Kirjoittaja Aihe: Lightweight IV [Losi + Axial + omatuotanto] alle 900g!  (Luettu 5165 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Lightweight IV [Losi + Axial + omatuotanto] alle 900g!
« : 03 Huhtikuu, 2014, 20:47:13 »
Lightweight IV "Kevytrakenteinen IV"



Speksit:
Akselit.................Team Losi 1.9 crawler
Voimansiirto..........Team Losi 1.9 crawler
Kori.....................LW1401-1
Runko..................LW1401-1
Iskarit..................?
Renkaat................V Productions Pnesh F20 "Baby Claws"
Nopari..................?
Moottori...............Castle Creation 6800kv
Servo...................?
Akku.....................3S 550mAh
Alalinkit.................?
Ylälinkit.................?
Kardaanit...............Axial vakiot
Servo/akkuteline.....?
Leventimet............On
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight IV [Losi + Axial + omatuotanto] alle 900g!
« Vastaus #1 : 03 Huhtikuu, 2014, 20:52:48 »
Tätä uutukaista on muhittu jo tovi pajalla, mutta tänään saatu ekoja testejä tehtyä, jotka vahvistivat sen, että tätä aletaan rakentemaan!
LW IV on alle 900g painoinen modifoffari, kooltaan hyvin LW I kaltainen. Akselit losin 1.9 crawlerin, kuten lootakin. Moottoriksi joko 5400 tai 6800kv harjaton.
Castlen mamba micro proossa vikaa, joten etronix ajoi asiaa ja testit tehty, lootat ja akselit kesti täyttä kaasua...

1.9 Crawler luokka on kuolemassa maailmalla. Norjassa ei ole enää kuin 1 kuski ja jenkkilässä kuolee kovaa vauhtia. Suomensarjakin jäämässä vaisuksi,
joten valmistaudun "siirtoon", joka voi napsahtaa milloin tahansa. Jos tämä lelu kestää leikin, niin oma rooleri voi hyvinkin nähdä itsensä tätä lajia edustamassa.
Nasty Nancy kaipaa uutta, 1.9 on vanhaa, aika näyttää, mihin tie vie, olemme valmiita kaikkeen!

Huomenna niputellaan autoa kasalle ja sunnuntaina on tarkotus ottaa lisätestiä kestävyydestä, jonka mukaan tehdään ISOJA päätöksiä  ;)

Ps. paino asettuu 800-899g välille!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight IV [Losi + Axial + omatuotanto] alle 900g!
« Vastaus #2 : 04 Huhtikuu, 2014, 21:00:17 »
Tänään saatiin taas aherrettua!


LW IV rakentuu testirungolle eli LW1401-2 rungolle, losin akselit ja loota!


Vaakaprofiili asettuu hyvin LW I kaltaiseksi.


Loota on pienempi kuin axialin, luonnollisesti  ;)


Taka-akseli vertailua: hennot on losin ja isommat axun. Loseissa leventimet kiinni.


Koko/mittasuhdetta: edessä LW IV ja taustalla LW I.


Takakartaani muovausta... tähän mennessä "isoin" ongelma, eli piti lootaa ja mottipukkia
leikkailla, jotta mahtuu axun kartaani pyörimään. Losin omat kartaanit ei riitä pituudelta,
kun auton wb on samainen 290mm mitä LW I.

Anyway, sain kaasuteltua taasen lisätestiä ja kestää edelleen. Sunnuntaina tarkotus saada alalinkit ja iskarit kiinni,
jollon saa testata maassa auton menoa. Koneena castlen 6800kv harjaton. Tuo testi kertonee ns. faktan eli kestääkö
"lelu" leikin vai ei.

Tällä erää painotietoa:
872g +
+ paneelit 5g
+ ruuveja/muttereita
+ nipareita
+ alalinkit
+ iskarit 16g

900g tulee ylittymään, mutta...

- 15-20g/rengas, kun tehdään tähän omat renkaat eli säästöä pelkistä renkaista 60-80g
- kevennysreikiä: leventimiin, spurriin, kartaaneihin yms...
- 26g painava styreenirunko vaihtuu 12,2g painavaan hiilariin, joten säästöä tulee n. -26g
- servolevy kevyemmästä materiaalista
- aluruuveja/muovimuttereita autoon
- nopariksi sama kun LW I ja kevennystä tulee ainakin -8g
- sirot linkit & iskarit

Laskutoimenpiteet kertoo, että 804g tienoille voisi olla sauma päästä. Alle 900g tästä tulee varmasti, mutta kuinka paljon sen alle,
se ratkeaa vasta, kun saadaan tieto auton toimivuudesta ja päästään bertta vaiheeseen eli keventelee. Jopa alle 800g on mahdollista,
mutta katsotaan ensin kestääkö lelu ja tehdään sen jälkeen lisää mietintöjä tavoitteineen.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Lightweight IV [Losi + Axial + omatuotanto] alle 900g!
« Vastaus #3 : 04 Huhtikuu, 2014, 21:12:01 »
En oikeen osannu päättää mihin kärpäseen tän kirjotan mut Tomy varmaan hieroo käsiä yhteen kun tilaat runkoja, montako kymmentä niitä jo on tulossa ? Kohtahan meillä on sakun ylläpitämä oma kärpässarja säästyy vaiva iteltä tehdä mitään kevyttä kun näitä tulee kun sieniä sateella. 
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight IV [Losi + Axial + omatuotanto] alle 900g!
« Vastaus #4 : 04 Huhtikuu, 2014, 22:37:58 »
En oikeen osannu päättää mihin kärpäseen tän kirjotan mut Tomy varmaan hieroo käsiä yhteen kun tilaat runkoja, montako kymmentä niitä jo on tulossa ? Kohtahan meillä on sakun ylläpitämä oma kärpässarja säästyy vaiva iteltä tehdä mitään kevyttä kun näitä tulee kun sieniä sateella. 

"Pitää takoa, kun rauta on kuumaa!" (ja kun kummiski tahdot tietää, niin 3 autonverran on kylkipaloja kohta hiilarista)

Ps. oman Lightweight hiilarirungon saa Tomyn kautta, kun mainitsee "sakun lightweight runkopalat", hinta noin 25€
ja siitä voi sitten vapaasti alkaa rakentaa parempaa "kärpästä" + latiakaan ei tule mulle, tämä on lajin hyväksi tekemää,
jos joku "hullu" muka haluaa tilata ton rungon ja väittää, että sillä voi ajaaki, saati ihan hullu-hulluna jopa kisata pallista  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight IV [Losi + Axial + omatuotanto] alle 900g!
« Vastaus #5 : 06 Huhtikuu, 2014, 18:20:49 »
Tänään otin sitten tämän työkseni ja sillä idealla, että tänää mennää testaa kestävyyttä, nii saa sit projektin heittää roskiin, kun ei kestä  ;D
No runkonahan tämä painosuhdanteen säädettävä LW1401-2, johon sainkin laitettua 63/37 suhteen, kun muissa kärpäsissä on 58/42.
En kokeillut, mutta losin kartaanilla saa 68/32 suhteenkin käyttöön. Muuten etulinkit piti tehdä sopivaan mittaan ja oman entisen 1.9 roolerin
iskareita jäykentää ja olihan tuossa vähän muutakin "ongelmaa", mutta ajoon sain! Hieman photoja ennen ajoja:


Paino ilman 5g painavia paneeleita eli 900g tienoota heilutellaan. Tässä kuitenkin kiinni painavat renkaat,
iso nopari, sokerinpaloja, random muttereita/ruuveja, kun nopeesti kasattu ja jotain sopivaa käytetty.


Hassu  ;D Leveyttä 215mm eli 5mm LW I kapeampi.


Koko/mittavertailua vasemmalta alkaen: LW IV, LW I & LW II.


Maavaraa vielä turhan paljon + sirommat akselit ja loota "näöllisvalehtelee".


Kääntö ihan OK, mutta vielä paremmaksikin saa, kun työstää knuckleja jollain tapaa.
Nyt osuu akseliin, vaikka pihdeilla "riisuttu" akselia ja knuckleja niin paljon, kun uskaltaa...


Joustot ekaan testiin mentäessä...


Maskottina 1.9 autoa ajanut "Nasty Nancy", joka jatkaa autonsa muovaamista tähän lajiin!

Auto kasassa ja hill stagelle kokeilee = rikkomaan, jottei tarvi murehtia, että tästä mitään tulis!
Kombinaationa: 3S 550mAh 35/70C akku, 6800kv castlen kone 14 pinjonilla ja 60A nopari.
Ei mitään hajua miten 6800 enää toimisi vai rykiikö jo voimattomuuttaan... Noh, auto päälle ja
kokeillaanpas HUIPPUJA! Voi sitä naurun määrää, voi sitä naurun määrää  ;D ;D Ei se kulkenut mihkää
ja tämän saman "huvitustilanteen" tulette huomaamaan videoista.

Ajot kesti semmosen 3 minuuttia, kunnes losin oma alu/metallikartaani antautu edestä ihan reveten poikki.
Tuossa losin laatikossa on JULMETUSTI vääntöä, kun ei kulje edes 6800 koneella. Jousitus oli aivan hirveä
ja tein virheen, kun poistin nippuside-rajottimet, jotka aluksi laitoin. Vaikkei vauhtia juuri ole, niin silti se
kiipeää, jahka saa jousituksen edes jollain tapaa toimimaan.

Videohan pyöri, joten tässä parissa osassa tuo testi youtubessa ja sen koomisuus "kuuluu" videollakin  :D

Lightweight IV - First Testing Session - Part 1/2
Lightweight IV - First Testing Session - Part 2/2

Tästä testistä rohkaistuneena vaihdoin uuden etukardaanin (järeemmän) ja samalla 6800kv kone vaihtui
8000kv koneeksi. Isompaa pinjonia ei ole nyt 14, mutta pistin hobbylinnasta pari tilaten (18). Samaten
iskin ne niparirajottajat kiinni ja lähden tekemään toista testiä!

-----

Hill Stagelta löyty myös modikokonen kasa hienompaa hiekkaa, jossa pääsi kokeilemaan vähän realistisempaa testiä.
No iskin kameran kuvaamaan, kun rikon autoa, jotta voi analysoida sitten jälkikäteen mitä tapahtu. Vähän reilu 7min
ajoin, ei ongelmia ja auto pelas aivan helevetin hienosti! Ei tota eroa tajuakkaan, mutta videolta se auton edentä näkyy:

Lightweight IV - Second Testing Session

Reilu 7min puhdasta ajoa ja paljon dataa käsiteltäväksi! Kirjottelenpa illemmalla lisää!  ;)
« Viimeksi muokattu: 06 Huhtikuu, 2014, 18:38:07 kirjoittanut Hadesbear »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight IV [Losi + Axial + omatuotanto] alle 900g!
« Vastaus #6 : 06 Huhtikuu, 2014, 21:11:38 »
Jees!

Tosiaan toisissa testeissä auto toimi todella hyvin ja siitä joudutaan nyt kehittämään ihan foffiautoa, harmi  :-[ ;D
Isoja muutoksia ei ole tulossa viikon päästä ajettavaan foff cupin toiseen kisaan, mutta pieniä asioita tehdään.
Nyt pinjoni 14, joten laitellaan 18 ja saadaan vielä vähän kulkua messiin. Joustot on tosi jees, kun rajas nipareilla,
ehkä paras LW-jousto millä ajellut!

Painoa nyt 896g, mutta lisäksi tulee 5g paneeleista. Painosta kuitenkin lähtee pirusti pois, koska renkaiksi tulee
uusimmat tähän autoon tehdyt, about 48g/rengas, joka on liki 20g kevyempi/rengas eli 800g painoa hivutellaan.
Auto kummiski toimi testissä niin hyvin, etten heti ala pakosta keventämään, tehdään se sit, kun sen aika on.
Helposti saa 800g painosen ja pääsee allekin, kun renkaista irtoo jo liki 80g säästö, noparista 30-40g ja muitakin
osa-alueita on, joista saa kevennettyä.

Kyllä se keveys myös tuntuu, vaikkei tässä ole ns. vauhtia, niin silti se nousee erinomaisesti. Pieniä viilauksia,
mutta muuten samanlaisena debytoimaan viikon kuluttua säkylään ja foff cup 2 kisaan!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight IV [Losi + Axial + omatuotanto] alle 900g!
« Vastaus #7 : 08 Huhtikuu, 2014, 21:16:04 »

Tuollasena lähdetään debyyttikisaan!

Liitin vaihtuu pidempään, joka juotellaan paikalleen, mutta muita muutoksia ei tule kisaan.
(ellei hobbylinna) ehdi kuljettamaan isompaa pinjonia ennen vkloppua. Tällä lähdetään todella
mielenkiintoisena hakemaan ajokokemusta ja katsotaan mihin se riittää. Tuntus etronix noparina
olevan parempi pikkumosalle, joten heräs heti halut laittaa se LWI:n, jossa menohaluja on ja
täten ajettavuuskin paranis.

Viikonloppuun on onneks vielä aikaa, ehtii tekee vaikka mitä!  :D

+ paneelit tehrää!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight IV [Losi + Axial + omatuotanto] alle 900g!
« Vastaus #8 : 10 Huhtikuu, 2014, 22:41:43 »
LW IV debytoi lauantaina ja laskisin tämän ns. "mustaksi hevoseksi". Tuntuma II testissä järjettömän hyvä ja fiilis nousi heti siitä.
Tavotellaan jopa 6-joukkoa, katotaan mihin sit oikeesti ehditään ja kestääkö auto, fiilis on hyvä!  8)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight IV [Losi + Axial + omatuotanto] alle 900g!
« Vastaus #9 : 13 Huhtikuu, 2014, 17:46:02 »
Noniin, debyyttikisa takana ja auto yhä ehjä!  8)
Muutama kuva tähän alkuun ja sitten lisää höpinöitä!









Jaksopisteet:
280 - 260 -270 - 170 - 150 - 350

Omia ajovirheitä:
* 2 jaksolla maalista ohi ajaminen, kommentein auto "kirjottaa" liikaa. "T40"
* 4 jaksolla (nopeuden lopussa) ajovirhe rinteessä lojuvaan keppiin, kallista aikaa hukkaan. "T50"
* 5 jaksolla linjavalinta tiukkaan käännökseen huono + auto heikko kääntö = tuloksena ratalinjaan osuma "T110-180"
   (videolta tsekattuna yritetty kaasukääntöä, mutta nostaa oikeaa etupyörää ja käännös ei luanaa)

Poimintoja auton käyttäytymisestä:
* F20 renkailla "kirjottaa" rinteessä kovalla kaasulla liian herkästi
* Vauhtia tarvitaan lisää, mutta samalla ajovakautta, ettei nopeus karkaa kiihdytettäessä harakoille
* Kääntö on liian heikko, sitä on saatava paremmaksi

Tulevia parannuksia/muutoksia:
* 14 hampainen pinjoni vaihtuu 18 hampaiseen
* uudet, kevyemmät ja paremmat renkaat alle
* jousituksen muunnoksia keulan suhteen
* käännön parantelua

Yhteenveto:
Miltein "eheä" kisa tällä autolla. Olen iloinen, että auto kesti helposti "leikin" ja huolimatta olemattomasta vauhdista,
se suoritti silti jaksoja ihan mallikkaasti. Ne pisteet mitä otettiin "takkiin" on kuskin osuutta ja jossitteluna menestyspäivänä
olisi 200-280p enemmän, joilla olis taisteltu sitten ihan 4-sijastakin. Tämä ei ole ollenkaan huono lähtökohta, vaan tästä on
enemmänkin hyvä lähteä parantamaan auton suorituskykyä ja tuoda se kuskilleen tutummaksi. Ei sovi kuitenkin unohtaa,
että samalla kehitystyöllä luotiin LWII:sta LWI:n haastaja, joka sitten voittikin sen. Tähän on tulossa kivasti päivityksiä,
joten uskon vakaasti positiiviseen kehitykseen myös tämän auton osalta  :)

Missään nimessä projekti ei pääty tähän, se vasta alkaa!  ;)
Koitan saada videota edittiin viimeistään pääsiäsvapaina!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight IV [Losi + Axial + omatuotanto] alle 900g!
« Vastaus #10 : 17 Huhtikuu, 2014, 20:56:42 »
Jos joku kuvittelee, että täällä vain rentoudutaan, niin paskat, kehitystä on tehtävä ja rajoja rikottava, vain siten voi pärjätä!
Paljon on ideoitu - paljon on toteutettavissa, monia kokeiluja osa onnistuu, osa ei... FAKTA on kuitenkin se, ettei foffissa voi
menestyä ellei 1) TREENAA, siinäpä pääsiäismuna kisaajille  ;)

Itse en nauti vain ajamisesta vaan kehittämisestä ja jopa rakentelusta. Axut on mulla sydämmessä etenkin tää perusakselinen,
joten osin siitä ja muutaman nallen halista iski idea ja syntyi LIGHTWEIGHT! Nyt on taas kokeiltu ja kehitetty nelosta!


LW V suunnittelua, joskin nyt tämä hylätään, kun takaiskuja tuli, mutta loota TOSI edessä!


Uusi versio kylkipaloista tulee jossain kohtaa!


LW IV:n 8000kv mosaan iskin 14 pinjonin tilalle 18:n ja hyvältä vaikutti, potkua lisää! No täpissä ei kävästy ku sekuntteja ja
sain kerhoon uuden jäsenen "halki-poikki-pinoon". Paluu vanhaan ja se kestää. Tehot on mitä on, nyt haettava pito ja sitä
kautta niitettävä menestystä!


Kevennystä tehdään RAJUSTI ja uusimmat renkulat jää alle 50g/kpl!


Kisapaino tänään tehtyjen muutosten jälkeen ja lisäksi kevennystä tulossa seuraavasti:

* renkaat.........-15g - -24g / RENGAS = -60 - -96g pois


NykyLOOK. Nopari yhä ISO ja jos tosissaan lähtis keventelee, niin laskennallisesti päästään
todella lähelle 700g rajapyykkiä. Renkaat, kylkipalat hiilariks, nopari microks, sokeripalat juottoon,
aluruuveja/muttereita yms... ihan tehtävissä tuo 700g alituskin.

Huomenna menen treenaamaan tällä ja nyt pääsiäislomalla tarkotus takoa uudet renkaat ja kokeilla niitä.
Jahka ne saa tehtyä ja näkee painon ja toimivuuden, niin katsotaan sitten lisää.

KÄÄNNÖN sain myös fiksattua, kun oli oikealle todella surkea, nyt kääntyy MAX ja on muoviset hubit, knucklet
ja akselinkuoret leikelty leikkurilla, että kääntyy! Tuntu maassa ajaessa ihan kivastikin nyt kääntyvän, joten
edistystä on ehdottomasti tapahtunut ja seuraavassa kisassa pyritään lähemmäs kärkeä!  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight IV [Losi + Axial + omatuotanto] alle 900g!
« Vastaus #11 : 18 Huhtikuu, 2014, 21:00:15 »
Stop Stop Stop...

Rajoja on kokeiltu, mutta paluu viime kisan setuppiin tapahtui. Auto siis samassa kuosissa, mutta uudet renkaat teossa.
LW I renkaat ovat paremmat kuin F20, joten samanmoisia pitänee kehitellä, vaikkei lapoja olekaan. Ihmeitä tälle ei saa
tehtyä, mutta jatkan silti ajamista, koska hyvillä renkailla ajettavuus paranee ja voidaan hyvinä päivinä poimia parempia sijoituksia  :)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight IV [Losi + Axial + omatuotanto] alle 900g!
« Vastaus #12 : 20 Huhtikuu, 2014, 21:06:52 »
Perussetupilla treenattii tälläkin ja ehdottomasti parempi kuin LW III! Renkaat ei ole parhaat, mutta kun pitää peruskaasun yllä, niin ei hätää.
Pieni kääntölinkki fiksattava, koska edelleen toiseen suuntaan ongelma kääntyä, eikä se kelpaa. Pieniä juttuja - suurine vaikutuksineen.
Silti lähtökohta on hyvä ja ajofiilis oli tänään positiivinen.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight IV [Losi + Axial + omatuotanto] alle 900g!
« Vastaus #13 : 25 Huhtikuu, 2014, 20:22:57 »
Tällä lähretöö huomiseen samanlaisella setupilla, kun testeissä. Lisäksi tässä on nyt dataloggeri kiinnitettynä,
jolla haetaan koko kisan ajalta arvokasta dataa. Tavoite on voittaa edes yksi auto se on jo jotain tälle keijulle  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight IV [Losi + Axial + omatuotanto] alle 900g!
« Vastaus #14 : 27 Huhtikuu, 2014, 20:50:49 »
4-sija 8 autosta, nostan ihan hattua itse!  ;D Kuinka synkkä tämä päivä onkaan historiankirjoissa niille sieluille tai sieluttomille,
jotka häpeillen tämän auton taakse jäivät, nyt on aika vaikka istua sen peilin eteen ja ottaa syvä hengähdys  :D Tässä autossa
oli lisäksi Eagle Treen eLogger, joka taltioi dataa koko kisan ajalta!


LW IV 1 jaksolla ja Eagle Treen eLogger kerää dataa läpi kisan!



Kohti 1 jakson puoliväliä juoksuhiekassa.






Nopeusjakso kunnialla maaliin!



Jaksopisteet:
180 - 260 - 260 - 260 - 290 - 220

Omia ajovirheitä:
* 1 jaksolla kaatuminen 200p porteilla, renkaissa heikosti pitoa juoksuhiekalla, tämä toki tiedettiin...
* 3 jakson lopussa sama vasemmalla suuntaava virhe
* 4 jaksolla eli nopeudella ei suuria virheitä, mutta hieman auton "levottomuus" näkyy videolla, ei ole ihan helppoa tekemistä
* 6 jaksolla 200p porteilla sama levottomuus näkyy ja siellä otetaan 20 pinnaa takkiin ja vaikealla ajolla loppupystykään ei luonannut

Poimintoja auton käyttäytymisestä:
* Pelkästään toisten renkaiden tekeminen, jotka toimisivat paremmin ja parantaisi näin ajettavuutta nostaisi taas tämän auton osakkeita.
   Nyt ajettavuus on todella levotonta ja se vie pisteitä, kun auto sinkoilee minne sattuu. Muuten tehoihin nähden ihan mallikkaasti toimii.

Tulevia parannuksia/muutoksia:
* Jos auto minulla pysyy, tulee uudet renkaat.

Yhteenveto:
Enemmän kuin yllättävää, että näinkin korkealla päästiin, ei varmasti useasti sama tapahdu, mutta tämä kertoo sen faktan, että ehjällä
ajolla voi hyvinkin nousta korkealle. Autossa ei ole muuta vikaa kuin nykyrenkaiden levottomuus eli pitäs tehdä samanlaiset "Baby Roverssit",
jotta saisi pitoa ja sitä kautta ajettavuutta lisää. Kun ajettavuus paranee voi jättää pakit ja merkit pois ja jopa taistella. Nythän tämä on
ollut enemmänkin naurettavan kevyt kokeilu monenmielestä, mutta ihan kykeneväinenhän tämäkin on!



DATACORNERI:
Tuli hankittua tosiaan Eagle Treen Datalogger V4, jolla saa vähän dataa kerätyksi, vaikka enemmänkin on lennokkihommia nuo.
Anyway, arvokasta dataa saa näihinkin "luettua" ja tarkoitus on perehtyä tuohon palikkaan jatkossa tarkemminkin. Tällä autolla
otettiinkin dataa KOKO kisasta, joten siitä sai aika arvokkaasti tietoa jos toistakin!


Huiput..


Diarammii!

Tosiaan näyttää siltä, että kisan suurin "piikki" tuli vikan jakson juoksuhiekan kiihdytyksessä, jossa saatiin
218w ja 21.9a. Nythän tuo on vielä hieman vaikea seurattava, kun ei selkeästi näe mikä jakso missäkin ollut,
mutta tuohonkin on tulossa ratkaisu  ;) Loggeri kertoo kulumaksi 449, kun latureilla sain 404, joten tässäkin
se heitto on olemassa. Periaatteessa ajaa 1 akulla kisan, mutta varmuudella kahdella.

Kilpailussa kulutetut mahhit:
Jakso 1-2................162
Jakso 3-4................132
Jakso 5-6................110

Yhteensä...............404/550mAh

Tämä joko löytää uuden omistajan tai sitten jatketaan itse harjoituksia!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight IV [Losi + Axial + omatuotanto] alle 900g!
« Vastaus #15 : 30 Huhtikuu, 2014, 21:08:37 »
Tähän on tulossa siis uudet renkaat, samoista aihioista kuin F22 "Baby Rovers", mutta lapakuvio on erilainen.
Tällä konstilla on tarkoitus saada autolle lisää pitoa ja sitä kautta lisää hallittavuutta. Samaten iskarit kokevat
muutoksen ja jousitusta parannellaan merkittävästi.

Pieniä asioita - suuria merkityksiä  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

sopuli

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 1
Re: Lightweight IV [Losi + Axial + omatuotanto] alle 900g!
« Vastaus #16 : 30 Huhtikuu, 2014, 23:40:04 »
Lainaus

LW IV:n 8000kv mosaan iskin 14 pinjonin tilalle 18:n ja hyvältä vaikutti, potkua lisää! No täpissä ei kävästy ku sekuntteja ja
sain kerhoon uuden jäsenen "halki-poikki-pinoon". Paluu vanhaan ja se kestää. Tehot on mitä on, nyt haettava pito ja sitä
kautta niitettävä menestystä!

"Grinding a flat spot on the shaft weakens it and makes it prone to snapping."

Edit: Korjasin lainauksen
-Slid
« Viimeksi muokattu: 04 Toukokuu, 2014, 15:56:37 kirjoittanut SlidSlide »

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight IV [Losi + Axial + omatuotanto] alle 900g!
« Vastaus #17 : 08 Toukokuu, 2014, 20:33:51 »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight IV [Losi + Axial + omatuotanto] alle 900g!
« Vastaus #18 : 30 Toukokuu, 2014, 21:21:08 »
Tämä kasattu taas foffariksi, mutta tällä kertaa viimeistä kertaa. Tämän kisan jälkeen Foff Cupin #5 kisa on vasta 4,5kk kuluttua
ja sinne asti ei ole tarkoituksellista tätä säilyttää. Sama setup ja jos tämä podiumilla on, niin perun sanani  ;D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight IV [Losi + Axial + omatuotanto] alle 900g!
« Vastaus #19 : 31 Toukokuu, 2014, 22:28:07 »
Hyvästit jää tämä projekti! Tänään kisan 5 jakso jätti sellasen kivan onnistumisen fiilarin, muutenhan ajo oli luokattoman surkeaa.
Myyntiin menee tai onkin jo, mutta laitetaan hinta sellaseks, et katoo nurkista rojut.

Hauskaa oli, nyt se on ohi ja verho sulkeutuu, kiitos.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN