Kirjoittaja Aihe: Downer  (Luettu 39874 kertaa)

0 jäsentä ja 12 Vierasta katselee tätä aihetta.

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Downer
« : 09 Helmikuu, 2009, 22:48:00 »
Innostuin hommaamaan 1/8 kokoisen laitoksenkin sopivan osuessa kohdalle.

Eli Hobao Hyper St tarttui matkaan rullaavana, joten  sähkökonversiota halajaa.




Tästä olisi tosiaan tarkoitus lähteä jatkamaan jonkin verran runkoa. Istuttaa torseni keskelle, MMM combo 2200kv sähköosastolle sekä 6S lipot kyytiin. Josko noilla avuin alkaisi hiekka pöllyämään riittävästi. Mutta katsotaan mitä saadaan aikaan. Maxx Paddlet on tulossa rinkuloiksi. Ja Futaba 3PK 2,4GHz radioiksi.

Hyvällä tuurilla saatta ensimmäiseen kisaan mennessä jopa valmistuakin, mutta mistä näistä koskaan tietää.
« Viimeksi muokattu: 17 Maaliskuu, 2009, 21:55:34 kirjoittanut matti.l »

Jabe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 62
Vs: Downer
« Vastaus #1 : 10 Helmikuu, 2009, 00:25:53 »
TeknoRC pukki siinä tapauksessa, jos haluat moottorin, tuohon alkuperäiselle paikalle, jos haluat toiselle puolelle tai eteen, niin RCMonster pukki käy.
Jos torsenin laitat keskelle, niin välitykset muuttuu aikas paljon, jollei sitten tee siihen uutta ratasta niinkuin minä tein. Vakio 52t ja torsen muistaakseni 46t.
Ongelmana tuon pienemmän spurrin kanssa, on nuo jäykistimet, kun moottori ottaa niihin kiinni, jos käyttää pientä pinjonia, tätä ongelmaa tosin ei ole jos käyttää alkuperäistä moottorin paikkaa.

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Downer
« Vastaus #2 : 10 Helmikuu, 2009, 11:44:27 »
Mielenkiintoista nähdä miten edistyy ja kerkiääkö ennen ensimmäistä kisaa. Lisää näitä!
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Downer
« Vastaus #3 : 10 Helmikuu, 2009, 12:03:55 »
TeknoRC pukki siinä tapauksessa, jos haluat moottorin, tuohon alkuperäiselle paikalle, jos haluat toiselle puolelle tai eteen, niin RCMonster pukki käy.
Jos torsenin laitat keskelle, niin välitykset muuttuu aikas paljon, jollei sitten tee siihen uutta ratasta niinkuin minä tein. Vakio 52t ja torsen muistaakseni 46t.
Ongelmana tuon pienemmän spurrin kanssa, on nuo jäykistimet, kun moottori ottaa niihin kiinni, jos käyttää pientä pinjonia, tätä ongelmaa tosin ei ole jos käyttää alkuperäistä moottorin paikkaa.
Torseni on 48t joka on tulossa. Joten koitetaan saako tuolla tehtyä, jos ei niin sitten täytyy tehdä tuo ratas konversaatio. Ja kokeiluun tulee tuo RCMonsterin pukki, vaikkakin tiedossa on ongelmia etutuen kanssa. Tekee silti mieli kokeilla sitä, josko siihen vaikka löytyisi myös joku ratkaisu :P

Kun tuo toinen auto(lue scoff) tuli tehtyä tuolla teknon pukilla, niin halusin vaihtelua.

Oikeastaan kokoa ajatus auton rakentamiseen lähti siitä kun hommasin vahingossa maxx paddlet ittelleni vahingossa. Niin pitihän niihin auto saada kaveriksi  ::)


Jabe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 62
Vs: Downer
« Vastaus #4 : 10 Helmikuu, 2009, 23:59:03 »
Jos teet uuden pohjalevyn, niin siinähän se ongelma menee pois, kun käännät tuon keskidiffin alla olevan jäykistimen ylösalaisin, silloin nuo etu- ja takajäykkärit siirtyy sivummalle.

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Downer
« Vastaus #5 : 11 Helmikuu, 2009, 00:31:21 »
En halua millään tavalla lannistaa projektia nykysellään,
mutta suosittelen uuden pohjalevyn rakentamista pelkästään tilan ja tulevien tehojen perusteella.
Ton pitunen auto heittää keulaa jo tasasella, oli torseni alla tai ei.

6s tehoilla ei täyden voltin heittäminen pyörilleen vauhdista on ehkä hienoa,
mutta ei pitemmän päälle hauskaa rinteessä. Kyseinen juttu nähtiin viime vuonna.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Downer
« Vastaus #6 : 11 Helmikuu, 2009, 09:44:11 »
En halua millään tavalla lannistaa projektia nykysellään,
mutta suosittelen uuden pohjalevyn rakentamista pelkästään tilan ja tulevien tehojen perusteella.
Ton pitunen auto heittää keulaa jo tasasella, oli torseni alla tai ei.

6s tehoilla ei täyden voltin heittäminen pyörilleen vauhdista on ehkä hienoa,
mutta ei pitemmän päälle hauskaa rinteessä. Kyseinen juttu nähtiin viime vuonna.

Melkein tekee mieli sitten koittaa, että heittääkö noilla tehoilla pitävällä alustalla ympäri vai ei torsenilla. Saapi sitten ainakin dataa siitä videon muodossa. En meinaan usko ennenkun näen.

Mutta pohjalevy tosiaan oli suunnitteilla jatkaa, kuten tuosta ekasta viestistä käykin ilmi. Mutta ensin koitan vakio mittaisena mitä tekee.

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Downer
« Vastaus #7 : 11 Helmikuu, 2009, 15:19:07 »
6s tehot on jo sitä luokkaa, että ei mikään torseeni pitele keulaa enään maassa. Pysähdyksestä lähtiessä pitävällä pinnalla keulii yli. Se on yks mikä on varma.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Downer
« Vastaus #8 : 13 Helmikuu, 2009, 17:25:17 »
Toinen vastari radio settiin tuli ostettua käytettynä rc10 kautta. Pääsee näin yhdellä ohjaimella hoitamaan kummatkin autot. Sattui sopivaan hintaan olemaan myynnissä tuollainen, vaikkakin olisi sillä rahalla Acomssin ohjain+vastari setin tainut englannista saadakin tilattua.  :P



Mamba monster max tupsahti tänään postista kotiin. Oli tullin kautta käynyt, mutta olivat todenneet ettei tarvitse tullia maksaa.  8) Tilasin HolmesHobbiesista ko. combon jenkeistä 212€ posteineen. Kiitokset vain ko. kaupan palvelulle. Nopeasti tuli perille ja hyvin pakattuna.




Seuraavaksi pitäisikin tulla torsenin hongkongista. Sitten puuttuukin rc-monsterin pukki ja akut + servo


« Viimeksi muokattu: 13 Helmikuu, 2009, 22:13:37 kirjoittanut matti.l »

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Downer *pari kuvaa MMM:stä*
« Vastaus #9 : 17 Helmikuu, 2009, 23:24:43 »
Ensimmäinen ulkomailta tilaama pakettinikin sitten jäi tulliin. No olipahan niitä jokunen tullin ohi mennytkin, joten kaipa se oli aika sitten jäädäkin. Niinpä torsen ja levitys palat löysivät downerin...



Myös ohjaimeen tuli pientä ehostusta, tarroituksen merkeissä.




SnoopMaxx

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 80
Vs: Downer *Torsen*
« Vastaus #10 : 02 Maaliskuu, 2009, 19:34:42 »
You got the Mamba Monster from Holmes Hobbies and you paid 212 eoro with post ??

Are you stretching the car ?

c",) 

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Downer *Torsen*
« Vastaus #11 : 02 Maaliskuu, 2009, 21:18:24 »
You got the Mamba Monster from Holmes Hobbies and you paid 212 eoro with post ??

Are you stretching the car ?

c",) 

Yep, I order the MMM combo from Holmes Hobbies(cheapest prise), with "ESC" bonuscode.

And I am maybe stetching my car, but  I´m not sure yet. I need to get some test results at first, then I make my decision.

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Downer *Torsen*
« Vastaus #12 : 17 Maaliskuu, 2009, 21:55:17 »
Mites onko kukaan koittanut hitsaamalla jatkaa noita pohjalevyjä? Vai uudet pohjalevytkö olette tehneet jatkettuihin malleihin vai mitä? Onkohan ihan perus alumiinia tuo pohjalevy vai jotain erikois seosta jota ei helpolla saa alumiinihitsattua, kukaan koittanut? Tietty eri merkkisissä autoissa voi olla eri seoksia.

Tänään saapui moottoripukki, niin sai vihdoin testailtua konetta paikoilleen. Hiukan pitänee keski tukea veistää, että saa sopimaan koneen kunnolla paikalleen. Mutta muuten vaikutti ihan toimivalta ratkaisulta, tuo rc monsterin pukki.

Akut täytyy vielä tilailla ja servo niin sitten on kaikki mitä tarvitsee.

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Downer
« Vastaus #13 : 17 Maaliskuu, 2009, 22:25:06 »
Kaikilla taitaa olla ihan normaalia alumiinia. Paksuus 3-5mm (en muista tarkalleen).
Taitaa ainoolla hitsaajalla olla kaasuvehje, joten sillä ei saa kovin pitäviä liitoksia.
Ei se oo iso homma tehdä pohjalevyä autoon. Vaikeinta on reikien kohdilleen saaminen.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

niemikko

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 536
Vs: Downer
« Vastaus #14 : 17 Maaliskuu, 2009, 22:34:28 »
ihan vaan normi 3mm alumiiniä jatkaminen kannattaa tehdä vaan toiseen päähän niin selviää yhden kartaanin modauksella ja yhden rungonjäykkärin valmistuksella kun levy on leikattu niin vanhan kanssa viilapenkkiin päällekäin ja reijät vanhoista läpi poraten (tietty joutuu siirtään taka akselin reikien tekoon)aika hyvin onnistuu kanttaukset sitten mielen mukaan.
upotukset levyssä on onnistunut ihan rälläkällä.

ps: ja auto on palautettavissa alkuperäiseksi yhden kartaanin ostolla
Nothing´is faster than bullit watch out

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Downer
« Vastaus #15 : 17 Maaliskuu, 2009, 23:15:08 »
Ite sain EP auton pidennyksen hyvin laittamalla levyt päällekkäin.
Modi ei onnistunu ollenkaan kun oli taivutukset.
Onneks tehosuhde on niin paljon pienempi, niin hieman vinoon vetävät ruuvit pysyy.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Downer
« Vastaus #16 : 18 Maaliskuu, 2009, 00:34:54 »
ihan vaan normi 3mm alumiiniä jatkaminen kannattaa tehdä vaan toiseen päähän niin selviää yhden kartaanin modauksella ja yhden rungonjäykkärin valmistuksella kun levy on leikattu niin vanhan kanssa viilapenkkiin päällekäin ja reijät vanhoista läpi poraten (tietty joutuu siirtään taka akselin reikien tekoon)aika hyvin onnistuu kanttaukset sitten mielen mukaan.
upotukset levyssä on onnistunut ihan rälläkällä.

ps: ja auto on palautettavissa alkuperäiseksi yhden kartaanin ostolla

Juu mielessä olikin pelkän takapään jatkaminen siltä kohtia missä alkaa kaventumaan tuo perä. Ajattelin rapiat 8cm pistää lisää jatkoa. Ja tuon auton mukana tuli vanhat vetarit niin niistä on hyvä tehdä pidennys tuohon kartaaniin.

3mm tavaraa tuo pohja tosiaan on. Ainoo vaan kun on törmännyt kaikenmaailman alu+ muu sekoituksiin niin ajattelin kysellä siksi tuota.  Mutta eiköhän tuole sitten joku hitsari löydy joka välilätkän tuonne väliin hitsailee.  ::) Eipä tarvitse sitten ainakaan takapäähän niitä reikiä porailla kun jatkopalan tekee väliin.  Vaikkakin tuleekin se kaksi saumaa.

Mielessä myös kävi ostaa toinen pohjalevy niin voi tarvittaessa sitten palauttaa normi mittoihin. Kun eivät ne ihan mahdottomia kuitekaan maksa.

Ja puikollahan tuon taitaa pystyä hitsailemaan tai sitten jos tiggi miehen satun jostain löytämään, niin sellaisella saa vedellä.

Ite sain EP auton pidennyksen hyvin laittamalla levyt päällekkäin.

Jotenkin vain nuo pulttiliitokset eivät itseäni sytytä. Jos sillain olet jatkanut.
« Viimeksi muokattu: 18 Maaliskuu, 2009, 00:38:41 kirjoittanut matti.l »

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Downer
« Vastaus #17 : 18 Maaliskuu, 2009, 01:13:08 »
Tälläisia akkuja tuli tilailtua, parit kumpaakin.

Akku malli yksi

Akku malli kaksi

Ykkös akut tilasin ihan sen takia, että ei tiedä kuinka kauan kestää että noita Flightmax:ja(kakkos mallin akku) tulee taas tuonne hobbycityyn.

Servoksi valitsin tämän

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Downer
« Vastaus #18 : 18 Maaliskuu, 2009, 02:28:41 »
Ite sain EP auton pidennyksen hyvin laittamalla levyt päällekkäin.

Jotenkin vain nuo pulttiliitokset eivät itseäni sytytä. Jos sillain olet jatkanut.


Tosi huono kirjotus, mutta tarkotin ruuvien kohtia.
Teippasin alkuperäsen levyn tiukasti uutta pohjalevyä vasten ja tummasin reikäkohdat.
Vastaava juttu kun niemikolla höyläpenkissä hieman työläämmin tehtynä.

Pultein en oo pidentäny mitään autoa, enkä tuu pidentää ellei pakko.


Tälläisia akkuja tuli tilailtua, parit kumpaakin.

Akku malli yksi

Rhinoja päästään kunnolla rääkkii parin viikon sisään, kun laitan EP auton kuntoon.
Sitten viimestään näkee onko niistä mihinkään. Tähän asti on kuitenkin omassa modissa
ja DC:n EP-autossa ollu todella vakuuttavat.
« Viimeksi muokattu: 18 Maaliskuu, 2009, 02:31:07 kirjoittanut SlidSlide »
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Downer
« Vastaus #19 : 07 Huhtikuu, 2009, 00:15:50 »
Muutama foto sain vihdoin koneen kiinni ja vastarille vesitiiviin boxin(trx slash). MMM on vielä patentti kiinnityksellä kiinni, kun piti pihassa kokeilla että varmasti liikkuu. Projektin motivoimiseksi. Ja ihan mukavasti tuntui 3S:lläkin lähtevän, ei vain malttaisi odottaa, että saan lipoille telineet ja pääsee kokeilemaan 6S voimaa. Myös ohjausservo löysi paikkansa autosta. Sen yläpuolisesta hiilikuitu tuesta joutuikin hiukan poistelemaan ylimääräisiä tukia, jotka olivat ex jarruservoa varten ollet.

Pääsempähän ainakin testaamaan sen että heittääkö volttia 6S vai toimiiko torsen ja estää sen, kun en tuota vielä ole pidentänyt.

Mutta muutama foto:



« Viimeksi muokattu: 07 Huhtikuu, 2009, 00:18:07 kirjoittanut matti.l »