Kirjoittaja Aihe: Hadesbear (Foff & Crawl, FOREVER)  (Luettu 119156 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Hadesbear (Foff & Crawl, FOREVER)
« Vastaus #500 : 30 Tammikuu, 2015, 19:01:28 »

Hadesbear otti tuntumaa kisarinteisiin niin V Productions Pnesh F18 renkailla kuin kuvassa olevalla Pnesh F24 Kissoilla.


F18 ja Paulin tekemät navat. 2 täyttä akkua ajettu ja navat pelaa hienosti!  ;)

Ensituntuma F18: todella kevyentuntuinen ajaa ja kääntö on SAIRAS! Potkua riitti ja oli todella yllättävää miten hyvin autot etenivät lumella.
Akullinen tuli paiskottua ja todettua, että auto toimii mukavasti ja sitä on todella hieno ajaa! F24 renkaat eli kissat heitin kokeilumielellä kiinni
ja hieman hallitumpaa mm. leveydensä vuoksi. Molemmat renkaat toimivat tuolla oikeinkin kivasti.

Pari aiempaa akkua jotka hommasin tuli huomattua myös selkeesti muista. Potkua irtos ihan sikana ja Hadesissakin enemmän kuin koskaan ennen
ja JO LUMELLA! Odotan innolla kevättä ja pääsiäisen testejä kangasalan sulalla hiekalla  ;) 3:lle muulle akulle vaan lisää ajoja alle, niin sykkivät.

Mitäs muuta.. Vielä tarkoitus ajaa 1-2 eri renkailla testit ja nimenomaan Hadesilla, jolla saa parhaan käsityksen renkaiden toiminnasta. Huomenna
ja sunnuntaina siis nopeat testit ja nyt loggerin kera. Pikku-Pastorissa on sama combo, joten haetaan vertailua tästä.

Kisapaino:
F18 = 1677g
F24 = 1728g

Hyvin mielin etiepäin!
« Viimeksi muokattu: 30 Tammikuu, 2015, 19:35:52 kirjoittanut Hadesbear »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Hadesbear (Foff & Crawl, FOREVER)
« Vastaus #501 : 31 Tammikuu, 2015, 19:11:35 »
Tuli tänään sisäänajettua uusimpia akkuja, jotta saa potkua esiin. Samalla koeajoin F11 ja F16 renkaita vertaukseni F18 ja F24 renkaisiin.

Kisapainot:

F11 = 1682g
F16 = 1809g
F18 = 1677g
F24 = 1728g

F11 omasi pullistumisefektinsä, joskin noparista ei vielä max-tehoja irti (nyt on säädetty). Iskin muovivanteille, en edes liimannut... Etenee hyvin,
mutta suureksi ihmetykseksi kaivaa eniten kaikista kokeilluista?  :o Eli kuten tosi pehmeellä, joutuu antaa tanaa, että etenee ja hallitseminen siten
hankalaa. Nopeudella taasen tosi nätisti pysyy lavassa. Vois vaikka liimata ne ja kokeilla uudelleen. Tosin, keula nyt 320mm levee eli liikaa, joten
loppuu vanteet kesken, kun toiset kivanlevyset F16:sta. Bedlockit ois, mutta toimisko enää samalla tavalla? Kaikella on vaikutuksena, sillä BL:ssä
on nihkeesti tilaa pullistua -versus- muovivanne, jossa jopa "ilmaa" ja saa vapaasti temmeltää foum tehoissa... kaikki vaikuttaa  ;)

F16 tarjosi taas tuttua (voi ajaa hiljempaa), mutta kiikki voi jäädä, jos kuvittelee lunta hiekaks  ;D Hallittavissa, mutta paino tuntuu. Tämäkin keulasta
leveä, pitäis laittaa F11 takavanteet eteen, niin ois 290-310mm väliä. Näitäkään ei liimattu, muttei käsin juuri saa kiepautettua, joten en vielä liimaakaa.

F18 on ajossa käsittämättömän kevyentuntunen. Ekana näillä ajoinkin ja auto tuntu höyheneltä! Etenee kiitettävästi, mutta nopeudella ei hallittavissa,
kun mennään luistossa komiasti  ;D Hiekallahan näiden toimivuus on jo nähty, mutta onko paras talvirengas, ei tiedä. Hallittavuus ei ole parhainta, mutta
pakka sekoaa, kun vaihtoehtoja on monia..

F24 tarjoaa hallittavuutta ja edentää suuren kantopinta-alansa vuoksi. Fiilikseltään ehkä paras rengas ajaa. Tässäkin muovivanteet ja keula liian leveä.
Kapeempi keula, niin voisi toimia, jos kokeilee?

On siinä hyviä renkaita kerrakseen, vaikea päätös tehtävänä... Muuten auto pelaa hienosti, kun vaan renkaat valikoituu. Loggerikin oli tänään kiinni,
mutta nopsun säädöt vielä tehtaalla.. nyt säädetty ja huomenna uus setti loggerilla tasasella haetaan pastorin arvoja.

Kyl kisaa jo odottaa! Eikä siksi, että on nyt muka itse reenannut, vaan siksi, että PORUKASSA SE ON MONINKERTASESTI HIENOMPAA  ;)
Paljon enemmän saa irti, kun näkee hyviä tyyppejä ajamassa ja onnistumassa, todeten, "täähän on lumella hauskaa". Sitä odotan.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Hadesbear (Foff & Crawl, FOREVER)
« Vastaus #502 : 01 Helmikuu, 2015, 16:52:53 »
Tuli tänään taas loggeroitua, joskaan kyöttiksessä ei, kun hiihtokisaa ja parkkiksia ei oltu aurattu.


Pikku-Pastori perjantaina. Perus 2.2 panthereilla ajettuna sekä tasasella, että rinteessä. Jo tasasella
huomasi järkyttävän potkun mitä autosta lähtee - hades samalla setillä ei tuollasta tehoa näyttänyt.
Ajotuntumana tasasella: väännön tuntee, mutta huippunopeuttakin on sikana.


Hadesbear lauantaina. Renkaina F11 ja F16. Ajoa sekä tasaisella, että lumirinteessä.


Hades sunnuntaina. Renkaana F18 ja ajo pelkästään tasasella lumitiellä, osin jäisellä.

Hades & Pikku-Pastori, identtiset:
-akut
-moottorit
-noparit
-vastarit

Mistä ero sitten johtuu Pikku-Pastorin ja Hadesbearin välillä?
- välitykset: hadesissa 87 spurri ja 19 pinjoni + diffeissä 36 ja 43 --- pastorissa spurri 81 ja pinjoni 20 + diffeissä 36 ja vakio 38.
- paino: hades loggerin kanssa testeissä 1725-1860g --- pastori 2100g loggerin kera

57A versus 95A, liki 30A eroa?

Pastori painaa enemmän, välitykset ainakin spurrin ja pinjonin osalta erilaiset, kenties lautastenkin - joten ratkaiseeko nuo jo leikin?
Samalla akulla, millä Pastori teki 95A ajoin tänään hadesilla. Toki en ajanut rinnettä, vaan tasasella osin liukurina. Oliskohan mitään
laskumenetelmää, jolla arvoituksen ratkaisisi? Heitänkö 200g painoa hadesiin, ajan rinteessä ja katon vaikuttiko?  ;D

Anyway, hadesissaki on jerkkua kivasti, mutta mielenkiinnosta olisi kiva selvittää miten asiat vaikuttaa.
« Viimeksi muokattu: 01 Helmikuu, 2015, 17:09:40 kirjoittanut Hadesbear »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Hadesbear (Foff & Crawl, FOREVER)
« Vastaus #503 : 01 Helmikuu, 2015, 17:07:43 »
No hempskutti!

Tarra etu-ja takalapaan ja pari kiekkaa pyörittelee renkaita, niin johas selvis.
Helppo sanoa, kun tekee saman operaation hadesiin ja pastoriin.

Eli Pikku-Pastorissa on välitykset 36 ja vaki 38.
Hadesissa on välitykset 36 ja 43.

Eroa siis on niissäkin.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Hadesbear (Foff & Crawl, FOREVER)
« Vastaus #504 : 01 Helmikuu, 2015, 18:26:47 »
Ilmatestattuna!  ;)

Täyteenladatuilla akuilla:

Pastori 25,61A - Hades 21,81A.

Storageakuilla:

Pastori 40,05A - Hades 27,06A.

Isot on erot, etenkin storageakuilla (sama akku). Jatketaan mielenkiinnolla tutkimista!

Ps. mitenköhän vaikuttas eri renkailla koklaamine, tuliskohan isoja eroja/meniskö vaan akun kulunnan piikkiin? Hmm..
« Viimeksi muokattu: 01 Helmikuu, 2015, 18:53:40 kirjoittanut Hadesbear »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: Hadesbear (Foff & Crawl, FOREVER)
« Vastaus #505 : 03 Helmikuu, 2015, 02:57:55 »
Kyllä ne välitykset varmastikin sen suurimman eron tekee. Kokeile vaikka Hadesiin samaa spurri-pinjoni-comboa, niin pääset jo lähemmäs Pikku-Pastorin lukemia. Ihan kiitettävä lukema modiautoon tuo 95,52A ja 644W. Eikö olekin mukava, että on kaksi aika erilaista autoa tallissa. Itse pidän siitä, että omat modini ovat todella erilaisia.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Hadesbear (Foff & Crawl, FOREVER)
« Vastaus #506 : 03 Helmikuu, 2015, 19:17:33 »
Kyllä ne välitykset varmastikin sen suurimman eron tekee. Kokeile vaikka Hadesiin samaa spurri-pinjoni-comboa, niin pääset jo lähemmäs Pikku-Pastorin lukemia. Ihan kiitettävä lukema modiautoon tuo 95,52A ja 644W. Eikö olekin mukava, että on kaksi aika erilaista autoa tallissa. Itse pidän siitä, että omat modini ovat todella erilaisia.

Jep, välitykset ne ratkaissee tuota eroa varmasti eniten.

Täytyy winter foffin jälkeen kokeilla spurrin ja pinjonin vaihtoa, siinä pitäs päästä jo aika likelle.

On tuo 95A piikkinä ihan kiitettävää ja vähän voi rajatakin, niin noparikin kestää sitten kesällä leikkiä (90A piikkikesto).
Kyllä sen tehon vaan tunsi heti, kun niin kivasti syöttää ja vääntää  :D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Hadesbear (Foff & Crawl, FOREVER)
« Vastaus #507 : 07 Helmikuu, 2015, 09:36:07 »
Hadesbear on valmiina uransa kuudenteen The Winter Foffiin!

Auto tuntuu hyvältä ja rengasvalinta on pidemmän tavoitteen valinta. Tähän kisaan ei välttämättä paras,
mutta jahka päästään hiekalle, niin suorituskykyyn on odotettavissa lisäpointta. Jotain vastareaktiota on
kuitenkin tehty ja päätetty tehdä tähän kisaan kumoamaan puutteet.

Paulin tekemät navat ovat nyt myös jokaisessa renkaassa TOSITESTISSÄ.

Tavoite on kääntää TWF:n hadesin tulossuunta parempaan, muuta ei pyydetä, PAITSI:
Hauskaa ajanviettoa isossa porukassa monen erilaisen auton kanssa, onnistumisia kaikille ja tiukkaa kisaa  :)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Hadesbear (Foff & Crawl, FOREVER)
« Vastaus #508 : 07 Helmikuu, 2015, 20:45:17 »
Huh huh mikä päivä! Ei pelkästään kisa, vaan kokonaisuus, paljon saatu aikaan ja fiilis hyvä!  ;)
Kuvista ISO KIITOS, Zarizi Tech & Arttu!


The Winter Foff VII ja vähän kynpin jälkeen ollaan jo ratoja väsäämässä! Mahtavia ratoja koko päivän, nautinto ajaa, kiitos ratamestareille!


Toimintaa ratamestarina (rata 2) ja tamppaus on tärkeetä. Kisassa sitten kisataan ja tuomaroidaan, kuvauksen ja mainostaulujen siirron ohella  :D


Ihan perhanan hieno määrä kisaajia, mahtavia ratoja, rekvisiittaa, tää päivä jäi mieleen, kiitos hyvän poppoon!




2 jaksolle lähtemässä ja siitä heti perustuntumalla liikkeelle sekä maaliporttia havittelemaan...


3 jaksolla ei taito riittänyt vuoriston päälle, joten Hades esitteli crawljoustojaan...

Kisa sujui hyvin. Lähtökohtainen tavoite eli 4-sijasta parantaminen toteutettiin. Kahtena viime vuotena on 4-sija tullut, mutta vihdoin suunta on käännetty!
Auto toimii todella hyvin ja kääntö on sairas! Odotan innokkaasti jo oikealle hiekalle pääsemistä, sillä nyt Sudu-runkoa on fiksattu oikeesti foffiin sopivammaksi
ja se tunne, kun ollaan päästy jo vähän "jyvälle", se on hyvä. Tottakai hiekalla sitten pitoa pirusti enemmän, mutta suunta on silti oikea!

Nopeusjakson aloitus ja jaettu pohja-aika Darra Cudan kanssa, se on hyvä lähtökohta foffikauteen 2015! Muutoin jaksoilta varmoja suorituksia, ei loistavia
ja lisäksi 3 jaksolla taito ei vaan riittänyt päästä lipalle, myönnän sen. Autoon sain heti hyvän tuntuman ja en tiedä valehtelenko, jos sanon, että näin hyvältä
ei Hadesilla ole koskaan tuntunut ajaa, voitettiinhan sillä SM-sarja 2013.. mutta silti, tunne on satumainen!

Jaettu 2-sija tasapistein Toxoplasma Condiin kanssa 1510p. Voittajalla 1540p. Zarizi vaan pokas 2 jaksopinnaa, minä yhden, joten ZT kakkonen ja minä kolmas.
Silti ei harmita, koska viime kausi oli väkinäistä pakkopullaa himmein virityksin. Nyt asenne on oikea, suunta oikea ja foffissa AJOJANO kova! Tästä on ehdottomasti
positiivinen fiilis jatkaa, joten huhtikuussa sitten seuraavaksi foffia, hiekalla!

PAULIN navat oli kisassa asennettuna ja hienosti toimi. Eka kisa ajettu niillä niin täytetyllä mallilla, kuin ns. ohuemmalla, toimii.



Autot purettu liki sähköistä ja kuivatellaan. On heitetty hieman suoja-aineita, ettei ruoste tule kylään.


Foffisähköjen purku ja kuvina talteen "the setup", niin muistaa huhtikuussa koota oikein  ;D

Hieman taukoa, pizzaa, mäkihyppyä, olut ja akkujen storageen latausta, kunnes iski fiifis..  ;)


Crawlinki osat pöydälle levitettynä. Varsin kiva mekata, kun puhdas auto! Joten... auto nippuun tietty! Kisapaino 1643g.


Sijoittelut ja virittelyt näkyypi tästä hyvin. Vielä toki tehtävää ennen bunkkeria, mutta on se jo lajiin laitettuna  ;)

On se hyvä tuo lajistamuunnos näin heti alkukauteen harjoitella, niin osaa sen sitten on pe iltana keljonkankaalla 26.6

Kiitos kisatovereille; teidän kanssa oli mahtava kisailla ja puida asioita!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Hadesbear (Foff & Crawl, FOREVER)
« Vastaus #509 : 09 Helmikuu, 2015, 14:17:09 »
Hadesbearin kauden 2015 kisakalenteri lajikaavalla:

1# Crawl
2# Foff
3# Crawl
4# Crawl
5# Foff
6# Crawl
7# Foff
8# Crawl LA: kuopio
9# Foff SU: suonenjoki
10# Crawl
11# Crawl
12# Crawl PE: keljonkangas
13# Foff LA: laukaa
14# Crawl
15# Crawl
16# Crawl
17# Foff
18# Foff
19# Crawl
20# Foff
21# Crawl
22# Crawl
23# Crawl
24# Foff
25# Crawl
26# Foff
27# Crawl
28# Crawl
29# Crawl

Alkukaudesta enempi noita vaihteluita, mutta keskikausi ja loppu taas parikin kisaa samaa lajia.
Hohdoikkaimmat speciaalivaihdot on kuopio+suonenjoki vkloppu, mutta siinä saakin hotskassa mekata auton crawlingista foffii.
Kunnon meininki on sitten perjantai-illan crawlkisa keljonkankaalla, iltamekkaus lajivaihto foffiin ja la aamuna laukaalla foffia  ;D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Hadesbear (Foff & Crawl, FOREVER)
« Vastaus #510 : 14 Helmikuu, 2015, 17:16:44 »
Stubby koeponkastu sisällä ja sykkiihän se erilailla kuin holmesin 40$ 27T...


Kävästiin pelisalmella ulkoilemassa. Sen verran liposaa, ettei "potkut" näkyny, mutta pari testattua asiaan selvitettiin.

Iskareitten huolto: jousien vaihto, uutta litkua sisään. Korinkiinnitys fiksaukseen takaa ja vimpat herkistykset pirssiin.
Sitten alkaa olla valmista lahden bunkkeriin. Tsekkasin tänään 2012 bunkkerin jakson hadesista ja voe luoja mitä pätkintää.
Kyllä sai taas nauraa ittensä kipeeks. Kestihän se leikki yhden jakson verran, jos viikon päästä vähän paremmin?



Hadesbear Career videosarja on pyyhältänyt ensimmäisen satasen videorajan ylitse.
Videoita on nyt julkaistuna 105 ja löytyvät parhaiten täältä: Hadesbear Career Videosarja tai Youtuben kanavalta



Koska tänään on ystävänpäivä, olkoot se sitten rc-ystävänpäiväkin. Mukava harrastaa hienoa pikkuautoilua, kun ympärillä
on niin monta hauskaa/hyvää/taitavaa kuskia. Kiitos, että olette kestäneet minua tähän asti ja toivottavasti kestätte jatkossakin.
Ei tämä olisi likimainkaan samaa, jos yksin koittaisi pimeässä huoneessa ajella ja puhua autoilleen Onkin ollut kiva tuntea monet
teistä ja jatketaan samaan malliin, kohti uusia kultaisia ananaksia!

Tämän kunniaksi pala HISTORIAA. Hadesbearin ekat ajot IKINÄ with nooberg! Joksenkin koomista katsottavaa, kun syksy 2009 ja
crawling vasta aluillaan (sen huomaa). Anyway, kultaisia hetkiä ja tuosta se kaikki hadesin kohdalla lähti. Sittemmin laajennettu
kahden lajin ajokiesiksi. Polulle on osunut hyviä ja huonoja hetkiä, mutta yhdessä ne muodostavat jotain ainutlaatuista.

Hadesbear Special #2 - "Hadesbear First Steps [EVER] With Nooberg"
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Hadesbear (Foff & Crawl, FOREVER)
« Vastaus #511 : 15 Helmikuu, 2015, 17:36:07 »
Kerta tähän nyt hankittiin se kevyt stubby, niin nyt huollettiin auto vielä ajatuksen kanssa ja mietittiin samalla muutama hassu juttu, jotka sitten tuottikin tuloksia  ;)
Ideahan lähti, kun poroa mekkailin ja tuli mieleen kokeilla vähän rengasrumbaa.. Proossa ollut pehmeemmät seokset versus hades, joten vaihto päiksee ja vähä hienosteluja.
Samalla vaihtu autossa ruuvit aluruuveihin ja vähän taas kerättiin keveyspisteitä + iskarihuolto ja jousien vaihto yms pientä.


Hadesbear valmis bunkkerin haastavaan kilpailuun!


Jousitus on sama mitä viime kaudella, mutta auto tietysti keventynyt, kun muutamia asioita on tehty..


Kisapaino tällä erää.

Se olis nyt akkujen latausta vaille ready to race, joten olkoot tuo tommosena ja seuraavaks poro valmiiks  :)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Hadesbear (Foff & Crawl, FOREVER)
« Vastaus #512 : 16 Helmikuu, 2015, 20:14:41 »
GRAMMA pois!



 ;D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Hadesbear (Foff & Crawl, FOREVER)
« Vastaus #513 : 22 Helmikuu, 2015, 16:27:31 »
Olipahan hieno päivä bunkkerilla, vaikka päivä oli pitkä, niin oli se antoisakin monella tapaa!
Mukava nähdä porukkaa ja turista niitä näitä ja samalla pääsi kokeilemaan miten yyberkevennetty auto toimii.

Osa kuvista: Zarizi Tech, Softy & SlidSlide, KIITOS!




Bunkkerin elementit olivat mielestäni parhaat mitä koskaan olleet. Paljon erilaisia variaatioita ja vaikka luuli tekevänsä helpon radan,
niin kävikin toisin..  ;D Portaikossakin sai paljon aiempaa laajemmat mahkut, kun itse portaikkoa hyödynnettiin kivien kera.




1 jaksolta kuvakollaasia edennästä. Ensimmäistä kertaa 1528g kisapainolla ja uudella tehokkaammalla moottorilla + kevyemmillä renkailla.

Auton yleinen keventyminen tuntui heti ensimmäistä jaksoa ajaessa. Nyt kun kaivoin viime kauden (2014) vikan kisapainon, joka oli 1780g ja eilen bunkkerilla auto painoi 1528g,
niin onhan tuo -252g painohävikki aika iso. Auto tuntuu kevyeltä ajaa, kääntö on maaginen ja yleisbalanssi erinomainen. Renkaathan vaihdoin päikseen prooni kanssa eli tässä
on nyt liimavanteilla olevat roverit, jotka painavat napojen kera 90g/rengas  :D Ajettavuus on erilainen, joten hieman tarvii taas opetella, mutta ehdottomasti positiivisin mielin
pääsi bunkkerilta poistumaan. Parhaana suorituksena varmasti 4 jakso, joka ennen Kai Modosua -36 ja Kai veti samat, eli osu se iteltäkin nappiin.


Kisat sujuivat tällä kertaa Hadesilla bunkkerilla hyvin. Pari erinomaista jaksoa ja pari vähän heikompaa suoritusta, mutta itse tyytyväinen.


Hadesbearissa oli sekä edessä, että takana paulin ensimmäisen erän harmaat kapeat navat. Ilman ongelmia selvittiin kisapäivä, enkä edes muistanut,
että ne on kiinni (eli alitajuntakaan) ei tosiaan höllännyt ajamista, vaan happee annettii ja kaasusormi kävi pohjassakin!  ;)

Crawlingin osalta jäädään odottamaan maaliskuun lopussa ajettavaa RFOT's Crawl Cupin 3 kilpailua, joka ajetaan karhusuon kivikossa. Kuten bunkkeri,
niin myös kivikkoajo on ihan oma areenansa, kuten taas kalliokin. Täten, vaikka auto toimi unelmasti bunkkerilla ei se tarkoita sitä, että se toimisi ulkona
yhtä hyvin. Tämä oli kuitenkin hadesin historian paras bunkkerikisa, sillä aiemmista ei ole jäänyt varikkotytöillekään kerrottavaa. Itseasiassa jo ens torstaina
julkastaan hadesin suoritus 2012 bunkkerilta ja se, se ei ollut niinkään hyvä kisa  ;D

Eilen: "tuuli kuiskasi metsään ja näytti tien sen läpi"

Ps. video tulossa aikanaan..
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: Hadesbear (Foff & Crawl, FOREVER)
« Vastaus #514 : 22 Helmikuu, 2015, 16:59:43 »
Onnea! Fantastista ajoa varsinkin parilla viimeisellä pätkällä.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Hadesbear (Foff & Crawl, FOREVER)
« Vastaus #515 : 22 Helmikuu, 2015, 20:04:02 »
Onnea! Fantastista ajoa varsinkin parilla viimeisellä pätkällä.

Kiitos, auto pelaa kyllä unelmasti!  ;)



Akut latailin mielenkiinnosta, että mitä tuo uusi stubby syö hadesissa?
4 rataa ja jokaiselle oma akku (3S 45/90C 550mAh).

101/550
110/550
165/550
129/550

Vähästä on kulutus. 2 jaksoo ei maaliin, mutta 2 mentiin. Jos nyt sysää 2 maaliin ajettua vaikka kahdeksi kuluttavammaksi,
niin silti 165mAh meinaa sitä, että 2 jaksoa ajaa kyllä surutta, ellei tötöile  ;D Hyvää tietoa ja mielenkiintoista dataa seurata.
Silti, kun noita 550 akkuja on 9, niin hyvin todennäköistä, että jokainen jakso suoritetaan omalla akulla.

Ja mitäpä sitä enempää kuhnailemaan, tässä olis bunkkerin 3-rata ajettuna!
https://www.youtube.com/watch?v=CwwPJg_9hMU&feature=youtu.b
« Viimeksi muokattu: 22 Helmikuu, 2015, 20:06:17 kirjoittanut Hadesbear »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Hadesbear (Foff & Crawl, FOREVER)
« Vastaus #516 : 05 Maaliskuu, 2015, 20:51:19 »
Tässä on tapahtunut kaikenlaista ja ideoitu vaikka mitä, joten otetaan pieni kiri...


Foffipuolella rengasasiat on OK, mutta silti pitää yrittää parantaa. Entiset fyyherit slikseiks ja V Productions Pnesh F11 laparenkaat kokee muodonmuutoksen!

Foffirenkaat ovat yhä tuossa tilassa, ei ole kiirusta niiden tekemisessä, kun alla on jo F18, jotka ovat "satumaiset", mutta eiköhän nuo editoida uuteen uskoon
tämän vuoden puolella tai sitten odotan, että ne kypsyy ajanmyötä, kuten hyvä viini Pantherin lapoja on nyt runsaasti ja ideana on tehdä 8-lapainen rengas,
vaikka lapoja riittäs tehdä vaikka 16-lapaset...


Omat kiesit Hadesbear & Charon + Lajiesittelyauto testingissä! 2 rata antoi riittävästi..... haastetta...  ;D


Testipäivä! Hypätään toiseen lajiin ja aletaan hakemaan kivikkosetuppia hadesiin!


Pakolliset "näyttelyt". Muutoksia ei ole tullut, vaan samalla mennään, kuten bunkkerilla mentiin.

Säkylän karhusuon kivikossa ei skinny 2.2s autossa ole (paras mahdollinen) valinta. Kyllä iso mies taas lähti miettien, kun ei se auto pelaakaan...
Onneksi joskus oppii ottamaan asiat huumorilla ja panostaa auton kyvyt omaan tarpeeseen eli kallioille. Kivikossa skinnyillä ajaminen shaftyssä on
todella, todella tarkkaa... Kovinkaan hyvää fiilistä ei testeistä jäänyt, mutta osaapahan asennoitua itse kisaan sitten asiallisemmin, ku känkkäränkkänä


Säkylästä kangasalle kurvatessa poikettiin nokian ajopaikalla (porintien varsi) ja kokeiltiin se macmanin specialkohta. Hades nousti tokalla yrityksellä  ;)

Akullinen tuli ajettua safarimuotoista ajoa nokialla. Kummasti tuntu mukavammalta alustalta ajaa ja autokin pelas paremmin, vaikka yyberkäännössä nostaakin
tassua. Anyway, piristi mieltä ja todisti sen minne se on tehty, -> kalliolle, EI kivikkoon.


Anyway, jollain tapaa koitetaan olla säkylän kivikossa edes 8-sijalla, joten Paulilta kaposinta napaa EVER. Nyt auton leveys on optimoitu!

Tuommosia siis tähän hätään. Nyt ei ole tiedossa ajoja, tosin viikon päästä vkloppuna ehkä nokialla, jos kelit paranee. Auto on ehjä ja odottaa rankomista ja
samalla uusien yyber kapeiden napojen sisäänajoa!
« Viimeksi muokattu: 05 Maaliskuu, 2015, 20:55:10 kirjoittanut Hadesbear »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Hadesbear (Foff & Crawl, FOREVER)
« Vastaus #517 : 31 Maaliskuu, 2015, 20:50:29 »

Sponssattu mainos.


Terveppä terve!

Niin se on aika mätötä säkylän karhusuolla. Etenkin 2.2s luokan osalta omat odotukset kuihtu kuin kaunis kukkanen.
Skinny Rovereilla ajo tossa kivikko-kolokossa on yhtä tuonelaa, joten fiilis kuihtui. No, sattumalta tuli bossit ja se osottautu
aika pelastajaksi tämän tarinan osalta. Bossit, vanhat tutut (saksa 2013) ja samalla keulan iskarien jouset vaihtu pidempiin
hopeisiin. Aiemmat kun harrasti liiaks makaamista...  ;D Nykyset nousee uudelleen ja uudelleen, aina valmiina.. toimintaan  ;)
Moottorina pakin pohjalla 2-3v ollut merkitön 45/55t moottori, joka safarilla kummiski toimi. Painaa toki kuin synti, mutta ei
muuta moottoria nyt ole, joten tuolla piti taistella.


Karhusuon kisa oli ensimmäinen kerta näillä renkailla, aiemmin en saanut autoa oikeaan leveyteen ja testiin.


Tuosta alakivelle ja 90 asteen käännös 5 portille. Hades oli ainoa, joka kääntyi ilman pakittamista  ;) Kisa sujui lopulta niinkin hyvin, että 2-sija napsahti tilille.


Tosiaan aiemmin en päässyt bosseja kokeilemaan, sillä auton leveyden säätämiseen ei ollut palasia. No, yhteydenotto alan ammattimieheen eli Pauliin ja
johan alkoi tapahtua! Tilasin astetta levemmän aihion + spacereita 5mm ja 10mm. Tässä kisassa eturenkaissa oli punainen napa (VP 300-sarjalainen) ja
takana tosi levee napa + 10mm spaceri. Näillä sain auton leveyden 265mm tienoolle. Ja kyllä, navat kesti koko kisan kauniisti!

Kisa sujui 2 jakson 9 portin läpäsemättömyyttä +20p ja 4 jakson etukartaanin irtoomista +10 nähden hyvin. 2 jakso kohta ei vaan luonannu itseltä, väärä linja,
josta sain kuulla ainakin kuudelta kuskilta erikseen  ;D 4 jaksolla etukartaani löysty, korjauskybä, mutta onneksi ehdin maaliin. Eipä se 10p olisi tilannetta muuttanut,
vaikka sen olisin säästänyt, niin eteen on matkaa ja taaksekin jonkin verran, joten sinänsä omassa välissä.

Anyway, jäi kyllä todella mukava fiilis crawlingista, vaikka alunperin oltiin 1 jakson jälkeen menossa jo montulle. No, tästä jatketaan ja kehitellään. Seuraavaksi nokian
kivilaakso, joka on hieman erilainen paikka. Samoilla setupeilla siellä ja sen jälkeen osaa sanoa onko joustot sun muut hyvät. Mieli on kuitenkin leppoisa.


Sunnuntai aamuna alettiin pajottaa autoo toiseen lajiin. Navat jälleen Paulilta eli 400-sarjalainen ja keulassa 200-sarjalainen.


Ekaa kertaa kunnon hiekalla ja tulipas taas mahtava fiilis! Hieman säädettävää, jotta jousitus pelaa maltillisemmin, mutta muut osa-alueet on 5/5!

Ei paukkunut foffissakaan navat, joten hyvin kestävät. Edelleen niillä jatketaan, koska luottoa on ja ovat osoittautuneet todellakin toimiviksi. Spaceritkin asettu
norminapojen kanssa asiallisesti ja kisassa siis jo koeajettu  ;D Tulos = hyvä!

Nyt vajaan 2vk päästä foffikauden avaus ja sinne säädetään tätä kahden lajin konkaria kisakuntoon. Lähtökohta on hyvä ja nyt onkin enempi hienosäätöä ja
ajoja, jolla saadaan "vanha" kunnon paketti kasaan ja kaasusormi todentaan. DS:n akut potkii pyhästi, on hitsinmoinen potku, sai rajata heti  :D Ei siis isoja juttuja,
mutta täydellisyys rakentuukin ajanmyötä pienistä palasista, joita hiottuna löydetään liki täydellisyys. Tästä jatketaan!

Ps. karhusuon videoo tulee sit ajallaan hadesbear careerissa  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Hadesbear (Foff & Crawl, FOREVER)
« Vastaus #518 : 03 Huhtikuu, 2015, 22:17:28 »
Ei ole aikaa levätä laakereilla, vaan on tehtävä, edistyttävä ja opittava uuden rungon toimivuutta!


Sudu One FL runko ja jousto jäykennykseen. Samalla uutta renkulaa tekoon... 10mm hammerirengasta korkeampi, lapoineen 134mm.


V Productions Pnesh F25 "Explosive Silicon"  ;) Vanteet: tuumaset Tomyn tekemät hiilariLIIMAvanteet.


Kaikki kulmat siniseksi ja kumijäykkäriä kehiin!


Max-jousto, toisella puolella kolmasosan vähemmän, lienee tässä vielä liikaa, mut hifistellään sit montulla lisäpaloilla...

Tuosta edetään ja sunnuntaina foffitoimissa joko pohjassa tai kangasalla.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: Hadesbear (Foff & Crawl, FOREVER)
« Vastaus #519 : 04 Huhtikuu, 2015, 02:12:19 »
Ihmettelen tota cougarien korkeutta, mutta kai se on uskottava. Toivottavasti omani jäisivät sinne 130mm tuntumiin, mieluusti vaikka vähän alle.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson