Rc Formula OffRoad

Autot => Unlimited EP - 1:8 autot => Aiheen aloitti: Baijeri - 10 Helmikuu, 2015, 15:51:50

Otsikko: BadPat
Kirjoitti: Baijeri - 10 Helmikuu, 2015, 15:51:50
Morjesta kaikille!

Jos nyt vihdoin ja viimein laittais tästäkin autosta vähä juttua tänne foorumille... kauan aikaa jo pitäny laittaa, mutta koskaa ei oo muka kereenny  ::)

Autohan on siis alunperin ZD-Racing ZRT-1 sähkötruggy, eli aihio on sama kuin tallikaverin MadMatissa. Pari kertaa tuli käytyä lähimontulla ihan vakiokuntoisella autolla ja laparenkailla, mutta eihän sillä mihinkää päässy. Vielä kun vakio moottori päästi viimesen pierunsa ja tallikaverilla oli unli jo valmis, niin eihän siinä auttanut muuta kun alkaa suunnitteleen omaa autoa ;D

Vähän on heikosti tullut otettua projektin varrelta kuvia, mutta laitetaas nyt muutama räpsäsy jota kovalevyltä löytyy...

Projekti alkoi sillä, että tuli tilattua takakartaaniksi Hobaon Hyper 9E:n kartaani ja etukartaaniksi valikoitui alkuperäinen takavetari, jolloin saatiin WB:ksi noin 470mm. Ja ei muutakun sitä mukaa 3mm alumiinista väsäämään pohjalevyä.
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/2014-01-03121917_zpse07d2afa.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/2014-01-03121917_zpse07d2afa.jpg.html)

Alkuperäinen ja uusi pohjalevy melkein valmiina...
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/2014-01-03161913_zps3c9db8d8.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/2014-01-03161913_zps3c9db8d8.jpg.html)

Sähköiksi valitsin HobbyWingin Xerun 150A 1800kV combon ja Savöxin 1256TG servon, joka myöhemmin vaihtui 7955TG Hitecciin. Moottorin kiinnike muistaakseni on jostain Hobaosta, jonka tilailin ebaysta ihan mutu-tuntumalla. ;D Korikehikon hitsailin migillä 8mm hydrauliputkesta. Tässä kuvassa vähä jo koppaa hahmoteltu, mutta vielä puuttuu putkee...
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/2014-01-05212428_zps4b718a46.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/2014-01-05212428_zps4b718a46.jpg.html)

Korikehikko on suunniteltu siten, että se tukee pohjalevyä, mutta on silti helposti kokonaan irrotettavissa kuudella sokalla. Tähän kuvaan loput putket saatu hitsailtua ja akkukiinnikkeet väännetty alumiinista.
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/2014-01-10172557_zps39effe75.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/2014-01-10172557_zps39effe75.jpg.html)

Sitte vielä maalia putkikehikkoon, koripaneelit paikalleen ja testaan montulle  :)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/2014-03-30192944_zpsdcbda463.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/2014-03-30192944_zpsdcbda463.jpg.html)

Autolla on nyt ajettu kolme kilpailua ja kokoajan parempaan suuntaan (ainakin auton suhteen) on menty. Tekniikkamurheiltakaan ei olla vältytty, aluksi etuvetareita meni niinkuin leipää, ennenkö löytyi paremmat melkein heittämällä paikalleen sopivat tarvikemallit. Samoin servosavereita on mennyt ripakopallinen. Diffimurheitakin on ollut ihan riittämiin, tällaiselta näytti takadiffi laukaan kisan jälkeen  ;D
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/20140630_170647_zpsb2e83c79.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/20140630_170647_zpsb2e83c79.jpg.html)

Edellisessä kisassa säkylässä 23.8.2014 menikin sitten jo paremmin, auto sai siihen kisaan alleen uuden rengas/vannesetin, jonka vuoksi ajaminen oli paljon helpompaa ja muutenkin auto pelasi moitteetta. Hetkeksi pääsin jo tuulettamaan kolmospaikkaakin, mutta tipahdinkinkin lopulta neljänneksi ollen tasapisteissä kolmannen kanssa.
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/20140823_160651_zps69f314dc.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/20140823_160651_zps69f314dc.jpg.html)

... ja afterpartyt oli sen mukaiset  ;D
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/20140823_205151_zps94615b52.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/20140823_205151_zps94615b52.jpg.html)


Speksejä: (päivitetty 25.4.2017)

Aihio ZD-Racing ZRT-1
Moottori HobbyWing Xerun 1800kV
Nopari HobbyWing Xerun 150A
Servo Hitec 7955TG Highest DT1100
BEC Castle 10A
Pohjalevy Omavalmiste 3mm alumiini
Kori Omavalmiste 8mm hydrauliputkea ja 1mm alumiinia 8mm alumiiniputkea 0,5mm & 0,25mm alumiinia ("RatPat")
Renkaat Panther Paddle
Vanteet Maximizer Beadlock
Radiot Spektrum DX3S Sanwa MT-4
Akut 6S (2x Turnigy 5000mAh 45-90C 3S) (2x Turnigy 2200mAh 3S 45-90C)
Paino 6680g 5558g (akkujen kanssa)
WB 470mm


Kisoja ja sijoituksia: (päivitetty 25.4.2017)

8. Foff Cup Comp 2 @ Säkylä - 12.4.2014
4. Rc-Foff Finland Cup Comp 4 @ Säkylä - 23.8.2014
7. Foff Cup 2015 Comp #1/6 - Säkylä - 11.4.2015
3. Foff Cup 2015 Comp #2/6 - Kangasala - 25.4.2015 "April Dust"
6. Foff Cup 2015 Comp #3/6 - Suonenjoki - 17.5.2015 "Hot Hellfire"
5. Foff Cup 2015 Comp #5/6 - Pohja - 26.7.2015 "Low End Racing"
4. Foff Cup #1/6 - Vääksy 9/4/2016
12. Foff Cup #2/6 - Lemi 15/5/2016
8. Foff Cup #3/6 - Laukaa 2/7/2016
7. Foff Cup #4/6 - Pohja 6/8/2016
5. Foff Cup #5/6 - Säkylä 27/8/2016
7. Foff Cup #6/6 - Liedenpohja 17/9/2016
8. Foff Cup 2016 kokonaispisteissä
4. Easter Fun, Säkylä 16.04.2017
Otsikko: BadPat
Kirjoitti: Baijeri - 10 Helmikuu, 2015, 15:56:09
Laitetaas vielä pari lisäkuvaa autosta...

(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/DSC_1081_zps2b03f436.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/DSC_1081_zps2b03f436.jpg.html)

(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/DSC_1083_zpsf79a1a4a.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/DSC_1083_zpsf79a1a4a.jpg.html)

(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/DSC_1093_zps99e25bb0.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/DSC_1093_zps99e25bb0.jpg.html)
Otsikko: Re: BadPat
Kirjoitti: Hadesbear - 10 Helmikuu, 2015, 16:13:25
Hienoa, kun topikin teit! Mukava näitä on lueskella, kun sekä eteneviä pirssejä, että hienosti tehtyjä!
Hyvinhän se viime kausi jo aloituskaudeksi sujui ja loppuakohden parani, joten tällä kaudella taas parempaa  8)

Pistä ihmeessä modistakin topikki, jos innostut  ;)

Ps. onko tuo noparin suojapussukka toimiva, pitääkö lian poissa ja silti lämmöt ok?
Otsikko: Re: BadPat
Kirjoitti: Baijeri - 10 Helmikuu, 2015, 16:44:40
Hienoa, kun topikin teit! Mukava näitä on lueskella, kun sekä eteneviä pirssejä, että hienosti tehtyjä!
Hyvinhän se viime kausi jo aloituskaudeksi sujui ja loppuakohden parani, joten tällä kaudella taas parempaa  8)

Pistä ihmeessä modistakin topikki, jos innostut  ;)

Ps. onko tuo noparin suojapussukka toimiva, pitääkö lian poissa ja silti lämmöt ok?

Jep, kauan sitä on pitänytkin tehdä, mutta nyt vasta sain aikaseksi. ;D
Kyllä mä uskon että auto alkaa oleen ihan jees (tosin painoo on ehkä pikkusen liikaa), vielä kun saadaan kuskin hermot kuriin, niin uskon että ihan hyvin menee. :)

Tarkotus on modistakin tehdä topikki kyl...

Juu! Noparin suojapussi toimii tosi hienosti. Elikkä tuohan on siis bensa-autosta lainattu ilmanputsarin OuterWears esisuodatin, joten hengittää tosi hyvin. Tein siihen vain pienet reiät johtoja varten ja tiivistin johtojen ympärystät PlastiDipillä, elikkäs on myös tosi helppo ottaa pois ja pistää takasi, jos tarttee noparille tehdä jotain. Lämpöjen kanssa ei oo ollu pienintäkää ongelmaa vaikka ajan kuusässillä  :)
Otsikko: Re: BadPat
Kirjoitti: Hadesbear - 10 Helmikuu, 2015, 17:06:24
Jep! Painoa voi olla inansa liikaa, mutta kun sen tiedostaa ja opettelee ajaa massan kanssa, niin en näkisi sitä ongelmana  ;)

Tarvii tuommonen suojapussi jostain löytää, niin asentaisi omaankin unliin ennen kesähiekkoja.
Josko sitten pysyisi vähän puhtaampana ja sais huoletta ajella.
Otsikko: Re: BadPat
Kirjoitti: Baijeri - 10 Helmikuu, 2015, 19:11:28
Jep! Painoa voi olla inansa liikaa, mutta kun sen tiedostaa ja opettelee ajaa massan kanssa, niin en näkisi sitä ongelmana  ;)

Tarvii tuommonen suojapussi jostain löytää, niin asentaisi omaankin unliin ennen kesähiekkoja.
Josko sitten pysyisi vähän puhtaampana ja sais huoletta ajella.

Juu se on kyllä tiedostettu, mutta en pidä sitä kauheen suurena ongelmana, jossain tilanteissa uskoisin että painosta voi olla myös hyötyä.  :) ... ja toki tuota painoa sais reippaasti pois jos tekis uuden kopan alumiiniputkesta ja vaihtais pienemmät akut, koska tuo koppa painaa heti lähemmäs pari kiloo  ::)

Jep, ei oo tarvinnu noparia putsailla sen jälkeen kun tuon suojapussin laitoin  :)
Otsikko: Re: BadPat
Kirjoitti: SlidSlide - 10 Helmikuu, 2015, 19:36:46
Komeaa työtä tämänkin auton parissa - etenkin konepelti sivuprofiileineen näyttää ärhäkkäältä 8). Parin kilon koppaa ei ihan helpolla saa ruttuun.
Otsikko: Re: BadPat
Kirjoitti: Baijeri - 10 Helmikuu, 2015, 21:20:35
Kiitokset palautteesta  :)

Piti oikein koppaakin käyttää puntarilla, etten ihan puhu läpiä päähäni. Eihän se ollutkaan "kun" vaivaiset 1320g  ::) Noh jokatapauksessa siinäkin on kilo liikaa  ;D
Otsikko: Re: BadPat
Kirjoitti: Zarizi Tech - 10 Helmikuu, 2015, 21:55:07
Onhan se aika painava koppa juu.  ;D Jos siitä puoletkin saa pois, niin ei tule annettua "turhaan" tasoitusta! Hieno topicci ja mahtava kalusto!  :)
Otsikko: Re: BadPat
Kirjoitti: Ricebeer - 11 Helmikuu, 2015, 09:26:42
Noniii vihdoinki, uuuupeaaa!  ;D

Ps. onko tuo noparin suojapussukka toimiva, pitääkö lian poissa ja silti lämmöt ok?
Juu! Noparin suojapussi toimii tosi hienosti. Elikkä tuohan on siis bensa-autosta lainattu ilmanputsarin OuterWears esisuodatin, joten hengittää tosi hyvin. Tein siihen vain pienet reiät johtoja varten ja tiivistin johtojen ympärystät PlastiDipillä, elikkäs on myös tosi helppo ottaa pois ja pistää takasi, jos tarttee noparille tehdä jotain. Lämpöjen kanssa ei oo ollu pienintäkää ongelmaa vaikka ajan kuusässillä  :)

X2

Täällä myös käytössä, ja toimii todella hyvin! Ei ole ehkä ihan niin hyvin tilkitty kuin tässä, mutta ei ole juurikaan hiekanjyviä tuolta löytynyt, ja tuo on sen verran ohkasta/hengittävää matskua ettei lämpöjen kanssa ole minkäänlaisia onkelmia.  :)

... paaaainava koppa  ;D
Otsikko: Re: BadPat
Kirjoitti: Baijeri - 11 Helmikuu, 2015, 10:01:27
Juup, mitenkäs se menikää että paino on voimaa ja ylipaino ylivoimaa  ;D ... Ei vais, toistaseksi tällä kopalla mennään. Jotain kevyempää tulossa toisessa projektissa, mutta laitetaan siitä sitte omaa topikkia.  ;)
Otsikko: Re: BadPat
Kirjoitti: SlidSlide - 11 Helmikuu, 2015, 11:14:58
Unlissa ylipainoa kompensoi TEHO, jota 6S:llä riittää. Historia on osoittanut, että painavillakin autoilla voi pärjätä. Paino on ongelma silloin, kun siitä muodostuu tekniikalle rasite. Enemmän painoa --> enemmän tehoa --> suurempi kokonaisrasitus. 1/8 autojen tekniikka on kuitenkin suunniteltu n. 4,5kg painoiselle autolle.

Historian painavin unli taitaa olla Samun ohjastama Helltoy, jonka paino kipusi yli 7kg. Hyvin Samu sillä pärjäsi, kunnes tuolta meni toi rikki, täältä tää, hetkinen, missäs tää osa on ;D.
Otsikko: Re: BadPat
Kirjoitti: Baijeri - 06 Huhtikuu, 2015, 18:52:39
Pättikin heräili talviuniltaan ja kävi vähän ottamassa tuntumaa Liedenpohjan rinteisiin.

(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/DSC_0088_zpstdjkyb02.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/DSC_0088_zpstdjkyb02.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/DSC_0095_zpsjdgcxmzc.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/DSC_0095_zpsjdgcxmzc.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/DSC_0101_zps61ssavid.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/DSC_0101_zps61ssavid.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/DSC_0102_zpsevfx998x.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/DSC_0102_zpsevfx998x.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/DSC_0103_zps9rna1upf.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/DSC_0103_zps9rna1upf.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/DSC_0105_zps36tndals.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/DSC_0105_zps36tndals.jpg.html)

Ei suurempia murheita tämänkään auton suhteen. Takadiffin ulostulo oli ainut osa mitä tällä kertaa saatiin rikki, mutta muuten pelasi ihan mallikkaasti.  :)
Otsikko: Re: BadPat
Kirjoitti: Baijeri - 14 Huhtikuu, 2015, 18:37:03
BadPatillakin oltiin Säkylässä kisaamassa ja tällä kertaa pärjäsikin allekirjoittaneen unliautoista parhaiten. Ihan putkeen ei Patillakaan mennyt, mutta oli kuitenkin ainut auto jolla selvisin nopeusjakson maaliin, tosin ihan ilman draamaa ei siitäkään selvitty, koska loppuhypyssä katkesi etuylätukivarresta vantti. Onneksi varaosia kuitenkin oli tuttuun tapaan pakillinen mukana, joten pikku ruuvaamisella saatiin auto nopeasti takaisin kuntoon. Siellähän ne oli Patti ja Matti varikolla TAAS yhtäaikaa, tuttu näky varsinkin testipäivinä.  ;D Tässä olis parit räpsäsyt kisasta.

(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0121_zpsfgvpuar7.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0121_zpsfgvpuar7.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0125_zpsohji0yug.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0125_zpsohji0yug.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0150_zpsn4dkhwjh.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0150_zpsn4dkhwjh.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0152_zpsils7gniv.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0152_zpsils7gniv.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0172_zps2qthlb3e.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0172_zps2qthlb3e.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0173_zpscnhajeu6.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0173_zpscnhajeu6.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0174_zps03ydvwtt.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0174_zps03ydvwtt.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0176_zpskqt4zksq.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0176_zpskqt4zksq.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0177_zpsv9whwnkf.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0177_zpsv9whwnkf.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0351_zpsglpyubwi.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0351_zpsglpyubwi.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0354_zpsmb4xqobe.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0354_zpsmb4xqobe.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0355_zpsv4so7ecs.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0355_zpsv4so7ecs.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0356_zpsmf1y2xwp.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0356_zpsmf1y2xwp.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0357_zpsc5ftjsbj.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0357_zpsc5ftjsbj.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0398_zpse1gt8f54.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0398_zpse1gt8f54.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0403_zpstmzyiag5.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0403_zpstmzyiag5.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0406_zpsghrm9qb1.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0406_zpsghrm9qb1.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0407_zpsfnbhhve2.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0407_zpsfnbhhve2.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0470_zpszlmjrekr.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/Sakyla%20Foff%20Cup%202015/DSC_0470_zpszlmjrekr.jpg.html)
Otsikko: Re: BadPat
Kirjoitti: Zarizi Tech - 14 Huhtikuu, 2015, 18:46:41
Hienoja kuvia kyllä! Ainoa mikä noissa hämää on tuo päivämäärä. :D Hovikuvaajalle terveisia, että kaivaa sen jostain setupista pois.  :)

Patti näytti toimivan varsin mukavasti myös. Toivotan onnea ja rohkeutta autonvalintaan SM kisoja ajatellen.  ;D ;D
Otsikko: Re: BadPat
Kirjoitti: Baijeri - 14 Huhtikuu, 2015, 19:17:18
Hienoja kuvia kyllä! Ainoa mikä noissa hämää on tuo päivämäärä. :D Hovikuvaajalle terveisia, että kaivaa sen jostain setupista pois.  :)

Patti näytti toimivan varsin mukavasti myös. Toivotan onnea ja rohkeutta autonvalintaan SM kisoja ajatellen.  ;D ;D

Kiitti!  :D Hovikuljettaja vaan nakitettiin kameran varteen, eli kamera on kyllä mun.  ;D Ihan totta kyllä, ettei välttämättä tällasiin kuviin oikein tuo päivämäärä sovi, mutta joskus on ihan käteväkin, tietää ainakin koska on kuva otettu  ;D

Joo toimii se kun rauhassa ajelee... Kyyllä mä uskon että oon valintani tehny, mutta katotaan nyt seuraava kisa vielä  ;)
Otsikko: Re: BadPat
Kirjoitti: FINSKI - 14 Huhtikuu, 2015, 20:07:10
Taidan muutta Säkylään kun siellä montut jo sulana ;D
Otsikko: Re: BadPat
Kirjoitti: Baijeri - 23 Huhtikuu, 2015, 17:12:14
Säkylän kisassa alkoi "pitkästä aikaa" Pätissä taas vähän diffit ronksotteleen.  ::) Keskidiffin etummainen laakeri oli vetänyt täysin jumiin ja alkanut pyörimään pesässään syöden diffipukin tietysti ihan holomoloksi. Spurrikin oli syönyt pohjalevyyn kauheen uran kun diffi oli vinossa  ;D
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/20150415_205533_zpsbytzp5zb.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/20150415_205533_zpsbytzp5zb.jpg.html)

Taas joutu Patti ruuvaushommiin siis  ;D Tästä nyt kuitenkin selvittiin ihan laakerien vaihdolla ja diffipukin pikku modauksella kun uusi ei ehtinyt vielä tulla...
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/20150415_215227_zpsiso8j46a.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/20150415_215227_zpsiso8j46a.jpg.html)

Etudiffikin piti aika moista rohinaa, mutta syy olikin pohjalevyssä, joka oli saanut pikkusen iskua etupäähän ja mennyt kieroon. Itse diffi oli ihan kunnossa, mutta kiero pohjalevy väännätti diffikoteloakin niin että diffin pinioni ja lautaspyörä eivät oikein olleet kunnolla linjassaan. Rohinat lakkas kun pohjalevyn takoi suoraan.
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/20150421_215903_zpsln9u6lhm.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/20150421_215903_zpsln9u6lhm.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/20150421_215936_zpsv7fnqtlk.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/20150421_215936_zpsv7fnqtlk.jpg.html)

Sitten kopan kimppuun...  ;)

Putkikehikko sai ensin vähän hiekkapuhallinta...
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/20150418_135456_zpsxjpvgxty.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/20150418_135456_zpsxjpvgxty.jpg.html)

ja sitten mastonin rubberia pintaan. Purkki vaan p**kele oli viallinen ja prötäs suuttimesta ihan mitä sattu. Pinnasta tuli sitten tommonen mokkapinta  ::)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/20150418_165309_zpslrskd87h.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/20150418_165309_zpslrskd87h.jpg.html)

... ja kuten arvata saattaa niin tottakai TR Customs kynäili vähän BadPat teemaa paneeleihin  8)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/20150423_163115_zpszan0juu6.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/20150423_163115_zpszan0juu6.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/20150423_163137_zpsgvwhvma5.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/20150423_163137_zpsgvwhvma5.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/20150423_163254_zps9d3amq8d.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/20150423_163254_zps9d3amq8d.jpg.html)
Otsikko: Re: BadPat
Kirjoitti: Zarizi Tech - 23 Huhtikuu, 2015, 18:33:50
No voi terve miten hienoa taas!  :P
Otsikko: Re: BadPat
Kirjoitti: Hadesbear - 23 Huhtikuu, 2015, 19:04:43
No voi terve miten hienoa taas!  :P

x2!  8)
Otsikko: Re: BadPat
Kirjoitti: FINSKI - 23 Huhtikuu, 2015, 20:16:21
On muuten hieno peli, kylpaa kisata tolla.
Mikä ihme siinä muuten on, että tänä vuonna monella kuskilla on ihan uskomattoman hienoja autoja??
Onko se niin, että joka vuosi vähän parannetaan edellisestä ;D
Otsikko: Re: BadPat
Kirjoitti: Ricebeer - 29 Huhtikuu, 2015, 15:44:18
Onnittelut vielä pallipaikasta, hienoa ajoa!  :)
Otsikko: Re: BadPat
Kirjoitti: Hadesbear - 29 Huhtikuu, 2015, 18:37:34
Onnittelut täältäkin suunnalta hienosti 3-sijasta! Loistavasti ajettu ja ansaittu sijoitus  8)
Kovaa vauhtia Team RORT nousee ja otteet paranee, tulee vieläkin tiukempia taistoja jatkossa!
Otsikko: Re: BadPat
Kirjoitti: Baijeri - 13 Toukokuu, 2015, 19:44:02
Kiitoksia vaan onnitteluista  :)

Eipä ole taas hirveesti keriinnyt tännekään päivittelemään, mutta laitetaas nyt vielä pari sanaa Kangasalan kisasta vielä kun suurinpiirtein muistaa.  :D  Kisa meni kohtuu tasaisesti ja suuremmilta mokilta vältyttiin. Ainoa notkahdus tuli jokseenkin haastavalla nopeusjaksolla, johon Starttasin BadPatilla toisena. Alla oli kaato SandReaperilla, joten tuli ajettua vähän turhankin varman päälle, jopa Tikrulla tuli nopeampi aika.  ::) Kakkosjakso meni kokolailla nappiin, josta saldona 340p ja jaksopiste. Auto pelasi kaikin puolin moitteettomasti ja tällä kertaa mekkaamiseltakin säästyttiin lähes kokonaan, ainoastaan vitos pätkän jälkeen piti etuylätukivarren vantti vaihtaa, kun oli sen verran mutkalla. Lopputuloksena kolmas sija, johon täytyy olla ihan tyytyväinen, vaikkein kaikki ihan nappiin mennytkään.  :)

Parit kuvat vielä perään, (kiitokset Sarkan poijille ja Artulle)
(http://paron.pp.fi/ZT%20Pictures/Foff%20Cup%202015%20%232/P1010094.JPG)

(http://paron.pp.fi/ZT%20Pictures/Foff%20Cup%202015%20%232/P1010139.JPG)

(http://paron.pp.fi/ZT%20Pictures/Foff%20Cup%202015%20%232/P1010233.JPG)

(http://paron.pp.fi/ZT%20Pictures/Foff%20Cup%202015%20%232/P1010235.JPG)

(http://paron.pp.fi/ZT%20Pictures/Foff%20Cup%202015%20%232/P1010528.JPG)

(http://paron.pp.fi/ZT%20Pictures/Foff%20Cup%202015%20%232/P1010533.JPG)
Otsikko: Re: BadPat
Kirjoitti: Baijeri - 03 Toukokuu, 2017, 22:25:20
Jatketaanpa topikkien päivitys urakkaa seuraavaksi BadPatin osalta... Viimeisestä päivityksestä onkin vaan se pari vuotta  ::)

Elikkäs... ilman sen suurempia lätinöitä Pätillähän on "syntymästä" asti ollut pikkuisen liikakiloja  ;D Pahimmillaan painoa ajokunnossa on ollut liki seitsemän kiloa.  ::) Ainaisten voimansiirto-ongelmien vuoksi kaudelle 2016 oli asian eteen vihdoin jotakin tehtävä. Ensimmäinen kisa mentiin vielä ylipainoisena, mutta Foff Cupin toiseen osakilpailuun Lemille oli jo muutosta luvassa. Eli siis FatPatista oli tarkoitus tehdä FitPat... tai noh... oikeastaan siitä sitten tulikin lopulta RatPat  ;D ;D

Arkistojen syövereistä kaivoin joitakin kuvia...

(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/20160421_191959_zps5dadbr6m.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/20160421_191959_zps5dadbr6m.jpg.html)
Painonpudotus lähti liikkeelle kevyemmän korin tekemisellä. Vanha korihan oli tehty 8mm hydrauliputkesta ja millisestä alumiipellistä. Uutta koria alettiin taivuttelemaan 8mm alumiiniputkesta. Huomaa vimpan päälle koripenkki.  :o ;D

(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/20160421_223117_zpsqcjxkkxy.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/20160421_223117_zpsqcjxkkxy.jpg.html)
Tässä on jo muutama putki technoweldillä saatu toisiinsa naitettua ja kehikkoa mallaillaan alustan päälle.

(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/20160426_193851_zpssmz8nvx8.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/20160426_193851_zpssmz8nvx8.jpg.html)
Tässä alkaa putkikehikko olemaan kutakuinkin valmis, vielä tarttis keksiä millä kori saadaan kiinni.

(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/20160507_222320_zps22zcsdl8.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/20160507_222320_zps22zcsdl8.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/20160511_200800_zpsdj7dgv0n.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/20160511_200800_zpsdj7dgv0n.jpg.html)
Sitten vaan paneelia vääntämään.  :D Konepelli, takapelli ja katto on 0,5mm alupelliä ja kyljet samaa tavaraa mutta 0,2 millistä... ja jos jollekin on vielä epäselvää, niin rodiahan tästä yritetään vääntää.  ;D

(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/20160507_210213_zpszzuq2r4r.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/20160507_210213_zpszzuq2r4r.jpg.html)
Sen verran rankkaa tuo pellin vääntäminen, että välillä pitää vähän huilia.  ;D

(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/20160511_212722_zpsq4hslvmn.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/20160511_212722_zpsq4hslvmn.jpg.html)
Sitten vaan Mastonin Rubberia putkikehikon pintaan.

(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/20160511_230211_zpsaq3xo0el.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/20160511_230211_zpsaq3xo0el.jpg.html)
Tässä välissä myös pohjalevyyn on tehty jonkin verran muutoksia. Ensinnäkin yläjäykkäri on saanut lähteä ja itse pohjalevyn reunoihin on tehty kunnon kanttaukset. Lisäksi vanhat 5000mAh kolmeässien akkukiinnikkeet on saanut lähteä ja auton etupäähän on tehty alumiinista uusi akkukotelo pienemmille 2200mAh kolmeässille. Ihan pakko oli myös koittaa miltä katukummit näyttivät auton alla...  ;D

(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/20160512_204811_zpsg6lbpxb9.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/20160512_204811_zpsg6lbpxb9.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/20160512_205002_zpsvhxretmc.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/20160512_205002_zpsvhxretmc.jpg.html)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/20160512_205528_zpsmmm9tegf.jpg) (http://s300.photobucket.com/user/Baijeri/media/FOFF/20160512_205528_zpsmmm9tegf.jpg.html)
... ja näin on myös paneelit saatu Ricebeeriltä maalauksesta.  8) Vähän ruostemaalia luodinrei'illä höystettynä ja tottakai vinyylikatto, eli kunnon rotta-look  8)  ;D Muutoksilla saatiin reippaasti yli kilo pois auton painosta, mutta jäihän sitä vieläkin kisakunnossa n.5,5kg joten ei mistään keijukaisesta voida vieläkään puhua.  :)

Sitten vielä muutama kuva tositoimissa, eli hiekkaa pöllyyttämässä kaudella 2016  :D

(http://paron.pp.fi/ZT%20Pictures/Foff%20Cup%202016%20%232/P1010634.JPG)
(http://paron.pp.fi/ZT%20Pictures/Foff%20Cup%202016%20%233/P1010331.JPG)
(http://paron.pp.fi/ZT%20Pictures/Foff%20Cup%202016%20%233/P1010340.JPG)
(http://paron.pp.fi/ZT%20Pictures/Foff%20Cup%202016%20%233/P1010611.JPG)
(http://paron.pp.fi/ZT%20Pictures/Foff%20Cup%202016%20%234/P1010289.JPG)
(http://r2.kuvat.fi/kuvat/rc/RC-Foff/pohjant%C3%A4hteet%206.8.-16/IMG_5596.JPG?img=img1280)
(http://paron.pp.fi/ZT%20Pictures/Foff%20Cup%202016%20%235/P1010533.JPG)
(http://paron.pp.fi/ZT%20Pictures/Foff%20Cup%202016%20%235/P1010564.JPG)


Kaudella 2017 vielä käytiin BadPatillä Easter Funissa ruopasemassa, mutta tällä haavaa se oli päätöskisa tälle autolle.  :-\ Vähä kyllä kieltämättä harmittaa, koska Pätti on mulle se "The Auto" jolla on foffia alettu "tosissaan" ajamaan. Totuushan nyt vaan on se, että aihio on sen verran p**ka, että parempi jättää se hyllyyn lepäilemään...  ::) mutta eihän sitä ikinä tiedä mitä aika tuo tullessaan ja voihan se olla että MadMatin tapaan myös BadPat saa uuden elämän jollain toisella tekniikalla.  :o Mene ja tiedä, mutta ainakin kaudella 2017 unlia ajetaan SandReaperilla ja FallOutilla.  :)