Noniin, vuoden ensimmäinen kunnon cupin kisa takana ja siitä rentoutuneena nyt kirjotellaan.
Hyvät kisat saatiin aikaseksi, vaikka monttukin vaihtui samantein lumen takia. Uusi monttu,
jossa ei kuitenkaan tulla koskaan enää ajamaan tarjosi omat haasteensa ja ratatekijät pääsivät
Unlimited EP:ssä hakemaan rajoja, jotka mielestäni löydettiinkin

Hiekkamyrsky oli todella
raivoisa ja hiekkaa tuli kokoajan se ei ollut mukavaa, mutta kun kyse on kunniallisesta kisasta,
niin tottahan toki se kestetään

Luokkia ajettiin viisi: Street Class jossa neljä kisaajaa, XL Unlimited jossa kaksi kisaajaa, Unlimited GP
jossa viisi kisaajaa, Modified jossa seitsemän kisaajaa ja Unlimited EP jossa jopa huikea kymmenen
kisaajaa (uusi virallinen ennätys yhden luokan automäärästä). Autoja oli siis tantereella kaikenkaikkiaan
uuden ennätyksen kera 28! Huomioitavaa on se, että jos kaikki viime kaudella ajaneet olisivat vielä
tulleet paikalle olisi kakkosen paikalla kolmonen

= Autoja siis on, riittää ja riittää, mutta aikaa ei..
Alustava suunniteltu aikataulu oli pohja, jota lähdettiin kokeilemaan. Sitä oli tarkoitus noudattaa, mutta
tiedossa oli, että se tulee olemaan nykyjärjestelmällä lähes mahdotonta. Siksi suunniteltua aikataulua
ei pitäisi viilata linssiin pottuilun kera, vaan ottaa opikseen. 3h venyminen koostui monesta palasesta,
josta ensimmäinen oli vakiomontun lumisuus = montun vaihto, jonka seurauksena etsittiin uutta paikkaa
ja soiteltiin kaikille, jotta jokainen osaa uudelle montulle, aikahukkaa tuli tunnin verran. Radat saatiin
kilpailussa suhteellisen nopeasti kasaan, mutta siihenkin saa vielä vauhtia laitettua, kun jakaa ratoja
monelle tekijälle. Tuunari ja niemikko + taisi PNM:ki tehdä XL Unlimitedissa radan, he hoitivat sen luokan
radat hienosti! Samoin Artsi ja Lassi Unlimited GP radat. Modifiedissä saatiin myös PNM:n jakso ja se oli
mukavaa ajettavaa. Tämän ansiosta aionkin laajentaa ratatekijöitä niin, että jossain kohtaa viisi jaksoa
+ nopeus on jokainen jakso eri kuskin tekemä. Saadaan erilaisia ratoja, eikä kukaan pääse hyötymään
niinkään paljoa oman radan eduistaan. Aikaa tuhlaantui hieman myös radalle lähtöihin, vaikka sukkelaa
mentiinkin. Ylipäänsä venyminen on monen pienen asian summa. Se tarkoittaa vastuutehtävien jakoa
muille kuskeille, jotta tällä hetkellä "kädet maksimissaan" tekevät voivat tehdä ne pakolliset ja tärkeimmät.
Lassille ja penguinille kiitos aputuomaroinnista ja lassille vielä palkintojenjakomiehenä toimimisesta,
näistä on suuria apuja! Yhteenvetona aikataulusta: kootaan ideariihi ja laitetaan ehdotuksia miten saadaan
homma toimimaan, siitä sitten omassa aiheessaan.
Haluan eritoten kiittää lassia ja artsia siitä, että saivat palkinnot haettua matkahuollosta, se piristi upeasti
kisan päätöksen, kun sai jakaa kuitenkin suunniteltuna aikana, suunniteltuun kisaan kuuluvat palkinnot. Itse
pidin Modified luokan persoonallisia pystejä upeimpina, jopa hienompina kuin tutut pokaalit ja samanlaisella
linjalla modified tulee niiden suhteen jatkamaankin. Mitali oli myös hauska aloitus ja nyt kun autoja saadaan
joka luokkaan se vähintään 3, niin alkaa kapasiteetti riittämään hieman hienompiin ja säästön kautta! Kiitokset
liitelevät myös miikalle, slidelle, lassille, zarizille, softylle + kaikille muille jotka ottivat kuvia ja videota, näitä
on kiva ihastella myöhemminkin ja pyrin kuvia laittamaan tänäänkin jo näkyville, ehkä (jos ehtii) niin videotakin.
Tärkein kiitos osallistujille, muutama tuli todella kaukaa ja se harmittaa suunnattomasti kun aikataulu ei toimi,
vaikka siihen yritetään, mutta mahtava oli avata tämä kausi näin suurella automäärällä! Tästä on hyvä jatkaa!
Omalta kohdalta kisat sujuivat helkkarin hienosti. Street Classissa kun ajan kakkoskuskina Tejulen Reaperillä,
sillä napsahti voitto, joten ihan mestariainesta on tejulen streettikin ja ei kauaa mene kun pääkuski oppii
auton salat ja alkaa napsimaan pisteitä kakkoskuskia enemmän

Street Class on rento ja mukava luokka,
se on kiinni ajotaidosta, koska autot ovat identtisiä ja vain muutamia asioita voi itse päättää. Pidän todella
tästä luokasta ja mikäli rahatilanne joskus sallii ja luokka on koossa, niin paluu on pakko tehdä!

Modified
oli minulle se suurin pelko. Mangustin ura on nyt 24 kisan pituinen, eikä siihen mahdu huonompaa sijoitusta
kuin kolmas, eniten pelkäsin sen asian muuttuvan, mutta kuin ihmeen kaupalla paketti pysyi kasassa ja
se "kirjoittaminen" alkaa rajoittumaan, kun kuski oppii säätämään sormitrimminsäkin kuntoon. Itse koin pari
heikompaa jaksoa lopussa, tokavikalle tokana ja vikalle ekana, ne olivat ratoja, joissa aloittajan rooli oli
paha, eikä piste-erokaan järin suuri ollut kun tilastoita katsoo, alle 100p sisään kolmen kärki, joten olen
kolmanteen sijaan todella tyytyväinen! Unlimited EP, huh huh mikä eka kisa! Jos viime kausi aloitettiin
korkeintaan kolmen kovan auton voimin, niin nyt näistä kymmenestä ajaneesta jokainen on sellaista ainetta,
että voi hyvinkin olla, että tällä kaudelle Unlimited EP luokassa on kuusi eri voittajaa, niin tiukkaa se on

Ensimmäisellä jaksolla helkutin isot fiilispaineet, mutta auto on niin vakaa ja hyvä, ettei ole mitään hätää!
Toinen sija, reilun 100p hävinneenä Helltoylle, olen hyvin tyytyväinen tähän suoritukseen ja taakse jäi
Kanttori vain 4p erolla, voiko tiukempaa enää olla! Huh huh, on kyllä tulossa henkeäsalpaava EP vuosi,
jos viime kauden vikassa kisassa säkylässä porukka kaatu helpoissa paikoissa ja ajo ohi porteista, kun
kolme taisteli mestaruudesta, niin mitä se on, kun melkein kymmenen taistelee mestaruudesta

Lisäksi mainittava HK:n eli Havialan Konepajan autot johtavat autonvalmistajacuppia, koska Painkiller Jane,
Kanttori ja HocusPocus valtasivat suvereenisesti sijat 2,3,4. Ensikerralla otetaan se kolmoisvoitto

Upea aloitus, hienot kisat, hyvät palkinnot, parasta ajoseuraa! Tämä on Rc-Foffia, eikä siitä pääse irti,
sitä rakastaa, sille omistautuu ja se tarjoaa parhaimmillaan elämyksiä, joita ei voi sanoinkuvata!
-DC- kiittää, kuittaa ja kumartaa. Hyvä pojat, tästä on hyvä kehittää ja jatkaa!