Kirjoittaja Aihe: Downer  (Luettu 39857 kertaa)

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Downer
« Vastaus #60 : 25 Heinäkuu, 2010, 23:15:32 »
Tutkin hiukan pätkintää ja kone ainakin oli ehjä.

Mutta syykin taisi löytyä vikaan oli ollut huono kontakti yhden moottorijohdon kiinnityksessä monsteriin ja rikkonut kultauksen moottorinliittimestä sekä monsterin päästä. Mikäs tuohon ongelmaan olisi paras korjaus ratkaisu Monsterin päässä? Kolvata kupit irti monsterista ja juottaa johdot suoraan kiinni vai pistää monsteri huoltoon vai kolvata johdot risoihin kuppeihin kiinni? Täytynee silti toimivuus toimivalla kontaktillakin varmistaa kupin reunalta ennen kuin suurempia patentteja teen.

Mutta jos muu ei auta niin MMM v3 säädintä saa tarjoilla  ::)

Edit: ei tarvi enää tarjota MMM:ä tuli ostettua toinen jo tilalle. Nyt voi rauhassa selvitellä vanhan noparin toiminta kuntoon.
« Viimeksi muokattu: 26 Heinäkuu, 2010, 10:17:20 kirjoittanut matti.l »

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Downer
« Vastaus #61 : 27 Heinäkuu, 2010, 20:25:01 »
Kyllä kai tuo sähköä johtaa kelvollisesti ilman sitä kultaustakin, mutta pistää epäilemään, että moottorin puolella on siinä liittimessä huono kontakti juotoksessa. Voi olla esim. tärinästä murtunut ja korjaantuu kuumentamalla tina juoksevaksi tai juottamalla uudelleen.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Downer
« Vastaus #62 : 27 Heinäkuu, 2010, 20:26:26 »
Kyllä kai tuo sähköä johtaa kelvollisesti ilman sitä kultaustakin, mutta pistää epäilemään, että moottorin puolella on siinä liittimessä huono kontakti juotoksessa. Voi olla esim. tärinästä murtunut ja korjaantuu kuumentamalla tina juoksevaksi tai juottamalla uudelleen.

Toisella noparilla koitin moottoria ja toimi ihan ok. MMM ei muutakuin hiukan nypyttänyt sitä.

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Downer
« Vastaus #63 : 04 Elokuu, 2010, 20:27:48 »
Downer sai "uuden" MMM ja vanha lähti jenkkeihin huoltoon kirjeellä 5,2€ priority maililla, Eco olisi ollut vain 2,6€  :P 

Samoin lähes vahingossa tarttui matkaan täydellinen varaosa auto Downerille + jonkin verran uusia varaosia ;D

Joten nyt saa rauhassa rellestää.

Pitänee ostaa xerunin kone tuohon toiseen, niin saa huolletun MMM sitten tuohon kiinni.

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Downer
« Vastaus #64 : 22 Elokuu, 2010, 22:46:40 »
Kisa meni loppuakohti vahvemmalla sävelellä. Ekat kolmepätkää autossa ei tuntunut olevan potkua ollenkaan. Ei ollut toivoakaan kiivetä pystyjä ylös. Ihan kun ois ajanut 3S:llä. No oma vika kun en tarkistanut ostetun MMM noparin asetuksia. Nyt täytyykin kaiveilla kaapeli esiin että saan vehkeen nollattua. Josko kaasukäyrästä löytyisi vikaa. Tosin vika saattoi myös olla toisessa akkusarjassa.

No nopeus menikin sitten jo hiukan paremmin vaikka kämmäsinkin parissa kohtaa, autossa tuntui paukutkin palautuneen akkujen vaihdon/yleisen säätämisen avulla. Meinasin tosin jättää leikin kesken, kun auto kellahti katolleen nopeusjaksolla. Mutta ihme kävi ja palasi pyörilleen, pienen kikkailun avulla. Joten ihmettelen vieläkin että mitenkä onnistuin ajamaan nopeimman ajan vaikka katollaankin vietin aikaa jonkin verran.

Videota jos nopeudesta saisi niin kiitollinen olisin.  8)

Loppupään pätkillä haittasikin lähtöpaikka hiukan kisaa, mutta niinhän se joskus arpa osuu kohdalleen.

Mutta 4 sija alun huonon fiiliksen jälkeen oli hyvä palkinto.

Vielä kerran kiitos Penquinille radion lainasta. Kotona toimivat taas yhtä hyvin kuin ennenkin. Ihme vekottimia...

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Downer
« Vastaus #65 : 04 Syyskuu, 2010, 00:18:10 »
Kariesta oli päässyt muodostumaan etudiffin sisälle. Joten vaihtelin varaosa pirssistä uuden keulapalan ja vaihdoin samalla diffiin uudet litkut sisälle, myös laakerit tarkistelin. Joten nyt voi rauhassa fiksailla tuon rikkinäisen taas iskuun, kun auto on taas liikkuvassa kunnossa.

Vielä pitäisi MMM ohjelmoinnit tarkistaa, sekä käydä loput laakerit lävitse. Sekä ottaa vanhasta etupäästä leventimet kiinni uuteen. Niin olisi auto valmis ensi v.lopun ajoihin.

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Downer
« Vastaus #66 : 10 Syyskuu, 2010, 17:41:57 »
Ei olisi kannattanut torsenia irroittaa. Tuli vain paha mieli, nyt lähinnä kysymykseksi jääkin kestääkö kikkare koko kisan loppuun asti. Mutta ompahan jotain jännitettävää sitten ainakin. Lukkosokkien päädyt torsenin ulostuloista menneet rikki, varaosia tuohon ei taida saada. Ihmeellisesti tuo oli hajonnut, mutta jotain hassua siellä on käynyt. Enkä kyllä tiedä edes että milloin.

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Downer
« Vastaus #67 : 10 Syyskuu, 2010, 17:48:10 »
Ihmeellisesti tuo oli hajonnut, mutta jotain hassua siellä on käynyt. Enkä kyllä tiedä edes että milloin.

En kyllä ajotyylis tietäen pidä kovinkaan ihmeellisenä, jos jotain joskus hajookin ;D.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Downer
« Vastaus #68 : 10 Syyskuu, 2010, 20:39:41 »
Ihmeellisesti tuo oli hajonnut, mutta jotain hassua siellä on käynyt. Enkä kyllä tiedä edes että milloin.

En kyllä ajotyylis tietäen pidä kovinkaan ihmeellisenä, jos jotain joskus hajookin ;D.

Perskuta, ajettaviksi noi koslat on tehty. Mutta harvemmin tosiaan ehjän auton kanssa tarvii kisoista kotiin tulla  ::)

Muttaah kävin testilenkillä harjoitusmontulla. Ja peräpään diffi sano terveiset, joten äkkiä takaisin kotiin. Uutta osaa sisälle ja uudelleen testilenkille ja nyt rokkaa. Onneksi tuli tosiaan käytyä testaamassa, muuten olisi kisa ollut eka pätkän jälkeen ohi. Ja sattui se varaosa-auto ostettua josta osia sai.

Eli käytännössä viimekisan jäkeen tuossa oli kaikki diffit töttöröö.  ;D


Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Downer
« Vastaus #69 : 10 Syyskuu, 2010, 23:34:32 »
Honkkarin torseniin saa varaosia heti maanantaina Tuusulasta. Käytännössä kaikkia sisäosia ja ulostulot löytynevät varastosta. Jos olis eilen ollut tieto tarpeesta, niin osat olisi jo Mäntässä.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Downer
« Vastaus #70 : 12 Syyskuu, 2010, 10:31:54 »
Kosla kesti, mutta kuski hyytyi kahden viimeisen pätkän alamäkiin. Mutta nousevalla käyrällä ensikauteen.

Mutta harvemmin on kummankin auton kanssa päässyt niin kotiin että ei tarvitse muuta tehdä kuin hiekat putsata.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Downer
« Vastaus #71 : 12 Syyskuu, 2010, 11:05:32 »
Erittäin kovatasoista kisaamista ja nousujohdanteista, kun vertaa viime kautta ja tätä kautta,
niin ensikaudella taistelet varmasti korkeasti sijasta! Radikaali ajotapa ja hienointa on se, että
joku vetelee äärirajoilla, sitä on mukava katsella.

4-sija ei ole Unlissa huono, edessä on vain muutama parempi, mutta ensivuonna tilanne voi olla
jo toinen. Onneksi olkoon ja kiitos tiukasti kisakumppanuudesta tällä kaudella  8)

Ps. Onhan se kausi mukava lopettaa ehjillä autoilla  :)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Re: Downer
« Vastaus #72 : 15 Tammikuu, 2011, 12:17:41 »
Uutta koppaa suunniteltu ens kautta varten. Tuleekin näköjään osin paluu vanhaan luukkiin.  ::)

Myöskin torseeniin hommattu varaosia, joten josko siitäkin tulisi entistä ehompi, eikä tarvitsisi pelätä niin kovin sen hajoamisen puolesta. Tosin vieläkin jos jollakulla on ylimääräisenä HN super torsen(kultaisella  kuorella oleva) Niin tarjoilla saa.

Sitten pitänee vielä herkistellä paikat ensikautta varten.
« Viimeksi muokattu: 15 Tammikuu, 2011, 12:26:28 kirjoittanut matti.l »

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Re: Downer
« Vastaus #73 : 09 Helmikuu, 2011, 11:02:33 »
Sattui löytymään lisää torseeneja mualimalta niin pistellään etuperäänkin yksi torspo ja keskelle myös uusi pyörimään. Viime kauden torseni kun alkaa olemaan aika loppu tosin pari heikompikuntoista yhdistämällä siitäkin saa hyvän varaosan pakkiin. Joten nyt pitäisi olla varaosana kummatkin etu ja keski torseni ja autoon kiinni lähes ajamattomat. Näillä on hyvä lähteä ensi kauteen.

Koritolppien tekoon pitäsi ryhtyä kun saa talon remontin loppuun ja muuton suoritettua. Sitten voisi jopa jotain pientä tiiseri kuvaa pistää näkösälle. Tämä tapahtunee huhtikuussa, kun muutto on maaliskuun lopussa.

Lisäksi ensikautta varten voisi hommata pienet pakit kummankin auton omille varaosille niin ei tarvitsisi muovi/pahvilaatikoissa niitä roudailla.

Vielä pitää laakeri paketti ostaa autoon niin saa paikat pyörimään herkästi.
« Viimeksi muokattu: 17 Helmikuu, 2011, 08:44:28 kirjoittanut matti.l »

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Re: Downer
« Vastaus #74 : 10 Huhtikuu, 2011, 13:42:47 »
Toinen kone ostettu varalle ja uuden korin asennus alkanut. Muuten olisikin sitten varaosat kasassa paitsi servo.

Eli kiinasta servoa ja uudet akut tilaukseen tähän kauteen niin paketti on valmis.

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: Downer
« Vastaus #75 : 10 Huhtikuu, 2011, 14:53:26 »
uuden korin asennus alkanut.

Heti vaan kuvia kun on kuvattavassa kunnossa. Mielenkiinnolla odotetaan  ;)
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Re: Downer
« Vastaus #76 : 10 Huhtikuu, 2011, 18:46:36 »
uuden korin asennus alkanut.

Heti vaan kuvia kun on kuvattavassa kunnossa. Mielenkiinnolla odotetaan  ;)

Ei tuu putki hässäkkää tällä kertaa, joten mitään ihmeempiä ei kannata odotella. Vaan ihan täys lexani kori tulossa. Tosin uskoisin että lokasuojat kehittyvät ajojen myötä omiin uomiinsa. Nyt meinaan peittävät suurimmilta osin renkaat, joten katsotaan mitenkä tuolla tapaa toimii, vai joutuuko lokareiden poisto talkoisiin.

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: Downer
« Vastaus #77 : 10 Huhtikuu, 2011, 18:59:49 »
lokareiden poisto talkoisiin.

Eiköhän se ole sitten tehosta kiinni.  :D
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Re: Downer
« Vastaus #78 : 10 Huhtikuu, 2011, 23:44:18 »
lokareiden poisto talkoisiin.

Eiköhän se ole sitten tehosta kiinni.  :D

Tai lähinnä se on "sisäkopan" rakentelusta kiinni  ;D

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Downer
« Vastaus #79 : 11 Huhtikuu, 2011, 14:58:52 »
Ja siitä miten lokarit kestää hiekkaa  ;) Odotan innolla näkeväni mitä syntyy!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN