Kirjoittaja Aihe: TTpede *projekti kuopattu*  (Luettu 3273 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
TTpede *projekti kuopattu*
« : 08 Syyskuu, 2008, 00:36:05 »
Ajattelin, että taidan ensikaudeksi alkaa tätä lajia harrastamaan. Kun tuli pari päivää takaveto FLM stampedella hiekka rinteitä ajeltua ylös ja alas.

Mutta tuolla takaveto laitteella ei kisoissa pärjäisi joten neliveto autoa kaipasin, mutta auto puuttui. Hetken aikaa nettiä tutkiessani ja autoa valitessa tajusin, että perkule nurkassa makasi tamiyan 4wd TT01 drifteri ja varaosa stampeden osia. Joten aloin tutkimaan saako niistä millään rakenneltua neliveto foffi autoa. Jonkin aikaa osia pyöritellesäni alkoivat palaset hiljalleen osua omille paikoilleen. Lähellekään valmis tuo vielä ei ole, mutta tukivarsien osalta hyvällä mallilla.

Seuraavaksi pitäisi vetoakselit tuohon työstää ja jousitusta hiukan suunnitella.

Ilmeisesti tuo scaalaus 1:10/1:8 välillä tapahtuu renkaiden osalta vai mikä tuossa on ratkaisevana tekijänä? Pituutena tällä erää n.39cm ja leveytenä n.33cm, meneekö siis modified vai unlimited luokkaan? Vakionahan stampede ja TT01 ilmeisesti ovat 1:10 autoja...

Vinkkejä ja neuvoja saa antaa.

« Viimeksi muokattu: 25 Marraskuu, 2008, 21:06:56 kirjoittanut matti.l »

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: TTpede projekti
« Vastaus #1 : 08 Syyskuu, 2008, 11:15:14 »
Hieno homma, että sinullekin iski kokeilunhalu, tervetuloa mukaan!

Luokkajako menee juuri rengaskoon mukaisesti, eli jos laitat autoosi isot renkaat esim. Maxx Paddlet tai 40-seriessit / muut Unlimited
luokan kokojaon renkaat, niin autosi menee unlimited luokkaan. Mikäli laitat 1/10 renkaat esim. Sand Pawit / muut sen kokoluokan
renkaat, menee autosi modiin. Auton pituudella, leveydellä ja korkeudella ei ole merkitystä.

Tässä tarkemmat säännöt renkaiden osalta:
http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=33.0

Tosiaan 4WD ei ole pakko olla ja onhan 2WD nähty näitä loistokkuuksia, mutta on se 4WD silti suosiollisempi.
Minkälaista harjatonta tekniikkaa olet suunnitellut tähän autoon?
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: TTpede projekti
« Vastaus #2 : 08 Syyskuu, 2008, 12:56:21 »
Luokkajako menee juuri rengaskoon mukaisesti, eli jos laitat autoosi isot renkaat esim. Maxx Paddlet tai 40-seriessit / muut Unlimited
luokan kokojaon renkaat, niin autosi menee unlimited luokkaan. Mikäli laitat 1/10 renkaat esim. Sand Pawit / muut sen kokoluokan
renkaat, menee autosi modiin. Auton pituudella, leveydellä ja korkeudella ei ole merkitystä.

Minkälaista harjatonta tekniikkaa olet suunnitellut tähän autoon?

No hyvä että tuo kokoluokka homma meni niinkuin olin miettinytkin.

Täytynee miettiä mitä tuolta hong kong-kiina akselilta laittaisi tilaukseen. Nykyisessä FLM stampedessa 5900kv kone ja 3s lipo, noillakin tuntuisi kiipeävän hiekkakuopan seinää. Vaikka renkaat tuossa autossa ovatkin huonot.

Mutta toisaalta voisi pienemmällä kv:lla olevaa konetta harkita ja isompaa lipoa kehiin(4s-6s). Luultavastikin tuo MMMax täytynee tilailla nopariksi tuohon.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: TTpede projekti
« Vastaus #3 : 08 Syyskuu, 2008, 13:03:53 »
Jep, itsellä tosiaan 5700kv axiaalissa ja riittänyt 2S tehoilla hyvin, modified luokassa.
Äkkiseltään ajateltuna, jos laittaa esim. 2300kv motin modin autoon ja vaikka 3-4s lipon,
niin tulee ihan turhaa painoa lisää, modified luokassa kun autot ovat kevyitä, taitaa
mangustini painaa alle 2KG ajovalmiina. Modissa etenee hyvin 3S lipolla riippuen toki
moottorista. Varmaan kuitenkin modified luokkaan olet autollasi skaalan perusteella tulossa?

Taannoisella Thunder Horse modified autollani pidin mamba maxia ja 6XL harjatonta mottia,
2S lipotehoin ja meno oli jo liikaa.. paikat löystyy ja spurri korkkaus lopulta. Kokemusten
perusteella voinen sanoa, että modissa valttia on keveys ja sopiva tehokkuus, järjettömällä
teholla kun ei oikeen mitään tee, tässä luokassa.

Mutta mielenkiintoiselta vaikuttaa projektisi, kun muut nykyiset autot ovatkin akseleilla olevia,
niin erillisjousitettuja ei ole taas vähään aikaan nähty.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: TTpede projekti
« Vastaus #4 : 08 Syyskuu, 2008, 13:44:16 »
Ok, tätynee joku 3500kv-5000kv väliltä oleva kone tuohon valita ja 3s lipo. Ainoa mikä rajoittaa koneissa on tuo 3mm akseli. Ei ole löytynyt 5mm mod6 pinionia. TT01 ilmeisesti tuo jako rattaissa on.

Tosin pitäisikö näissä autossa olla keskitasauspyörästö vai meneekö kiinteellä akselilla?
« Viimeksi muokattu: 08 Syyskuu, 2008, 14:12:49 kirjoittanut matti.l »

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: TTpede projekti
« Vastaus #5 : 08 Syyskuu, 2008, 15:48:17 »
Mikäli tarkoitat keskidiffiä, niin siitä on etua, mutta enemmälti unlimited luokassa + isommissa.
Modified luokassa kaikilla taitanee olla ihan kiinteet.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN