Kirjoittaja Aihe: Rc Foff Finland Cup 2008 GP1 (Päivitys: 2,3)  (Luettu 13389 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Rc Foff Finland Cup 2008 GP1 (Päivitys: 2,3)
« Vastaus #40 : 11 Toukokuu, 2008, 15:47:19 »
Mitkäs oli muilla fiilikset kauden avauksen jälkeen?
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Chef

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 48
Vs: Rc Foff Finland Cup 2008 GP1 (Päivitys: 2,3)
« Vastaus #41 : 11 Toukokuu, 2008, 20:43:28 »
Juu aika haastavat oli radat ja kuivarinne näille isommille. Ehkä sitten kun joskus jos luokka kasvaa niin saadaan vaikka hieman leveämmät portin välit, koska autotkin isompia.

Ihan mielenkiintoinen päivä oli. Aluksi ihmettelin kun moottori takeltelee, mutta olikin poika käynyt kotona hieman säätämässä kaasaria.. Ohjausservo toimi hyvin, liimattu etudiffi piti, mutta hieman likaisena liimattu takadiffi ei pitänyt. Tehoputkea tarvittaisiin niin kuin eron huomasi Tuunarin Deviliin. Jäykempi jousitus oli varmaan ihan ok, kun oli epätasaisuuksiakin radassa. Bensatankinkorkkiin pitäisi jotain keksiä kun alkuperäinen on surkea ja vuotaa. Saattaa olla että keskidiffiä pitäisi myös jäykistää. Jarrut voisi myös säätää takapainoiseksi niin voisi auttaa kääntymisessä ainakin silloin kun on vauhtia.

Tällä kaudella on tarkoitus vetää täysillä eikä kalustoa säästellä. Lisää tehoa siis moottoriin.
The Bull, Nitro Blizzard, Kyosho Mini Cooper, Futaba 3PK

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Rc Foff Finland Cup 2008 GP1 (Päivitys: 2,3)
« Vastaus #42 : 11 Toukokuu, 2008, 21:01:36 »
Juu aika haastavat oli radat ja kuivarinne näille isommille. Ehkä sitten kun joskus jos luokka kasvaa niin saadaan vaikka hieman leveämmät portin välit, koska autotkin isompia.

Juu mietin itte samaa kun kattoin Devilien menoo, että leveemmät tolppavälit, eikä niin pahoja käännöksiä, yms. Järkevintä olis tehä XL:lle omat radat. Mietitään..
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Chef

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 48
Vs: Rc Foff Finland Cup 2008 GP1 (Päivitys: 2,3)
« Vastaus #43 : 11 Toukokuu, 2008, 21:15:35 »
Juu aika haastavat oli radat ja kuivarinne näille isommille. Ehkä sitten kun joskus jos luokka kasvaa niin saadaan vaikka hieman leveämmät portin välit, koska autotkin isompia.

Juu mietin itte samaa kun kattoin Devilien menoo, että leveemmät tolppavälit, eikä niin pahoja käännöksiä, yms. Järkevintä olis tehä XL:lle omat radat. Mietitään..

Ei paria autoa varten kannata omia ratoja tehdä, helpommalla pääsee jos vain leventää vaikka porttien väliä. Hyvinhän siellä joukossa mentiin viime kaudellakin.
The Bull, Nitro Blizzard, Kyosho Mini Cooper, Futaba 3PK

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Rc Foff Finland Cup 2008 GP1 (Päivitys: 2,3)
« Vastaus #44 : 11 Toukokuu, 2008, 21:18:07 »
Juu aika haastavat oli radat ja kuivarinne näille isommille. Ehkä sitten kun joskus jos luokka kasvaa niin saadaan vaikka hieman leveämmät portin välit, koska autotkin isompia.

Juu mietin itte samaa kun kattoin Devilien menoo, että leveemmät tolppavälit, eikä niin pahoja käännöksiä, yms. Järkevintä olis tehä XL:lle omat radat. Mietitään..

Ei paria autoa varten kannata omia ratoja tehdä, helpommalla pääsee jos vain leventää vaikka porttien väliä. Hyvinhän siellä joukossa mentiin viime kaudellakin.

Juu, pistetään mietintämyssyyn. Eilen radat kyllä olivat jo niin teknisiä Unlimited autollekkin, että en yhtään ihmettele.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Rc Foff Finland Cup 2008 GP1 (Alkua & jälkipyykkiä)
« Vastaus #45 : 11 Toukokuu, 2008, 21:58:14 »
Noniin, ensimmäinen kerta, kun ehdin kirjoittaa omakohtaista "vuosisadan foffaustarinaani"...  ;D
Varoitus: teksti "voi" olla pitkä, mutta se on täyttä asiaa...

Kauan sitä odotettiin, monta kuukautta oli viime kilpailusta aikaa, mutta vihdoin, vihdoin se kauan odotettu, kauan suunniteltu kilpailu ja kausi
sai arvokkaan aloituksensa. Omakohtaisesti järjestäjänä aikaa sai varata jos jonkinmoisille asioille. Suurimman paineen tuotti hetkellisesti se,
että viime kauden ratamerkit olivat kadonneet mystisesti, mutta onneksi viime kauden merkit tehnyt 1:1 foffin tuntija sai tehtyä meille erän
parhaita merkkejä mitä maan päällä kantaa ja siitä enemmän kuin isot kiitokset hänelle!

Ps. Muuten oltas ajettu 1 rata kerrallaan puumerkeillä, jota laji kantoi alkuaikoinaan kisa kisalta...  :D

Kisat päästiin aloittamaan ihan mukavissa tunnelmissa, toki aikaa sai uhrattua paljon ennen kuin lopulta eka jakso alkoi, mutta kokonaisuutena
pystyttiin lähes siinä aikataulussa mitä mietittiin. Eikä näitä kisoja kiirellä viitsi vetää, muuten sen nautinto tippuu kiireen tuomassa janassa
aivan toisenlaiseksi. Eka jakso ja siitä hyvät oamt suoritukset, se fiilis käynnistyi siitä. Sää suosi morsiammen lailla meitä ja välillä tuntui, että
kuumuus oli jopa piinaavan tehokasta. Juomaa kului ja lopulta se vesikin loppui, joten olis siirryttävä kylmälaukun "hätävaralle" olvi pelasti..  ;D

Kuvaus: Olin hyvin tyytyväinen että sain kuvatuksi "lähes" kaikki suoritukset kameralleni, videona. Harmikseni yksi Cat Mt:n suoritus ei
kerennyt minun kameralleni, mutta tästä lähtien ei yksikään jää pois kuvatuksi tulemisesta! Suurimman tuskaharmin tuotti se, että juuri tätä hetkeä
varten tuotu oma digijärkkäri jäi autoon istumaan, kun itse kuvasin videota, hoidin järkkäysjuttuja ja ajoin, niin aika vaan ei kertakaikkiaan antanut
suoden, kuvia varten, mutta enskisaan tulee tapahtumaan muutos!

Autot ja ajot: Jos aloitan omista suorituksistani, niin pääsin tavoitteeseeni. Thunder Horsella hain vähintään sijaa 5, mutta kakkoseksi kirmattiin.
Pettynein suoritus tuli jaksolta 3, joka ratkaisi voittokamppailuni - Hell Crawleria vastaan. Itselle tuli vaivainen 100p, kun toinen vetäsee sen 350p,
siinä meni merkittävät pisteet, eikä vikana ollut auto, vaan kuskin ruosteessa oleva ajotaito, noh... jännitystäkin oli, fiilis oli niin hyvä, että ei sitä
osaa edes kuvailla. Ajoin tipsyllä ja jälkikäteen kaduttaa. Aina uskaltaa jossitella, joten jossitellaan: jos olisin jättänyt ajamatta, voidaan vain miettiä,
olisiko Zarizi päässyt kisaan loppuunasti ehjällä autolla ja ottanut ansaitun voiton? noh, kuten ZT totetaa Hot Shadow ansaitsee yhtälailla voiton, siinä
olen todellakin samaa mieltä, kyllä se Homeri veti sellasta settiä, että 10 pistettä ja papukaijamerkit saa!

Tipsystä todettakoon, että sen toimivuus alussa/suurimmassa osassa kisaa toi mieleen itselleni Dark Crusherini, joka on toiminut yhtä
sievän kauniisti, hiljaa edeten, vastustajia tarkkaillen ja tyynellä, varmalla menolla. Se hetki toi lähes tipan linssiin, liikuttavin mielin
muistelin vanhoja hetkiä, jota on lajin varrella koettu  :D  Uskon, että Tipsy taistelee kauden mestaruudesta täysillä, eikä se tule jäämään
kuskista kiinni, vaan siitä kestääkö auto!

Hot Shadow:lle erikoisplussat siitä, että mielestäni se on scalemaisin/oikeamaisin foffari mitä olen tähän mennessä nähnyt. Toki muitakin on,
mutta homerin lisä toi tyyliä ja rentoa menoa, sekä hyvää hauskaa asennetta. Homer taisi vielä ottaa kisan puolivälissä "energiaa" akun-
johdosta, joka näytti käyvän kuskin suussa, potkuja lisää  ;D Cat Mt:stä totean sen, että sähköversion hihnavedolla omistaneena se on todella hyvä auto!
Säädöt kun saa kohdilleen, niin se tulee heittämättä olemaan kolmen joukossa ja taistelee ihan kilpailujen voitoista.

Luokat: Unlimited tarjosi vakiomäärän, muutamia jäi puuttumaan, joten odotettavissa seuraavaan kisaan on aikalailla se kymmenen
autoa. Hyvät ja tiukat skabat, koskaan ennen näin tiukkaa, neljä autoa taisteli voitosta ja erot lopussakin olivat mitättömän pienet. Modi
on kehittynyt hurjaa vauhtia, enkä valehtele, jos sanon että siitä voi kasvaa suurempikin luokka axialin mahdollistamana "buumina". Modissa
taistelu keskeytyi kolmen kaupaksi ja tiukkaa taistoa oli myös niiden osalta. XL Unlimited tarjoaa radikaalia ja isokokoista menoa, nimenomaan
hienoa sellaista! Tulevaan kisaan pitää miettiä XL:ä ystävällisemmin tolpat, että saadaan niihin osumia, mutta saadaan myös hienoja
puhtaita ajosuorituksia.

Mielestäni nämä kolme luokkaa tarjoavat lajille ja lajista kiinnostuneilla mahtavat valikoimat. Standard luokka tulee jäämään pois, eikä sitä
tulla ajamaan ainakaan tämän hetken tiedon mukaan. Ei kuitenkaan suljeta pois, mutta edellytetään neljän auton minimaalisuus, koska stanu
ei voi ajaa yleisluokassa.


Yhteenveto:
- radat loistavia, tarjosivat haasteita ja loivat kauden alkavan fiiliksen, mahtavaa!
- sain lähes kaikki ajot kuvattua, nyt ne on tallessa ja mukava katsoa myöhemmin tv:stä ja tulevasta dvd:stä, slidslide....  ;)
- fiilis: kausi alkoi, kisat onnistu mahtavasti, rc innokkuus nousi pilviin ja foffi alkaa taas kukoistamaan!
- automäärä: ihannetilanne lähestyy, modi ja unlimited ovat kasvaneet isoiksi luokiksi, mutta mukaan mahtuu edelleen uusia innokkaita!
- yleisfiilis; sain sen käsityksen, että porukalla oli mukava päivä ja fiilikset oli katossa hauskojen juttujenkin kera.
- kokonaisuus: yksi parhaista kisoista mitä koskaan ajettu!


Parannuksia:

- seuraavaan kisaan teen kidetaulun/paperin yleisesti nähtäville, josta jokainen voi varmistaa, ettei samaa taajuutta ole/jos on, niin puida
  asiaa asianomaisen kanssa (vaikka 2. kiteet käyttöön/sopiva ratkaisu).

- pistelaskupaperi muuttuu 18 paperista - kolmeen läpyskään. Jokaiselle luokalle 1 A3 kokoinen paperi, johon merkitään kaikki, yhtä selkeästi
   kuin viime kisassa käytössä olleisiin, mutta ei tartte sählätä paperien kanssa sitten.

- lähtöjärjestystaulu: otetaan käyttöön seuraavassa kisassa. Liikutellaan radalta radalle ja taulusta näkee monentenako lähtee jaksolla.
   tämä tarkoittaa kilpailuun ilmoittautumisajan lyhennystä ja sitä, että kisapäivänä ei oteta enää osallistujia vastaan, koska taulu ei
   toimi enää sen jälkeen, jos autoja tulee lisää. Taulu helpottaa jokaisen tietämistä, koska ja monentenako.

- Väliaikapisteet: pyritään laatimaan läpyskä, jonne lasketaan 1:1 foffin lailla kilpailun puolivälitilanne, josta jokainen voi tutkia tilannetta
   ja miettiä seuraavia taktisia siirtojaan.


Kiitokset kaikille kilpailuun osallistuneille kuljettajille, maskoteille ja autoille!
Kiitokset muille paikalle saapuville tahoille katsojiksi ja uusiksi innokkaiksi lajin riemastuttajiksi saapumisesta!

Ruutanan Rc Crawling & Formula OffRoad (RRCCFO) tiimin puolesta kiitän teitä mahtavan kilpailun aikaansaamisesta.
Pyrimme jatkossakin tarjoamaan haastavia ratoja, mahtavia fiiliksiä ja kokonaisuudeltaan hedelmällisiä kilpailuja.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Rc Foff Finland Cup 2008 GP1 (Päivitys: 2,3)
« Vastaus #46 : 11 Toukokuu, 2008, 23:07:30 »
Tänään meni testaamaan ja ihmettelin mikä rutisi niin hemmetisti.
Avasin etuosan ja diffin ympärystö ihan täynnä hiekkaa,
joka oli mennyt sisään pienestä raosta, jonka olin jättänyt epähuomiossa tukkimatta.
Sen vuoks auto nelospätkällä pysähty sinne rinteeseen.

Se ei onneks kisaa ratkassu, koska omaan ajovirheeseen kaatu vitospätkä.
Hyvä kuitenkin että ongelma ratkesi. Nopeelta vilkasulta lukotkin näytti menneen hiekan ylijäykentävän vaikutuksen vuoks.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Rc Foff Finland Cup 2008 GP1 (Päivitys: 2,3)
« Vastaus #47 : 12 Toukokuu, 2008, 23:48:31 »
DC, kameras laatu oli yllättävän hyvää. Ainoo joka tympi oli se et esim Tipsyn hienot loikat jäi kokonaan pimentoon,
koska se oli kuvattu niin kaukaa. Se ei ollut kameran eikä kuvaajan vika. Se oli zoomin puute :).

Viä en tiedä miten kuva reagoi aspectimuutoksiin, mutta odotan luottavaisin mielin hyvää tulosta.
Toinen pieni miinus oli kuvauskulma. Aina kun auton takaosa oli kameraa kohti, sitä ei näkynyt yhtään.
Paras olis jos jonkun sais kuvaa sivukulmaa esim nousuissa, niin sais koko perspektiivin toisella ja toisella
taas cliimaksit..

Tulevissa kisoissa vois panostaa enemmän auton näkyvyyteen ja liikutaan enemmän kameran kans.
Jätän nauhakameran kotiin. Kerralla kun panostaa yhteen, niin sen luulis riittävän.
Nyt kun meitä on periaatteessa 3 kuvaajaa, niin joku vois välillä pitää taukoa ja katsellakin.

Mut pääsääntösesti todella hyvää materiaalia. Ellei ois niin en edes harkittis nauhakameran kotiin jättämistä.

P.S
Tonitop:n auton väritykset oli aivan loistavat ja yksityiskohdista Jägermaister iski. Hieno ulkoasusovellus 8).

Edit:
En voinu olla kommentoimatta sitä iloa ja hihkua taustalla, kun Nightfall jäi 4. pätkällä hiekkaan (diffinratas tökkäs hiekan vuoks).
Dark Crusherikin ihan innoissaan. Tuli mieleen talvella, kun eka hurrasit, mut sit kirosit Silverwindille qd kisoissa pressupätkällä :).
On se vaan niin mukavaa,kun kaikki on niin tuskaantuneita muhun, et kisan ainoa selkeästi havaittava ilo revitään mun epäonnesta ;D.

Pitkällä tähtäimellä se on paljon mukavampaa kaikkien kannalta, ettei yksi aina voita.
Pitää ajella huonosti tulevaisuudessakin, niin saa muut pysyy ilosina ;).
« Viimeksi muokattu: 13 Toukokuu, 2008, 00:22:09 kirjoittanut SlidSlide »
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Rc Foff Finland Cup 2008 GP1 (Päivitys: 2,3)
« Vastaus #48 : 13 Toukokuu, 2008, 00:12:37 »
Spämmätään nyt oikein urakalla. Melkein vois tehdä stickyn tästä.

Yhteenveto:
- radat loistavia, tarjosivat haasteita ja loivat kauden alkavan fiiliksen, mahtavaa!

Tuli mieleen tosta seuraava tärkeä seikka.
Autojen tasoero tiettyjen kohtien suhteen on todella merkittävä. Kaikki tietävät että sähkö on helpompi kuin polttis.
Kisassa on tällä hetkellä sähkö ja polttiskuskit aika tasoissa, enkä pidä yllättävänä seikkana, että ongelmaisinakin kolme sähköä oli kärjessä.

Kuskeilla ei ole paljonkaan tekemistä tämän asian kanssa. Voin taata että jos saan polttiksen käsiini, niin olen viimesillä sijoilla.
Jos annan taas sähköni jollekin perinteiselle polttiskuskille, niin en pitäisi hänen voittoaan ihmeenä.

En halua henkilökohtasesti syrjiä ketään, enkä todellakaan toivo kenenkään pahastuvan jos rataaikeeni on joskus hieman radikaalit.
Käsitykseni mukaan 1/1 foffissa tehdään radat parhaiden autojen mukaan, näin mekin ollaan tehty aina.

Sillon kun parhaiden autojen ja heiompien autojen välinen ero on  näinkin selkeä, on mahdoton saada kasa ratoja,
jotka tyydyttäis kaikkia ja pitäis kisat samalla mielekkäinä.
Tilanne viime kisan 3 pätkän jälkeen oli se, että 2 autoa oli tasapisteissä, 1 ihan takana ja kolmas toista sataa pistettä jäljessä.
Tilanne on tässä vaiheessa vielä ihan ok, mutta jos oltaisiin jatkettu parin ekan radan mallilla, niin eroja ei oltais saatu aikaseks.
Vikaltakin pätkältä olis kaikille neljälle ekalle tullu (Tipsy toimivana) 50p sisään samat pisteet.

Yksi syy miksi kannatan nopeuspätkää kisoissa on, että saataisiin varmoja eroja pätkillä.
Toinen mitä kannatan, on 7 pätkän kisat, mutta käytännössä tolla automäärällä se veis ainakin vielä tällä hetkellä liikaa aikaa.

Mut tääkin on aihe, josta tulee keskustella. Mun mielestä pitäis olla ratoja, joista jokainen pääsis maaliin,
mutta taas ratoja, joilla tulis selkeet erot. Käytännössä tää on mahdoton tällä hetkellä.
Ideoita otetaan vastaan aiheeseen liittyen.

Siirrän koko tekstin tänne: http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=263.new#new
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Rc Foff Finland Cup 2008 GP1 (Päivitys: 2,3)
« Vastaus #49 : 13 Toukokuu, 2008, 07:19:58 »
Joo, katteltiin edellisenä iltana ellivuoressa Hell Crawlerin ensiaskel videoita isosta laajakuvasta ja suoraan kamerasta. Laatu oli ihan mieletöntä,
kun vertaa siihen edelliseen niin sanottuun videokameraan, joka laadultaan ei koskaan saanut samaa, mitä tuolla digikameralla jo saa. Mukava
siis huomata, että ei ole ihan rösöö, vaan nimenomaan katsottavaa materiaalia. Zoominpuute taas on kameran puutetta, sillekun ei mitään voi
ja eihän digikameraa olekaan tarkoitettu niin radikaaliin tarpeeseen, mihin me sitä tahtoisimme käyttää  :D

Kuvakulmia pystyy aina muuttamaan, itse en hirveesti alkanut tuumamittailla, mistä kohtaa saan parhaan kuvan, kun kuskit jo radalle ajoivat
ja pääideahan se onkin. Voidaan kyllä sopia noita kulmahommia kuvaajien kesken, niin saadaan sitten yhteneväinen videoverho, josta ne dvd:t
rakennetaan ja on sitten mukava katsoa yhteneväistä filmiä  ;)

Hyvä kuulla, että nauhakamera jää pois, niin hyvä kuin se videokamerana onkaan. Se auttaa enemmän kuin tiedätkään, kun saadaan kolme
kuvaamaan videota ja itse ehdin mahdollisesti ottamaan digijärkkärinkin ja tekemään näyttäviä kuvia. (Haaveena pikavalokuvatulostin, eli
ottas järkkärillä hienon kuvan ja prinntais suoraan montulla sellasesta pienestä tulostimesta valokuvapaperille ja jokainen sais autostaan
tälläsen upeen muiston, nopeesti). Anyway, pystytään nyt perehtyy digikameran käyttöön ja maksimoimaan sillä saatava materiaalia aina
huippuunsa saakka. Ps. Alotan vastaivaisuudessa videoiden nimeämisen samaan tapaan kuin avituksissa, eli nimeen jaksot, autot jne...

Olihan se aika jonkun korkata voitto nightfallista, johti se viime kautta niin suvereenisesti, että kerrankin näinkin  ;D
Kausi on kuitenkin pitkä, se pitää muistaa. Yksi kisa toki vaikuttaa, mutta jos toinen sija on huonoin kauden lopussa, niin tilanne on melkosen
hyvässä mallissa  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

tuunari

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 312
Vs: Rc Foff Finland Cup 2008 GP1 (Päivitys: 2,3)
« Vastaus #50 : 13 Toukokuu, 2008, 11:41:37 »
Joo, katteltiin edellisenä iltana ellivuoressa Hell Crawlerin ensiaskel videoita isosta laajakuvasta ja suoraan kamerasta. Laatu oli ihan mieletöntä,
kun vertaa siihen edelliseen niin sanottuun videokameraan, joka laadultaan ei koskaan saanut samaa, mitä tuolla digikameralla jo saa. Mukava
siis huomata, että ei ole ihan rösöö, vaan nimenomaan katsottavaa materiaalia. Zoominpuute taas on kameran puutetta, sillekun ei mitään voi
ja eihän digikameraa olekaan tarkoitettu niin radikaaliin tarpeeseen, mihin me sitä tahtoisimme käyttää  :D

Mun Canon S3 IS, vai mikä se oli, kamerassa myös videokuvauksessa 12x optinen zoomi ja kuvanlaatu videokuvaksessakin on hyvä (640 x 480, 30 kuvaa/s). Annan tämän mielelläni muidenkin käyttöön, vaikka en itse ehtisikään kisoihin. Itse myös haluaisin ehtiä kuvaamaan myös still kuvia toisella kameralla. Voitaisiin jo kisoissa jakaa materiaaliä läppärin avulla toisillemme.
« Viimeksi muokattu: 13 Toukokuu, 2008, 12:07:32 kirjoittanut tuunari »

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Rc Foff Finland Cup 2008 GP1 (Päivitys: 2,3)
« Vastaus #51 : 13 Toukokuu, 2008, 16:49:19 »
Ja ulkoselle kovolle siirron mahdollisuuskin on, koska -foff-:n ostama adapteri sopii laihoihin pistokepäihin.


Mun Canon S3 IS, vai mikä se oli, kamerassa myös videokuvauksessa 12x optinen zoomi ja kuvanlaatu videokuvaksessakin on hyvä (640 x 480, 30 kuvaa/s).

Jos tuunari lainaisit kameraa, niin pystyttäis saamaan aika hyvät materiaalit kokonaisuudessaan.
Vois sit leikata pätkää vähän ammattimaisemmin isoissa projekteissa.
Ja normi dvd:ssä sitten valita suoritus toiselta kameralta ja vaikka cliimaksi, joku hieno lopetusloikka, laittaa dvd:lle molemmilla kameroilla otettuna.


Annan tämän mielelläni muidenkin käyttöön, vaikka en itse ehtisikään kisoihin. Itse myös haluaisin ehtiä kuvaamaan myös still kuvia toisella kameralla. Voitaisiin jo kisoissa jakaa materiaaliä läppärin avulla toisillemme.

Et kai edes epäile nyt kauden johtoasemassa jättäväs tulevia kisoja väliin ;).
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Rc Foff Finland Cup 2008 GP1 (Päivitys: 2,3)
« Vastaus #52 : 13 Toukokuu, 2008, 19:12:40 »
Tässä vielä kuvia:


Kaikki autot


Voittaja modified luokassa: Zarizi Tech - Hell Crawler


Voittaja unlimited luokassa: tuunari - Hot Shadow


Voittaja unlimited xl luokassa: tuunari - Dictator
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Rc Foff Finland Cup 2008 GP1 (Päivitys: 2,3)
« Vastaus #53 : 14 Toukokuu, 2008, 18:48:55 »
Kilpailun kuvat: http://slid.kapsi.fi/RC/Formula%20OffRoad/Finland%20Cup%202008%20Comp1/album/index.html

Pari bongausta

Kilpailun voittaja, Homer Hot Shadowin ratissa.


Osanottajat.


Kolme goottia.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson