Paljon kirjoittelua hyvä!Tosiaan tällä ja ensi kaudellakin pisteitä kerätään persoonallisesti (autolle) EI kuljettajille.
Kesken kauden SAA vaihtaa autoa, mutta pisteet ovat AUTOKOHTAISET. Eli jos ajat kauden
alussa kolme kisaa autolla 1 ja kauden puolivälissä vaihdat autoon 2, alkaa siltä pisteet nollista,
ne eivät siis lisäännyt auton 1 pistesaldoon. Kilpailu on autokohtaista persoonallista kilpailua ja
ensikaudeksi selvennetään milloin auto ei ole enää sama.
Modified & Unlimited XP (jos sellainen tulee) tullaan sallimaan ensi kaudella kaksi autoa / kuski.
Modissa suoraan kaksi modia, mutta Unlimited XP:ssä voi ajaa joko GP+XL autoilla tai GP+GP tai
XL+XL, vapaasti valittavissa. Kahden auton pakko EI OLE. Ketään ei pakoteta ajamaan kahdella
autolla, eikä perustamaan/menemään talliin.
Unlimited EP muuntaa nimensä takaisin 1/1 maiseen Unlimited -nimeen. Luokan suhteen kahden auton
vaihtoehto ei ole vielä päätöksessä, mutta asia päätetään piakoin. On selvä, että kaksi autoa antaa
järjettömän edun juuri Unlimitedissä, olemme sen huomanneet jo vuosia takaperin, kun kahden auton
etu on olemassa muissa puulaakicupeissamme. Toisaalta kaksi autoa nostaa hienosti automäärän pilviin,
mutta riittääkö aika ajattamaan kisat hyvän mielen puitteissa läpi?
Alustavasti ja nyt jo varmemmin on varmistunut se, että ensikaudella ajetaan maksimissaan kolmea luokkaa.
Kaksi nykyistä luokkaa putoaa pois vähäisen automääränsä vuoksi ja panostus siirtyy sinne minne se kuuluukin.
Modifiediin ja Unlimited XP:n sallitaan 2 autoa, jotta niiden automäärät saadaan myös kasvuun. Ensi kaudella
ei haluta nähdä alle 5 auton kisoja, se on ehdoton tavoite. Vaihtoehtonahan olisi karsia vielä yksi luokka, mutta
omalta osalta olen antamassa kolmelle luokalle mahdollisuuden vielä ensi vuodeksi, automäärien pitää nousta
niin modissa kuin Unlimited XP:ssä, jotta niitä jatketaan myös kaudella 2011.
Tästä tullaan siihen pisteeseen, että mikä on järkevää ja mikä ei? Tallit ovat taasen oma lisänsä hienoa bravuuria,
jota haluaisin itse tarjota kauden lisähoukutukseksi. Tallit eivät olisi pakollisia, eikä kenenkään olisi pakko olla tallissa,
eli maksuvelvoitetta ei olisi. Tallit perustetaan luokittain, eli modi+unli talleja ei ole. Talli-idea on alustavasti tulossa
vain Unlimited luokkaan, koska siellä autoja on tarpeeksi. Modiin ja Unlimited XP:n voi myös tehdä, jos halukkaita on
ja autoja saataisiin ensikaudelle sen verran, että talleja olisi edes muutama. Yhden tallin kausia ei tedä.
Tallin saisi perustaa seuraavilla tavoilla:1) Oma autosi, jota ajaa kaksi kuljettajaa = talli
2) Omat kaksi autoasi, joita itse ajat = talli
3) Omat kaksi autoasi, joista toista ajaa joku muu ja toista sinä = talli
4) Oma autosi + kaverin auto = talli
Oma mielipiteeni tilanteesta, ajetaan kaudella 2010 seuraavalla tavalla:- Modifiedissä saa ajaa 2 autoa/kuski
- Unlimited XP:ssä saa ajaa 2 autoa/kuski
- Unlimitedissä 1 auto / kuski
Alustavasti tehtäisiin tallit unlimiteddiin, niin että jos saadaan 3 tallia kasaan, niin
kaudella 2010 on tallit. Kaikkien ei ole pakko olla tallissa, eikä joudu maksamaan
silloin. Tallimaksu on joku 5€ /kisa / talli ja tallissa 2 maksajaa, joten edullista.
Jokaisessa kisassa kilpailun voittanut (talli/valmistaja) saa pystin, 2 ja 3 eivät saa,
täten voidaan pitää todella halpana tallijutut.
Modiin ja XP:n voidaan tehdä myös tallit, mutta samalla edellytyksellä, talleja pitää
muodostua 3, jotta tallit hyväksytään.
Talleja saa muodostaa vapaasti YV:llä, soittamalla, mesessä ym.. ja julkaista sitten
uudessa muodostettavassa osiossa TALLIT.
Unlimitedissä 1 auto / kuski, jotta kuningasluokka on tasa-arvoinen niille, jotka eivät
pääsisi ajamaan kahdella autolla. Kahden auton etu on niin suuri, että tiedän tunteesta
sen pilaavan kisafiiliksen totaalisesti, kun itsellä jakso menee nurin ja toinen vetää jakson
täysillä pisteillä - tuplasti, kun on kaksi autoa. Pidetään Unlimited tiukkana luokkana ja
ne joilla nyt on 2 autoa pajalla voivat vapaasti testata niitä omissa ajoissaan / muissa
tämän ja ensikauden puulaakeissa, joissa 2 autoa sallitaan. Se tekee FinC:n unlista yhä
arvokkaamman, kun olisi valinnanvaraa, mutta osaako valita oikein
Laitetaan kahden auton idea palmusaarille odottamaan kauden 2010 puoliväliä, jolloin
katsotaan onko Modified ja Unlimited XP tarpeeksi isoja luokkia, jotta niitä edelleen jatketaan.
Tuossa nyt jotain mielipiteitä ja kommervenkkejä, mitä poppoo on mieltä?Edit. Talleista vielä:
Eli muodostetaan kahden (2) auton tallit / 1 auto, jolla 2 kuskia käy myös.
Talli pitää nimetä. Jos sattuu siten, että kahdella hepulla on modissa ja unlissa
autot ja tekevät modiin ja unliin yhdessä tallit voi nimi olla sama (tallilla).
Jos tallin toinen kuski/auto ei pääse kisaan x, ei hätää! Kaudelta miinustetaan 2
kisaa, joka antaa varaa, mutta jos tullaan tallipisteissä tasoihin on miinustetut
kisat ratkaisevia. Still... armoa on hyvin persoonallisessakin mestaruustaistelussa.
Tallipisteitä VOI KERÄTÄ eri autoilla! Eli Unlimitedissä kun saa ajaa 1 autolla / kausi ja jos vaihtaa auton, niin uudelle autolle
alkaa pisteet nollista. MUTTA tallille pisteitä tulee silti, koska pisteitä kerätään tallikohtaisesti.
Tämä siksi, jos joku mielii tallina hakea selvää mestaruutta ja antaahan se mahdollisuuden
kokeilla tositoimissa sitä 2 autoa, jos kausi näyttää epätoivoiselta ja haluaa sitten havitella
tallimestaruutta.