Aikataulut kaudella 2009Rc Foff Finland Cup kehittyy eteenpäin ja yksi kehityksen tukipilareista on aikataulujen järjestelmällisyys.
Tästä syystä rakensinkin pohjaa kisa-aikataululle, joka on nyt alustavalla mallillaan, odottaen kommenttia.
Pitkälti sellainen mikä toteutettavissa, aikaisin on aloitettava, ettei päivä veny liikaa.
1 Päiväisen kilpailun kulku:Oletetaan kisapaikan olevan esimerkiksi Kangasala, mitä lähempänä järjestäjiä sitä enemmän voidaan panostaa.
Ideaalinen tilanne on järjestäjien kannalta se, että lähdetään aikaisin aamusta kilpailupaikalla. Kilpailut tultaisiin
tulevalla kaudella järjestelmällisesti aloittamaan 10.00, jotta aikataulu saadaan pidettyä siedettävänä ja mahdollisena
myös armyyn palaamisen johdosta. Paras päivä siis alkukaudelle onkin lauantai kisapäivänä. Ohessa yhden päivän kisalle
suunniteltu aikataulutus, lähikisapaikassa.
07.00-08.00…….kisapaikalle saapuminen
08.00-09.00…….ratojen rakentaminen
09.00-09.50…….ratojen rakentaminen, ilmoittautumiset, autojen valmistaminen, katsastus, ym
10.00-11.30…….jaksot 1, 2, 3
11.30-12.30…….tauko, ruokailut, akkulataukset, jaksot nopeus + 5,6 kuntoon
12.30-14.00…….jaksot (nopeus), 5 - 6
14.00-15.00…….kilpailu päättyy, palkintojenjako ja loppusysteemit
Muutama sana aikataulusta:kilpailijoiden ei tarvitse olla paikalla kello 8.00, vaan riittää 9.30, jotta ehtii ilmoittautua. Toki kuten aiemmin nähty,
paikalle kannattaa tulla aiemmin, ehtii sitten tekemään säädöt sun muut. Ratojen tekoon on otettu paljon aikaa,
jotta saadaan onnistuneita jaksoja rakennettua, eikä kiireessä tarvi sutaista mitään. Jokaiselle luokalla on oma/omia
ratojen tekijöitä, joiden vastuulla on tehdä tietyn luokan jaksot valmiiksi. Idea on se, että kaikki radat on suunniteltu
ja suurinosa (merkkien puitteissa) valmiina, kun kilpailu alkaa. Kisatauolla 1h sitten merkitään loput valmiiksi suunnitellut
jaksot merkeillä. Kisan puolivälissä 3 jakson jälkeen on tunnin mittainen ruoka+muu tauko, sitten nopeus ja 2 viimeistä
jaksoa. Jaksoja on siis 6 tällä kaudella, jokaisessa Rc Foff Finland Cupin osakilpailussa, jotta tuloksia voidaan esimerkiksi
verrata kisakisoilta keskenään.
Huom. Aikataulu on alustava, tämän mukaan on tarkoitus ajaa kangasalan osakilpailu, eli kauden aloittava kisa. Sen
jälkeen ollaan viisaampia, miten hyvin aikataulu pitää ja korjataan sitä mukaa ajalliset virheet oikeaan suuntaan. Ihanne
on kuitenkin se, että aamusta aloitetaan ja päiväsaikaan vielä kotiin, ettei mene iltaan saakka.
2 Päiväisen kilpailun kulku:Kahden päivän kilpailuja harvemmin ajetaan, mutta Säkylän turnee tulee olemaan yksi näistä parhaimmista hetkistä.
Sinne suunnitellaan paljon ja se tulee olemaan paikka, jossa järjestäjät haluavat ja vaativat nähdä yli 30 autoa kisaamassa!
Säkylän 2pv:n turnee on ainutkertainen, rennolla aikataululla ja kaikenlaisella ohjelmalla.
Lauantai08.00-09.00…….kisapaikalle saapuminen
09.00-11.00…….ratojen rakentaminen
10.00-11.50…….autojen valmistelut, muut valmistelut, ilmoittautumiset, katsastus
12.00-14.00…….jaksot 1, 2, 3
14.00-15.00…….tauko, ruokailut, akkulataukset ja muut
15.00-17.00…….jaksot (nopeus), 5, 6
17.00-18.00…….kilpailu päättyy, palkintojenjako, loppusysteemit
18.00-20.00…….2pv ratojen suunnittelu ja rakentaminen
Sunnuntai08.00-09.00…….kisapaikalle saapuminen
09.00-10.00…….alkuvalmistelut
10.00-12.00…….jaksot 1, 2, 3
12.00-13.00…….tauko, ruokailut, akkulataukset ja muut
13.00-15.00…….jaksot (nopeus), 5, 6
15.00-17.00…….kilpailu päättyy, palkintojenjako, loppusysteemit
Tämäkin hyvin alustava, mutta järkevästi suunniteltu aikataulu.
Nämä kuitenkin ehtivät paranemaan ja tarkentumaan vielä ennen kisoja.
Ideoita, surutuksia, posituksia, korjattavaa, mietittävää, kertokaa!