Päätin kirjoittaa lajin alusta sen verran, että tiedetään mistä moinen idea sitten syntyikään.
Taidettiin olla zarizin kanssa 2004 kattomassa suomen formula offroad kisaa 1/1 koko luokassa,
en muista tarkalleen oltiinko sitä aiemminkin käyty katsomassa, mutta ainakin kertaalleen livenä nähty.
Ajansaatossa sen aikaset rc-automme olivat mitä olivat, yhtenä parhaimmistoa kuitenkin uransa nyt
lopettanut HPI FatPipe, jokin hpi rs4 rally versio, hihnavedolla ja kaikkea...

No, innokkuus iski kokeilla rc-autojen osalta, että miten rinteitä pääsisikään ylös. Joskin sen aikaiset
asiat muutenkin johtivat lajin syntyyn, kun asuttiin osittain tampellassa ja siinä oli siirtomaata mitä
yhä edelleen siellä on ja viedään-tuodaan menetelmällä etenee. Sitten saatiin muutamat polttikset,
kyoshon tr15 vakioleveydellään ja stadium leveydellä. Itsellä oli myös thundet tigerin helmi: Silver Fox.
Niin ja omana sähköautonani (parhaan silloin) oli kyoshon pureten alpha ep2 tjs.. vastaavaa...
Joitakin kokeiluja ajettiin, joita ei videolla ole, mutta historiallisesti tärkeä ensimmäinen ajokerta lienee
17.4, kun zarizi, minä ja slid ajettiin testikisa tampellassa. Tarkalleen en muista miten kaikki tuolloin
lähti pyörimään, mutta jo silloinkin "huuma" lajiin oli niin suurta, että pihassa ajettujen off road ajojen
jälkeen tämä oli täysin uusi maailma. Itse kun en perusta radalla ajamisesta, vaan muuttuvista tekijöistä
ja rc foffi jos joku on sellainen.
Noista hetkistä se syttyi. Alku oli alkua, mentiin joten kuten, mutta eteenpäin koko ajan. Kauden 2005
jälkeen alettiin suunnittelemaan kautta 2006, joka oli alkukesästä aika kuivaa kokonaisuudessaan, mutta
kun Foff Cup 2006 Syyskausi käynnistyi kangasalan hillstagella, ensimmäistä kertaa harjattomilla moottoreilla,
säätimillä ym... (nimhit vielä kuitenkin), niin fiilis oli sanoinkuvaamattoman kaunis! Tuo kilpailu on ja pysyy
edelleen aikamme parhaimpana rc foffin kisana, sitä fiilistä ei pysty selittämään, mutta itse pidän sitä hetkeä
aivan uuden alun aikana, harjattomien tuleminen ja asioiden kehittyminen, ne lähtivät rajuun nousuun. Samana
vuonna saatiin kangasala-pälkäne 1/1 kisoihin "ajonäytös", jossa ei kuitenkaan autoja ollut kuin muutama.
Tästä eteenpäin tarinaa tunnetaankin enemmän, jatkan sen suhteen, kun aikaa kuluu, mutta vähän pohjatietoa
on nyt kirjoitettuna.