Rc Formula OffRoad
Autot => Unlimited EP - 1:8 autot => Aiheen aloitti: Ricebeer - 26 Helmikuu, 2015, 00:06:08
-
Termosta taas!
Tallissa tapahtuu & TR Customs "ylpeänä" esittää, DIY -räpellyksiä ja kuvasaasteita ;D
Läpi viime kauden kyti ajatus uuden Unlin kyhäämisestä, eikä MadMatin kanssa koetut lukuisat vastoinkäymiset sitä ainakaan rauhoitelleet... Mutta mikä, mistä, miten ja miksi?! En ihan täysin ollut haudannut ajatusta jäykkä-akselisestakaan, yksi FoffCupin kisakokeilu KyöstiHagertilla pyöri mielessä... Potentiaalia, mutta kääntyvyyden kanssa saisi tehdä töitä...
Yksi asia oli ainakin varma! Kevyempi, ja siten toivonmukaan luotettavampikin kuin Mat!
Kevät aurinko kajasti rullaverhon raosta harrastehuoneen pöydälle, ja Kyösti Hagerttia alkoi kevättämään ;D :(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0285_zpsvwti5tv0.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0285_zpsvwti5tv0.jpg.html)
Siitähän se ajatus sitten lähti! ... tai, jos ihan rehellisiä ollaan niin ajat sitten, mutta Axial ehti Yetillään ensin ;D
Eli, Kyoshon Mad Force ja Losin 8truggy saisivat yhtyä ja kokea hullunkurisen reinkarnaation.
Siispä, tuumasta toimeen ja autot lihoiksi!
Losista etupää, hiilarilevystä pohjalevyn pätkä, Kyoshosta taka-akseli ja tuumaustauko:
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0293_zpsszszzepy.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0293_zpsszszzepy.jpg.html)
Alalinkkien hahmottelua kera sovitusjortaanin:
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0299_zps1zucl55s.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0299_zps1zucl55s.jpg.html)
Sitten pitäs vissiin tuohon väliinki jotain väkerrellä, jotain kevyttä mieluusti niinku kuskin ruokavalioki, eli eikun kauppareissulla rautaosaston kautta hieman tarvikkeita:
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0242_zpspbbd8vit.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0242_zpspbbd8vit.jpg.html)
Eli, maailmalla jo vanha juttu mutta itelle uus tuttavuus, Technoweld.
... kuvan pikkutohoilla sytyteltiin hermosavut ;)
Tässä jo hieman aloteltu tulevan putkirungon tekoa:
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0314_zps0ui8c6jm.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0314_zps0ui8c6jm.jpg.html)
Eiku lisää putkee:
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0316_zpswqa6umwv.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0316_zpswqa6umwv.jpg.html)
Paikotellen sai jo ihan nättiäkin saumaa:
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0320_zpsorq05of4.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0320_zpsorq05of4.jpg.html)
Sitten työn alle taka ylälinkkien paikat:
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0321_zpshjlkxcdl.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0321_zpshjlkxcdl.jpg.html)
Taka-aksilaan kiinnityspisteeksi värkkäilin tuollaisen "Shark talen", loveukset aksilan kuoriin ja vot!
Samalla käännettiin vanhat muoviset alalinkit 180 ja pätkästiin tieltä pois, näin saatiin samalla tuotua iskarin alapään kiinnitys renkaan etupuolelle:
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0331_zpsuzcpcq2r.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0331_zpsuzcpcq2r.jpg.html)
Putkikopan muodot suoraan hatusta tempastu ja sävelletty menemään sitämukaa kun edistynyt, vaikutteita haettu kuitenkin hieman nuista MadRam -autoista.
Väliaikaiset linkit paikoillaan, ja auto ensimmäistä kertaa pyörillään, hmmm:(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0334_zpsjnjjtrkq.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0334_zpsjnjjtrkq.jpg.html)
Tässä vaiheessa mennään nyt.
Sähköt mietinnässä... jos/kun paino saadaan jäämään kohtuulliseksi, vois koittaa pärjätä jopa 3S.
Parit combot on hyllyssä kokeiluun menossa, jahka sinne saakka päästään. Saumat siistiksi, väriä, paneelia...
Muuten melko selkee, becciä ja ohjaukseen Savöxia, renkaina tod. näk. nuo Slingshotit, toimivat Kyöstin alla Säkylän hiekassa minusta ihan fine. WB asettunee kokolailla 460mm...
Loppuun vielä pari fiilistelykuvaa autosta:
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0339_zpszd0j0ixv.jpg)[/URL[URL=http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0338_zps3nkysxez.jpg.html](http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0338_zps3nkysxez.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0339_zpszd0j0ixv.jpg.html)
To be continued! ;)
-
Makeeta projektia jälleen kerran! Taitaa olla historian toinen hybridi ja ensimmäinen hybridiunli. Näyttää kovasti siltä, että saatat päästä jopa alle 4kg unliin. Varsinkin kun akussa on c-arvo kohdallaan, niin ei niitä ampeereita tarvitse kovinkaan montaa. Innolla odotan sen näkemistä rinteessä.
Tässähän rupeaa heräilemään omatkin juotteluhimot :D.
-
Onpas siellä taas ahkeroitu! :o ;D
Mielenkiintoinen projekti ja persoonallinen kehikko, hyvä! Onko vielä kävästy puntarilla "välipainoja" katsomassa?
Menikö välityksetkin keula+perä OK vai millaisella jaolla ovat?
Tätä rojektia tarvii seurata tarkkaan, ties mitä siitä syntyy! Hyvä, että on intoa ja taitoa toteuttaa ;)
-
Voi terve, että on komia ilmestys! MIELENKIINTOISTA on nähdä mihin tämä veijari pystyy! Mukana jo Säkylässä? :P
-
Makeeta projektia jälleen kerran! Taitaa olla historian toinen hybridi ja ensimmäinen hybridiunli. Näyttää kovasti siltä, että saatat päästä jopa alle 4kg unliin. Varsinkin kun akussa on c-arvo kohdallaan, niin ei niitä ampeereita tarvitse kovinkaan montaa. Innolla odotan sen näkemistä rinteessä.
Tässähän rupeaa heräilemään omatkin juotteluhimot :D.
Kiitti! :)
Tuo 4kg oli vähä niinku tavotteena, jos sen alle jäädään aina paree ;)
Kyllä tolla 3ässällä ois tarkotus lähtee liikenteeseen, luulen kans että piisaa kyllä.
Onpas siellä taas ahkeroitu! :o ;D
Mielenkiintoinen projekti ja persoonallinen kehikko, hyvä! Onko vielä kävästy puntarilla "välipainoja" katsomassa?
Menikö välityksetkin keula+perä OK vai millaisella jaolla ovat?
Tätä rojektia tarvii seurata tarkkaan, ties mitä siitä syntyy! Hyvä, että on intoa ja taitoa toteuttaa ;)
Kiitti! Juu, oli ideanaki tehä heti hieman erilainen ja ei niin perinteinen Unli, ja tämmöönen hybridi ollu ajatuksissa jo pitemmän aikaa. Ei ole vielä kävästy puntarissa, mutta jahka viimeisetkin putkenpätkät löytävät tiensä kehikkoon, olis tarkotus tsekkailla painot. Mitä tuossa hyppysissä tuota nyt pyöritellyt, niin välitykset tuntuisivat olevan ihan jees (etupää pyörii inansa lujempaa), mutta pitää oikein räknäillä samalla kun noita diffejä alkaa aukomaan.
Juu, intoa kyllä löytyy! ;D
Voi terve, että on komia ilmestys! MIELENKIINTOISTA on nähdä mihin tämä veijari pystyy! Mukana jo Säkylässä? :P
Kiitos kiitos!
Kyllähän tuo luukki itseäki miellyttää kovasti :)
Kyllä ainakin yritys on kova, että tää ois Säkylässä Unlikauden avauksessa mukana ;)
Asianteenssiltä tipahti pussukka, ja XL Yetin alalinkit kiinnikkeineen napsahtivat nätisti paikoilleen,...(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0352_zpsh7fhvnqf.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0352_zpsh7fhvnqf.jpg.html)
... ja mukana tulleista XL Yetin takakardaaniemmeistä ois tarkotus kokastella sitten lopullinen kardaani tähän:(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0343_zpse8blrghr.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0343_zpse8blrghr.jpg.html)
-
Komiata komiata :)
Itsekkin pitäisi jossain vaiheessa reipastuttua ja alkaa unliin väsäämään putkikehikkoa.
Suunnitelmat on samansuuntaisia eli köykämiiniputkesta technoweldillä kasaan. Hiukan sitä on jo tullut harjoiteltua wraithin scalepuskureiden kanssa, ja oikein toimiva kama se on kunhan pitää maltin mukana ja osat puhtaina :)
Tokihan siihen pitäisi ensin tehdä pidempi pohjalevy, eli muotintekoa edessä ;)
-
Täng juu! :)
Juu, hienoa saada lisää Unleja! :)
Kuulostaa hyvältä, mielenkiinnolla seurataan sitäkin projektia!
Totta, maltti on valttia ja osat kun muistaa putsailla niin hyvä tulee.
Itsellä ei ollut tätä ennen tuosta minkäänvaltakunnan kokemusta, muttakun niitä oli puolenkymmentä puikkoa pitkin pöytää ja lattiaa sulatellu, niin alko homma jo jotenkuten luonnaamaan ;D
Vähän kyllä jänskättää, että miten tuo koppa tulee rallia kestämään ??? ,mutta täytyy pitää poltin ja puikkoja matkassa, niin voipi sitten varikolla parsia kasaan :D
-
Tuli äsken nähtyä tämä laite ekaa kertaa livenä, niin täytyy sanoo, että on kyllä messevän näkönen peli! 8)
Innolla odotan että päästään montulle testaan ;D
-
Hienoa edentää ja hyvältä näyttää! Pirun hienoa saada lisää autoja ja erilaisia, seo rikkautta
ja nämä uudenlaiset ajatukset/ideat on vaan hyväksi :) Odotan innolla tämän näkemistä livenä!
-
Kiitti!
Ajatuksia ja ideoita on kyllä huomattavasti enemmän, mitä näitä ehtii tekemään :-\
Jotain pientä taas kuitenkin, ja viimeisiä osahankintoja tupsahdellut...
Tässä kirjaimellisesti puntaroinut erilaisia vaihtoehtoja.
Auto painaa tällä hetkellä (ilman mitään sähköjä) ~3350g, eli niukinnaukin menee yli sen tavoitellun 4kilon :-\ Onhan sekin reilun 2,5kg vähemmän mitä Mat ;D
Päädyin nyt sitten kuitenkin ajamaan tätä 4S, ja akuiksi tuli tämmöiset:
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0363_zpsh7kzk17v.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0363_zpsh7kzk17v.jpg.html)
Purkuvirta ihan kohdillaan, ja pienemmällä kapasiteetilla saadaan nipistettyä loppupainosta ~300g (vrt. mitä olisi tullut painamaan jo olemassa olevalla 3S akulla, mitä tähän alunperin kaavailin).
Servoksi tuollainen, luulis piisaavan näinkin köykäseen pirssiin:
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0364_zpspd9fvuiy.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0364_zpspd9fvuiy.jpg.html)
Hannun pajassa syntyi uusi ulostulo keskidiffiin...
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0360_zpsd9rpc6sj.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0360_zpsd9rpc6sj.jpg.html)
... jotta saadaan XL Yetin takakardaani passaamaan
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/Uusi20kuva_zpsxtfm2elm.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/Uusi20kuva_zpsxtfm2elm.jpg.html)
Sähköt paikalleen, takalinkit uusiin puihin, paneelit... maskottikin on kuulemma lähtenyt uimaan kohti Suomea ;D
-
No nyt on kyllä sellaista rc pornoa että oksat pois, on kyllä hienoa työtä kertakaikkiaan.
Miten vaikea muuta tuo aluwelding on toholla?
Puhakseeko helposti putken jos liian kuumalla liekki on?
-
No nyt on kyllä sellaista rc pornoa että oksat pois, on kyllä hienoa työtä kertakaikkiaan.
Miten vaikea muuta tuo aluwelding on toholla?
Puhakseeko helposti putken jos liian kuumalla liekki on?
Tattista vaan, mutta kyllähän tästä jynkky on vielä melko kaukana ;D
Yllättävän helppoa se sitten lopulta oli, jopa minä osasin :D (ei kauheasti ole tuota pitkäjänteisyyttä saati kärsivällisyyttä...) Kappaleet pitää olla puhtaat (tuollasesta putkestakin siis pinta rikki vaikka viilalla tai lamellilaikalla) ja liitoskohtiin ei saisi jäädä juurikaan rakoa, muuten on juottaminen huomattavasti hankalempaa ja techno tuppaa valumaan sitten sauman läpi ja alapuolelta pois. Vaikeinta koko hommassa on melkein hitsattavien kappaleiden tukevasti paikallaan pitäminen. Sitten kun tuollaista kehikkoakin juottelee, kantsii suunnitella työ siten, ettei kauheesti ole saumoja lähellä toisiaan, muuten käy niin että viereinenkin sauma sulaa auki ja jo juotettu kappale irtoaa.
Yllättävän paljon kärsii lämmitellä ennenku puhki tuollasen putken saa (tottakai jos paikallaan pitää ja vaan odottaa, liekki kannattaa pitää pienessä liikkeessä ja lämmitellä tasaisesti juotettavia kappaleita), kantsii melkein harjoitella muutamalla pienemmällä kappaleella kunnes alkaa sujumaan, ja liekki poispäin saumasta ettei tuo technopuikko sula liekkiin.
Toivottavasti oli edes vähä apua :)
Sähköt runtattu paikalleen, ja pikku koelenkki ruopastu keväthangilla 8)
-
Miten vaikea rojekti tuollanen jatkettu/typistetty keskiakseli on?
Kestääkö sellainen akseli miten hyvin rääkkii, kun sellanen kerran katkaistaan ja sitten liitetään?
-
Öö, ei tässä ole sellaista.
Edessä on toisen unlin varaosapakista etuvetari modattuna, takana XL Yetin kartaani...
Tuossa toisessa unlissa mulla on jatkettu takakardaani, ihan hyvin se on kestäny 6ässilläki... ::)
-
Sitä mie vähän "yleistin" että mitenkä nuo modatut on kestäneet, hieman meni tosiaan off topikista tuo miun kysymys, mutta kiitos
vastauksesta ;)
-
Sitä mie vähän "yleistin" että mitenkä nuo modatut on kestäneet, hieman meni tosiaan off topikista tuo miun kysymys, mutta kiitos
vastauksesta ;)
Mikään ei ole ikuista, mutta toistaiseksi molemmissa EP autoissani on kestänyt hitsatut. Allekirjoituksessani linkit autojen topiceihin.
Kaikilla ei ole käynyt yhtä onnekkaasti. Jos mahdollista, niin kannattaa tehdä varalle parit kardaanit. Omani on tehty siten, että katkaistu jotain normaaleja vetareita ja laitettu metalliputken sisään. Sitten vaan hitsattu kiinni.
-
Tuota mie kans mietin, että joku putki jonka sisään katkastun akselin voisi laittaa ja hitsillä kiinni, vähän hioa sitten jos vipattamaan alkaa, jos ei ole niin balansissa ;D
Toinen keino ois tällänen, tiedä sit miten kestäisi.
(http://i1125.photobucket.com/albums/l595/FluxNz/Driveshaftexample_zps9e5160a8.jpg)
Sitten joku putki liimalla niskaan.
(http://i1125.photobucket.com/albums/l595/FluxNz/DSC00092_zps57d7e299.jpg)
Tuo oli jonkun savagemiehen liittämä akseli.
-
Täällä ois muuten edullisesti sulle varaosa akselinkuoret tuohon autoon.
http://www.ebay.com/itm/Nitro-Mad-Force-Kruiser-SUSPENSION-ARMS-BULKHEAD-SET-kyosho-VE-KYO31227S-/371271101857
-
Sähköt sain tosiaan paikoilleen, ja tietty kaikki mahd. eteen. Losin oma akkutelinekin meni pienellä modauksella nätisti keskidiffin ja top platen päälle.
Laitoin tuon keskidiffinkin nyt vielä toisinpäin, niin käänty konekkin etupuolelle.
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0369_zpsasjmgrbh.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0369_zpsasjmgrbh.jpg.html)
Pientä siistimistä ja becciä vaille. Noparin paikkaa voisi vielä ehkä järkeistää...
Comboksi tuli nyt siis tuo MadForcen mukana tullut Orionin Vortex R8/ 2050kv. Mietinnässä vielä lähemmäs 3000kv kone, vaikka ihan hyvin tuossakin potkua tuntui olevan.
Paneeleita aloittelin myös tuossa väkertämään...
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0389_zpsfoilsnvc.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0389_zpsfoilsnvc.jpg.html)
... jahka saa loputkin niin jotain koittaa niihin kynäillä. Muutamalla lyhkäsellä ruuvilla ajattelin ne kiinni, eipä tuossa akkuakaan vaihtaessa tarvi kuin 2irrottaa, tuskin siinä paljo kauempaa menee ku sokkia nyppiessä ::)
"Skandinaavisen mytologian mukaan maailmanlopun taistelu, jossa maailma ja lähes kaikki sen elolliset olennot tuhoutuvat. "
Ragnarök, eli jonkinsortin viikinkiaiheisella teemalla mennään siis tämän kanssa ;)
Jos ei nyt mitää kovin traagista satu, niin eiköhän tämä Säkylässä debytoi.
-
"Skandinaavisen mytologian mukaan maailmanlopun taistelu, jossa maailma ja lähes kaikki sen elolliset olennot tuhoutuvat. "
Ragnarök, eli jonkinsortin viikinkiaiheisella teemalla mennään siis tämän kanssa ;)
Erittäin asialinen nimi! ;D Jossain vaiheessa back in the days piti itekkin käyttää, mutta ei ikinä osunut nimen arvolle sopivaa autoa käsiin. Tämä on sitä jo lookkiensa puolestakin! :o
-
Hyvältä näyttää :)
-
Jes, vihdoinki nimi julkistettu! Tästä tulee kyllä hieno 8)
-
Hyvä nimi hybridiautolle, joka on ensimmäinen lajiaan unlissa. Foffin perinteinen maailma on lopussa, Raknarök on saapunut.
-
Pari putkee vielä koppaan, ja paneelit done!
550g painoa paneeleineen :o ;D
Pienet verryttelyt vielä ennen maalihommia:
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0395_zpss0sxncfd.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0395_zpss0sxncfd.jpg.html)
-
On se HÄIJY! Komiaa, komiaa! 8)
-
Hei
Kiinnostaisi kovasti tehdä muutama puskuri alumiinista TechnoWeldiä hyödyntäen.
Riittikö tuossa pikkutohossa hyvin paukut omiin juotostöihisi?
Jos nyt vaikka haluaisin kaksi putkea juottaa toisiinsa T-malliseksi kirjaimeksi, niin miten homman eteenee? Suositteletko putkenpäiden esijuottamista vai pelkkää sauma-alueen lämmittämistä ja puikkoa perään?
Kaikki hyvät neuvot otetaan ilolla vastaan. Jospa tällä kertaa selviäisi vähemmillä oppirahoilla. :)
Tomi
-
Termos!
Nuo pikkutohot oli tosiaan ihan omiaan hermosavujen sytyttelyyn ;)
Kävin IKHlta tollasen, alko sujuun jo huomattavasti paremmin:
http://www.smartia.fi/PublishedService?
file=page&pageID=9&itemcode=KEM1047&OpenGroups=1206
Itse katselin kovasti noita technoweldiin liittyviä videoita, ja siellähän ne kovasti harrastaa tuota kappaleiden esijuottamista, sitten vaan kappaleet kohdalleen, lämmitystä kunnes kappaleet sulavat toisiinsa kuin itsestään... näin ainakin videoissa ;D
Nyt jos tekisin uudestaan, niin ehkä koittaisin tuota esijuottamista, tosin se voi olla hieman haastavaa esim. putken päähän. Helposti sitten vain tuo techno karkaa putken sisälle, tai sitten liitosvaiheessa valuu pois liitospinnasta, jolloin saman asian ehkä kuitenki ajaisi lopulta ihan perinteinen juottaminen suoraan liitoskohtaan.
Itsellä hieman haastetta tuotti, kun paikoitellen on tuota 8mm umpijöötiä, johon sitten juottanut tuota 7,5mm putkea. Kun on kahta eri ainevahvuutta niin lämpiävät sitten luonnollisesti eriaikaan. Tämmöisissä kohdissa ehkä vähemmän lämpöä ohuemmalle, itsellä ainakin riitti monasti kun lämmitti vain paksumpaa matskua, kunnes techno alkoi sulaa, lämpö kyllä levittyi ohuempaankin putkeen.
Puhtaat kappaleet, (tollasesta putkestakin esim. pinta "rikki" vaikka viilalla tai lamellilaikalla) kappaleet TUKEVASTI paikalleen, liekki poispäin saumasta ettei technopuikko sula liekkeihin.
Kappaleen riittävää lämpöä ei oikeastaan "näe", itsellä ehkä pientä käryä alkoi nousemaan, mutta selviää technopuikolla kokeilemalla. Sen pitää sulaa vaivattomasti pintaan kiiltäväksi noroksi, ihan kuin jollain hopeatussilla sutasis pintaan, silloin kappale on riittävän lämmin.
Toki pitää huomioida myös tarvittaessa putkenpään kunnollinen loveus (pyöröviila rok), rakoja ei saisi liiemmin olla, muuten techno sulaa helposti sauman alapuolelta pois, tai jos rako jää isoksi voi syntyä juotosvaiheessa jopa reikä.
Kirjoittelin tuonne ykkössivulle myös aiheesta jonkinverran.
Toivottavasti olin edes yhtään avuksi :)
Ei muutaku stemppiä, härkää sarvista ja kokeilemaan!
-
Korjataan linkkiä hiukan, siitä oli jäänyt jostain syystä osa tulematta oikeassa muodossa.
http://www.smartia.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=KEM1047&OpenGroups=1206
Kattelin motonetistä tälläsiä.
Oikea pro malli ;D
https://www.motonet.fi/fi/tuote/806823/Kemper-nestekaasupoltin-piezosytytyksella-PRO
Köyhän versio.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/806818/Kemper-nestekaasupoltin-pietzosytyttimella
Biltemassa ois halvin.
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Hitsaaminen-ja-juottaminen/Kaasupolttimet/Minipoltin-17612/
-
Nönii, paneelit ja koppa töhritty...
Ihan ei menny niinku römssöössä, mutta ei kauheesti kyllä nyt jaksanu panostaakkaa, eipä ne noissa kauaa pysy kuitenkaa.
Tekee sit joskus paremmat jos jaksaa.
Tiimikaverin kanssa pähkäiltiin, että mitenkähän plastidippi toimis tossa kehikossa...
Tämä lähinnä siksikin, että hyvin suurella todennäköisyydellä tuota joskus joutuu jostain korjailemaan, näpsä nykästä vaan vähä kumia sivuun ja technottaa ;D
Eikun Mastonin Camo ruskeeta (jotenkin vaan näin koko ajan, että tähän semmonen passais, outoa) rubberia, ja tuumasta toimeen
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0474_zpszrv6jvkb.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0474_zpszrv6jvkb.jpg.html)
Sitte jotain viikinkiteemaa paneeleihin...
Eihän hommasta mitää tuu, ilman "TheMääniä", Thoria :D
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0455_zpsvixdezfm.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0455_zpsvixdezfm.jpg.html)
Kattopaneelista tuli tollanen
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0486_zpsfa3adjrq.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0486_zpsfa3adjrq.jpg.html)
Sivupaneeleihin vähä veriroiskeita ja kalloja, joille tein sinnetänne hätäsesti vähä viikinkisarvia
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0469_zpszt0xplfi.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0469_zpszt0xplfi.jpg.html)
Maskotti Erik Bloodaxekin tuli poikkeen Valhallasta ja kattoon, että mitäs vattua täällä oikein touhutaan, samalla kun toi pitkään odotetun becin ja servonvarren ;D
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0484_zpsr1yp1xgg.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0484_zpsr1yp1xgg.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0481_zpsaohu05cw.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0481_zpsaohu05cw.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0488_zpsrylb7ynp.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0488_zpsrylb7ynp.jpg.html)
Kuskiksi tämä herra ei taidakkaan päästä, ilman alaraajojen välitöntä amputointia vyötäröstä alaspäin, joten taitaa vain keskittyä hengaileen menossa mukana :)
Ensitestejä, ja kauden avauskisaa odotellessa! :)
-
Siellä suunnalla osataan taiteilla isolla T:llä. Eihän autolla kehtaa rinteeseen mennä noin komeita maalauksia tuhrimaan :D.
Maskottikin sopii loistokkaasti teemaan. Omaa vieläpä melko jämerän nylkemiskirveen, jolla irtoaa helposti kilpakumppanien päänahat ;D.
-
No niin, toinen show stopperi :P
On kyllä nätti peli, ei tuota kehtaisi viedä montulle sotkettavaksi lainkaan :)
-
Huh huh...
Kyllä sieltä syntyy sellasia tekeleitä, että oikeen hirvittää. Oma 1-väripanelointi alkaa tuntua ahdistavalta ;D
Ei voi muuta kun ihailla ja komiaa, kun maskotti tässäkin, luo sellasta omaa tarinaa touhulle.
Nostan hattua ja innolla odotan näkeväni tänkin livenä! 8)
-
Aivan käsittämättömän hienoa jälkeä! Sanattomaksi vetää, toiset osaa, toiset haaveilee. :D Tämä jos mikä vie lajia oikeille urille! 8)
-
Siellä suunnalla osataan taiteilla isolla T:llä. Eihän autolla kehtaa rinteeseen mennä noin komeita maalauksia tuhrimaan :D.
Maskottikin sopii loistokkaasti teemaan. Omaa vieläpä melko jämerän nylkemiskirveen, jolla irtoaa helposti kilpakumppanien päänahat ;D.
Kiitos! :)
Keehtaa keehtaa, sinnehän se on tehty ;)
No niin, toinen show stopperi :P
On kyllä nätti peli, ei tuota kehtaisi viedä montulle sotkettavaksi lainkaan :)
Tänks! Ihan häijy siitä kyllä tuli sitten lopulta :)
Noo, eipä näitä hyllyyn koristeiksi tehä ;), eikä tuo nyt NIIN hieno ole, kuvat huijaa ;D
Huh huh...
Kyllä sieltä syntyy sellasia tekeleitä, että oikeen hirvittää. Oma 1-väripanelointi alkaa tuntua ahdistavalta ;D
Ei voi muuta kun ihailla ja komiaa, kun maskotti tässäkin, luo sellasta omaa tarinaa touhulle.
Nostan hattua ja innolla odotan näkeväni tänkin livenä! 8)
Kiitti! :)
Kivahan näitä on askarrella, ja tämmöiset palautteet alan pioneereilta lämmittää mieltä :)
Toivotaan että auto nyt sitten todella vielä täyttäisi kaikki odotukset!
Aivan käsittämättömän hienoa jälkeä! Sanattomaksi vetää, toiset osaa, toiset haaveilee. :D Tämä jos mikä vie lajia oikeille urille! 8)
Tänks mään! :)
Tiedä ny sitte tuosta osaamisesta, mutta onpahan yritetty ;D
Pieni, mutta auton kestävyyttä ajatellen tärkeä päivityskin tuli vielä tehtyä.
Tuumailtiin tuossa, että nuo taka-akselin pienet muovikorvakkeet, mihin alalinkit ja iskarin alapäät kiinnitin, eivät tulisi kauaa välttämättä kestämään.
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0495_zpshsoqw8jb.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0495_zpshsoqw8jb.jpg.html)
Tiimikaveri lupasi keksiä jotain parannusta, ja pian kävinkin ajelemassa KanGums & Metal Customsilta tilalle tämmöiset:(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0492_zpshw6c0kcf.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0492_zpshw6c0kcf.jpg.html)
Aivan mielettömän siistiä työnjälkeä, jälleen kerran!
Like a glowe!
Samalla laittelin vielä taakse Losista hexit, ja sattu MadMatin takavetarin navanpuoleinen ulostulo tuohon suoraan, hexin tappikin sattu justiinsa samalle kohtaa, niin sai nuo ihan asianmukasesti kiinnikkin ja pääsi eroon noista kiireessä aikanaan Kyösti Hagerttiin väännetyistä hexiadaptereista. Persushan tässä jäi nyt inansa kapeaksi, mutta tulevaisuudessa sitte leventimiä kehiin jos niille on tarvetta, ja mistä sen tietää, voihan se olla hyväkin.
Nyt on alalinkille ja iskarille säätöjäkin hieman :)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0498_zps0cv5hrg4.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0498_zps0cv5hrg4.jpg.html)(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0499_zps26k5wxml.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0499_zps26k5wxml.jpg.html)
Keskelle ja eteen vielä kankeemmat liemet, becci ja uus servo paikoilleen, niin alkais oleen 8)
-
Hyvä parannus tuommonen kestävämpi tellinki ja taas ei voi ku kattoo, että osataan siellä työstää :o ;D
Kapea perä ei välttämättä ole haitaksi, jos ei ihan rajusti kapeempi ole. Mikä mahtaa olla keulan ja perän leveys?
Mielenkiintoista nähdä tämäkin rinteessä viikon päästä!
-
Hyvä parannus tuommonen kestävämpi tellinki ja taas ei voi ku kattoo, että osataan siellä työstää :o ;D
Kapea perä ei välttämättä ole haitaksi, jos ei ihan rajusti kapeempi ole. Mikä mahtaa olla keulan ja perän leveys?
Mielenkiintoista nähdä tämäkin rinteessä viikon päästä!
Apaut 40mm kapeemmalla tuo arse nyt on, mutta ei se välttis huono tosiaan ole...
Pyhien aikaan pakerrettiin kovasti tätäkin, ja tänään koitti vihdoinkin se päivä kun tälläkin pääsi rinteeseen! 8)
RORT testing day @ Liedenpohja
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0001_zpsjcopvo1j.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0001_zpsjcopvo1j.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0002_zps3l61jy9j.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0002_zps3l61jy9j.jpg.html)
Toki myös Hra Bloodaxekin oli paikalla, Ragnarök oli laskeutunut Liedenpohjan kamaralle ;D
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0006_zps90mydaow.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0006_zps90mydaow.jpg.html)
Historian ensimmäisen hybridiunlin ensipuraisu rinteeseen, ihan jännitti :D
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0108_zpsjvk310af.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0108_zpsjvk310af.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0109_zpsudkrqubf.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0109_zpsudkrqubf.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0110_zpsqatnillv.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0110_zpsqatnillv.jpg.html)
Päättäväisesti kohti viimeisiä portteja :D
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0120_zpsjvriep7l.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0120_zpsjvriep7l.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0122_zpswrccilgt.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0122_zpswrccilgt.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0125_zpsobvsl0vk.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0125_zpsobvsl0vk.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0123_zps8yzczyvd.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0123_zps8yzczyvd.jpg.html)
No mimmonen se sitten oli?
Noh, ainakin erilainen :D Kulkee kyllä ku sukkasillaan, jotenki kauheen rauhallinen ja hirmu eleetön ajettava ja Mattiin verrattuna tuo on ainakin ihan äänetön :D ... ok, ehkä "vähä" köykäsempiki ;)
Onhan tuo jokseenkin outo ajaa, keveys tuntuu kyllä ihan sinne rattiin saakka. Ajo muistuttaa paikoitellen hyvinkin tuota omaa modia.
Alusta pelaa ihan fine, tosin takapää on ehkä inansa jäykähkö ja vähä pömpöttää. Käyttätyminen ja etenemiskyky ehkä lopulta kuitenkin yllätti, hyvässä mielessä :) Oikeastaan auton ainoat ongelmat kulminoituivat sähköpuolelle, nopari pätki koko päivän minkä kerkesi, eikä suorituskyvystä siten saanut kunnon faktaa. Tokihan siellä jerkkuakin paikoin löytyi, mutta vääntö on kateissa aivan liian suuren pinjonin takia.
Lopuksi antautui takaa toinen aksilaputki, oli ilmeisesti ottanut itseensä pienistä kukkerpalleista ::)
Harmittaa tuo nopan käytös, olis tehny mieli päästä kunnolla antamaan runtua, että olis vähä selvinny heikot paikat ennen Säkylän kisaa, ettei se nyt menisi sitten ihan testailuiksi. Sitä ennen täytyy kyllä koittaa vielä toisella combolla ja lyhyemmällä välityksellä.
Kaikenkaikkiaan jäi silti ihan hyvät fiilikset päivästä ja autosta siis :)
-
Hinoa nähdä Ragnarök vihdoin rinteessä! Onhan tuo vielä eeppisemmän näköinen ulkotiloissa. :) Jos perä pompottaa, niin sulla on varmaan takaiskarit liian kovalla säädöllä tai kovalla jousella auton painoon nähden. Siinäkin varmaan menee kyllä todella ohut raja, että missä kohtaa se alkaa "twistaamaan", kun sitä löysentää. Eiköhän se tässä kauden mittaan asetu tuonkin pirssin setuppi kohdilleen. ;)
-
Pyhien aikaan pakerrettiin kovasti tätäkin, ja tänään koitti vihdoinkin se päivä kun tälläkin pääsi rinteeseen! 8)
RORT testing day @ Liedenpohja
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0001_zpsjcopvo1j.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0001_zpsjcopvo1j.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0002_zps3l61jy9j.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0002_zps3l61jy9j.jpg.html)
Hemmetin komee rivi - etenkin nuo neljä putkikehikkoista unlia, joista kaikki vieläpä eri näköisiä. Tehän saatte kaksinkin mainiot skabat aikaiseksi. Suuri automäärä ei ainoastaan kasvata mahdollisuuksia menestymiseen, se tuo myös tärkeitä ajometrejä alle.
Nyt on kieltämättä sellainen tunne, että RFOTin valtakausi kärkisijoilla on todellisesti koetuksella ensimmäistä kertaa aikoihin. En nopeasti keksi, mikä olisikaan lajin mielenkiinnon kannalta parempaa.
-
Komee rivi ja helkutin hieno hiekkaa vasten Ragnarök! 8)
Kyllä sliden kanssa samaa mieltä, että kova rivistö ja todella hohdokas kausi / kisat tulossa ja sehän passaa!
-
Ei löydy sanoja kertomaan, vai miten se marabou mainos menikään....
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0492_zpshw6c0kcf.jpg)
-
No niinhän siinä sitten kävi, että testeissäkin kiinni ollut, ja tähän autoon alunperin suunniteltu Orionin combo ruuvailtiin laajempien tutkimusten yhteydessä irti, ja viskattiin romukoppaan.
Samaan päätyi myös toinen noista HK:lta tilaamistani 4S akuista... En tiedä ottiko noppa tai kone itseensä tuosta viallisesta akusta, vai tykkäskö akku sittenkin kyttyrää tuosta nopan pätköttämisestä. Mutta sitä ei jäädä murehtimaan, noilla en enää ala leikkimään, palaa vielä koko jaska. Eikun MadMatin varasähköt pakin pohjalta ja paikalleen, eli tuo SkyRcn Toro 150A/2000kv.
Harmittaa kun tämä combo on huomattavasti painavempi, mutta samalla päätin että lopetan tuosta painosta ressaamisen, tai se nyt oikeastaan jo loppui siinä kun selvisi että alle 4kilon ei tällä päästä. Mitä nyt tuossa akullisen huhdoin pitkin pihaa kuin puolijauhonen, niin ihan erilailla sysää kuin Orioni, eikä nyt ainakaan pätkiny (kyllä, tämähän onse sama combo jolla Madmatilla ajettiin kokolailla vuosi sitten Säkylässä, jatkuvien pätkimisten säestämänä). Toki, pihatesti ei kerro kyllä koko totuutta, eikä ole mitenkään verrattavissa kilpailutilanteeseen...
No, sittenhän tässä aloin itselleni uskottelemaan, että "c'mon, nyt se ei mene enää mihkään! kato, pienempi kv ja pienempi pinjonikin!"
Kun kerran painotavoitteetkin unohdettiin, niin miksei sitten...
Eikun vierailua VerticalHobbyn sivuilla, ja nyt on noparissa taas yksi piippaus enemmän :D
Sekään ei ihan mennyt niinkuin håmssöössa, mutta tänään saatiin vihdoin viimeinenkin akku perille, ja joihin uskollisen ystäväni, Eversti Sandelssin avustuksella tinailtiin uudet liittimet.
Puntarillekkin raahauduttiin, jääkaapilla oli käyty ja lipsumisia tapahtunut, vaa'an pysähtyessä lopulta seuraaviin lukemiin:
4728-4785g, riippuen ajetaanko 4S vaiko 5S
Nyt se ois sitten oikeestaan vaan korkeimman, eli tässä tapauksessa luonnollisesti Odinin, käsissä ::)
-
Nonni, 5 kennoo ja puhtia lisää, mikä akku tuli hankittua verticalista?
Hiljainen on tämä auto ajossa, kuin eräänlainen "hybridi" ;D Etenee nätisti ja vielä piirun verran paremmin,
kun välitykset/pätkäsyn saa hallintaan. Varsin onnistunut debyytti jokatapauksessa, tuosta on hyvä jatkaa! ;)
-
Auto eteni todella hienosti, vaikka liian pitkä välitys näyttikin haittaavan menoa. "Silent Killer" -termikin sai aivan uuden merkityksen ;D.
-
Nonni, 5 kennoo ja puhtia lisää, mikä akku tuli hankittua verticalista?
Hiljainen on tämä auto ajossa, kuin eräänlainen "hybridi" ;D Etenee nätisti ja vielä piirun verran paremmin,
kun välitykset/pätkäsyn saa hallintaan. Varsin onnistunut debyytti jokatapauksessa, tuosta on hyvä jatkaa! ;)
Tuollanen akku ja toiseksi samanmoinen 2650mAh
http://www.verticalhobby.com/kauppa/2250-mah-4590c-5s1p-185-lataus-p-4950.html
Jooh, tää on sähköauto ;) ;D
Kiitti! Kyllä mä uskon kanssa, että jahka saan tuon välityksen vähä lyhyemmäksi, niin alkaa toimimaan paremmin :)
Auto eteni todella hienosti, vaikka liian pitkä välitys näyttikin haittaavan menoa. "Silent Killer" -termikin sai aivan uuden merkityksen ;D.
Kiitti! Kyllä, tätä juuri pelkäsinkin ja jota tarkoitinkin edellisessä postauksessani, jossa hieman kyseenalaistin tuota pihatestiäni. Noh, Kangasalle lyhyempää väliä ;)
Jep ;D
Se ois sitten tämänkin auton kisadebyytti takana, ja omasta mielestäni ihan onnistunutkin sellainen :)
Toron combo pelasi edellistä Orionia paljon paremmin, mutta kuten jo mainitusta pitkästä välityksestä johtuen välillä puutui nousuissa kun ei vain kertakaikkiaan jaksanut vääntää. Lääke on jo onneksi valmiina tähänkin.
Auto toimi läpi päivän muuten täysin moitteitta, mutta jostain kumman syystä vasemmalle kääntyvyys on aivan haitarista, tämän moni varmasti esim. 2.jaksolla huomasikin. Slingshotit ja muovispurri herättivät hiljaisuudellaan hilpeyttä, ja toivat tosissaan varsinaista "Silent Killer"- meininkiä :D
Parhaimmillaan autoa oli todella helppo ja mukava ajaa, ja fiilis sen mukainen :)
Totuttelua tuo tosin vaatii, ajotyyliltään niin erilainen, paikoitellen ehkä jopa hieman modimainenkin. Tärkeitä metrejä saatiin nyt autolle!
Itse odotan mielenkiinnolla mitä tästä tulee, jahka kääntyvyys ja välitykset saadaan kuntoon :)
Kaikenkaikkiaan siis todella hyvä fiilis jäi autosta, se täytti sille asetetut tavoitteet pysyen ehjänä läpi kisan, ja ollen hienosti 6.s :)
Kisapäivä oli kaikenkaikkiaan kyllä mahtava, upeassa kelissä, isolla automäärällä ja hyvällä porukalla! :)
Tässä vielä tiimimme hovikuljettajanakin, ja tällä kertaa kameran kanssa, kunnostautuneen Holmesin räppäilyjä:
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0006_zps5vmvqfqj.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0006_zps5vmvqfqj.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0008_zps0ufmsibm.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0008_zps0ufmsibm.jpg.html)
Kalustoa oli kyllä vakuuttavasti, upeaaa!
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0016_zpsd5arylfr.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0016_zpsd5arylfr.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0081_zpsh1vmzph4.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0081_zpsh1vmzph4.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0086_zpsvn4upfox.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0086_zpsvn4upfox.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0089_zps0hlpzfm1.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0089_zps0hlpzfm1.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0092_zpse9fhzfpu.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0092_zpse9fhzfpu.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0165_zpsvsk9je0l.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0165_zpsvsk9je0l.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0166_zpsmavxab0l.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0166_zpsmavxab0l.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0167_zps3svdr7d7.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0167_zps3svdr7d7.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0169_zpsjpwgm0cw.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0169_zpsjpwgm0cw.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0203_zpsgov1cpn2.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0203_zpsgov1cpn2.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0205_zpsv4cbgupn.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0205_zpsv4cbgupn.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0207_zpshu3fp8wr.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0207_zpshu3fp8wr.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0208_zpskrxm4eml.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0208_zpskrxm4eml.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0330_zpsee7npc5p.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0330_zpsee7npc5p.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0332_zpstvhgeiih.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0332_zpstvhgeiih.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0333_zpstfen76rq.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0333_zpstfen76rq.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0374_zpsbqgguzub.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0374_zpsbqgguzub.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0378_zpsh4qgmlr9.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0378_zpsh4qgmlr9.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0382_zpsgjooukzb.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0382_zpsgjooukzb.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0439_zps3afvkggx.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0439_zps3afvkggx.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/DSC_0447_zpsilw9e5fl.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0447_zpsilw9e5fl.jpg.html)
Seuraavaan kisaan lähdetään hyvillä mielin :)
-
Niin se on sitten Ragnarökin toinen kisa takana :)
Viime kisassahan tämän auton suurimmaksi ongelmaksi osoittautui liian pitkä välitys, ennen Kangasalaa tälle koitettiinkin jotain tehdä. Spurriksi isoin mitä tähän hätään löytyi ja pinjonia pienemmäksi. Näillä saatiin välitystä muutettua 18/45 -> 16/50.
Keskidiffin alle värkkäilin köykämiinistä korotuspalan ja vot!
Vieläkin sais olla hiukka lyhyempi, mutta onse jo huomattavasti parempi!
Auto toimi koko päivän lähes moitteetta, ja suoriutui päivästä siis kunnialla ollen jälleen hienosti 6.s!
Todella tyytyväinen täytyy olla, siihenkin nähden että yksi (tais olla 5.jakso) jakso ajettiin vajaavetoisena.
Tästä nyt onneksi selvittiin ihan vain etukardaanin pidätinruuvin kiristyksellä. Muutama valonpilkahduskin sieltä jäi itselle mieleen, mm. viimeisen jakson lipalle pääsy :).
Kaikenkaikkiaan siis mukavat fiilikset autosta ja päivästä, 2kisaa ja yhdellä ruuvin kiristyksellä päästy!
Taas yksi autolle asetetuista tavoitteista siis täytetty! :)
Lopuksi parit kuvat (kiitos Samu/Saku/Arttu!)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/P1010157_zpsgwcplriv.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/P1010157_zpsgwcplriv.jpg.html)
Sarvet esiin ;D
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/P1010446_zpszokhiey5.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/P1010446_zpszokhiey5.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/P1010447_zpskujoaxbj.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/P1010447_zpskujoaxbj.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/P1010238_zpsj2k8krec.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/P1010238_zpsj2k8krec.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/P1010160_zps8udqkilb.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/P1010160_zps8udqkilb.jpg.html)
-
Kyllä se parani säkylästä ja vielä inansa kun saa välitystä hifisteltyä, niin tuo on pelottavan toimiva!
Koko ajan kehittyy ja 6-sija on hieno sija tiukassa kisassa ja veikkaan, että ajanmyötä siitä saa vielä sijoja kirittyä! ;)
-
Ragnarök sai Suonenjoelle inansa hitaamman perävälityksen MadMatin varaosapakista (heittämällä paikoilleen), jolla saatiin kääntyvyyttä parannettua ja auto tuntuikin jo paljon paremmalta!
Kauaa ei riemua kuitenkaan kestänyt, kun edelliskisassakin vaivannut löystynyt etukardaanin pidätinruuvi muistutti olemassaolostaan. Tauolla se saatiinkin fiksattua, kunnes myös Ragnarök liittyi takavetoluokkaan MadMatin seuraksi ;D
Ei siis mainittavaa menestystä tällä kertaa, eikä kovin hyvä päivä omille Unleille :-\
Ens kisaan vois jotain keksiä, saa nähä ;)
Pakolliset pari kuvaa vielä loppuun (kiitos kuvista Sarka Bros & Arttu!)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/P1010907_zpsqj74mzzb.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/P1010907_zpsqj74mzzb.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/P1010912_zpstipfa6cq.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/P1010912_zpstipfa6cq.jpg.html)(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/P1010917_zpsfr60vcbo.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/P1010917_zpsfr60vcbo.jpg.html)
-
Muutama ilta ennen Pohjan kisaa alettiin tutkimaan tätäkin, ja toteamaan Suonenjoen kisan vahinkojen laajuudet...
Lähes joka kisassa vaivannut etukardaani oli nyt antautunut lopullisesti ja hajonnut totaalisesti.
Ragnarök, maailmanlopun taistelu, oli mitä ilmeisimmin toteutunut myös keskidiffissä.
Diffin kuoret olivat takaulostulon ympäriltä kadonneet tyystin, ja rojut tulleet takalaakerin ja diffipukin välistä pihalle. Muovisilppu, rattaat ja 500k öljy olivat sulaneet helvetin tulessa yhdeksi kivikovaksi klöntiksi, ja rattaiden pelastamiseksi piti silpoa kuoret ympäriltä ja toholla poltella rattaista tatinat irti... huonolta näytti tämän auton osallistuminen Pohjan kisaan.
Kätköistä löytyi kuitenkin tähän joskus vahingossa Sandelssipäissä tilaamani diffin kuoret, alumiinen diffipukki, sekä elintenluovuttaja Losin takavetarista saataisiin pikku modauksella varmasti käypä etukardaani, eikun ruuvaamaan. Auto saatiinkiin kisaa edeltävänä iltana vielä parsittua kasaan, ja taistoon mukaan :)
Pieni sivuääni muistutti siitä, ettei kisasta välttämättä tulisi kovinkaan pitkä, saati loistokas, mutta tästä autosta nyt on aina kuulunut melko persoonallisia ääniä ;D
Kuvista (joita tähänkin topickiin röyhkeästi lainasin :-*) kiitos Sarka Bros!
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/P1010342_zpsattbobc2.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/P1010342_zpsattbobc2.jpg.html)
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/P1010374_zpsyiwdg1gy.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/P1010374_zpsyiwdg1gy.jpg.html)
Hieman kankeasti alkoi, eikä nyt oikein lähtenyt...
Turhan usein tilanne on ollut tämä
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/P1010811_zpsd871tkao.jpg) (http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/P1010811_zpsd871tkao.jpg.html)
Viimeisellä jaksolla antautui takadiffi ja se oli sitten melkolailla siinä...
Autoa takaisin varikolle kanniskellessa, tein päätöksen joka on pyörinyt jo hetken aikaa mielessä.
Auto joko puretaan takaisin osiin, synnytetään jotain muuta tai jos löytyy kiinnostusta, myydään eteenpäin tuollaisena ???
Varmasti tästä saisi jalostamalla todella kilpailukykyisen laitteen, sitä en epäile, itse en vain nyt jaksa :-\
Onhan tätä tosiaan jo tovi mietitty, ja ajatusta jouduttanut myös se, että on tuo vaan sen verran erilainen ajaa kuin tuo toinen Unlini, niin se sekoittaa väkisinkin omaa ajamista.
Ehkä ei ollut vielä vain hybridi Unlin aika...
-
Niin päättyi yhteinen taival tämän auton kanssa, ja Ragnarök jatkaa nyt taisteluitaan Ikaalisten suunnilla...
Mieli on haikea, mutta tieto siitä että auto nähdään hyvin suurella todennäköisyydellä jatkossakin rinteessä, ja saadaan sitäkautta lisää harrastajia/kisaajia, lämmittää mieltä suuresti! :)
Toivon, että uusi omistaja jatkaa tähän autoon liittyvää tarinointia ;)
-
Osin haikeaa, mutta kenties enempi hienoa, kun upee auto saa jatkumon ja sitä kautta parhaimmillaan uuden harrastajan / jopa harrastajia? :)
Huhun mukaan kihniössä kun on tulossa lisää autoo, niin eiks se ole reiluuki, että vähä laitellaa liikkumaan upeita luomuksia, saadaan uusia kuskeja
ja silti itse voi ajaa kolmella vai JO neljällä autolla.. :D
Ehdottomasti ainutlaatuinen kiesi, eikä toista samanlaista ole, joten uniikki kappale, kelle sitten menikään.
Rohkeesti vaan mukaan Foff Cuppia kiertämään, siel on rento rennoin fiilis, mitä missään sarjassa ja uusia kuskeja autellaan, kerrotaan niksejä ja tutustutetaan lajin pariin.
Hieno saada taas uutta verta foffiin ja omistaja jatkakoon ihmees tänne ja tervetuloa mukaan mahtavaan lajiin! :)
-
Noniin eli tännehän tämä tuli eilen haettua! ;)
Päivitellään tänne sitä mukaa kun jotain saadaan aikaiseksi, kun vain toipuu kun iski joku flunssan paholainen päällensä.
-
Noniin eli tännehän tämä tuli eilen haettua! ;)
Päivitellään tänne sitä mukaa kun jotain saadaan aikaiseksi, kun vain toipuu kun iski joku flunssan paholainen päällensä.
Onnittelut uniikin auton hankinnasta!
Pode flunssa äkkii pois ja sitten tutkimaan uutukaista :D
Tervetuloa mahtavan lajin pariin!
-Saku Sarka- / Hadesbear
-
Noniin nyt ehtinyt vähän tätäkin tutkiskella
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/DSC_0416.JPG/_smaller.jpg)
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/DSC_0438.JPG/_smaller.jpg)
Pientä värimaailman muutosta ym. yrittänyt saada aikaiseksi.
Mutta kulkupuoli tökkii edelleen..
Mikähän vois olla ongelma, kun lähtee liikkeelle niin nypyttää jonkun aikaa ja sit vasta lähtee liikkeelle, tuntuu niinkuin ei meinaisi jaksaa lähteä ja sit yhtäkkiä lähtee.?
Videokin on tilanteesta vaikkakin huono mut se latailee viel jotain, liitän sen tänne kun toimii.
Uutta servoo ja akkua varmaan ensi viikolla tulossa :) niin ja pienempää pinjonia jos sais vähän välityksiä muutettua ::)
ehkä toi video tosta joskus toimii
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/TRIM_20160227_150431.mp4/_bigthumb.jpg) (http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/TRIM_20160227_150431.mp4)
-
Muistaakseni tuossa autossa oli juuri ominaista, että välitys on hivenen pidempi eli vaatii kaasua, että liikahtaa.
Pinjonilla saa jo ihmeitä aikaan, joten kokeileppas sitä.
Hyvä, että projekti etenee, siitä se lähtee! 8)
-
Vika taisi löytyä!
Noparilla tunnit täynnä :'(
Toinen nopari kiinni ja sit liikkui samalla vaihtui olikos se nyt 9 hampaiseen pinjoni ja jo tasoittui meno..
Ehkä tulee lyhyt huono video kun pikasesti käytiin testaileen...
-
https://youtu.be/_XIKzqSpPO4
-
Noniin, hyvä että selvisi ja näyttää videolla liikkuvan varsin pirtsakkaaasti, kevättä odotellessa! ;)
-
Jaahaz josko sitä vähänä tarinoittis taas ;)
Elikkä nopari sano sopimuksen irti ja vähän aikaa testailtiin tolla vara mallilla, mutta kun se ei tykkää yli 4s akuista niin uutta meni tilaukseen..
No Ricebeerin kanssa jutusteltiin ja tuumailua mikä olis soppeli tohon niin loppu tuloksena tuli tilattua Mamba Monster 2 ja nyt toivottavasti ei nopari murheitten kanssa tarvi tapella (kiitokset Ricebeerille yhteistyöstä :) )
Aikaisemmin jo tuli tilattua uudet akut ja vähän servoja varalle.
Akut nyt tämmöset: Turnigy nano-tech 3300mah 5S 65~130C Lipo Pack
Varaservot: HobbyKing™ Mi Digital High Torque Servo HV/MG 31kg / 0.15sec / 60g
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/DSC_0008.JPG/_smaller.jpg)
Koppaa kiinni ja vähän nurkissa ajelua oli, kunnes nyt tänään päästiin vähän testaileen autoja.
Vähän ajan päästä näytti tältä ;D Kolme pyörä ohjaus ::)
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/DSC_0015.JPG/_smaller.jpg)
Auto pitänyt aina välillä pientä rätinää ja vetari hyppinyt takaa pois paikoiltaan, no nythän se sit kertoi vähän ongelmiaan liittyen etuvetoisten seuraan.
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/DSC_0017.JPG/_smaller.jpg)
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/DSC_0019.JPG/_smaller.jpg)
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/DSC_0021.JPG/_smaller.jpg)
Huonoilla kuvilla höystettyä tarinaa :( Noo sieltä oli perän pinjonista ja lautaspyörästä hampaat kulahtanut viistoiksi ja hyppi ylitse.
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/DSC_0024.JPG/_smaller.jpg)
Sai jäädä tolleen kuivatteleen ja odotteleen parempia päiviä..
Kovaa hommaa tää foffailu vartti ajoo ja viikko remonttia ;D ;D
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/DSC_0022.JPG/_smaller.jpg)
Jotain hulluja visioitakin pyörii päässä :o
Tämmöistä tällä erää, myöhemmin ehkä jotain videon tynkää ensimmäisistä paremmista testeistä meidän tiimiltä. ;)
-
Noniin, siitä se taas lähtee! Täälläkin kovasti odotellaan, että pääsisi tota yhtä unlia kokeilee hiekalle.. ;)
Monsteri on kyl hyvä nopari ja sekä akut, että servot kuulostaa tosi asiallisilta ratkasuilta!
Niin se tuppaa harrastamisessa olemaan, että välillä paukkuu ja sit pajotellaan tai toiset jopa myy sit autonsa, en tiedä kuka niin tekee :D
Anyway, siitä se lähtee ja tuleepahan auto tutuksi. Kuitenkin kyseessä speciaaliauto, jossa ihan omat juttunsa, hyvä vähän availla ja puhua sille ;)
Irtolavat näyttää tosi hyvältä, niille vaan aihiot ja liimaamaan! Ehdottomasti jos videoo ajoista, niin ainaskin täällä
seurataan mielenkiinnolla tätäkin projektia ja sen edentää.
Kevättä odotellessa! :)
-
https://youtu.be/zX79TRwn2XQ
Tuossa se huono videon pätkä ;D
-
Hienoa, että auto etenee!
Muutokset näyttävät varsin hyvältä, videollakin oikein pirteän oloista menoa :)
Ootko saanut kääntyvyyttä paremmaksi?
Mitä tuohon noparihommaan tulee, niin munmielestä se oli vähintä mitä minä pystyin tekemään, ja mielestäni reilua toimintaa! Pääasia, että vehkeet toimii! ;)
Uskon kyllä, että nyt tuo rokkaa, ja mielenkiinnolla odotan kauden avauskisaa! 8)
..toiset jopa myy sit autonsa, en tiedä kuka niin tekee :D
Mä en tiedä mistä sä puhut ;D
Jokatapauksessa, mieltä ylentävää, kun auto ei olisi juuri parempaa kotia voinut saada, ja saatiin uusi harrastaja!
:)
-
Ei oo ehtinyt vielä paneutuun kääntyvyyteen enkä oikeestaan siihen kajoa ennen kuin näkee soralla miltä tuntuu.. Vähän pyörien kulmia ruuvvailin kokeeksi :)
Tänään lähti uutta osaa akseliin tilaukseen ::)
Joo kauppias oli kyllä reilu!!
Eiköhän se avaus kisa mee ihan tötöillessä rinteessä ;D
-
Akseli taas kasassa, huomenna koeajo.. ::)
Ja varaosia tulossa varalle :)
Kolme pulttia oli akselin kuorista katkennut et kohta olis ollut kaks osanen akseli jos ei ratas vaurioo olis tullu
-
Näitä sulla siis varaservoina..?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__27749__HobbyKing_8482_Mi_Digital_High_Torque_Servo_HV_MG_31kg_0_15sec_60g.html
Minen halua yleensä negatiivinen olla mutta pidä siellä pakin pohjalla tai korkeintaan hätätilanteessa käyttöön.. Tuol on meikäläisenkin arvostelu höpökunkun sivuilla. Viime kesänä oli hetken Unlissa kiinni myös tämä, pari kisaa ja rattaat poks, taas.. Nyt on taas vararattaat odottamassa asennusta, jaksanko laittaa, en tiedä vielä :D
ps tuosta varalle, http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__51947__HK47360TM_HV_and_MIBL_70360_Replacement_Servo_Gear_Set.html
-
No hyvä tietää, osaa siis ostaa vieläkin lisää servoja :-X 3kpl tuli noita.
Noo vähän taas jotain nysväillyt, kun laiskottanut muut hommat.
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/IMG_20160312_002236.jpg/_smaller.jpg)
3D tulostimella leikkimistä, no se kärähti taas joten osia tilaukseen ja uudella innolla sitten :-[
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/DSC_0007.JPG/_smaller.jpg)
Tässä vaiheessa kävi mielessä että jotain fiksumpaakin olis voinut tänään tehdä ;D
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/1-DSC_0008.JPG/_smaller.jpg)
Aluksi piti ostaa uudet kummit ja pilkkoo ne, kun ei meinannut noita ajamattomia raaskia tuhota, mutta ei voinut mitään kun into ja ajatus lähti ::)
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/DSC_0010.JPG/_smaller.jpg)
Vähän korkeempia tulee noista kuin alla olevista.
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/DSC_0011.JPG/_smaller.jpg)
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/DSC_0012.JPG/_smaller.jpg)
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/DSC_0013.JPG/_smaller.jpg)
Nämähän olis tarkoitus siis tulla pelkästään etuakselille, sikäli mikäli lapaset pysyy kiinni renkaissa :D
Tällä ajattelin koittaa josko sitä sais kääntyyn vähän paremmin, mutta saa nähdä mitä tapahtuu.
Alunperin piti huomenna mennä koittaan näitä, mutta en luota et liimaukset viel pitää, joten menee myöhempään testi.
Testaillaan siis vaan muuten autoa :)
Yks vara diffi ja vara akseli putket tuli kanssa, joten edes vähän varaosaakin tulevaa kisa kautta ajatellen ::)
-
https://www.youtube.com/watch?v=5kzmWmkFGBk
Käytiin pikkusen taas kokeilee ja kattoon mitä heikkoa nyt löydetään, ettei sit kisas olis paljoo heikkoi kohtii tiedos ;D ::)
-
Heh, hulvatonta menoa, hyvää settiä! ;D
Oliko tuo monttu nyt se mistä ollut puhettakin, että pitäs tulla porukalla sinne joskus ajelee?
Noin tuon videon perusteella näytti ihan potentiaaliselta, jos tosiaan on enempi hiekkaa kun soraa
ja tommosia lippoja / pystysuoria ja rinnemuotoja löytys.
Niin ja asialliset omatekoiset laparenkaat, mitä liimaa käytit lavotuksessa?
Hyvä, että siellä on aktivoiduttu jo nyt tähän touhuun 8)
-
Toi on yksi niistä mahdollisista montuista, täytyy paremmin tutkailla kun lumet kaikkoaa. ;)
Noihan oli vain kaksi kasaa, mitä montun reunoille on kerätty ainoot vähänkin sulat kohdat niin täyty niitä vallottaa ja sit hankikanto oli hieno juttu :P
Lavotuksessa on käytetty paria logtite pikaliimaa ja sit päälle viel aika annos jotain kumi liimaa, mutta en tiedä sanoo pysyykö ??? :-[ Varmaan alkuviikosta kokeilen tota yhtä rengasta ja jos lavat lentelee niin sit varmaan uudestaan eri liimalla ;D
Muutamia visioita vielä olis mitä tekis mieli kokeilla, mutta saa nähdä koska ehtii toteuttaa ja hommailee osia 8)
-
Tänään taas vähän testailtu ja ihan hyvät fiilikset jäi testailusta, mitä nyt taas sai kantaa auton pois montulta ::)
Kääntymis ongelmaan ehkä keksitty jotain apuja, mutta katsotaan julkistetaanko tätä ikinä vai huonontaako se vaan ajoa ;D
Ja suuri positiivinen juttu oli se että lavat pysyi ainakin tän testin ajan hyvin kiinni 8)
Vihdoinkin alkaa kelit olla mieluisat ja pääsee oikeesti hiekka rinteeseen testaan :)
Mukana oli myös vähän muutakin kalustoo.. Ja hajoshan nekin.. Hyvä ajaa viat pihalle ennen oikeita ajoja ;D
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/DSC_0033.JPG/_smaller.jpg)
Tämmönen ongelma tuli perjantaina kun ruuvvaili rengasta pois no tähän onneksi löytyi lopulta pika apuja ja ricebeeriltä osien hakua.
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/OSKU1579.JPG/_img1280.jpg)
Tästä kuvasta jo huomaa et joku ei ole ok...
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/OSKU1586.JPG/_img1280.jpg)
Tässä ongelma jo aika selkeesti nähtävissä ::)
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/OSKU1587.JPG/_img1280.jpg)
Tommonen vääntymäkin samalla.. No pohjalevy piti vielä uusiakkin.
Pyöri jonkun 10m rinnettä alas ja osu takapyörä edellä isoon kiveen alas tullessa ja näin siinä kävi.. Mutta kyllä mä vielä joskus sen rinteen valloitan, lopussa pystysuora lippa, mutta sekin nousi ainoo et auto ei jatkanut eteenpäin siittä vaan kierien alas :-X
Harjotusta kaipaa kyllä kovasti ajo ja muutamat parannukset vielä mielessä.. 8)
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/OSKU1608.JPG/_smaller.jpg)
Pieniä ongelmia toisessakin ajokissa ::)
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/OSKU1611.JPG/_smaller.jpg)
Aikaisemmin kirittiin juuri olkavarren pultti ja ei pysynyt varmaan mennyt kiertee..
Löyty vielä lisää kuvia...
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/DSC_0036.JPG/_img1280.jpg)
Yleis kuva tosta rinteestä mis suurimmaksi osaksi ajettiin kun oli parhaiten sulanut..
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/DSC_0037.JPG/_smaller.jpg)
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/DSC_0038.JPG/_smaller.jpg)
Ramsessorin ajot loppukin aika lyhyeen, alko takaveto pätkiin ja sit loppu kokonaan. No ei ihme hexi vähän heikossa mallissa, aikaisemmin jo korkkas samainen vanne ja hexi liimattu vanteeseen no nyt meni sit hexi sileeks :-X
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/DSC_0040.JPG/_img1280.jpg)
Vielä yks kuva kääntövarresta joka sano sopparin irti ::)
-
Dodiin..
Auto tuli pajoteltua taas ajokuntoon..
Tänään sitten pikku testit, että kääntyykö auto nyt mihkään..
No ylläri ylläri loppu tulos oli että tultiin kolme vetoisella autolla kotio. Etu vetari päätti et nyt riittää. ::)
Noo tuntu et käänty vähän paremmin jos sit vkl testailis paremmin ja kattois pysyiskö nipussa ;D
-
Joopoti joo..
Tuli taas käytyä "ajeleen" elikkä varmaan 10 min max ja sitten taas etuvetari.. :-X
No eipä malttanut heti lopettaa vaan pikku ruovittelu vielä lumessa ja hallittavuus täysi nolla ja aika kovalla vauhdilla kiveen pohja edellä... No lopputulos ei niin toivottu..
Elikkä Vääksyyn ei pysty millään samaan takas ajoon joten se perutaan ja katsotaan mitä tälle tapahtuu..
Jos sit toiseen kisaan jo pääsis ;D ::)
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/DSC_0047.JPG/_smaller.jpg)
(http://motorsportteamdisaster.kuvat.fi/kuvat/RC/DSC_0046.JPG/_smaller.jpg)
Tällä näkymällä näyttäisi siltä että puran koko ajokin ja ragnaröök siirtyy hyllyn koristeeksi ja uusi runko ja auto tekoon, mutta samoilla komponenteilla :o 8)
Ei päässyt Ragnaröök hyvään ja hellään kotiin :-X ::)
-
Aijai, harmittava juttu :-\
Nyt ei ikävä kyllä mullakaan ole enää varaosia :-\ ;D
Ois ollu kiva nähdä laite mukana Vääksyssä!
Ei muutaku Motonetistä Teknoa, saumakohdat puhtaaksi ja virtaa kintaisiin!
Ehtii ehtii! ;)
Onse ainakin kyytiä saanut ;D
-
Täytyyhän uudelta tulokkaalta ottaa luulot pois ;D
Kivet tuntuu olevan pahasta, muuten olis ihan iskussa..
Eiköhän sitä sit 2. Kilpailussa nähdä.. Ja jos vaikka yleiset testit ja safarit järkättäis niin siellähän sen sit näkee liikkees. ;)