Kirjoittaja Aihe: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution  (Luettu 48440 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution
« Vastaus #60 : 29 Maaliskuu, 2009, 13:20:42 »
Laitetaanpas vähän kuvia tuosta alumiinikokoelmasta:







Ei tuo moottoripukki ihan niin järeä ole kuin miltä näyttää, mutta mitään hentoa tekoa se ei ole:






Aavistuksen on Revon 4 tuuman maavarasta tingitty tässä autossa. Jäljellä on n. 2,5 tuumaa, mutta katsotaan
nyt mistä sillä päästään ja mihin jäädään kiinni:


Jonkinlaista joustoakin löytyy alustasta, kaikkien renkaiden pysyessä vielä maassa:




Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Revolution
« Vastaus #61 : 02 Huhtikuu, 2009, 16:41:59 »
Helkutin hyvältä näyttää kokonaisuudessaan. Odottaen koria  ;D Ainoa on mitä mietin, että takana akut sun muun härvelit? Tosin jos se painaa noin vähän, niin merkitys ei oo suuri.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Revolution
« Vastaus #62 : 02 Huhtikuu, 2009, 17:58:54 »
Liian takapainonen mutta taitava kuskihan korjaa sen kaasulla ;).
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution
« Vastaus #63 : 02 Huhtikuu, 2009, 21:16:11 »
Tällä hetkellä painopiste on hieman noparin etupuolella, että ei se nyt ihan hirveän takapainoinen ole. Akkuja on tosi helppo siirtää eteenpäin, jos tarvetta ilmenee ja painopiste siirtyy aika pitkälle eteen niin haluttaessa.

Kori tulee näkyville lauantaina autoesittelyssä. Huomenna saan oikean maalin siihen ja illalla olisi tarkoitus ruiskia se pintaan. Sponsorien tarrat eivät ehtineet vielä tähän hätään, mutta katsotaan jos jo parin viikon päästä olisi sekin homma kunnossa.

Posti oli tuonut tänään uudet tukivarret taakse ja niiden avulla akseliväliä saa pidennettyä enintään 19 mm. Akseliväli on siis säädettävissä välillä 458 - 477 mm. Saa sitten silläkin vaikutettua vähän siihen, kuinka takapainoinen tuo on. Muistaakseni myös edessä olisi vielä käyttämätöntä säätövaraa 2 mm suuntaansa.
« Viimeksi muokattu: 03 Huhtikuu, 2009, 00:26:04 kirjoittanut Penguin »
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #64 : 04 Huhtikuu, 2009, 23:15:07 »
Ensitestit tuli ajettua tänään autoesittelyssä. Positiivista että kaikki toimi hyvin, vaikka säädettävää kyllä riittää. Pinioni irtosi pari kertaa ja sen lukitukseen pitää hieman paneutua. Samoin kardaanit lähtivät kerran irti ja meno tyssäsi siihen. Kaikki nuo on korjattavissa sopivalla ruuvilukitteella.

Ensi viikolla pitäisi tulla uusia jousia ja iskareihin laitetaan sopivat nesteet sisään. Nyt nesteet ovat edellisen käyttäjän jäljiltä mitä sattuu, jos mitään. Oikeastaan vasta tuon jälkeen päästään säätämään jousitusta. Tulossa on lisää akkuja, tällä kertaa Zippy Flightmax, mutta edelleen 4S, kapasiteetti 2650 mAh ja 30C. 20 grammaa painavammat kuin nykyiset, mutta tuskin haittaa tässä tapauksessa.

Jotain muuta pientä ja ehkä suurempaakin on vielä menossa tilaukseen, jotta saadaan kalusto kaikin puolin iskukuntoon. Ainakin varaosapuolella on tarvetta täydennyksiin.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #65 : 05 Huhtikuu, 2009, 02:00:33 »
Hyvältä ja voimakkaalta peliltä vaikutti rinteessä.
Vielä kun keulimista sais vähän rajotettua, niin suuri haastaja olis luvassa.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #66 : 05 Huhtikuu, 2009, 08:38:04 »
Kyllä pakko kehua koria. Se oli kyllä mielettömän hieno, ja vielä itse tehty. Pisteet siitä. Eikä siinä suorituskyvyssäkään moitittavaa ollut.  ;)
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #67 : 05 Huhtikuu, 2009, 10:47:14 »
Hyvältä ja voimakkaalta peliltä vaikutti rinteessä.
Vielä kun keulimista sais vähän rajotettua, niin suuri haastaja olis luvassa.

En ihan ehtinyt seuraamaan tuon meidän tiimin ykköskuskin kaikkia ajoja, mutta itse yritin keskittyä kolmen asian testaamiseen. Kääntyminen rinteessä, nousukyky ja keuliminen. En kyllä hirveästi nähnyt ongelmaa muissa kuin tuossa ensimmäisessä. Käännöksissä meinaa toinen etupyörä keventyä turhan paljon, mikä on ihan alustan säädöillä korjattavissa, kun vaan löytää oikeat säädöt. Vaatinee vaan armotonta testaamista erilaisilla jousilla ja esijännityksen ja iskareiden säädöillä.

Keulimaan en kyllä saanut tuota sen enempää tasaisella kuin rinteessäkään. Kyllähän se keulaa keventää kun avaa täyskaasulla eteenpäin, mutta jo fysiikan lakien mukaan tuo on väistämätöntä ellei sitten jäykistä alustaa ja renkaita kivikoviksi. Torsen toimii keskellä ja keulan kevetessä voimaa siirretään sen mukaan eteen ja taakse että se ei nouse liikaa. Pitää tuota kääntymistä ihmetellessä katsoa mitä vaikuttaa akkujen paikan siirtäminen hieman eteenpäin. Niillä kun pystyy aika tarkastikin säätämään auton painopistettä.

Myönnän, että en ymmärrä tästä lajista vielä yhtään mitään ja siksi voivat havaintoni olla kovinkin puutteellisia. Vinkit tietty otetaan vastaan ja tätäkin keulimisasiaa tullaan ihmettelemään, vaikka sitä ei itse havaita tai mitään ongelmaa tällä hetkellä siinä nähdä.

Sellainen havainto tuli tehtyä eilen, että akut riittävät varmaankin kisapituuteen jo tällä hetkellä, mutta testaamiseen eivät ja LiPo on auttamattoman hidas ladata kesken testisessioiden.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #68 : 08 Huhtikuu, 2009, 21:32:39 »
Lajia pitää viedä eteenpäin, joten Autorata Racing Team esittelee sunnuntaina Säkylässä uuden motorhomen ja huoltovarikkonsa.

Pälkäneeltä tulon jälkeen on mennyt viikko autoa putsaillessa, esittelyajoissa ja pienessä säätämisessä. Varsinainen suurempi säätäminen on vielä kuitenkin tekemättä. Ehkä pitäisi keskittyä siihen, niin auto olisi paremmin iskussa. Lauantainen mekkaaminen hiekassa ja 1:1 auton kantaminen "täyteen" hiekkaa, aiheutti tarpeettomia puhdistusoperaatioita kuten pienien kivien etsimistä ihon alta. Tästä viisastuneena tiimi on tehnyt hankintoja ja rakennellut varusteita tuleviin koitoksiin.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

ErÄjOrMa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 30
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #69 : 09 Huhtikuu, 2009, 13:27:37 »
Kori on kyllä hupaisa

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #70 : 09 Huhtikuu, 2009, 23:34:09 »
Jospa laittais tähän topiciin muutaman kuvankin korista, joka siis tehty ABS-muovista, itse tehdyllä muotilla ja on siten taatusti uniikki:


Tässä vielä valkoisena ennen maalausta


Oikeastaan voisi pitää tämän värisenä, niin ei olisi pelkoa maalin karisemisesta


Värinä British Standard Middle Bronze Green 223 matta. Vähän räikeitä tuli noista oven kohdista,
kun ei sattunut olemaan sopivaa mustaa maalia käsillä.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

ode

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #71 : 10 Huhtikuu, 2009, 08:12:15 »
Löytyykö tuon kopan tekemisestä projekti kuvia. Kiinnostaisi miten olet sen toteuttanut ???

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #72 : 10 Huhtikuu, 2009, 13:23:46 »
Työstin puusta muotin, jonka päälle tuo kori vedetty alipaineella ABS-levystä. Itse tein muotin liimapuulevyistä (mänty/kuusi), josta se on helppo työstää, mutta ei kestä muotinteossa syntyvää painetta. Jopa konepeltinä ja maskina olevat koivuvanerit ovat painuneet kasaan. Siihen auttaa kyllä plastic padding kemist trä, jolla muottia on oiottu ja kasaanpainuminen niistä kohdista onkin ollut minimaalista.



Voisi tuon tehdä myös lexanista, mutta turhan kallista ainetta harjoitteluun. Muotti otti hommassa vähän siipeensä ja pitäisi hakea korintekijältä korjattavaksi, ennen uusia kokeiluja. Ainakaan vielä tässä vaiheessa en lähde tuota vetämään lexanista ennenkuin saan kelvollisia koreja aikaan halvemmasta aineesta.

Valitettavasti itse korin vetämisestä ei ole kuvia, enkä ole sitä nähnyt itsekään miten tuo oikein syntyy. Tuossakin kuvassa muotti on vielä kesken, eli ennen korien tekoa se on porattu "täyteen" reikiä alipaineen saamiseksi korin sisään ja muotojen tekemiseksi. Lavan laidatkin puuttuvat vielä tuosta korista.

Korin hinnasta en osaa sanoa, kun laskua ei ole vielä näkynyt.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #73 : 10 Huhtikuu, 2009, 23:03:06 »
Alustan asetuksia laittaessa meni mukavasti puoli päivää. Autoon tuli Revon jäykintä
alkuperäisjousta eteen ja taakse ja lisäksi säädettiin vielä jousituksen linkkejä, jotta autoa
saatiin ylemmäs ja pysymään ylempänä. Saa nähdä tuliko jo liian kova alusta, mutta nyt
ainakin osataan vaihdella osia varsin ripeäänkin tahtiin ja vaihto-osia löytyy.


Rasva tahtoi lennellä aiemmin pitkin autoa ja korin sisuksia pinionista ja spurrista. Nyt
pitäisi sekin ongelma olla pois päiväjärjestyksestä tällä suojalla. Huomenna olisi tarkoitus
liimata tähän vielä pala aukon päälle, jolloin luulisi hiekankin pysyvän aika hyvin pois
rattaista.


Tein tuon suojan ABS-muovista - niistä paloista mitä korin ympäriltä jäi. Hieman turhan
tukevaa tuo 3 mm:n levy, mutta täyttänee tehtävänsä.

Asetin levyn haravan varren päälle ja lämmitin kuumailmapuhaltimella kunnes levy omasta
painostaan painui mutkalle. Alas painoin parilla riman pätkällä tiukat mutkat ja annoin
jäähtyä. Sen jälkeen vain pari 3 mm:n reikää suojaan ja alustaan 3 mm:n kierteet ja
parilla ruuvilla kiinni. Valmista. Aikaa valmistukseen meni n. 5 min.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #74 : 13 Huhtikuu, 2009, 22:05:07 »
Eilinen kenraaliharjoitus Säkylässä meni hyvin aina viimeiselle jaksolle asti, kahden kuljettajan voimin. Itseasiassa toiseksi viimeisen jakson jälkeen jäin testaamaan miten se jakso olisi pitänyt ajaa ja kuului pahaenteinen rusahdus. Kaikki näytti kuitenkin toimivan ihan ok, joten ei kun viimeiselle jaksolle. Siitä ei kuitenkaan tullut mitään, kun autossa vaikutti olevan vain etuveto.

Tänään kun purettiin auto, niin takadiffistä oli hampaat kadonnut ja molemmat ulostulot kiertyneet solmuun. Toinen juuri ja juuri havaittavasti, mutta toinen n. 1/8 kierroksen. Diffin hampaat varmaan kestävät kasassa kun shimmataan tuo paremmin, tiedä sitten. Ulostulojen suhteen on sitten hankalampi homma ja on tässä ilta mennyt miettiessä miten tähän suoravetoiseen saisi rakennettua helpoiten slipperin. Se voisi auttaa akseleita kummasti kestämään ehjänä. Ongelmana on tila ja se että en halua se slipperin vuoksi yhtään hammasratasta lisää autoon, vaan pitäisi saada se slipperi suoralle akselille.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Jabe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 62
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #75 : 14 Huhtikuu, 2009, 17:25:44 »
Katoppa RC-Monsterista Slipperential, se on slipperyn ja keskidiffin yhdistelmä, normaali ratasdiffi kylläkin, eli torseni lähtee pois.

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #76 : 14 Huhtikuu, 2009, 17:51:17 »
Tiedän tuon, mutta torsenia en ota keskeltä pois. Se on siellä oikeasti tarpeellinen ja käyttökelpoinen kapistus. Suunniteltiin jo toisenlaista ratkaisua, mutta pitää nyt katsoa jos saisi järeämmillä materiaaleilla korjattua tuon ongelman. Jos ne eivät auta, niin sitten otetaan suunnitelma B käyttöön eli laitetaan slippery suoraan moottorin akselille.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #77 : 14 Huhtikuu, 2009, 22:19:38 »
Takadiffi sai uudet rattaat ja vähän muutoksia shimmauksiin. Myös ulostulot on tehty itse uudet ja katsotaan nyt miten kestää. Tällä kertaa materiaali on sitten sellaista ettei pitäisi pahemmin kiertyä eikä taipua, vaan katkeaa jos ei kestä. Kerron sitten materiaalin, jos havaitsen kestäviksi, muuten jääköön omaksi häpeäksi.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #78 : 15 Huhtikuu, 2009, 19:02:51 »
Testattiin Säkylässä myös tiimin motorhome, joka osoittautui varsin kelvolliseksi:





Pientä tarviketäydennystä tarvitsee vielä tehdä viime viikonlopun kokemusten pohjalta, mutta pääpiirteissään homma toimii.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #79 : 16 Huhtikuu, 2009, 20:22:09 »
Auto taas kasassa eli runsaasti hiekkaa imuroitu pois ja perä taas vetää. Samalla tuli säädettyä Monsteria ja nyt lähtee liikkeelle vähemmän repivästi, mutta silti menohaluja piisaa. Ajetaan nyt viikonlopun kisat ja sen jälkeen puretaan torsenit ja katsotaan missä kunnossa siellä on custom-ulostulot. Illalla laitan vielä UBECin paikalleen, jos vaikka saataisiin pitävällä alustalla parempaa kääntöä.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile