Kirjoittaja Aihe: Routaneito  (Luettu 60875 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Routaneito
« Vastaus #80 : 01 Huhtikuu, 2010, 08:32:17 »
Tuo tuotteiden epäyhteensopivuus pitää paikkansa noiden sensorien osalta, mutta ei sillä pitäisi olla mitään vaikutusta tavallisen kolmivaiheiseen harjattoman moottorin ja noparin väliseen toimintaan ilman sensoria. Itseasiassa googlailemalla kyllä löytyy vastaavia setupeja, joissa on Mamba Max + LRP X12 8.5R ja yhdistelmä toimii. Ei kai tuossa auta kuin tuomita tuo moottori jotenkin toimimattomaksi, jos sitä on useamman noparin kanssa kokeiltu. Voithan sä vielä kokeilla sen SP:n noparin kanssa irrallaan miten se toimii, ei siinä virrat pitäisi nousta liian korkeaksi, mutta ei mulla oikein muuta tule sitten mieleen enää sen jälkeen.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

tuunari

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 312
Vs: Routaneito
« Vastaus #81 : 01 Huhtikuu, 2010, 09:01:47 »
Itelle oli mamba max jonka ostin käytettynä. Ekan kerran kun laitoin kiinni kiinakoneeseen se vain vikisi ja lämpeni. Ilmoitin jo myyjälle että säädin on rikki. Laitoin sen kuitenkin vielä läppäriin kiinni ajoin factory defaultit ja päivitin viimeisimmän firmiksen. Laitoin kiinni autoon ja se toimi niinkuin pitikin. Suosittelen koikeilemaan mamballe ainakin tuota tahdasasetusten palutusta.

OV

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: Routaneito
« Vastaus #82 : 01 Huhtikuu, 2010, 10:03:04 »
Tota ettei sulla vaan olis sitä sorosen jonden vanhaa maxia :)?

Taitaapi olla...




Teipattu vastarin johto.(e: eiko se taitaakin olla virta'kytkin') Sulla sokeripala siinä poikki menneen johdon tilalla. Sokeri pala aivan virtaliittimien juuressa molemmilla. Tuskin olisit itse katkassut noita johtoja ihan juuresta. Eli kyllä ite pistäisin täydet porkkanat tolle noparille.

Onko tossa vastarinkin johdot kytketty sokeri paloilla? Omaan makuun kyllä lievästi liikaa sokeria. Imelää :). Akun kytkemisen sokerilla vielä ymmärrän, mutta en muita...
« Viimeksi muokattu: 01 Huhtikuu, 2010, 10:28:52 kirjoittanut OV »

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Routaneito
« Vastaus #83 : 01 Huhtikuu, 2010, 11:03:41 »
Tota ettei sulla vaan olis sitä sorosen jonden vanhaa maxia :)?

Taitaapi olla...




Teipattu vastarin johto.(e: eiko se taitaakin olla virta'kytkin') Sulla sokeripala siinä poikki menneen johdon tilalla. Sokeri pala aivan virtaliittimien juuressa molemmilla. Tuskin olisit itse katkassut noita johtoja ihan juuresta. Eli kyllä ite pistäisin täydet porkkanat tolle noparille.

Onko tossa vastarinkin johdot kytketty sokeri paloilla? Omaan makuun kyllä lievästi liikaa sokeria. Imelää :). Akun kytkemisen sokerilla vielä ymmärrän, mutta en muita...

Jos on tuo sama niin siinähän saattaa olla sitten jotain muitakin omia tuunauksia sisällä. Muistelisin myyntilmoituksessa lukeneen jotain sen suuntaista. Että ohjelmaa ei saa päivitettyä ja jotain muuta hässäkkää myös siinä oli. Myöhemmissä myynti-ilmoituksissa tuo ohjelmointi hässäkkä poistui, mutta poistuiko vika? Jos nyt on tuo sama nopari sitten käytössä.


Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #84 : 01 Huhtikuu, 2010, 11:12:57 »
Jatkoin aamusta kokeiluja:

Mamba maxilla kokeilin tuota uutta mottia, samaa ryintää edelleen, kokeilin matrixin eli hadesbearin mottia
ja siinä sama juttu = rykii, kokeilin speedpassionin mottia = ei ryi, eli vika näyttää olevan mambassa, joko
ei jostain syystä tue noita kahta sensorillista moottoria - sensorittomassa ajossa tai sitten jotain muuta
vikaa, ainakin castlen koneet ja spiidi toimivat moitteettomasti.

Kyseessä on älärpeen entinen nopari, joka on myös oma entinen noparini. Taannoin noparin hänelle myin ja
nyt sain edullisesti takaisin "takuun" kera. Softaa olen nopariin muuttanut, eli itsekin luin ettei softa menisi,
mutta kyllä se sinne menee, ellei läppäri ja castlen softa valheellisesti updatee näytölle iske. Tehdasasetuksia
en ole vielä kokeillut, teenkin sen heti seuraavaksi.

Kokeilin tuota uutta mottia mamballa axiaalissakin, että rykiikö siinä, kun erilaiset välitykset ja rykiihän se, eli
pääongelma on nyt moottorissa. Tuosta mambasta vielä sen verran, että joo - taitaa siinä "pari" sokerinpalaa
olla liikaa, mutta kaapista ei löydy kun metrinmittanen puukolvi ja kasa kirosanoja koko kolvaustouhuun, joten
en alkanut edes koittamaan. Jos joku innokas haluaa tehdä tuosta pienellä korvauksella kauniimman ja sanoisinko
noparinnäköisemmän, niin voisi kolvailla kaikki uusiksi ja kuntoon  ;)

Idea on nyt heittää tehdassetit sisään, kokeilla auttaako. Hobbylinna lupaili eilen, että pinjonit saapuu tänään,
mutta eipä ole edes rekisteröitynyt postin sivuille, eli menee pe iltaan, joten saan pinjonit vasta sunnuntaina itse.
Kokeilen tuota kovalla kaasulla maassa ja ellei kuolemankellot kajahda, niin otan tänään montulle mukaan ja ajan..
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

OV

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: Routaneito
« Vastaus #85 : 01 Huhtikuu, 2010, 11:28:24 »
älärpee = jonde_soronen

Mutta jos se softankin imee sisään niin ei siinä kai mitään. Mutta kyllä tuon sensori vehkeen pitäisi toimia ihan sensorittomassa noparissakin. Ei siitä tule muuta kuin moottorin paikkatieto eikä pitäisi vaikuttaa moottorin toimintaan tosiaan mitenkään. Pienen varauksen kyllä jättäisin tolle noparille silti.

 Olet näemmä harrastanut rc hommia jo tovin. Kunnon kolvi kuuluu kyllä ihan ensimmäisiin hankintoihin. Varsinkin jos tekee muuta kun ajelee RTR setillä. Ennemmin hoitaa tilapäiset liitoksetkin vaikka tinalla ja teippiä päälle. Mitä enemmän liittimiä on aina huonompi ratkasu.

Pinjonit pakettina? Ei kai sentään... No jos ne pakettina tulee eikä vielä ole rekisteröitynyt niin ensiviikkoon. Pitkäperjantaina ei pahemmin puketit kulje...

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #86 : 01 Huhtikuu, 2010, 14:07:12 »
Tehdasasetukset isketty nopariin, mutta "vika" jatkuu. Aika samanlaiselta vaikuttaa, kuin taannoisessa
Thunderhorsessa, Spiky Spiderissa ja muutamassa muussa, välitykset eivät passaa moottorille. Hyvällä
tuurilla saadaan kokeiluun havialan konepajalta pienempää pinjonia jo tänään. Hobbylinnasta tulee muutakin,
mutta aika ihmeellistä silti, että laittavat 4 pinjonia + yhden harjallisen motin postipakettina. Pyysin maxina,
mutteivat lähetä näemmä sillä. Pitkäperjantaista tulee pitkä ilman tilausta, joka saapuu sitten ens ti, jolloin
ollaan jo dubaissa, joten meneepi pitkälle kokeilut.

Auto on nyt kasassa ja otan sen mukaan, kun käydään ajaa tänään skabat. Viteoo otetaan, lämpöjä tarkkaillaan
ja toivotaan, että kestää. Ajossa siis vain sc omat renkaat, eli foffia en taida kokeilla, mutta mistä tietää..
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

niemma-2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
  • 27.095
Vs: Routaneito
« Vastaus #87 : 01 Huhtikuu, 2010, 15:32:20 »
Ei toi kyllä pinjonin/välityksen syy oo ton videon mukaan.
Moottorilla on vaikeus lähtee käymään, seilaa 2 vaiheen välillä kunnes saa tarpeeksi voimakkaan virran että lähtee seuraamaan kaikka vaiheita oikeessa suunnassa.
Samanlailla nykiin kun on esim yks vaihe poissa pelistä, tosin sillon harvempi moottori edes lähtee pyörimään vaan nikuttaa edestakasin.
Ookko kokeillut säätää starttin voimakkuuden suurimmaksi?
Nyt en muista millasia ajotus säätöjä taas mambassa oli mut niilläkin saa eroa jo kun vähän kattoo.

Just asentanut winukan uusiksi niin pääse kattomaan noita säätöjä yhtään.

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Routaneito
« Vastaus #88 : 01 Huhtikuu, 2010, 19:14:06 »
Pitäisikö sitä ottaa sunnuntaina motorhome mukaan ja juotella sulle tuo nopari jotenkin säällisen näköiseen kuntoon?

Asialliset juotosvälineetkään ei ole mikään hirveä investointi ja itsellänikin oli pitkään ajatusmalli se että kun ei osaa. Lopulta kun ostin toimivat välineet, niin osaaminenkin tuntui löytyvän kuin itsestään. Jos osaa pirtää kuten sinä, niin juotosten tekeminen ei ole kuin välineistä kiinni.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Routaneito
« Vastaus #89 : 01 Huhtikuu, 2010, 19:33:52 »
Menee OT:ksi, mutta pakkoa sanoa omia kokemuksia.

Kolvailin ennen 80W kolvilla ja kaikki meni perseelleen. Kolvi antoi yksinkertaisesti liikaa lämpöä.
Ostin Biltemasta alle 10€ 30W kolvin ja sen jälkeen homma on sujunut leikiten. Ei juottamisissa ole mitään vaikeaa ja tulevaisuudessa kolvailen jokaisen liittimen.
Yksikään itse kolvaamistani liittimistä ei ole vielä lähtenyt ja ne ovat olleet käytössä 6S tehoilla MMM/Neu 2200kv combossa ja rääkkiä on annettu kunnolla.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #90 : 01 Huhtikuu, 2010, 21:32:47 »
Jaahas, taas ollaan koneella, ajoja takana ja juttuakin jonkin verran, mutta vastataan ensin pariin viestiin.

Niemma: jos vika ei ole välitysten, niin mikä sitten mättää? Moottorista olen mitannut arvot eikä ongelmaa sen suhteen ole.
Myös mamban asetukset on käyty läpi, eikä apuja ole sieltä saatu. Samaten tuo kaasun säätäminen herkäksi on kokeiltu kikka,
mutta siitäkään ei apuja saatu. Paremminhan tuon vian saa selville, kun hobbylinnan pinjonisetti saapuu, havialan konepajalta
ei löytynyt 0,6m pinjoneita, joten pienemmällä pinjonilla kokeilu menee sitten 14.4 saakka. Ellei 14 pinjonillakaan starttaa paremmin,
niin sitten on pakko olla moottorissa vikaa.

Penguin: ei sun mun takia tarvi motorhomee mukaan ottaa, kyllä toi mamba mulle kelpaa  ;) Ite oon ostanu kolme 10€ kolvia juuri
tuolta biltemasta ja kalliimpikin paketti tossa on, mutta ei toimi, ei millään. Pysyttelen itse mieluummin tossa illulla piirtämisessä ja
jätän kolvausroolin sellaiselle, joka homman osaa, kaikkea ei voi haltsata, itsellä se on kolvaus. Muutenkin kolvaa vain pakon edessä,
muuten vedetään omat liitokset, mutta myönnettävä on, että tossa mambassa on makeaa liikaa  ;D

Nyt sitten itse asiaan, eli otin Routaneidon mukaan montulle, kun ajettiin räikköscupin viimenen kisa ja kisan jälkeen kokeilin tätä
neitosta ihan omilla sc-renkaillaan montulla. Lähteminen on todella kankeaa ja sen huomaa videoltakin, mutta muuten menee ihan
kivasti, ei siinä mitään. En lähtenyt laparenkailla kokeilemaan, kun sen tietää jo ettei lähde minnekään tuolla välityksellä, mutta dubain
jälkeen kun pääsee 14 pinjonia asentaa nykyisen 19 tilalle, niin toivotaan, että saadaan auto lähtemään tasaiselta ilman "mäkilähtöä"  ;D
Ellei saada on moottorinvaihdoksen aika, mutta sitten vaarantuu myös osallistuminen kauden ensimmäiseen kilpailuun.

Kävi miten kävi, tästä kerrasta jäi paremmat fiilikset ja on intoa jatkaakin. Spurri tais mennä sileeksi, mutten jatkanut lopussa ajoa,
kun "ääni" kuului ja kotosalla juuri putsailin tuon spurrin, näyttää siltä, että vois kestää vielä ajoa. Auton heitin kura-altaaseen ja
pesin kokonaan vedellä, että päästään kiiltävänä sunnuntain miitingiin ja haastamaan sliden "caaos". Spurriin palatakseni uskon sen
kestävän foffia, jos ajaa tarkasti ja jokaisen foffiradan jälkeen putsailee paikat. Tuossa ajossa se hajosi bashaamiseen, kun kynsin
maata kuin kultaa. Ellei spurri pelitä, niin puran auton ja kattelen saako siihen jotain viritelmää, mutta tarkotus ois tuolla tulla vielä
sunnuntain ajoihin ja kauden alkuun sitten keksitään uusia epäpyhyyksiä...  :D





Tässä vielä videoo tältä päivää:
Routaneito - Unholy Action
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Routaneito
« Vastaus #91 : 01 Huhtikuu, 2010, 21:52:59 »
25W kolvilla minäkin vetelen, oli vaan vähän hintavampi tuo bilteman juotosasema. Lämmöthän se näyttää ihan miten sattuu, mutta saa sen lämpötilan kuitenkin säädettyä edes sinnepäin. Riittää minulle. Aiemmin vika oli siinä, että kolvi ei lämmennyt tarpeeksi tai se lämpeni liikaa ja tina oli mitä oli. Nyt on kunnon tinat ja homma sujuu leikiten.

Routaneidon spurri on ilmeisesti tällainen 64-hampainen mod .6 ratas (#MV22133):

Vaan miten tämä on kiinni ja minkäkokoinen tuo akselin reikä on?

Siihen on saatavana tällainen adapteri (#MV22238)

jolla tuohon pitäisi mennä vaikka mod1 spurri.

Ja suoraan tuohon autoon löytyisi myös 42-hampainen spurri (#MV22336)

joka selkeästi on suurempihampainen. Samaa kokoluokkaa löytyy myös 44-hampainen (#MV22374)
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #92 : 01 Huhtikuu, 2010, 22:59:34 »
Hyvä tietää, että tuota spurrivariaatiota on! Nyt pe/la puran spurrin, joten sitten selviää tuo spurrin kiinnityskin.
Mahdollinen modifointi MOD1:n on suunnitteilla, mutta vielä ei sen suurempia siirtoja ole tehtynä. Toivotaan, että
nykyinen spurri kestäisi vielä sunnuntaihin, niin pääsisi sitten näyttämään neitokaista muillekin  ;)

Huomenna/la maalaan kuluneet paikat umpeen ja lisään muutaman elementin koriin. Ihan kisalaillinen auto ei vielä ole,
uupuu 200-400g painoa, mutta se sullotaan autoon helposti, kun auto vaan irtoaa tasaselta muulla kun potkuvoimalla  ;D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #93 : 02 Huhtikuu, 2010, 10:55:55 »
Routaneito on nyt pakattu mukaan ja sitä rakennellaan säkylän illassa saunan ja hornettien kera  8)
Spurri meni tuossa videossa, mutta kuten totesin ei välttämättä kokonaan, jos hyvää tuuria nyt olisi mukana.
Spurri putsattu alustavasti, mutta säkylässä pistän purkaen tuon spurriviritelmän, niin näkee sitten miten kiinnitetty.
Tavoitteena on päästä sunnuntain ajoihin näyttäytymään, vaikkei auto vielä siellä tulekaan starttaamaan viivalta
yhtään aiempaa paremmin. Ulkokuori pistetään kuitenkin kuntoon ja kokemusviivat maalaillaan uudelleen roudantuntein  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Routaneito
« Vastaus #94 : 02 Huhtikuu, 2010, 19:00:58 »
Mikäs sulla on ollut noparissa timing-asetus, kun olet tällä yrittänyt ajaa?
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Routaneito
« Vastaus #95 : 02 Huhtikuu, 2010, 19:32:00 »
Mikäs sulla on ollut noparissa timing-asetus, kun olet tällä yrittänyt ajaa?

100% varmasti vakio. Korottamalla voisi lähteä paremmin.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Routaneito
« Vastaus #96 : 02 Huhtikuu, 2010, 21:26:52 »
Sitä lähinnä ajattelin, että tuota säätämällä voi vaikuttaa aika paljonkin tuollaisen koneen lähtemiseen.
Siinä koneessa vaan on myös mekaaninen ajoitus, joka kannattanee tarkistaa, sillä jos molemmat on
säädetty tappiin, niin ajoitus menee jo pahasti pieleen.



Easy Adjust Timing osoittaa palikkaan, jolla ajoitusta voi säätää. Moottoriin on saatavana kolme erilaista
palikkaa tuonne väliin tuo kannattaisi kyllä katsoa mikä siellä on ja sitten tarkistaa MM:n ennakon säätö.



Säätöön saatavat kolme palikkaa on kaikki eri kulmalla.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #97 : 03 Huhtikuu, 2010, 12:19:16 »
Tuli eilen laitettua auto kuosiin. Purin spurrin paikaltaan ja putsasin välit, jonka ansiosta autolla voi edelleen ajaa.
Spurri on kiinnitetty eräänlaisella klipsulla, mikä lie oikealta nimeltään, muuten se on vain tangossaan kiinni. Koria
fiksailin hieman uudenlaiseksi, kun Routa on muovannut siihen halkeamia - alkoi korikin elää sen mukaan... Korin
näkee sitten huomenna montulla, jossa otan siitä kuvat.

Mamban timing on todennäköisesti vakio, mutta tarvii se kokeilla säätää vielä tänä iltana ja katsoa irtoaako auto
paremmin paikaltaan. Tuota moottoria en itse ala availemaan, koska 90% todennäköisyydellä se ei enää palaa
moottoriksi  ;D Tarvii kysellä entiseltä omistajalta, joka tuolla rataa on ajellut, että miten mahtaa ajoitus olla.

Anyway, huomenna tällä tullaan ajamaan ja toivotaan, että softalla sais timingin osalta vielä lähtöä parannettua.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

niemma-2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
  • 27.095
Vs: Routaneito
« Vastaus #98 : 03 Huhtikuu, 2010, 13:29:05 »
Nuo palat säätää vaan sensorin ajoitusta, jollei sensoria käytetä niin tuon räpeltäminen on turhaa.
Normaalisti harjattomassa ei voi säätää ajoitusta paitti säätimestä ja taas harjallisessa säädetään ajotus kannun perää kääntämällä.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #99 : 03 Huhtikuu, 2010, 13:32:19 »
Ok, sensoria ei siis käytetä tällä erää, eikä ole nopariakaan sensoria varten. Olen päättänyt, että ellei 14 pinjoni
muuta lähtöä yhtään menee motti vaihtoon, mutta se ei ole vielä tämän hetken murhe.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN