Kirjoittaja Aihe: Panther  (Luettu 18935 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Panther
« : 23 Joulukuu, 2008, 22:17:41 »
Juup!


Eli tällästä uutta ehkä hieman salamyhkäistä rojektia tulisi keväämmällä aloitella.

Specksit:

Runko: Team Losin 8ight
Renkaat: Panther
Nopari: Mamba Max
Moottori: joku 3000-5000kv
Ohjaus Servo: Towerpro 13,5kg
Radiot:Futaba Skysport 40FM/2,4Ghz

Rungon tietoja:

Malli: Stadium Build. Erillisjousitettu
Leveys: 30+cm
Pituus: 42cm
WheelBase: 33cm



Tollasta pähkähullua "Pyhää ja Apinamaista" hieman aukiolevaa rojektia tiedossa tulevaisuudessa.
Jostain kumman syystä se Modified luokka kutsuu kuitenkin ;)

EDIT: ZT, Otsikko vaihdettu  ;)
« Viimeksi muokattu: 06 Heinäkuu, 2009, 21:33:55 kirjoittanut Zarizi Tech »
´Red Devil ja Panther

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Holy Monkey
« Vastaus #1 : 23 Joulukuu, 2008, 22:45:19 »
Jahas, toinenkin erillisjousitettu vehje saadaan mukaan, kun Zazuki Looser tulee myös näyttämään mikin vajaa-akseliset pystyy!  8)
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Holy Monkey
« Vastaus #2 : 23 Joulukuu, 2008, 22:50:33 »
Jahas, mielenkiintoinen projekti edessä...
Onko luvassa tuttua lipotekniikkaa, vai kenties ripaus elämää?  ;)
Tietoa vielä onko 7 voltin vai 11 voltin auto kyseessä, riippuu toki moottoristakin...

Muuten kuulostaa kaikin puolin selvältä rakenteellisesti. Millaista koria tiedossa, vai vakiolla jatketaan?
Hyvä homma, jos modikin innostaa! Sinne vain lisää kisalijoita ja saadaan suuri määrä kovia haastajia!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: Holy Monkey
« Vastaus #3 : 23 Joulukuu, 2008, 23:35:04 »
Paljon on kysymyksiä, tiedä mistä aloittaisi  ::)

Nää mun vehkeet ei tuu elämää näkemään vaan pyörii Litium Pölymeressä 3s tehoilla. Sopivan kokoinen ja tehokas akku tuollaseen vehkeeseen.
Keskidiffiä ei tulla tässä näkemään vaan tähän Zazukin tavoin Axialin Voimansiirto. Sattuu semmonen  pyörimään ylimääräisenä.
Tokihan ei tiedä mitä tie tuo tullessaan, Voihan olla että ihan keskidiffi jäykemmillä mälleillä ;)


Jaa että koppaa? Hmm.... Ei ole mitään visiota vielä siitä, mutta mahdollisesti Smackin ensi kuvissa olevaa hopea avo Rubikonna. Siinä kuitenkin vähän Scalemaista Jeeppi tunnelmaa. Oishan se
vähän tylsä semmonen Buggy kori Foffissa :-[



Laitetaan Zazukin Kanssa Jäykille axuille Tukivarret kurkkuun ja näytetään että: "Jäykkäakseleiden aika oli lyhyt ja ytimekäs, mutta nyt se on päättynyt!" ;)
´Red Devil ja Panther

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Holy Monkey
« Vastaus #4 : 24 Joulukuu, 2008, 00:11:55 »
Jahas, toinenkin erillisjousitettu vehje saadaan mukaan, kun Zazuki Looser tulee myös näyttämään mikin vajaa-akseliset pystyy!  8)

Hienoa että ei kaikki kuitenkaan vielä life maailmaan siirry. Pitäähän sitä hiukan olla jännitystä elämässä kun lipoja käytelee  ;D, Mutta rohkeemmat kaverit saa sitten ylivoltittaa omat lifensä lipojen voltteihin :P Siihen se kuitenkin niiden kanssa omalla kohdalla menisi  :-\

OT: No ainakin tarkotus oli että tuolla omalla erillis jousitetulla mukaan myös säntään torseenin turvin. Se että liikkuuko sitten rinteessä mihkään jää nähtäväksi. Kun pelkällä takavedolla viime vuonna tuli monttuja koluttua.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Holy Monkey
« Vastaus #5 : 24 Joulukuu, 2008, 12:04:09 »
Jep, kyllä ne lipot edelleen ovat ykkösakkuja, katotaan sitten kauden edetessä onko lifeistä haastajaksi  :)
Vaativat kuitenkin oman laturinsa, hieman laskeskeluja ja panostautumista, kaikki siis ajallaan. 3S teho
on hyvin pirtsakka ja suosittelen moottoriksi max. 4600kv tapasta, muuten voi käydä köpelösti, itse valitsisin
jonkun 3500kv moottorin ja pinjonilla sitten säätäis tehoa sen verran mitä haluaa. Toisaalta modissakaan ei
vääntöä tarvita nimeksikään, joten isommallakin kv-luvun moottorilla pärjää. Pitää kuitenkin muistaa, että
moottorin täytyy kestää se 3S lipo.

Keskidiffi on modissa myös hyvin tuntematon, eikä siitä ole tietoa onko ollenkaan hyötyä vai ei. Autot ovat
kuitenkin pituudeltaan mitä ovat, joten nähtäväksi jää surmaako keskidiffi tyystin suorituskyvyn vai lisääkö
mahdollisuuksia menestykseen.

Jos tuon avokorin laitat, niin muista että autossa tulee olla katto  :)
Höpö höpö, jäykät veijarit hallitsee ja tulee edelleen hallitsemaan kautta aikojen  :D

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: Holy Monkey
« Vastaus #6 : 24 Joulukuu, 2008, 12:31:09 »
Sehän nähdään! ;D

Kattein jotain 3300kv tai 3600kv. Ton auton runkohan on aikapaljon painavampi, kun esim axial, niin siinä tarttee jo vähän väännön poikastakin.

Juu keskidiffi on ihan tuntematon modissa, mut taitaa matti.l:llä olla kanssa torseni modissa. Täytyy käydä sakun kanssa keväämmällä montulla,
ja ottaa jotain scaban tynkää Modeilla. Unohtui aikaisemmin mainita se olennainen seikka, että perät tietenkin Lukkoon. Helpottaa vähän kapuamista ;)

Tokihan siinä katto tulee olemaan/ on jo....
´Red Devil ja Panther

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Holy Monkey
« Vastaus #7 : 24 Joulukuu, 2008, 20:55:09 »
Jep, kyllä ne lipot edelleen ovat ykkösakkuja, katotaan sitten kauden edetessä onko lifeistä haastajaksi  :)
Vaativat kuitenkin oman laturinsa, hieman laskeskeluja ja panostautumista, kaikki siis ajallaan.



OT: No jotkut hurjat ovat ihan lipo ohjelmalla painelleet noita live kennoja 4,2v asti. Tosin mitään vastuuta en tuosta touhusta sitten ota, että turha tulla höpiseen että käsi poksahti yms. Mutta ihan todistetusti on 4,2v lipo ohjelmalla noihin tungettu.  ;D Joten ei se laturi homma välttämättä ole se ongelma.

Ja koneeksi suosittelisin jotain L kokoluokan konetta, jos hiukankin painavampi auto on tulossa.


Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: Holy Monkey
« Vastaus #8 : 25 Joulukuu, 2008, 14:20:47 »
Juu..

L 3500kv Kiina ihme. Molempiin autoihin keväällä moottori ja akkutilaukset Kiinasta ;) Samoin Rc Monsterista tähän BL kamaa...
´Red Devil ja Panther

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Holy Monkey
« Vastaus #9 : 20 Helmikuu, 2009, 09:04:52 »
Mites kuulin juttua, ettei tää olisikaan tulossa kaudelle?
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: Holy Monkey
« Vastaus #10 : 20 Helmikuu, 2009, 10:23:31 »
Joo

Inflaatio iski tännekkin päin suomea. Mahdollisesti impakt RC:stä Losi 8ight BL Conversion kitti 79€. Tulee koko keski runko uusiksi kaikkineen moottoriukkeineen ja vehkeineen. Eli jos kehtaa lapsilisistä rueta tätä sponssaamaan, niin sitten tulee. ON auki vielä....
´Red Devil ja Panther

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: Boozer!
« Vastaus #11 : 23 Helmikuu, 2009, 20:55:29 »
Joopa!


Tää projekti heräs taas eloon! Runko vaihtuu kokonaan toiseen, mutta sitä en vielä paljasta että mihin. Uusi auto rantautunee viim ensiviikon maanantaina,
ja siihen on heti tulossa Scale koppa. Myös nimi koki aika Radikaalin muutoksen ;D Vaihtoehtoin on että joko laittaa "Holy Boozer", tai "Boozer" ::)

Siinä specsejä tulevalle kaudelle:


Runko: ---Paljastamaton---

Renkaat: Sand Paw

Kori: Scale omavalmiste

Nopari: Mamba Max

Akku: Zippy 3s 4000mAh 25-35c

Moottori: Kiinan 6L 4000kv


« Viimeksi muokattu: 23 Helmikuu, 2009, 20:58:11 kirjoittanut Maximus »
´Red Devil ja Panther

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: Boozer!
« Vastaus #12 : 28 Helmikuu, 2009, 16:54:53 »
Juupelis

Hain kaaran eilen postista ja hyvältä näyttää. Autona on siis... ;D

Kattokaa kuvasta, siitä se selviää:








Vteo illemmalla
´Red Devil ja Panther

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Boozer!
« Vastaus #13 : 28 Helmikuu, 2009, 16:59:11 »
Veikkaisin et toimii hyvin ilman pidennystä. Ite kuitenkin pidentäisin pelkästään siitä syystä, että näyttää paljon paremmalta ;).
Toi on niin "epäscale" lyhyenä samoin ku pikkuNF:kin. Pelottava buildi kuitenkin oli pidennetty tai ei.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: Boozer!
« Vastaus #14 : 28 Helmikuu, 2009, 17:54:44 »
Joo vaikuttaa kyllä ihan älyttömän hyvältä ja kestävältä. Kierroksia löytyy 44k ja vauhti ei kyllä lopu kesken. Pidennystä meinasin sen takia kun keulii keskidiffistä huolimatta. Pystysuoratkin taipuisivat paljon
helpommin pidennetyllä buildilla. Tää painaa 2,3kg. Paljos sun PikkuNF painaa? Joo vähäntyngän näkönen kylläon lyhyenä,kun WB on vain 25cm. Maavaraa  pitää hieman nostaa,kun massu ottaa kiinni.
´Red Devil ja Panther

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Boozer!
« Vastaus #15 : 28 Helmikuu, 2009, 20:16:48 »
En tiä painoa, mutta eiköhän pyöri samoissa tiimin axialin kanssa.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: Boozer!
« Vastaus #16 : 28 Helmikuu, 2009, 21:21:46 »
Nonii!

Siinä ois viel videota:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Lyu7MG3jvIA[/youtube]


 :-* :-* :-*
´Red Devil ja Panther

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Boozer!
« Vastaus #17 : 01 Maaliskuu, 2009, 16:16:50 »
Aika paljon keulii. Mulla ei keulinu ollenkaan, vaikka oli n. 40k.
Muuten kyllä vaikutti iloselta kulkijalta ens kesän foffikisoja ajatellen.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: Boozer!
« Vastaus #18 : 01 Maaliskuu, 2009, 16:22:12 »
Joo keulii, kun saa ne 35c piikit. muuten ei kyllä. Rinteessä tietekin ylämäkeen mentäessä nostaa nokkaa. En tiedä mitkä litkut keskidiffissä on,
mutta en usko että pidennyksen jälkeen enää keulii. Kääntö on aivan mielettömän hyvä, ja kääntöympyrän sisähalkaisija on abaut 35-50cm.
´Red Devil ja Panther

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: Boozer!
« Vastaus #19 : 01 Maaliskuu, 2009, 20:57:20 »
Tuossa vielä kuvia autosta:



Maavaraa löytyy peräti 5,5cm








´Red Devil ja Panther