Jatketaanpa topikkien päivitys urakkaa seuraavaksi BadPatin osalta... Viimeisestä päivityksestä onkin vaan se pari vuotta
Elikkäs... ilman sen suurempia lätinöitä Pätillähän on "syntymästä" asti ollut pikkuisen liikakiloja
Pahimmillaan painoa ajokunnossa on ollut liki seitsemän kiloa.
Ainaisten voimansiirto-ongelmien vuoksi kaudelle 2016 oli asian eteen vihdoin jotakin tehtävä. Ensimmäinen kisa mentiin vielä ylipainoisena, mutta Foff Cupin toiseen osakilpailuun Lemille oli jo muutosta luvassa. Eli siis FatPatista oli tarkoitus tehdä FitPat... tai noh... oikeastaan siitä sitten tulikin lopulta RatPat
Arkistojen syövereistä kaivoin joitakin kuvia...
Painonpudotus lähti liikkeelle kevyemmän korin tekemisellä. Vanha korihan oli tehty 8mm hydrauliputkesta ja millisestä alumiipellistä. Uutta koria alettiin taivuttelemaan 8mm alumiiniputkesta. Huomaa vimpan päälle koripenkki.
Tässä on jo muutama putki technoweldillä saatu toisiinsa naitettua ja kehikkoa mallaillaan alustan päälle.
Tässä alkaa putkikehikko olemaan kutakuinkin valmis, vielä tarttis keksiä millä kori saadaan kiinni.
Sitten vaan paneelia vääntämään.
Konepelli, takapelli ja katto on 0,5mm alupelliä ja kyljet samaa tavaraa mutta 0,2 millistä... ja jos jollekin on vielä epäselvää, niin rodiahan tästä yritetään vääntää.
Sen verran rankkaa tuo pellin vääntäminen, että välillä pitää vähän huilia.
Sitten vaan Mastonin Rubberia putkikehikon pintaan.
Tässä välissä myös pohjalevyyn on tehty jonkin verran muutoksia. Ensinnäkin yläjäykkäri on saanut lähteä ja itse pohjalevyn reunoihin on tehty kunnon kanttaukset. Lisäksi vanhat 5000mAh kolmeässien akkukiinnikkeet on saanut lähteä ja auton etupäähän on tehty alumiinista uusi akkukotelo pienemmille 2200mAh kolmeässille. Ihan pakko oli myös koittaa miltä katukummit näyttivät auton alla...
... ja näin on myös paneelit saatu Ricebeeriltä maalauksesta.
Vähän ruostemaalia luodinrei'illä höystettynä ja tottakai vinyylikatto, eli kunnon rotta-look
Muutoksilla saatiin reippaasti yli kilo pois auton painosta, mutta jäihän sitä vieläkin kisakunnossa n.5,5kg joten ei mistään keijukaisesta voida vieläkään puhua.
Sitten vielä muutama kuva tositoimissa, eli hiekkaa pöllyyttämässä kaudella 2016
Kaudella 2017 vielä käytiin BadPatillä Easter Funissa ruopasemassa, mutta tällä haavaa se oli päätöskisa tälle autolle.
Vähä kyllä kieltämättä harmittaa, koska Pätti on mulle se "The Auto" jolla on foffia alettu "tosissaan" ajamaan. Totuushan nyt vaan on se, että aihio on sen verran p**ka, että parempi jättää se hyllyyn lepäilemään...
mutta eihän sitä ikinä tiedä mitä aika tuo tullessaan ja voihan se olla että MadMatin tapaan myös BadPat saa uuden elämän jollain toisella tekniikalla.
Mene ja tiedä, mutta ainakin kaudella 2017 unlia ajetaan SandReaperilla ja FallOutilla.