Niin NE Axial Yeti XL:t saivat debytoida Vääksyn hienoissa maisemissa ja upeilla radoilla!
Kausi korkattiin Kerberoksen osalta täydellisesti. Puhdas 350p suoritus ainoana autona.
Toisella radalla maaliportteja hiveltiin ja koomisesti auto yritti "yhden pyörän edennällä päälle".
Sinne se ei kuitenkaan koskaan päässyt
3 radalta ei ole kuvia, mutta se sujui hyvin ja päästiin loppupystysuorasta ylöskin ja fiilis oli mahtava!
Tässä kohtaa yksi kuski kyseli jo, että jos toisen voisin myydä ja kokeili tätä autoa samalla radalla.
Samalla näin itse miten hiljaa, jopa 2m ennen isoa pystyä pysty kiihdyttää ja modimaisesti nousta päälle
3 radan jälkeen akut latinkiin ja eipä se paljoa kuluttanut 3 radan ajalta.
Nopeusjaksolla ja vielä RTR-version jälkeen eli sinänsä tuntuma olisi, mutta kasvaisiko "nälkä" syödessä?
Pitkää suoraa pitkin takakäännökselle ja voi hitsi..
Tämä on kallein mahdollinen virhe oman kisansa kannalta, nopeudella kaataminen.
Varikkotiimi analysoi sekä RTR, että KIT-autojen erot:On mahdotonta sanoa varmaa syytä sille, miksi KIT kaatui, mutta nopareissa on massiivinen ero. RTR:ssä on hitaasti aktivoituva jarru,
eli vaikka päästää liipasimen "nollakohtaan", niin kitka ei iske heti, vaan hiljalleen eli jarruttaa hiljakseen. KIT:ssä taas on entisen auton
nopari, jossa tuo jarrutus = välitön. Huhupuheet kertovat, että juuri tästä syystä auto kaatui; kääntö oikealla (tiukasti), sormi kaasulta ja voela.
Tätä teoriaa tukee myös tiimin päämekaanikko, joka ei usko siihen, että RTR:n jousitus olisi niin paljon KIT+swaybaria parempi. Joustoa oli kiristetty
jo ennen kisoja ajetuissa testeissä, mutta perusajo on sujunut loistavasti tähän hetkeen saakka. KIT:n nopari rientää vaivihkaa sähkötiimille analysoitavaksi,
jotta voidaan todeta tarkemmin jarrutusvoiman arvoja.
Data2: videon perusteella juuri tuolla pitkällä suoralla KIT tuolloisena 50/50 jäykistäneenä jousituksena on jäykempi mitä RTR ja "pompottaa" aika tavalla.
5 rata sujui loppupystyä lukuunottamatta hyvin. Hyvä päästä loppupystylle, mutta näinä tiukkoina kisapäivinä se ei enää riitä..
..jos maaliin tullaan näin ja taas ollaan katollaan..
6 rata ei mennyt mukiin itseltä, tässä kaunein kuva siitä
Niin sijotuksellisuuteen perustuvaa ajoa, kun aina tahdon tehdä, niin tästä en varmaan edes kirjoittaisi, mutta nyt kun tuodaan uutta autoa sarjaan, niin tilanne on toinen.
Kuten modissa Pikku-Pastori, niin unlissa sitten vieläpä se ns. "pääautoyeti" kaatui ja se on sen jälkeen, lapio, multaa ja kukkakinppu päälle
Tottakai aina toivoo parempaa ja menestystä, mutta itselle tässä on se suola nousta ajallaan kärkikahinoihin. Vääksyn kisa oli jo suuri päivä, kun sai todeta, että kääntö
riittää ehdottomasti unliluokkaan. Perusajossa tuo toimii hienosti, mutta loppupystyille pitää saada varmuutta ja testata auton toimivuutta ja löytää oikea kaasu tilanteisiin.
Tässä on kuitenkin monta seikkaa, kun renkaat on omatekoiset, hiekka/savi/alusta aina erilaista, niin todentaa rakentuu vain kokemusta keräämällä.
Etudiffissä on tehtaan limut, mutta ei ne nyt omaan silmään huonot olleet, onko muilla näkökokemuksia / vinkkiä / ideaa? Sinänsähän toiseen voisi laittaa vähän jäykempää,
mutta kannattaako tässä kohtaa moiseen ryhtyä, mihin se olisi vaikuttanut vääksyssä että on tehdas / että olisi kireempää litkua?
Autona tätä on tosi makeeta ajaa. Tässä topikissa on huono sanoa, että nopeudella tosi kiva ajettava, kun meni miten meni, mutta on se silti
Lähtökohtasesti ei tule mieleen mitään korjattavaa. Jos tahtois, niin maskottikuskin vois ujuttaa tonne hyttiin. Ainoa mitä tämä kuumeisesti kaipaa on
pystysuorien testaus, jotta oppii, miten auto niissä käyttäytyy ja osaa sen mukaan varautua.
Mahdollisesti ensvkloppuna säkylään mukaan molemmat yetit, jotta voi nimenomaan tutkia tuota pystyjen toimivuutta. Se on aina uudenlaista, kun aloittaa tyhjältä pöydältä.
Hyvänä esimerkkinä viimeisin kanttori, jolla ei mennyt eka kisa todellakaan putkeen, kun olinko 7:s, mutta kas kummaa viime kauden lopussa unlissa tasapisteisiin mestarin kanssa.
Pohja on luotu ja siitä on kerätty runsaasti dataa. Nyt lähdetään valamaan perustuksia, vakaata toimintaa, tuttua ympäristöä, jossa homma alkaa ajallaan toimimaan vakaammin.
Videota koitan saada mahd. pian ulos!