Kirjoittaja Aihe: 4WS keskustelua  (Luettu 3611 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

älärpee

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 100
  • OTA & FSR-O Racer vuodesta 2004 alkaen
    • Miniveneilijät
4WS keskustelua
« : 26 Marraskuu, 2009, 11:13:16 »
Terve!

En tajua miksi 4WS on kielletty, sillähän on jopa vaikeampi ajaa. Voisiko tuo 4WS sallita 2010? jos ei niin 2011?

Tuo 4WS säilyttäisi (minun mielestä) vanhan autoni orginaalisuutensa...
« Viimeksi muokattu: 01 Joulukuu, 2009, 08:05:53 kirjoittanut SlidSlide »
LRP Shark 18 Race monster, Kyosho Inferno 7,5, Carson CR-4, Aquacraft racing VS1, Arrowshark flying dragon 26cc, Futaba 3pks FM/HRS/PCM40mhz ja 2,4ghz moduulilla. OTA & FSR-O Racer

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: 4WS keskustelua
« Vastaus #1 : 29 Marraskuu, 2009, 03:25:30 »
En tiedä, ehkä sinun autosi nelipyöräohjauksella on vaikeampi ajaa, mutta kyllä siitä saisi niin merkittävän edun kääntymisessä, että käytännössä jokaisen olisi pakko rakentaa autoihinsa nelipyöräohjaus. Se taas ei moneen nykyiseen autoon ole mahdollista, joten moni joutuisi hankkimaan joko uuden auton, tekemään nykyiseen merkittäviä muutoksia tai ajamaan täysin altavastaajana.

En sano näin siksi, että se minun autot pistäisi uusiksi, sillä esim. Revolutioniin ei tarvita kuin servo ohjaamaan takapyöriä, sen kytkeminen vastariin ja lähettimen ohjelmointi. Kaikki muu on jo paikoillaan. Arvioisin, että tunnin homma, mutta ei silti kiinnosta lähteä tekemään tuosta autosta mitään rapua, joka kulkee vaikka sivuttain.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: 4WS keskustelua
« Vastaus #2 : 29 Marraskuu, 2009, 11:58:13 »
Lisäyksenä vielä että jos 4ws olisi sallittu, niin samalla tulisi todennäköisesti dig sallittavaksi.
Tämä taas tuo merkittävän edun käännöksissä tuomatta kuitenkaan merkittävästi lisäpainoa.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

älärpee

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 100
  • OTA & FSR-O Racer vuodesta 2004 alkaen
    • Miniveneilijät
Vs: 4WS keskustelua
« Vastaus #3 : 29 Marraskuu, 2009, 17:37:42 »
Lisäyksenä vielä että jos 4ws olisi sallittu, niin samalla tulisi todennäköisesti dig sallittavaksi.
Tämä taas tuo merkittävän edun käännöksissä tuomatta kuitenkaan merkittävästi lisäpainoa.

Mikä on DIG? Olen nähnyt samaa tekstiä rc-offi.net/smf:ssäkin ja ihmettelen kovasti..
LRP Shark 18 Race monster, Kyosho Inferno 7,5, Carson CR-4, Aquacraft racing VS1, Arrowshark flying dragon 26cc, Futaba 3pks FM/HRS/PCM40mhz ja 2,4ghz moduulilla. OTA & FSR-O Racer

niemma-2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
  • 27.095
Vs: 4WS keskustelua
« Vastaus #4 : 29 Marraskuu, 2009, 22:05:13 »
Syteemi toimii niin että yleensä peräpään veto katkastaan jotta auto kääntyy jyrkemmin kun perästä tulee ns ajokoira, vähän sama kun etuvetoisella autolla vetäisi käsijarrun päällä ja kääntää ratin toiseen laitaan tappiin ja lähtee vedättään, takarenkaat kun jarruttaa perän paikalleen joten eturenkaat lähtee repimään sivuttain autoa eikä lähde eteenpäin.
Vaikee selittää mutta youtubesta löytyy hyvin videota tästä DIG systeemistä.

http://www.youtube.com/watch?v=uoDK-y5TGeQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=0PV-8O2UnnA&feature=related


Ainoo mitä ei kai kielletä on tasauspyörästön säätäminen ajossa, eli kääntösädettähän helpottaisi jos tasauspyörästön sais kovissa käännöksissä avoimeksi ja taas muuten lukittua.
« Viimeksi muokattu: 29 Marraskuu, 2009, 22:16:10 kirjoittanut niemma-2 »

älärpee

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 100
  • OTA & FSR-O Racer vuodesta 2004 alkaen
    • Miniveneilijät
Vs: 4WS keskustelua
« Vastaus #5 : 30 Marraskuu, 2009, 07:59:16 »
Syteemi toimii niin että yleensä peräpään veto katkastaan jotta auto kääntyy jyrkemmin kun perästä tulee ns ajokoira, vähän sama kun etuvetoisella autolla vetäisi käsijarrun päällä ja kääntää ratin toiseen laitaan tappiin ja lähtee vedättään, takarenkaat kun jarruttaa perän paikalleen joten eturenkaat lähtee repimään sivuttain autoa eikä lähde eteenpäin.
Vaikee selittää mutta youtubesta löytyy hyvin videota tästä DIG systeemistä.

http://www.youtube.com/watch?v=uoDK-y5TGeQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=0PV-8O2UnnA&feature=related


Ainoo mitä ei kai kielletä on tasauspyörästön säätäminen ajossa, eli kääntösädettähän helpottaisi jos tasauspyörästön sais kovissa käännöksissä avoimeksi ja taas muuten lukittua.


Traxxasin uudessa summitissa on radiosta säädettvät dffit.  radiosta saa valita onkonekiinni vai auki. Onko tällaine sallittua?
LRP Shark 18 Race monster, Kyosho Inferno 7,5, Carson CR-4, Aquacraft racing VS1, Arrowshark flying dragon 26cc, Futaba 3pks FM/HRS/PCM40mhz ja 2,4ghz moduulilla. OTA & FSR-O Racer

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: 4WS keskustelua
« Vastaus #6 : 30 Marraskuu, 2009, 09:52:58 »
Kannattaa tutustua sääntöihin, niissä kyllä kerrotaan mitä ei saa tehdä, se mitä ei kielletä sen luonnollisesti
pääsee tekemään. Säädettävät lukot etu/taka lukoton/lukollinen säätämistä ei ole kielletty.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

älärpee

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 100
  • OTA & FSR-O Racer vuodesta 2004 alkaen
    • Miniveneilijät
Vs: 4WS keskustelua
« Vastaus #7 : 30 Marraskuu, 2009, 17:01:35 »
Kannattaa tutustua sääntöihin, niissä kyllä kerrotaan mitä ei saa tehdä, se mitä ei kielletä sen luonnollisesti
pääsee tekemään. Säädettävät lukot etu/taka lukoton/lukollinen säätämistä ei ole kielletty.

Ok. Entäs onko liittämäni kuvansuunnitelma siis ihan kisalaillinen? ;D Slicksit ovat siinä vaan näön vuoksi, eivät tule koskettamaan maata paljoa!

OFFTOPIC: Ei nyt taas ihan jaksa naurattaa. Eka varotus kolmesta, sovitaan vaikka niin. - ZT

« Viimeksi muokattu: 30 Marraskuu, 2009, 17:10:06 kirjoittanut Zarizi Tech »
LRP Shark 18 Race monster, Kyosho Inferno 7,5, Carson CR-4, Aquacraft racing VS1, Arrowshark flying dragon 26cc, Futaba 3pks FM/HRS/PCM40mhz ja 2,4ghz moduulilla. OTA & FSR-O Racer

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: 4WS keskustelua
« Vastaus #8 : 30 Marraskuu, 2009, 17:10:37 »
Jätetään se turha jauhanta Suomi24:selle.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: 4WS keskustelua
« Vastaus #9 : 30 Marraskuu, 2009, 17:56:22 »
En viitsi alkaa kirjoittamaan sääntöä, että auto ei saa lentää. Harrastamme tätä lajia AUTOILLA,
emmekä lentävillä lautasilla, joten sen mukaan mennään ja itsestäänselvyytenä en sellaista
sääntölisäystä edes tee. Eli auto ei saa lentää, (piste).
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN