Rc Formula OffRoad
September 25, 2017, 11:34:29 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Kisakalenteri 2017
 
   Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: [1] 2 3 ... 28
  Print  
Author Topic: Hadesbear (Foff & Crawl, FOREVER)  (Read 76457 times)
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« on: January 12, 2010, 12:06:22 PM »

Hadesbear








INFORMATIONS
Nopeudensäädin.............................Matrix sensor/sensorless ESC
Moottori........................................Team Arrowind Meron sensor-based Motor
Radiot...........................................Futaba T3PK, 40.695mHz
Servo............................................Bluebird
Ajoakku.........................................3S (9,9V) 2300mAh 30/60C Life Graupner A123
3/4 linkki........................................3-linkki
Renkaat.........................................Pnesh F01, Panther
Leventimet.....................................?
Foamit...........................................Vakiot
Linki..............................................Edessä suorat, Takana taivutetut
Kori...............................................ARTR vakio, maalattu mustaksi
Maskotti.........................................Sickmundo Slayer



Kyseessä siis ihan vakio Axial ARTR, johon aikanaan tulee Pantherin laparenkaat ja leventimiksi sellaiset,
jotka eivät "syö" muita aluosia. Tässä vaiheessa ei ole tarvetta aluminisointiin, joten pidetään auto sen
pari grammaa kevyempänä muovivempeleillä ja pakissa varaosia tarpeen varalle. Auto on ollut crawling
ajokkina kesästä -09, mutta saa nyt uudenlaisen kokemuksen päästessään foffailemaan alan kuninkaita
vastaan. Jälleen luotetaan lifeakkujen mahtiin, mutta castle creations on vaihtunut speedpassioniin.

Tarkoitus on madaltaa autoa hieman, mutta jättää siihen enemmän maavaraa mitä Mangustissa oli. Radiot
pysyvät 27mHz taajuudella (naurakaa vaan Grin), mutta tuo kapula on sellainen "legenda", että sillä jatkan,
kun ajettu crawlingit ja muut hyvin sijoin ja hurmoksin. Eikä harmita niin paljoa, jos heittää montun yli,
vaikka hajoaisikin  Cheesy

Anyway, tällä on tarkoitus lähteä Modifiediin kaudelle 2010. Tavoitteena ei ole sen enempää kuin vähempää
sijoittua kauden päätöksessä pallille ja pistää suukapalu pahimman vastustajan Pikku Pastorin suuhun  Wink
Lähdetään erilaisin vermein, uudella ja puhdilla motivaatiolla modiautoilussa ja odotettavissa on jännittäviä
hetkiä Rc Formula OffRoadin parissa!

Edittiä: Debyyttiajo/"kisa" tällä autolla ajetaan tiimin talvikisassa helmikuun 20pv:n tienoilla ja vastassa
taitaa olla vähintääkin maankuulu Toxoplasma Condii, joten heti alkuun saadaan kovat skabat debyytterille.
« Last Edit: December 13, 2014, 09:52:29 PM by Hadesbear » Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 26, 2010, 07:12:35 PM »

Aloitan tämän auton työstämisen tulevana viikonloppuna. Autoon löytyy jo kaikki muu
paitsi laparenkaat, jotka tulevat olemaan Pantherit. Myös radiopuolella hankitaan tulee
kenties 2,4Ghz kiinahalppis, ellei, niin 27 taajuudella jatketaan.

Maavara ja jousitus tulee muuttumaan ja toisinkuin mangustissa, tähän tulee maavaraa
5-6cm väliltä, mikä hyvältä tuntuu. Iskareita on nyt kolmet, eli valinnanvaraa löytyy. Akut,
sähköt ja muut hilppeet sijotellaan paikoilleen ja helmikuun testifoffissa otetaan sitten
ekat tyypit tämän auton kanssa.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #2 on: February 03, 2010, 08:21:34 PM »

Auton kokoaminen on venynyt, mutta nyt tulevana viikonloppuna se on pakko aloittaa,
kun 13.2 ajetaankin kauden aloittava testikisa. Lähestulkoon kaikki osat löytyy, lukuunottamatta
laparenkaita, joita ei käytettynä ole markkinoilla (täytyy tilailla, kun pystyy).

3S life löytyy kaapista valmiina ja noparicombona SpeedPassion. Mahdollista toista settiä harkitaan
vielä kevään alkaessa kokeiluun (samalta valmistajalta). Radiot sain 2,4 taajuudelle, joten se homma
ei ainakaan "pätki". Servona bluubirdiä ja varalle toinen hankintaan.

Rakennusbuildia luvassa, kun aletaan mekkaloimaan  Wink
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #3 on: February 05, 2010, 02:59:41 PM »

Nyt on auto pakattu retkelle mukaan ja jahka perille päästään, niin tulevana viikonloppuna rakennetaan.
Tuossa jo uudet iskarit laitoin kiinni ja maavaraa siltä seisomalta 6cm. Kuulostaa hurjalta ja onkin sitä,
mutta sattumalta löydetyt vanteet nostavat kokonaisuuden mielenkiintoiseksi, auto on leveydeltään
31cm ja silloin maavaraa voikin olla.

Kuvia ja juttuja viikonlopun aikana..  Cool
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 11, 2010, 09:36:53 PM »

Ei tullut juttua viikonloppuna, mutta auto on nyt kasassa. Mitään järisyttävää buildikuvasarjaa ei ole,
mutta muutamia kyllä. Viikonloppuna luvassa foffikauden avaus ja sieltä haetaan sijaa kolmen joukosta.
Autoon istutettu 3S Lifepakka, josta 2S etuservon päälle, kuten -08 Mangustin tapaan ja 1S hitusen
keskikohdasta taaemmas. Noparina SpeedPassion ja motti 3000kv pannu, liekö riittävän, se selviää...

Vajaa 2min ehdin testata ja hyvin pelitti ja vauhtiakin riitti, vaikka edelleen hitusen menee suttaamiseksi.
Renkaina uudet omateko laparenkaat, kuvia "jos" ovat vielä siinä kunnossa lauantain kisan jälkeen  Wink
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #5 on: February 16, 2010, 02:07:11 PM »

Vihdoin sain muutaman kuvan palvelimelle ja nyt kuvien sekä tekstien kera hieman avataan uuden modiautoni
salaista, mutta varsin radikaalista verhoa. Mitä scalemaista kisapirssiä ei ole tulossa, nyt haetaan suorituskykyä,
eikä todellakaan jäädä luottamaan niinkään mamba maxiin, sidewideen, sand paweihin tai panttereihinkaan, vaan
Hadesbearilla on tarkoitus tuoda jotain aivan uutta ja sitä myöden taistella podium paikasta myös finland cupissa.


Hadesbearin ensiesiintyminen foffiautona tapahtui 14.2.2010 The Winter Foff Comp II:ssa.


Auto poikkeaa monelta osin radikaalisti Mangustista, mutta siinä on muutamia edeltäjällensä
mainittuja asioita, jotka on aikojen saatossa todettu toimiviksi.


Ensimmäinen foffijakso tällä autolla ja tulosliuskaan merkintä 280p, lähelle jäi ettei olisi saanut
puhdasta 350 pisteen aloitusta, mutta maltilla ja nöyrästi aloitetaan  Wink


Tuonelan Karhu on vahvan musta ja omaa suuren määrän maavaraa, joka on poikkeuksellista modissa.


Hyvän käännön tarjoaa laadukas Bluebirdin 14,6kg voimaservo, joka ei ole pettänyt autoaan.


Ensimmäinen jyrkkä ja tiukka kurvaus, josta Hades selviytyy hyvinmielin ja kartoittaa kokemustaan.


Lähikuva autosta, joka tulee haastamaan modified luokan kärkeä tulevalla finland cupin kaudella.


Jylhää nousua hyvällä teholla ja omatekoisilla laparenkailla.


Ajojen jälkeen; ei rikkoumia, ei minkäänlaista vikaa - vain nautittavaa ajamista jokaisella jaksolla!


Pala Mangustia tulee muun muassa servon päälle asennetusta 2S lifepakasta, joka pitää etutassut maassa.
Mangusti ajoi 2S saddle packillä -08 ja silloin sen "setuppi" oli aikansa parhaimpia.


Takana 1S lifekenno "balansoi" auton kokonaisuutta ja vastari on asetettu samoille paikkeille.


Pääasiassa kaikki tavara on etupäässä, mukaanlukien upouusi SpeedPassion Inspire nopeudensäädin.


Pnesh F01 laparenkaat käyttävät V:n mallista lapakuviota etenemiseen. Kevät näyttää, miten renkaat
toimivat sitten tositoimissa hiekalla säkylän tyynellä hiekkamaalla.


Kokonaisuutena simppeli, mutta radikaaleja ideoita toteuttava modiauto, joka ei pelkää kokeilla rajojaan.

Epäilijoille tiedoksi, että SpeedPassionin combo toimii moitteettoman hyvin, eikä lämpene. Vaikka moottori onkin
vain 3000kv on siinä silti jo talven sudittelussa löytynyt riittävä teho modifoffaamiseen. Tänä vuonna castle saa
siis todellisen haastajan, kun rohkea Hadesbear haastaa muut taistotoverit 3S lifellä ja SS:n combolla!
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #6 on: March 08, 2010, 05:09:17 PM »

Pnesh F01 laparenkaat koeajettu kangasalan hiekalla tänään 8.3!

Saldoksi testistä jäi todella hyvä fiilis. Omatekoisilla renkailla pääsi lähtemään rinteestäkin, toisin kuin Pantherin laparenkailla,
joilla toxo jäi kaivamaan  Wink Slidslide totesti renkaat hyviksi siunauksen kera, joten olisiko tässä uusi modified "buumi" eli omein
laparenkaiden ja vielä parempien rakentaminen?

Renkaiden menoa saattoi edesauttaa Hadesbearin monet seikat, autohan etenee vain 3000kv harjattoman speedpassionin
voimin, joten vääntöä on enemmän mitä 5700kv moottorissa. Akkuna on 3S life ja maavaraa on liki 7,5cm. Pientä "twistiä"
oli havaittavissa, mutta se kiristellään iskareista ja sunnuntain kisasta haetaan onnistumisia.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #7 on: March 10, 2010, 09:21:44 AM »

Eilinen tiimikisa ei tuottanut kärkipään sijoja, mutta antoi arvokasta tietoa alustan toiminnasta.
Sunnuntain kisaan säädetään reilusti jäykemmät speksit, koska maavarasta ei 13,8cm renkaiden
johdosta ole pulaa. Kisassa ilmeni edelleen liikaa joustavuutta, joka söi ajo-ominaisuuksia täydellä
kaasulla. Muuten 3k motti jaksaa hienosti ja tehoa on sopivasti.

Iskarikulmat laajemmalle ja kiristykseen, käsin koittaen joustovara pieneksi ja sunnuntaina koitetaan
päästä hieman eilistä lähemmäksi. Pnesh F01:t kuitenkin toimivat hienosti ja luvassa on toiset kisarenkaat
uudemmalla modauksella sunnuntaille..  Wink
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #8 on: March 10, 2010, 08:12:44 PM »

Hadesbear ei tänään kisaillut, vaan jousto-ongelmaa korjailin. Liikaa joustaa, mutta syy on paikannettu ja korjataan huomenna.
Tämä auto saa uusia vehkeitä sunnuntaiksi, kun SpeedPassion astuu sivuun ja tilalle asentuu Matrixin nopari, joka antaa piiskaa
Team Arrowind Meronin harjattomalle sensorilliselle moottorille. Entiseen SS:n 3000kv tilalle tallustaa 4000kv kone, joka on
odotettu tehonlisäys 3S lifeillä ajettaessa. Säätökapulalla laitetaan ilmeet kuriin ja katsotaan miten kisa menee.

Tätä ennen on kuitenkin paljon mekattavaa, mutta ahkerasti tehdään kokeiluja ja jatketaan taistoa  Smiley
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #9 on: March 13, 2010, 07:11:41 PM »

Eilen ja tänään olen autoa mekannut kisakuntoon. Eilen saapui Matrixin & Arrowindin setti, jota istuttelin autoon.
Tällä autolla ajetaan ainakin vielä lifen voimalla, eli 3s lifellä, mutta aika näyttää tuleeko siirtymään poistamaan
lifet ja tuomaan kevyempää tilalle...

Maavara putosi 7-8cm väliltä alle 6cm, joka parantaa varmasti suorituskykyä. Tämä auto ajaa edelleen Pnesh F01:llä,
joten nyt päästään kokeilemaan kyseisiä renkaita pienemmällä maavaralla ja sitä kautta ehkä taas lähemmäksi kärkeä.

Uusi moottori osoittautui toimivaksi ja tehokkaaksi, mutta säätäminen eroaa jonkin verran SpeedPassion kapulan säädöistä.
Tämä saattaa tuoda ikäviä tilanteita kisassa, mutta tänään tunnin kokeilin eri asetuksia ja sain sopivia settejä kehiin. Nyt
radioina lisäksi 2,4, jotta CC saa omaan käyttöönsä PCM taajuuden.

Huomenna kisaan, joka on aiempia tärkeämpi, kun tiimin legendaarinen Foff Cup alkaa. Kyseinen cup on ensimmäinen mitä
koskaan on ajettu ja siksi perinteikäs ja arvostettu. Tavoite on saada tuntuma uuteen comboon ja ellei se ole hyvä, niin
aina löytyy toinen speedin setti pakista ja mamba max odottaa autoaan, reserviä siis riittää.. Hyvin mielin kuitenkin lähden
ja tiukasti tavoitteena päästä 3 joukkoon.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #10 on: March 14, 2010, 08:44:56 PM »

Hadesbear ajoi tänään tasaisen varman kisan, jääden voittajasta 230p ja toisesta sijasta 25p.
Autossa kokeiltiin uutta comboa eli matrixin moottori 4000kv ja harjaton arrowind nopari. Alussa
homma meni hyvin, lopussa tuntui auton teho hyytyneen, vaikka ajoakkuna 3S 2300mAh life.
Voi toki olla, että setti syö enemmän tai sitten CC:llä ajo 3S lipolla pelkistytti näköni ja tunnon
totaalisesti, mutta tehoa siis kaipaan enemmän.

Slideltä sain 3S 1550mAh 25C lipon, joten se on nyt asetettu etuakselin servon päälle ja sillä
lähdetään seuraavaan kisaan kokeilemaan tehoeroja. Lataan myös huomenna lifen, jotta näen
paljonko siitä kului / mitä kulutus tuolla combolla on. Kiinasta tulee myös wattimittari, jonka saa
akun ja moottorin välille ja täten hieman dataa esille.

Hadesbear toimi hyvin, jousto on ok ja kun tehot saadaan 9,9v - 11,6v, niin uskon, että tästä
tulee myös suorituskykyinen kilpuri. On todella hyvä ajaa kahdella axiaalilla ja kokeilla erilaisia
juttuja, ne hedelmät kertaantuvat korissa vielä ennen kauden alkua, kun hiippakunnon hedelmäkori
ammottaa tyhjyyttään...  Wink

Kiitos muille kilpailijoille haasteesta!
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #11 on: March 14, 2010, 10:04:05 PM »

Nyt tänään käytetty lifeakku ladattu ja auto kulutti vain 567mAh!

Nyt on todella vaikea sanoa miten tämä on tarkalleen mahdollista, mutta muutamia poimittuja ideoita löytyy:
a) life ei kulu yhtä paljon kylmässä kuin lipo
b) matrixin 7,5 lankanen 4000kv motti ei olekaan ihan 4000kv
c) moottori/nopari hajosi ajojen lopussa

Nuo tulevat nyt alkuun mieleen, mutta autossa on nyt 3S lipo, eli 9,9-10,6 vs 11,1-12,6v eroa 1,2-2,0V.
Voi hyvin olla, että life, joka antaa sen 9,9V (10,8V) on tuon 2v tehottomampi ja se tuntuu. Huomenna
ajetaan tampella cupin ensimmäinen kisa, jossa asia varmistuu. Ellei Hadesbear huomenna mene kovempaan
kuin 3000kv ajava CC, niin sitten on vikaa noparissa/motissa. Molemmissa kuitenkin sama spurri ja vain yhden
hampaanheitto CC 19, HB 18, eli siitä ero ei synny.

Huomenna saa paljon uutta tietoa asiasta, joten infotaan sitten lisää! Lipon ansiosta auto keveni ainakin 70g
ja liikuskelee70-100g kohdilla painon pudotukset. Auto on kevyt, oottelen edelleen puntaria, että saisi painon,
joka on oman arvioin mukaan 2kg tietämillä.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #12 on: March 15, 2010, 12:28:51 AM »

Nyt tänään käytetty lifeakku ladattu ja auto kulutti vain 567mAh!

Nyt on todella vaikea sanoa miten tämä on tarkalleen mahdollista, mutta muutamia poimittuja ideoita löytyy:
a) life ei kulu yhtä paljon kylmässä kuin lipo
b) matrixin 7,5 lankanen 4000kv motti ei olekaan ihan 4000kv
c) moottori/nopari hajosi ajojen lopussa

Nuo tulevat nyt alkuun mieleen, mutta autossa on nyt 3S lipo, eli 9,9-10,6 vs 11,1-12,6v eroa 1,2-2,0V.
Voi hyvin olla, että life, joka antaa sen 9,9V (10,8V) on tuon 2v tehottomampi ja se tuntuu. Huomenna
ajetaan tampella cupin ensimmäinen kisa, jossa asia varmistuu. Ellei Hadesbear huomenna mene kovempaan
kuin 3000kv ajava CC, niin sitten on vikaa noparissa/motissa. Molemmissa kuitenkin sama spurri ja vain yhden
hampaanheitto CC 19, HB 18, eli siitä ero ei synny.

Tuossa on infoa Nosramin moottorista. Täällä speed passionin moottorista.
Tehoa on speedissa kolme kertaa vähemmän, joten aivan eri planeetalta nämä moottorit ovat sen suhteen.
Onko Nosramin combossa säätömahdollisuuksia tai jotain softaa, josta voisi avata lisää reserviä käyttöön?

Specsien näkemisen jälkeen Hadesbearin setupissa on jotain pahasti vialla.
Joko life on heikossa hapessa, moottori on rikki tai jotain säätöasetuksia on poskellaan.
Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #13 on: March 15, 2010, 08:04:55 AM »

Kyseessä on siis tämä motti:
http://www.hobbylinna.com/arrowind-meronmatrix-system-p-22346.html

Eli suinkaan ei pitäisi 4700kv antaa, vaan motti on 7,5l ja 4000kv kieppeille, mutta mene ja tiedä kumpaan suuntaan
kaartuu todellinen kv-arvo.

Lifeakut ovat parhaimmistoani, mutta suurin erohan CC:n ja HB:n välillä on voltit. Lopussa lifessä 9,8v ja lipossa joku
11,1v, (ennen latausta), joten tuleehan tuossakin eroa. Lisäksi vauhdillisesti hadesin renkaat ovat 3cm suuremmat
kuin CC:n ym. Mikään noista ei silti selitä auton "hyytymistä" lopussa.

Kyseisen combon säätökaapelilla olen laittanut tehot maksimiin, pakkia on rajoitettu, koska on turhan äkäinen. Muuten
ei tehollisia rajoituksia ole laitettu, vaan tottakai se täysiteho tahdotaan saada irti.

Vaihtoehdot ovat juuri tuossa, mutta ainakaan eilisajon jälkeen moottori ei ollut kuuma eikä viitannut millään siihen, että
rikki olisi mennyt, mutta ajetaan tänään 3S lipolla ja katsotaan miten pelittää ja jaksaako koko kisan, ellei jaksa, niin
vika ei ole akuissa, vaan itse combossa.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #14 on: March 15, 2010, 09:33:48 PM »

Tänään ajettiin tampellassa ja ainakaan moottori/nopari eivät ole rikki!

3S life vaihtui tähän kisaan sliden 3S lipoon, joka antoi upeasti virtaa, kiitos siis slidelle! Nyt 4000kv pannu
antaa mieleiseni vauhdit ja siitä riittää iloa + välitysleikkejä voidaan vielä harjoittaa, joten paketti on koko
ajan parantumassa. Pnesh F01:t ovat melko korkeat, nyt kun Pnesh F03:n vertailee, mutta se riippuu paljon
myös ajomaastosta. Hadesbear eteni radoilla hyvin ja tehoa on reservissä myös kiitettävästi. Myös hades
harjoittelee tuntumaa jatkossa ja sitten päätetään muutetaanko jotain erilaiseksi vai ei.

Lifet on syrjäytetty nyt kokonaan, eli joutavat myyntiin. Kiinasta on tulossa pari 3S 1750mAh lipoa ja yksi
1550 on hankinnassa, joten kevyillä etuservon päälle asennettavilla akuilla lähdetään tähän kauteen!
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #15 on: March 17, 2010, 09:03:39 AM »

Tänään taas tampellaan ajamaan, eikä liiemmin muutoksia ole tähän autoon tehty. Tampellan rinteiden vaativuus,
niin jyrkkyyden kuin kovan maaston suhteen on sen verran erilainen, etten ala muuttamaan kangasalla loistavasti
toimineita asetuksia. Tulevalla kaudella tampellan kaltaisia ratoja ei oikein tule olemaan, koska tampellassa tietyt
kohdat ovat jyrkkyydeltään muiden paikkojen loppuja - tampellassa se on koko rinnettä  Cheesy

3S lipo toi tarpeelliset tehot omalle combolle, joten lifet eivät enää palaa. Hadesbear punnittiin kevyimmäksi RFOT:n
modiksi punnan heittäessä painon 2034g. Niukasti myös CC, Ahmiont ja Toxo olivat kaikki 200g sisällä, joten suuria
eroja ei ole. Tuon keveyden ja korkeimpien renkaidensa vuoksi auton keula nousee helposti tampellassa. Tästä syystä
lähden kokeilemaan vannepainoja, eli ringsejä, jotka ovat 40-50g/kpl, niitä asennetaan kaksi, eli yks per eturengas.
Tällä tavoin saadaan eteen hieman toivottua painoa (tampellan jyrkkyyttä ajatellen) ja katsotaan tuottaako se tuloksia.

Muuten jatkan samalla setillä, joka on toiminut hienosti. Kuvia ja videoo otetaan taas, mutta vielä ei ole ehtinyt niistä
mitään tekemään, koneen uudelleenasennuksen johdosta, lievää sekamelskaa vielä, mutta kaikki ajallaan..
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #16 on: March 17, 2010, 10:45:09 AM »

Tuli tuossa korjattua irronnut hubi, joka lähti eilen irti, muttei hajonnut  Grin Latasin samalla akkua ja sovittelin
painoja. Hadesbear ajoi 3S 1550mAh 25C lipolla, moottorina 4000kv Matrix ja välitys normi axun spurri ja 18 pinjoni.
Tällä setupilla akkua kului vain 404/1550mAh, joka on huvittavan vähän. Hieman lopussa tuli vielä bashattua, joten
kisassa ei akkua hirveästi kulunut. Toisaalta kisassa ei ollut sitä nopeusjaksoa, joka syö eniten.

Nyt on eturenkaisiin asennettu ulkopuolelle 40-50g metalliset bedloc palat, eli ulkokehät vaihtuivat muovisista hitusen
järeämpiin ja eteen saadaan näin n.100g lisäpainoa. Tänään nappasen pari kuvaa vanteista ja katsotaan miten etenee
tampellan jyrkkyydessä tuon avulla.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #17 on: March 17, 2010, 07:28:48 PM »

Tänään ajettiin kolmanneksi Hadesilla. Kokeilussa olleet 50g bedloc-levyt toimivat hienosti tampellan jyrkissä rinteissä.
Oikeastaan muuta sanottavaa ei ole, koska omat autoni eivät ole parhaimmillaan tampellan maastossa, siksi en muuta
jousitusta tai muita korkeuksia, koska vastaavia ratoja ei ole tulossa mihinkään muualle. Näin ollen voittoja en odota,
mutta tiukkaa kisaa ja hyvää treenaamista, jotta toisilla paikoilla voidaan näyttää todellinen suorituskyky  Wink
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #18 on: March 18, 2010, 08:10:53 AM »

Vielä kaksi tampella cupin kisaa jäljellä ja jotain täytyisi keksiä, että mahtaisi taas saavuttaa kärkeä.
Tänään käydään tullilla, josta sittemmin uudet ja itselle ensimmäiset Panther laparenkaat. Ne on tarkoitus
ottaa sunnuntain kisaan ja suurella todennäköisyydellä juuri Hadesbear pääsee niitä koittamaan. Tämä
pudottaa maavaraa reilusti, mutta tampellan maastoon se on vain plussaa, kunhan ei jää mahastaan kiinni.

Muuten edetään samalla kokoonpanolla ja on jännittävä nähdä, miten rengaskoon pienentyminen tuo lisätehoa
Hadesin kulkuun. Arrowind & Matrix toimii hyvin, tuuletinkin pelaa edelleen, kun vinottain alaviistoon asennettu,
tehoa löytyy ja tatsi alkanut siihenkin löytyä.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #19 on: March 18, 2010, 06:59:05 PM »

Hadesbear jatkaa omatekoisilla renkailla testaamista. Sunnuntaina kokeillaan joko Pnesh F03
tai Pnesh F01:ä neljällä painolevyllä. Kokeillut kaksi levyä toimivat hyvin, mutta tampella omaa
hyvät mahdollisuudet kokeilla myös neljää painolevyä, jotka tuovat 160-200g painon eteen.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Pages: [1] 2 3 ... 28
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!