Rc Formula OffRoad
September 21, 2017, 10:27:46 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Kisakalenteri 2017
 
   Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: [1] 2 3 ... 8
  Print  
Author Topic: Sand Eater  (Read 33314 times)
niko97
FOFF Competitor
*****
Posts: 123


View Profile
« on: July 09, 2012, 05:22:36 PM »

Nonii minunkin foffi ura alkoi rtr wraithin ostolla.
Auton nimeksi en keksinyt oikeen mitään järkevää niin päätin laittaa Sand Eater = Hiekan Syöjä, en tiedä onko kellään muulla ollu moista nimeä?

Ja lauantaina pääsin jo kokeilemaan mäkeen vakio wraithhia.

Tähän on jo tulossa 2.8" sand pawwit
Ja tälläisellä combolla lähetään liikkeelle http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11059__Brushless_Car_Power_System_4000Kv_100A.html
Konkari kertoi, että toi on hyvä.

Tänään aloittelin projektia.
Ajattelin sijoittaa akun konepellin alle niin ois aika vee mäinen aina ruuvvata 4 ruuvvia, että saa akun johon kiinni/irti. Niin päätin laittaa konepellin kori sokilla kiinni. 



Sitten etupuskuri oli hirveän ruma niin päätin pienentää sitä.



Logged
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #1 on: July 09, 2012, 07:52:29 PM »

Siitä se tämäkin foffi lähtee ja samaa nimeä ei ole muilla, joten Sand Eater on hyvä!  Smiley
Sand Pawit ovat parhaat tehdasvalmisteiset tähän autoon, itsekin niitä innolla odottaen.
Tekevät autosta myös scalemaisemman kokonaisuutena. Combossa on riittosta potku wreittii
ja kätevä tuo konepelti kun prikoilla aukee!

Kuumeisesti jo odotellaan renkaita, niin näkee lookin sitten  Wink
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
niko97
FOFF Competitor
*****
Posts: 123


View Profile
« Reply #2 on: July 10, 2012, 09:46:29 AM »

Tänään tuli hiekka tassut.

Logged
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #3 on: July 10, 2012, 10:04:08 AM »

Tulee näyttää hyvältä. Madalla vielä jousitusta vakiosta. Heitä spacereita sinne iskareihin rajottamaan joustoja. Ei noi foffarit tarvi oikein mitään joustoja.

Laiska, mutta kokeilunhalunen kun olen, niin tilasin level3rc:n droop-kitin.

E: Laiska siinä suhteessa, ettei huvittanut tehdä sopivia spacereita iskareihin. Kyseinen kit ei ratkaise sitä ongelmaa, että joustaa liikaa, mutta saa koko rungon matalammalle. En osaa sanoa toimivuudesta, koska en ole juurikaan ajanut vakiona. Todennäköisesti toi kit parantaa suorituskykyä.
« Last Edit: July 10, 2012, 10:13:56 AM by SlidSlide » Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
niko97
FOFF Competitor
*****
Posts: 123


View Profile
« Reply #4 on: July 10, 2012, 11:27:02 AM »

Ajatus oli jotenki vielä madaltaa, kun nyky maavara mitattuna keskeltä pohjalevyä 75mm.
Tuleeko tohon 15dollarin hintaa 4 palikkaa?

Paljon sulla on maavara nuilla palikoilla?
Logged
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #5 on: July 10, 2012, 11:35:50 AM »

Ajatus oli jotenki vielä madaltaa, kun nyky maavara mitattuna keskeltä pohjalevyä 75mm.
Tuleeko tohon 15dollarin hintaa 4 palikkaa?

Paljon sulla on maavara nuilla palikoilla?

Kaikki tarvittava tulee. En ole mitannut, mutta linkit ei ole kauhean montaa astetta vaakatasosta pohjalevyn kanssa. Ainoa ongelma on akselin osuminen runkoon.

Tarkoituksena tulevaisuudessa on muuttaa siten, että laitan iskareihin spacerit jotta runko ei ota kiinni akseliin. Sen jälkeen täytyy varmaan laittaa jäykemmät jouset. Jäykkä jousitus auttaa varsinkin pystyissä. Löysempi jousitus on eduksi nopeudella.

Jäykkä on todettu hyväks, mutta löysälläkin voi painaa, jos uskaltaa Roll Eyes.
Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #6 on: July 10, 2012, 03:50:50 PM »

Wendyetten maavara 80mm ja itse laittanut vaan lyhemmät jouset ja kiristyksiä, jousto on OK.
Itsekin ollut haaveena saada madallettua, mutta niin, että takalevyä ei joutuisi leikkelee.

Mitenkäs sand pawit istuu noilla vanteilla wraithiin, ottaako kääntö maximissa runkoon kiinni?
Mikä on tarkka leveys paweilla noilla vanteilla? Omaan vertailutietoa haen  Wink
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
niko97
FOFF Competitor
*****
Posts: 123


View Profile
« Reply #7 on: July 10, 2012, 07:16:22 PM »

En ole (vielä) alle laittanut auto ihan osissa  Roll Eyes
Yhtä rengasta mallasin vähän niin ei ota ainakaan tukivarteen eikä ohjausvarteen max käännössä.

Ainii joo eilen tilasin tämmösen combon tähän http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=22596
Voi olla aika nykivä lähtee pienillä kierroksilla liikkeelle  Sad

Mutta on sitä "jotakin" liipasimen takana  Grin
Logged
niko97
FOFF Competitor
*****
Posts: 123


View Profile
« Reply #8 on: July 17, 2012, 01:15:15 PM »

Tänään projekti eteni vähän eteenpäin, kun postilaatikosta löyty Amainhobbiessin paketti.

Paketissa oli alumiini ohjausvarsi ja alumiini kardaanit

Ohjausvarsi.


Taka kardaani meni suoraan paikoilleen, mutta etu kardaani koitui ongelmalliseksi, vaihdelaatikon puolen ulostuloon uusi kardaani meni paikoilleen, mutta kardaani otti kiinni spurrin ja pinjonin pölysuojaan.
Tässä kuva siitä nii tajuaa helpommin




Vaihtoehtoja on 2, joko ajan vanhalla muovi kardaanilla ja pölysuojan kera tai alumiinikardaanilla ilman pölysuojaa.

Onko muilla vinkkejä mitenkä muuten voisin tehdä Huh
« Last Edit: July 17, 2012, 01:18:30 PM by niko97 » Logged
Zarizi Tech
RFOT
*****
Posts: 3517


RFOT


View Profile
« Reply #9 on: July 17, 2012, 01:16:55 PM »

Vaihtoehtoja on 2, joko ajan vanhalla muovi kardaanilla ja pölysuojan kera tai alumiinikardaanilla ilman pölysuojaa.
Onko muilla vinkkejä mitenkä muuten voisin tehdä Huh

Jätä muovinen, ja vaihda vasta kun hajoaa.  Wink
Logged

Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCRCO
DravTech ~ Ottsix ~ RC4WD ~ Offipaita ~ Krawler Konceptz
niko97
FOFF Competitor
*****
Posts: 123


View Profile
« Reply #10 on: July 24, 2012, 08:35:18 PM »

Tänään sand eatteriin tuli sähköt



Sähköt koilvailtu kiinni ja autoon asennettu, mutta nopari ei ota komentoja vastaan, mutta noparin jäähdytin pyörii. On säädetty vaikka mitenkä, mutta ei ota mitään vastaan  Huh
« Last Edit: July 25, 2012, 09:50:09 PM by niko97 » Logged
niko97
FOFF Competitor
*****
Posts: 123


View Profile
« Reply #11 on: July 25, 2012, 02:48:22 PM »

JES sain sähköt toimimaan nyt nopari ottaa käskyt vastaan.
Ajamaan en vielä pääse, kun on liian pieni spurri niin pinjoni ei yllä spurriin, mutta uusi 87t on tulossa liguidilta.
Logged
Joona
FOFF Competitor
*****
Posts: 126



View Profile
« Reply #12 on: July 25, 2012, 04:25:47 PM »

Pistä se vakio 20 kiinni niin päästääs pärräämään... Tonillekin kerkee tulla jo sähköt niin wraitti kainaloon kanssa...  Wink
Logged

Team Suonenjoki
niko97
FOFF Competitor
*****
Posts: 123


View Profile
« Reply #13 on: July 25, 2012, 04:43:54 PM »

En vielä pistä, kun spurri voi hyvällä säkällä tulla perjantaiks.
Ois mulla 16t pinjoniki, mutta laitain 87/13 välit.
Logged
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #14 on: July 25, 2012, 06:17:03 PM »

Onko siihen joku erityinen syy, miks haluat noin lyhyen välityksen? Vääntöä ja vauhtia on molempia riittävästi vakio välityksillä.
Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
niko97
FOFF Competitor
*****
Posts: 123


View Profile
« Reply #15 on: July 25, 2012, 06:52:33 PM »

Toi mun moottori on 5200kv eli aika kiertävä niin vakio välitykset on aika pitkät niin (voi olla) aika huono lähtee pienillä kierroksilla parkista en tiedä...
Niinhän noi muutkin laittaa 87t spurrin ja pinjonin 13 ja 15t väliin.

Jos ei oo noin hyvä nii tehdään niinku konkarit sanoo   Roll Eyes
Logged
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #16 on: July 25, 2012, 07:41:15 PM »

Toi mun moottori on 5200kv eli aika kiertävä niin vakio välitykset on aika pitkät niin (voi olla) aika huono lähtee pienillä kierroksilla parkista en tiedä...
Niinhän noi muutkin laittaa 87t spurrin ja pinjonin 13 ja 15t väliin.

Jos ei oo noin hyvä nii tehdään niinku konkarit sanoo   Roll Eyes

Kun auto on kuitenkin aika kevyt ja lootan sisänen välitys ja akselien vakiovälitykset suhteellisen lyhyet, ei pinjonin pienentämisellä ole juurikaan muuta käytännön merkitystä kuin lämpöongelmien vähentäminen. Yhdessäkään modissani ei ole jäänyt väännöstä kiinni, vaikka moottorina on ollut 5700kv castlejakin ja painoa autolla n. 3kg.

Ihan hyvä se tulee olemaan tulevalla välityksellä. Ei ainakaan lämpöongelmista tarvi ressata samalla tavalla. Kunhan uteliaisuuttani kyselin.
Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
niko97
FOFF Competitor
*****
Posts: 123


View Profile
« Reply #17 on: July 26, 2012, 10:05:16 PM »

Nonni tämän projektin ensi piha testi suoritettiin tänään. Huomenna sit mäkeen.
Ensimmäisellä metrillä irtos taka kardaani, no toisella yrittämällä irtos sensori johto, kolmannella yrityksellä oli pakin kanssa ongelmia  Grin No neljäs yritys meni hyvin auto potki hyvin ja sora lensi  Cool

Vähän jotain kuvia, kun auto on kasassa,

Akku sijoittui loppujen lopuks tuohon.



Nopari on rumasti "väliaikaisesti" tuossa.



Paino, Omasta mielestä suuri   Undecided




Kaikki on nyt väliaikaisesti kasassa ja testissä toimiiko koko auto edes. Eli älkää välittäkö vaikka sähköt näyttää sotkuiselta ja nippusiteitä ei ole säästelty  Cheesy

Vaikka luulin ja muut pelotteli, että auto lähtisi melkein lentoon nuin hurjan isolla moottorilla, mutta piha testissä yllätyin ja vähän, että HÖH missä maximi tehot  Shocked   
Mutta hauska vehe toi on muuta ei voi sanoa.

Ps. Kommentoikaa ja kertokaa mielipiteitä
Logged
niemikko
FOFF Competitor
*****
Posts: 536



View Profile
« Reply #18 on: July 26, 2012, 10:50:48 PM »

moottorinkun vaihtaa 4000kv ja 3s akut nii kulkee.
kai tuollakin spurtteja ajaa 3s mut voi olla overkill ja lämmetä liikaa.

luulis kulkua 2s älläkin olevan kun välitys hyvä tiuhuus vaan tappaa äkkiä vauhdin.
Logged

Nothing´is faster than bullit watch out
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #19 on: July 26, 2012, 10:55:42 PM »

Vaikka luulin ja muut pelotteli, että auto lähtisi melkein lentoon nuin hurjan isolla moottorilla, mutta piha testissä yllätyin ja vähän, että HÖH missä maximi tehot  Shocked  

Tehon "tuntu" on myös välityksistä kiinni. Joku corri todennäkösesti onkin aivan eri luokkaa 3S akulla, tolla moottorilla ja suurehkolla pinjonilla. Esim. Eeron Spencer king (hyper sc10 pohjanen auto) on todella äkänen, vaikka moottorin kv-luku on 3000 luokkaa.

Edit:
Jos akku on 2S, niin vaihda 3S akku tilalle. Sillä saa mukavasti lisää potkua. Itse en ollenkaan tykännyt ajaa 2S:llä. Ei tarpeeks vauhtia edes vakio välityksillä.
« Last Edit: July 26, 2012, 10:58:43 PM by SlidSlide » Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
Pages: [1] 2 3 ... 8
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!