Kirjoittaja Aihe: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g  (Luettu 24410 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #40 : 12 Maaliskuu, 2014, 21:31:49 »
Hyvältä näyttää!  8)
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Tomy

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 53
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #41 : 12 Maaliskuu, 2014, 22:07:28 »
Hei Saku

Kiva, että hiilikuituosat sopivat. Tutkailin hiukan runkosi rakennetta ja luulen, että yksi heikko lenkki rungossa ovat nuo Axialin poikittaistuet. Niissä on niin paljon joustoa joka suuntaan mikä aiheuttaa sen, että rungonpuolikkat eivät juurikaan tue toisiaan. 6mm muovitangosta tehdyt poikkituet jäykistäisi ja vahvistaisi runkoa ja uskon, että se kestäisi näin paljon paremmin rasitusta, kun kuormat jakaantuvat paremmin molemmille runkopaloille. Pistä sellaisten teko harkintaan. Painoa tulee varmaan muutama gramma lisää, mutta uskon että sellaisiin kannattaa satsata.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #42 : 15 Maaliskuu, 2014, 19:53:47 »
Lightweight sai tänään kokea ensikertaa kunnon hiekalla ajamista ja hyvin fiiliksin!  8)



Testirinteet: pari kertaa kun ajeli, niin sai todella pehmeet hiekat esiin ja arvokasta testiä urissa ajosta!


Lightweight toimi hyvin 3 akullista ja ainoat viat oli 2 irronnutta ruuvia muttereineen.


Testissä juuri rakennetut V Production Pnesh F22 "Baby Roverssit"


Melkoinen myräkkä oli, mutta hieno ilta ja valoilmiö testeistä lähdettäessä.

Tosiaan jopa 3 akullista tuli ajettua ja vikan akun lopussa huomasin irronneet ruuvit. Muttereina muoviset,
jotka löystyessään irtoavat, kun pidemmän aikaa ajelee ja rällästelee. Ei kuitenkaan paha vika, kun ajoja
tuli semmonen puolituntia ja nuo isoimmat "viat". Molemmat renkaat toimivat autossa todella hyvin ja löytyy
pullistumista ja reserviä lähteä liikkeelle.

Pystysuoria tuli kokeiltua tällä 290mm wb:llä ja todella yllättävästi nousee niitä ja laskee nätisti tassuilleen
etupainosena. Jokaisella kerralla hallitusti menty ja balanssi tuon osalta todella kiva kokemus. Hieman alkaa
sormikin tunnistaa tälle autolle oikeaa peruskaasua, joten pääsee keskittymään radan vaikeimpiin osuuksiin.
Kaasullakin tuli ajettu ja sekin positiivinen yllätys, että pysyy hyvin pystyssä.

Kokonaisuutena odotetuimmat testit ja ne osoittivat, että tässä on todella potentiaalia vaikka mihin,
jahka jaksaa kehittää ja opetella. Vielä on testaamatta 5800kv kone, joka toisi 400kv lisää poweria.
Vauhtia tuo kaipailee sitten ISOIHIN pystyihin, jotta pysyy muiden perässä, joten se on seuraava
kehitysaskel. Luotettavuus alkaa olemaan hyvä ja nyt saa ajaa enemmän kuin rempata.

Mitä keveyteen tulee sain huomata sen, kun ajoin ensin tällä ja sitten hadesilla, aika rajusti näkyi mitä
870g kevyempi auto sai aikaan ja käyttäyty, ero on mittava ja todella kiva kokemus! Tästä jatketaan
auton kehittämistä/kaunistamista ja kehitellään, tarina on vasta alussa!  8)

Ps. F22:sta ei ole vielä punnittu, joten painoa en tiedä sanoa, mutta vanteita kuitenkin kevennetään,
joten näiden renkaiden kanssa auto on kenties lähellä 950g?
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #43 : 15 Maaliskuu, 2014, 19:57:04 »
Hei Saku

Kiva, että hiilikuituosat sopivat. Tutkailin hiukan runkosi rakennetta ja luulen, että yksi heikko lenkki rungossa ovat nuo Axialin poikittaistuet. Niissä on niin paljon joustoa joka suuntaan mikä aiheuttaa sen, että rungonpuolikkat eivät juurikaan tue toisiaan. 6mm muovitangosta tehdyt poikkituet jäykistäisi ja vahvistaisi runkoa ja uskon, että se kestäisi näin paljon paremmin rasitusta, kun kuormat jakaantuvat paremmin molemmille runkopaloille. Pistä sellaisten teko harkintaan. Painoa tulee varmaan muutama gramma lisää, mutta uskon että sellaisiin kannattaa satsata.

Vastatakseni tähän:
Axiaalin runkotuet ovat tukevat, eivätkä jousta. Näin ainakin olen todennut nyt 8 ajetun akullisen jälkeen.
Itse runko on todella jämäkkä ja toimii loistavasti. Myös 1,5mm hiilikuitulevy kestää hienosti tässä, ei mitään ongelmaa.
Ainoa miinus poikittaistuissa on ulkonäkö, mutta toisaalta niihin saa myös hyvin paneelit kiinni. Aikanaan saatan
sirottaa (hioa) niitä pyöreemmiksi ja siten saisi ulkonäköä paremmaksi.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #44 : 20 Maaliskuu, 2014, 19:28:49 »
V Production Pnesh F22 "Baby Rovers" rengassarja painaa hieman hiekkasena 52,4 - 53,5g /kpl.
Se keventää autoa yli 10g/rengas, joka avaa uusia mahdollisuuksia kehittää autoa eteenpäin.
Otan virallisen rengaspainon, jahka kuivavat nyt liastaan ja saan auton muuten kasaan  ;)

Pari ruuvia laittamatta ja paremmat paneelit, sitten renkaat kiinni ja auto on kisavalmis.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #45 : 21 Maaliskuu, 2014, 20:01:02 »
929g näytti puntari aamusta, mutta huomiseen kisaan lähdetään 940g painosena.

Lisänä tuli 4 kunnon mutteria, jotka pitävät iskarit paikallaan (viime testeissä muoviset löysty ja irtos)
+ paneelit taasen 1mm muovia, joka parempaa kun pahvi. Offipaidalta tulossa myös tulostettavaa paneelia
(kevyempää), joten sellasta jatkossa tähän autoon.

Muuten auto on hyvässä tikissä ja kisaan lähdetään F22 renkailla (ei vielä kokemusta Hill Stagelta). Itse kisasta
haen vain lisää tuntemuksia autoon. Viikko sitten säkylässä, kun pääsi ajaa OIKEALLA hiekalla sai autosta pirusti
paremman käsityksen ja siinä hiekassa se todella toimii ja haastaa ihan podiumia! Tässä sorassa ei ole saumaa,
kun rengaskoko muihin nähden on todella ratkaisevasti HEIKKO. Tästä huolimatta lähden hakemaan lisää kokemusta,
vaikka se tietäisi viimeistä sijaa. Tämä on ollut jo tähän mennessä opettavainen ja mielenkiintoinen projekti, joten
jatkan kehittelyä ja tämän LOISTO on vasta tuloillaan!  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #46 : 22 Maaliskuu, 2014, 17:15:44 »
vaikka se tietäisi viimeistä sijaa.

...just.

Onnittelut voittajalle! Olisin voinut kyllä betsit pistää ennen kauden avausta, että tämä riisikeppi ei palkintopallia nää, mutta niin vaan ihan ajamalla sekin onnistui. Kuskilla oli kyllä auto hallussa komeasti. Säkylässä uudestaan.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #47 : 22 Maaliskuu, 2014, 20:27:44 »
vaikka se tietäisi viimeistä sijaa.

...just.

Onnittelut voittajalle! Olisin voinut kyllä betsit pistää ennen kauden avausta, että tämä riisikeppi ei palkintopallia nää, mutta niin vaan ihan ajamalla sekin onnistui. Kuskilla oli kyllä auto hallussa komeasti. Säkylässä uudestaan.



Kiitos, kertoimet olis varmaan hyvät olleet, anyway kärpäsriisikepit toimii  ;D
KULTAlonkero korks, nautitaan sitä ja tästä hetkestä, sillä ne eivät ole ikuisia!
Hyvä kisa, paljon opittiin, mutta paljon opittavaa ja kehittämistä. Tästä on
silti hyvä lähteä rakentamaan eteenpäin!

Kiitos kanssakilpailijoille, tarjositte hyvän vastuksen ja sain ihanan jännitystunteen
vikalle jaksollekin. Hieno tunne muuten, tietää että elää ja tuntee asioista jotain.

Seuraavaksi analysoidaan asioita ja aletaan parantamaan, nyt ei ole aikaa lepäillä!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #48 : 23 Maaliskuu, 2014, 12:36:32 »
"Pieni Hiirulainen", "Mini VO", "Kärpänen", "Riisikeppi", "Tässön vaaransa, tässä autossa"




Lightweight tositoimissa. Kuvat by: Skeidarutto, kiitos!


Rata-analyysi

Jakso 1: puhdas 280p suoritus, joka päättyi auton keulimiseen, vaikka välityksetkin on muutettu ja painoa on edessä.
Tuossa kohtaa oli pientä "lippaa", josta kaasuttaessa nous kimmokkeena ja täten kaatui. Jakson toiseksi parhaat pisteet
kuitenkin ja tässä kohtaa kisan 2-sijalle.

Jakso 2: 280 pojoo ja yksi merkki matkalta. Jälleen päästiin loppua kokeilemaan, mutta hivenen lähti lopussa linja ja
auto syötti sitten minne sattuu. Muuten jakso meni hyvin, mutta tiukassa kisassa sijoitus vaihtui tässä kohtaa 3-sijaksi.

Jakso 3: tässä kiinnityttiin kirjaimellisesti 250p portille, kun liian pienellä kaasulla ja mahasta kiinni. Sitä ennen 200p merkki,
joten hieman mietintää onko fiksua jatkaa. En kuitenkaan halunnut jättää siihen, joten peruutus ja isommalla kaasulla yli...
...niin isolla, että auto ponkas ja tökkäs => kaatu, mutta 260p eli hyödyttävä pakki ja pojot putos todella surkeaan 190 suoritukseen.
Tämä muutti suuntaa jälleen huonommaksi, kun sijoitus vaihtui 4-sijaan..

Jakso 4 (nopeus): lähtökohtaisesti en odottanut kovinkaan "lujaa aikaa", koska vain the winter foffissa nopeusjaksoa ajanut ja
siellä tulikin takkiin yli 10 sekuntia. Lisäksi nopeusjakson tein vauhdikkaaksi, vesiesteen, hyviä hyppyreitä ja menoa, joten lähtökohta
oli se, että tässä tulee takkiin.. Nopeusjakso onnistui kuitenkin ihan täydellisesti ja meinasi 9 portilla käydä kauhuskenaario eli kaato,
mutta ihmeenkaupalla ohjaimessa tapahtu oikeita liikkeitä ja tuloksena 27s aika. Darra Cuda & Lightweight II ottivat "paalupaikat"
25s ajalla, joten tämä nopeus meni aivan fantastisesti ja sijoitus pysyi 4-sijalla tässä kohtaa.

Jakso 5: tästä jaksosta rakentui kisan kannalta ratkaisevin hetki. Ennen LWI:stä jäin sekä hadesilla, että LWI:lla 150-190p kohdalle,
kuten toxokin, mutta possu & darra noukkivat hienosti 240 ja tämä heilautti sijoja. Lightweigtin vuoro ja puhdas 350p heilautti sitten
osakkeita kertaheitolla tämän auton eduksi. Virheetön ajo ja auto kyllä pelaa hienosti! 4-sijoitus muuttui tässä kohtaa 1-sijaksi ja johto
ennen kisan viimeistä jaksoa 40p Possuun ja 70p Toxoplasma Condihin.

Jakso 6: finaalijakso ja alkupäässä kaikki omat autot. Faktana on se, ettei noista saa "etua" / kokemusta radasta, koska tämä pienoinen
on ihan erilainen ja ajettavuuskin jotain himmeetä, joten ihan "omaa tekemistä" oli tiedossa. Kilpailun kannalta kuitenkin kutkuttava,
koska Lightweight johtoasemasta aloitti voittotaiston ja puhtaasti 270 pisteille, jossa ajatuskatko, kun yritin hiljaa hakea linjaa ja räväyttää.
Ei auta, uusintayritys olisi tullut, joten 270p jäi käteen. Tilanne oli kuitenkin se, että sekä Possun, että Toxon oli mentävä päälle, jotta
voisi napata voiton. Jakson parhaiksi pisteiksi jäi kuitenkin LWII:n 280p, eikä kisan jälkeenkään tuota jylhää nousua valloitettu edes vauhdeilla.

Viimeisten kahden jakson taso nosti omatekoisen Lightweight -modiauton kilpailun yllätysvoittoon!




Lightweight II & Lightweight "perhepotretissa".

Semmonen hiekkakauden avaus! Joskin se todellisuus tulee vasta, kun päästään 3vk kuluttua ihan hiekalle ajamaan. V Productions Pnesh F22 "Baby Rovers"
renkaat aloittivat tylysti "kisauransa", debyyttivoitolla. Kerta kerran jälkeen auto alkaa pikku hiljaa tulemaan tutummaksi. Se ei ole aivan samanlainen ajaa
-versus- hades tai LWII, tämän on saanut kokeilla ainakin ZT & Skeida. Kisa ei silti ollut todellakaan täydellinen, sillä 3 jakson peruutus ja kaato vei arvokkaita
pisteitä. Nyt on kuitenkin selvinnyt akkujen kestosta lisää infoa, joten pystyy paremmin varautumaan asioihin.. Hyvin palvelee nuo pikkuliittimetkin ja akut,
ei voi sanoa mitään negatiivistä, koska potkua riittää ihan kärkikahinoihin.

Seuraavaksi TO-DO/fundeeraus:
- akun vaihto 2 jakson välein, takaa että potkua on riittävästi (3 jakson sykleissä 3 jaksolla poweri ei tule tasaisesti)
- kunnon paneelit (nyt 1mm), mutta offipaidalta tulostellaan vähän ohuemmat, mutta silti tukevat paneelit kuvioineen
- V Productions LW1401-2 version piirtäminen ja tuotto (mahdollisuus siirtää lootaa edemmäs, -> painopiste-etu)
- sähköjen sirompi asettelu etuakselille
- yleishuolto ja tsekkaus

Nyt on 3vk tauko ennen säkylän foff cup gp2:sta. Sitä odotetaan todella innokkaasti, sillä renkaat ja koko auto pääsee oikeuksiinsa vasta tosihiekassa.
Isoja muutoksia ei tule ennen gp2:sta, mutta pieniä hiomisia ja auton ajettavuuden fiksaamista.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Sitten vielä kokoeroa muihin omiin autoihin, niin voi saada hieman paremmin käsitystä "kärpäsestä"  ;D


Vas-Oik: Lightweight, Lightweight II, Hadesbear


Lightweight, Lightweight II.


Lightweight, Hadesbear.

"Kehittäminen on osa prosessia, jossa on nähtävä hullunkuristenkin ideoiden lävitse, vain siten voi saavuttaa jotain suurempaa ja vain siten voi tulla palkituksi, täydellisesti" -HB-
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #49 : 23 Maaliskuu, 2014, 18:40:43 »
Huomaa, että alkaa tämäkin pöytäkone 2gigan muistilla olee vanhus, mutta tulipahan tehtyä,
eli uunituoretta Lightweight kisavideoo tubessa!

Link: https://www.youtube.com/watch?v=1TFjYxi0CqA&feature=youtu.be
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #50 : 26 Maaliskuu, 2014, 19:09:29 »
Kehittelyt ja suunnitelmat jatkuu!




Hmm...!


Leventimillä 10mm kapeempi kuin Lightweight I, mutta senkin saa tasotettua hexeillä  ;)
Laskutoimituksia on tehty, että likimain 800g kohdille voitas päästä...

Tulipas tuossa LW-sarjaa tutkiessa etsittyä edukkaasti micro sidukkaa, mutta amainissakin 57$ hintaa...
Kun taas koko 1/18 combo ois 87$. Noparille ois tarve, muttei niitä nyt liiemmin ole käytettynä tarjoiltu,
sitten huomasin, että tuostahan on vielä "astetta" äksympi mosa...

Omassa nyt 5300kv 1/18 kone ja 18t pinjoni, tässä ois lisää potkua  ;D
http://www.amain.com/product_info.php/cPath/1_221_1354/products_id/248647/n/Castle-Creations-Sidewinder-Micro-Sport-1-18th-Scale-Brushless-Combo-w-0808-4-Pole-8200kV

Vääntöhän kärsii, MUTTA axunlootahan on välityksiltään vääntöä "aiheuttava" ja pinjonilla taasen on varaa "leikkiä".
Pudottaa vaikka sinne 12-piikkiseen, jos niikseen on. Lähinnä kutkuttavasti olis tarjolla taas lisää vauhtia, joka tässä
tapauksessa on 2900kv LISÄÄ  :D

Ellei kellään suomessa tarjota niin, tilailen vkloppuna kokeiluun tuon mosan (combona). Nopsu kummiski menee käyttöö ja on hyvä (sama nyt tässä kii),
joten ei ole iso menetys, jos mosa sitten onkin liian "väännötön" tms.. ongelmia -vs- hyötyyn, jos tuo toisi lisää jerkkua  :)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto]
« Vastaus #51 : 26 Maaliskuu, 2014, 22:31:12 »
Kyllä auto minutkin yllätti positiivisesti

En usko tätä lausetta hallitsevalta Fincupin mestarilta. Tai jos totta, niin jotain suurempaa poltetta menestymiseen ;).

Mikset usko?

On niitä, jotka iloitsevat toisesta sijasta ja sitten on Kimi Räikkönen. En meinannu omaa tekemistä ja projektia. Vaan voitonhimoa. Tietysti oma projekti on hieno nähdä tositoimissa ja siitäkin täytyy olla tyytyväinen.

Tulokset puhukoot puolestaan. Lightweight ei ole valitettavasti vain vierailulla, se on tullut jäädäkseen!
Ja se NÄLKÄ kasvaa, kun tekee asiat itse ja ottaa askeleen tuntemattomaan  ;)
Tämän teki aikoinaan arvostettu Tuunari ja jälki on legendaarista yhä tänäkin päivänä!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #52 : 27 Maaliskuu, 2014, 12:12:12 »
Huomaa, että alkaa tämäkin pöytäkone 2gigan muistilla olee vanhus, mutta tulipahan tehtyä,
eli uunituoretta Lightweight kisavideoo tubessa!

Link: https://www.youtube.com/watch?v=1TFjYxi0CqA&feature=youtu.be

Keitä ovat nämä mahtavat kannustus joukot !!! Yhtään ei kuppi kisoissa arvostella suorituksia 8)

no onnea voitosta täytyy kyl alkaa suunnitteleen sulle omaa 1.9" luokkaa missä voit noilla pikku pyörillä sitten ajaa, jatkuu se voittoputkikin sitten taattuna.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #53 : 27 Maaliskuu, 2014, 17:13:29 »
Etkö ole vielä oppinut tuntemaan Sakun menettelytapoja:

1. Jos auto ottaa voiton, se jätetään hyllylle huipula lopettaneena.
2. Jos tappio tulee, auto on myynnissä jo ennen kuin montulta on kotiuduttu.

Vain Hadesbear on ikuinen.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #54 : 27 Maaliskuu, 2014, 22:05:51 »
Huomaa, että alkaa tämäkin pöytäkone 2gigan muistilla olee vanhus, mutta tulipahan tehtyä,
eli uunituoretta Lightweight kisavideoo tubessa!

Link: https://www.youtube.com/watch?v=1TFjYxi0CqA&feature=youtu.be

Keitä ovat nämä mahtavat kannustus joukot !!! Yhtään ei kuppi kisoissa arvostella suorituksia 8)

no onnea voitosta täytyy kyl alkaa suunnitteleen sulle omaa 1.9" luokkaa missä voit noilla pikku pyörillä sitten ajaa, jatkuu se voittoputkikin sitten taattuna.

Loistavat spekuloinnit ja kannatukset kyllä videoilla, miks se hyyty 6 jakson alastulon onnistuessa?  ??? ;D
Kylläpäs siellä nyt kanssakilpaalijat oikein pelkää, yks kisa aiheuttaa jo näin isoa pelkoa, mut tokkopa toistamiseen samaa käy...
Eikänä tuo akseliväli eroa hadesistakaan kun 2cm, joten ei ole 1,9 nähnytkään ja stanufoffi, no siellä ei ole ollut kuin yksi voittaja.

Näkisin asian enemmänkin näin: "modified antaa rajojensa mukaan kehittää ja kehittyä, joskus järjettömältä kuulostava kokeilu kantaa hedelmää"
On hyvä, että modissa saa tehdä, sc on hyvä ettei saa, mutta on aikojen myötä pudottanut kisaajia sen takia, ettei saa kehittää. Modi ei koskaan
muutu samaan muottiin, jossa rajataan noita asioita noin paljon. Unlissakaan ei rajoja ole, mutta siellä kehitystä ei juuri ole, alkukantaisia...

Etkö ole vielä oppinut tuntemaan Sakun menettelytapoja:

1. Jos auto ottaa voiton, se jätetään hyllylle huipula lopettaneena.
2. Jos tappio tulee, auto on myynnissä jo ennen kuin montulta on kotiuduttu.

Vain Hadesbear on ikuinen.

Totta ja Tarua  ;)

Hadesbear on aina ikuinen ja päätösvalta siihen on järkkymätön. En silti ole nostanut Lightweight -perheen esikoista hyllyyn,
sillä tarinahan on vasta alkamassa. Auto sai maistaa makeaa jo uransa toisessa kisassa. Sitä ennen sille on naurettu ja monasti
todettu, ettei tuosta tule mitään. Lightweight on kuitenkin uusi aikakausi, uudet kujeet ja armottomuus.

Se, että LW II jää esikoisen taakse ei vielä "tapa" sitä ajosta. Nyt haetaan ultimaattisesti tietoa ja yritetään oppia tekemään
PARAS auto. Sitä varten on helpompi kokeilla eri asetuksia monella autolla, sillä runko on kuitenkin sama. Paljon on jo opittu,
mutta enemmän on vielä oppimatta. Matka on ollut jo nyt antoisa, kuten olen aiemminkin kirjoittanut, mutta tämä on vasta
kirjan kantta, sisältö on vasta tuloillaan  ;)

------------


Lightweight -perheen kolmikko!

LW I ei ole kokenut muutoksia Foff Cup avauskisan jälkeen. Tänään sain kuitenkin hankituksi KAKSI castlen tehokkaampaa mottia!
Nyt autossa on kiinni 5400kv kone, mutta ensiviikolla saan käsiini 6800kv motit, joten poweri kasvaa 1400kv:ta, joka on todella
tervetullut lisämauste! Lisäksi vireillä on vielä kaupat 8000kv koneista, joten jos se saadaan toteutumaan on todellista kehittymistä
luvassa! Toimivatpa tai eivät (vääntöä riittävästi?) olisi ne silti kokeiltu. Toimiessaan saan auton kulkemaan sitten aika mukavasti
(kokoonsa nähden) ja pääsee vihdoin haastamaan kärkeäkin nopeusjaksoilla, vielä siihen ei rahkeet riitä.

Kehitellään, kehitellään! Tässä on vielä 2,5vk ennen Foff Cupin tokaa kisaa, joten siihen mennessä ehtii vielä vaikka mitä koklaamaan!  8)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #55 : 29 Maaliskuu, 2014, 09:37:35 »
Slipperitön laatikko painaa 74g, joten etua 7,1g slipperilliseen nähden.
Spurria saa lisäksi kevennettyä ainakin 0,7g. Lisäksi spurrin mutteri muoviseksi,
kuten myös pienempi mutteri ja 4 ruuvia muutetaan alumiiniseksi, niin alle
70g loota on rakennettu.

+ moottoripukki NCD:ltä hiilikuitusena, niin lisää kevenee  ;)
+ spurrin liimaaminen "taustatukeen" poistaa 3 ruuvia kokonaan.
« Viimeksi muokattu: 29 Maaliskuu, 2014, 09:40:48 kirjoittanut Hadesbear »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #56 : 29 Maaliskuu, 2014, 20:47:13 »
Tulipas tänään säkylän montulla pikasesti kävästyä ja haettua taas hiotumpaa setuppia tähän.
Löyty myös uus ajopaikka kasojen päältä, jossa on kaikille luokille todella otollisia mestoja.

Videota ja kuvia on, laitan kun kerkeen. Huomenna vielä toinen testi ihan kunnon pystyillä
ja F22 renkailla. Tänään 3 akullista hyvää treeniä ja ihan pahimmalla säkylän juoksuhiekalla.
LW I toimi kuitenkin PELOTTAVAN hyvin, nousi pystyjä, jotka jätti arvotuksen: "hades ei tuosta nouse".

Huomenna vielä ajoa, pyrin ottamaan pystyvideoo ja ehkä kuvia, tää auto on tikissä!  8)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #57 : 30 Maaliskuu, 2014, 20:30:19 »

Tästä lähdettiin liikkeelle... eka treenijakso, jonka LWI suoritti kylmän viileästi ekalla kertaa melkein virheittä.
Pisteiksi jäi 340, kun takarengas kolautti vasemman maalimerkin, hyvä alku silti...


...ja noihin pystysuoriin lopetettiin testit! Tässä kokeiltiin lauantaina F20 renkailla ja tänään F22 renkailla
ja sama "hohto", nousee se "kärpänen" aika upeesti omaan makuun noitakin, ei uskois, mut vakuuttavaa jälkee!


LWI & LWII valmiina tosireeneihin!


Rengaspolitiikasta sen verran, että kuvassa LWI:ssä F20 renkaat menee LWIII ja taustalla näkyvät F22:t
tulee tähän LWI:n eli "Baby Roverssit".

5 akullista ajelin testiä ja hain luottoa sekä kokemusta autoon. Noiden aikana oli katon yksi aluruuvi+mutteri irronnut,
mutta muita ongelmia en ajojen aikana kokenut. Akut kesti hienosti ja mikään ei lämmennyt polttavaksi. Suorituskyky
näiden kahden päivän aikana on ollut jäätävää. Uskaltaisin varovasti jopa väittää, että tämä on paras modiauto, jolla
olen ajanut! Se toimii ja pääsee nyt todella oikeuksiinsa oikealla hiekalla + uskallan ajaa HANAA ja hyppiä tällä, kun se
"olematon" jousto pelaa ja auton balanssi on todella miellyttävässä muotissa. Lisäksi säkylän juoksuhiekassa sen keveys
näkyy: kun olet jäämässä kiinni, hieman kaasua ja LW nousee hiekan "pinnalle" (kiitos V Productions ja pullistumisefekti),
josta voi kevyesti kiihdyttää saman nopeuden mitä tasasella ja saa täten vauhtia ihan sikana. Jo tämä 5400kv tuntus
riittävän kevyesti, mutta ei se siihen jää...  ;)

Ensiviikolla saapuu sekä 6800kv koneita (2kpl), että 8000kv koneita (2kpl) + 1 micro sidukka nopari, joten noillahan
pääsee taas kehittää autoa. Ei ole aikaa rentoutua, nyt on kehityttävä, jotta saadaan se haviteltu asema, josta
voidaan haastaa kärkeä. Foff Cup GP1 oli vastustajien osalta heikkoa, mutta osin omaa säkää. Tämä toinen kisa
tulee antamaan tarkemman faktan voimasuhteista, eikä LWI aio olla yhtään kauden avausta heikompi!  ;)

Videoita on testeistä ja teen jotain clippii ennen tokaa kisaa!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #58 : 31 Maaliskuu, 2014, 20:56:09 »

Tänään saapu pari 6800kv harjatonta UUTTA castlemosaa, kiitos Assoracing!
Tuolla saadaan sitten 1400kv:ta lisää poweria autoon!

TI/KE saapuu myös pari 8000kv konetta ja 1/18 castlen sidukka nopari, joten kehitystä tapahtuu.
Nyt alkuun mennään kokeilee miten 6800 toimii ja opitaan taas lisää. Säkylä osoitti, että jo 5400kv
on vauhdikas, joten nämä ovat lisätehoja, jos onnistuvat.

Kehitellää!

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #59 : 03 Huhtikuu, 2014, 20:39:41 »
Piti jo aiemmin laittaa vertauskuva, mutta tästä kuvasta näkee LWI ja Darra Cudan kokoeron  ;D
JA KYLLÄ! Nämä ovat todellakin samassa luokassa!


LWI WB=29, kun Darra about 37 ja koko olemuksessa on kokoeroa mittavasti!

8000kv koneetkin saapu ja toimii. Mukana tulleessa noparissa joku häikkä, joten selvitellään.
Noita 8000kv koneita en tosin vielä testaa, ensin tuo 6800kv. Pieniä kehityksiä tämän auton
osalta, koska paketti on muuten ihan hyvin kasassa.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN