Kirjoittaja Aihe: Tiikeri  (Luettu 28101 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Tiikeri
« : 15 Tammikuu, 2012, 19:44:07 »




Auto inffo
Runko..........................................TD foffi spesiaali ---> Plastix Evoluzion ---> possu ---> Sudu One FL
Akselit..........................................Axial wraith
Voimansiirto...................................Ax-10 vakio ---> alumiini kuoret
Jousitus........................................Traxxas big bore ---> axial scx
Nopeudensäädin.............................Mamba max
Moottori........................................Castle Creations 5700kv
Radiot...........................................Spektrum DX4S + SR300
Servo............................................ Savöx SC-0251mg 16kg
Bec............................................... CC bec
Ajoakku.........................................S3 lipo
Renkaat.........................................TD sarjasta jotkut keliin sopivat
Foamit...........................................Jotku patjan sisälmykset
Kori...............................................pikku pikuppi
WheelBase......................................34cm

« Viimeksi muokattu: 05 Maaliskuu, 2015, 19:00:02 kirjoittanut Skeidarutto »
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Kepardi
« Vastaus #1 : 15 Tammikuu, 2012, 19:46:37 »


Tästä se lähtee toisen auton rakennus samanlainen hyväksi havaittu runko kun mäntäpäässä ja wraitin akselit katellaan mitä tästä syntyy toden näkösesti jäykkä akselinen modi auto  ;)
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kepardi
« Vastaus #2 : 15 Tammikuu, 2012, 20:10:10 »
Oho!

Varsin mielenkiintoista! Kilpaileva talli kehittää siellä wraithin akseleista pahaa vastustajaa Hadesbearille.
Luvassa siis tiukkaa vääntöä jäykkienmestaruudesta  ;) Noissa kiehtoo itseä se, että ei tarvis leventimiä,
eli varmasti akselit vakaammat mitä axun vakiot + leventimet, sitä heilahdusta meinaan on.. Jännä kyllä
nähdä, kevään/kesän mättöjä odotellessa, hienoa että joku vielä pitää meikäläisen lisäksi jäykkää kovana!  ;D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Kepardi
« Vastaus #3 : 01 Maaliskuu, 2012, 17:06:33 »
Jos vähän pistäis kuvia kun ei jaksa enää ropata tänään. Nyt kun aurinko on alkanu lämmittämään daytona tiimin "tallia" ni pikkasen on tallin tuleva johtotähti edistynyt. Jousitus geometriaa on hiottu koko iltapäivä ja aika tyytyväinen olen tulokseen, iskarit vaihtunee viel jytkympiin jahka saan hankittua vähän pehmeempää jousta.



pikkasen on wraitti leveempi kun ax10 leventimillä mutta aika passelin olonen leveys innolla odotan kyllä miten noilla akseleilla etenee



Ihan ei kyllä kautta aloteta vielä ens viikolla, ainakaan tällä autolla mutta eiköhän kuukauden päästä olla ajo kunnossa.

Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Tiikeri
« Vastaus #4 : 04 Maaliskuu, 2012, 11:53:42 »
kepardilla on pilkut tähän tulikin raidat eli Tiikeri  :)





Harmittavasti loppu keltanen vähän kesken kyljistä hohtaa musta läpi mutta kyllä tällä silti kehtaa ajaa ensi kauden.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: Tiikeri
« Vastaus #5 : 04 Maaliskuu, 2012, 12:35:55 »
Jäätäviä vehkeitä.  8) Mikä toi koppa on?
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Tiikeri
« Vastaus #6 : 04 Maaliskuu, 2012, 12:48:08 »
koppahan on tommonen minin päälle tarkotettu pikuppi
http://www.rcmart.com/rc-mini-chassis-combo-cb0222-colt-m2318-body-chevy-pick-p-29537.html?cPath=438_874
kohtuu passelin kokonen eikä pahan hintanen.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Tiikeri
« Vastaus #7 : 18 Maaliskuu, 2012, 14:52:36 »
Rakentelu jatkuu

Päivä siinä meni ja paljon pahvimalleja kun koitti rakennella ylälinkeille tellinkiä




servollekkin tuli siinä tohinassa paikka etu-perä murikan viereen, kohtuu tyytyväinen olen kyl noihin ainakin sai ylälinkin päät eri tasolle ettei mahdollisesti torque tvistiä esiinny.

Iskaritkin on kokeeks paikallaan odottelee vähän löydempiä jousia noilla punasilla ei joustoa löydy yhtään.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

RcJann3

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 12
Re: Tiikeri
« Vastaus #8 : 19 Maaliskuu, 2012, 09:10:22 »
Komeita pelejä molemmat.Alkaa kutkuttaa rakentaa itsellekin modi-auto kun noita katselee.Unli-auto onkin jo rakenteilla/lähes valmis.Täytyy katsoa jos unli-projektin jälkeen alkais modi-projektin. Kanta-auto löytyiskin jo valmiiks kaapista,tosin ei jäykkäakselinen,mut jos nyt sillä alottas ens'hätään...

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: Tiikeri
« Vastaus #9 : 23 Maaliskuu, 2012, 11:52:36 »
Twistiin auttaa myös niinkin yksinkertainen asia, että käännät pohjalevyn toisinpäin - spurri kääntyy kohti taka-akselia. Toki muullakin painotuksella on väliä. Toi linkkien eri päin oleminen auttaa myös.

Mutta noin yleisesti - mitä itse olen huomannut, niin jouston puolesta panhard tai 3-link riittää autoon, joka on kokonaisvaltaisesti hyvä rinteessä. 4-linkin tarjoamaa parempaa geometriaa ei tarvitse ja harvalla onkaan niin joustavaa autoa. Ahmiontissa on 4-link, koska se on muutettu crawlerista foffiin. Uudemmassa axialissa on 3-link ja jousitus toimii edellistä paremmin, vaikka joustovaraa 3-linkissä on enemmän.

Rakentavana vinkkinä ehdotan iskarien siirtämistä kiinnityspaikkojen ulkopuolelle, eli lähemmäs rengasta. Suosittelen edes kokeilemaan. Foffin kannalta huonompi se ei ainakaan missään nimessä ole kuin nyt.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Tiikeri
« Vastaus #10 : 28 Maaliskuu, 2012, 15:00:13 »


Ajo kunto saavutettu, josko viikonloppuna ottais kevään ekat ajot. Painopiste lienee sopiva kun pysyy renkaitten varassa kyljellään. Sopivan pehmeitä jousia ei tunnu noihin traxxasi  iskareihin löytyvän täytyy nyt ensin toki kokeilla miten noilla jämäkämmillä menee luulempa vaan että on liian kovat.

Ainiin ajokuntosen paino 2204g sekin tyydyttää.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Tiikeri
« Vastaus #11 : 22 Huhtikuu, 2012, 22:24:18 »
Vuoden ja auton ekat testit suorritettu, tiikeri ja possu keräsi hymyn poskille toimivuudellaan verrattuna viime kauden laitteisiin on etenemis kyky rinteessä parantunut huimasti, kaatuma tauti mikä vaivas vähän molempia viime kauden modeja on tiessään ja mikä parasta vehkeet kesti ensi testin moitteetta. Myös kojootti oli taas mukana testeissä etenemis kyky 2.2" renkailla ei ole kyllä mitään päätä huimaavaa vaikka laihdutuskuuri kojootillekkin on talven aikana tullut nykyinen kilpailu paino huitelee pikkasen sallitun yläpuolella.
Ensiviikon loppupuolella voisi mennä reenaamaan lisää ja koittaa napsia parempia promo kuvia tämän päiväisestä kuva saaliista ei oikeen tullut hyviä otoksia
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Tiikeri
« Vastaus #12 : 29 Huhtikuu, 2012, 15:11:16 »
Etu akselin c-pala petti ja väänti vetarinkin mennessään joutuu vähän tilaamaan alumiini päivityksia viel ennen kauden alkua.
Iskarit sain herkisteltyä sopivan pehmeeksi ja nyt alkaa auto menemään sinne minne kuski määrää eikä kaatuma taudista ole tietoakaan, ehtis vaan pikkasen reenailemaan enne kauden alkua ettei ihan kylmiltään tarvitsisi lähteä rinteeseen.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Tiikeri
« Vastaus #13 : 18 Toukokuu, 2012, 17:37:33 »
Odotukset on kovat Tiikerin suhteen auto menee rinteessä todella helposti, pikkasen tarvii varoa kaasu sormen kanssa ettei pääse keulimaan yli kun keula on sen verran kevyt, muuta kääntyvyydellä paikataan pikku keulimiset autohan kääntyy ympäri metrin sisällä. Mutta harjotellaa kauden aikana tällä ajamista, tyyliä on joutunut muuttamaan aika paljon sitten mouhijan aikojen.

Kaivoin oikeen TD-01 renkaat hyllystä pölyttymästä jämsään kun sen verran sateista keliä on viime päivät pidelly, jos vaikka puris paremmin rinteeseen.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Tiikeri
« Vastaus #14 : 20 Toukokuu, 2012, 13:47:26 »
Tiikerin kisa alkoi ihan mallikkaasti sarjaa autot 350 pistettä ekalla pätkällä. mutta siitä tuli vissiin kuljettajalle liian isot paineet taitoihin nähden kun alkoi virheitä syntymään enenevissä määrin loppua kohti.

Toki pari parannus kohdettakin tuli ilmi taka tukivarsiin tulee sentti lisää pituutta ja toi moottori vaihde laatikko combo vaihtaa meno suuntaa joka tässä autossa merkkaa vähän isompaa remonttia eli auto osiks huomenna, torque twisti on kyllä poissa mutta kiveä lentää rattaisiin sitä tahtia että menee spurri ja pinjoni
per kisa  :) aattelin että toi nopari kun on rattaiden edessä ni ei niin paljoa hiekka lentäis mutta olimpa väärässä. Samalla toki helpottuu toi rattaiden vaihto ja pysyyhän se etu tassu vielä paremmin tiessä kun moottori kiertää eri suuntaan.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Tiikeri
« Vastaus #15 : 20 Toukokuu, 2012, 17:50:58 »
Ei se meno huonolta näyttänyt!

Voimansiirto toistepäin antaa sopivassa suhteessa painoa eteen ja lopettaa spurrien kulumisen, suojaus aika hyvä!
Akseliväli on myös sellanen, joka on niin ja näin, oma 31,75cm oli kohtalokas myös .vs. wraith 35cm. Se on toki
hakemista, että mikä itselle sopii..

+ jämsän kovempi hiekka oli omalle autolle "katastrofi" .vs. pehmeä hiekka, mutta onneksi kaudella on noita phemuksiakin,
ellei vesisade koveta.

Kyllä se siitä, hyvää ajoa kuitenkin, pikku hiljaa auto tutuksi. Autoa voi muuttaa vaikka kuinka, mutta toisaalta voi myös
totuttaa kuskia autoon ja sen ongelmiin, kun ongelmat tietää  - voi ne voittaa, ajoa, ajoa ja sitä kautta sijoja, kyl se siitä!  8)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Tiikeri
« Vastaus #16 : 21 Toukokuu, 2012, 23:09:50 »
Ensin säädetään auto kuntoon sitten opetellaan ajamaan sillä, eli tiikeri räjähti tänään atomeiks siinä tuli mielee että maalaampa rungon samalla



Massikan punasta löyty hyllystä että semmonen siitä sitten tuli  :)

Nyt illalla kasailin jo akselit kasaan ja kiinnittelin uuden pohjalevyn kiinni, huomiseks iltapuhteeks jäis sitten toi nelilinkki tellinkien teko tolleen toisin päin käännettyihin akseleihin.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Tiikeri
« Vastaus #17 : 22 Toukokuu, 2012, 21:00:29 »


Kasassahan se jo onkin ja eka koeajokin moottori toisinpäin on tehty. Taka tukivarsia pidensin sentin ja nyt on akseliväli 31,5 cm vielä vois melkeen kokeilla sentin pidemmällä setillä, mut kokeillaan nyt yks reenikisa. Tällä mitalla hyvin tuntu menevän kyl hyvin, noilla muutoksilla ei paljoa tunnu keulivan nyt tosin oli aika loivaa reeni rinnettä. Pitäs varmaan kirjottaa noista varsistakin joku juttu mähän tosiaan käytän tota tokmannin 4 millin kierretankoa tukivartena jo toista kautta yksikään varsi ei ole vielä pettäny ni vois sanoa aika budjetti ratkaksuksi kun toi metrin pätkä tankoa maksaa kilohinnan mukaan rontti 30 senttiä ja se riittää yhteen autoon hyvin ;)
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Tiikeri
« Vastaus #18 : 22 Toukokuu, 2012, 21:59:10 »
Lupaavalta näyttää! + punanen runko näyttää hienolta  8)

31,5. Itsellä hades 31,75 mitoissa ja vähän kaipaa paikka-paikoin pituutta. Tosin se entinen 34 on jo liiaksi,
se ei ollut kiva (ainakaan isoilla renkailla). Mitkäs kiinnikkeet noissa budjetti tukivarsissa on, jotku traxxasin 4mm vai?
Jos itsekin pidentäis samalla tapaa autoa sen sentin. Joku 32-33cm vois olla aika hyvä, vaikka tottumisjuttujahan noi
ja renkaatki vaikuttas.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Tiikeri
« Vastaus #19 : 23 Toukokuu, 2012, 19:27:01 »
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !