Kirjoittaja Aihe: Cratocter - crt5 BL conversion  (Luettu 10935 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

niemma-2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
  • 27.095
Vs: PikkuNF - HN crt.5 - BL conversion
« Vastaus #20 : 23 Maaliskuu, 2009, 03:04:06 »
Onkos muuten ohjattavuudessa mitään kun näyttäs että toi etupyörähän on nyt ns väärinpäin kääntäessä kapperilla esim kun crosseissa.

Nyt en kyllä ihan ymmärtäny. Tarkotitko että etupyörät ulkonee?
En oo sen koommin viä fiksaillu niitä, mutta ulkonevat kyllä vaikuttaa kääntöön huonontavasti.

Vaikka nyt ulkonevasti jos niin hoksottaa paremmin, tuo kulmahan on nyt väärinpäin kääntäessä.
Eli tossahan kääntäessä oikealle vaikka niin oikean renkaan ulkoreuna nousee ylöspäin maasta, normaalistihan niinkun crossissakin sisäreuna nousee ylöspäin naasta eli rengas puree paremmin kääntäessä, kuitenkin.....
Oikea nimi mitä tarkoitin oli Caster Angle vaikka sama se sinäänsä on kun camber mutta camber on vaan kiinteä renkaan kallistus kulma.
« Viimeksi muokattu: 23 Maaliskuu, 2009, 03:11:18 kirjoittanut niemma-2 »

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: PikkuNF - HN crt.5 - BL conversion
« Vastaus #21 : 23 Maaliskuu, 2009, 09:40:43 »
Onkos muuten ohjattavuudessa mitään kun näyttäs että toi etupyörähän on nyt ns väärinpäin kääntäessä kapperilla esim kun crosseissa.

Nyt en kyllä ihan ymmärtäny. Tarkotitko että etupyörät ulkonee?
En oo sen koommin viä fiksaillu niitä, mutta ulkonevat kyllä vaikuttaa kääntöön huonontavasti.

Vaikka nyt ulkonevasti jos niin hoksottaa paremmin, tuo kulmahan on nyt väärinpäin kääntäessä.
Eli tossahan kääntäessä oikealle vaikka niin oikean renkaan ulkoreuna nousee ylöspäin maasta, normaalistihan niinkun crossissakin sisäreuna nousee ylöspäin naasta eli rengas puree paremmin kääntäessä, kuitenkin.....
Oikea nimi mitä tarkoitin oli Caster Angle vaikka sama se sinäänsä on kun camber mutta camber on vaan kiinteä renkaan kallistus kulma.

Nyt tajusin mitä tarkotit. Täytyy muutella tota kulmaa. Se voi parantaa kääntöö ja muutenkin renkaan purevuutta.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

niemma-2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
  • 27.095
Vs: PikkuNF - HN crt.5 - BL conversion
« Vastaus #22 : 23 Maaliskuu, 2009, 13:36:38 »
Itse olen huomannut että miltein 0 kulma on ainaskin metalheadissa paras, sekin on renkaasta kiinni, esim nämä 1:10 renkaat kyllä sallii vähän kallistusta hukkaamatta lavalta pitoa, taas kun Maxx Paddle tyylinen.

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: PikkuNF - HN crt.5 - BL conversion
« Vastaus #23 : 24 Maaliskuu, 2009, 14:37:44 »
Suoristin tänään taivutetun pohjalevyn. Balanssi parani huomattavasti.
Pohjalevy osottautukin taivutuksinene päinvastaseks mitä oletin.
Taivutukset haras vastaan ja jousituskaan ei päässyt oikeuksiinsa, kuten Zarizi sitä ennusteli.
Tosin siinä oli monta muutakin pointtia, joiden vuoks auto ei liikkunut viime vkl esim paino.

Nyt paino on paremmin sijotettu ja 400g akku vaihdettu alle 100g akkuun.
Voi olla että meno on vieläkin nihkeetä rinteessä, mutta siinä tapauksessa modaamiskonsteja ei enää ole.
Viimesenä keinona vielä kokeilen vakio pohjalevyllä, mutta auton pituus on jo liian vähäinen.

Tänään haen tullista panther paddlet ja uskon näiden olevan ratkasu kaikkiin ongelmiin.
En jaksa uskoa että sand paw millään alustalla on panthereita paremmat. Tosin kääntö voi olla parempi hiukan.

Noparinkin liittimet vielä tarkotus vaihtaa deanseihin, joten virrankulkukin paranee entisestä.
« Viimeksi muokattu: 24 Maaliskuu, 2009, 14:39:56 kirjoittanut SlidSlide »
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: PikkuNF - HN crt.5 - BL conversion
« Vastaus #24 : 24 Maaliskuu, 2009, 14:43:25 »
Itse olen huomannut että miltein 0 kulma on ainaskin metalheadissa paras, sekin on renkaasta kiinni, esim nämä 1:10 renkaat kyllä sallii vähän kallistusta hukkaamatta lavalta pitoa, taas kun Maxx Paddle tyylinen.

Kyllä se kulma aina muuttuu jousituksen vuoks paljonkin. Omissani oon pyrkiny pitää jousituksen neutraaliasennossa
edessä negatiivista ja takana on ollu hiukan positiiviset.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: PikkuNF - HN crt.5 - BL conversion
« Vastaus #25 : 27 Maaliskuu, 2009, 21:58:11 »
Auton käytös oli huomattavasti parempaa nyt pohjan suoritustusten jälkeen.
Pantheritkin toivat iloa ajamiseen. Selkeesti paremmat kuin sand pawit.

Auto jää vieläkin kaivamaan rinteeseen, mutta ei yhtä helposti kuin ennen.

Ainoa konkreettinen huoli on lipoista, jotka ei tunnu toimivan näin kylmällä.
Loppuukin aika nopeasti, joka tietysti lisää tuskaa siinä suhteessa,
että suunnitelmissa on ajaa kahdella 1000mah lipolla koko kisa läpi.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Jabe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 62
Vs: PikkuNF - HN crt.5 - BL conversion
« Vastaus #26 : 28 Maaliskuu, 2009, 01:00:56 »
Auton käytös oli huomattavasti parempaa nyt pohjan suoritustusten jälkeen.
Pantheritkin toivat iloa ajamiseen. Selkeesti paremmat kuin sand pawit.

Auto jää vieläkin kaivamaan rinteeseen, mutta ei yhtä helposti kuin ennen.

Ainoa konkreettinen huoli on lipoista, jotka ei tunnu toimivan näin kylmällä.
Loppuukin aika nopeasti, joka tietysti lisää tuskaa siinä suhteessa,
että suunnitelmissa on ajaa kahdella 1000mah lipolla koko kisa läpi.
No ei ole mikään ihme jos lipot tuntuu kyykkäävän ja loppuvan, kun noin pientä lipoa käytät, millasilla purkuarvoilla nuo lipot on?
Kannattaa kylmällä "lämpösuojata" nuo lipot, että pysyy lämpimänä, muuten puhti häviää.

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: PikkuNF - HN crt.5 - BL conversion
« Vastaus #27 : 28 Maaliskuu, 2009, 01:30:27 »
Auton käytös oli huomattavasti parempaa nyt pohjan suoritustusten jälkeen.
Pantheritkin toivat iloa ajamiseen. Selkeesti paremmat kuin sand pawit.

Auto jää vieläkin kaivamaan rinteeseen, mutta ei yhtä helposti kuin ennen.

Ainoa konkreettinen huoli on lipoista, jotka ei tunnu toimivan näin kylmällä.
Loppuukin aika nopeasti, joka tietysti lisää tuskaa siinä suhteessa,
että suunnitelmissa on ajaa kahdella 1000mah lipolla koko kisa läpi.
No ei ole mikään ihme jos lipot tuntuu kyykkäävän ja loppuvan, kun noin pientä lipoa käytät, millasilla purkuarvoilla nuo lipot on?
Kannattaa kylmällä "lämpösuojata" nuo lipot, että pysyy lämpimänä, muuten puhti häviää.

En sanonu missään vaiheessa tuloksien perustuvan yksinään noihin lipoihin.
Niillä on vaan pienen painon vuoks tarkotus ajaa kisa.

Testejä suorittelin 2x 1000mah, 1x 1550mah, 1800mah ja 4000mah lipoilla.
Kaikilla sama juttu eli tuntuu tökkivän ja väliin puhti loppuu.
Kyllä ne 1000mah lipot meni siinä missä 4000mah. Ei mainittavaa eroa näiden välillä.
Tosin siinä missä 4000mah antaa hitusen paremmin, se häviää painossa erittäin paljon.
Sitä ei edes harkita kisaan. Purkuarvot kaikissa akuissa 20C - 30C.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: PikkuNF - HN crt.5 - BL conversion
« Vastaus #28 : 28 Maaliskuu, 2009, 07:32:43 »
En panisi rahojani likoon kylmyyden takia, kun asiaa tutkii voi huomata, että mAh-arvot ovat selvästi osasyynä.
Itse tein testejä Reaperillä ja 1100mAh akku 30C jatkuvalla ja 60C hetkellisellä virralla = kyykkää, jatkuvana
antoi siis 33A. Noh, kokeilin sitten myös 45A jatkuvia tehoja (olevaa akkua), eikä sekään riittänyt, ilman
kyykkäämistä. Tästä voisi päätellä asian menevän näin:

2x1000mAh = 2000mAh x 20C = 40A = ei riitä, 25C = 50A = rajamailla, 30C = 60A = riittää
1x1550mAh = 1550mAh x 20C = 31A = ei riitä, 25C = 38A = ei riitä, 30C = 46A = ei riitä
1x 1800mAh = 1800mAh x 20C = 36A = ei riitä, 25C = 45A = ei riitä, 30C = 54A = riittänee juuri ja juuri

Tuo 4000mAh akku riittää jo 20C arvolla antamaan 80A jatkuvaa = toimii.

Se mikä tulee ottaa vielä kaiken lisäksi huomioon on se, että omissa autoissani on ollut vasta S-kokoinen
harjaton moottori, kun tässä tietääkseni L-kokoinen, joten ampeeritarve kasvaa ja vaikka ei paljoa kasvaisikaan
on noilla akuilla se kyykkäys ihan selviö. Itse tein samoja kokeiluja ja jouduin pettymään. S-kokosen motin
kanssa suosittelen 60A jatkuvaa virtaa se on idioottivarma ollut 4 kokeilemassani autossa.

Toki kylmyys vaikuttaa, mutta kyykkäys ainakin parin akun kohdalta johtuu jostain muusta.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: PikkuNF - HN crt.5 - BL conversion
« Vastaus #29 : 02 Huhtikuu, 2009, 00:15:05 »
Viime kisa meni jo ihan hyvin. Toinen sija siinä porukassa oli enemmän mitä osasin kuvitella.
Fatpipe cupin toisessa kisassa nähdyllä autolla ei ikimaailmassa olisi pystynyt siihen.

Tällä hetkellä en ole tyytyväinen auton keulimiseen. Eteen täytyy lisätä painoja ja keskidiffin litkuja laimentaa.
Tekniikka tulee kehittyy vielä ennen Finland Cupin avausta. Runko tulee lyhenee hiukan sopivampaan mittaan.
Muita muutoksia on moottori, jossa on 500kv enemmän kuin nykysessä. Isompikapasiteettista akkujakin täytyy laittaa tilaukseen.
Uudistukset luvassa jo Säkylän kisaan, jossa on tulikoe ennen kautta.

Tällä hetkellä paino on auton rajoittava tekijä. Se jää edelleen kaivamaan ehkäpä helpoiten koko modiluokasta.
Rungon lyheneminen, pienemmän akun käyttöön ottaminen ja painon uudelleen sijoittelu tulee osaltaan
parantamaan kaivuuongelmaa, mutta siltikään ei tulla pääsemään lähellekään luokan keveintä bj4.

Kuitenkin näiden uudistusten jälkeen uskoisin crt5 olevan käytännössä teknisesti maksimissa (foffin suhteen).
Keskidiffi, sopiva pituus, etu- ja takalukko sekä teho on yhdistelmältään istuu hyvin autoon.
Nyt voi sanoa, että se on vaan kuskista kiinni ;D.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Cratocter - crt5 BL conversion
« Vastaus #30 : 13 Huhtikuu, 2009, 21:16:02 »
Monsterin crt5 setti asennettu. Auto on lyhyempi kuin ennen ja se näkyy mm. keulimisena.
Vkl kisaan olen tyytyväinen. Pikku hiljaa oppii hallitsemaan kaasusormea.
Ajaminen on edelleen erittäin vaikeaa, koska vauhtia ei auta himmailla.

Tein muutamia muutoksia auton tekniikkaan. Moottorin pukin kääntäminen ja akun eteen sijoittaminen oli kannattavat.
Nyt ostin vielä S-koon moottorin ja tilaan 2S lipoja, joten senkin puolesta saa painoa putoamaan lähes 0.5kg.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Cratocter - crt5 BL conversion
« Vastaus #31 : 14 Huhtikuu, 2009, 22:08:27 »
Nykysillä suunnitelmilla moottori/akku yhdistelmän vaihdoksen jälkeen painoa putoaa ainakin 380g.
Vielä jos liimalukot saisin korvattua vaikka 500k öljyillä, niin paino rupeisi lähentelemään enemmän toxon painoa.
Muutokset ei kerkee Finland Cupin ekaan kisaan.

Tulevaan vkl Finland Cupin avaukseen lähdetään hakemaan voittoa, mutta 2. sijaan olen tyytyväinen.
Nyt kun kolmen luokan sijasta ajan kahta luokkaa, niin tavotteet korkeammalla.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Cratocter - crt5 BL conversion
« Vastaus #32 : 18 Huhtikuu, 2009, 21:41:08 »
Kisa meni todella hyvin tänään. Olen autoon tyytyväinen. Painoa täytyy vielä jonkun verran karsia, mutta tällä pärjää jo hyvin.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Cratocter - crt5 BL conversion
« Vastaus #33 : 14 Toukokuu, 2009, 23:23:40 »
Jos lisälaihdutusta meinataan, niin sitten täytyy pudottaa akkua pienempään. Kaikista painavin yksittäinen osa autossa on pohjalevy.
Hiilikuidustahan sais kevyemmän levyn, mutta hinta on aika hapan. Linkissä oleva levy on 150 x 340 x 25 (mm) ja maksaa lähes 56€ plus sitten lähetyskulut.

Käytännössä painoa ei saa enää mistään kiinteestä, ellei poraa reikiä pohjaan tai koria vaihda lexaniin, jota en tule missään tilanteessa tekemään.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Cratocter - crt5 BL conversion
« Vastaus #34 : 14 Toukokuu, 2009, 23:37:32 »
Eihän se hiilikuitu mitään ilmaista ole, mutta jos tuosta palasta saa uuden pohjalevyn tehtyä, niin ei se ihan tolkuttoman hintainen kuitenkaan ole.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Cratocter - crt5 BL conversion
« Vastaus #35 : 14 Toukokuu, 2009, 23:46:09 »
Eihän se hiilikuitu mitään ilmaista ole, mutta jos tuosta palasta saa uuden pohjalevyn tehtyä, niin ei se ihan tolkuttoman hintainen kuitenkaan ole.

Ymmärrän mitä tarkotat ja itse mietin samaa. Suhteutan kuitenkin tähän nykyseen tilanteeseen.
Siinä vaiheessa kun saisin uuden hiilaripohjan, niin FinCupia on ajettu jo puolet kisoista ja juurikin ne oletettavasti kaksi pahinta kilpailua auton painon kannalta.
Säkylän kesä-elokuu on painavan auton helvetti 8). Ensi kaudeks saattaa tulla ihan eri auto ja käytännössä tämä auto menee sitten joko hyllylle tai myyntiin.

70€ pala kuluineen on kuitenkin ehkä vähän liikaa kolmen kisan vuoksi. Jossain se raja on pidettävä tai homma karkaa käsistä :).
Toisaalta onhan tässä Golden Cup ja MM-kisatkin vielä edessä - mitä jos sittenkin ost... ;D
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Cratocter - crt5 BL conversion
« Vastaus #36 : 16 Toukokuu, 2009, 15:27:17 »
Painoa ajokuntosena päälle 2.3kg ja karsia voi enää pohjalevystä.

Takakansi tuli jälleen kerran vastaan aikaisemmin kuin osasin kuvitella.
Kai se on vaan sit niin, että ne hyvät kirjat loppuu aina kesken.

Hyvä tai ei, tämän auton tarina oli tässä 8)...
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson