Kirjoittaja Aihe: Tompan Ve8 (nimi mietinnässä)  (Luettu 4331 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tomp_pa

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 5
Tompan Ve8 (nimi mietinnässä)
« : 12 Lokakuu, 2010, 00:07:29 »
Tämmönen on kovin kiehnännyt ja nyt sitä ruvetaan rakentelemaan..
Halusin jo alottaa Theardin että voin kysellä täällä tyhmiä jne...

Mutta asiaan.

Tilattua tavaraa:

-HotBodies Ve8 alusta (uusi)
-TBR SKID SET Ve8 alustaan
-Pro-Line Paddle 3.2 Sand tyres 4kpl
-XERUN 2000KV Brushless Motor & 150A ESC +LCD Card ME238 (hyvät kokemukset itsellä)
-Lipoja 4S:stä --- 6S:ään ;)

Autotietoa
Nopari........................XERUN 150A ESC
Moottori......................XERUN 2000kv Brushless
Vastari........................KO PRO PO KR-407S
Ohjain.........................KO PRO PO EX-5UR
Akku...........................Lipot :
Servo..........................
Renkaat.......................Pro-line Paddle
Runko..........................Ve8
Liittimet.......................
Kori.............................
Iskarit.........................
Spurri..........................
Pinjoni.........................
Diffit...........................Vakiot
Lukot..........................
Litkut..........................
Paino..........................
Maskotti......................

Mittoja:
Wheelbase:............32,9cm (muutetaan sääntöihin sopivaksi)
Pituus:...................50cm
Leveys:..................
Korkeus:.................



Päivitellään kun saan tavaraa pöydälle että pääsee käsiksi.
Ja kuvia on lupa odottaa jo ensiviikoksi kun tavaraa alkaa postinpoika tuomaan. . .

... Ja eka kysymys, käykö Ve8:iin tarkoitetut vanteet noille renkaille (Pro-Line Paddle 3.2") vai mitkä ja mistä niitä voisi saada?
itse Helsingissä vaikutan niin paikallisia yrityksiä mielellään kannatan. . .


Kiitos ja anteeks. Kaikki kommentointi on suotavaa,
Rakentelu alustaan (Ve8):iin on päädytty ihan fiilis pohjalta, toiv. ei nyt ihan paska kampe oo. . .
lelut on tuttuja mutta FOFFI aika uutta mulle.
(mut pirun hauskaa on ollu, mitä nyt tullu pari viikkoo hiekka kasalla juostuu jos jonkunnäköisen laparenkaan kanssa)
On siis leikitty polttiksilla ja sähköillä noin 10vuotta..

tomp_pa

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: Tompan Ve8 (nimi mietinnässä)
« Vastaus #1 : 20 Lokakuu, 2010, 20:10:12 »
No niin !

Nyt on Ve8 kasattu ja muita osia odotellaan,
käväsin postista hakemassa MAXX Padlet =) jotka saapui Jenkkilästä (www.omnimodels.com) todella nopeasti.

Kuvia, tosin originaalina vasta.
autoahan rakennetaan nyt vaan että pääsee ajamaan, (pitennykset, foffi koppa kun kovin ajo vimma laantunut)

Nyt tarvitsisi apua, löydänkö jostain PRO-LINE Max paddleihin sopivat vanteet jotka kävisi viellä Ve8:iin (nettiä kahlattu jo monta iltaa)

3,2"halkaisija 2"leveät ½offsetilla 17mm HEX.   edit: PRO-linelta löysin sopivat....

On etitty mutta aina se jokin jää saavuttamatta...

http://s1191.photobucket.com/albums/z463/tomp_pa/?action=view&current=IMG_0896.jpg

http://s1191.photobucket.com/albums/z463/tomp_pa/?action=view&current=IMG_0894.jpg

http://s1191.photobucket.com/albums/z463/tomp_pa/?action=view&current=IMG_0898.jpg


e: eihän noi kuvat nyt tossa näy mut pääseehän noi (kait?) kattoo noista linkeistä . . .
« Viimeksi muokattu: 20 Lokakuu, 2010, 21:09:41 kirjoittanut tomp_pa »

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Tompan Ve8 (nimi mietinnässä)
« Vastaus #2 : 20 Lokakuu, 2010, 20:46:23 »
PS. Ylläpitäjä, alko herjaa et tiedostokansio täynnä, yritin ladata liian isoja kuvia pariin otteeseen. Nyt ei sit saa noita pieniäkään! ! !

Tervehdys ja tervetuloa foorumille!

Liitteille on syystä määrättu maksimikoko. Jos haluat upata kuvia meidän nähtäville, niin kannatta vaikka upata jonnekin palvelimelle. www.photobucket.com tarjoaa ilmaiseksi valokuvien uppaamista. Samaa olen käyttänyt, kun oma foorumin ulkopuolinen palvelin on tökkinyt. Hyvin toimii!

Ve8 on täysin uusi alusta foffissa. HB on tarjonnut hyviä pohjia truggyihin, miksei buggyihinkin. En osaa (enkä uskalla) tarkemmin auttaa rengaskysymykseen. Truggyssa offsetilla ei ole niin suura väliä, mutta buggyssa se on aika vitaali tieto, jos meinaa autolla ajella ilman tarkoituksetonta kitkajarrua.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

tomp_pa

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: Tompan Ve8 (nimi mietinnässä)
« Vastaus #3 : 06 Marraskuu, 2010, 21:26:31 »
no niin . . .

Nyt on toi sisäradalla rossaaminen purassu kovasti, mutta ei hätää, tänään tilasin toisen Ve8:in josta varaosia ja akselit tohon tulevaan foffi autoon, alumiinistä alan rakentamaan sopivaa pohja-levyä kunhan saan aikaiseksi ostaa sitä.

Laparenkailla kävin leikkimässä yhdellä hiekkakasalla ja onhan se kivaa, tosin torseenia vaatii keskidiffiin, muuten siitä ei tule mitään. . .


tomp_pa

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: Tompan Ve8 (nimi mietinnässä)
« Vastaus #4 : 06 Marraskuu, 2010, 23:45:47 »
tosiaan, tuppas keulii laparenkailla aika kovin hiekkakasalla, joten
osaako joku suositella sopivaa keskidiffii mulle, spider vai torsen vai ?*? ?

kertokaa kiit.

(foffariin siis tulossa uusi pohjalevy alsasta ja uudet pitemmät kardaanit joten keskidiffi aika vapaa tällä hetkellä)

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Tompan Ve8 (nimi mietinnässä)
« Vastaus #5 : 07 Marraskuu, 2010, 09:24:35 »
Ajoit ilmeisesti 32WB:m akselivälillä vai? Jos näin, niin ensin kannattaa tehdä se pidennys sinne
42-46 alueelle ja kokeilla rinteessä nykyisellä diffillä, vasta sen jälkeen lähtisin diffiä vaihtamaan.
Diffejäkin on monenlaisia, itse tykkään ihan vakiosta, toiset torsenista ja on joillakin spideriakin,
eli mikään ei ole väärä, vaan ihan tottumisjuttu ja mistä tykkää.

Hienoa, että projekti kuitenkin suunnittelussa!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

niemikko

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 536
Vs: Tompan Ve8 (nimi mietinnässä)
« Vastaus #6 : 07 Marraskuu, 2010, 14:12:10 »
niin torsenista ei saa apua lyhkösessä rungossa keulii herkemmi vaa jos ei runkoa jatka joku 5000w öljy diffiin saattaa auttaa hieman tai keulaan pieni läsäpaino
mutta mikään ei toimi niin hyvin kuin pitkä runko...
« Viimeksi muokattu: 07 Marraskuu, 2010, 14:13:50 kirjoittanut niemikko »
Nothing´is faster than bullit watch out

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Tompan Ve8 (nimi mietinnässä)
« Vastaus #7 : 07 Marraskuu, 2010, 14:17:15 »
niin torsenista ei saa apua lyhkösessä rungossa keulii herkemmi vaa jos ei runkoa jatka joku 5000w öljy diffiin saattaa auttaa hieman tai keulaan pieni läsäpaino
mutta mikään ei toimi niin hyvin kuin pitkä runko...

Ja keulii ne pitkät autotkin  ;) Tässä lajissa kun on kaasussa muutkin asennot kuin on ja off

tomp_pa

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: Tompan Ve8 (nimi mietinnässä)
« Vastaus #8 : 07 Marraskuu, 2010, 19:58:32 »
aivan.

Kiitoksia, ja juu, unohdetaan se diffi nyt ja tehdään se uus pohjalevy tohon eka,
ja pidennystähän siihen on ollut tulossa jo alunperinkin. . .

ehkä alu kaupoille jo huomenna... Saa sit tehdä rauhassa ja siistin . . .

nimim. Perfektionisti niin liian monessa asiassa ;)

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Tompan Ve8 (nimi mietinnässä)
« Vastaus #9 : 08 Marraskuu, 2010, 01:18:20 »
Kyllä se torsen toimii, eikä auto keuli turhaan, kun on muuten setup kunnossa. Yleensä ne torsen diffit on vaan tarkoitettu 1/8 krossareihin, niiden rengaskoolle ja krossiradalle. Eroa truggy-koon laparenkaisiin ja raskaisiin foffi-autoihin tulee aika paljon. Torsenille on myös muita syitä kuin hillitä keulimista mutta se vaatii aika erilaista ajotyyliä normi diffiin verrattuna.

Unlimited-kokoisella laparengastuksella voimansiirron pitää olla virhettömässä kunnossa ja kitkat aivan minimissä, jotta torsen toimii. Kulunut Torsen on helposti sen verran epäkuntoinen, ettei se enää toimi kunnolla. Toimimaton torsen on huonompi kuin normi diffi avoimena. Kaiken kaikkiaanhan kyse on siitä miten auto saadaan vetämään kaikilla pyörillä, kaikissa tilanteissa, olemaan keulimatta tarpeettomasti ja vielä kääntymään ketterästi. Vaatii varmuudella kompromisseja ja kuten nähty on moneen kertaan, kokemusta lajista ei voita mikään tekniikka. Apua siitä toki on.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile