Joo, itsekin kattelin medasecin 2 ja 3S lipojen painoja ynnättynä ja havittelee jo kilon rajaakin.
Lähinnä sillä, että pystyy laskemaan paljonko voi saada etua akuista painon suhteen. Muutama
esimerkki alla, kaikista kiinavaihtoehdoista en osaa sanoa, mutta tässä maxampsia:
6S lipojen painot:3S 8000mAh = 545g x2 = 1090g
3S 6000mAh = 443g x2 = 886g
2S 8000mAh = 365g x3 = 1095g
2S 6000mAh = 297g x3 = 891g
2S 5000mAh = 225g x3 = 675g
2S 4000mAh = 185g x3 = 555g
2S 3000mAh = 151g x3 = 453g
Polyquestin 6000mAh 6S = 926g
Polyquestin 5000mAh 6S = 751g
4S lipojen painot:4S 8000mAh = 725g
4S 6000mAh = 590g
4S 5000mAh = 450g
4S 4000mAh = 370g
4S 3000mAh = 302g
Polyquestin 6000mAh 4S = 629g
Polyquestin 6000mAh 6S = 510g
Kilonpainoset alkaa olemaan jo suhteellisen raskaita, vaikka 6S tehot onkin, mutta auto
alkaa kyllä painaa jo reilummin kuin 5kg. 6S 5000mAh on vielä omasta mielestä kisakykynen,
kun on reilu 600g ja 3000mAh on jo kevyt. Ajatellaan, että tyyppi a ajaa kasitonnisella 6S:llä
ja tyyppi b kolmetonnisella, niin 600g ero on jo erottuva.
Itse kattelin 4S lifeä, joka painaa 440g, mutta lipon 30C suhteen, tästä lifestä irtoaa 60C.
Samanlaisia pakkoja kolme ja on 6S lifepakka ja painoa 660g ( 3000mAh). Samankokonen
lipo painaa reilut 200g vähemmän, joten näitä on laskeskeltava mikä järkevää ja mikä ei.
Niin ja ero on myös C-arvossa. Samoin life tarjoaa nopean lataamisen, eli tuon 3000mAh
pakan, jota olen kattellut voi ladata 5C virralla, --> 15A virralla laturista, jos sellasen omistaa

Latausaika täyteen alle 12min! Joten jo 10A virralla, reilu 3C menee täydeksi alle 25min.
Lipolla on monia valtteja, mutta niin on lifelläkin. Mielenkiintoista nähdä miten edut hyödynnetään
ja jännitettäväksi jää kuinka moni lähtee kokeilemaan lifejä ensi kaudella.