Author Topic: Distant Thunder  (Read 14300 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Posts: 552
Distant Thunder
« on: 07 July, 2012, 18:24:39 »



Mistä näitä Wraitteja oikeen tulee ???
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Posts: 2465
Re: Distant Thunder
« Reply #1 on: 07 July, 2012, 23:16:39 »
Epidemia leviää. Kohta TEHY pakottaa ottamaan Wraith-rokotteen >:(!
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Posts: 552
Re: Distant Thunder
« Reply #2 on: 08 July, 2012, 21:41:54 »
Huh kun tota ukkosta on ilmassa hiki valuen vääntäny tätä autoa tänään foffi kuosiin




Korista tipahteli ylimääräset putket pois ja katto kaartui takaa, akseliväli lyheni vanhan säännön sisään 330mm
ja iskareiksi tuli noi alkukaudella tiikerissä olleet summitin tolpat tässä ne saattas vaikka toimia kun jää tota painoa vähän enemmän.

Puntarilla vähän mallailin tota painoa ni jäänee sinne 2500g tuntumaan jos pitäs penkin ja sisustan tässäkin.
Tämä autohan tuli ostettua vähän niinkun possuun tulevien akseleiden takia mutta ajetaan nyt ainakin Pälkäneen kisa vuokra kuskien voimin ja eihän sitä koskaan tiedä vaikka pidempäänkin.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Posts: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Distant Thunder
« Reply #3 on: 08 July, 2012, 21:51:58 »
Hyvältähän tuo näyttää ja jälleen yksi erilainen kehikkoratkaisu, pointsit siitä!
Ehdottomasti tästä alat rakentamaan modified luokkaan pääautoa, tässä on tulevaisuus,
sano minun sanoneen  ;)

Jousto näyttää aika kivalta noin matalana ja noilla iskareilla. Oliko lyhennykseen jo tietty pointti vai?
Hytti sisällä ehdottomasti, saa scalepisteitä!  ;) Ja oma auto painaa sen 2560g maksotteineen kaikkineen.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Posts: 552
Re: Distant Thunder
« Reply #4 on: 09 July, 2012, 01:52:05 »
Niin tarkka silmäset varmaan jo huomas ettei kehikossa kyllä paljoa eroa darra cudaan ole ainoo että tämän on omassa tallissa tehty eikä havialalla.
Ja kyllä noi omat rugot säilyy tulevaisuudessa minä en tämmösillä kaupan autoilla ala ajamaan eihän tätä pysty ees huoltamaan nopeesti  ;)
Lyhennykseen ei sen ihmeempää pointia ollu kun että kai sitä tarvii olla vähän erillainen nuori ja Tiikerissä toi 330mm tuli todettua ihan riittävän pitkäks täytyyhän auton olla vähän erillainen kun vastustajilla, ja täytyhän tota lyhennystä koittaa käytännössä kun aikanaan kehu sen olevan teoriassa helppoa.


Hyvältähän tuo näyttää ja jälleen yksi erilainen kehikkoratkaisu, pointsit siitä!
Ehdottomasti tästä alat rakentamaan modified luokkaan pääautoa, tässä on tulevaisuus,
sano minun sanoneen  ;)

Jousto näyttää aika kivalta noin matalana ja noilla iskareilla. Oliko lyhennykseen jo tietty pointti vai?
Hytti sisällä ehdottomasti, saa scalepisteitä!  ;) Ja oma auto painaa sen 2560g maksotteineen kaikkineen.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Posts: 2465
Re: Distant Thunder
« Reply #5 on: 10 July, 2012, 11:45:32 »
Hyvältä näyttää.

Mitä noihin sääntöihin tulee, niin tätä kautta edeltävä WB-raja oli 340mm ja sitä nostettiin 350mm Wraithia ajatellen. Nyt Axialin kahen markan mittaajien tunaroinnin jälkeen raja nostettiin siten, että kaikki paketti-wraithit sallitaan.

Omavalmisteiset renkaat on valinta. Se on uskollisuuden tie. Itse koen tehneeni erittäin suorituskykyset renkaat, mutta saatan ylimääräsen fyffen tullen kallistua tehdasvalmisteisiin, koska ne on yksinkertasesti niin helvetin hienot ja scalemaiset.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Posts: 552
Re: Distant Thunder
« Reply #6 on: 10 July, 2012, 12:49:05 »
ja jos totta puhutaan ni just äskön lähti tähänkin 2.8" pawit eipä taida enään omateko renkailla paljoa pystyä vastustaan noita vastaan kun kohta jokasella pawit alla, antaa ainakin turhan paljon hyvää muille ja kilpailu on kumminkin aika tasasta jos meinaa kärjessä ajaa.

Ja tämmösetkin lähti ei tosin kuulu tänne osioon mutta isoja panttereita on taas kaupan hyllyllä http://www.rcplanet.com/Panther_Paddle_Tire_E_T_Maxx_Firm_2_p/paht110f.htm
löytyy myös tower hobbiesilta, kumminkin ens kaudella unlissa mukana ni täyty tilata
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Posts: 2465
Re: Distant Thunder
« Reply #7 on: 10 July, 2012, 13:20:41 »
ja jos totta puhutaan ni just äskön lähti tähänkin 2.8" pawit eipä taida enään omateko renkailla paljoa pystyä vastustaan noita vastaan kun kohta jokasella pawit alla, antaa ainakin turhan paljon hyvää muille ja kilpailu on kumminkin aika tasasta jos meinaa kärjessä ajaa.

Kyllä Führereillä pärjää. Samun kanssa ajettiin viikonloppuna aika hyviä suorituksia ja mulla debyyttikisa Wraithilla. Tekniikkamurheen jälkeen vähän motivaatio viidennen pätkän jälkeen lähti kisailuun ja loppukisa oli lähinnä "ajelua". Pasin tekemät Darracudan renkaat on Führereitä vastaavat.

On noi Sand pawit vaan niin pirun siistit, että täytyy varmaan DIY-renkaat laittaa odottamaan uutta erillisjoustettua.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Posts: 552
Re: Distant Thunder
« Reply #8 on: 10 July, 2012, 14:31:26 »
Intouduin tossa tekemään pari muutosta kun esittelitte uudistuksia autoissanne



Eli Iskarin yläpää on kiinni semmosessa zero ackerman palasessa tipahtaa kohtuu helposti sentin alusta tolla eikä maksa paljoa, pikkasen pitää toista pultin reikää soikistaa että menee mutta ei paljoa.

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1449_1864/products_id/204919/n/Axial-Zero-Ackerman-Steering-Plate-Set-2





Ja sitten värkkäsin tommosen flippi keulan kun akku tulee tonne pellin alle ni ei vaihdossa mene sitten hermo. Eli edestä nippusiteellä ja takaa tarralla, pöydällä kokeillen saattas vaikka toimia.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Posts: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Distant Thunder
« Reply #9 on: 10 July, 2012, 16:52:10 »
Kätevän näköinen konepelti ja etenkin akkuteline on tosi hyvässä paikassa!  :)
Millasella akulla/combolla olet ajatellut kurvailla?
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Posts: 552
Re: Distant Thunder
« Reply #10 on: 11 July, 2012, 10:44:46 »
Kätevän näköinen konepelti ja etenkin akkuteline on tosi hyvässä paikassa!  :)
Millasella akulla/combolla olet ajatellut kurvailla?

tossa on hyllyssä odottelemassa mamba max ja 5700 tai 4600 kone. ja 3s akku sopii tohon pellin alle nätisti. eiköhän näillä mennä
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Posts: 552
Re: Distant Thunder
« Reply #11 on: 11 July, 2012, 15:49:08 »
Tulipa noi sähkötkin laiteltua kiinni



Max apparin jalkoihin, vastari kuskin jalkoihin ja akku iskareitten väliin on kyllä pelottavan korkeella ja edessä toi akku tossa, täytyy sitten paikkaa muutella jos ei pysy lelut räpylässä.



Lainasin possusta renkaat alle kilpapaino noilla 2531g ja panttereilla oli vaan 2340g liekö hiekkaa jo renkaan sisällä kun noin painaa tai sitten noi on vaan painavat renkaat.

Leveys paweilla 32cm ja mahtuu kääntymään renkaat, pikkasen osuu äärikäännössä iskarin lautaseen.
Maavara paweilla 7cm
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Posts: 552
Re: Distant Thunder
« Reply #12 on: 22 July, 2012, 23:21:33 »
Kapeemmat pawit hyppäs tähän leveys nyt 30cm. samalla kävin ottamassa pihalla ensi savut tästä härvelistä kulkee kun pienieläin 5700kv flux koneella, suurempi yllätys oli tän auton tasapaino ei edes kaatuile kovin herkästi kun tuolla pihalla kävi sudittelemassa. Sunnuntaina sitten nähdään miten tää rinteessä menee.
Becciä tarvis varmaan viel alkaa kolvailemaan ettei pätkis täys käännöissä
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Posts: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Distant Thunder
« Reply #13 on: 23 July, 2012, 12:01:54 »
Onkos kapeemmissa paweissa kui ulkona hexikiinnike, kun sait "vaan" 300mm leveyteen renkaineen auton?
ja + mahtuuko vielä kääntymään osumatta linkkeihin/muualle? Tuo 300mm leveys ois aika passeli, säästäs tolppia  :)
Itsellä tarkalleen 317mm levynen ja hexikiinnike tuossakin jo aika reunassa, ei toki ihan reunalla vielä.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Posts: 552
Re: Distant Thunder
« Reply #14 on: 23 July, 2012, 22:56:07 »
juu eihän tuo ihan kivuttomasti käänny ääri asennossa mutta kyllähän kumi joustaa kumminkaan tolleen ääri asemmossa paljoa ajeta. mutta sunnuntaina näkee paremmin miten auto menee ja kuinka kääntyy ei toi minusta vielä liikaa linkkeihin hinkkaa pikkasen paksummat hexsin tonne eteen otin lainaan toisesta kulkimesta.

Onkos kapeemmissa paweissa kui ulkona hexikiinnike, kun sait "vaan" 300mm leveyteen renkaineen auton?
ja + mahtuuko vielä kääntymään osumatta linkkeihin/muualle? Tuo 300mm leveys ois aika passeli, säästäs tolppia  :)
Itsellä tarkalleen 317mm levynen ja hexikiinnike tuossakin jo aika reunassa, ei toki ihan reunalla vielä.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Posts: 552
Re: Distant Thunder
« Reply #15 on: 29 July, 2012, 20:25:35 »
Thunderin ensi esiintyminen rinteessä suorritettu ei se nyt ihan voittaja auto heti ollut mutta ei huonokaan. Heti ensimmäiselle kaasun vetäsyllä selvis että 5700 kone on tohon pikkasen liian tuju :D mutta eihän siitä tehosta haittaakaan ole jos se ei vaan tule heti kun kaasua hipasee no tiikeristä jäi yli toi 4600 kone joten eiköhän tuo hyppää tonne kapiinin alle pauhaamaan ja mahdollisesti vähän pienempi pinjoni perään ni eiköhän se meno siitä rauhotu. Jostain tarvis pehmeemmät iskarit löytää, mahdollisesti tommoset gmadet tai jotkut muut nyt oli pikkasen turhan jäykkä ja korkee.

Mutta kehitellään autoa lisää kyllähän tämä nähdään ainakin puulaaki ajoissa ja jos niemmaa kiinnostaa kahden viikon päästä ajaa finkapissa ni pistetään siinekkin ajokuntoon.

Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Posts: 3524
  • RFOT
Re: Distant Thunder
« Reply #16 on: 29 July, 2012, 20:59:40 »
tommoset gmadet

Jos tilaat Gmadet, niin voin tulla samaan tilaukseen  ;)
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Posts: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Distant Thunder
« Reply #17 on: 29 July, 2012, 21:30:25 »
Eihän se tämäkään wreitti yhtään hassummalta näyttänyt - ensiajoikseen. Jousitus hakee, mutta totuttelujuttu.
Jos iskareita meinaa vaihtaa, niin noi gmadet, 75mm on aika hyvät, eikä kaadu kallistuksissa  ;)

Tujummat tehot siinä kyl on, oma jäis kakkoseks hetimmiten, mutta sandeilla ihan pintakaasulla ajettavissa, kuten
mirakin on ajanut, kokemus puhuu sit. Hienosäätöilyä, sitä kun ei tiikerissä enää tarvi, niin jos tästä sit seuraava
"säädettävä" ajokki. PLUSSAT siitä, että sulla on hytti, ens mättöön kuski ja scalepisteitä ropisee  :)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Posts: 552
Re: Distant Thunder
« Reply #18 on: 30 July, 2012, 09:51:02 »
tommoset gmadet

Jos tilaat Gmadet, niin voin tulla samaan tilaukseen  ;)

Josko huomenna pistäis tulemaan jos on halukkaita muitakin ni pistäkää yv:tä
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Posts: 552
Re: Distant Thunder
« Reply #19 on: 09 August, 2012, 23:22:40 »
G madet saapu, tähän askartelin jo pumput kiinni eteen tuli 85 milliset ja taakse 75 milliset ja löysimmillä jousilla taidan napata auton mukaan finnkuppiin ja ajella jakson viimesenä vähän testiä jos jaksaa.
Tiikeri saa samallaisen setin alleen jahka nyt ajetaan tutummilla iskareilla pälkäneen kisa pois alta.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !