Kirjoittaja Aihe: Unlimited GP:n tulevaisuus?  (Luettu 18713 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Unlimited GP:n tulevaisuus?
« Vastaus #20 : 17 Maaliskuu, 2010, 21:49:44 »
Tällä erää tarvitaan vähintään edelleen se 2 vakituista kisaajaa, jotka ajaa kauden lävitte,
ei riitä se, että ajaa 1-3 kisaa, vaan pitäs varma olla, muussa tapauksessa odotellaan kuun
viimeiseen päivään, jolloin tuomio laitetaan esille.

Ainekin muutama taho ei lähde ollenkaan ajamaan, ellei tiettyä määrää saada, eli finc:n kanssa
samaan ei ängetä 3 autoa GP luokkaa, eri asia jos ajaa ihan omaan "joskus".

odotellaan kilpailijoita...
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Penguin

• FOFF Competitor
« Vastaus #21 : 17 Maaliskuu, 2010, 22:00:37 »
Aika yleistä muissakin lajeissa ja sarjoissa, että kisaan on minimiosallistajamäärä ja jos sitä ei tule täyteen, niin kisa perutaan. Se voi tarkoittaa että mitään järkevää sarjaa ei saa ajettua, mutta yksittäisiä hyviä kisoja voi tulla silti. Itse en aja, mutta ihan mielellään niitä kisoja katsoi ja onhan siellä ollut mukana ainakin pari kuskia, jotka eivät muita luokkia ole edes ajaneet. Sääli se on jos väki vähenee siksi, että luokka katoaa, mutta ehkä se on sitten niin että sääli on sairautta.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

niemma-2

• FOFF Competitor
  • 27.095
« Vastaus #22 : 17 Maaliskuu, 2010, 22:06:13 »
Ihme on että jos 7 Juu ääntäkin jo, se nyt on että miksi kaikki ei sit kerkiä tai muuta vastaavaa kaikkiin kauden kisoihin, joko työt, muut menot tai joku muu syy.
Syyt kun tietäs niin olis paljon helpompi kattoa asiaa eteenpäin että mitä tehdä asialle...
Tuntuu vaan että joko hiljennytään ja katotaan mitä asialle tapahtuu tai ei enään kiinnosta oikeesti eli samantekavää...

Jos vain pelkkää GP:tä ajava kuskit ei sit haluaisi lähteä muille montuille ajamaan yhden kisan takia aina niin saahan senkin sanoa...

Itse olisin kovasti GP porukassa mukana kaiken mitä voin mutta turhaa sitä on panostaa intoaan siihen jos tää tälläseksi menee, meneehän tässä intokin itsellä, itselläni onneksi on näitä RC harrastus lajeja jokalähtöön ollut jo 13V:stä lähtien et ei se yhteen kaadu...
« Viimeksi muokattu: 17 Maaliskuu, 2010, 22:08:48 kirjoittanut niemma-2 »

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
« Vastaus #23 : 17 Maaliskuu, 2010, 22:13:53 »
Tällä erää, mitä asiaa olen hoitanut, niin yksi on GP:n lopettanut, joka sitä ainoastaan luokkana ajoi.
Toisen kanssa on keskusteltu, että x-määrä tulee saada autoja tai ei ole innostusta ajaa, eikä niitä 2-3
auton luokkia ole täten tarkoitus pitää (toki jos hoidatte itse, niin samalla voi ajaa).

Luokkiin vaaditaan tiettymäärä autoja, jotta ne toteutuvat, sama 5 sääntö tulee olemaan niin uudessa
sc-luokassa, modissa kuin ep:ssä, ellei autoja ole, ei ajeta luokkaa. Täten kaikille sama. Ylipäätään nuo
polttikset ainakin omaan silmään eivät tässä lajissa näytä automäärällä nousevan, mutta olisi se hienoa
ne vielä ajossa nähdä, mutta edelleen, vaatii sen pari aktiivia = kauden läpiajoa, ettei muitten kausi mee
siihen, kun yks ei pääsekään..

Puhuttiin myös kontaktin kanssa, että kangasalan 1/1 näytökseen = MM-kisat, voidaan tuo GP luokka ottaa,
jos sinne saadaan autoja tarpeeksi, eli pääsee näyttää nuorille pojille pörräävien autojen menoa  :)

Kyseinen äänestys meinaa sitä, että on kiinnostusta nähdä luokkaa jatkossakin. Tietojeni mukaan aktiivisia
ajajia ei kuitenkaan vielä ole tarpeeksi, eli edelleen pari aktiivia vaaditaan. Porukka kyllä tahtoo luokkaa nähdä,
mutta niitä "tekijöitä" ei ole tarpeeksi. Sama homma kaatoi XL:n, Stanun ja Streetin.

SlidSlide

• RFOT
  • Admin
« Vastaus #24 : 17 Maaliskuu, 2010, 22:19:49 »
Toivotaan nyt että GP pysyisi vielä hengissä, tosin jo olemassa 4 henkilöä jokka jostakinsyytä vastustaa sitä, kun ei ole omaa autoa tässä luokassa, eikä kiinnostusta yleensäkkään GP luokkaa kohti...?
Mutta jos nyt käy niin että jostakin ihmeen syystä GP luokka lopetetaan niin voihan tuon GP kisan pitää erikseen niiden kesken jokka sitä haluaa ajaa, ilmoitetaan pisteet tänne...ym.

Helppohan se on henkilöiden tappaa GP luokka jos haluaa antamalla - ääni kun heitä ei kiinnosta moinen, onko sit lie mennyt oman GP osaamisen takia herne nenään ja siitä innostus ja nyt kostoksi pois jaloista kun kiinnostaa muut luokat ?

Mitä kiinnostavaa on luokassa, jossa ajaa 3 autoa? Siinä vaiheessa rupeaa kiinnostus kasvamaan, kun autoja rupeaa olemaan enemmän kuin viisi.

Joo ei osata säätää, senhän takia lopetetaan luokka. Nyt se paljastui viimeinekin.

Syyt kun tietäs niin olis paljon helpompi kattoa asiaa eteenpäin että mitä tehdä asialle...
Tuntuu vaan että joko hiljennytään ja katotaan mitä asialle tapahtuu tai ei enään kiinnosta oikeesti eli samantekavää...

Jos vain pelkkää GP:tä ajava kuskit ei sit haluaisi lähteä muille montuille ajamaan yhden kisan takia aina niin saahan senkin sanoa...

Itse olisin kovasti GP porukassa mukana kaiken mitä voin mutta turhaa sitä on panostaa intoaan siihen jos tää tälläseksi menee, meneehän tässä intokin itsellä, itselläni onneksi on näitä RC harrastus lajeja jokalähtöön ollut jo 13V:stä lähtien et ei se yhteen kaadu...

Kyllähän sitä ollaan viimeinen vuosi katsottu. Luokassa ei ole harrastajamäärä kasvanut, vaan pienentynyt ja pienentyy entisestään. Eipä sinuakaan pahemmin näkynyt ajamassa viime vuonna, eikä 2008 Kangasalaa pidemmillä kisapaikoilla. Juuri tämän gp-harrastajien lopetuksien jälkeen on hyvin vaikea rakentaa enää mitään pitävämpää luokkaa uusien harrastajien turvin - niin joo, minkä harrastajien ::)?

Olen jo oman kantani asiasta sanonut. GP-kuskit voivat ajaa kisansa Fincupien yhteydessä tai ominaan joskus. Tänne saa laittaa kilpailukutsujua, tuloksia yms oheista kilpailuihin liittyvää. GP-kuskien taholta on kuitenkin tullut, ettei luokkaa haluta jatkaa, mikäli kuskeja ei ole. RFOT ei luokkaa järjestä, ellei kuskeja tule. Jos jotain on tehtävissä, niin nosta viisauksienhatustasi ohje tähän ongelmaan. Foorumilla itkeminen on turhaa.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

niemma-2

• FOFF Competitor
  • 27.095
« Vastaus #25 : 17 Maaliskuu, 2010, 22:20:07 »
Alkuni koko fossissa oli GP autolla ja ollutkin 08 asti ja modi siinä sivussa.
Tänä vuonna on semmoinen modiauto joka voisi jo tuoda ajatusta lähtee ajamaan siihen luokkaan paremmin ja ehkä jopa kokonaan siihen jos GP nyt kuopataan.
Ilmeisesti joitakin nyt häiritsee minun possaoloni kisoista, niihin on syy kuten muillakin on omiinsa, mutta en ole siltikään lopettanut vai olenko? Kyllähän minä voin lopettaa jos minusta on oikeesti vaivaa, mukanaoloani harrastuksessa ei ilmeisemmin kukaan halua auttaa mitenkään, yleensä kaikki harrastukset on ryhmähenkeä jossa ei kaveria jätetä.

Mulla nyt liikkuminen oli 2009 vähän heikkoa kun lapsikin oli pieni joten ihan autossa ei voi nukkua ja kun perhe joutuisi matkustaa mukana jos en saa kimppa kyytiä niin majoitus on tärkeä silloin ja ehkä juuri sillon ei oo rahaa kaikkeen, eri jos olis tilanne toinen ja pääsisin kisapaikoille niin olisi helpompi olla täysillä mukana aina, viime vuosi siksi jäi kokonaan kanssa että en viittinyt alkaa maksamaan kausimaksua kun koko kausi oli muutenkin niin epävarma joten pidin välikauden.
Näistä asisoita on juteltu parin henkilön kanssa ja silti vaan morkataan ja syytellään aina minua kun kaikki on V...u:illaan

Ok, itse jään odottamaan tuota GP tilannetta nyt sitten, mukana oon mutta katsotaan kuinka porukkaa ilmottautuu.

Eihän täällä varmasti itketä vaan puhutaan asiasta niinkuin se on, ehkä jotkut ei kestä ja sitten käsketään olla puhumatta asiasta...
Mutta sille en voi mitään jos GP kuskit haluaa lopettaa, eipä moni ole jutellut yleisesti foorumilla asioita ja sitten  kaikki tulee yllätyksenä monelle...
Ymmärrän kyllä miksi harrastajia häviää...

Minä oon ehkä surasanainen ihminen mutta GP:n puolesta sanonut mielipiteeni ja jään odottelemaan tulevaa...
« Viimeksi muokattu: 17 Maaliskuu, 2010, 23:51:45 kirjoittanut niemma-2 »

SlidSlide

• RFOT
  • Admin
« Vastaus #26 : 17 Maaliskuu, 2010, 23:46:24 »
Ilmeisesti joitakin nyt häiritsee minun possaoloni kisoista, niihin on syy kuten muillakin, mutta en ole siltikään lopettanut vai olenko? Kyllähän minä voin lopettaa kokonaan jos nyt sitä toivotaan, mukanaoloani ei ilmeisemmin kukaan halua auttaa mitenkään?

Ei häiritse. Kilpailuja koskevissa asioissa ei vain ole kovinkaan paljoa painoarvoa, jos ei käy kilpailuissa.

Mulla nyt liikkuminen oli 2009 vähän heikkoa kun lapsikin oli pieni joten ihan autossa ei voi nukkua ja kun perhe joutuisi matkustaa mukana jos en saa kimppa kyytiä niin majoitus on tärkeä silloin ja ehkä juuri sillon ei oo rahaa kaikkeen, eri jos olis tilanne toinen ja pääsisin kisapaikoille niin olisi helpompi olla täysillä mukana aina, viime vuosi siksi jäi kokonaan kanssa että en viittinyt alkaa maksamaan kausimaksua kun koko kausi oli muutenkin niin epävarma joten pidin välikauden.
Näistä asisoita on juteltu parin henkilön kanssa ja silti vaan morkataan ja syytellään aina minua kun kaikki on V...u:illaan

Tämä ymmärretään. Ei olla syytelty eikä mikään ole vituillaan. Liittyen edelliseen, kilpailussa käyvillä on suurempi sana.

Eihän täällä varmasti itketä vaan puhutaan asiasta niinkuin se on, ehkä jotkut ei kestä ja sitten käsketään olla puhumatta asiasta...
Mutta sille en voi mitään jos GP kuskit haluaa lopettaa, eipä moni ole jutellut yleisesti foorumilla asioita ja sitten  kaikki tulee yllätyksenä monelle...
Ymmärrän kyllä miksi harrastajia häviää...

Puhuit toki asiaakin. Jollet oikeasti älynnyt mitä meinasin itkemisellä, niin tässä vielä selvennyksenä:

Toivotaan nyt että GP pysyisi vielä hengissä, tosin jo olemassa 4 henkilöä jokka jostakinsyytä vastustaa sitä, kun ei ole omaa autoa tässä luokassa, eikä kiinnostusta yleensäkkään GP luokkaa kohti...?

Ei kukaan vastusta. Säännöissä on alusta asti lukenut, ettei luokkaa ei ajeta jollei kuskeja ole riittävästi. Luokka on mielestäni viihdyttävin katseltava EP:n jälkeen.

Helppohan se on henkilöiden tappaa GP luokka jos haluaa antamalla - ääni kun heitä ei kiinnosta moinen, onko sit lie mennyt oman GP osaamisen takia herne nenään ja siitä innostus ja nyt kostoksi pois jaloista kun kiinnostaa muut luokat ?

Kisojen pituus on jo nyt venähtänyt. Mitä se olisi, jos kaikilla järjestäjilläkin olisi gp-luokassa auto? Siinä menisi aikaa, rahaa ja työmäärä olisi suurempi vielä suurempi kuin nyt. Sarkasmi on kaunis asia. Siitä pisteet viestillesi.

Minä oon ehkä surasanainen ihminen mutta GP:n puolesta sanonut mielipiteeni ja jään odottelemaan tulevaa...

Suorasanaisuus on hyvä, jos sanoo asiasta.

niemma-2

• FOFF Competitor
  • 27.095
« Vastaus #27 : 18 Maaliskuu, 2010, 00:02:36 »
Huoh, pitääkö raudasta vääntää tuo yksi juttu.
Ehkä siksi en ole päässyt ulommalle kisailemaan kun on ns rajotteita liikkumiseen, jos olis ollut mahdollista lähtee niin olisinhan minä lähtenyt vaikka heti.

Eikäpä oo paljoa kannusteitakaan kuulunut vaikka kovasti yritän olla mukana, kisat on kisoja juu mutta kyllä niissä yhteinen harrastus henki pitäs olla ja porukka kavereita toisilleen, vai onko tämän lajin rentous ja hauskanpito lupaukset ollut vaan huuhaa juttua?
« Viimeksi muokattu: 18 Maaliskuu, 2010, 01:25:23 kirjoittanut niemma-2 »

SlidSlide

• RFOT
  • Admin
« Vastaus #28 : 18 Maaliskuu, 2010, 00:09:55 »
Vuosi poissa muuttaa paljon. Varsinkin kun laji on näin nuori. Nykyään kisoista lähdetään takarenkaat puhki ja kirveet heiluen. Kukaan tuskin enää puhuukaan toisilleen muuta kuin foorumin välityksellä. Surullista mutta totta.

Edit: Kaikille vielä tiedoksi ennen kuin tulee vääriä tulkintoja, että tämä oli 100% sarkasmia. Kisapaikoilla on omasta mielestäni aina mukava ja rento fiilis. Koskaan en ole havainnut minkään sortin pään aukomista kenenkään suunnalta toiselle. En tietääkseni ole itsekään sitä harrastanut, en ainakaan muista ;D. Laji on parantunut parin vuoden aikana huomattavasti.
« Viimeksi muokattu: 18 Maaliskuu, 2010, 00:52:16 kirjoittanut SlidSlide »

niemma-2

• FOFF Competitor
  • 27.095
« Vastaus #29 : 18 Maaliskuu, 2010, 00:15:13 »
Vuosi poissa muuttaa paljon. Varsinkin kun laji on näin nuori. Nykyään kisoista lähdetään takarenkaat puhki ja kirveet heiluen. Kukaan tuskin enää puhuukaan toisilleen muuta kuin foorumin välityksellä. Surullista mutta totta.

Siitä en voi kun harmitella, vieläkään kauheen virallinen laji ja nyt näin...
« Viimeksi muokattu: 18 Maaliskuu, 2010, 00:25:23 kirjoittanut niemma-2 »

Penguin

• FOFF Competitor
« Vastaus #30 : 18 Maaliskuu, 2010, 00:47:11 »
Ehkä tuossa Sliden kirjoituksessa on totuuskin mukana, mutta taisi silti hymiö jäädä pois ;) Kyllähän varmasti erilaisia mielipiteitä on ollut ja joskus aika voimakkaitakin mielipiteen ilmaisuja esiintynyt. Silti itse kisaamisessa on kyllä autettu ja edistetty sitä mahdollisuutta että mahdollisimman moni pääsisi ajamaan. On siirretty kisan ajankohtaa hautajaisten vuoksi, on vaihdettu luokkien ajojärjestystä, että kun piti päästä lähtemään aikaisemmin ja joustoa on ollut suuntaan jos toiseen. Kisarytmikin asettui kauden puoliväliin mennessä sellaiseksi, että joskus päästiin pois montulta todella ajallaan, joskus kesti sitten vähän pidempään. Vaikka itse en osaa sanoa millä tasolla laji oli ennen viime kautta, niin joka tapauksessa se kehittyi kauden ensimmäisestä kisasta viimeiseen kokoajan. Niitä kehityksen hedelmiä voi nähdä myös tämän kauden järjestelyissä, vaikka vielä yhtään (Finland Cupin) kisaa ei ole ajettu.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
« Vastaus #31 : 18 Maaliskuu, 2010, 08:00:17 »
Siitä en voi kun harmitella, vieläkään kauheen virallinen laji ja nyt näin...

Ei ole ehkä radalla ajettavien lajien veroisessa julkisuudessa, muttei ole tarkoituskaan.
Pienillä askelilla eteenpäin ja homma kasassa, niin se riittää. Tällekin vuodelle on kehitystä
suunniteltu ja eniten se tulee ehkä näkymään MM-kisoissa..

artsi

• FOFF Competitor
« Vastaus #32 : 19 Maaliskuu, 2010, 13:50:55 »
moro! täälläkin on herätty talviunilta. gp luokka taitaa jäädä pois tältä kaudelta,toki kangasalan mm kisoissa voisi yrittää pitää myös gp luokan kisan. ja nyt näyttää toi sc10 villitys tulee tänne foffipuolellekin, itekin taidan osallistua siihen. kisapäivä ei kyllä riittäisikään pitää neljälle luokalle kisoja,joten on luonnollistakin että yksi luokka jää pois, että pääsee ennen pimeetä montulta pois.

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
« Vastaus #33 : 19 Maaliskuu, 2010, 14:02:25 »
Jees ja lassin kanss tuosta juttelinkin, eli GP on tervetullut MM-kisoihin, ellei saada niille kisakautta,
niin tehdään sitten mukava kliimaksi kangasalan MM-kisoihin  ;)

SlidSlide

• RFOT
  • Admin
« Vastaus #34 : 19 Maaliskuu, 2010, 14:50:29 »
ja nyt näyttää toi sc10 villitys tulee tänne foffipuolellekin, itekin taidan osallistua siihen.

Hieno homma! Saataisiin entisestään ratakokemusta rinteeseen.

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
« Vastaus #35 : 02 Huhtikuu, 2010, 11:10:49 »
Niin siinä sitten kävi, että tämä luokka jää ajamatta kaudella 2010. Lassi-Jussin kanssa oli kuitenkin puhetta,
että kangasalan MM:n otetaan GP-autotkin, jos saadaan riittävästi autoja ajetaan ihan omana luokkana näilläkin,
ellei saada, niin vähintään näytöstä pääsee ajelemaan hyrräävillä autoilla  ;)

Ja ainahan GP voi hakea Rc Foff Finland Cupin kisaluokaksi uudelleen kaudelle 2011, mutta se sama asia pitää olla
kohdallaan: aktiivisia kilpailijoita vähintään viisi, jotta hommassa pysyy hyvä vire päällä. Huhu kertoo, että ZT tekee
jonkinlaisen muistelma filmin juuri GP:stä, joten sitä odotellessa  ;)