Noniin, ensimmäinen kerta, kun ehdin kirjoittaa omakohtaista "vuosisadan foffaustarinaani"...
Varoitus: teksti "voi" olla pitkä, mutta se on täyttä asiaa...
Kauan sitä odotettiin, monta kuukautta oli viime kilpailusta aikaa, mutta vihdoin, vihdoin se kauan odotettu, kauan suunniteltu kilpailu ja kausi
sai arvokkaan aloituksensa. Omakohtaisesti järjestäjänä aikaa sai varata jos jonkinmoisille asioille. Suurimman paineen tuotti hetkellisesti se,
että viime kauden ratamerkit olivat kadonneet mystisesti, mutta onneksi viime kauden merkit tehnyt 1:1 foffin tuntija sai tehtyä meille erän
parhaita merkkejä mitä maan päällä kantaa ja siitä enemmän kuin isot kiitokset hänelle!
Ps. Muuten oltas ajettu 1 rata kerrallaan puumerkeillä, jota laji kantoi alkuaikoinaan kisa kisalta...

Kisat päästiin aloittamaan ihan mukavissa tunnelmissa, toki aikaa sai uhrattua paljon ennen kuin lopulta eka jakso alkoi, mutta kokonaisuutena
pystyttiin lähes siinä aikataulussa mitä mietittiin. Eikä näitä kisoja kiirellä viitsi vetää, muuten sen nautinto tippuu kiireen tuomassa janassa
aivan toisenlaiseksi. Eka jakso ja siitä hyvät oamt suoritukset, se fiilis käynnistyi siitä. Sää suosi morsiammen lailla meitä ja välillä tuntui, että
kuumuus oli jopa piinaavan tehokasta. Juomaa kului ja lopulta se vesikin loppui, joten olis siirryttävä kylmälaukun "hätävaralle" olvi pelasti..
Kuvaus: Olin hyvin tyytyväinen että sain kuvatuksi "lähes" kaikki suoritukset kameralleni, videona. Harmikseni yksi Cat Mt:n suoritus ei
kerennyt minun kameralleni, mutta tästä lähtien ei yksikään jää pois kuvatuksi tulemisesta! Suurimman tuskaharmin tuotti se, että juuri tätä hetkeä
varten tuotu oma digijärkkäri jäi autoon istumaan, kun itse kuvasin videota, hoidin järkkäysjuttuja ja ajoin, niin aika vaan ei kertakaikkiaan antanut
suoden, kuvia varten, mutta enskisaan tulee tapahtumaan muutos!
Autot ja ajot: Jos aloitan omista suorituksistani, niin pääsin tavoitteeseeni. Thunder Horsella hain vähintään sijaa 5, mutta kakkoseksi kirmattiin.
Pettynein suoritus tuli jaksolta 3, joka ratkaisi voittokamppailuni - Hell Crawleria vastaan. Itselle tuli vaivainen 100p, kun toinen vetäsee sen 350p,
siinä meni merkittävät pisteet, eikä vikana ollut auto, vaan kuskin ruosteessa oleva ajotaito, noh... jännitystäkin oli, fiilis oli niin hyvä, että ei sitä
osaa edes kuvailla. Ajoin tipsyllä ja jälkikäteen kaduttaa. Aina uskaltaa jossitella, joten jossitellaan: jos olisin jättänyt ajamatta, voidaan vain miettiä,
olisiko Zarizi päässyt kisaan loppuunasti ehjällä autolla ja ottanut ansaitun voiton? noh, kuten ZT totetaa Hot Shadow ansaitsee yhtälailla voiton, siinä
olen todellakin samaa mieltä, kyllä se Homeri veti sellasta settiä, että 10 pistettä ja papukaijamerkit saa!
Tipsystä todettakoon, että sen toimivuus alussa/suurimmassa osassa kisaa toi mieleen itselleni Dark Crusherini, joka on toiminut yhtä
sievän kauniisti, hiljaa edeten, vastustajia tarkkaillen ja tyynellä, varmalla menolla. Se hetki toi lähes tipan linssiin, liikuttavin mielin
muistelin vanhoja hetkiä, jota on lajin varrella koettu

Uskon, että Tipsy taistelee kauden mestaruudesta täysillä, eikä se tule jäämään
kuskista kiinni, vaan siitä kestääkö auto!
Hot Shadow:lle erikoisplussat siitä, että mielestäni se on scalemaisin/oikeamaisin foffari mitä olen tähän mennessä nähnyt. Toki muitakin on,
mutta homerin lisä toi tyyliä ja rentoa menoa, sekä hyvää hauskaa asennetta. Homer taisi vielä ottaa kisan puolivälissä "energiaa" akun-
johdosta, joka näytti käyvän kuskin suussa, potkuja lisää

Cat Mt:stä totean sen, että sähköversion hihnavedolla omistaneena se on todella hyvä auto!
Säädöt kun saa kohdilleen, niin se tulee heittämättä olemaan kolmen joukossa ja taistelee ihan kilpailujen voitoista.
Luokat: Unlimited tarjosi vakiomäärän, muutamia jäi puuttumaan, joten odotettavissa seuraavaan kisaan on aikalailla se kymmenen
autoa. Hyvät ja tiukat skabat, koskaan ennen näin tiukkaa, neljä autoa taisteli voitosta ja erot lopussakin olivat mitättömän pienet. Modi
on kehittynyt hurjaa vauhtia, enkä valehtele, jos sanon että siitä voi kasvaa suurempikin luokka axialin mahdollistamana "buumina". Modissa
taistelu keskeytyi kolmen kaupaksi ja tiukkaa taistoa oli myös niiden osalta. XL Unlimited tarjoaa radikaalia ja isokokoista menoa, nimenomaan
hienoa sellaista! Tulevaan kisaan pitää miettiä XL:ä ystävällisemmin tolpat, että saadaan niihin osumia, mutta saadaan myös hienoja
puhtaita ajosuorituksia.
Mielestäni nämä kolme luokkaa tarjoavat lajille ja lajista kiinnostuneilla mahtavat valikoimat. Standard luokka tulee jäämään pois, eikä sitä
tulla ajamaan ainakaan tämän hetken tiedon mukaan. Ei kuitenkaan suljeta pois, mutta edellytetään neljän auton minimaalisuus, koska stanu
ei voi ajaa yleisluokassa.
Yhteenveto:- radat loistavia, tarjosivat haasteita ja loivat kauden alkavan fiiliksen, mahtavaa!
- sain lähes kaikki ajot kuvattua, nyt ne on tallessa ja mukava katsoa myöhemmin tv:stä ja tulevasta dvd:stä, slidslide....

- fiilis: kausi alkoi, kisat onnistu mahtavasti, rc innokkuus nousi pilviin ja foffi alkaa taas kukoistamaan!
- automäärä: ihannetilanne lähestyy, modi ja unlimited ovat kasvaneet isoiksi luokiksi, mutta mukaan mahtuu edelleen uusia innokkaita!
- yleisfiilis; sain sen käsityksen, että porukalla oli mukava päivä ja fiilikset oli katossa hauskojen juttujenkin kera.
- kokonaisuus: yksi parhaista kisoista mitä koskaan ajettu!
Parannuksia:- seuraavaan kisaan teen kidetaulun/paperin yleisesti nähtäville, josta jokainen voi varmistaa, ettei samaa taajuutta ole/jos on, niin puida
asiaa asianomaisen kanssa (vaikka 2. kiteet käyttöön/sopiva ratkaisu).
- pistelaskupaperi muuttuu 18 paperista - kolmeen läpyskään. Jokaiselle luokalle 1 A3 kokoinen paperi, johon merkitään kaikki, yhtä selkeästi
kuin viime kisassa käytössä olleisiin, mutta ei tartte sählätä paperien kanssa sitten.
- lähtöjärjestystaulu: otetaan käyttöön seuraavassa kisassa. Liikutellaan radalta radalle ja taulusta näkee monentenako lähtee jaksolla.
tämä tarkoittaa kilpailuun ilmoittautumisajan lyhennystä ja sitä, että kisapäivänä ei oteta enää osallistujia vastaan, koska taulu ei
toimi enää sen jälkeen, jos autoja tulee lisää. Taulu helpottaa jokaisen tietämistä, koska ja monentenako.
- Väliaikapisteet: pyritään laatimaan läpyskä, jonne lasketaan 1:1 foffin lailla kilpailun puolivälitilanne, josta jokainen voi tutkia tilannetta
ja miettiä seuraavia taktisia siirtojaan.
Kiitokset kaikille kilpailuun osallistuneille kuljettajille, maskoteille ja autoille!
Kiitokset muille paikalle saapuville tahoille katsojiksi ja uusiksi innokkaiksi lajin riemastuttajiksi saapumisesta!
Ruutanan Rc Crawling & Formula OffRoad (RRCCFO) tiimin puolesta kiitän teitä mahtavan kilpailun aikaansaamisesta.
Pyrimme jatkossakin tarjoamaan haastavia ratoja, mahtavia fiiliksiä ja kokonaisuudeltaan hedelmällisiä kilpailuja.