Kirjoittaja Aihe: RCFFC 2010: 2 luokkaa, 2 autoa/luokka, tallit!  (Luettu 23225 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
RCFFC 2010: 2 luokkaa, 2 autoa/luokka, tallit!
« : 21 Kesäkuu, 2009, 13:03:30 »
Kaudelle 2010 povataan todella suuria
muutoksia Rc Foff Finland Cupin saralle!


Tuore tieto kertoo, että kaudelle 2010 suunnitellaan aivan erilaista kilpailumuotoa
mihin aiempina vuosina ollaan totuttu. Suunnitteilla on pudottaa nykyinen 5 kisaluokan
määrä kahteen, tuoden 1/1 Formula OffRoadin tavalla kaksi oikeaa kisaluokkaa, jotka
ovat Modified ja Unlimited. Näin ollen nykyluokat Street Class, Unlimited GP ja Unlimited XL
lopetettaisiin tämän vuoden päätteeksi.

Suunnitteilla on kahden kilpailuluokan perustaminen, joissa kummassakin (yksi kuski) saisi
ajaa kahdella autolla. Nykyäänhän saa ajaa vain yhdellä autolla per luokka, mutta uudet
tuulet toisivat mukanaan kahden auton ajattamisen. Tämän lisäksi suunnitellaan ihan omia
tiimejä/talleja, jotka perustuisivat 2-3 auton koplista. Kaudella kerättäisiin näin ollen autojen
lisäksi myös tallipisteitä.

Kahden auton salliminen molemmissa luokissa nostaa automäärät huimiin lukemiin. On laskettu,
että Modifiediin voidaan saada n. 15-20 autoa ja Unlimitediin jopa lähemmäs 25 autoa! Kerrotaan
myös, että entiset Unlimited GP autot sallittaisiin myös luokkaan, sikäli mikäli ne edelleen tahtovat
ajaa lajissa.

Lajin ja autojen kehittyminen moninkertaistuisi kahden auton sallimisella peru luokka, sillä se antaisi
monelle nykykuljettajalle mahdollisuuden ajattaa kahta samanlaista autoa ja kokeilla erilaisia ratkaisuja.
Samalla moni muu voisi tuoda toisen auton rinnalleen, joka toisi uudenlaisia autoja lajiin ja kenties uusia
voittajia! Kehitys etenisi hurjasti, niin teknisellä kuin sähköisellä puolellakin.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: RCFFC 2010: 2 luokkaa, 2 autoa/luokka, tallit!
« Vastaus #1 : 21 Kesäkuu, 2009, 13:57:42 »
Kyseisestä asiasta on keskusteltu myös sillä rintamalla, että tämän vuotinen Unlimited GP
jatkaisi sarjan sisäisenä luokkana siten, että se ajaisi samat radat kuin Unlimited, mutta
pörinäville autoille laskettaisiin erikseen omat luokkansa pisteet. Tämä mahdollistaisi luokan
säilymisen myös tulevaisuudessa, mutta siitä huolimatta luokka kaipaa lisää osanottajia.

Talleja saisi muodostaa niin omista autoista, kuin jonkun muunkin kanssa. Voisit esimerkiksi
hankkia itsellesi kaksi modified luokan ja kaksi unlimited luokan autoa ja olla oma talli tai jos
ajat yhdellä autolla molemmissa luokissa ja löytyy joku muukin joka ajaa yhdellä / luokka, voi
tästä muodostaa oman yhteisen tallin.

Mahdollisuudet ovat rajattomat, tallipeli on esteetön ja kehitys rajaton.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: RCFFC 2010: 2 luokkaa, 2 autoa/luokka, tallit!
« Vastaus #2 : 02 Heinäkuu, 2009, 01:32:35 »
Tämä on sen verran merkittävä ja kiinnostava ehdotus, että olisi hyvä työstää sitä pidemmälle jo ihan ajoissa. Meidän tiimillä on ollut autoprojekti vireillä jo ensikaudeksi kahteen luokkaan ja tarkoitus on ollut ajaa niillä jo kauden tämän kauden lopussa ainakin allekirjoittaneen toimesta kisaa.

Nyt saa kuski vaihtaa autoa kesken kauden ja silti kerää pisteitä samaan pottiin. Olisi tarkoitus ensi kaudella kerätä pisteitä kahdella autolla edelleen kuljettajalle, vai siten että auto+kuski -yhdistelmä keräisi pisteitä ja miten tässä olisi auton vaihdot mahdollisia?

Meidän tiimi ei tuo kahta autoa samaan luokkaan ei yhdelle, eikä kahdelle kuskille. Tiimipisteitä voitaisiin kerätä kahden kuskin voimin, mutta ei kahden auton.

Sikäli tämä aihe vaikuttaa autojen rakentamiseen, että kiinnostaisi tietää onko ensikaudella käytännössä mahdollisuutta kilpailla cupin voitosta yhdellä autolla. Jos ei ole, niin meidän tiimi tuskin Finland Cupin kisoihin osallistuu 2010.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: RCFFC 2010: 2 luokkaa, 2 autoa/luokka, tallit!
« Vastaus #3 : 02 Heinäkuu, 2009, 16:44:27 »
Ollaan keskusteltu aiheesta ja tultu siihen tulokseen, että modissa tullaan todennäkösesti sallimaan 2 autoa/kuski automäärän vähyyden vuoksi.
Samoin mahdollisesti tulevassa XP-luokassa sallitaan 2 autoa (joko 2 bensaa, bensa ja polttis tai 2 polttista).
EP:ssä ei todennäkösesti sallita kahta autoa, koska vastaan tulee aikarajoitus. Näitä kuitenkin oletettaisiin tulevan eniten.

Keskustelua aiheen tiimoilta on edelleen luvassa. Itse olen sitä mieltä, että EP tulis säilyttää yhden auton luokkana,
koska niitä autoja on jo tällä hetkellä riittämiin. Toinen juttu modin, xl ja gp kohdalla.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: RCFFC 2010: 2 luokkaa, 2 autoa/luokka, tallit!
« Vastaus #4 : 02 Heinäkuu, 2009, 23:36:34 »
No Voihan piru ;D

Mun mielestä EP voisi sallia myös 2 autoa.
´Red Devil ja Panther

-foff-

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 88
Vs: RCFFC 2010: 2 luokkaa, 2 autoa/luokka, tallit!
« Vastaus #5 : 03 Heinäkuu, 2009, 00:32:47 »
samaa mieltä, 2 autoa sallittakoon, sit kun osanottomäärä nousee yli 30 auton, karsittakoon toiset autot pois!

-foff-

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: RCFFC 2010: 2 luokkaa, 2 autoa/luokka, tallit!
« Vastaus #6 : 04 Heinäkuu, 2009, 04:54:22 »
no miten niitä cup-pisteitä kertyisi kahdella autolla?
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: RCFFC 2010: 2 luokkaa, 2 autoa/luokka, tallit!
« Vastaus #7 : 04 Heinäkuu, 2009, 09:12:37 »
no miten niitä cup-pisteitä kertyisi kahdella autolla?

Molemmille omansa.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: RCFFC 2010: 2 luokkaa, 2 autoa/luokka, tallit!
« Vastaus #8 : 04 Heinäkuu, 2009, 09:44:19 »
Tuo autojen lisääntyminen luokissa on ihan hyvä juttu. Mutta mitenkäy kilpailujen pituuksien repeekö käsistä vai saako vielä päivän aikana ajettua noin suuren auto määrän? Ainakin tuolloin pitää seuraavan kuskin olla jo valmistelemassa autoaan, kun edellinen on vielä rinteessä. Mahdollisesti jopa odottamassa lähtöportilla kun edellinen on vielä ajamassa.

Mutta tuosta talli hommasta en niin innoissani ole, varsinkin jos senkin palkinnot kustannetaan osallistumis maksuista/lisenssi maksuista.

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: RCFFC 2010: 2 luokkaa, 2 autoa/luokka, tallit!
« Vastaus #9 : 04 Heinäkuu, 2009, 10:49:59 »
Tuo autojen lisääntyminen luokissa on ihan hyvä juttu. Mutta mitenkäy kilpailujen pituuksien repeekö käsistä vai saako vielä päivän aikana ajettua noin suuren auto määrän? Ainakin tuolloin pitää seuraavan kuskin olla jo valmistelemassa autoaan, kun edellinen on vielä rinteessä. Mahdollisesti jopa odottamassa lähtöportilla kun edellinen on vielä ajamassa.

Sama pointti mitä ajan takaa. Jos kisat saa onnistumaan jouheesti, niin ilomielin kannatan ideaa. Jos ei onnistu, niin huono juttu.
Toisia autoja ei varmaankaan kesken kauden voi pudottaa pois, koska sillonhan kaikki tuloslistat yms olis ihan poskellaan välistä pudonneiden autojen vuoks.

Mutta tuosta talli hommasta en niin innoissani ole, varsinkin jos senkin palkinnot kustannetaan osallistumis maksuista/lisenssi maksuista.

Missään ei sanota, että talleille tulee jotain palkintoja ja vaikka tulisikin, niin todennäkösesti ainoastaan voittajille pienet pystit.
Ylipäätään ei tiedetä tuleeko mitään talleja. Olishan se ihan mukava skaban lisä jos tulis :).

Lisää keskustelua ja mielipiteitä muiltakin tahoilta kaivataan!
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: RCFFC 2010: 2 luokkaa, 2 autoa/luokka, tallit!
« Vastaus #10 : 04 Heinäkuu, 2009, 12:13:33 »
Sama pointti mitä ajan takaa. Jos kisat saa onnistumaan jouheesti, niin ilomielin kannatan ideaa. Jos ei onnistu, niin huono juttu.
Toisia autoja ei varmaankaan kesken kauden voi pudottaa pois, koska sillonhan kaikki tuloslistat yms olis ihan poskellaan välistä pudonneiden autojen vuoks.

Juu jos tuollainen 2 auton sääntö tulee niin ei sitä kesken kauden pois sitten voi vetää... Se pitää sitten olla selvä. Muuten en henk. koht. edes toista autoa harkitse.

Missään ei sanota, että talleille tulee jotain palkintoja ja vaikka tulisikin, niin todennäkösesti ainoastaan voittajille pienet pystit.
Ylipäätään ei tiedetä tuleeko mitään talleja. Olishan se ihan mukava skaban lisä jos tulis :).


Olisiko tallit sekasin luokkien kesken vai pelkästään samasta luokasta. Monenko auton tallit?

Ja yleensä jos on kisaa niin kaippa siitä jotain palkintoja tulee, ihan siittä päättelin sen, että jotain palkintoja talleille tulisi. Joten ihan oma päätelmä tosiaan oli.



SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: RCFFC 2010: 2 luokkaa, 2 autoa/luokka, tallit!
« Vastaus #11 : 04 Heinäkuu, 2009, 12:33:14 »
Voi olla että oon jo "kyllästynyt" palkintoihin, mutta itse pidän famea paljon suurempana piiskaajana kuin palkintoja.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: RCFFC 2010: 2 luokkaa, 2 autoa/luokka, tallit!
« Vastaus #12 : 04 Heinäkuu, 2009, 13:28:31 »
Tämä kannattaa kyllä miettiä huolella, jotta koko idea ei käänny itseään vastaan. Mielestäni kilpailijoiden määrää tulisi pyrkiä lisäämään ensisijaisesti kuljettajien määrää kasvattamalla, vaikka sitten entistä useampi kuljettaja ajaisi keskenään samalla autolla. Kahden auton salliminen ei saisi tarkoittaa sitä, että pärjätäkseen on pakko ajaa kahdella autolla. Valitettavasti se voi kyllä sitä tarkoittaa, sillä saman jakson ajaminen kahteen kertaan, vaikkakin eri autoilla, antaa varmasti huomattavan edun verrattuna sellaiseen kilpailijaan, joka ajaa sen yhdellä autolla vain kerran.

Jos nyt olen oikein tulkinnut, niin tällä kaudella kuski kerää cup-pisteitä ja autoa voi vaihtaa vaikka jokaiseen kisaan. Jos sallitaan kahdella autolla ajaminen, niin auton vaihtamista pitää rajoittaa tai se pitää kieltää kokonaan. En edes haluaisi ajatella mikä määrä sääntöjä siitä syntyy, jotta kaikki porsaanreiät on tukittu ja miten sitä tulkittaisiin milloin auto ei ole enää sama kuin kauden alussa tai edellisessä kisassa.

Ehkä ja korostan sanaa ehkä, sillä saataisiin muutama auto enemmän lähtöviivalle, mutta en usko että kahden auton salliminen lisää kilpailijoiden määrää, päinvastoin. Ymmärrän että joillakin osallistujilla on autoja nurkat väärällään ja mieli tekisi ajaa useammalla autolla kilpaa. Sitä ainakin osa jo tekee muissa cupeissa ja mielestäni tämä on ihan ok. Ei niissä tarvitsekaan olla samat säännöt kuin Finland Cupissa.

Jatkamme modified-luokan auton rakentelua, mutta aika näyttää missä kisoissa, jos missään, sillä tullaan ajamaan. Kahta autoa en kuitenkaan investoi ja rakenna per luokka eli jos ensi vuonna "pitää" olla kaksi autoa per kuski, niin tämä tiimi jättää ilmoittautumatta sarjaan.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: RCFFC 2010: 2 luokkaa, 2 autoa/luokka, tallit!
« Vastaus #13 : 04 Heinäkuu, 2009, 13:50:01 »
No mun mielestä tää juttu ois ihan hyvä, kunhan ois vaan tallit. Eli ois periaatteessa oma tiimi, jossa parin kuskia ja muutama auto keräämässä tallille pisteitä.
Välttämättähän ei tarvitse 2 autoa samassa luokassa/hlö, vaan vaikka yksi per lärvi per luokka. Mutta siis tää tallihomma ois ihan mukava, vaikka olisi sama automäärä kuin nyt.


Tietysti sitten jos tulisi 2 autoa sallittuna per luokka per kuski, niin sitten pitäisi ensin varmistaa että kuinkamoni lähtee siihen 2 auton ruljanssiin,
ja sen pohjalta sitten alkaa rakentamaan.
´Red Devil ja Panther

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: RCFFC 2010: 2 luokkaa, 2 autoa/luokka, tallit!
« Vastaus #14 : 04 Heinäkuu, 2009, 20:16:16 »
Tällä kaudella autoille kerätään pisteet, kuten aina jokaisella kaudella ennenkin, autoille kerätään pisteet.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: RCFFC 2010: 2 luokkaa, 2 autoa/luokka, tallit!
« Vastaus #15 : 04 Heinäkuu, 2009, 21:26:07 »
Mun mielestä pisteet vois yhtä hyvin laskee kuskeille, niin sais ajella vapaasti autoilla kauden aikana.
Joku voi ajaa samalla autolla koko kauden ja joku vaikka joka kisassa omalla.
Pointti on siinä, että se mahdollistas useamman auton hyödyntämisen venyttämättä kisoja suuremmilta osilta.
Onhan sekin että kuski se viime kädessä niitä autoja ohjaa. Ei parhaallakaan autolla pärjää, jos kuski ei osaa hommaansa.

Se on erittäin merkittävä etu, että pääsee ajaa kahdella autolla saman pätkän.
Toki sitä rahaakin uppoaa kisamaksuihin ja toiseen autoon, mutta moraalisesti ehkä epäreilua yhdellä autolla ajavia kohtaan.
Menee semmoseks: "Raha ratkaisee - Irwin Goodman"

Omakohtasesti olen tekemässä aika hyvääkin autoa niin unliin kuin modiinkin.
Mielummin ajaisin vaikka vuorotellen niillä kisoissa kuin ajaisin samaan aikaan.

Edit:
Vielä sen verran tohon kuskien pisteisiin, että kisoihin tuleva auto pitää ilmottaa ilmottautumisissa.
Sen jälkeen sitä ei saa vaihtaa toiseen, ellei halua ajaa jokasta pätkää ensimmäisenä.
Kesken kisankaan ei sais vaihtaa autoa, vaan alotusautolla tulee ajaa kilpailu loppuun tai jättää kesken.
« Viimeksi muokattu: 04 Heinäkuu, 2009, 21:33:39 kirjoittanut SlidSlide »
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: RCFFC 2010: 2 luokkaa, 2 autoa/luokka, tallit!
« Vastaus #16 : 05 Heinäkuu, 2009, 10:49:36 »
Tällä kaudella autoille kerätään pisteet, kuten aina jokaisella kaudella ennenkin, autoille kerätään pisteet.

No niinhän tuo näytti olevankin, joten se siitä.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: RCFFC 2010: 2 luokkaa, 2 autoa/luokka, tallit!
« Vastaus #17 : 06 Heinäkuu, 2009, 10:32:41 »
Paljon kirjoittelua hyvä!

Tosiaan tällä ja ensi kaudellakin pisteitä kerätään persoonallisesti (autolle) EI kuljettajille.
Kesken kauden SAA vaihtaa autoa, mutta pisteet ovat AUTOKOHTAISET. Eli jos ajat kauden
alussa kolme kisaa autolla 1 ja kauden puolivälissä vaihdat autoon 2, alkaa siltä pisteet nollista,
ne eivät siis lisäännyt auton 1 pistesaldoon. Kilpailu on autokohtaista persoonallista kilpailua ja
ensikaudeksi selvennetään milloin auto ei ole enää sama.

Modified & Unlimited XP (jos sellainen tulee) tullaan sallimaan ensi kaudella kaksi autoa / kuski.
Modissa suoraan kaksi modia, mutta Unlimited XP:ssä voi ajaa joko GP+XL autoilla tai GP+GP tai
XL+XL, vapaasti valittavissa. Kahden auton pakko EI OLE. Ketään ei pakoteta ajamaan kahdella
autolla, eikä perustamaan/menemään talliin.

Unlimited EP muuntaa nimensä takaisin 1/1 maiseen Unlimited -nimeen. Luokan suhteen kahden auton
vaihtoehto ei ole vielä päätöksessä, mutta asia päätetään piakoin. On selvä, että kaksi autoa antaa
järjettömän edun juuri Unlimitedissä, olemme sen huomanneet jo vuosia takaperin, kun kahden auton
etu on olemassa muissa puulaakicupeissamme. Toisaalta kaksi autoa nostaa hienosti automäärän pilviin,
mutta riittääkö aika ajattamaan kisat hyvän mielen puitteissa läpi?

Alustavasti ja nyt jo varmemmin on varmistunut se, että ensikaudella ajetaan maksimissaan kolmea luokkaa.
Kaksi nykyistä luokkaa putoaa pois vähäisen automääränsä vuoksi ja panostus siirtyy sinne minne se kuuluukin.
Modifiediin ja Unlimited XP:n sallitaan 2 autoa, jotta niiden automäärät saadaan myös kasvuun. Ensi kaudella
ei haluta nähdä alle 5 auton kisoja, se on ehdoton tavoite. Vaihtoehtonahan olisi karsia vielä yksi luokka, mutta
omalta osalta olen antamassa kolmelle luokalle mahdollisuuden vielä ensi vuodeksi, automäärien pitää nousta
niin modissa kuin Unlimited XP:ssä, jotta niitä jatketaan myös kaudella 2011.

Tästä tullaan siihen pisteeseen, että mikä on järkevää ja mikä ei? Tallit ovat taasen oma lisänsä hienoa bravuuria,
jota haluaisin itse tarjota kauden lisähoukutukseksi. Tallit eivät olisi pakollisia, eikä kenenkään olisi pakko olla tallissa,
eli maksuvelvoitetta ei olisi. Tallit perustetaan luokittain, eli modi+unli talleja ei ole. Talli-idea on alustavasti tulossa
vain Unlimited luokkaan, koska siellä autoja on tarpeeksi. Modiin ja Unlimited XP:n voi myös tehdä, jos halukkaita on
ja autoja saataisiin ensikaudelle sen verran, että talleja olisi edes muutama. Yhden tallin kausia ei tedä.

Tallin saisi perustaa seuraavilla tavoilla:
1) Oma autosi, jota ajaa kaksi kuljettajaa = talli
2) Omat kaksi autoasi, joita itse ajat = talli
3) Omat kaksi autoasi, joista toista ajaa joku muu ja toista sinä = talli
4) Oma autosi + kaverin auto = talli


Oma mielipiteeni tilanteesta, ajetaan kaudella 2010 seuraavalla tavalla:

- Modifiedissä saa ajaa 2 autoa/kuski
- Unlimited XP:ssä saa ajaa 2 autoa/kuski
- Unlimitedissä 1 auto / kuski

Alustavasti tehtäisiin tallit unlimiteddiin, niin että jos saadaan 3 tallia kasaan, niin
kaudella 2010 on tallit. Kaikkien ei ole pakko olla tallissa, eikä joudu maksamaan
silloin. Tallimaksu on joku 5€ /kisa / talli ja tallissa 2 maksajaa, joten edullista.
Jokaisessa kisassa kilpailun voittanut (talli/valmistaja) saa pystin, 2 ja 3 eivät saa,
täten voidaan pitää todella halpana tallijutut.

Modiin ja XP:n voidaan tehdä myös tallit, mutta samalla edellytyksellä, talleja pitää
muodostua 3, jotta tallit hyväksytään.

Talleja saa muodostaa vapaasti YV:llä, soittamalla, mesessä ym.. ja julkaista sitten
uudessa muodostettavassa osiossa TALLIT.

Unlimitedissä 1 auto / kuski, jotta kuningasluokka on tasa-arvoinen niille, jotka eivät
pääsisi ajamaan kahdella autolla. Kahden auton etu on niin suuri, että tiedän tunteesta
sen pilaavan kisafiiliksen totaalisesti, kun itsellä jakso menee nurin ja toinen vetää jakson
täysillä pisteillä - tuplasti, kun on kaksi autoa. Pidetään Unlimited tiukkana luokkana ja
ne joilla nyt on 2 autoa pajalla voivat vapaasti testata niitä omissa ajoissaan / muissa
tämän ja ensikauden puulaakeissa, joissa 2 autoa sallitaan. Se tekee FinC:n unlista yhä
arvokkaamman, kun olisi valinnanvaraa, mutta osaako valita oikein  ;)

Laitetaan kahden auton idea palmusaarille odottamaan kauden 2010 puoliväliä, jolloin
katsotaan onko Modified ja Unlimited XP tarpeeksi isoja luokkia, jotta niitä edelleen jatketaan.


Tuossa nyt jotain mielipiteitä ja kommervenkkejä, mitä poppoo on mieltä?

Edit. Talleista vielä:

Eli muodostetaan kahden (2) auton tallit / 1 auto, jolla 2 kuskia käy myös.
Talli pitää nimetä. Jos sattuu siten, että kahdella hepulla on modissa ja unlissa
autot ja tekevät modiin ja unliin yhdessä tallit voi nimi olla sama (tallilla).

Jos tallin toinen kuski/auto ei pääse kisaan x, ei hätää! Kaudelta miinustetaan 2
kisaa, joka antaa varaa, mutta jos tullaan tallipisteissä tasoihin on miinustetut
kisat ratkaisevia. Still... armoa on hyvin persoonallisessakin mestaruustaistelussa.

Tallipisteitä VOI KERÄTÄ eri autoilla!


Eli Unlimitedissä kun saa ajaa 1 autolla / kausi ja jos vaihtaa auton, niin uudelle autolle
alkaa pisteet nollista. MUTTA tallille pisteitä tulee silti, koska pisteitä kerätään tallikohtaisesti.
Tämä siksi, jos joku mielii tallina hakea selvää mestaruutta ja antaahan se mahdollisuuden
kokeilla tositoimissa sitä 2 autoa, jos kausi näyttää epätoivoiselta ja haluaa sitten havitella
tallimestaruutta.
« Viimeksi muokattu: 06 Heinäkuu, 2009, 10:41:06 kirjoittanut Dark Crusher »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: RCFFC 2010: 2 luokkaa, 2 autoa/luokka, tallit!
« Vastaus #18 : 06 Heinäkuu, 2009, 17:37:43 »
Kuulostaa hyvältä mun korvaan, mites muut?
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Jabe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 62
Vs: RCFFC 2010: 2 luokkaa, 2 autoa/luokka, tallit!
« Vastaus #19 : 08 Heinäkuu, 2009, 00:06:01 »
Koittakaa nyt jokatapauksessa pitää laji kaikkien ulottuvilla, eli älkää salliko mitään sillaisia muutoksia/sääntöjä minkä ansiosta ne pärjäisivät parhaiten kenellä on eniten rahaa laittaa lajiin.
Tuo kahden auton idea kuulostaa juuri tälläiseltä huonolta idealta, vaikka pisteet kerätään auto kohtaisesti, niin ainahan kahden auton ajaja voi taktikoida ja ajaa "huonommalla" (vähemmän pisteitä) autolla ensin ja tutustua rataan ja sen jälkeen ajaa "paremmalla" (enemmän pisteitä") autolla ja kerätä hyvät pisteet.
Samaan kastiin kaatuu tallit myös, "rahakkaimmilla" talleilla on tietysti eniten autoja ja sitä mukaa eniten pisteitä. Tallit on hyvä idea mutta ei pitäisi olla mitenkään palkittava, vaan pisteet voitaisiin laskea kaikista luokista yhteen tallille ja pitää vain kirjaa tallipisteistä.
Tai sitten pisteen lasku jotenkin näin, 10p/talli/luokka jaettuna tallin auto määrällä, sija 1. 100%, 2. 70%, 3. 50%.
Esim Talli viidellä autolla, 10p/5=2p, talli sijoittuu 1. ja 3., pisteet 2p+1p=3p, Talli kahdella autolla 10p/2=5p, talli sijoittuu samassa kisassa 2., pisteet 3,5p. Tässä ei ainakaan suosittaisi talleja missä on eniten autoja, ja pistepyöristys 0,5p tarkkuudella.
Esim 2, Talli 1, 1-luokassa kolmella autolla sijoittuu kisoissa 1. ja 2-luokassa yhdellä autolla 2. = 10/3=3,5 1*3,5p, 10/1=10 0,7*10=7p, kokonais tulos kisaviikonlopusta 3,5+7=10,5p. Talli 2, 1-luokassa kahdella autolla sijoittuu kisoissa 2. ja 2-luokassa neljällä autolla sijoittuu 1. ja 3. = 10/2=5 0,7*5=3,5p, 10/4=2,5 1*2,5+0,5*2,5=~3,5p, kokonaistulos kisaviikonlopusta 3,5+3,5=7p.