Kirjoittaja Aihe: Panther  (Luettu 18948 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: Panther
« Vastaus #40 : 17 Elokuu, 2009, 18:50:26 »
Taas vähän kuvia taka ja etuperän ja uuden maskotin kanssa ;D












Selllattiis
´Red Devil ja Panther

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Panther
« Vastaus #41 : 17 Elokuu, 2009, 19:23:52 »
Heh heh, aika vaarallista ottaa tuollanen maskotti mukaan MM-kisoihin, tuppaa tuo Konki Gorilla
tykkäämään kauniimmasta sukupuolesta, ettei tiedä mitä se rupeaa tekemään. (Täytyy kahlita
Painkilleriin kiinni, ettei karkaa minnekään). Se kun karkaa, niin siitä ei hyvä seuraa  ;D

Upeen näkönen pirssi ja leidi kans!  :D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: Panther
« Vastaus #42 : 17 Elokuu, 2009, 21:01:30 »
Tattista!

Piti kävästä vähän siskojen vanhalla nukkelaatikolla, ku auto oli kuljettajaa vaille ;D

Vasta keskiviikkona tulee kardaanit ja vasta sitten pääsee kasaamaan rungon :-[
´Red Devil ja Panther

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: Panther
« Vastaus #43 : 18 Elokuu, 2009, 20:52:39 »
MM kisoihin tullaan vakiorungolla, koska hiilikuitu runko on vielä suunnitteluvaiheessa. Pitempien gardaaneiten pula iski päälle. :-[

Vakiorungon axeliväli tulee kuitenkin havittelemaan liki 30cm 8)
´Red Devil ja Panther

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: Panther
« Vastaus #44 : 20 Elokuu, 2009, 20:48:41 »
Tänään ajettiin tärkeät ensitestit autolla.

Plussat:

-Ei Keuli
-Voimaa ja vääntöä löytyy
-Ulkonäkö
-Balanssi

Miinukset:

-Kääntö huononi huomattavasti etupään 100% lukon myötä
-Takapää ei vedä tarpeeksi. Keskellä liian löysää mämmiä.
-Keulassa liian löysä jousitus

Eli vielä tässä ennen mittelöitä laitetaan keskelle omavalmiste mämmisekoitus. 500k ja muita mömmöjä. Etupäähän heitetään jäykempää jousta ja koppaa nostetaan ylemmäs.

Painoa autolle jäi yllätävän paljon, peräti 2,2-2,3kg. No sinne Fincuppiin sitten laitetaan jo hiilikuitua.

Eli tällästä. Huomenna vielä pikasesti käydään montulla testaamassa uutta setuppia, ennenkuin heitetään kamppeet Hiluxin takalavalle. ;)
´Red Devil ja Panther

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Panther
« Vastaus #45 : 20 Elokuu, 2009, 22:53:26 »
Ei oikein ymmärrä miksi se kääntöä heikentäisi, jos etudiffi on lukossa, mutta ehkä auto on liian kevyt, että pyörät pitäisivät riittävästi.

Mistäs olette noita 500k mömmöjä (silikoni?) löytäneet? Itse en löytänyt kuin Traxxasin 100k ja 500k mömmöjä ja niillä ei ole mitään tekemistä 100 000 tai 500 000 wt mömmöjen kanssa. Hyvä kun tuo jäykempi on edes 75 000. Ainakin on tullut opittua se, että nuo arvot on eri valmistajilla ihan erilaiset, eikä aineita voi mitenkään verrata toisiinsa tuo arvon perusteella. No toisia voi, toisia ei.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Panther
« Vastaus #46 : 20 Elokuu, 2009, 23:01:08 »
Tottakai se nyt kääntöä heikentää jos on lukko, kun molemmat pyrät vetävät yhtä paljon. Kun taas lukottomassa sisempi vähemmän käännettäessä.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Panther
« Vastaus #47 : 20 Elokuu, 2009, 23:24:57 »
Tottakai se nyt kääntöä heikentää jos on lukko, kun molemmat pyrät vetävät yhtä paljon. Kun taas lukottomassa sisempi vähemmän käännettäessä.

Foffissahan etulukko joissain autoissa parantaa kääntöä. Kyllähän twinikin käänty ihan eri tavalla, kun oli lukko tai jäykät öljyt.
Se huonontaa varmasti jos taakse laittaa lukon. Sillonhan etulukon hyöty käännön kannalta neutraloituu.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Panther
« Vastaus #48 : 21 Elokuu, 2009, 00:48:04 »
Tottakai se nyt kääntöä heikentää jos on lukko, kun molemmat pyrät vetävät yhtä paljon. Kun taas lukottomassa sisempi vähemmän käännettäessä.

Miten niin tottakai? Miksi hommat toimisi pienikokoisemmissa RC-autoissa toisin, kuin isommissa kulkineissa? Lukon kanssa vetää nimenomaan molemmat pyörät, kun ilman lukkoa vetää vain se, joka helpommin pääsee pyörimään. Kun mennään vähän suurempiin kulkineisiin, niin esim. mönkijöissä käytetään nimenomaan etulukkoa siksi, että ajoneuvo saadaan vetämään useammalla pyörällä ja kääntymään paremmin. Takalukon kanssa se puskee vain suoraan. Sama juttu offroad-autoissa. Jos lukoton yhtään keventää sisäkaarteen puoleista pyörää on kaikki veto käytännössä siellä. Kun rengasta on jo valmiiksi kevennetty, niin myös pito on heikompi siellä. Siviiliautoissa etulukkoa kuitenkin harvemmin käytetään, pois lukien VAG:n tuotteet, sillä autosta tulee lukko päällä hyvin äkkinäinen kääntyjä ja se yllättää helposti kuljettajan.

Toki kääntymiseen vaikuttaa myös keskitasauspyörästön luisto/lukko. Jos keskellä on lukoton tasauspyörästö ja veto siirtyy taakse, niin etulukko kyllä hyvin helposti estää kääntymisen, juuri ZT:n mainitsemasta syystä, mutta tällöin edessä ei ole lainkaan veto päällä. Toisaalta myös 100% lukko keskellä haittaa kääntymistä, joten kompromissi on jossain siellä välillä.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Panther
« Vastaus #49 : 21 Elokuu, 2009, 07:27:46 »
Tottakai se nyt kääntöä heikentää jos on lukko, kun molemmat pyrät vetävät yhtä paljon. Kun taas lukottomassa sisempi vähemmän käännettäessä.

Foffissahan etulukko joissain autoissa parantaa kääntöä. Kyllähän twinikin käänty ihan eri tavalla, kun oli lukko tai jäykät öljyt.
Se huonontaa varmasti jos taakse laittaa lukon. Sillonhan etulukon hyöty käännön kannalta neutraloituu.

Tasasella ajettaessa tarkotin. Rinteessähän siitä onkin se isoin hyöty ja siks niitä laitetaan.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: Panther
« Vastaus #50 : 21 Elokuu, 2009, 08:03:56 »
Juu siis niinhän se oli että kun rinteessä sivusuunnassa tultaessa rupesi kääntämään ylöspäin, niin ei millään tahtonut kääntyä. Siinä kun sitten vähän seurasi,
niin kääntyessä pelkkä takapää veti ja etupää oli vain linkussa. Syy siihen oli se että renkaat ottivat linkussa kiinni korin likasuojiin. Ja koska keskidiffi oli liian
löysä ei se saanut enää sitten tehoja kuin takapäälle. Nyt on sitten laitettu sitä Traxxassin "500k" mälliä keskelle, ja on kyllä aika jäykkä. Jos on liian, niin sitten
vähän laimennetaan. Edessähän on siis 100% Epoxi lukko ja takana nuo traxxassin mämmit.


Pitää käyä tässä aamulla vielä ennen koulua käydä montulla ;D
´Red Devil ja Panther

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: Panther
« Vastaus #51 : 21 Elokuu, 2009, 09:13:10 »
No nyt tuli jo testattua, ja nyt on oikeet setupit. Nyt löytyy taakse ihan tarpeeksi vetoja, eikä auto keuli yhtään. Kääntökin parani huomattavasti, kun kaikkipyörät vetivät.
´Red Devil ja Panther

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: Panther
« Vastaus #52 : 14 Helmikuu, 2010, 14:16:03 »
Tää laitos on luultavasti tulossa enskaudelle mukaan, mikäli itse kesällä kerkiän. Ei oo tullut sille hiilikuitulevylle vieläkään mtn tehtyä, mutta pitäisi sekin työstää rungoksi. Oiskos hiilikuitulevyä mahollisista vesileikkauttaa, ja miten se siihen reagoi? Mahikset siihe ois tutun toimesta ::)
´Red Devil ja Panther

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Panther
« Vastaus #53 : 15 Maaliskuu, 2010, 21:22:02 »
Vähän vanha, mutta kun ei ole vastattu, niin vastataan. Kyllä tuota voi leikata vesileikkurilla, eikä sen pitäisi siitä ihmeemmin ottaa siipeensä. Voi olla jopa terveellisempaa niin kuin sahattuna. Hiilikuitupöly kun ei kuulu keuhkoihin, mutta varmuudella sinne päättyy ja siellä pysyy, jos ei suojaudu hyvin.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Panther
« Vastaus #54 : 15 Maaliskuu, 2010, 21:55:02 »


Jaiiil ratissa :o! Noh, rc-foffissa ei ikä katso kypsyyttä. Hyvinhän MM-kisat menivät, vaikka kuski lensikin tuulilasin läpi yhdellä pätkällä. Täytynee kaivella kuva jostain.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Panther
« Vastaus #55 : 15 Maaliskuu, 2010, 22:00:36 »
Heh heh, mutta minkä voimasta/takia se lensi läpi lasin  ;D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: Panther
« Vastaus #56 : 18 Huhtikuu, 2010, 20:02:49 »
Jäänyt se kirjoittelu vähille tähänkin aiheeseen. Autoon ei ole koskettukkaan. Odottelee vieläkin inspiraatiota, ja saa nähdä löytyykö sitä ollenkaan tälle kaudelle.

Jos innostusta riittää niin ehkä voisi siihen toukokuun kisaan tulla, mutta en lupaile vielä mitään.

Inspistä odotellessa...
´Red Devil ja Panther

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Re: Panther
« Vastaus #57 : 28 Syyskuu, 2011, 22:11:42 »
Tosiaan!

Vähän jäänyt nyt nämä Foffi hommat joten vois myyä vähän kalustoa pois. Eli tää laitos ois sitten myynnissä tästä hetkestä eteenpäin.

YV- Tavottaa
´Red Devil ja Panther