Radalta poistuminen
Radantekijä on velvollinen kertomaan radan mahdollisista ala-ja sivurajoista, ellei niitä ole määritelty niitä ei ole.
Auto on poistunut radalta, kun (KOKO) auto on linjan toisella puolella esim. viiva/merkkilinja ja alalinjatapauksessa,
kun kaikki pyörät ovat maassa. Jos auton yksikin pyörä pysyy rinteessä on auto edelleen radalla. Sivulinjaan osumisesta
tuli normaalisti (YKSI) -20vp merkki, jos sivulinja on tehty vaikkapa viidestä merkistä, on se silti yhtä ja samaa merkkiä,
kun linjaan on osunut on se kuollut osumisen jälkeen.
Bashailu suoritusten välissä
Suorituksen välissä/jälkeen ei saa ajaa jälkifiilisbashauksia tai angstoja. Mikäli tätä tapahtuu voidaan siitä sakottaa virhepistein.
Tämä on kilpailua, jossa ajetaan ratoja, ei mitään ihmeen sudittelushittiä. Kun rata on suoritettu ajetaan rauhassa alas ja sammutetaan
auto, jonka jälkeen autoa voi tarpeen vaatiessa korjata/säätää.
Kisarinteillä ajaminen
Kisarinteillä ajaminen on kiellettyä. Kilpailun alussa/ennen kilpailua järjestäjät määrittävät testirinnealueen, jossa autoja
saa vapaasti testata. Mikäli eksyy testaamaan kisarinteille voidaan siitä sakottaa virhepistein.
Kaluston paikka
Tulevaisuudessa merkitty alue (ratamerkein), jossa luokittain pidetään autoja kilpailuhetkellä. Jos ajetaan streettiä on alueella
streetit ja modit + muut voivat olla omien 1/1 autojen luona. Autoaan voi mennä säätämään tarpeen vaatiessa autolleen, mutta
autoja ei saa jättää hujan hajan minne sattuu. Tästä tehdään selvä alue, jonne kisaavat autot ajavat.
Vuoron alkuun ehtiminen
Kellomies tikittää kellollaan 3min, ellei auto ehdi vuorolleen ajaa se luokan viimeisenä, ellei se ole silloin heti valmis on kyseinen
jakso hylätty/ohitettu. Auto saa viimeisenä ajaessaan 80% pisteistään. Järjestäjien kohdalta asiaa pitää miettiä, että saa
heillekin asian toimimaan ja reiluksi.
Radalla olevat ylimääräiset esteet
Radalla ei saa olla kenenkään autoja, osia tai muutakaan sinne kuulumatonta. Kivet, kannot, kumpareet ym.. luonnolliset asiat,
jotka ovat luonnollisia ovat rataankuuluvia ja ellei ratamestari ole niitä rataa tehdessä poistanut, jäävät ne siihen.
Tuomarointi
Luokassa ajava ei voi tuomaroida kyseistä luokkaa, luokkaa tulee tuomaroida henkilö, joka on puolueeton luokan suhteen.
Päätuomari toimii aina, kun vain on/pääsee paikalle, päätuomarina toimii -foff-. Kun hän ei ole/pääse paikalle on tuomarina
esim. modified luokkaa ajattaessa joku ep, gp, street tai xl luokan kisaajista, joka ei aja modified luokkaa.
Pisteiden kuuleminen ja tiedoitus
Kuskilla on oikeus kuulla omat pisteensä suorituksensa jälkeen. Pyritään hankkimaan iso muutaman metrin kokoinen taulu,
johon saisi oikeen 1/1 lailla tulostaulun, jota voi katsella kisan edetessä ja katsoa pisteensä.
Väli-ja loppupisteet
Tarkistetaan kahteen kertaa 2 henkilöä, jotka myös kirjoittavat nimensä, jotta tiedetään ketkö ovat tarkistaneet.
Samalla nimenkirjoitus toimii tarkistuksen virallistamisena ja näin ollen tulokset ovat lopullisia, eikä niistä voi valittaa.
Protestoiminen
Ei mahdollista.