Lisään tähän muutaman pointin molemmin suunnin ajateltuna:
1) Jos akun sijoittaminen sallitaan "miten tahansa" antaako se liikaa vapautta ja tuoko se liikaa eroja autoihin?
Oletettavaa kuitenkin on, että moni ajaa pötköakku muodollisella akulla, joka oikeastaan on pakko laittaa peruslevyn
päälle, koska muuta (järkevää) paikkaa ei ole. Toisaalta rajaako se mahdollisuuden sitten pikkukennoisilta akuilta,
joiden mahdollisuus juuri piilee servon päälle laittamiseen, mutta tästä voisi vetää johtopäätökseksi "lisäpaino", joka
on kielletty.
2) Jos akun sijoittamista muualle kuin peruslevylle ei sallita se rajaa isommat akut kokonaan pois, koska akun on mahduttava
juuri levylle. Täten hyötyä ei voi ottaa pienemmistä akuista, joiden sijoittaminen muualle antaisi suorituskyvyllisiä etuja.
Kysymys kuuluukin, kumpi on tasavertaisempaa? Pitäisikö akun sijoittaminen peruslevylle määritellä erilaisella tavalla esim.
akun täytyy olla vähintään 50% levyn päällä ja loput 50% voi olla ylitse levyn?
Tässä omia pointtejani, kuulisin mielelläni muidenkin kisaajien mietteitä, vaikka eri luokastakin
