Kauden päätöksessä otin sen mikä otettavissa oli eli voitto Bullitista ja ratkaisevat 10 Cup-pistettä,
joilla nousin sekä tiimimme niin ikää Revolutionia kuskannen ykköskuskin PaulJr:n, että Bullitin ja
kuljettajansa niemikkon ohi kuudenneksi. Ensimmäiseksi kaudeksi hyvä, erityisesti oma suorituksen
kauden jälkimmäisellä puoliskolla tyydyttävät ja ylittävät kaikki itselleni asettamani tavoitteet.
Kokonaisuutena tiimin kausi meni muutenkin hyvin, ehkä tuolla junioriosastolla pitää tehdä harjoitusta
hermojen hallinnassa talven aikana. Ajaahan nuo juniorit osaavat paremmin kuin minä, siitä ei
ainakaan itselläni ole epäilystäkään.
Näin kauden päätteeksi on sitten vielä hyvä räväyttää esille Revolutionin datamittaustulokset, jotka
siis mitattu kauden päättäneessä GP6:ssa Säkylässä. Moottorit, noparit ja akut ilmenevät topicin
ensimmäiseltä sivulta, joten niistä ei enempää. Mittaustulokset siis kahden kuljettajan ajamista
jaksoista eli yhteensä 12 jaksoa ajettu:
Kisassa käytetty varaus: 4268 mAh
Maksimivirta: 177,35 A
Maksimiteho: 2126 W
Jaksot 1-3, virta (A) ja jännite (V) suhteessa käytettyyn varaukseen (mAh)

Jaksot 1-3, teho (W) ja jännite (V) suhteessa käytettyyn varaukseen (mAh)

Jaksot 4-6, virta (A) ja jännite (V) suhteessa käytettyyn varaukseen (mAh)

Jaksot 1-3, teho (W) ja jännite (V) suhteessa käytettyyn varaukseen (mAh)

Täytyy sanoa, että olen vähän yllättynyt, kun kauden alun testit näyttivät pienempiä lukuja, tosin
oli kyllä kesymmät testirinteetkin. En siis odottanut ihan näin suuria lukuja ja erityisesti en odottanut,
että jatkuva virta olisi noin pitkiä aikoja 150 A tuntumassa, kun noissa kuvaajissa näkyy. No eihän
tuossa aika näy, vaan kulutetut milliampeeritunnit ja tuollaisella virralla niitä kuluu. Jännitteen
pudotuksesta kuitenkin näkee, että nuo akut eivät ihan riitä tälle autolle ja mielenkiinto herääkin, että
millaisia lukuja sitten nähtäisiin, jos jännite ei putoaisi noin alas.
Yksi asia on kuitenkin varma. Monsterin cutoff ei toimi. Se on säädetty 3,2 V:n kennojännitteelle ja
akku tunnistuu käynnistettäessä oikein. Jo kesällä havaittiin, että auto menee niin pitkään, kunnes
akuista loppuu totaalisesti virta ja näin se näyttää edelleen olevan. No toisaalta yksi lysti, kun akut
eivät kuitenkaan ole olleet moksiskaan ja hyvin tuo auton on näilläkin liikkunut.