miettii, niin miksei... Tästä keskustellaan. Hyvä kun otit puheeksi.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

niemma-2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
  • 27.095
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #117 : 16 Maaliskuu, 2010, 01:56:31 »
Kai se on jos akku olis vapaa kooltaan niin saatas enemmän jännitettä ja enemmän tehoa ja vois käyttää tehokasta mosaa.
Mutta kun jännitteelle on rajoitus niin se hiukan kuristaa tuota viritys puolta joten joutuu hakemaan moottorilla sen lopun virityksen jos haluaa, ei tuu tätä teho huulluutta luokkaan :D
Onhan turisti touhussakin max jännite ja mosilla se viritys sit tuodaan ja varmistetaan että akku toimittaa tarpeeksi virtaa
tehoille..ym

Verrata voi että rallissa..ym on koneen litratilavuus max ja viritys on esim vapaata.
Tosin iso kv mosa pienellä jännitteellä ja raskailla välityksillä on yleensä tuhon oma joko mosalle tai säätimelle.

Kohtahan se on niin ettei tarvita ajotaitoa pahemmin kun auto kirjamellisesti menee voimalla perille :D

Entii onko mietinnäsi perää vai selitänköhän nyt väärin mut sen voipi joku korjailla jos tahtoopi...
« Viimeksi muokattu: 16 Maaliskuu, 2010, 02:16:38 kirjoittanut niemma-2 »

TomiKoo

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 75
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #118 : 16 Maaliskuu, 2010, 08:34:10 »
Pitkään piti ihmetellä, mistä te oikein kirjoitatte. Olenkohan aivan väärässä, vai onko säännöistä poistettu mahdollisuus osallistua 2wd trukilla, esim HPI Firestorm? Olisin voinut vannoa, että alussa siitä oli keskustelua. Eipä silti, parempi ettei SC-luokkaan sotketa mitään trukkeja, niin pysyy yhtenäisenä koko homma ja autojen ulkoasu.

Noudattaisin ratapuolen sääntöjen linjaa akku & koneasioissa. Eli jännite rajattu ja koneet vapaa. Radalla tällä hetkellä päätään nostaa Novak HV ym vastaavat pitkäkannuiset koneet. Saadaan hyvin vääntöä ja pitkillä välityksillä kunnolla kulkua, kuitenkaan lämmittämättä konetta ja noppaa liikaa. Itsellä on käytössä Robitronic 6,5T / 3600kv kone, jolla kulkua 2S:lla on yllin kyllin ja vielä on varaa hakea lisää vauhtia ulkoradalle pidemmällä välityksellä, vääntöä piisaa.

Tomi
| Xray T2R Pro & X10 & XB808 | 3x Axial AX-10 & SCX-10 & SWX-10 | Maverick Strada SC | Hong Nor SCRT10 & X2 CRT | Spektrum DX3R |

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #119 : 16 Maaliskuu, 2010, 10:04:53 »
Ehdottomasti se 8,4v rajoite, eli max 2S lipo. Siinä vaiheessa homma räjähtää jälleen, kun annetaan vapaus akkuunkin.
8,4v siitä syystä, että pitää itsekin miettiä millä koneella pärjää sekä foffissa, että radalla, niin että tehoja on molempiin
sopivasti. Varmasti joutuu kompromissiä tekemään, mutta se tekee tästä hienoa. Itse en halua nähdä luokan muuttuvan
heti leijuviksi autoiksi, jotka menevät 4S akulla ja XL moottorilla kaasulla vaan, siinä vaiheessa jättäydyn itse leikistä.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN