Kirjoittaja Aihe: Kuinka valmistat TD03 renkaat itse  (Luettu 8950 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Kuinka valmistat TD03 renkaat itse
« : 16 Toukokuu, 2011, 15:33:26 »
Kun Jämsässä monilla alkoi kiinnostus kasvamaan TD rengankaista ni teimpä Tuote perheen 03 versiot ja nappailin kuvia samalla. Rengas aihioinahan ovat bilteman halppis fillarit mitä vielä aikamonelta harrastajalta tuntuu löytyvän hyllystä, biltemoista ei taida enään löytyä. Aikaa meni yhden renkaan osalta aika tasan tunti ja tarvikkeita ei tarvittu tämän enempää.



Puhtaus kannattaa muistaa eli pesase jos renkaat sattuu olemaan käytetyt Uusilla renkailla ei muutakun sivarit käteen ja töihin kannattaa alotella reunasta tähän tyyliin



Kun napsasee reunastaa lähtee mahdollisimman juuresta samalla renkaan runko löystyy ja painoa tietty säästyy. Jatketaan sivareilla napsasten koko nappula pois tähän tyyliin



Harmittavan suttunen kuva tuli tästä mutta eiköhän tyyli selviä samaa jatketaan, itsellä ollut tapana jättää kuusi lapaa per renkaan sivu mikä tuntuu toimivan rinteessä hyvin tiheempi määrä lapoja saattaa mennä tukkoon ja renkaan runko jäädä liian jäykäks. Mutta omanmaun mukaan lapaa kiinni mieleisessä järjestyksessä.

Välillä saattaa käydä myös näin kun vauhtiin pääsee



Mutta jostain jämä palasta vaan napsasee sopivan palasen reijän päälle ja liimalla kiinni



Jahka palaset on napsastu pois ruvetaan nyppimään nännejä irti palojen päästä tähän tyyliin



Sitten alkaa sormien sotkemis vaihe eli nappula vaan toisen päälle ja liima väliin



Liimana hyväksi todettua ainetta on tämä
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/RENKAAT-JA-TARVIKKEET-Muut-rengastarvikkeet/CHC-AR-Muchmore-CA-Instant-Glue-for-Rubber-Tires-20g-101111
Helppo liima työskennellä nappaa heti kiinni kun vähän liimaa näyttää kumille, myös helppo liimata sormet kiinni joten tarkkana kannattaa olla.

TD03:sissa liimataan kolme palaa päällekkäin TD01:sissä kaksi palasta ihan oman maun mukaan saa liimailla. TD02:sissa Yhden palasen kylkeen on liimattu pystyy "lapa" joka on silputtu vanhoista krossarin renkaasta.
Mutta tältä pitäsi kohta alkaa näyttämään


Aikasemmin kokeilin ajaa tässä vaiheessa olevilla renkailla mutta huomasin että kannattaa tehdä viisteet lapoihin tähän tyyliin



Valmis rengas näyttä jotakuinkin tältä aikaa tosiaan yhden pyörän rakenteluun meni tunti





Eri rc aiheisilta foorumeilta kannattaa kysellä näitä biltema renkaita luulisi vielä löytyvän toki saman pystyy tekemään monista muistakin traktorikuvioisista renkaista samaan tyyliin mutta itse tykästyny näihin biltsukoihin kun ei paljoa maksa.
« Viimeksi muokattu: 16 Toukokuu, 2011, 16:59:18 kirjoittanut SlidSlide »
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kuinka valmistat TD03 renkaat itse
« Vastaus #1 : 16 Toukokuu, 2011, 15:38:15 »
RISPECT! :o 8)

Loistava seloste asian ytimestä! Todella hienoa luettavaa, täytyy tulostaa tämä itselle, kehystää
ja iskeä seinälle, kun nyt kilpaileva valmistaja tekee näin upean selosteen!  ;D

Asenne kohdallaan, hienoo!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Kuinka valmistat TD03 renkaat itse
« Vastaus #2 : 16 Toukokuu, 2011, 16:49:35 »
Hyvä että kelpaa

Kaivoin tossa muutamat tuote numerot itellekkin muistiin TAM50374 tamiyan alkuperäis renkaat haiboxing 50374 tollakin löytyy yhdet versiot sitten tosiaan ne biltemat
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: Kuinka valmistat TD03 renkaat itse
« Vastaus #3 : 16 Toukokuu, 2011, 17:00:07 »
Hieno topic. Laitoin stickyksi.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson