Kirjoittaja Aihe: Hong Nor SCRT10 vs Hyper SC10  (Luettu 3307 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Hong Nor SCRT10 vs Hyper SC10
« : 06 Maaliskuu, 2010, 20:14:29 »
Päätin tehdä pikaisesti pienen vertailun näiden autojen välillä. Slashia en ottanut vertailuun, koska en ole nähnyt sitä livenä.

HN SCRT10 kuvat: Auvon autosta.

Jammin SCRT10:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1171/products_id/160611/n/OFNA-Jammin-SCRT-10-1-10-Electric-Short-Course-Rolling-Chassis-Truck-Kit

Hyper SC10:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/158991/n/OFNA-Hyper-10SC-1-10th-4WD-Electric-Short-Course-Truck-Rolling-Chassis

Sitten vertailua. SCRT10 on ylempi ja SC10 (hyperi) alempi. Merkittävin ero on pohjalevy. Kuvien perusteella Hyperin pohjalevy näyttäisi sirommalta ja pohjalevyn takaa on kavennettu hienosti, joka mielestäni on hyvä foffia ajatellen.






Hyperissä on myös muoviosissa enemmän tyhjää (putkistoa), joten se karsii painoa. Toisaalta tilannetta tasoittaa Hyperin massiivisempi etupuskuri. Erään lähteen mukaan hyperi olisi tekniikaltaan hiukan honkkaria painavampi, vaikka sitä en kuvista päätellen olisi uskonut. Etupuskuri on honkkarissa on parempi, koska se nousee heti jyrkästi ylöspäin toisin kuin hyperissä.

Huom! SCRT10 eri suuntaan kuin hyperi.





Tekniikka on sijoittunut SCRT10:ssä taaemmas. Ilman minkäänlaisia muokkauksia moottori tulee taka-akselin läheisyyteen, kun hyperissä se on melkolailla keskellä. Molemmissa saa todennäköisesti käännettyä moottoripukin toisinpäin, jolloin moottorin saa edemmäs. Honkkariin saa tällöin halutessaan mahdollisesti XL-moottorin (ei varma tieto), mutta laskelmieni mukaan hyperiin ei saa kuin S-moottorin.






Kääntö on honkkarissa parempi, vaikka en usko sillä olevan suurta merkitystä rinteessä. Nopeuspätkällä siitä voi kuitenkin saada isonkin edun. Kestävyyden suhteen autot ovat samalla viivalla, erittäin kestäviä! Toisaalta hyperissä on kuulemani mukaan joitakin heikkouksia osissa, esim alumiiniset kardaanit sekä heikommat vetarit kuin honkkarissa.

Vaikka olenkin enemmän SCRT10 fani, niin on pakko myöntää hyperin vievän voiton foffivertailussa. Painon paremmin sijoittuminen ja sirompi pohjalevy ovat niin painottavia tekijöitä, ettei honkkari kaikkineen hyvyyksineen yllä hyperin tasolle. Jos pitäisi valita auto foffiin, ottaisin hyperin. Rata-ajoon valinta olisikin huomattavasti vaikeampi, mutta uskoisin kallistuvani honkkariin.
« Viimeksi muokattu: 06 Maaliskuu, 2010, 22:59:52 kirjoittanut SlidSlide »
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

älärpee

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 100
  • OTA & FSR-O Racer vuodesta 2004 alkaen
    • Miniveneilijät
Vs: Hong Nor SCRT10 vs Hyper SC10
« Vastaus #1 : 06 Maaliskuu, 2010, 20:50:12 »
Itse ottaisin Hobaon kestävyyden ja laadun takia. Oma hyper 7 kesti 3 vuotta, ja sen 3:n vuoden aikana en tehnyt muuta kun vaihdoin renkaat, spurrin 2 kertaa ja etutukivarsia.. Erittäin kestävä, suosittelen!
LRP Shark 18 Race monster, Kyosho Inferno 7,5, Carson CR-4, Aquacraft racing VS1, Arrowshark flying dragon 26cc, Futaba 3pks FM/HRS/PCM40mhz ja 2,4ghz moduulilla. OTA & FSR-O Racer

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Hong Nor SCRT10 vs Hyper SC10
« Vastaus #2 : 06 Maaliskuu, 2010, 20:58:22 »
Foffissa kestävyys on huomattavasti pienemmällä rasituksella kuin radalla. Kun ajoin Hellfirella ensimmäistä kertaa radalla, sain useita osia rikki. Foffissa en ole rikkonut kuin muutaman osan unlista muutaman vuoden aikana.

Tämän päivän menoa katsellessa olen takuuvarma siitä, että molemmat autoista kestää foffirääkkiä. Melkein voisi luvata mäyräkoiran sille, joka saa hyperillä tai honkkarilla jotain osia rikki rinteessä.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Hong Nor SCRT10 vs Hyper SC10
« Vastaus #3 : 06 Maaliskuu, 2010, 22:57:02 »
Noissa ensimmäisissä pohjakuvissa on autojen keula/perä keskenään eri suuntiin. Hetken aikaa piti ihmetellä noita kuvia ennenkuin tajusin.

Honkkarin puskuri ei kyllä lukemani perusteella ole kovin kestävä ja kun itsellä sellainen on, niin yhtään en ihmettele. Niin ohut se on alhaalta siitä mihin pohjalevy päättyy, että ei se voi kestää ehjänä.

Moottoreina on jo näkynyt ainakin 1515-kokoisia Neu:n koneita ja pituuden suhteen tilaa on liki 100 mm pitkälle moottorille alkuperäisellä paikalla. Keskidiffin voi kääntää ympäri, jolloin moottorin saa eteen. Silloin koneelle on vähemmän tilaa, mutta eiköhän siihen sittenkin mahdu aivan riittävä mylly. Ei varmaan hyvä radalla, kun koneen eteen laittaa, mutta varmaankin parempi foffissa. Silloin toki akun paikkaa joutuu muuttamaan ja jo ennestään reikäistä pohjalevyä joutuu rei'ittämään lisää.

Jos noita vertaa Slash 4x4:ään, niin siinä on kone vielä taaempana ja koneen pituus on kyllä aika rajattu, mutta jopa 42 mm paksut Castle-Neu -koneet mahtuvat siihen, jos haluaa perän todella painavaksi. Siinä tekniikan siirto ei käytännössä ole mitenkään mahdollinen ilman rungon vaihtamista. Slash 4x4 on noita edellisiä hieman pidempi (SC10-luokan sääntöjen maksimimittainen) ja Slashin kori on huomattavasti korkeampi kuin SCRT10:n tai SC10:n kori, puhumattakaan Prolinen ja JConceptin Short Course -koreista.

Kun näiden pohjia vertaa, niin näkee että Hyper ja Slash on tehty sähköautoiksi alusta asti. Honkkari sen sijaan on kuin juusto kun siinä on paikka polttistekniikalle ja sähköille. Se myös varmaan vähän sanelee tuon pohjalevyn leveyttä.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Hong Nor SCRT10 vs Hyper SC10
« Vastaus #4 : 06 Maaliskuu, 2010, 23:03:53 »
Kiitos jatkosta Penguin. Korjasin myös pari vibaa, joita itse en huomannut.

Meinasin puskurilla sitä, että jos ajetaan helvetin hienossa hiekassa, niin honkkarin puskuri voi hidastaa menoa puhumattakaan siitä jos mennään negatiiviseen pystysuoraan. Sehän on ensimmäinen joka ottaa rinteeseen kiinni.
« Viimeksi muokattu: 06 Maaliskuu, 2010, 23:10:38 kirjoittanut SlidSlide »
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson