Rc Formula OffRoad
November 19, 2017, 01:59:35 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Kisakalenteri 2017
 
   Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: 1 [2] 3 4 ... 7
  Print  
Author Topic: Kanttori  (Read 29501 times)
pnm
FOFF Competitor
*****
Posts: 287



View Profile
« Reply #20 on: May 28, 2009, 12:09:38 PM »

 Eilen testailin kunnolla MMM ajamalla nurmikolla 3s käyttäen. Ajo oli kunnon nopeusjakso revitystä ja tarkoitus oli testata että meneekö Monster temp cuttiin , no ei menny. Auto alkoi hyytyä reilun 5min. jälkeen ja pysäytettyä huomasin että Zippy  ( 3s 25-35c 4000mah ja ladattu max 10kertaa) pakka pullisteli aika lailla mutta koske pystyi.
  Niin onko vika sitten akuissa vaan missä Huh?? Huh Vai onko bashaus liian kova laji näille vehkeille? Tänään testasin akkuja ja toimi ihan ok vielä. Niin auton set uppi on tässä Kanttorin topikin alussa.
« Last Edit: May 28, 2009, 12:11:11 PM by pnm » Logged
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #21 on: May 28, 2009, 03:05:41 PM »

Toiselta foorumilta luin että castle haistattaa pitkät zipyille sun muille halpisakuille, koska kuulemma laadutonta paskaa.
Jarrutettaessa akut ei pysty ottamaan tarpeeksi virtaa vastaan ja säätimen täytyy se energia hukata lämpönä.

Oli miten MMM tulis kestää ne siinä missä muutkin.
Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
Penguin
FOFF Competitor
*****
Posts: 776


View Profile
« Reply #22 on: May 29, 2009, 12:06:13 AM »

Ettei olisi se nurmikko se maaginen taikasana tässäkin tapauksessa. Testieni mukaan nurmikolla ajo voi nostaa moottorin ottaman virran 2-3 kertaiseksi verrattuna tasaisella sora-alustalla tai montulla ajoon. Tuo voi olla antanut periksi yksinkertaisesti siitä syystä että virta nousi niin suureksi.

En tiedä mistä tuo juttu tuosta akun lataamisesta jarruttaessa on tullut, mutta se on täyttä legendaa. Kun hetken aikaa miettii noita komponentteja, noparin lämmönluovutuskykyä ja akun mahdollista sallittua latausvirtaa, niin tulee hyvin selväksi että akkuja ei ladata jarruttaessa. Teoriassa tuo toki olisi mahdollista, joskaan jarrusta ei sillä tavalla tule kovin tehokasta.
Logged

Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile
pnm
FOFF Competitor
*****
Posts: 287



View Profile
« Reply #23 on: May 29, 2009, 04:15:31 PM »

 Kyllähän se nurtsi on aika pitävä alusta noille lapasille ja ajo oli siis todellakin noparin testiä... eestaas max 10m spurtteja eli täysin nopeusjaksotyylistä kaahailua. Kitkahan on huomattavasti pienempi soralla sekä hiekalla ja uskottavalta tuo Penguinin teoria kyllä tuntuu.
 Eilen kyllä akku toimi ok Foffiajossa , toki kyllä erityisesti akkua silmällä pitäen ja  taukoja pitäen. Eli ei bashailla liikaa Huh
Logged
Penguin
FOFF Competitor
*****
Posts: 776


View Profile
« Reply #24 on: May 29, 2009, 04:22:13 PM »

Eikä pelkästään kitka, vaan ihan vierimisvastus on huikeasti suurempi nurmikolla.
Logged

Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile
pnm
FOFF Competitor
*****
Posts: 287



View Profile
« Reply #25 on: June 06, 2009, 08:59:40 PM »

 Kohtuullinen suoritus urkurilta mutta taso on jäätävän kova eikä tämänpäiväsiä virheitä sallita jos mieliin kolmen sakkiin. Positiivista oli tekniikan toimivuus .... tästä on hyvä jatkaa. Todennäköisesti ois pärjätty tänäänkin ihan samanlailla 3s tehoilla.
Logged
pnm
FOFF Competitor
*****
Posts: 287



View Profile
« Reply #26 on: June 07, 2009, 07:08:48 PM »

 No nyt on jo alettu treenaa lisää ja tämmöiset seinät on peruskauraa kohta.....
http://s307.photobucket.com/albums/nn287/pnm75/?action=view&current=PICT0002-1.flv

Niin ajopaikka on lähes täydellinen ja sijaitsee Kurikassa
Logged
Zarizi Tech
RFOT
*****
Posts: 3517


RFOT


View Profile
« Reply #27 on: June 07, 2009, 07:13:43 PM »

No nyt on jo alettu treenaa lisää ja tämmöiset seinät on peruskauraa kohta.....
http://s307.photobucket.com/albums/nn287/pnm75/?action=view&current=PICT0002-1.flv

Niin ajopaikka on lähes täydellinen ja sijaitsee Kurikassa

Oliko 4S? Aika hyvin vedetty kyllä.  Cool
Logged

Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCRCO
DravTech ~ Ottsix ~ RC4WD ~ Offipaita ~ Krawler Konceptz
pnm
FOFF Competitor
*****
Posts: 287



View Profile
« Reply #28 on: June 08, 2009, 08:34:23 AM »

 Kyllä oli 4s ja tarkkasilmäiset huomasivat että ajetaan keulien ( itsekkin sen nyt hokasin ).
Paikasta sen verran että lääniä riittää ja Säkylän veroinen paikka mutta tai olla liian kaukana kaikille.
Logged
Zarizi Tech
RFOT
*****
Posts: 3517


RFOT


View Profile
« Reply #29 on: June 09, 2009, 02:50:32 PM »

Paikasta sen verran että lääniä riittää ja Säkylän veroinen paikka mutta tai olla liian kaukana kaikille.

Pistäs kuvia kyseisestä montusta ja vähän infoo missäpäin jkl? Meillähän olis vielä auki FinCupin viitoskisan paikka.  Wink
Logged

Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCRCO
DravTech ~ Ottsix ~ RC4WD ~ Offipaita ~ Krawler Konceptz
pnm
FOFF Competitor
*****
Posts: 287



View Profile
« Reply #30 on: June 30, 2009, 10:01:37 PM »

 Kanttori pelitti ihan hyvin ja tavoitteessa pysyttiin eli puolenvälin tietämiin. Nyt pitäis saada hankittua lisää kokemusta ja ajovarmuutta koska tullut enemmän modilla ajettua. Autohan on ihan riittävän kilpailukykyinen mutta nyt jäi HK:n muista pirsseistä jälkeen huomattavasti Sad
Logged
pnm
FOFF Competitor
*****
Posts: 287



View Profile
« Reply #31 on: July 07, 2009, 09:02:37 PM »

 Autoa ulkoilutettu 2 kertaa kisan jälkeen... Maximuksen+ markinn kanssa käytiin su tarkastamassa monttu Leustun tiellä joka ei ollut mikään ihmeellinen paitsi... 4 autoa mukana ja kaikki rikki tavalla tai toisella. Tänään testasin mykistynyttä Feigaota ( ilmeisesti melkein parempi kuin Kiinanmotit) joka yllättäen pyöri hetken mutta jumitti sitten taas... nyt sitten harkintaan mitä tilataan seuraavaksi????Onneksi kieropalkintokone BK rullaa vielä Shocked Shocked
Logged
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #32 on: July 07, 2009, 10:08:20 PM »

Neu on hiukan hintavampi, mutta pitäis olla kova sana. Omaani en ole vielä kokeillut.

Mulla on feigao kestäny yli 1.5v ja 6s:kin on ajeltu kisoja ja bashailtu, vaikka koneen suositus max on korkeintaan 4s.
« Last Edit: July 08, 2009, 03:10:24 PM by SlidSlide » Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
matti.l
FOFF Competitor
*****
Posts: 420


View Profile
« Reply #33 on: July 08, 2009, 12:00:50 AM »

Neu on hiukan hintavampi, mutta pitäis olla kova sana. Omaani en ole vielä kokeillut.

Mulla on feigao kestäny yli 1.5v ja 6s:kin on ajeltu kisoja ja bashailtu, vaikka koneen max on korkeintaan 4s.

Se 2200kv mamba(neu/castle konehan tuon on) on hyvä jos niin kovalla kv:lla oleva kelpaa, löytynee myös savage fluxissa olleena eri nimisenä. Näitähän ebaystä löytyy... Hinnaltaa taitanevat olla noita Neu:n koneita jonkin verran halvempia.

Medusassa on hankalasti ne tuuletus reijät päässä niin imee pikkukiviä kivasti sisäänsä joten sitä en suosittele, vaikka muuten koneena onkin hyvä.
Logged
pnm
FOFF Competitor
*****
Posts: 287



View Profile
« Reply #34 on: July 08, 2009, 08:31:45 AM »

 Noita edellämainittuja ( Neu, Castle..) on tullut mietittyä. Nyt muistin että su tuli vedettyä cornerista ( n2- 2.5 m korkee) hyppy pitkäksi ja tasaiselle alas... oisko ollu mahdollista rikkoa kone siinä kun takakardaanikin näyttäis vähän vääntyneeltä  Huh
Logged
pnm
FOFF Competitor
*****
Posts: 287



View Profile
« Reply #35 on: August 03, 2009, 04:14:41 PM »

 Kanttorilta loistosuoritus vaikkei voittoa tullutkaan ja aivan älyttömän hyvät väännöt kärkikolmikossa . Sitten ois pitäny jättää ne loppu bashailut väliin Lips sealed....... siitä keskikasasta backflippi tasaselle ja MMM pimeeksi, tais Samu nähdäkkin hienon suorituksen Grin . Nyt sitten vissiin ajettava """""""""""MM"""""""""" kisat maxilla??? Otetaan vastaan tarjouksia MMM:stä!!!!!!!
Logged
Zarizi Tech
RFOT
*****
Posts: 3517


RFOT


View Profile
« Reply #36 on: August 03, 2009, 04:34:14 PM »

Kanttorilta loistosuoritus vaikkei voittoa tullutkaan ja aivan älyttömän hyvät väännöt kärkikolmikossa . Sitten ois pitäny jättää ne loppu bashailut väliin Lips sealed....... siitä keskikasasta backflippi tasaselle ja MMM pimeeksi, tais Samu nähdäkkin hienon suorituksen Grin . Nyt sitten vissiin ajettava """""""""""MM"""""""""" kisat maxilla??? Otetaan vastaan tarjouksia MMM:stä!!!!!!!

Siinäkö pimeni. No, oli se sit sen arvosta  Grin
Logged

Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCRCO
DravTech ~ Ottsix ~ RC4WD ~ Offipaita ~ Krawler Konceptz
pnm
FOFF Competitor
*****
Posts: 287



View Profile
« Reply #37 on: August 17, 2009, 09:48:02 PM »

 Koillisessa Hiippakunnassa edelleen epäonni jatkuu... Kanttorin diffit taitaa olla kohta lopussa ja uusia ei välttämättä kerkee laittamaan, mutta toivotaan että kestää vielä yhden "ristiretken". Perän aukaisin ja pari hammasta puuttui lautaspyörästä Huh etupäätä ei uskalla edes avata Shocked .. vetää vielä. Luotetaan Mamba Maxiin + 4 kennoon sekä 1900 kv Kiinanihmeeseen ja pohjoiseen viimaan.....
« Last Edit: August 17, 2009, 10:13:47 PM by pnm » Logged
pnm
FOFF Competitor
*****
Posts: 287



View Profile
« Reply #38 on: August 23, 2009, 09:08:46 PM »

 Hyvin diffit kesti Grin Jos ehkä seuraavaan kisaan vaihtais uuet. Kanttori suoritus oli erinomainen ja ei mitään suurempia virheitä tullut. Erittäin tiukaksi pisti niemikko& tuunari loppupätkät mutta kuitenkin karkuun päästiin.Tais olla heikoin suoritus vika pätkä.
 Tekniikka puolelta vois sanoa että Maxi ja 4s 1900kv:n koneella sopiva yhdistelmä autoon, 3s pidetään toistaiseksi vara-akkuna.
« Last Edit: August 23, 2009, 09:12:06 PM by pnm » Logged
Maximus
FOFF Competitor
*****
Posts: 554



View Profile
« Reply #39 on: August 23, 2009, 09:20:39 PM »

Onnea kuningasluokan mailmanmestarille. Kyllä ´Kanttori näytti muille närhen munat, vai pitäisikö sanoa että urkurin paikan. Upeesti ajettu kilpailu Cool
Logged

´Red Devil ja Panther
Pages: 1 [2] 3 4 ... 7
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!