Kiitoksia, jälleen asiatekstiä, eli vastataan.
Lopussa tosiaan tuli maininta jos toinenkin siitä, jos yhdellä olisi pidempi auto kuin muilla ja kuten totesit porttivälit
olisivat haasteena pitkälle autolle. Jos taas välejä suurennettaisiin olisi se muille aikamoinen etulyöntiasema. Täten
parempi pitää tuossa pituudessa, jos vain suinkin mahdollista, eikä aiheuta potuttavia tuntemuksia rakentajissa.
Leveydestä ei tosiaan ole rajoitusmainintaa, koska leveyden rajoittamiselle ei ole tarvetta ja vanteilla tuota leveyttä
on leikitty jo pitkään, sillä on suuri merkitys, mutta se onkin sallittua.
Lisää rajoituksia emme ole suunnitelleet tulevaksikaan. Modified, Unlimited Ep, Unlimited GP ja XL Unlimited on tarkoitus
pitää sääntöjen osalta niin simppelinä kuin vain mahdollista. Tietyt rajoitteet tulevat voimaan kaudelle 2009 ja ovat
muutoksena juuri kaudesta 2008. Itse kuitenkin näen nuo selkeinä ja pyrin selventämään lisää, jotta homma pelaa
edelleen enemmälti hauskana ajanviettona, kuin ärräpäitä heitellen.
Kallista touhua ajaminen on ja nimeomaan Unlimited EP, olisiko jopa kallein vai viekö XL autojen nelivetoisuus virityksineen
tämän korkeimman potin, mene ja tiedä? Kuitenkin kallista hommaa ja runko jää kuitenkin edulliseksi kaikkine alumiiniosineen,
mutta tehokas moottori, monta lipokennoa kestävä nopari, tehokkaat ja kestävät akut, tehokas ja nopea laturi + poweri,
servo + kaikki muu härpäkkä, olkoon se onnellinen joka alle viiteen sataan saa nuo

Maksaa nimittäin, mutta laatu maksaa
ja aina voidaan sumplia kumpi on kivempaa
a) ajat halvalla autolla, joka ei pärjää, jossa hajoaa / ei riitä sähköt
b) maksat
kerralla reilummin ja olet luokan valtias, dominoiva ykkönen vailla vertaa, eikä ole tekniikasta kiinni koko vuotena ajaminen.
Halpuus olisi kiva lisä, se toisi monta harrastajaa lisää, mutta fakta on kallis ja silti olemme saaneet hienon määrän ajajia,
joten onneksi edes niin

Täytyy kuitenkin sanoa, että pitkälti luokan/luokkien syntyminen on tässä vaiheessa ajajamäärästä kiinni. Jos esimerkiksi
1/10 kokoisia polttiksia olisi varmasti 3 tulossa ajamaan, niin ainakin itse myöntäisin niille oman luokan. Kahdellakin voisi jopa
ajaa, mutta mieluiten se kolme on tukipilarina, ettei mene ihan sösseliksi koko touhu, ettei tulee viittä kahden auton luokkaa..
Laji on kuitenkin vielä niin nuori, että moni tekijä vaikuttaa luokkien syntymiseen. Jos joukostamme löytyy pelle peloton, joka
rakentaa kaksi sähkö XL kokoista autoa, niin mikä ettei sellainenkin luokka syntyisi ja auton wb ja pituus voisivat olla rajattomat.
Niin moni asia on kiinni henkilöistä, jotka joko tietoisesti lajin pariin tulevat tai sitten eksyvät sinne

Yhdyn kuitenkin 120% samaan, eli itselläkin on rc:tä kohtaan uskomaton mielenkiinto, mutta lifetapaista tiedonnälkää ei koskaan
ole eteen sattunut, ehkä aika sitten kasvattaa sitä innostusta, mene ja tiedä. Tärkeintä on kuitenkin, että homma on hauskaa
ja parhaan fiilikseen saan onnistumisista, niin kisoissa kuin teknisissä valinoissakin. Harrastuksen pitää olla harrastusta eikä väen
väkisin tekemistä, pitää iloita tekemistään, muuten ei tee sitä mistä pitää.