Kirjoittaja Aihe: Hadesbear - Journey To 2014 Holmes Hobbies World Championships - Jamestown  (Luettu 3713 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Hadesbear - Journey To 2014 Holmes Hobbies World Championships - Jamestown, Rhode Island, USA

"Älä turmele sitä, mitä sinulla on - haluamalla sitä, mitä ei ole;
sillä muista, että mitä sinulla nyt on, se oli kerran niiden asioiden joukossa, mistä vain uneksit."



Matkaani sponsoroimassa: RCkauppa.fi + RC-Navetta.fi + Offipaita.fi

Vajaa kaksi kuukautta ja edessä on matka, joka on sekä yksi unelmien täyttymys, että kilpailu muiden joukossa.
Tulen päivittämään nimenomaan tätä matkaa, sen alkutaivalta, välivaiheita ja lopputulosta tänne tiuhaan.
Kyseessä on siis matka AMERIKKAAN RC-Crawlingin Maailmanmestaruuskilpailuihin Jamestowniin. Itse ajan tuolla
yhdellä ja alkuperäisellä autollani "Hadesbearilla". Tähän foorumipohjaiseen "topikkiin" kirjoitan ja kuvitan tarinani,
kuten sen itse näen ja tunnen.


Lentoliput varattu jo alkuvuodesta!


Reilu viikko sitten ostettiin oikeus kisailuun ja samalla kisan t-paita.

Seuraavaksi vuorossa majoitusten varaukset, ESTA-laput, autonvuokraus, vakuutukset
niin autolle kuin matkallekin, joten kyllä tuohon ihan sopivan summan saa "hukattua"...


Kisapaikka on eräänlainen niemenkärki, jossa sitten erittäin pitävää "karheaa" kalliota, tähän tyyliin...


Pitoa tuolla on taasen, kuten helmikuisessa espanjassa, jossa kävästiin ajamassa. Tämä tietää hiukun erilaista setuppia kuin suomiolosuhteissa ajaessa.
Tuo on kuitenkin sinänsä tuttu tehtävä, kun sama haaste oli epanjassakin. Onneksi matka alkaa sen verran aiemmin, että meille jää kokonainen päivä aikaa
käydä reenaamassa kisapaikalla ja hakea sitä kautta autojen setupit kuntoon. Joitain asioita voi linkitysten osalta hyvinkin kopsata mahdollisesti espanjan kisasta.

Kisaa ja matkaa varten on vielä runsaasti erilaista tehtävää. Sen lisäksi, että autolle löydetään hyvä setuppi
on tiedossa edustuspaitojen, banderollien ja muun materiaalin tekoa. RCkauppa.fi sekä RC-Navetta.fi ovat tällä
matkalla isolla roolilla mukana ja siitä syystä he tulevat myös näkymään logojensa osalta useasti. Jotain onkin jo
paitojen osalta tehtynä, kun hupparimalli on valmiina:


Edustushuppari, jonka lisäksi samanlaisella "muotilla" T-paitoja kisaan! Nämä toteuttaa tottakai OFFIPAITA.FI

USAN matka on myös ko. autolleni erityinen, sillä kisa tulee olemaan upeasti uran 200:s kilpailu! Tästä määrästä
crawlingia on sittemmin 66 kilpailua, foffia 121 kisaa ja loput sitten niin Top Truck meininkiä kuin muutakin. Edessä
on siis luku, joka on pitkän taipaleen tuotos, luku, jota en 2009 olisi uskonut koskaan näkeväni. Tätä varten onkin
ehdotonta tehdä jotain spesiaalia ja tässä on yksi special, joka paljastetaan etukäteen:


200:n kisan merkkipaalupaita!

Matka"PLÄÄNI":
1.9.........Pakkauspäivä
2.9.........Lentsikalla ison veden toiselle puolelle!
3.9.........Matkailua kohti kisapaikkaa
4.9.........Treenipäivä
5.9.........2.2 Shafty + mahd. finaali?, oma kisapäiväni
6.9.........2.2 Pro
7.9.........1.9 Crawler, Super, Trailclass + finaalit
8.9.........Lepopäivä/+paluu new york
9.9.........Hengailua New Yorkissa
10.9.......Hengailua New Yorkissa + paluun aloittaminen
11.9.......Paluu suomeen

Ennen H-Hetkeä on kuitenkin vielä useampi kisa ajettavaksi:
194 | 19.7.2014 | Rc Foff Finland Cup Comp 3, Liedenpohja
195 | 25.-26.7.2014 | RFOT's Epic Olympic Battle (foff), Säkylä & Kankaanpää
196 | 2.8.2014 | Finnish RC Crawling Series #4, Rauma
197 | 15.-16.8.2014 | RFOT's Epic Olympic Battle (Crawling), Karhusuo & Rauma
198 | 23.8.2014 | Rc Foff Finland Cup Comp 4, Säkylä
199 | Finnish RC Crawling Series #5, Keljonkangas
200 | USRCCA Nationals (USA Nationals), Jamestown, RI, Yhdysvallat


Hadesbearin kulkua crawlingissa voi seurata offin autoketjusta:
http://www.rc-offi.net/smf/index.php?topic=3742.280

Foffin puolella seuranta onnistuu rc-foffin autoketjusta:
http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=2093.460

Lopuksi - ennen jatkoa:
Tämä matka on ehdottomasti oman rc-vuoteni kohokohta. Ei pelkästään kisan takia, vaan itsessään jo matka on seikkailu!
Harrastuksen alkuvuosina ja etenkin crawlingin alussa ihannointiin tiimin kanssa joskus 2007 crawlingia. Miten hullusta paikoista
jo silloin jätkät USASSA ajeli. 2009 hommasin axiaalin "Hadesbearin" crawlingiin, mutta auton moninaisuuden johdosta ajan sillä
yhä sekä crawlingia, että foffia. Nyt sitten ollaan itsekin menossa ISOON KISAAN ajamaan, aika uskomatonta.

Itselle RC ei ole vain sijoitusten metsästämistä, vaan yhä enemmän myös sitä "kokonaisuutta". Pelkkä kisa ei tee viikonlopusta
parasta, vaan sen ympärille rakentuu useita elementtejä. Ystävät, tiimikamut, illanvietot, safkailut, rentoutumiset jne.. niin paljon
muutakin kuin vain sitä ajamista. Tästä voikin varmasti aistia sen, etten ehkä ole sillä tavalla kylmäverinen kisaaja, jolle ei kelpaa
muu kuin voitto. Itse nautin pienistä asioista, niistä kun usein koostuu hyvä, ellei täydellinen kokonaisuus.

Kaiken tämän lisäksi olen jo pitkään ellen aina ollut RFOT:lle eräänlainen "johtohahmo", joka ei aina kerää sitä voittajan kunniaa,
mutta taustavoimana, kuvaajana, järkkärinä ja hassuna stetsonipartaveikkona on siellä takana säätämässä. On eräänlainen rikkaus
osata ottaa irti näistäkin ominaisuuksista, vaikka tottakai olen todellakin kova kisaamaan ja pettymyksien meressä huono häviäjä,
mutta se todella kertoo sen oleellisen, en tee tätä harrastuksena, tämä, tämä on mun elämää  ;)

Jatkoa luvassa!  8)
« Viimeksi muokattu: 23 Heinäkuu, 2014, 14:46:44 kirjoittanut Hadesbear »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
"Älä turmele sitä, mitä sinulla on - haluamalla sitä, mitä ei ole;
sillä muista, että mitä sinulla nyt on, se oli kerran niiden asioiden joukossa, mistä vain uneksit."


Erittäin viisaita sanoja.

Kokonaisuudessaan kuullostaa todella mahtavalta. Onnea, että olette noin pitkällä! Muistan, kun aikoja sitten selailin rccrawleria ja kuvitelmissani oli joskus ajaa tuolla (v. 2004). Bryan Coombesin (tjs) uskomattomat rungot Clodbusterien akseleihin tekivät aikanaan ikuisen vaikutuksen. En unohda niitä hetkiä, kun noin 10 vuotta sitten katselin videoita netistä autosta, joka kiipesi normaalin 1/1 auton renkaan ylitse. Se oli mahtavuutta silloin!

Aikaa on kulunut, äärimmäisen paljon on ehtinyt tapahtua matkan varrella. Sanalla "äärimmäinen" korostan sitä etappia, joka on otettu tuosta vuodesta, kun seurasin tätä renkaan nousua. Perspektiiviä saa tästä, kun voidaan sanoa, että Samun ääni oli kimeä kuin pikkulinnun ensiviserrys. Sakun oli muutosvaiheessa, väliin mörkö ja väliin hiukan pettikin ;).

Unelma sillon joskus oli päästä ajamaan noihin kisoihin. On upea nähdä, että tiimiläiset lähtevät sinne ja saavat kokea ne mahtavat hetket maailman suurimmassa rc-crawling-kilpailussa! En välitä pätkääkään Suomen edustuksesta, en koskaan missään kilpailussa siitä ole välittänytkään, välitän RFOT:sta! Hadesbearin ensimmäinen kerta jättää lähtemättömän vaikutuksen. Tämä matka on ainutlaatuinen.

Pystyn saamaan itsekin fiiliksiä teidän matkasta. Upea reissu tulossa!
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Hieman päivitystä:

Auto vuokrattu koko matkan ajaksi, TSEK*
Kisapaikan läheltä hotellihuone vuokrattu, TSEK*

Jenkeissä kisa on kasvanut hieman suuremmaksi, kun sponsoreita on valunut runsaasti ja eräiden tietojen mukaan
menestyneille voi olla luvassa jopa rahallista palkintoa. Samalla kisan virallinen nimi muutettiin seuraavanlaiseksi:
2014 Holmes Hobbies World Championships - Jamestown, Rhode Island, USA

Osanottomäärästä tietona on se, että sekä 2.2 Pro -että 2.2 Shafty luokkiin tulee n. 100 kilpailijaa, eikä paljolti
enempää mukaan pääse. Super, 1.9 Crawler ja uusi "Trailclass" luokka on avoimempi, eli useampi pääsee yhä mukaan
mistä maasta tahansa, sillä noissa luokissa osanotto on ollut 20-40 vuosittain pl. uusi trailclass luokka.

--------





Crawlerissani meni akut uusiksi, kun reilu viikko sitten aloin keulaa muokkailemaan. Entiset 3S 550mAh akut vaihtuivat
3S 400mAh malliin ja kyseiset akut ovat Vertical Hobbysta, joka lähti akuilla myös sponsoroimaan matkaani.
Näin ollen saadaan uutta akkua lyödä kiinni, eikä jää ajot siitä kiinni. Iso KIITOS Vertical Hobbyn suuntaan!

--------

Huomenna onkin sitten vuorossa edustuspaitojen paino. Tulee hupparia, t-paitaa ja sponssibannerit + toki tarroja!
Laittelen taas lisää juttua, kun on kuvia ja asiaa enemmän!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad

Enään 36 päivää ja matkalla ollaan!  8)


Verticalista saapui odotettu paketti eli uudet kisa-akut ja laturia kylkeen, näillä ajetaan jo 4pv kuluttua raumalla!



Kisapaitaa USAAN. Perintainen musta sai väistyä ja tilalle "crawlingharmaa". Vähän aluksi epäilin, että tuleekohan minkäännäköinen, mutta nyt painettuna tuo on vielä siistimpi
mitä osasin kuvitellakaan! Todella hyvin erottuu logot ja mainokset paidasta, asiallinen sommittelu ja "arvokas" -look, ainakin omaan makuun. Isoimpana tottakai RC-Navetta ja
RCkauppa + Hobbypartner (Team Driver) sekä edessä rinnassa, että selässä isolla. Näiden lisäksi hihoissa www-osoitteet foff/offi + offipaita + vertical sekä The RFOT Way-sarjan
logoa, että Forever Today lausahdusta. Erittäin onnistunut ja samanlaisella idealla tulee vielä t-paitoja, niin pärjää sit  ;) Iso kiitos kuuluu tottakai Offipaidalle!


Näiden lisäksi painettiin banderollille vähän ns."mekkausmattoa". Sopivan vahvuista, hyvä alustana / sadesuojana autolle. Siinä lisäksi tottakai logot ja vähän omia tuotoksia.

Näistä tunnelmista siis jatketaan. Seuraavaksi edessä on vielä muutamia kisoja ja auton hienosäätöä. Laittelen juttua taas, kun tulee muitakin suunniteltuja asioita valmiiksi.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Noniin! Huomenna matka sitten alkaa, joten kiritään tässä muutamien viikkojen aikana tulleet edistykset!
Kisoja on ajeltu ja kisakausia saatettu päätökseensä. Lisäksi ajan jenkkilässä myös kuninkuusluokka 2.2 Proossa.




Tällä kaksikolla lähdetään amerikkaan ajamaan!

Finnis RC Crawling Series 2014 päättyi juuri lauantaina ja sieltä saatiin jälleen hyvää tatsia. Mikä tärkeintä sain
taisteltua itseni sekä kisassa podiumille, että sitten kauden lopputuloksissa vihdoin sinne:


Autot pelaa ja ajokin toimii suhteellisen kivasti, joten näistä asetelmista on mitä mainiointa lähteä isoon kisaan.


2.2 Pro "Charon".


Edustuspaitojen alkukankeus päältä pois, niin jenkkilässä sitten rennosti.


Hyvin erottuu logot ja ainaisen mustan sijaan piristävä.

Huomenna lähtö ja kamerat valmiina ikuistamaan matkaa! Hotlalla pitäisi olla wlani, joten sitä kautta pitäisi päästä päivittämään ihan itse kuulumisia.
Mikäli pääsee, niin kuvallisia päivityksiä pyritään laittamaan toki. Suomenlaajuudella kuitenkin varmat päivitykset tulee www.rc-offi.net foorumille
ja suorana jenkkimatkalinkkinä tuonne: http://www.rc-offi.net/smf/index.php?topic=8987.20

Amerikan foorumilta näkee myös paljon: http://www.rccrawler.com/forum/2014-holmes-hobbies-usrcca-worlds/
Livetulosseuranta: http://www.rccrawler.com/forum/2014-holmes-hobbies-usrcca-worlds/505086-2014-worlds-live-scoring-thread.html

Eipä tässä muuta, nyt vaan huomista kohti ja lets go!  8)
« Viimeksi muokattu: 01 Syyskuu, 2014, 18:07:37 kirjoittanut Hadesbear »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Hyvää reissua ja onnea matkaan!
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Noniin arvoisa RC-KANSA!

Olen tässä valikoinut jo omat kuvani "matkakertomusta" varten. Tällä kertaa julkaisen matkakerronnan (yleisen) tähän ja autotopikkeihin sitten
syvempää analyysiä itse suorituksista. Kuvia on nyt runsaasti, toivottavasti ei ole ongelmaksi asti...  ;) + matkakertomus on tehty meikäläisen näkökulmasta.


Pidemmittä puheitta lähdetään matkaan!



Tiistai 2.9: lähtöpäivä, autonvuokraus, matka ekalle hotlalle...


Suomenpäässä ajokkina kangasalta-lentokentälle toimi mikäs muukaan kuin meitin luottosaabbi! Hienosti päästiin kentälle ja tällä kertaa aikaa oli varattu reilusti. Laukut tsek ja turvatarkastus
läpitte, joten oli aika keskittyä olennaiseen. Oakissa toki ensimmäiset, mutta toiset sitten ihan portin vierellä pikku suolasen kera. Pientä väsyä keräämään, josko sais "hukattua" koneaikaa unille?
4 tuntia islantiin, rontti 30min siirto ja siitä sitten about 5,5h amerikkaa kohti... Perillä sitten suomenaikaa 2.00, mutta amerikan aikaa vasta 19.00 eli pirteesti liikkeelle...  :D Amerikan kentälle
saavuttua estat sun muut läpitte ja sitten alkoi arpominen mistä sen auton saa? Hienoisen tovin kuluttua selvisi, että korkeuksissa menee juna, jolla pitää matkustaa autovuokraamolle... Lopulta
8 terminaalin joukosta löytyi "car rental" mesta, jonne junalla kiikuteltiinkin pieni tovi. Alkoi tuntua lentokenttä jostain syystä aika isolta...




Autoksi meille valikoitui sitten oletetusta parempi malli, kun "oletettua" ei ollutkaan tarjolla. Mikäs siinä, kun kulkineeksi tuli 2015 mallinen Chevyn Suburban! Oli siinä ihmeteltävää ja ihasteltavaa
hetkeksi -jos toiseksikin. Kaikki pelaa sähköllä, kääntyy penkit, penkin ja ratin säädöt, takaluukku jne... lisäksi ilmastointi takas jopa välillä sellasen fiiliksen "et tarvisko ulkona hupparia"  ;D
Kaikenkaikkiaan ajopeli oli koko matkan aika rohee ja se suoritti tehtävänsä varsin kiitettävästi jopa ihan new yorkin keskustassakin.



Tilanpuutteestakaan ei kärsitty, kun ajopelit ja matkalaukut mahtu kepposasti perään.



Ensimmäisen yön hotelli, jonne ajettiin rontti 100km lentökentältä ja vihdoin sai autot nakkasta laukusta "venyttelemään" ja renkaat kiinni, jotta ovat valmiina testaukseen. Kellohan kolkutti tässä
vaiheessa jo 6.00 suomenaikaa, mutta vasta 23-24 väliä jenkkilässä. Jotenkin väsymystä oli, mutta aamulla kuitenkin herättiin jo 6 maissa jenkkiaikaa eli "kellot oli siirretty" jenkkirytmiin..



Keskiviikko 3.9: Orange county choppers, 300km ajomatka kisamestalle, ensitestit...


Hotellin aamupala käsitti kaffeen ja makeita leivonnaisia, joten kaffeella mentiin. Norskien kanssa kuitenkin päädyttiin aamusta walmarttiin, josta ostettiin porukalle pyörillä oleva kylmälaukku.
Samaan syssyyn tarttu muutamia ameerikan pistorasia-adapterihökötyksiä, jossa muutkin vaihtoehdot, joten jäi matkalta muistoksi. Walmartista hieman eväitä, olutta ja siitä sitten saman
ison ostoskeskuksen mäkkäriin syömään "parempi" aamupala (aamiaistarjoilu vielä). Hymy hyytyi siinä kohtaa, kun vahingossa tuli mustan kahvin sijaan maidolla, muttei se vielä mitään. Tuo
kuvassakin näkyvä amerikan mäkkärin aamiainen: ""sämpylän"" välissä tuhti kananmuna, pekonia ja vaahterasiirappia, -niin ja ei sämpylää vaan pannukakkua. Sanotaan, että jos suolanen
ja makea yhdistetään, niin joo - en, en syönyt kokonaan (jostain syystä)...  ;D Tuosta sitten ajettiin muutama kilometri ja poikettiin orange county choppersissa norskien kanssa.



Seuraavaksi navigaattoriin kisamestan hotla ja about 308km taisi matkaa olla, joten siinä ehti "rentoutua" matkatessa viileässä isossa autossa. Muutamalla pysähdyksellä ajettiin rennosti
kisahotellille, jossa yövyttäisiin sitten 6 seuraavaa yötä. Huone haltuun, hieman kamoja laitellen ja siitä päätettiinkin lähteä tsekkaamaan kisapaikka ja autot toki mukaan! Hauskaa tuossa
oli se, että kisapaikan ja hotskan välillä about 12km oli silta saarelle, jossa tiemaksu aina suuntaansa 4$. Noh, eihän tuo nyt ole mitään, kun tuonne asti kuitenkin tultiin ajamaan.




Saavuimme reenauspaikka 1:lle, joka myöhemmin myös vahvistui kisapaikaksi (kahden paikan väliltä). Manu ja muutama muu olivat tulleet jo päivää ennen, joten jonkinlaista näkemystä
paikasta ja pidosta oli jo haalittu kasaan. Paikkahan oli aivan mieletön, eikä edes kuvat tee oikeutta sille fiilikselle mitä se siellä oleminen oikeasti oli. Hieman "perus" PM-fiilis, kun ajetaan
aina meren äärellä kalliokisaa, mutta silti syvällä tunsi sen ISON kisan hohdon. Itsellä autoissa oli LaaLaan tekemät Skinny Roverit, joihin luotan ja ensimmäiset akulliset osoittivat, että
nyt on jo liikaa pitoa... Alasajot tuntui mahdottomilta, sillä heti kun päästi kaasusta -auto likimain kippas ympäri. Painojen osalta tilanne oli silti ihan hyvä, en kokenut kaipaavani lisää
painoa keulaan - kaatamaan alasajoissa vielä pahemmin. 2.2 Shafty oli aika hakoteillä tämän testipäivän päättyessä, kun tuntui liian kapealta ja servo ei jaksanut liki kääntää, kun skinnyjen
pito halusi pitää ne visusti paikallaan  ;D 2.2 Pro sensijaan tuntui heti käteen hyvältä! Siihen oli hyvä fiilis ja se meni kuskin tasoon nähden hyvin, joten muutoksia ei poroon, ajoa vaan ja
reeniä runsaasti, niin ei jäätäisi ihan viimetteeksi... Päivän vaihtuessa iltaan poikettiin burger kingissä ja kaupassa ostoksilla. Siitä sitten hotskalle iltaa viettämään ja odottamaan muita saapuvia kuskeja.



Torstai 4.9: reenipäivä, autojen fiksit ja illalla ravintolaan del monten ja muiden kera...


Torstai oli alunperinkin se KUNNON reenipäivä, joten aamukaffi naamariin ja ensin 2-ajopaikalle reenailemaan!



Alunperin tämä paikka taisteli myös kisapaikasta, mutta päivän edetessä alkoi selviämään, että tänne ei saada katoksia kovinkaan hyvin pystytettyä ja parkkipaikkaa on todella rajallisesti. Tässä kuitenkin
paiskottiin omalta osalta 3 akullista molemmilla ja Samu + Manu tekivät ratoja joka luokalle reeniradaksi. Niissä pääsi hyvin kokeilemaan ja etenkin 2.2 Shaftyn osalta hakemaan parempaa tunnetta ja sitä
kautta säätää autoa parempaan suuntaan. Tämäkin paikka tarjosi todella hyviä ja kinkkisiä kohtia reenailuun. Offipaidan autosta vaihdettiin keulaan pinkkiä jousta, kun punasella ei oikeen tahtonut edetä.
Ajojen edetessä, jousien vaihtelut tuotti tulosta ja keltanen kuplakin eteni varsin vertailukelpoisesti, kun hadesbear oli vertailussa. Päivän edetessä tieto kulki ja lähdettiin 1-ajomestalle, jonne kisakin tulisi.



Näissä maisemissa ajettaisiin siis ainakin 2.2 Shaftyn kisat. Ensimmäisen kuva kattaa pari jaksoa shaftyä ja toinen kuva kaksi (toisessa niemen kärjessä). Myös 2.2 Pro ajeli näillä seuduilla omat kisansa,
muttei tuolla toisella niemellä. Norskipoijjaat teki shaftylle yhden radan testausta varten ja saksan stefan sitten poroille yhden testiradan. Niissä oli hyvä käydä hakemassa lisää testiä ja sitä tunnetta ajoon.
Päivä kului ja akutkin alkoivat vähentyä. Omalta osalta 7 akullista meni molemmilla ja proo edelleen hyvällä tiellä, kun shaftyä edelleen funtsittiin, että mitä tekis, mutta yksi "ässä" löytyi ja se päätettiin pitää!



Illaksi hotellille ja vaurioita korjaamaan. Shaftystä poikkas kartaani ja proosta takalinkinpää HURJAA  :D Samalla kiinnitin poroon taakse yhden hipohiilariosan ja
tein takamoottorille suojan. Perus kiristelyt ja muut fiksailut, niin shaftykin oli valmiina kisaamaan. Hyvä fiilis löytyi "ässällä" ja mieli oli leppoisa kisoja kohtaan.
Kello taisi tikittää alkuiltaa 18-19 välissä, kun joku koputtaa ovea. Meikäläinen menee avaamaan ja siellähän onkin itse Del Monte vaimonsa kera ja kyselee,
että lähdetäänkö paikalliseen syömään? Meikäläinen ei tässä vaiheessa vielä löytänyt sanoja "rennosta enklannistani", joten Zarizi Techin masterienglanti
tulee jutustelemaan. Ongelmana oli kuitenkin se, että samaan autoon ei mahtunut ja heidän autossaan ei ollut tilaa - eikä me voitu enää ajaa. Noh, kiitos
norskien, me saatiin ne mukaan ja päästiin kyyrillä  ;D Ravintola vaihtui vielä "lennosta", kun ei alkuperäseen mahtunut, mutta löyty erittäin hyvä tilalle!
Siellä vähän siipiä, olutta ja iltaa hyvässä porukassa: suomalaiset, norskit, sveittiläiset, saksalainen ja del monten poppoo. Ravintolasta selvittiin 23 jälkeen
hotellille ja aika nopiaan koisimaan, että jaksaa seuraavana aamuna kisapaikalle ratoja rakentamaan. Saimme ratamatskut fishmaxxilta eli yks shaftyrata
olisi "suomirata" ja 1.9 sitten päivemmällä.



Perjantai 5.9: 2.2 Shafty & 1.9 Crawler -kisapäivä...


Koneet käyntiin kaffeella!  8)





5.45 on ensimmäinen kuva otettu eli aikaaasin aamusta ratoja rakentamassa  ;) 2.2 Shaftyrata, jonka pääarkkitehtinä toimi Zarizi Tech. Radan valmistuttua se tuntui haastavalta, mutta päivän
edetessä tuo meidän rata olikin päivän helpoin... Toisaalta sen ajaminen hyvin oli elintärkeää, koska muut radat olivat todella haastavia jo ihan maaliinpääsemisenkin takia. Saatiin rata valmiiksi
ja oli aika hakea autot pelipaikoille.



Kuvassa kaksi ryhmää tekemässä 2.2 Shaftyn ratoja ja noille paikkein ne pari ensimmäistä ilmaantuikin.



Ns. "kisakeskus" oli "mäenpäällä". Siellä suoritettiin jokaisen luokan katsastukset, pistelappuset, t-paidan saannit yms... Jokainen rata oli merkitty eri sponsorin ratakyltillä.

Lauantaina oli kokous n.8 maissa, jossa fishmaxx teki heti selväksi, ettei tuomarin kanssa riidellä, vaan tuomarin sana on laki ja ellei sitä noudateta, niin voi lähteä kotiin. Tuossa kohtaa se
kuulosti rajulta, mutta kisat nähtyäni heillä pelas homma saamarin hyvin! Tietty linjaus ja BOSS, jota kuunnellaan, ei itketä, vaan ajetaan. Järjestelyistä voi muutenkin nostaa hattua tai
meikäläisen tapauksessa stetsonia, koska ne pelas. Siellä oli jenkeillä monen tunnin vuoroja ja pääsivät ajaa radat vasta sen jälkeen ja niitä sitten odoteltiin. Aika kova taakka ja monestikin
tuli tunne, että auttaakin voisi. 5/5 järjestelyistä ne pelas täydellisesti! Yhtenä "järkytyksenä" tuli myös se, että kisassa ajetaan 10 porttisia ratoja, joissa jokaisessa on 3 10p bonaria,
mutta se MITÄ!! tuli siinä kohtaa, kun kerrottiin, että suoritusaika on koko vklopun kaikissa luokissa 5 MINUUTTIA! Tässä kohtaa ensimmäiset ajatukset "en varmaan aja maaliin monasti"...
Kisan edetessä se 5min kuitenkin rakentui päähän ja sen mukaan tehtiin valintoja. Kokouksen jälkeen alettiin sitten ajamaan ja ratoja oli 4 tiedossa 2.2 shaftyyn. Iltapäivälle ajettiin 1.9 Crawleria,
joka ajoi samat 4 rataa kisaansa. 4 radan jälkeen shaftyssä 5 parasta finaaliin, joka ajettiin specialpaikalla. Päivä sujui hyvin ja ajettiin norskien kanssa porukassa + Manu. Kisat ajettu ja illalla
safkan kautta hotellille. Aika pitkä päivä ja nopeasti nukkumatti tulikin.



Lauantai 6.9: 2.2 Pro -kisapäivä & arvonnat...


Sunnuntai koitti myös aamuvarhain, kun hieman 5 jälkeen oltiin pelipaikoilla ja 2.2 Proo rataa rakentamaan! Proolle oli sitten ihan 6 rataa tiedossa, joten hyvällä fiiliksellä tiesi pääsevän
harjoittelemaan tätä itselle uutta luokkaa. Ratojen taso oli kova, mutta edelleen oli viime vuodelta sitä, että shaftyn olis ollu taas pahemmat, kun proon. Kilpailut suju todella hyvin,
vaikka osanottajia oli paljon ja ratoja ajettiin kuusi. Päivän päätteeksi jo pimeällä pidettiin sponsoreiden arvonta parkkiksella. Siellä jaettiin ihan parikin kierrosta palkintoja, josta tarttui
suomiporukalle messiin: holmesin vesitiivis nopari, xr10 hifi takavetarit, korin maalauskuponki sekä kuvan axial banderollit koomisesti 2 pientä ja 1 iso kaikki suomeen  ;D Illaksi taas
tais olla mäkkäri tällä kertaa, jonka kautta hotellille rentoutumaan hetkeksi ennen nukkumaanmenoa.



Sunnuntai 7.9: 2.2 Pro finaali, Super, Trail Class -kisapäivä & Illallinen ISOSSA porukassa...


Sunnuntai meni itsellä fiilistellessä/töllätessä ja kuvatessa superia. Varsin rentopäivä, vaikka periaatteessa tuommosessa kisassa vois ajaakin vielä yhtä luokkaa huvikseen, mutta
toisaalta ihan jees vaan rentoutua ja kattella, kun kuskit ajelee. Kelit oli mitä mainioimmat, paikat palo ja vesillä nähtiin monenmoisia laitteita, mikäs siinä, kun keli on mitä parhain!


2.2 Pro-kuskit lähtemässä finaaliradalle! Skaldiddog, Manu, Del Monte, Zarizi Tech,
random porukkaa ja japsifinalisti japsien kera jossain muualla.


Kisat ohi ja illaksi isolla porukalla samaan ravintolabaariin missä oltiin Del Monten kanssa
torstai iltaa istumassa. Todella hieno ilta, prookuskit sai tequillansa x moneen kertaan ja
Manua juotettiin mestarina aika tukevasti. Itsekin "jouduin" yhden tequillan juomaan, kun
hihasta vedettiin mukaan, kun ei ollut muita lähellä. Mahtava porukka, ikimuistoinen ilta!



Maanantai 8.9: Autoilua lähikylissä ja jälkireenaamista random paikassa...


Maanantaina herättiin "vähän" myöhemmin ja pari raikasta puhallusta sekä mäkkipäkki, niin alkoi taas elämä voittaa  ;D Siitä lähdettiin iltapäivällä tutkimaan lähialueita autolla ja
otettiin pirssitki messiin, josko löytäs toisenlaisen paikan ajella (lisää reeniä). Hulppeita taloja, tiivistä tunnelmaa ja näkymiä, jotka piirty muistiin pitkäksi aikaa.


Tämän kartanon piha kelpais varmasti monelle roolaajalle..  ;)



Lopulta löytyi sopiva merispotti, joten shafty, proo ja super -autoilla lähdettiin "safarille". Itse harjoittelin 90 asteen pudotuksia digin kera ja pääsinkin siitä jyvälle! Loistavia
ajopaikkoja tuossakin paikassa ja akkuja meni hujahtaen, kun kokeiltiin ja ajeltiin lepposasti. Lopulta siellä kuitenkin putos offipaidan shafty vähän meriveteen etuakselillaan
ja alkuun ei mitään, mutta hetken kuluttua meitin lipo pullistuu x10 kertaseksi ja siinä meni akku, nopari ja bec sihisten. Siihen päätettiin sitten ajot ja mun vesitiivis holmes
vaihtoi omistajaa vastineena proossa olevat painot ja xr10 hifitakavetarit  ;) Illalla sitten alkoi jo vähän pakkailut, kun tiistaina koittaisi lähtö kisamestan hotellilta takaspäin.



Tiistai 9.9: Lähtö New Yorkkia kohti, parit akut kisamestalla ajoa, hotskan etintää, siipiä...


Tiistai aamusta viimeisen kerran kisapaikalle ajelemaan. Ajeskeltiin poroilla sekä ZT superilla kisaradat.
Lopuksi vielä proon finaalirata tuli paiskottua ja huomattua, että menee se omakin proo niitä paikkoja,
kun vaan kuski kehittyy ja oppii niksit.


Hotellin löytäminen tiistai iltana ottikin sitten oman aikansa. Meinas jäädä autonukkumiseksi, kun ajettiin
jo liian lähelle new yorkkia, eikä missään tilaa... Lopulta 60km takaspäin ja löyty Howard Johnsonin hotska
ONNEKSI! Tuota ennen varmaan 6 eri paikkaa ja monta tuntia kiertelyä aivan turhaan.


Illaksi mentiin jo päivällä poikettuun siipimestaan, jossa sitten sai todeta, että amerikassa on vähän isompaa ateriaa... Large siipiateria "ilman tietoa kpl-määrästä" sisälsi
20 siipee, joille on syötetty jotain hormoniainetta, meinaan ISOJA oli  ;D Siihen kylkeen vielä ranskikset sekä se fakta, että amerikan buffalohot on "vähän" väksympää
mitä suomessa, niin ateriahan oli siinä ja juomaa meni... Illaksi hotskalle ja myöhemmin sitten tutimaan. Aamusta olisi fiksuunaikaan lähtö kohti new yorkkia!



Keskiviikko 10.9: 100km matka New Yorkkiin, keskustassa pyöriskelyä autolla ja matka kotia kohti...




About 100km hotellilta new yorkin keskustaan, jonne sitten ajettiin ihan autolla. Saipahan siinä pällistellä maailmaa ja todeta, että on nuo majat vähän isoompia mitä
meitin kotikylä ruutanassa aikoinaan  :D Onhan siellä poppootakin ihan hyvä määrä ja kaikki niin "isoa". Siinähän sitä aikaa toviksi meni ja kuvia napattiin. Aikaa oli silti
varattava kentälle menoon, joten "pikkukujia" pitkin nokka kohti kenttää...


Kaikki hyvä päättyy aikanaan, niin tämäkin matka...


Loisto-otos ammattikuvaajalta ja juttua tulossa tammikuun lehteen jenkeissä.


Kaikkea ei edes kuvat kerro, onneksi talvella tulee ihan videoo...  ;)

Tiivistetty loppupläjäys:
Matka oli unohtumaton ja kokonaisuutena jälleen yksi ikimuistoinen "hiven" rc-polulle. Vieläkin ollaan ajallisesti vähän väärässä aikajanassa, mutta tämä kertomus piti saada nyt ulos,
jotta edes sen saa tehtyä. Materiaalia on 100GB edestä ja videoita runsaasti. Ne tulevatkin olemaan talviaikaan se harrastuksen "suola", josta kootaan hieman laajempaa perspektiiviä
tästä matkasta. Vaikka kuviakin nyt on runsaasti, eivät kuvatkaan pysty siihen mitä videolla saa aikaan  ;)

Omasta puolesta kiitän matkaseuralaisia ZT ja Offipaita. Matka oli mitä mainioin ja se jätti loppumattoman kipinän sille, että vielä joskus tuonne on päästävä!  8)



Muuta?
-> Kisallinen syväanalyysi tulee itseltä omien autojeni topikkeihin.
-> Videoita on kisasuorituksista tulossa nyt syksyn aikana.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Uskomaton matka, hieno kirjoitus! Tuonne on pakko päästä joskus, mutta se ei ole pelkkä rc-matka vaan koko rahalla nähtävyyksiä samaan syssyyn. Kenties 3vk riittää.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Uskomaton matka, hieno kirjoitus! Tuonne on pakko päästä joskus, mutta se ei ole pelkkä rc-matka vaan koko rahalla nähtävyyksiä samaan syssyyn. Kenties 3vk riittää.

Kiitos! On tuo ihan oma paikkansa jo ihan kaikkine nähtävyyksineen, mutta meitin matkat on aina kisamatkoja  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN