Rc Formula OffRoad
Autot => Modified - 1:10 autot => Aiheen aloitti: Hadesbear - 26 Toukokuu, 2012, 11:53:01
-
Wendyette
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0573.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0619.jpg)
Speksit:
Auto.............Axial Wraith
Renkaat.........V Productions Pnesh F13
Nopari...........Kiina 100a
Motti.............Kiina 4000kv
Servo............Axial AS-2
Akut..............3S 1350mAh Rhino 30C
Radiot............Acoms Teknisportti 2,4G
Maskotti.........Sokeritar
Pituus............
Akseliväli........353mm
Leveys..........
Korkeus.........
Maavara........
Paino............2392g
Uran hohdot:
- Deyyttivoitto Foff Cup Kesäkausi GP2 - Säkylä
Ajetut Kilpailut:
Kilpailuja yhteensä.......................................7
1.....Foff Cup Kesäkausi GP1, Säkylä................1
2.....RC Foff Finland CUp GP2, Laukaa..............2
3.....Foff Cup Kesäkausi GP3, Jämsä................3
4.....RFOT's FOFF MM Comp 2012...................6
5.....Foff Cup Kesäkausi GP5, Kangasala...........4
6.....RC Foff Finland CUp GP4, Kangasala..........4
7.....Foff Cup Kesäkausi GP6, Säkylä................3
UPDATE: 180812
-
Axial Wraith nyt sitten tuli kuitenkin hankittua Racing Factorystä RTR pakettina. Harjallinen nopari ja motti
siirtyy toiseen autoon, mutta muuten on tarkoitus hyödyntää axialin 2,4G radiot sekä AS-2 servoa. Nuo
on taannoin todettu OK-laitteiksi, joten katsotaan olisiko niistä ihan käyttöönkin.
Auto saapuu oletettavasti maanantaina, jolloin sitä pääsee paremmin näpistelemään. Harjaton combo on
edelleen etsinnässä, mutta joku 4000kv moottorilla /9T combo on ideaali. Vielä arvotaan tuetaanko suomalaista
vai tilataanko suoraan kiinasta...
Muutama otos kuitenkin rakentelua suunnitellessa...
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/IMG_6431_web.jpg)
Rengasvertailua: Pnesh F14 aihiot - Darra Cudan Pantherit - Pnesh F13
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/IMG_6433_web.jpg)
Darra Cuda riisuttu paneeleista, renkaina V Productions Pnesh F13.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/IMG_6437_web.jpg)
Korin takaosan taivutus by: Havialan Konepaja - jotain samanlaista itsellekin?
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/IMG_6440_web.jpg)
Style
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/IMG_6441_web.jpg)
V Productions Pnesh F13 ajamattomat, koostuvat 8 parista lapoja.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/IMG_6446_web.jpg)
Paneelien siirto 0,6mm paneeliin piirtäen, paneeleja alulle..
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/IMG_6449_web.jpg)
Leikkuu saksin - skannaus koneelle ja ohjelmalla piirtoa..
Tänään pitäis piirtää muotit koneversioksi ja taiteilla joku alustava teema. Siitä tulostus -> teippaus paneelille,
leikkuu ja sovittelu koriin. Paneeleissa ei vielä ole reikiä, joten niitä joutuu kuitenkin sovittelee hetken, koska
alkuperäisistä ei oikein pysty hyödyntämään kuin muutamaa. Omaan autoon tulee samanlaiset paneelit mitä
Darra Cudassa, mutta suorat eli ei hifistelytaitenokkaa, vaan tasanen pala, jonka saa helposti vaihdettua.
Myös muutama erikoispala on piirretty erikseen, mutta sovitellaan nyt mikä näyttää hyvältä.
Kattokin saattaa tulla omassa erilaiseksi, jotain tän tyylistä kenties?
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/$%28KGrHqV,!oEE9gv30ZWsBPdTscHZPg~~60_1.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/axial-wraith-custom-body-i10.jpg)
+ omassa autossa tulen pitämään hytin ja penkit skalemaisuuden vuoksi! ;) Mutta tästä lähdetään jatkamaan
suunnitelmia ja koitetaan jotain saada aikaiseksi nyt vklopun aikana, että sais vaikka omat paneelit heti
heittää uuteen autoon, jahka koria on muokattu.
-
+ omassa autossa tulen pitämään hytin ja penkit skalemaisuuden vuoksi! ;) Mutta tästä lähdetään jatkamaan
suunnitelmia ja koitetaan jotain saada aikaiseksi nyt vklopun aikana, että sais vaikka omat paneelit heti
heittää uuteen autoon, jahka koria on muokattu.
Hyvä! Tätä ehdinkin jo skeptisyyttäni pohtia toisaalla samaan aikaan, mutta nyt selkeni :).
-
+ omassa autossa tulen pitämään hytin ja penkit skalemaisuuden vuoksi! ;) Mutta tästä lähdetään jatkamaan
suunnitelmia ja koitetaan jotain saada aikaiseksi nyt vklopun aikana, että sais vaikka omat paneelit heti
heittää uuteen autoon, jahka koria on muokattu.
Hyvä! Tätä ehdinkin jo skeptisyyttäni pohtia toisaalla samaan aikaan, mutta nyt selkeni :).
Kyllä se sen verran hieno on, että pidetään. Mietitään sitten mistä muualta painojakaumaa poistelee,
mutta kyllähän tommonen sisus tarvii pitää! 8)
-
Eilen tuli testattua Pnesh F13 laparenkaita Darra Cudassa. Täytyy sanoa, että aika outoa on ajaa 2S tehoilla,
tarvii meinaa kaasupohjassa kirmata .vs. Hadesbear ja 3s. Totuttelujuttuhan tuo on, mutta juoksuhiekassa
jos yritti hiljaa ajaa - kiinni jäi ja tuossa ei ole edes sitä 600g hyttiä...
Tämä johtikin siihen pohdintaan olisiko 4000kv moottori riittävä vai valitsisiko 5200kv moottorin? Toisaalta on
myös vaihtoehto laittaa 4000kv moottori ja antaa 3s tehot. Painoa tulee kuitenkin varmuudella olemaan yli
2300g likimain sinne 2500g tienoille, joten potkua tulee olla riittävästi - muttei rikkovaksi saakka.
Nyt lähtee ensimmäiset paneelitarrat tulostumaan, pelkkiä blankkoja väripohjia, jotka teipataan 0,6mm paneeliin
ja hiotaan koriin paikalleen. Sitten niistä hiotuista tehdään viimeiset ja ne viralliset versiot.
-
Führer-tyyppiset renkaat saattaa toimia paremmin upottavassa hiekassa, kun taas Pneshit paremmin kovalla kivimurska-alustalla.
3S lipoja saa lähes samaan painoon kuin 2S. Mullakin on tällä hetkellä pari saman painosta 2S ja 3S, joiden ainoa ero on kapasiteetissa. Molemmat todella kevyitä.
Lipon asettaminen kannattaa myös miettiä tarkkaan varsinkin sitten, kun ottaa hytin käyttöön. Sneijderin suorituskykyyn tuli huikea ero, kun siirsin hieman akun paikkaa. Sama juttu aikaanaan Ahmiontissa.
-
Jep, renkaat ovat tottakai yksi vaikuttava osa, koska omatekoiset ovat omatekoiset ja käyttäytyvät
toisessa hiekassa hyvin - toisessa heikommin. Myös se, että 2S teholla ajettiin, jolla viimeksi modia
ajanut mangustin aikoihin on ihan eri kuin Hadesbear ja 3S = totuttelujuttuja, ei autoa heti opita.
3S lipoon taidan kaartua ja 4000kv comboon. Siinä on reservi kohdallaan, tehoja saa aina pois,
mutta lisääminen on hankalampaa, jos combosta ja akuista ei lisää saa. Eikä painoerot ole 2&3s
lipoissa paljon mitään, kapasiteetillä pystyy muokkailee.
Lipon koko tulee olemaan max 1800mAh kokonen, mutta harkinnassa myös ihan 1300mAh, koska
sellaisen saa aika hienosti eteen sijoitettua ja parilla sellasella ajaa kisan = auto on pikkuruokanen.
Katsotaan kun se auto tulee, niin pääsee vähän hahmottamaan paremmin, nettikuvat ei oikeen riitä.
-
Onko toi korin takaosan taivutus ihan ulkonäköjuttu vai saadaanko sillä jotain hyötyä?
-
Onko toi korin takaosan taivutus ihan ulkonäköjuttu vai saadaanko sillä jotain hyötyä?
Ulkonäköjuttu. Vakiona putkitukset on kaukana "oikean" näköisestä.
-
Ulkonäköjuttuhan tämä on ja myös omaan silmään näyttää paremmalta. Omasta mielestä wraith vakiona
on perästä todella ruma, tuo leikkaus tekee siitä paljon paremman. (mielipiteitähän ne silti vaan on).
Nyt on 3 sabluunat tulostettu, huomenna paneelille kii ja sovittelee.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/270512/Paneelit/IMG_6478_web.jpg)
Noista mistään ei siis tule teemaa autoon, vaan noilla hiotaan ne vimpanpäälle paneelit autoon.
Combon osalta taitaa hetki mennä ennen kuin auto liikkuu, sillä tarkastin budjetin, eikä varoja oikeen ole :-\
Korkeintaan Pääkallovartijasta toi velineonin comboa kokeilla, mutta vielä ei ole rahoitusta tilailla comboo.
Toisaalta mikään kiirekään ei ole, sillä Hadesbear tulee ajamaan sekä MM-kisoissa, että KAIKKI RCFFC kisat
tänä vuonna, wraith on ensikauden lelu -jos pärjää keväisissä mittelöissä hadesille?
Hiljaa hyvä tulee! :)
-
Nyt se saapu! Vaikka postin täti anto ensin mulle kahvinkeitinpaketin ja menin jo uloskin sen kans,
sit tsekkasin ei RF:n lähetyslistaa, vaan jolleki annelle..???? Menin takas postii ja sanoin, ettemmä
viel oo naiseks ruvennu :D Sit löyty oikee paketti!
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6508.jpg)
Axial Wraith RTR - Racing Factorystä! TUEN SUOMALAISTA!!!
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6519.jpg)
Maavaraa pelottavan paljon, alas alas, madallusta luvassa.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6517.jpg)
Kurkistus kauniiseen ja scalemaiseen hyttiin.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6520.jpg)
Kyllä se hytti tekee autosta AUTON!
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6524.jpg)
V Productions Pnesh FR13 laparenkaat alla.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6525.jpg)
Tämän hetkinen teemakuva ja putsailin renkaita samalla.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6526.jpg)
Riisutaan paneelit ja tutkitaan sisustaa..
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6532.jpg)
Nokan alla suojaboxi, joka vesitiivis ja sisältää vastarin, kotelo omasta autosta pois..
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6533.jpg)
Perässä akkuteline, joka sekin saa pian kyytiä!
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6534.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6535.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6536.jpg)
Vakiojousten toiminta paketista otettuna... huoltoon!
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6537.jpg)
Alkuperäisiä paneeleja tuskin koskaan enää autossa nähdään.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6540.jpg)
Vakkarinoparin on/off kivassa paikassa :)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6541.jpg)
Kehikko irrotettu muusta ja onhan siinä hommaa...
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6544.jpg)
4 ruuvia per puoli + 4 iskarin ruuvia, sit irtoo RIIPPUEN miten johdotukset on kii ja missä, huoh..
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6549.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6550.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6551.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6552.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6553.jpg)
Nokkaa, valosarjaa ja vastarikotelo. Kotelo lähtee veks ja tilalle tulee akku!
2 ja 3S lipot mahtuvat hyvin tuohon ja on käytännössä alimpana mitä saa.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6554.jpg)
Taakse suunniteltu akkukotelo poistettu.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6555.jpg)
Kehikko + sisus = 547g
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6560.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6561.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6562.jpg)
Sisusta tekee auton ja pian nähdään ensimmäinen sisutallinen ajossa!
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6563.jpg)
Sisustan poisto onkin sitten taas oma show... katonkautta saa irti, kun avaa 4
ruuvia ja löysää 2, mutta saako takas... en vielä kokeillut :D Ellei saa, joutuu
avaa sivulevyt, joissa ainakin 8 ruuvia...
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6565.jpg)
Pelkän kehikon paino = 384g
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6568.jpg)
Ja sen kohutun sisustan, 155g EI PAHA!
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6581.jpg)
Yksi penkki...
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6570.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6574.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6575.jpg)
Vielä sisutan yksityiskohtia..
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6582.jpg)
Voipi olla, että oma hytti on yhden penkin?
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280512/IMG_6579.jpg)
Auton nykykunto ATOMEINA ;D
Lopuksi on sanottava, että kun tuonne kerran ne harjattomat laitta, sisuksen kii, kehikon päälle, johdotukset ym...
niin en ihan heti purkais.. perkuleen huono huollettava eli saa tosiaan ruuvailla urakalla, että pääsee moottoriinkin
käsiksi.. hytin pitäminen tuo sitten lisäksi omat haasteensa koko touhuun, mutta jos jotain positiivistä hakee, niin
onhan se perkele komee! ;D
-
Ja rojekti jatkuu...
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/290512/IMG_6583.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/290512/IMG_6590.jpg)
Darra Cudan mukaan mitotetut paneelit leikkuussa. Näiden avulla trimmataan vimpat kuosiin
ja skannataan, vielä kerran piirretää ja voela -nautitaan jatkossa!
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/290512/IMG_6584.jpg)
Pari kuskikandinaattia kävi sovittamassa penkkejä, mutta rattia tarvis saaha kauemma tai
penkkiä vastaavasti lähemmäs, et veitikat yltää jokasee säädettävää vehkeesee ;D
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/290512/IMG_6591.jpg)
Kehikkoa aloin työstämään, tuo vakio ei silmää miellytä ja tahtoo jotain erilaista...
Onneks en kerenny myydä biltema vehjettä oli suunnaton apu tässäkin!
Muutoksina tuli:
- Takapään katon lyhentäminen, jonkin sortin erilainen lyhennös
- tuulilasin jako kahtia
- katon keskiputken poisto
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/290512/IMG_6594.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/290512/IMG_6595.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/290512/IMG_6596.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/290512/IMG_6597.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/290512/IMG_6598.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/290512/IMG_6599.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/290512/IMG_6600.jpg)
Tällästä saatu aikaan, vaatii vielä työstöä ja alustavia muutoksia, mutta hiljalleen eteenpäin!
Jotain verkkoa suunnittelin kans ja moniakin ajatuksia pyöritellyt, jopa kehikon maalausta
eri värillä! Katotaan kuitenkin ajallaan, kiirettähän ei ole!
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/290512/IMG_6602.jpg)
Jonkin sortin sovittelua, tähän autoon tarvii kuitenkin parit paneelit tehdä ominaan,
kun erilainen mitä Darra Cuda.
Vielä vaatii tosiaan hiomista ja mahdollisesti kuumaliimaa peräpään alavarsien kiinnitykset.
Racing Factoryn liima kyllä pitää hyvin, mutta hienosteluun sitten kuumaliimat ja lopuksi
hionta + ehkä maalaus? Aiemmissa kuvissa oli kaksi erilaisesti tehtyä wreittiä + toki tuunarin
hioma versio, mutta lopulta viimeisen vaihtoehdonkin kautta itselle syntyi ihan oma ja sopii
omaan silmääkin. Heti tuohon ajatteli verkkoa TAI kisanumeroa levynä?
Paljon ajatuksia heräsi ja nyt tuntuu siltä, että tästä tulee enemmänkin SCALE modified auto
kuin mitenkään kisakykyinen ajopeli. Ekaa kertaa pitkästä aikaa ja foffin osalta IKINÄ on sellanen
rakentamisen ilo ja jopa tunne, että ei todellakaan oo kiire päästä ajaa, vaan tän rakentaminen
mahdollisimman scalemaiseksi on se pääjuttu. En hifistele kuitenkaan 1/1 mittoja, mutta hytti,
paneelit yms.. sellanen mihin itsellä rahkeet ja taito riittää. Taakse tulee tasasta pintaa, kun
sinne saa nyt hyvin tehtyä tasasen levyn. Puskuri lähtee pois ja samalla tarvii etuvaloja miettiä
ja valoja yleensäkin, että saako soviteltua vai joutavatko kokonaan pois, tahtois kumminki pitää..
Mutta kaikki aikanaan, tänään saatiin kivasti etiepäin, seuraavaksi sovitellaan paneeleja ja hiotaan
niistä tarkemmat versiot. Katsotaan jos kehikkoon vielä jotain pikkumuutoksia, aikaa on, joten ihan
rauhassa rakennetaan ja jos syksyllä tulille?
-
Führer-tyyppiset renkaat saattaa toimia paremmin upottavassa hiekassa, kun taas Pneshit paremmin kovalla kivimurska-alustalla.
Tähän piti kommata.
Juttelin ZT:n kanssa ja totesi, että joutuu omilla renkaillaankin antamaan sen 2S + 4000kv motilla täyttä hanaa,
joten ihan onnettomat eivät omat renkaat kaiketi ole. Testialusta oli myös ihan erilainen, kun todella juoksuhiekassa
tuli ajettua. Tottakai eroja varmasti on renkaissa, mutta toimivuus on monen asian summa ja tuohon renkaiden
testaamiseen on Niddhogilla vielä pitkä matka taivallettavana ;)
-
Führer-tyyppiset renkaat saattaa toimia paremmin upottavassa hiekassa, kun taas Pneshit paremmin kovalla kivimurska-alustalla.
Tähän piti kommata.
Juttelin ZT:n kanssa ja totesi, että joutuu omilla renkaillaankin antamaan sen 2S + 4000kv motilla täyttä hanaa,
joten ihan onnettomat eivät omat renkaat kaiketi ole.
2S:llä on helpompi hallita, mutta omaan makuun Darrassa oli liian vähän nopeutta. Tarkotin rengasvalinnalla lähinnä halkasijaa ja purevuutta. Mikäs on Pneshien halkaisijat (ei lavasta lapaan).
-
11,5cm halkasija Pnesh F13 renkailla, mittailin Darra Cudan ja millin päälle 11cm (ilman lapoja molemmissa).
2S tarjoaa helpomman hallittavuuden ja sitä tarvii etenkin wreitin käännöllä, muuten kaatua mollahtelee :D
Inansa enemmän sitä itsekin testeissä jäi nopeutta kaipaamaan, mutta onhan tuollakin pärjätty... Mutta
tässä on aikaa niin renkaiden kuin sähköjen suhteen tehdä valintoja, joten tutkitaan :)
-
Paljon ajatuksia heräsi ja nyt tuntuu siltä, että tästä tulee enemmänkin SCALE modified auto
kuin mitenkään kisakykyinen ajopeli. Ekaa kertaa pitkästä aikaa ja foffin osalta IKINÄ on sellanen
rakentamisen ilo ja jopa tunne, että ei todellakaan oo kiire päästä ajaa, vaan tän rakentaminen
mahdollisimman scalemaiseksi on se pääjuttu. En hifistele kuitenkaan 1/1 mittoja, mutta hytti,
paneelit yms.. sellanen mihin itsellä rahkeet ja taito riittää. Taakse tulee tasasta pintaa, kun
sinne saa nyt hyvin tehtyä tasasen levyn. Puskuri lähtee pois ja samalla tarvii etuvaloja miettiä
ja valoja yleensäkin, että saako soviteltua vai joutavatko kokonaan pois, tahtois kumminki pitää..
Mutta kaikki aikanaan, tänään saatiin kivasti etiepäin, seuraavaksi sovitellaan paneeleja ja hiotaan
niistä tarkemmat versiot. Katsotaan jos kehikkoon vielä jotain pikkumuutoksia, aikaa on, joten ihan
rauhassa rakennetaan ja jos syksyllä tulille?
Kehikko näyttää hyvältä! Kyllä kuski ajaa vaikka 3kg scalella. Sillä menestyminen on vaan pirusti vaikeampaa kuin 2kg kilpurilla. Tässähän ihan rupeaa nousemaan Wraithkuumetta :).
-
hyvältähän tuo näyttää tahtois nähdä ton kylki paneelin jatkuvan hytin takaa kattoon asti, siihen mahtuis sponsori tarraa tai kilpanumeroa ylipäänsä näyttäis mahdollisesti paremmalta.
-
Hadesbearin surkean kisan jälkeen teki jo mieli repiä siitä sähköt tähän ämmämiin, mutta niin EN TEE!
Niddhog saa odottaa omiaan, keltanokka voi mädäntyä nurkassa, sillä kokemus puhuu!
Tällä autolla ei ole kiire ja tästä tulee scalemainen. Kenties joskus 10v päästä foffiin saadaan modiin
jonkinsortin scaleluokka/pisteytys, josta saa ammoja itelleen, muttei nyt hetkeen. Tähän ei ole samaa
intohimoa mitä 86 kisaa ajaneeseen Hadesbeariin. Vaikka tänään kohdattiin yksi uran paskimmista,
ei se silti kadota saavutettuja gloorioita. Wraith saapuu kyllä, mutta realistisesti syksyllä.
Hiljaa hyvää tulee - nopeesti vaa paha mieli!
-
Nyt on tähänkin löydetty combo, jota ehdottomasti lähdetään kokeilemaan:
http://www.racersrcshop.com/etronix-photon-sbs-110th-sensorless-brushless-combo-p-1170.html
Tuollasen jos kerkeis saamaan turusta ennen laivalle nousua, niin pääsisi sitten ensi tiistaina
niputtamaan tätäkin autoa kasaan. Jos jussina sitten pääsis ihan ajelee säkylän tasangoilla?
-
Hieman muuttuivat suunnitelmat eli linkattua comboa ei tullut, vaan pääkallovartijan velineon pääsee tähän.
Mahdollisesti tilailen tuonkin joskus kokeiluun?
Ensiviikolla alkaa wreitin kokoaminen ja jussina ensiajot!
-
Jussina ajetaan skabaa ja siellä tällä debytoidaan. 3 eri comboo ois valittavissa: Velineon 3500kv, kiina 4000kv (hadesin) tai
ihan uutena ostettu kiinalainen 4400kv combo. Katotaan mikä otetaan... Tästä alkaa nyt tulla/kehittyä enskauden modifoffari,
kun Hadesbear siirtyy roolaamaan :)
-
Tämän rakentaminen aloitettu, lauantaina pitäis jo kisata ;D
Tehty:
- iskarit huollettu 20w:tä sisään, takajouset vaihtu 78mm -> 48mm.
- comboksi tulee hadesin kiina 4000kv ja akuksi 3S 1350mAh.
- Pnesh F13 laparenkaat pesty, ovat vanteilla valmiina
Tekemättä:
- kaikki muu ;D
Nyt juur alotan combon kiinnittämisen, sitten sisusta paikalleen kehikkoon, jonka jälkeen kehikko kii.
Sitten alkaakin olla jo hyvässä kasassa. Vakkariservo jo paikallaan ja akselit ja muut valmiina. Panelointi
menee käsitöiksi, millään ei ehdi vimpanpäälle paneelit lauantaille, mutta katsotaan mitä keksitään?
-
"sensoroitu tekstinpätkä, joka ei vaikuta mihinkään"
-
Nimi uusiks, ku ei tällä ole kisojakaan ajettu ja siirty PNC:ltä HBG:lle (Hot Barbie Group).
Wendyette, jota kuskaa siis Sokeritar maskotti, joka aikoinaan crawlasi ja taisi bikininvarres
olla parit kisat myös Orjattaren kanssa. Nyt siis modifoimaan! ;)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/210612/IMG_7515.jpg)
Tästä tänään aloteltiin rakentaa eli auto oli ihan osissaan. Tuossa hadesi comboa kiinnitellää.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/210612/IMG_7525.jpg)
Penkit on scalemaiset ja löystyy... tarvi kiristää, ettei laihakoira kaada koko penkkiä.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/210612/IMG_7535.jpg)
Alunperin kuskina, mutta potkut persuksille ja nokialta anoo hommia ;D
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/210612/IMG_7541.jpg)
Kehikko hytin kanssa ready, samoin alusta, nyt kasaamaan...
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/210612/IMG_7545.jpg)
Joustoo ois vaikka rooleriks, vaan siihenki laito!'
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/210612/IMG_7546.jpg)
Nopari ei eteen yllä, joten taakse jää, asetellaa...
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/210612/IMG_7547.jpg)
3S lipo sen sijaan asettu tosi kauniisti etuosaan, jota hiottu.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/210612/IMG_7550.jpg)
Sivurofiili hurtan kera.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/210612/IMG_7558.jpg)
On/off nappi ujutettu kuoseihi kansteks!
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/210612/IMG_7566.jpg)
KUULUISA puntarin paikka! diddiii............
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/210612/IMG_7567.jpg)
2392g hytin ja hurtan kera scalena, sitten vertailuun:
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/210612/IMG_7568.jpg)
Darra Cuda samate ajokuntosena... =
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/210612/IMG_7569.jpg)
2269g eli rontti satku rammaa eroo, ei paha ja hytti on aika komia!'
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/210612/IMG_7579.jpg)
Photoraphy ulkoo, hurtan kun saa vege,.. nii o nätti!
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/210612/IMG_7582.jpg)
Murinaa hytistä!
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/210612/IMG_7584.jpg)
Kartturinpenkillä HERVOTON sokerinpala ja ne tarkotus vielä scalemaisesti peittää ajallaa.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/210612/IMG_7586.jpg)
Kuski keskittyy, hytti on kiva lisä scalee!
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/210612/IMG_7587.jpg)
V Productions Pnesh F11 laparenkailla ja peruspaneelit ilman ihmeitä (vielä).
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/210612/IMG_7594.jpg)
V Productions Pnesh F13 laparenkaat ovat jykevät edellisiin nähden!
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/210612/IMG_7599.jpg)
KUSKI!
Päivän sanomat!
Kyllä sitä taas hetki tehtiin! Varmaan 4-5h meni, kun rakenneltiin ja voin sit varotuksena sanoo niille,
jotka aikoo hytin kans laittaa, et jos mosa hajoo kesken kisan, niin ÄLÄ EDES YRITÄ, vaan ota KALJAA! 8)
Sen verran persjaeestä, ettei siihen kannata alkaa, mutku ei hajoo, niin nou roblemo!
Hurtta sai potkut ja nokiaki vajoo, eli Sokeritar messii ja nimi uusex. Luvassa myöhemmin todella siveetöntä
pan.. paneeliä ja sledaa sun muuta, rennoin ottein. Vielähän ei ole tietoa mitä tapahtuu, kun RTR auto onm
3mm ylipitkä, eikä noita muovisia linkkejä lyhennetä ihan tosta vaan. Ihan kiva siitä tuli ja vkloppuna ainaki
testaan foffissa, vaikkei kisaan pääsiskään.
Omassa on omatekopaneelit ja takaosassa tuplaste tehty, menee uusiks joskus, jos vielä auto on. Sit painetaa
levyille mautonta huumoria kans edun vuoksi, periköön sit siitäki huviveroo stana. EIpä täs, nyt juhannusta kehii,
kaljaa koneesee ja haukutaa yhdessä axiaalin mittaajat manalaan, se MÖRÖ!
-
Onnea debyyttivoitosta :). On kyllä tosi komeen näkönen, kun on kuskit ja kaikki muu scalemainen kiinni. Värityskin ihan kiva.
-
Onnea debyyttivoitosta :). On kyllä tosi komeen näkönen, kun on kuskit ja kaikki muu scalemainen kiinni. Värityskin ihan kiva.
Kiitos. Tätä en odottanut, enkä modiin enää lähtenyt hakemaan sijoja, vaan fiilistelemään hytillisellä,
maskottilisella ja todellakin scalemaisella autolla. Kartturinpaikalta kun saadaan johdot piiloon, niin nekään ei
enää häiritse. Omat paneelit on tulossa tämänhetkinen väritys oli nopeesti tehty, mutta ihan jees.
-
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/230612/IMG_7601.jpg)
Kori auki ja koiran tilalle kuskia ihan kuskin paikalle. Komeen scalemainen tyhjänä.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/230612/IMG_7602.jpg)
Sivukuvana aika kiva, ainakin omaan silmään.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/230612/IMG_7609.jpg)
Sokerittarella on ote -jos toinenkin hallussa ;)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/230612/IMG_7618.jpg)
RTR version linkinpaikat - alapas nyt noita muuttamaan ilman hirveetä virittelyä???
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/230612/IMG_7619.jpg)
Arskalook kuskin kera ja VP Pnesh F11.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/230612/IMG_7621.jpg)
Kuski miltein scaalassa, 205mm eli rontti kaksmetrinen plikka (pää vähä iso), mut muuten okei.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/230612/IMG_7700.jpg)
Ja radalla se scalemaisuus näkyy!
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/230612/IMG_7795.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/230612/IMG_8024.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/230612/IMG_8027.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/230612/IMG_8069.jpg)
Kääntyy kääntyy, kuhan kuski osais?
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/230612/IMG_8070.jpg)
Tästäkin tultiin maaliin nätisti, naisellisesti ;D
210 - 240 - 260 - 319 - 350 - 340
Ei paha, PERKELE! 2239g pikkurenkailla, noilla kisassa ajetuilla rontin 2300g (punnitaan kotona tarkka).
Jousitus käsillä todella jäykkä, mutta ajossa todettiin hyväksi, varsinkin nopeudella uskaltaa ajaa! Ja
se ero wraithin akseleilla .vs. hadesbear + leventimet, voi kettu!!! Meinaan toi menee ihan laanissa,
kun hadesissa tulee sitä heittoo (leventimet elää) wraithin akseli EI!
RTR .vs. KIT kääntöero: (molempien käännöt täpissä)
Ajettiin ZT:n kanssa samasta lähtökohdasta ja ajettiin ympyrä. Oma RTR kiersi loppupaikalle 8cm kauempaa
eli se 8cm on eroa tuollasessa. Entä sitten kisassa? EI pahaa eroa, vaan hyvin toimii ja kääntyy + loppupeleissä
monen tekijän summa "kaikki kaikessa".
Mitäs sitten...
Scalemaista mä tästä lähdin tekemään ja oon kyllä tyytyväinen, kun kuvissakin pirun hieno kattoo, scalemaisempi.
Eikä se tuonut painoa kohtuuttomasti + painotus meni sit aika hyvin, kun kisassa oli pystyjäkin ja nätisi tassuilleen.
edessä on akku, keskellä moottori, hytti, maskotti, taaempana nopari (koska ei riittänyt eteen. Jouset vaihdettu,
iskarit vakiot. Edestä vuotaa, takaa ei. Jousto OK omalle ajotyylille. ON se nätti ja fiilis on pirusti hienompi ku ajaa
tällästä scalempaa laitosta ja näemmä sit sillä pärjäiskin?
V Productions Pnesh F13 laparenkaat toimivat erittäin hyvin ja jerkkua riitti. Wraithissähän on 80 hampainen spurri,
kun hadesissaki ja vaksu axuis 89. 3S akulla 1350mAh kulutti ekalla 3 jaksolla 250mAh. Komeesti siis riittää akkuakin.
Mitäs muuta? Hyvin se menee, kääntö vaatii totuttelua, mutta pari vikaa jaksoo oli jo parempaa.
Tästä on hyvä lähteä kehittämään autoa kohti tulevia taistoja!
-
mikä ongelma tohon ne linkit on kierretangosta tehdä, toi että ne menee tollee s mallisiksi vai mikä ? mitä tota 4 millin tankoa on ite ruuvipenkissä vääntäny ni kyllä pientä taittoa kestää komeesti ja metri maksaa sen 30 senttiä et halpaa vääntää erehdyksen kautta, ei luulis iso projekti olla kun lyhemmät tangot vääntää kardaanissakin näyttäs olevan varaa lyhentää.
-
Ei ole mitään ongelmaa tehdä lyhyempiä linkkejä. Auto ei vaan ole kisalaillinen suoraan paketista.
-
Wraith sallittiin alunperin sen takia, että se on paketista avattuna oikeinpitunen,
senkus lyöt harjattomat kii ja laparenkaat alle => FOFFAA. Kiitos rakkaan valmistajan
asiat ei nyt ole menny ihan kuten piti (selvitellään edelleen, kuka munas homman).
Oon sieltä täältä pongaillu/kyselly autojen wb:tä ja odottelen.. Se ei ole meidän virhe,
että axial on tehnyt liian pitkät autot, ei. Me jatketaan tällä ja vastedes saa pidentää
pidemmäks, jos siltä tuntuu, et etua saa.
Jatketaan tätä keskustelua siellä missä alotettiinki, ettei pilata autotopikkeja shaissella.
KIITOS
-
Otan oluen V Productionssin kunniaksi, ei huonot renkaat, tuosta, ola! pich pich! ;D
-
Wendyetten debyyttikisasta tulossa tänään video, jos vaan suinkin lataus kerkee ajallaan.
Idea laittaa youtubeen, koska editoin tuosta RC-FOFF tyyppisen wraith jutun. Nyt videoita
kasaan ja tuottoon, katotaan miten sitten saa napsittua pienemmäksi, että youtube ottas.
Kisakulutus:
Jaksot 1-3: 251mAh
Jaksot 4 (nopeus) & 5-6: 404mAh
Combona siis Hobbyking 100A nopari, 4000kv harjaton, akkuna 3S 1350mAh 30C Rhintakukka.
-
Ei se ihan niin kevyt ollutkaan, kun nyt punnittin Pnesh F13 laparenkailla ja maskotin kera...
2564g... mutta tuolla painolla voitettiin vielä, joten väliäkös sitten? :)
Video tuotossa, iso tulee, musiikin uppasin sisään, katotaan kauanko sallivat tubessa..
Varalle menee palvelimelle parina kokona, illalla kenties jo nähtävillä?
-
Ainakin kaikissa omissa youtube-videoissa kuuluu musiikki, vaikka jossain vaiheessa ne olikin 2-3v äänettömiä. Ilmeisesti levy-yhtiöt on tehny tuben kans jonkin sortin sopimuksen tjs. Osa videoista taitaa kuitenkin olla bannissa Saksassa.
-
Ainakin kaikissa omissa youtube-videoissa kuuluu musiikki, vaikka jossain vaiheessa ne olikin 2-3v äänettömiä. Ilmeisesti levy-yhtiöt on tehny tuben kans jonkin sortin sopimuksen tjs. Osa videoista taitaa kuitenkin olla bannissa Saksassa.
Jep, sillon pari vuotta sitten kun heitteli mangustin videoita, niin ei monessakaan enää ääniä ole.
No, oli tai ei niin menkööt sitten sellasena. Ei oikeen suomipuhe ja ajoäänet toimi ideana.
Edit. mitä nyt noita katoin tubesta, niin yllättävän monessa sielti äänet, riippuu tietysti levy-yhtiöstä...
-
Jättää sen metallican laittamatta ettei larssi reppanalta lopu voi leivän päältä niin kyllä ne musat pysyy ;D
-
Tämä on kyllä komea auto! :)
-
Jättää sen metallican laittamatta ettei larssi reppanalta lopu voi leivän päältä niin kyllä ne musat pysyy ;D
Jep ;D Aika hyvin oliki entisis videois musat tallella, joten eiköhän tässäkin pysy.
73% ladannu FULL HD videoo 9min tubee, tulee tulee....
Joona: kiitos, kyllä siitä ihan omaan silmään tuli ainaski jees.
Bytevau: paneelit revin irti, huomenna skanneriin -> piirto -> ja maskeerataan jotain kivaa teemaa... ;)
-
Tuosta, ola!
http://www.youtube.com/watch?v=8SYbUkb4NN8&feature=youtu.be
-
Mukavaa katseltavaa mainiolla laadulla :).
-
Mukavaa katseltavaa mainiolla laadulla :).
4 tunnin latausaika tuotti tuloksen ja sain FULL HD laatusena tubeen (tai ainaki sillä sen sinne laitoin).
On kyllä kiva kattoo hitusen parempana ku 640xreso.. jos jatkossaki sais tuonne noita tehtyä?
Videokuvaus: Samu Sarka & Eero Toivonen
Kuvat: Sofi Sarka
KIITOS TEILLE!
-
Wendyetteen tuli myös suunniteltua paneelit, joista tuli raivokkaan ja hyvät.
Huomenna tulostellaan, laminoidaan, leikataan ja kiinnitellään paikalleen.
-
Fincupin osalta tällä opetellaan. Ei sijatavoitteita, vaan opettelua sitä kaivataan.
Hadesbear oli parhaimmillaan 2 vuoden kuluttua, joten en oleta tältä ihmeitä. Fiilis
on autoon kuitenkin hyvä. Jos turhat virheet säästetään pois, niin tulos voi yllättää, katsotaan.
-
Jos turhat virheet säästetään pois, niin tulos voi yllättää, katsotaan.
Yksi virhe tapahtui ja todella tyhmä sellainen, kun "olis" voinut hakee maasta vauhtia, mutta ei.
Eipä se 50p säästö olis sijaa minnekään muuttanut, kun eroa olisi vielä 122p voittajaan. No, 3 jakso
sekä nopeus, niissä ne merkittävät erot muodostu voittajaan.
Yllätys tämä silti oli! Wendyette kääntyy niin radikaalisti Hadesbearia paremmin, etten koskaan olisi
uskonut sen FINC-debyytissä yltävän jopa 2-sijalle. Auto kuitenkin toimii moitteettomasti, inansa kaipaa
pienempää liikkeellelähtöä, katsotaan onko jotain tehtävissä? Jousitus on jäykkä, kuten moni nähnyt ja
kommentoinut, mutta miksi toimivaa muuttaisi? Myös painopiste tuntuu olevan hyvin, joten isoja muutoksia
ei ole lähiaikoina tulossa.
Bedlocin vihreät ringsit maalaan mustaksi, niin eivät pilkistä liiaksi silmään. Samoin kartturinpenkillä kulkevat
sähköjohdot piilotetaan scalepeittein. Sen jälkeen auto alkaakin näyttää taas hieman scalemmalta.
Ja uudet kuvat nykylookista, joka tulee kestämään kenties koko kauden:
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/020712/IMG_8300.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/020712/IMG_8298.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/020712/IMG_8295.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/020712/IMG_8296.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/020712/IMG_8297.JPG)
-
Tiimin MM-kisat, 6-sija, kuka tätä oikeen ajo? ???
#tuikshan se meni, en tajua miks, minne katos tatsi? Jotain on tehtävä, joten tilasin yhden uuden harrastajan
kanssa sand pawin 2,8" renkaat vanteineen. Ne asettuu tähän sit kangasalan fincupiin (jos tää auto siä saa ajaa).
Combo pitää kans vaihtaa, nykysellä ei pääse tarpeeks hiljaa. Kenties sc-autosta otan mamba maxin ja motin,
jäis sit sc joko niille sähköille tai sit myyntikamaks.
Pahasti epävireinen kuski tälle autolle, rajuja muutoksia ja sit uudelleen haastamaan.
-
Vai alennuit tilaamaan tehdas renkaat häpeä.....
-
Vai alennuit tilaamaan tehdas renkaat häpeä.....
Jep ??? :D
Pidetään Hadesbearilla sitten omatekoteollisuus yllä!
-
Tämä auto tulee ottamaan Pääkallovartijasta moottorin sekä noparin. Niillä saadaan hieman erilainen toiminta autolle.
Sand Pawit saapuvat (jos tosi hyvin käy) ennen säkylän kisoja, mutta omilla mennään ellei ehdi. Ei ole toki selvää,
että tällä autolla fincupissa ajan, ajan jos tahdon scale - ellen tahdo en aja, sithän nähdään...
-
Noniin, sand pawit ja vanteet tulossa posteljoonien maassa, jos hyvin käy, niin ehtii perjantaiksi
ja voisi viritellä viikonlopulle hieman päivitetympää Wendyetteä testirinteille. Combo siis vaihtuu,
joku on/off nappi tarvii ihan JUOTTAA, ettei sokruja tarvi skruuvailla. Samalla tsekkaan miten saisi
jousitusta madallettua, sentti pari ois kova, mutta lienee mahdoton vakio-osilla?
Katsotaan.. ainakin mittavia päivityksiä tulossa ja pikaisesti :)
-
Samalla tsekkaan miten saisi
jousitusta madallettua, sentti pari ois kova, mutta lienee mahdoton vakio-osilla?
Takapään jousitusta saa madallettua kääntämällä iskarien kiinnitysosan rungossa toisinpäin. Akselien linkki/iskari kiinnikkeet voi kääntää toisinpäin mikäli näin ei ole jo tehty. Iskareiden sisälle voi laittaa osia, mutta tällöin menetät myöskin iskarien liikealuetta.
-
Juu, iskarin saa toki toistepäin, mut meneekö scalemaisuus => makuasia..
Linkki/iskaripaikka on omassa nyt siten, että on pienin mahdollisen akseliväli 353mm.
Iskareitten sisään en vielä ole laitellut mitään, tarvii mittailla minne asti on liikerataa,
=> missä kohtaa ottaa korirakenne jo servoon kiinni.
Kiitti vinkeistä!
-
Se siitäki combon vaihdosta kele!
Mamba on, mutta toi mosa olikin 5mm akselilla, ei saa wreittii, vaan tarvis toise moti, eikä oo.
No, nykycombolla sitten kokeillaan sand paweja. Kenties ostas tähänki saman combon mikä hadesissa,
sit kun semmoset mahdollisuudet on. Nyt taas hetkeksi rahahanat kii ;D
-
Joo-o.
Tuli purettua auto paneeleista ja iskareista osiksi. Vakioiskarit saa nyt jättää hyvästit, uusia tilalle, kun löytyy.
Hakusessa olisi 70mm iskarit alareiästä-yläreikään max joustoissaan. Combo vaihtuu samaan mikä on Hadesbearissa
(kun on rahaa). Maavara oli ennen 80mm, nyt 70mm iskareilla asettuu 45-50mm kohdille, joka näyttää hyvältä :)
1/1 foffiautot on matalia, joten tehdään tästäkin...
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/100712/IMG_0261_web.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/100712/IMG_0264_web.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/100712/IMG_0265_web.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/100712/IMG_0266_web.jpg)
Paljon ideoita heräs taas, kun riisu auton kehikoksi. Jopa perän lyhennys on käynyt mielessä..
Sand Pawit saapuu varmaan torstaina, joten sitten saa mallailla niiden kanssa scalempaa kuvaa.
Pikku hiljaa rakennetaan ja hiljaa hyvä tulee!
-
(http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/179902_10150942335721903_748303693_n.jpg)
Lievää yhdennäköisyyttä :o Tolla korkeudella tulisi kyllä mielettömän hieno. Taidan itsekin ryhtyä muokkailemaan autoa. ;)
-
Kyllä! Matalana on komia, tarvii vaan ne iskarit löytää jostain, ellei kimppatilausta muualta.
Tuohon pawit alle ja ai että ku on sit scale (kai?).
-
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/120712/IMG_0268_web.jpg)
Eilen tuli purettua auto tähän kuosiin. Odottaa renkaita, iskareita, comboa...
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/120712/IMG_0269_web.jpg)
Renkaat tuli myös eilen, mallailin vanteille, vielä en liimannut.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/120712/IMG_0270_web.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/120712/IMG_0273_web.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/120712/IMG_0276_web.jpg)
Wendyette Sand Paw 2,7" laparenkailla!
Seuraava askel on etsiä 70mm iskarit jostakin, sitä ennen auto ei liiku. Combo on tiedossa,
mutta sekin tilataan vasta myöhemmin, kun saa edellisiä myytyä. Realistinen tavoite on vielä
kilpailla tänä vuonna Finland Cupissa, mutta kangasalle tuskin kerkee, ellei ihmeitä tapahdu?
-
Tohon lookiin sopis ehdottomasti scaleiskarit, esim http://store.rc4wd.com/The-Ultimate-Scale-Shocks-70mm-Black-_p_1366.html.
-
Tohon lookiin sopis ehdottomasti scaleiskarit, esim http://store.rc4wd.com/The-Ultimate-Scale-Shocks-70mm-Black-_p_1366.html.
Kieltämättä joo :) Pitäs vaan jonkun kautta tilata, kun ei itsellä mahdollisuutta, kimppatilaus?
-
Tohon lookiin sopis ehdottomasti scaleiskarit, esim http://store.rc4wd.com/The-Ultimate-Scale-Shocks-70mm-Black-_p_1366.html.
Kieltämättä joo :) Pitäs vaan jonkun kautta tilata, kun ei itsellä mahdollisuutta, kimppatilaus?
Rahat tilille ja voin tilata osotteesees. Mulla ei oo tällä hetkellä akuuttia tarvetta millekään. Viimeks paketti tuli suoraan postilaatikkoon ja vieläpä aika nopeasti.
-
Uusi combo tilattu tähän (sama mikä hadesissa nykyään). Ei vaan ole varastossa, joten combon tulo kestänee..
Iskarit on myös löydetty: http://www.junfac.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=22&products_id=517
75mm on aika passelit ja tänään nähty käytössä tuosta hieman isommat, toimivat hienosti!
Combo ja iskarit kun saadaan, niin saa taas niputettua autoa kasaan. Sitä ennen voi vaan
rakennella uutta paneeliteemaa, scalempaa sellasta :)
-
G-maden 75mm iskarit meni tilaten, joten nyt on iskarit ja combo tulossa, koska tulloo - sitä en tie, mut tilattu! ;)
Jos vaikka kangasalan fincupiin pääsis tällä, niin ois hieno juttu.
-
Nappasin yhden akun ajetun combon rc10:stä, joten combo on nyt tuloillaan ja ensviikolla saa sitä asentaa.
Nyt on sitten iskareista kiinni, ehtiikö auton saamaan ensviikon lopuks kangasalle mättöihin.
-
Ja tätä autoo ajetaa jatkossa spektrumin dx3e:llä.
-
Odotukset tämän auton suhteen ovat kovat. Rahaa palanu 800€, käytännössä 600,
mutta realistisesti en usko, että tällä uhmataan hadesin nykyvireyttä. Fakta on se,
että foff cupeissa mittelöidään ja jos wendyette ei pärjää hadesille - ei se myöskään
saa oikeutettua paikkaa fincupissa ajamiseen.
Simppeliä, jos on paska, niin sitton just sitä (lue: myynnissä kohta, kai?) ;)
-
Tänään saapu combo ja spektrumin radiot, joten enää iskarit puuttuu.
-
Jaahas, duunipäivä vielä ja iltapäivällä saan iskarit kätösiin ja saa alkaa rakentaa tätä!
Lauantaina paljastetaan jotain scalemaisempaa, kuin kukaan osaa arvatakkaan! ;)
Sunnuntain kisassa haetaan vaan yhtä sijaa ja se ei ole viimone!
-
Iskarit haettu ja koottu, en edes tiennyt et piti koota, mut elämäni ekat iskarit kokosin nyt alusta loppuun ;D
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/270712/IMG_0518_web.jpg)
2 iskarin sisältämä pussukka..
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/270712/IMG_0517_web.jpg)
Manuaalit olivat tarpeen ja selkeät!
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/270712/IMG_0516_web.jpg)
Yhden iskarin kamppeet.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/270712/IMG_0515_web.jpg)
Valmis iskari pl. yläkiinnikkeen korvan sisus
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/270712/IMG_0519_web.jpg)
Koko kopla, 75mm ja jäykimmillään 79mm!
Yläkorvan sivulla oleva punanen hökötyshän on lisäsäiliötä varten. Tää malli saatavissa
myös säiliön kanssa, mutta itse en ottanut, kun hieman ruma ja ei tiedä miten mahtus wreittii.
Muuten rakentaminen oli sujuvaa ja osat hyviä. Ainoa mikä ihmetyttää yhä on yläkiinnikkeen korvan
sisus, se ei ole samanlainen alu, mikä alhaalla vaan muovinen, eikä edes kiinnity reikään, vaan se
pitää asetella paikalleen vasta kun laitat iskarit autoon kiinni. No, ei sinänsä isojuttu, mut ainoo
joka herätti mun mielen.
Joustot on ok, eikä iskarit vuotaneet, kun räpläilin kunnolla. Huomenna asennetaan autoon kiinni iskarit,
combo, uudet radiot, akku, uudet paneelit ja ai että sitä fiilistä! Eiköhän kuviakin sit viimestään sunnuntaina.. ;)
Ja edit-ps. hintaa noilla oli 48€ kaikkineen g-madelta iteltään tilattuna.
-
Huh mikä päivä, lähes työpäivä - mutta nautittava rc-läheinen!
11.30 alotin rakentaa Wendyetten uutta stylee ja kasiin asti tein -ruokatauko ja formuloitte aika-ajo.
Aikaa meni ja itseasiassa auton toimivaksi saamiseen ei mennyt kuin parisen tuntia, mutta scaleiluun
sitten x4... ;D no, tulos kyllä lämmittää mieltä ja auto erottuu joukosta, kenties tämän hetken jopa
scaleimpana modified luokan foffarina, vai huijaanko? Katsotaan...
Ps ja niin.. oishan aikaa säästänyt, ellei olis ottanut kuvia, mutta kuvat rikastuttaa ihan saamaristi
auton blogia, kuten aikoinaan mangustissa nuorempana tein. Niitä on tosi mahtava kattoa ja muistella
aikoja menneheitä, josko tästä saisi samoja hyviä fiiliksiä sitten vuosien kuluttua.
Kuvia on, joten aloitetaan päivä!
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0521.jpg)
Palapeli palasina odottomassa kokoojaansa: uudet iskarit, uusi combo, sähköt, akku yms yms..
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0524.jpg)
Lieneekö kuski-maskotti "sokeritar" ollut bailando bailando bailaamassa ;D
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0526.jpg)
Perusteellinen purku ja tutkitaan!
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0529.jpg)
Iskarit alhaalta kiinnitetty ja matalat ovat, hyvältä vaikuttaa, eikä ykskään vielä vuoda.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0530.jpg)
Uuden combon (sama kun Hadesbearissa) setupit kopsattiin suoraan hadesista.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0532.jpg)
Kapula on kätevä, mutta myös henkevää radio-noparikeskustelua täytyy käydä,
jotta saa pakin tehokkuuden 100% - tehtaan 25% sijaan. Sitä kun ei kapulasta voi tehdä.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0536.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0537.jpg)
Moottorinjohtojen ulostulo aiheutti hetkellisen paniikin, joka "porattiin" pois :D
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0543.jpg)
Iskarit kokonaan kiinni ja välitilanne -kuvaa...
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0551.jpg)
Max joustot.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0552.jpg)
Toiveena oli saada kaikki sähköt konepellin alle ja kiitos tämän combon johtojen
se oli mahdollista, mutta mitenkäs nämä piilottais?
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0564.jpg)
Tässä välissä liimailin sand pawit vanteille, ettei vaan unohu ja kisassa huomaa, että kele!
RF:n liimalla => eli ei tarvi enää koskaan yrittääkään irrottaa ehjänä vanteilta :D
Tässä välissä syötiin ja katsottiin formuloitten aika-ajot. Sitten jatkettiin paneelin kanssa
ja ne osoittautuivat ikäviksi, aikaa meni, kuvia ei välivaiheista tullut, mutta tuntien taaperrus
tuotti sitten jotain näkyvää ennen puiden hakkuuta...
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0573.jpg)
Tattadaa, voela! Wendyetty 2.0 valmis! Arjen harmaus - mutta scale sellainen. Lisäksi jokainen
wreitin omistava voi ihmetellä mitä peräpäälle on tapahtunut? KYL, sitä on lyhennetty 4cm ;)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0577.jpg)
Hieman yläviistosta..
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0582.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0583.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0584.jpg)
Sokeritar asettuu uudistettuu ajokkiinsa hiukset siistittynä ;D
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0593.jpg)
Kartturinpenkillä olevat moottorinjohdot peitetty harmaalla "kankaalla" = teipillä, hyttiin sopivasti!
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0595.jpg)
4cm lyhennetty perä on juuri taka-akselin keskikohtaan loppuva ja erilainen! Idea by: Zarizi Tech
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0598.jpg)
Hytin sisus: epäscale toinen vaihdekeppiviritys pois ja takaseinäkin tuli, sekin idea by: Zarizi Tech
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0602.jpg)
Takaseinä tekee mukavan rajauksen autoon.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0603.jpg)
Style style...
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0604.jpg)
Takaiskarit kulmineen OK.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0612.jpg)
Kurkkaus konepellin alle! Sieltähän kaikki löytyy, ei toki siististi, vaan kasana ;)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0614.jpg)
Nopari - vastari - akku. (häiriöepäuskoset: ei häiriöi)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0619.jpg)
Sokeritar poseeraa uudistetun autonsa kera.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0620.jpg)
Tuima katse kohti huomista, omistautuneena tiimiydelle ;)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0627.jpg)
Hytti pimenee, verhot lasketaan ja paja kuittaa, huomenna on aika kilpailla!
MUT MUT MUT.... Entä se kisapaino????????? ???
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0591.jpg)
Paino.. se kiinnostaa aina kaikkia, varsinkin kun on hytit ja maskotit, no ellet kuvasta näe, niin 2275g
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0629.jpg)
...josta kaunis maskotti vie arvokkaita rammoja, mutta kauneus voittaa painon ;D
Thats It!
Komee tuli omasta mielestä, zariziki katteli ivallisesti et ohan se autonnäkönen ;D
Testit pihassa ja nurminousus ajettu -> hienoo hienoo. Kaikki pelaa hyvin ja muuten akku vaihtu 1300mAh akusta
hadesin 450mAh akkuun, semmonen 90g säästö ;) ja sama combo, suht kevyt, testit ajoin akulla, KELPAA! Huomenna
koklaan tässä tota hurjaa 3S 250mAh 20C akkua... Myös ZT kiinnostu noista eurorc:n akuista 3S 450mAh 25C, joten
huomenna myös darra cuda koklaa sellasta.
Kirjotellaan lisää huomenna, kun kisat ajettu, nyt siipiä naamariin!
-
Voin rehellisesti sanoa, että on scalemaisin rc foffiauto, mitä rinteessä tänä päivänä kulkee. Taitaa mennä DC:kin muokkaukseen.
-
Sokerittarella sama tyyli ranteessa ku sulla :D
Auto on kyllä kaikista hienoin modi :P
-
Voin rehellisesti sanoa, että on scalemaisin rc foffiauto, mitä rinteessä tänä päivänä kulkee. Taitaa mennä DC:kin muokkaukseen.
Olin kirjottamassa samaa, kunnes näin vastaukses.
Älä vaan laita sisustaa Darraan! Tulee liikaa painoa!
Sokerittarella sama tyyli ranteessa ku sulla :D
Valotatko tätä lisää? Mikä tyyli, missä ranteessa? Miten tiedät ::)?
-
Voin rehellisesti sanoa, että on scalemaisin rc foffiauto, mitä rinteessä tänä päivänä kulkee. Taitaa mennä DC:kin muokkaukseen.
Olin kirjottamassa samaa, kunnes näin vastaukses.
Älä vaan laita sisustaa Darraan! Tulee liikaa painoa!
Sokerittarella sama tyyli ranteessa ku sulla :D
Valotatko tätä lisää? Mikä tyyli, missä ranteessa? Miten tiedät ::)?
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/280712/IMG_0620.jpg)
-
Niin tuota tarkotin, että sokerittarrella on oikeassa ranteessa RFOT teksti ja Sakulla on myös ranteessa RFOT tatuointi.
-
Älä vaan laita sisustaa Darraan! Tulee liikaa painoa!
Voi olla, että se täytyy näiden kuvien jälkeen laittaa ;D
-
Jep, heräs idea tussilla laittaa Sokerittareen RFOT piirros -mulla se on vähän pysyvämmin ;)
Kyllä siitä tuli hieno, vaikka itse sanonkin. Huomenna nähdään suorituskyky, mutta pihatestit oli maukkaat.
On se vaan hauska, että kun autosta saa AUTON näkösen, niin en enää edes ajattele menestymistä, vaan
ulkonäönkin saaminen autommaks tuottaa hyvää fiilistä.
Muut perässä sit :)
-
Selvä jäähdyttimen paikka tuossa takana http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?I=LXBXLF&P=8
(http://pics.towerhobbies.com/imagel/a/laxic0103.jpg)
-
Selvä jäähdyttimen paikka tuossa takana http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?I=LXBXLF&P=8
Thänks, vois ollaki!
Jep, se olis sitten ensiajot Wendyette 2.0 versiolla takana ja ihan kisallisena, sijotukseksi tuli 4-sija.
Tyytyväinen olen, vaikka 3-jaksolla lähtikin rengas irti ja nopeusjaksolla kaaduin. Näistä huolimatta olen iloinen.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/290712/IMG_0648_web.jpg)
Liian isot reiät muttereille ja rengas irtos. Alkujaan juontuu hexien suurista axun "nousuista", mutta prikat väliin ja toimii!
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/290712/IMG_0658_web.jpg)
Scalempaan pyritään!
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/290712/IMG_0659_web.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/290712/IMG_0663_web.jpg)
Stylee
Semmosta. Ihan alkuun tarvii todeta, että Gmaden 75mm iskarit toimii helekutin hienosti! Äärirajoillakin jousto on OK,
mutta liian löysä ei missään. Nyt tsekattu iltasella, eikä yksään vuotanutkaan, joten hyvä. Semmonen puolpyörää tai
alle joustovarat maksimissaan ja kisassa riitti erinomaisesti -> enempää ei siis tarvitse.
Sand Pawin ISOT 2,7" renkaat on kyllä ihan oma lajinsa. Ne vaatii totuttelua ton käännön kanssa, mutta huomasin, että
ihan niin pienellä kaasulla kun vaan voi, niin auto etenee. Hauskaa on se, että hadeskin kääntyy pirusti, mutta tää ei silti
tahdo pysyä händyssä - totutellaan, opetellaan, opetellaan :)
Jäi kyllä hyvä fiilis ja parannettavaakin riittää. 100% kitka ja täyskäännös nopeudelle oli kohtalokkaat, mutta näistä opitaan.
Näistä kerätään satoa ensivuodelle ja se sato kukoistanee sitten ensivuonna vielä paremmin :)
-
Suuri kunnia sinne scalemaisen auton tekemisestä. Vaikka suorituskyky kärsiikin, niin se tulee moneen kertaan takasin lookissa. Taitaa mennä mullakin tilaukseen lyhyemmät iskarit ja isot pantherit.
-
Onko noi iskarit ihan vakio paikoilla kiinni, että ei oo mitää viritys paloja välissä?
Kai se on itekki kohta noi tilattava :)
-
Onko noi iskarit ihan vakio paikoilla kiinni, että ei oo mitää viritys paloja välissä?
Kai se on itekki kohta noi tilattava :)
Kuvista näkee, että ne on. On lyhyemmät iskarit paremman näköset kuin pitkät madallussarjan kanssa.
-
Kiitoksia!
Suorituskyky ei kärsinyt, vaan itseasiassa auton ajettavuus parani, mutta oma ajotaitoni on yhä Hadesbearissa,
joten tämä vaatii monta kisaa, jotta tottuu, jopa vuoden, kuten axial ax10 aikoinaan. Kärsi tai ei, niin se, että auto
näyttää tuolta luo kyllä hymyn suupieleen. Huomasi heti eilisessä kisassa, että vaikka pari jaksoa meni ketuiksi,
niin sitä agressiivista vihaa ei tarvinut ottaa, kun auto kuitenkin on scalemainen.
Sand Paw 2,7" renkaat ovat hyvät. Niillä voi ajaa ihan hiljaa, mutta ne vaatii totuttelua. Itse omatekoteollisuudesta
huumautuneena en osaa tehdaskieseillä ajaa, mutta näissä isoin ero on just se, että et saa antaa kaasua yhtään,
vaan niin vähän kun saat.
Lyhemmät iskarit on mainio vaihtoehto madaltaa wreittiä, onko paras mene ja tiedä? mutta autokin näyttää hienolta,
kun iskarit ei oo jäätävän pitkät ja esim. gmaden 75mm kuluineen kaikkineen 48€, ei mielestäni kohtuutonta. Ja ettei
kukaan tee virhettä, niin mulla joustovara 5mm nyt noilla iskareilla, joten pienempiä en suosittele. Toki jos servon laittaa
akselin sivulle, kuten skeidalla, sitten saa taas sentin-pari lisää zäänssii..
niko97: vakipaikoissa on kiinni, ei ole lameellisia virityspalikoita huijaamassa ;) :D
-
Virallinen maavara korkeimmillaan 63mm. Tuon alemmaksi ei mene, ellei servoa siirrä akselin sivuun,
jolloin voi laittaa pienemmät iskarit, mutta jos ja jos... aika optimi nyt ;)
-
Tänään otin kitkajarrusta poweria pois ja nyt 50/100 välissä, joka on OK, ei enää liiaks oo.
Samalla heitin parit tarrat kylkeen, ettei ihan alastomana ole.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/070812/IMG_0817_web.jpg)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/070812/IMG_0818_web.jpg)
Muutama perus ja sponssitarra.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/070812/IMG_0827_web.jpg)
Etulevyssä ohjurinnimi ja PNC.
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Wraith2012/070812/IMG_0828_web.jpg)
Kartturin selässä ekan rc-auton kuva vm. 94.
Näillä eväillä lähdetään sitten lauantain kisaan. Saa nähdä pysyykö taso eli pystyykö pitämään sen
2-sijan taas kerran vai joutuuko taipumaan. Viime foff cupissa ei vielä täyttä tatsia saatu, mutta
jos kaikki naksahtaa kohdalleen, niin mahkut 3-joukkoon pitäs olla.
Mieli on kirkas ja odotukset positiiviset, ei pakko menestymiseen, kun auto on kuitenkin scale :)
-
Jaahas, tää auto kanstex iskussa. Odotukset on toki olemassa, mutta harjottelua tää vaatis ja paljon.
Hadesbear ajotyyli päällä, joten wreittiin se ei sovi. Auto kuitenkin toimii hienosti ja on hieno, joten jo
näillä voidaan suorittaa. Ellei niillä - niin oluella ;D
Ensvuoreks tulee norjalaisen auton teemaa, kehikko saa eri väriä ja scalemmaks teko jatkuu!
-
RC Foff Finland Cup GP4 kangasalla toi esiin wraithin rtr etuvetarien heikkouden. Maximi käännössä naksahtaa,
jos sattuu sopivasti osumaan ja itse vetarikin ääriasennossa miltein putoaa... Jouduin rajoittamaan kääntöä ettei naksu.
Joutuu siis tilaa paremmat vetarit eteen, jotta voi jatkossa käyttää maksimikääntöä. Onneksi ei kuitenkaan hajonnut.
Itse kisa oli alussa todella todella huumoritonta.. Ekalla jaksolla ensikertaa wraithin kääntö ei riittänyt ja auto sivuttain
porttivälissä, eikä siitä sitten mihkään päästy. Tokalla jaksolla tämä vetari ääriasentoepisodi pilas kivasti. Kolmosjaksolla
oma pikkuakkuidealogia petti ja loppu akku... onneks tuli tauko... kun yhteispisteet kolmelta ekalta hurjat 420 ja sijana 8.
Loppukisa nopeusjakso + 2 vikaa sitten menivät ihan eri tavalla ja noustiin vielä 4-sijalle. Yhdeltä jaksolta cup-piste ja
ainoana päälle se oli hieno ajaa. Nopeus suju hyvin ja auto näillä renkailla stabiili. Olis voinut jäädä kakkamaku, mutta ei
jäänyt ja opittiin taas uusia juttuja.
Nyt tarvii kerätä vähän fyffee ja hommata paremmat vetarit, jotta saa täyden käännön käyttöön.
-
Jos haluat parhaat niin: http://www.vanquishproducts.com/wrvvdheduaxs.html
Axialin KIT:n mukana tulevat cvd:t ovat ainakin omassa käytössä kestäneet varsin hyvin. Todennäköisesti nekin saa rikki jos just sopivasti napsahtaa.
-
Jep, onkos nää samat mitkä kitissä tulee?
http://www.racersrcshop.com/ax30780-axial-wraith-ridgecrest-universal-set-p-1353.html
-
Jep, onkos nää samat mitkä kitissä tulee?
http://www.racersrcshop.com/ax30780-axial-wraith-ridgecrest-universal-set-p-1353.html
Näyttävät samoilta.
-
Wendyetten eilinen kisa alkoi katastrofilla. Ensi kertaa joustossa kaato, vaikka syynä oli moninaiset tekijät.
Kisan edetessä pisteitä herui enemmän, mutta vikalla jaksolla RTR vetarit TAAS kettuili ja nyt teki kipeää...
Vetari ei mennyt poikki, mutta knuckle kyllä... ei ole varaosia, eikä suomestakaan saa? Mistä siis?
170 - 320 - 330 - 314 - 260 - 290
Eka jakso vei pisteitä kaatumisen vuoksi, muttei olisi nostanut toiseksi vaikka olisin maaliin päässyt.
Pari hyvinkin sujunutta suoritusta oli, joten ei nyt ihan surkeesti mennyt.
Nyt siirtyy tämä auto hetken tauolle, koska nivelvetarit täytyy saada + uusi knuckle. Alumiinisiä ei hanki,
vaan muoviset kestää kyllä, kun on nivelvetari. Ois saanut mennä vetari poikki, mutta ei..
Mistäs porukka on tilannu wraithin osia, saako jonku kautta, itsellä ei mahkua ulkomaalta tilata?
Suomesta racersshopista saanee nivelet, en tie onko varastossa, mut knuckleja ei saa..
-
Mistäs porukka on tilannu wraithin osia, saako jonku kautta, itsellä ei mahkua ulkomaalta tilata?
Suomesta racersshopista saanee nivelet, en tie onko varastossa, mut knuckleja ei saa..
Kyllä niitä saa Suomestakin. On hyvä muistaa, että XR10 osia käy Wraithiin, esim knucklet ja hubit.
-
Tuumasta toimeen ja racersshopistahan mä kaiken sain! On kyllä yks suomen parhaista liikkeistä,
3 tilausta tehnyt vai 4 ja aina nopeesti tullu ja menny kuten pitäs aina mennä!
Kääntyvämmät nivelvetarit, pari hubia ja pari knucklee. Saa korjata raadon taas tulille! 8)
-
Moro vaan tännekin. ;)
Hyvännäköseks olet auton rakentanu! ;)
Taidanpa apinoida sulta pari juttua tuohon omaan Wraittiin, ainakin tosiaan nuo iskarit ja tuo korin muokkaus himottas mutta tiedä nyt sitten viittiikö/jaksaako/kerkeekö.. :D
-
Moro ja tervetuloa!
Kiitoksia, auto on ihan OK-näkönen, vaikka paljon on ideoita edelleen munimassa...
Saa vapaasti kopsata, jos kokee hyväks ja peräpään lyhennystä itsekin mietin tovin, kun zetarius ehdotti,
mut seo helppo = katkase ja sit seo pakko modata ;D
Ellei tohon tahdo lähtee, niin Gmaden iskarin on ainakin jees ja 75mm nimenomaan.
Ajallaan sit ellei heti tänään ;)
-
Autoon vaihtui myös ajoakku, koska 450mAh ei tän painosee kelvannut, vaan loppu buusti huipuissa...
Nyt on sitten 1350mAh 3S 25C lipo, joka rokkaa kivasti (riittävästi). Tässä huomenissa pitäs vaihtaa uudet
etuvetarit ja knuckle-hubi, niin auto taas kasassa. Ens kisaan suunnitteilla jo scalempia juttuja...
-
Ei tarvinnut sit vaihtaakaan vetareita... XR10 ei sovi, jotenki luulin et sopis, muttei.
Suomesta ei saa wraithiin sopivia universaaleja, joten ulkomailta täytyy joskus sit saada.
Tosin laitoin kyssäriä yhdelle liikkeelle saako niiden kautta.
Laitoin auton laatikkoon odottamaan uutta päivää, joka koittaa sit joskus kai.
-
Laitoin auton laatikkoon odottamaan uutta päivää, joka koittaa sit joskus kai.
Tämä päivä saattaa olla myös uuden omistajan käsissä...
Aika näyttää mitä tuleva tuo tullessaan :)
-
Laita se vaikka top truckiks. Turha hienoa pirssiä on myydä.
-
Laita se vaikka top truckiks. Turha hienoa pirssiä on myydä.
Top Truckia tästä ei tule, ellei mene kaupaksi, saa itselle jäädä.
Sen verran tähän on rahaa laitettu ja tunteja käytetty, ettei *a**kata tt ajoon, ainakaan omasta toimesta.
-
Autossa ei vikaa, mutta mun modiuralla on tällä hetkellä tilaa vain yhdelle...
Syitä on toki monia, erittelen ne sitten toisaalla erikseen, mitä ja miksi. Tämä ei ole hetken ajatus,
vaan pidemmän ajan juttu jostain toisesta ja sellaisesta joka on mun autokohtalo :D
Suurella todennäköisyydellä auto vaihtaa omistajaansa ensiviikon alussa rullaavana pakettina.
Se nähdäänkö autoa enää foffissa ei ole minusta kiinni, toivotaan toki, mutta ellei, niin scaleimman
modifoffarin titteli on jälleen avoinna.
http://www.youtube.com/watch?v=y0aMWMxnl0Y
Autosta jää kuitenkin kaupattavaksi vielä:
- Etronix Photon SBS V2.0 combon: 4370kv harjaton moottori, 60A nopari ja säätökapula + manuska. (3 akullista ajettu)
- Sand Paw 2,8" laparenkaat vanteineen, hexin reikää avarrettu, sopii axun perushexeillekin (ajettu 3 kisaa)
- Radiot: Spektrum DX3E (ajettu 2 kisaa)
Noita voi tiedustella/tarjoilla yv:n kautta.
-
Niin siinä sitten kävi, että tämän auton tarina päättyi lyhyeen. Paljon hyviä muistoja, mutta vähän tilaa.
Sand Pawit vaihtoivat omistajaa fincupissa suonenjokelaisille ja uusi combo vaihtaa myös omistajaansa.
Itse auto lähtee huomenna uudelle omistajalleen, joka voi sitten kirjoitella siitä tänne omassa topikissa,
jos tahtoo. Näin se menee joskus kiertokulku, tavara vaihtaa omistajaansa ja vain yksi pysyy.
Kiitos kanssakilpailijoille hienoista hetkistä, kiitos scalemaisuuden, mutta sekään ei ole nyt kaikki kaikessa.
Tästä kohti uutta aamua ja aurinkoisempaa tulevaisuutta.
Kiitos - ja - joskus jonkinsortin vikavideo ehkä kai?
-
Suljin pahvisen kannen, kiristin paketin kasaan teippirullalla ja vein postiin.
The End.