Kirjoittaja Aihe: RCFFC järkkähommat  (Luettu 9957 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
RCFFC järkkähommat
« : 02 Huhtikuu, 2011, 21:33:00 »
RCFFC järkkärihommat

Rc Foff Finland Cupin suhteen olisi toivomisen varaa järkkärihommien suhteen. RFOT ei yksin kykene tekemään kaikkea,
joten jotain asioille on tehtävä. Omaan niskaan tulee niin paljon kaikkea, ettei ajaminenkaan tunnu kivalta, kun muut
odottavat ja odottavat. Kisojen kuvaaminen tulee aina pysymään mukana, siitä emme tingi ja olen valmis kyllä sitä
tekemään ja laadulla, koska itse en syty siitä shaisesta mitä nähnyt, että omaa autoa ei edes näy videolla, ei sitä
voi sitten kutsua kuvaamiseksi...

Tuomarointi.. yksi ärsyttävimmistä rooleista ja kun sen ynnää siihen, että pitäisi itse olla kilpailija, niin homma suoraan
sanottuna kusee ja kovaa.. varsinkin, kun joutuu setvimään oliko tuo nyt oikein vai ei. Se on se eniten omaa potentiaalia
"tappava" rooli, koska se ei pelkästään ärsytä, vaan syö omaa fiilistä. Koitat luoda hyvän kisapäivän ja saat kuulla shaissee
aina silloin tällöin. Tällä en tarkoita sitä, etteikö se olisi oikein, vaan sitä, että ne oikeatkin valitukset, jotka ovat ihan
aiheellisia, ne syövät ainakin minulta "tehoja", jäävät vaivaamaan ja koitappa sitten ajaa hyvällä, rennolla fiiliksellä?

Pisteiden merkkaus, tuomarointi, kuvaaminen, ratojen teko, ratojen esittely, yleinen setvintä lista jatkuu... hommaa on liikaa
ja se vie nyt intoa liiaksi, ei tunnu kivalta ja tällä fiiliksellä on parempi jättää finland cupit väliin ja ajella yksin. Omassa modissa
ei ole jarrua ja jos iskee jarrun 100%/kitkan, niin kesällä se tuo mukanaan tulipalon ja palaa. Kuulen ivalliset lauseet: no mikset
sää käytä castlee, EN, koska te jotka tuota sanotta, viimeisteletta kaikkien muiden hautuuarkut, eli sama kuin kirjoittaisin nyt
sääntöihin: vain castlen noparit sallitaan, muut kielletty. Oma comboni on arrowind & Matrix se valuu aina, ellen tutki radan
jokaista kohtaa muutaman minuutin ja se vaatisi oman aikansa, onko sitä aikaa, kun jo ennen kisanalkua joku inttää, koska nää
kisat loppuu, sanonsuoraan = se joka ajattelee noin, ÄLÄ tule edes ajamaan!

Mulle on ihan okei järkkärihommat nyt, mutta 2h saa lisätä aikaa kisoihin, jotta voin katsoa vähintään modiautoni linjat ja paikat,
jossa voin pysähtyä, ettei se valu, kun uusimman säännön mukaan nekin ovat pakkeja. Siis auto voi valua kaksi senttiä tai yli
autonmitankin, jos huolimattoman paikan valitsen.

Ihmiselläkin on maksimikapasiteetti, se ylittyi minulta tänään. Tarvitaan porukkaa auttamaan, sillä itsee ei kiinnosta lähtee
kaudelle, jonka MAKSAN, jos fiilis on näin pask.. sit jään kotiin ja meen yksin ajaa, MORO!

Ps. ja ongelmaahan ei olisi, jos pystyisin vain olemaan järkkärinä, mutta sen verran RAKAS on tämä laji mulle, etten vaan pysty
olemaan sivusta katsoja ja jättää autot hyllyyn, vaan on pakko myös ajaa. Tulipa tuosta mieleen, että vaikeeks menis asiat, jos
meikä jäis pois ja siitä se, että Siveys Cupin mikälie kisa, jossa mäntässä olin, kiitos niemikolle, juvakalle, teijolle ja muille siitä, siellä
en järkännyt, vaan miehet hoiti homman ja hienosti, upeita muistoja!  8)
« Viimeksi muokattu: 02 Huhtikuu, 2011, 21:39:21 kirjoittanut Hadesbear »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: RCFFC järkkähommat
« Vastaus #1 : 03 Huhtikuu, 2011, 11:17:57 »
Vähän oli juttua, että tulevalla kaudella joka luokassa olisi vähintään neljän eri henkilön tekemä rata. Nopeus tehtäisiin porukalla. Samalla ratamestarit toimisivat oman ratansa päätuomarina, joten tuomarointitaakka jaettaisiin usealle eri henkilölle. Tuomarointiin voisi osallistua kaikki ajoa seuraavat silmäparit, mutta lopullinen päätösvalta olisi ratamestarilla. Tarvittaessa RFOT voisi kykyjensä mukaan toimia sanallisena tuomarointiapuna päätuomarille. Kun ratamestari ajaa rataansa, päätuomarina toimii joku muu.

- Ratamestari tekee radan ja on samalla päätuomari omalla radallaan
- Ratamestareita tarvitaan vähintään neljä luokkaa kohden.

Onko nyt tiedossa ketään halukkaita. Alustavasti ei ole väliä onko kisoja paljon takana. Paljon tärkeämpää on osata säännöt hyvin. Säännöt on erittäin yksinkertaset verrattuna esim crawlingiin, joten niiden opettelussa ei mene kauaa. Ainoa vaikeampi sääntö on pakkisääntö sen tulkinnanvaraisuuden vuoksi. Halukkaat voivat ilmotella, mikäli ratamestarina toimiminen ja tuomarointi kiinnostavat.


Finland cup 2011 ratamestarit:

- SlidSlide
- Zarizi Tech
- lassi68
« Viimeksi muokattu: 03 Huhtikuu, 2011, 19:15:59 kirjoittanut SlidSlide »
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: RCFFC järkkähommat
« Vastaus #2 : 03 Huhtikuu, 2011, 11:29:15 »
Täällä kans.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

lassi68

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 121
Re: RCFFC järkkähommat
« Vastaus #3 : 03 Huhtikuu, 2011, 19:03:22 »
Mää voin olla modin ja sc:n päätuomarina (jos sc-kuskit suostuu?), kaikissa kisoissa, missä oon mukana. Toki "aputuomarin" tarviin, mutta mitään joukkoäänestyksiä en tulkinnoista kuuntele!

Olen myös mukana rakentamassa sc-ratoja (modiratoihin en puutu ja unliin ei taida vanhan kunto riittää ;)).

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: RCFFC järkkähommat
« Vastaus #4 : 03 Huhtikuu, 2011, 19:17:14 »
Mää voin olla modin ja sc:n päätuomarina (jos sc-kuskit suostuu?), kaikissa kisoissa, missä oon mukana. Toki "aputuomarin" tarviin, mutta mitään joukkoäänestyksiä en tulkinnoista kuuntele!

Olen myös mukana rakentamassa sc-ratoja (modiratoihin en puutu ja unliin ei taida vanhan kunto riittää ;)).

Hyvä homma!
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson