Kirjoittaja Aihe: Kausimaksu & Kisamaksut 2009  (Luettu 13844 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Kausimaksu & Kisamaksut 2009
« : 01 Helmikuu, 2009, 11:47:09 »
Tulevalla kaudella maksut tullaan hoitamaan 100% tilille periaatteella ja käteismaksuja ei enään oteta vastaan.
Viime vuonna ja aiemmin käteisenä ollaan otettu rahoja vastaan, mutta samalla ollaan oltu ongelmakierteessä
palkintolaskujen kanssa. Laskutkun maksetaan tililtä ja raha on kädessä, niin pankkiinhan sitä sitten joutuu lähtemään.
Täten olemme päättäneet siirtyä täysin tiliperiaatteeseen, jotta homma toimii niin kilpailijoiden kuin järjestäjien kannalta
parhaalla mahdollisella kapasiteetillä.

Maksujahan on tulevalla kaudella aloitusmaksu (20€/kuski) sekä vakioitunut kilpailumaksu 5€/auto/luokka. Kauden aloitusmaksu
tulee suorittaa ennen osakilpailuun ilmoittautumista, eli ennen alkumaksua ei kaudelle pääse. Jokaisella tehdään niin sanottu
"lisenssilappu", joka oikeuttaa ajaa koko kaudella 2009 niin rc foff finland cupissa kuin kaikissa muissakin kilpailuissa, jotka
ajamme ja jotka on tarkoitettu kaikille. Jokainen saa aloitusmaksun maksettuaan lisenssin ja siinä perustiedot.

Kilpailumaksut ovat siis sen 5€/kisa/auto ja on mahdollista maksaa koko kauden maksunsa, jos tietää, että pääsee vaikka kaikkiin
kilpailuihin. Esim. ajat kauden 1 autolla ja kaikki kisat, niin voit maksaa sen 30€ kauden kaikkien kisojan maksut samantein. Rahoja
ei silti aleta palauttelemaan kesken kaiken, jos ei kisaan pääsekään, koska ei ole joka päivä mahdollisuutta käydä tilillä palautteita
laittamassa turhaan.

Ideaalitilanne:
- henkilö x on maksanut "lisenssimaksun" 20€ ja hän saa lisenssinsä postitse/ensimmäisessä osakilpailussa johon osallistuu.
- henkilö x ilmoittautuu kauden avauskilpailuun, maksaa kisamaksun yhdeltä autoltaan 5€ ja on näin hyväksytysti ilmoitettu kisaan.
- henkilö x pääsee kisaamaan kilpailuun, koska on suorittanut velvoitteensa, kuten toivotaan.

Yhteenveto:
Tällä tapaa järjestäjät voivat hallita palkintomaksuja ja maksaa laskut helpoiten, eikä tarvi käteisellä sählätä. Samalla homma
menee sujuvammaksi ja iskastuu eräänlaiseksi tukevaksi säännöksi. Maksujen suhteen mennään tiukalla linjalla, eli mitään ylijäämää
ei näistä jää, kaikki varat käytetään lajin hyväksi palkintoihin, kauden päätökseen ym. Aiempina vuosina on omasta pussista heitetty
lisävaroja, koska varat eivät ole kertyneet toivotulla tavalla. Tällä kaudella linjaus on suora, maksu tilillä ja kisaan pääsee ajamaan.
Ilman maksusuoritteita ei ole velvoitettu kilpailemaan, se on tiukka linja, mutta samalla hyvä ja kaikille tasapuolinen sääntö, jonka
avulla hommat saadaan toimimaan.

Jos ylläolevasta kysyttävää, voi asioita esittää tässä tai yksityisviestillä.


Millon maksuja voi suorittaa?
Maaliskuun alusta aloitamme lisenssimaksun vastaanottamisen, sekä kisamaksun/jen vastaanottamisen.
Niistä tulee lisäinfoa lähempänä, tässä vaiheessa ei vielä kiirettä niiden suhteen.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Kausimaksu & Kisamaksut 2009
« Vastaus #1 : 02 Helmikuu, 2009, 01:09:48 »
Yksi tarkentava kysymys: Mahtaako tuo kisamaksu olla kuitenkin 5€/kilpailu/auto/luokka/kuljettaja? Samalla autollahan voi ajaa useampi kuljettaja ja ainakin teoriassa sama auto voi osallistua useampaan luokkaan.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Kausimaksu & Kisamaksut 2009
« Vastaus #2 : 02 Helmikuu, 2009, 01:17:04 »
Kisamaksu on 5e/kuski. Samalla autolla ei saa osallistua kahteen luokkaan.
Samalla autolla saa ajaa kaksi kuskia omat suorituksensa, mutta molempien tulee maksaa toi 5e palkintojen vuoks.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Kausimaksu & Kisamaksut 2009
« Vastaus #3 : 02 Helmikuu, 2009, 05:33:25 »
Kisamaksu on 5e/kuski. Samalla autolla ei saa osallistua kahteen luokkaan.
Samalla autolla saa ajaa kaksi kuskia omat suorituksensa, mutta molempien tulee maksaa toi 5e palkintojen vuoks.

+ Sitten, se et jos ajat esim. kolmessa luokassa niin se on tottakai 5+5+5=15
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Kausimaksu & Kisamaksut 2009
« Vastaus #4 : 02 Helmikuu, 2009, 12:22:56 »
Samalla autolla ei saa osallistua kahteen luokkaan.

Tämän olisi varmaan hyvä lukea myös säännöissä ja miten määritellään milloin auto on eri auto?

Ei sillä että pahemmin itseäni koskisi, mutta tuli vaan mieleen, että esim. Street Class auto muuttuu aika helposit renkaita vaihtamalla Modified -luokan autoksi. Samoin maksimimittainen modified-luokan auto muuttuu aika helposti Unlimited -luokan autoksi. Jälkimmäinen ei välttämättä ole kovin kilpailukykyinen, mutta eihän sitä tiedä. Myös oma rakenteilla oleva auto venyy varsin pienillä osin muutoksilla Unlimited -luokan lähes 500 mm akselivälisestä modified -luokan enintään 340 mm akseliväliseksi. Lisäksi pitää vaihtaa renkaat. Kilpailukykyinen se tuskin olisi modified -luokassa, eikä itselläni ole mielessä moista muutosta tehdäkään.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Kausimaksu & Kisamaksut 2009
« Vastaus #5 : 02 Helmikuu, 2009, 12:25:14 »
alkuperäinen kysymys poistettu

Edit: Luin sääntöjä ja löysin jo vastauksen, että kukin kuski saa ajaa vain yhdellä autolla per luokka, joten se siitä. Oli muistikuva, että joskus olisi saanut ajaa ainakin kahdella.
« Viimeksi muokattu: 02 Helmikuu, 2009, 12:29:01 kirjoittanut Penguin »
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: Kausimaksu & Kisamaksut 2009
« Vastaus #6 : 02 Helmikuu, 2009, 12:32:51 »
Tietääkseni Foff Cupeissa saa ajaa niin monella autolla per kuski per luokka kuin haluaa. Finland Cupeissa vain yhdellä per kuski per luokkka.
´Red Devil ja Panther

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Kausimaksu & Kisamaksut 2009
« Vastaus #7 : 02 Helmikuu, 2009, 13:56:35 »
Finland Cupia tarkoitin, muista en tiedä ja eikös tuo ne ole enemmän joidenkin tiimien sisäisiä cuppeja. Sanaakaan en kuitenkaan löytänyt säännöistä kieltämään saman auton käyttöä useammassa luokassa, niin kauan kun luokan säännöt muuten täyttyvät.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Kausimaksu & Kisamaksut 2009
« Vastaus #8 : 02 Helmikuu, 2009, 15:58:43 »
Finland Cupia tarkoitin, muista en tiedä ja eikös tuo ne ole enemmän joidenkin tiimien sisäisiä cuppeja. Sanaakaan en kuitenkaan löytänyt säännöistä kieltämään saman auton käyttöä useammassa luokassa, niin kauan kun luokan säännöt muuten täyttyvät.

Juu, tottahan tuo, ettei ole säännöissä vielä. Hyvä kun otit asian puheeks. Pitää DC:lle ilmottaa, et muokkaa sen.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Kausimaksu & Kisamaksut 2009
« Vastaus #9 : 02 Helmikuu, 2009, 16:13:59 »
Ehkä tyhmä kysymys ja OT, mutta onko mitään järkeä kieltää saman auton käyttöä kahdessa luokassa, jos samaan aikaan halutaan pitää osallistumiskynnys alhaalla? Eikö Street Class ja Modified ole käytännössä ainoat, jossa sama auto voisi olla kilpailukykyinen kahdessa luokassa. Jos modiin tehdyllä autolla yrittää pärjätä unlissa, niin taitaa jäädä yritykseksi ja toisinpäin se on vielä epätoivoisempaa. Lisäksi on se näkökulma, että mitä jos yhdellä autolla haluaisi kilpailla kaksi kuskia, mutta ajaa eri luokissa.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Kausimaksu & Kisamaksut 2009
« Vastaus #10 : 02 Helmikuu, 2009, 16:19:46 »
Ehkä tyhmä kysymys ja OT, mutta onko mitään järkeä kieltää saman auton käyttöä kahdessa luokassa, jos samaan aikaan halutaan pitää osallistumiskynnys alhaalla? Eikö Street Class ja Modified ole käytännössä ainoat, jossa sama auto voisi olla kilpailukykyinen kahdessa luokassa. Jos modiin tehdyllä autolla yrittää pärjätä unlissa, niin taitaa jäädä yritykseksi ja toisinpäin se on vielä epätoivoisempaa. Lisäksi on se näkökulma, että mitä jos yhdellä autolla haluaisi kilpailla kaksi kuskia, mutta ajaa eri luokissa.

Asioita, jotka ovat ns. periaattellisia. En itse ainakaan näe mitään järkevää syytä yhden henkilön ajaa kahdessa luokassa samalla autolla. Ensinnäkin kaikki renkaanvaihdot, säädöt uusiks, mahd. lyhennys, joka pätkän välissä voi olla hiukkasen uuvuttavaa. Joten eiköhän nyt pysytä vain tämän hetkisissä säännöissä. (Piste)
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Kausimaksu & Kisamaksut 2009
« Vastaus #11 : 02 Helmikuu, 2009, 21:59:21 »
Mulla ei sitä vastaan jos sillä saadaan harrastajia mukaan. Vaihdokset pitää vaan pystyä tekee suht nopeesti jos tarve.
Crawlingsäännöissähän saman auton osallistuminen kahessa luokassa on kielletty ja osittain näitäkin sääntöviittauksia on tullut sieltä puolelta.

Foff Cup on tiimin oma cup, jota ollaan ajettu 2005 vuodesta asti. Siihen saa toki osallistua ulkopuolisetkin.
Autorajoituksia luokkaa kohti ei ole siellä.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Kausimaksu & Kisamaksut 2009
« Vastaus #12 : 02 Helmikuu, 2009, 22:43:30 »
Olen samaa mieltä että tuskin tuossa saman auton käytössä usein mitään järkeä on, paitsi Street Class vs. Modified. Tuollaista sääntöä ei kuitenkaan ole missään tällä hetkellä kirjattuna ja mielestäni sääntöjen pitäisi olla sellaiset, että niillä säännöillä mennään, jotka on kirjattuna. Kaikissa moottoriurheilulajeissa etsitään parempaa ja parempaa suorituskykyä sääntöjen puitteissa. Usein etsitään porsaanreikiä säännöistä, jotta saataisiin jotain etua. Usein myös muut tai kilpailu-/sarjaorganisaatio haluaa tukkia tuollaiset porsaanreiät. Näin voidaan toki tehdä ja sääntöjä tarkentaa ja lisätä. Tästähän on esimerkkinä mm. nämä akseliväli- ja akkusäännöt eri luokissa.

Sääntöihin tarvitaan kuitenkin vakautta ja mielestäni myös Dark Crusherin joskus mainitsema ajatus mahdollisimman vapaista säännöistä on kannatettava. Vakaus tarkoittaa sitä, että sääntöjen pitää olla vahvistetut mahdollisimman kauan ennen kauden alkua, mikä tilanne on mielestäni tällä hetkellä ja se on hyvä. Jos muutoksia sääntöihin halutaan tuon jälkeen tehdä, niin muutoksista pitäisi vallita mahdollisimman suuri yksimielisyys, eikä muutoksia pitäisi tehdä kauden aikana kesken kilpailun, eikä liian lähellä tulossa olevaa kilpailua. Esim. jos havaitaan, että saman auton ajaminen kahdessa eri luokassa (oletetaan että se on sallittua) tuo jollekin epäreilua kilpailuetua ja tämä halutaan kieltää kesken kauden, niin menossa oleva kisa pitää saada ajaa loppuun. Jos seuraava kisa on heti seuraavana päivänä, niin mielestäni sekin pitää saada ajaa. Jos seuraava kisa on kuitenkin esim. kahden viikon päästä tai myöhemmin, eikä siihen ilmoittautuminen ole vielä päättynyt, niin voidaan tehdä päätös, että seuraavassa kisassa tuo epäreiluksi koettu etu on sitten kielletty.

Mikään ei nimittäin turhauta ja aja kiinnostunutta harrastajaa pois tehokkaammin kuin sääntöjen muuttaminen siten, että oma kalusto muuttuu kesken kauden sääntöjen vastaiseksi. Toki riippuu muutoksesta, mutta esim. tuossa saman auton käyttötapauksessa se voisi tarkoittaa sitä, että pitäisi ostaa uusi auto. Saattaisi kausi päättyä siihen ja seuraava jäädä tulematta.

Tämän piti siis olla hauskaa ja rentoa hommaa. Ei pilata sitä turhilla säännöillä, joilla ei oikeasti ole mitään merkitystä.

Crawling on näitä AKK:n byrokraattisarjoja, mutta onkos sieltä tietoa miten katsovat sen milloin auto on sama?

Ihan vaan leikittelen sillä ajatuksella, kun oma tekeillä oleva autoni koostuu keskirungosta, jossa lähes kaikki tekniikka ja etu- ja takarungoista, joissa pyöränripustukset ja voimansiirto pyörille. Käytännössä olisi mahdollista tehdä valmiita keskirunkokokonaisuuksia eri mittaisille akseliväleille ja käyttää samaa etu- ja takarunkoa aina. Vaihtoon menee aikaa n. 3 minuuttia, jonka aikana ruuvataan 16 ruuvia auki ja kiinni, sekä kytketään 1-3 sähköjohtoa liittimillä. Siihen renkaiden vaihto päälle, niin varmasti vaihtuisi auto luokasta toiseen sopivaksi 5 minuutissa. Auton kestävyyden kannalta noita ruuveja ei kannata ruuvailla edestakaisin, enkä ole tuollaista toteuttamassa.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Kausimaksu & Kisamaksut 2009
« Vastaus #13 : 02 Helmikuu, 2009, 22:57:12 »
Se on tärkeintä että itse kilpailijat ehdottelee ja huomauttelee, koska loppujen lopuks päätökset tehdään yleisten mielipiteiden pohjalta.
Hyviä ehdotuksia. Lisää vaan jos joku painaa mieltä, niin saadaan hommaan lisää vakautta ja paikkaillaan porsaanreikiä.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Kausimaksu & Kisamaksut 2009
« Vastaus #14 : 02 Helmikuu, 2009, 22:59:19 »
No joo. Tämä ei nyt liity enää mitenkään noihin otsikon maksuihin, joten jatkan tätä keskustelua tarvittaessa oikeammassa topicissa.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Kausimaksu & Kisamaksut 2009
« Vastaus #15 : 03 Helmikuu, 2009, 05:27:54 »
Samaa, mieltä. Hyviä ja tärkeitä pointteja. Katsomme tiimin vkl kokouksessa, että miten etenemme tuon 1 auto kahessa luokassa säännön kanssa. Siinä on hyvät ja huonot puolensa.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Kausimaksu & Kisamaksut 2009
« Vastaus #16 : 06 Helmikuu, 2009, 12:36:07 »
Johtoporras on paikalla..  ;D

Hyviä pointteja monista asioista ja vähän OT:kin, mutta silti asia OT:ta.
Laittelen kommenttia sitä mukaa mitä muistan, niin paljon tuli putkeen luettua,
kun viikon viestit lukematta, että alkaa jo heikottaa  :D

Säännöistä sanottanen niin, että luokkakohtaiset säännöt eivät tule muuttumaan
ennen kauden alkua tai kauden keskellä, ellei enemmistö niin vaadi/halua. Kesken
kaiken emme tule järjestäjinä lisäämään sääntöä joka pudottaa yhden tai muutaman
kilpailijan/auton pois lailliselta polulta. Tarkoituksemme on viljelle lajia siten, että
harrastajamäärää saadaan nostettua ja ärsyttävien, stressaavien ja piinallisten
sääntöjen laatiminen ei edesauta saavuttamaan tavoitettamme. Kuten totesit minun
sanoneen, homman pitää olla rentoa, hauskaa ja vakaata, ei liikaa sääntöjä, vain
pakollisia, jotta voidaan ajot pitää myös kisana.

Mitä tuohon yhden auton - kahdessa eri luokassa ajamiseen tulee, niin omasta puolestani
näytän sille vihreää valoa. Auton muuttaminen luokasta a - luokkaan b, tulee kuitenkin olla
sen verran ripeää, ettei muiden tarvitse jäädä odottamaan. 5min vaihto kelpaa mainiosti ja
yleisesti aikaa on enemmänkin, kun luokat ajetaan erikseen, joskus toki voi oma vuoro olla
luokassa A viimeisenä ja luokassa b ensimmäisenä, jolloin tuo 5min on se aika, jossa auto
pitäisi saada muutettua kisalailliseksi. Yhdellä autolla ajaminen kahdessa eri luokassa on
edullisempaa, mutta vaatii tarkkaavaisuutta ja ripeyttä, tämä toisi sitten järkkäreille sen
"vaivan", että auto pitää katsastaa (pikaisesti) aina ennen radalle lähtöä, että on se pituus
oikea ym... säännöstellyt asiat kohdallaan, muttei mikään mahdoton homma. Näin ollen
samalla autolla kilpaileminen useammassa luokassa on sallittua ainakin omasta puolesta.
Pidetään asiaanliittyvä kokous johtoportaan kanssa nyt viikonloppuna ja uutta aihetta
sen pohjalta luvassa, jossa voidaan asiaa puida, idea siis hyvä ja rohkea!

Automaksu on tosiaan 5€/auto/luokka, eli jos sillä yhdellä autolla ajaa kahdessa luokassa,
tulee silloin maksaa kahden luokan kisamaksu 5+5. Muutoin taitaa maksu olla aika selvää,
tuon voin lisätä tarkennukseksi, jos joku tosiaan yhdellä autolla, kahdessa luokassa ajaa.

Suurin etu yhdellä autolla kilpailtaessa, kahdessa eri luokassa on varmasti Street Class - Modified
luokissa, jossa tuo on helpoiten mahdollista ja alle saadaan suorituskykyiset autotkin. Omalta
pohjatiedolta voin kuitenkin sanoa, että säätämiseen ja kesken kisan auton muuttamiseen menee
aikaa ja reilusti, jos siis mielii voittotaistoonkin. Mutta muuten ihan mahdollista, kahden luokan
maksut kun hoitaa, niin sinne vain ja edullisempaakin ajella, kun ei kahta autoa tarvi hankkia.

Kaudella 2007 (Finland Cupissa) sai vielä ajaa kahdella autolla, silloin ei ollut rajoitetta. Kaudelle
2008 kuitenkin tasapuolisuuden nimissä laitettiin 1 auto/luokka/kuski, jotta on kaikille sitten yhtä
lailla tasavertaista. Sama sääntö on voimassa myös kaudella 2009 ja varmasti jatkossakin, jottei
kukaan napsi etuja liikaa. Foff Cupissa ja muissa yhteisissä/tiimi ym.. ajoissa saa sitten ajella vaikka
kokonaisella legioonalla  ;)

Crawling voi puolestani olla minkä tahansa AKK alaisena, sinne ei Rc Formula OffRoad ole menossa
koskaan, vaan itse pidetään hommat koossa ja harrastajien kanssa muovataan mukavaksi. Menetetään
siinä sitten rahaa tai ei, on homman ensisijaisesti oltava rentoa ja hauskaa, muuten itsekin pakkaisin
kamppeet laatikkoon ja laittaisin myyntiin 1€ lähtöhinnalla. Elämässä pitää olla nautintoja ja omalla
kohdalla juuri rc foff on sitä ja samaa haluan tarjota myös kaikille lajista kiinnostuneille.

Tälläinen välikevennysviesti pitkästä aikaa. Erittäin hyviä pointteja, ideoita penguinilta, näitä lisää
ja saadaan tukipilaria entistä vahvemmaksi. Harrastajien/kisailijoiden keskuudesta saadaan tärkeitä
asioita esille ja sillon homma toimii, kun kaikilla on mukavaa.

-DC- kiittää, kuittaa ja jatkaa!  :)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Kausimaksu & Kisamaksut 2009
« Vastaus #17 : 26 Elokuu, 2009, 18:36:27 »
Jatketaanpas vanhaan topiciin kun otsikko osuu suoraan asiaan.

Toi meidän nuorempi juniori kiinnostui ajamisesta sen verran että sillä olis halua lähteä mukaan myös Finland Cupin kisoihin. Autokin olisi tarjolla lainaan eli Revoltilla tulisi. Hommassa on vaan yksi ongelma eli nämä maksut. Kertalisenssillä saisi ymmärtääkseni ajella yhden kisan, mutta ei kahta ja kausilisenssin maksaminen tässä vaiheessa kautta ei oikein tunnu kohtuulliselta. Ei etenkään kun huomio jäljellä olevien kisojen määrän ja sen, että vaikka tuo juniori pesisi sillä pirssillä kaikki mennen tullen, niin sijoitus cupissa ei korkealle nousisi.

Miten on järjestäjien puolelta ja muiden kilpailijoiden mielipide olisiko halvempaa mahdollisuutta saada juniori mukaan kahteen viimeiseen kisaan? Kertalisenssin voin vielä maksaa molemmista kisoista, jos sen verran joustoa löytyy tai sitten jotain ratkaisua, millä poika pääsisi kisaan mukaan, vaikka sitten cupin ulkopuolisena eikä saisi cup-pisteitä.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Kausimaksu & Kisamaksut 2009
« Vastaus #18 : 26 Elokuu, 2009, 18:45:10 »
Finland Cup = Finland Cup. Tällä kaudella on lisenssimaksu, ensi kaudella tuskin, kun maksuja leikataan (suunniteltu).
Kertalisenssi maksaa 15€/kisa ja kausilisenssi 20€ + 5€/kisa. Näennäisesti maksavat saman verran siis. Tässä vaiheessa
ei enää jousteta sen suhteen, koska muuten näyttää ihan pelleilyltä, jota ei ole. Järjestäjäpuolelta siis pidetään kuria
ja maksut maksetaan samalla tapaa, aloitti sitten 1 kisassa tai 6 kisassa.

Ensi vuodeksi kaavaillaan lieviä tai suurempiakin muutoksia. Erikoispalkintoja varmaan karsitaan siten, että kauden päätteeksi
jaetaan ainoastaan ja cupissa sitten korokkeelle päässeet joka kisassa pokaalit nappaa. MM-kisat asia erikseen.

Anyway, fakta on se, että sama maksu maksettava (ellei kertalisenssi), jos mielii mukaan ajamaan.
Joustopykäliä ei ole, eikä tule, koska kausi lopuillaan ja uudet kuviot jo odottavat pohtijaansa.
Eli mukaan vain, ei se taloutta kaada!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Kausimaksu & Kisamaksut 2009
« Vastaus #19 : 26 Elokuu, 2009, 18:57:01 »
Miten muistin että kertalisenssi oli 5+5=10, vaan olishan sen voinut tarkistaakin itse. Taidetaan jättää väliin, kun ei oikeasti viitsi maksaa kahdesta kisasta 60% koko kauden maksuista. Ajetaan lähempänä tiimin sisäisiä kisoja, niin pääsee poika ajamaan tai jos ottaa sitten mukaan yhteen kisaan. Katsotaan nyt.

Tämä menee jo OT:ksi, mutta ensi kautta ajatellen, niin itse en aikanaan niitä palkintoja hirveästi kaipaa. Helppo tietty sanoa, kun lähimpänä palkintopallia on käynyt MM-kisoissa eikä sielläkään sinne päässyt ja muulloin ollut aika kaukana. On vaan noita pystejä tullut erilaisista kilpasarjoista vuosien varrella ja vievät vaan tilaa tuolla varaston perillä laatikkoon pakattuna. Toki tuo MM-kisoista saatu erikoispalkinto on vielä hyllyssä esillä, mutta jonain päivänä sekin saa tehdä tilaa juniorien palkinnoille. Niin että palkinnot on varmaan ihan ok, mutta koko ja määrä saisi kuitenkin olla jotenkin suhteutettu tämän lajin yleisyyteen.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile