Päätin tehdä pikaisesti pienen vertailun näiden autojen välillä. Slashia en ottanut vertailuun, koska en ole nähnyt sitä livenä.
HN SCRT10 kuvat: Auvon autosta.
Jammin SCRT10:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1171/products_id/160611/n/OFNA-Jammin-SCRT-10-1-10-Electric-Short-Course-Rolling-Chassis-Truck-KitHyper SC10:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/158991/n/OFNA-Hyper-10SC-1-10th-4WD-Electric-Short-Course-Truck-Rolling-ChassisSitten vertailua. SCRT10 on ylempi ja SC10 (hyperi) alempi. Merkittävin ero on pohjalevy. Kuvien perusteella Hyperin pohjalevy näyttäisi sirommalta ja pohjalevyn takaa on kavennettu hienosti, joka mielestäni on hyvä foffia ajatellen.
Hyperissä on myös muoviosissa enemmän tyhjää (putkistoa), joten se karsii painoa. Toisaalta tilannetta tasoittaa Hyperin massiivisempi etupuskuri. Erään lähteen mukaan hyperi olisi tekniikaltaan hiukan honkkaria painavampi, vaikka sitä en kuvista päätellen olisi uskonut. Etupuskuri on honkkarissa on parempi, koska se nousee heti jyrkästi ylöspäin toisin kuin hyperissä.
Huom! SCRT10 eri suuntaan kuin hyperi.
Tekniikka on sijoittunut SCRT10:ssä taaemmas. Ilman minkäänlaisia muokkauksia moottori tulee taka-akselin läheisyyteen, kun hyperissä se on melkolailla keskellä. Molemmissa saa todennäköisesti käännettyä moottoripukin toisinpäin, jolloin moottorin saa edemmäs. Honkkariin saa tällöin halutessaan mahdollisesti XL-moottorin (ei varma tieto), mutta laskelmieni mukaan hyperiin ei saa kuin S-moottorin.
Kääntö on honkkarissa parempi, vaikka en usko sillä olevan suurta merkitystä rinteessä. Nopeuspätkällä siitä voi kuitenkin saada isonkin edun. Kestävyyden suhteen autot ovat samalla viivalla, erittäin kestäviä! Toisaalta hyperissä on kuulemani mukaan joitakin heikkouksia osissa, esim alumiiniset kardaanit sekä heikommat vetarit kuin honkkarissa.
Vaikka olenkin enemmän SCRT10 fani, niin on pakko myöntää hyperin vievän voiton foffivertailussa. Painon paremmin sijoittuminen ja sirompi pohjalevy ovat niin painottavia tekijöitä, ettei honkkari kaikkineen hyvyyksineen yllä hyperin tasolle. Jos pitäisi valita auto foffiin, ottaisin hyperin. Rata-ajoon valinta olisikin huomattavasti vaikeampi, mutta uskoisin kallistuvani honkkariin.