Kirjoittaja Aihe: Moonrise  (Luettu 7301 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Moonrise
« Vastaus #20 : 09 Toukokuu, 2009, 08:25:30 »
Moonrisen osalta pitää vielä laittaa uusi servo paikalleen, kun edellinen vaihtui toiseen autoon.
Lisäksi etulukko pitää ottaa pois, koska auto laitetaan lukottomana mouhijärven kisoihin kokeiluun.
Muuten elementissään ja toimii, katsotaan mihin pystytään sorapohjalla.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Moonrise
« Vastaus #21 : 09 Toukokuu, 2009, 11:40:11 »
Uusi servo on nyt asennettu, mutta kääntö tuntuu olevan todella heikko..
Rinteessä sen sitten näkee miten kääntyy. Etulukon vaihdoin normiksi, eli
lukottomana kaasun kera edetään. Tavoite kolmen joukkoon!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Moonrise
« Vastaus #22 : 10 Toukokuu, 2009, 08:57:09 »
Joo-o, Mouhijärvi olikin tämän auton osalta taputeltu aika nopeasti... Jäätävn surkea
kääntö ihme servoservereineen ei nyt toiminut ollenkaan, auto ei kääntynyt, eikä sitä
saatu kääntymään. Jakso ehdittiin ajaa, sen jälkeen aivan toivotonta menoa ja keskeytys.
Nyt vaihtuu koko auton kääntötapa axialmaisempaan, koska valmistajan oma on aivan
liian surkea toimiakseen.

1p johto mangustia vastaan vaihtui juuri 8p takaa-ajoasemaan, joka tarkoittaa käytännössä
sitä, että Moonrisen täytyisi voittaa ja Mangustin olla neljäs. Tai realistisemmin, Moonrise
olisi toinen ja Mangusti viides. Nykyhetkenä se vaan tuppaa olemaan todella vaikeaa.

Autoa kehitellen...
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Moonrise
« Vastaus #23 : 10 Toukokuu, 2009, 12:09:12 »
Ainakin isomman kokoisissa laitteissa sitä kääntöä saadaan aikaan väkisin etulukolla. Kokeilepa sellaista setupia että edessä lukko, joko 100% tai sitten tosi jäykillä silikoniöljyillä melkein 100% ja takana vapaampi diffi. Tuolloin sen pitäisi kääntää sitä autoa sillä vedolla ja kääntyvyys kaasua käyttäen pitäisi olla parempi kuin avoimella diffillä. Toki se sitten kirjoittaa myös herkemmin, mutta oikean tasapainon löytäminen onkin täynnä kompromisseja vaatii paljon testaamista ja säätämistä.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Moonrise
« Vastaus #24 : 10 Toukokuu, 2009, 17:12:27 »
Jep, säätämistä, kokeiluja ja testejähän tuo vaatii. Tampellassa edessä oli 100% lukko ja takana ihan
vakiodiffi, mutta kääntyvyys oli todella heikkoa. Zarizi Tech kokeili Mojo Jojossa lukkoja edessä ja
takana ja käänty ihan ok, toki on wheelbaseltaan miltein 10cm lyhyempikin...

-Foff- tekee teknisiä muutoksia auton kääntötekniikkaan ja niitä pääsen sitten kesäkuun puolella
kokeilemaan, koska auto jäi tehtaalle. Tämä tarkoittaa sitä, että Finland Cupin seuraavassa kilpailussa
nähdään Mangusti. Moonrise jatkaa pikkucupeissa ajamista ja auton kehittämistä.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Moonrise
« Vastaus #25 : 31 Toukokuu, 2009, 17:04:16 »
Tämän auton omistus siirtynee -Foff-:n haltuun, ainakaan itse en sillä tule sen koommin ajamaan.
Sähköjä kaupattu pois ja auto siirtynee foffin ajettavaksi tai mahdollisesti myyntiin.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Moonrise
« Vastaus #26 : 19 Kesäkuu, 2009, 09:23:49 »
Moonrise myytiin eteenpäin uudelle foffiharrastajalle, joka jo rakentelee siitä menevää peliä.
Uusi harrastaja pitää auton alkuperäisen nimen ja voi jatkaa tarinointiaan vaikka tähän samaan topikkiin.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN