Noniin.. Tehdäänpäs tästäkin kiesistä enempi foffiin keskittynyt rakentelukertomus.
Nyt tosiaan näyttää siltä että ainakin lähitulevaisuudessa ei näy tavan renkaita tämän auton alle sukeltavan. Osittain sen takia että crawlerikisapäivinä ei oikein houkuttele se kahden luokan välillä ramppaaminen.
Ja olivathan tämän auton ensikengätkin lapaset

Tarinahan alkoi armon vuonna 2012 jolloin Norjassa ajetuissa Nordicseissa ajot sujui sporalla miten sujui ja wraith kitti tuli kotiintuomisiksi.
Tällaisella kuosilla aloiteltiin


tekniikkana alkuun oli Axel F:stä riistetyt:
-CC Sidewinder
-EZ-Run 9T 4300kv
-Savöx 16kg
-Dualsky 3/5A bec
-akkuina 3s 1000-2200mAh
-Sand paw 2.8/TRX All-Star vanteet
Vaihdelaatikon vähän aikaa ajeltuani otin auki ja pilkunviilaajana kauhistuin hiekan määrää
Joten jotakin oli tehtävä...


Ja spurrisuoja ei sellaisenaan pidä hienoa pölyä loitolla, mutta vaseliinia tms ohut nauha saumaan niin pysyy puhtaana, tämän totesin jo ax-10 foffarin kanssa. Wraittiin tein saman diffikansien kanssa ja puhdasta oli vaikka hienollakin hiekalla pöllyytti menemään.
Eka savöxin 16kg:kin oli aavistuksen saanut materiaa sisuksiinsa, ylälaakeri esim ei liikkunut enää mihinkään.. Mutta pesulla sekin elpyi täysin ennalleen..
Joten tiivistyksien kanssa kasaan..


Välissähän tällä autolla ajeltiin reilu tovi Open class/scale class III autona, jossa jopa ajoittain pärjättiin.. Tuolla
http://www.rc-offi.net/smf/index.php?topic=7358.0 tarinaa siitä enempi. Osa tännekkin kopioitu tuolta...
Tämän kesän Suonenjoen FinCupin kisassa alkoi päätös muhimaan mielessä että nyt sitä voimoo kiitos.. Kyllähän tuo liikkui harjallisellakin tekniikalla hyvin, Holmes BRXL + TRX Titan 21T antoi kyllä 4S:llä suht hyvin vauhtia, ja Pohjan kisassa tuli kokeiltua 5S:kin kanssa

vauhti ei nyt kauheasti lisääntynyt mutta hiukka kumminkin. Ja kyllä, 5S ON Titanille aavistuksen ehkä liikaa

Pohjassa pikku savunpöllähdyksen sain koneesta ulos, mutta kiesi rokkasi kyllä kuten aikaisemminkin kisan loppuun.. eikä edes nopeusjaksolla montaa sekuntia jäänyt muista

Mutta nykyhetkeen..
Radioina toimii Sanwan MT-4, telemetrialla nuuhkitaan motorin ja noparin lämpöjä.
Servona iänikuinen Hitec HS-7954SH. Tämän aikanaan hylkäsin sporan ohjauksesta kun alkoi tuntua että siitä hiipui voima. Mutta tauon jälkeen nakkasin sen takaohjaukselle missä se taas tuntui pelittävän hienosti.. Ja nyt siirsin foffarin ohjaukseen, ja edessä aiemmin ollut 7950TH pääsee takaisin Pron varaosapakkiin.
Voimantunnoss.. eikun tarpeessaan autoon eksyi Castlen Sidukka 3 / Neu 1406 4600kv combo. Samalla kun auto oli pöydällä levällään niin kaikenmaailman chihuahuiden ja radiohäiriöiden viitoittamalla tiellä alettiin painoa karsimaan.
Sivuprojekti I aloitettiin melkein ensimmäisenä...

Tarkoituksena saada lopputuotteena köykäisiä hiilikuitupaneleita

Ja paino itsessäänhän ei ole paha vaan myös sen sijainti. Joten akkuteline meni uusiksi.

Tämännäköinen tellinki löysi lopulta tiensä keulaan (pistän sijainnista kuvaa myöhemmin) Juuri sen edemmäs/alemmas en keksi miten wraitin rungossa akkua saisi.
Ylimääräistä läskiä jumpattiin ympäri autoa pois, muovi alatukivarret amuliinisten tilalle. Iskareiden jouset olivat yllättävän pläskit

, ohjausvarsistoa uusiksi ym ym.
Joten tämän hetken punnitus jää RTR karvan alle 2300g.. Ja takahäkki on edelleen orkkis, wraitin oma vaihteisto spurrisuojineen, vastariboksit tässä painossa.
Kun joskus saan alettua kokeilemaan laminointihommia niin innolla odotan vaakatuloksia hiilaripaneelien kanssa.. Testiä tulee olemaan että miten ohuet panelit kestää
