Kirjoittaja Aihe: Mad Truck  (Luettu 5526 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sami1308

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 4
Mad Truck
« : 28 Elokuu, 2008, 20:27:52 »
Mad Truck kulkee ihan kivasti, mutta lisäpotku ei silti olisi pahitteeksi. Mitäpä suosittelisitte tehtävän? Miten saa järkevimmin/ edullisimmin lisää paukkua? 8.4V akku 7.2:n tilalle? Uusi moottori? (Millaista moottoria suosittelette?)
« Viimeksi muokattu: 28 Elokuu, 2008, 20:48:10 kirjoittanut SlidSlide »

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Mad Truck
« Vastaus #1 : 28 Elokuu, 2008, 20:52:00 »
Alue on autotopiceille. Tämän vuoksi muutin otsikon.

Harjattomat on paras vaihtoehto lipon kera. Nopari mamba max, moottori bk/feigao 9L ja Max Ampsin 5000mah 7.4v lipo akku.
Kaikki paitsi moottorin voit saada www.medasec.com .
Sun autoon vois käydä S-moottorikin.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mad Truck
« Vastaus #2 : 28 Elokuu, 2008, 21:18:04 »
Itse kyseisen pirssin omistaneena (Thunder Horse), voin sanoa, että XL harjatonta moottoria et ainakaan tarvitse  :D
S/L on sopiva, varmasti liikkuu S-koneellakin, mutta slidin sanoma 9L on varmasti yksi parhaista valinnoista.

Harjallisena jos tahdot ajella (hajottaa vakio koneen), niin 8,4v akku hoitaa sen homman kauniisti. Eivät nuo harjalliset
tahdo tätä lajia oikein kestää.. Eli harjatonta tekniikkaa, lipo ei ole pakollinen, mutta siitäkään ei ole kuin hyviä kokemuksia,
toki alkukynnys on korkea, mutta on sitä itsekin opeteltu ja tämä foorumi on täynnä tietäjiä.

Mad Truck suositteluni:
- Mamba Max nopari, bk warrior 9920 suosittelisin muuten, mutta samaan hintaan saa "lähes" kaksi mambaa ulkomailta  :D
- L-koon harjaton moottori
- 7,4v lipo (3000/isompi mAh-määrä)
- voimaservo

Itse ajoin 6XL bk wanderer, bk warrior 9920, 7,4v 5000mAh lipo
= tällä setupilla jo liikaa tehoa.. joten L-kokoluokan kone on varmasti parempi.

Ps. Hyvä että varaosia saa atalasta ja noinkin edullisesti, niin ei jää ajamiset sitten siihen.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

sami1308

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 4
Vs: Mad Truck
« Vastaus #3 : 29 Elokuu, 2008, 11:35:30 »
Kiitti infosta, jossain vaiheessa täytynee varmaan harjaton setti ostaa, mutta ei ihan heti tähän alkuun. Setit kun tuntuu maksavan samanverran kuin tuo auto (Auto maksoi 140€ uutena) eli kannattaa pysyä 7.2:ssa akussa. Miten suurta teholisäystä saisi ostamalla paremman harjallisen moottorin? Millaista herrat suosittelisi?

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mad Truck
« Vastaus #4 : 29 Elokuu, 2008, 12:05:22 »
Joo, harjattomat maksaa, varsinkin laadukkaat, mutta ajelee niillä sitten ihan eri universumissakin  :D
8,4v akulla saat selvän tehonlisäyksen, sitä voi kokeilla ainakin alkuun. Vaarana on toki se, että moottori kuluu.
Harjalliseksi virikoneeksi en osaa sanoa oikeen mitään, ikinä ajatellutkaan asiaa siltä kannalta.

Jos oletetaan, että vakio olisi 27-lankainen, niin 14 - 19 lankasella pitäisi saada kulkemaan taas lujempaa.
Tähän vaikuttaa sitten se mitä moottoria se nopari kestää?
Ne kertokoon viralliset faktat, jotka noilla harjallisilla on enemmän leikkinyt  :)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Mad Truck
« Vastaus #5 : 29 Elokuu, 2008, 17:54:06 »
jossain vaiheessa täytynee varmaan harjaton setti ostaa, mutta ei ihan heti tähän alkuun. Setit kun tuntuu maksavan samanverran kuin tuo auto (Auto maksoi 140€ uutena)

Kaikki on suhteellista. Mun auto maksais uutena about 500e. Käytettynä sen hinta oli n. 200e.
Harjattomat lipoineen makso 400e, eikä tähän ole vielä laskettu vastarinakkua, laturia tai balanceria..

Ilman harjattomia et pysty saamaan foffista kunnon kicksejä.
Foffin suhteen harjattoman setin ja harjallisen setin vertaus vastaa kun vertaisit 1/1 foffia-autoa normaaliin maasturiin.

Tiedän itse millasta on ajaa vuorotellen harjallisilla ja harjattomilla, koska 2006 toisessa autossa oli harjalliset.
Yhden kisan jälkeen lopetin sillä, koska se ei a) jaksanut mennä mihinkään b) moottori ja nopari ei kestäny.

Millaista herrat suosittelisi?

Ykskään meidän tiimistä tiedä harjallisista koneista niin paljoa, että voisi suositella jotain konetta.
En usko että moni tällä foorumilla muutenkaan. Kaikki kisoissa käyvät ajaa joko bensa/polttis/harjattomilla.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

niemma-2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
  • 27.095
Vs: Mad Truck
« Vastaus #6 : 29 Elokuu, 2008, 18:44:31 »
Kyllähän harjallisen saa kestämään kun rakentaa välitykset semmoisiksi että moottori pääsee vääntää ja kiertään paljon eikä joudu kovalle rasitukselle.

Mutta suosittelen kyllä vaikka castlen Sidewinderin combosettiä jos edullisen tahtoo ja saa mosan ja säätimen.
Mamban max säädintäkin saa käytettynä 100e hintoihin ja moottorihan ei paljoa maksa ulkomailta taikka joku edullinen suomesta.

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Mad Truck
« Vastaus #7 : 29 Elokuu, 2008, 19:42:17 »
Kyllähän harjallisen saa kestämään kun rakentaa välitykset semmoisiksi että moottori pääsee vääntää ja kiertään paljon eikä joudu kovalle rasitukselle.

Kestävyys oli vaan sivulausahdus. Pointti oli lähennä harjattoman tehosuhde harjalliseen.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mad Truck
« Vastaus #8 : 29 Elokuu, 2008, 20:09:31 »
Itse ostin axiaaliin sidewinder ja 5700kv compon, makso sen 150$ suurinpiirtein, riittää mad truckiin samaten kevyesti.
Harjallisen ja harjattoman vertailukin on jo sinänsä naurettavaa, tehoerot aivan mielettömät ynm.. edellä mainittu.

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

niemma-2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
  • 27.095
Vs: Mad Truck
« Vastaus #9 : 29 Elokuu, 2008, 20:42:01 »
Kyllähän harjallisen saa kestämään kun rakentaa välitykset semmoisiksi että moottori pääsee vääntää ja kiertään paljon eikä joudu kovalle rasitukselle.

Kestävyys oli vaan sivulausahdus. Pointti oli lähennä harjattoman tehosuhde harjalliseen.

Siksi suosittelin edullista ja toimivaa sidewinderiä jotta saadaan harjattoman teho käyttöön.
Onhan juu varmasti sivulause monelle, itse aikoinaan olen ajanut 1:10 harjallisella ja sillon niistä revittin kaikki tehot irti mitä saatiin. Saihan moni kokematon poltettua niitäkin kun teki liiallisia/osaamattomia virityksiä.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mad Truck
« Vastaus #10 : 29 Elokuu, 2008, 20:45:07 »
Totta. Mutta jos rc-foffissa tahtoo saada ajosta parhaan nautinnon irti, niin harjattoman ovat pakollinen hankinta sen saavuttamiseksi.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Mad Truck
« Vastaus #11 : 29 Elokuu, 2008, 20:50:05 »
Saihan moni kokematon poltettua niitäkin kun teki liiallisia/osaamattomia virityksiä.

Tai sit oli fiksu ja tiesi käräyttävänsä vehkeet sen yhden foffirevittelyn vuoks, josta sais makeet fiilikset 8).
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

niemma-2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
  • 27.095
Vs: Mad Truck
« Vastaus #12 : 29 Elokuu, 2008, 21:08:13 »
Saihan moni kokematon poltettua niitäkin kun teki liiallisia/osaamattomia virityksiä.

Tai sit oli fiksu ja tiesi käräyttävänsä vehkeet sen yhden foffirevittelyn vuoks, josta sais makeet fiilikset 8).

Jaa-a, noh se oli sitä nuoruus aikaa kun vielä harjattomista ei tiedetty mitään  ;)
Pitihän sitä savua saada kun toisilla oli polttikset  ;D

Nojoo, lopetan sösertelyt, menee offiksi, jatketaan ihan aiheen jutulla.....

anomanees

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Mad Truck
« Vastaus #13 : 14 Toukokuu, 2009, 15:24:48 »
Laitoin Mad Truckiini 8,4V akun vakiomotille. Alussa ajoin pitkään ja motista tuli tulikuuma, sen jälkeen varoin ajelemasta sillä liian pitkään, mutta muutaman päivän päästä: nopeus putosi jonkin verran ja vartin päästä auto suorastaan mateli ja sitten ei enää liikkunut. Tarkistin, että akkua oli jäljellä, eikä moottorikaan ollut ylikuumentunut. Moottori tosin saattoi yhdessä vaiheessa pölläyttää jotakin sisältään, en ole ihan varma, mutta näytti siltä. (hajosi?) Nyt kun painan kaasua tai pakkia, niin nopari vilkuttaa ledejä normaaliin tapaan, mutta piipityksiä ei kuulu, eikä moottori liiku kumpaakaan suuntaan. Servo taas toimii hyvin. Onko vika siis noparissa vai motissa vai liitännöissä? Pliis auttakaa. Sit viel kysyisin, et pystyykö harjattomaan moottoriin yhdistää NiMH-akun vai onko pakko käyttää LiPo:a? Niin ja jos voisitte neuvoo hyvän 550-kokoluokan harjattoman moottorin?
Kiitos vastauksista.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mad Truck
« Vastaus #14 : 16 Toukokuu, 2009, 15:46:04 »
Vika voi olla kärähtäneessä harjallisessa moottorissa = tullut tiensä päähän TAI sitten noparissa.
Jos noparin voi ohjelmoida uudelleen, niin tekisin sen, ellei voi niin hankalampaa. Harjattoman moottorin
kanssa VOI käyttää nimh akkua, ei tartte olla lipo.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN