Rc Formula OffRoad

Autot => Modified - 1:10 autot => Aiheen aloitti: Hadesbear - 11 Maaliskuu, 2014, 19:41:20

Otsikko: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Hadesbear - 11 Maaliskuu, 2014, 19:41:20
Lightweight II "Kevytrakenteinen II"

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/220314/IMG_7535.JPG)

Speksit:
Akselit.................AX10 (XR10 modauksella)
Voimansiirto..........AX10
Kori.....................Omatekoinen
Runko..................Omatekoinen
Iskarit..................
Renkaat................V Productions Pnesh F21 "Dead Panther"
Nopari..................
Moottori...............
Servo...................
Akku.....................
Alalinkit.................Axial vakio muovilinkit (RTC)
Ylälinkit.................Kolmilinkit edessä/takana
Kardaanit...............Vakio Axial
Servo/akkuteline.....Hiilikuitunen


Päivystetty -11-03-14-
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1000-1499g
Kirjoitti: Hadesbear - 11 Maaliskuu, 2014, 20:01:31
Tosiaan tästä lähtee II-versio tekoon ja erona orginaaliin ainakin nämä:
- 1/18 mosan sijaan -> normi 540 harjaton
- pikkurenkaiden sijaan -> isommat kantopinta-alaltaan toimivammat esim. F21
- akkuna 3S 550 sijaan -> 3S 1000mAh
- etuakselissa XR10 modaus

Painotavoite on 1000-1499g välille, mutta 1500 tai enemmän EI SAA OLLA!
Tällä erää kaavottelussa vielä, mutta nopeella vilkasulla vain loota puuttuu...
Runkona tulee olemaan sama kun orkkiksessa ja linkistöt sun muut kans.

Päivittelen, kun tämä etenee.

Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1000-1499g
Kirjoitti: Hadesbear - 12 Maaliskuu, 2014, 20:43:14
Alle 1500g Lightweight II -prokkis alotettu!

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/120314/IMG_7399.JPG)
Tulipas kerättyä tähän autoon osia kasalle ja samalla katottua mitä vielä uupuu...
Iskareita vaille kaikki muut löytyy ja iskaritkin kolahtaa tod. huomenna postiluukkuun  :)

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/120314/IMG_7401.JPG)
Painoa nyt 1371g + paneelit ja niiden ruuvit 17g + akseleiden ruuvit ja muut kiinnitysruuvit max. +80g.
+ iskarit 15g. Eli yli 1500g tämä ei nouse edes alkuunsa, joten katsotaan mitä aletaan tavottelee,
jahka saadaan auto ensikertaa kasatuksi. Autossa on siis XR10 kääntö, mutta diffit vakiot.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/120314/IMG_7402.JPG)
Kun iskarit saapuvat pääsee rakentamaan kokonaisuutta kasaan.

Mahdollisesti jo huomenna (iskarien saapuessa) laittelen tätäkin kasalle. Jonkin verran tarvii tilata aluruuveja ja muovimuttereita,
kun alkaa loppumaan. Anyway, kasaan saadaan kyllä ja lähtökohtaan, josta aletaan hieromaan paremmaksi. Tässä ideana on saada
540 mosasta enemmän tehoja irti -> isommille renkaille. Mottina 10.5t eli about rontti 4000kv. Renkaiksi kuvassa olevat, joten
tuolla lähtökohdalla alotellaan tätä!
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1000-1499g
Kirjoitti: Hadesbear - 21 Maaliskuu, 2014, 19:53:10
Tähän ei ollut kaikkia lootan rattaita, joten jäi siltäkin osin vajaaksi + muita pieniä. Ei kisaile huomenna, kenties Eastern Funissa kakkoskisassa.
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1000-1499g
Kirjoitti: Hadesbear - 22 Maaliskuu, 2014, 08:37:00
Löyty! Nyt on osista koottu axuloota ja etuakseliin vaihdettu diffi+pinjoni, aiempi hankas todella pahasti...
Täten kova yritys 3 tunnin aikana saada kasaan ja ensitestit suoraan sit kisaan. Tästä lähdetään  :D

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/220314/IMG_7504.JPG)
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1000-1499g
Kirjoitti: Hadesbear - 22 Maaliskuu, 2014, 19:40:46
Niin tuosta aamun "kasasta" rakentui auto, tosin 11.45 vasta valmistui, kun erinäisiä ongelmia 3,5 tunnin rakentelun aikana kohdattiin  ;D
Kaikki oli kuitenkin sen arvoista, koska sain toisen LW-auton kisaan ja rutkasti uutta analysoitavaa!

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/220314/10147278_1397259187213087_684107480_o.jpg)
Lightweight II tositoimissa jaksolla kaksi. Kuva by: Skeidarutto, kiitos!

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/220314/IMG_7535.JPG)
Runkona orkkis eli V Productions LW1401. Kisapainossa 1413g.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/220314/IMG_7542.JPG)
Lightweight -perhe.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/220314/IMG_7545.JPG)
Hieman kokoeroa vasemmalta alkaen: LW, LWII, Hadesbear.

Tosiaan aamulla tuli heräiltyä vähän seiskan jälkeen ja päätin kaivella laatikot, jos sattus löytyy osia. No kuin ihmeenkaupalla löytykin,
joten alottelin rakentamaan Lightweight II:sta tavoitteena päästä tänään kisaamaan. Paljon erinäisiä ongelmia, jotka johtui lopulta niinkin
yksinkertaisesta asiasta kuin kardaanikulma.. molemmat liian jyrkät ja kauhuskenaariona oli 2 rikkinäistä mottia tai noparia. No onneksi
ratkesi ja sain auton kasattua. Hieman "hehkullisesti" iskin 19kg hitecin autoon (eikä ole becciä), joten tästä kärsin ekoilla kahdella jaksolla.
1 jaksolta korkeintaan 30p enemmän ja 2 jaksolta jäi käteen 110, kun olisi "voinut" kävästä vaikka 250 porteillakin... Anyway, sijotukseen
eivät nämä jossittelut olisi muutosta tuoneet, mutta muutoksiahan tehtiin jo kesken kisan.

2 jakson jälkeen vedin hitecin hemmettiin ja iskin 6kg futaban. 110% käännöt ja loppukisan ajeli ilman ongelmia ja käänty riittosasti ja
vaikkei ole hirween hirween nopea, niin passaa tässä LW-perheessä kyllä! 3-jakso katkes 200p portille OMAAN HAUTAAN, kun muuan hades
teki siihen alkuun syvät urat ja muut kärsi sit perässä.. Nopeusjakso nosti hymyn, sillä "Paalupaikka" yhdessä Darra Cudan kanssa kertoi,
ettei tullut takkiin paljoa ja se on todella positiivinen juttu ja arvokas jaksopiste! 5-jakso meni hyvin ennen 200 porttia, jonne linja lievästi
jyrkkä ja kaatuessa ei kerennyt pakille, joten pläts... 6-jaksosta jäi käteen toinen jaksopiste ja tyytyväinen siitäkin.

Hieman pohdintaa/kehitystä tälle autolle:
- akkujen kesto todella heikkoa, pitää tutkia miksi. Samalla akulla hades ajaa helposti 3 jaksoa, tässä hyytyy jo 3 jaksolla (molemmissa samat motit ja noparit).
- vakiovälitykset (38) vaihtuu 36 & 43 settiin, joihin itse olen tottunut ja on jo hadesissa sekä LWI:ssä.
- hiilarirunko menee tuottoon, jahka 2-version piirrän
- ehkä bec hankintaan...
- hieman painotutkintaa, jos saatas se kivasti alle 1400g

Noilla lähdetään kehittämään LWII:sta. Ehdottomasti jousitus on tässä paljon LWI:stä parempi ja on etu, kun voi rakentaa kaksi autoa ja vertailla niitä.
Voi jopa olla, että teetän tähänkin tuon orkkisrungon (sama kun LWI), jotta voi sitten suoraan painon avulla vertailla käyttäytymistä. Kehitettävää riittää,
mutta mieli on korkealla ja tästä ei ole suunta kuin alaspäin, -kärpänen kuittaa-  ;D

Aih niin, vielä semmone juttu...

(http://paron.pp.fi/TULOKSET/FOFF/2014/Foff%20Cup/Foff%20Cup%202014%20TILANNE.jpg)
Historiallinen tilanne ---> LW:t kaksoisjohdossa (en hehkuta, totean vain)  ;D
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1000-1499g
Kirjoitti: SlidSlide - 22 Maaliskuu, 2014, 19:51:12
Kakkonen on ykkönen. Onnittelen upeasta ajosta. Eiköhän asiat muutu siinä vaiheessa, kun Alfred saadaan ajokuntoiseksi ja toden teolla kahinoihin ;).
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1000-1499g
Kirjoitti: Hadesbear - 22 Maaliskuu, 2014, 20:20:27
Kakkonen on ykkönen. Onnittelen upeasta ajosta. Eiköhän asiat muutu siinä vaiheessa, kun Alfred saadaan ajokuntoiseksi ja toden teolla kahinoihin ;).

Tämähän otti siis 2-sijan, EI VOITTOA, kun tuossa "kausien tilanne" on jo miinustettu tämä kisa ja kausitilanne jaksopisteiden mukaan.
Anyway, tätäkin rakennetaan ja tulee olemaan varmasti vähintään haastamassa/sekoittamassa pakkaa  :)
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1000-1499g
Kirjoitti: SlidSlide - 22 Maaliskuu, 2014, 20:08:12
Kakkonen on ykkönen. Onnittelen upeasta ajosta. Eiköhän asiat muutu siinä vaiheessa, kun Alfred saadaan ajokuntoiseksi ja toden teolla kahinoihin ;).

Tämähän otti siis 2-sijan, EI VOITTOA, kun tuossa "kausien tilanne" on jo miinustettu tämä kisa ja kausitilanne jaksopisteiden mukaan.
Anyway, tätäkin rakennetaan ja tulee olemaan varmasti vähintään haastamassa/sekoittamassa pakkaa  :)

Positiivinen ongelma, kun ei tiedä millä autolla ajaisi Fincupissa :D.
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1000-1499g
Kirjoitti: Hadesbear - 22 Maaliskuu, 2014, 20:40:50
Kakkonen on ykkönen. Onnittelen upeasta ajosta. Eiköhän asiat muutu siinä vaiheessa, kun Alfred saadaan ajokuntoiseksi ja toden teolla kahinoihin ;).

Tämähän otti siis 2-sijan, EI VOITTOA, kun tuossa "kausien tilanne" on jo miinustettu tämä kisa ja kausitilanne jaksopisteiden mukaan.
Anyway, tätäkin rakennetaan ja tulee olemaan varmasti vähintään haastamassa/sekoittamassa pakkaa  :)

Positiivinen ongelma, kun ei tiedä millä autolla ajaisi Fincupissa :D.

Totta, odotan jo innolla niitä radikaaleja ja antoisia taisteluja Alfredia vastaan, tulee olemaan hyvää kisaa alusta loppuun, kuten aikoinaan!  8)
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1000-1499g
Kirjoitti: Hadesbear - 24 Maaliskuu, 2014, 18:58:28
Tuli tähän ostettua tänään uusi runko eli LW1401, hiilariversio, kuten Lightweight I:ssä!
Se asentuu tähän, kun saan sen käsiini. Sitä ennen parannellaan ja kootaan auto uudelleen,
kun kisa-aamuna se tuli koottua nopeasti. Nyt on myös bec tähän, mutta katsotaan nyt
laitanko 19kg servon takasin vai annanko 6kg futtiksen hoitaa hommaa. Paljon kaikkea pientä
kehittelyä edessä ja siis tulevana vkloppuna säkylässä tällä kans tositestiä hiekalla parilla
eri rengasseoksella!  ;)

Tuota runkoa muuten saapi jokainen halukas ostaa suoraan Nordic Crawler Designilta:
http://www.nordiccrawlerdesign.com/index.html

Mainitset vain, että "sakun lightweight", niin tietää mistä kyse, eikä hintakaan ole paha!
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Hadesbear - 26 Maaliskuu, 2014, 22:13:01
Tähänkin jotain pieniä kokeiluun tulevia juttuja...

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/260314/IMG_7553.JPG)
Uutta parempaa iskaria kokeiluun! Näissä ihan losin jouset eli säädettävissä jäykkyyksiä  ;)

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/260314/IMG_7556.JPG)
Löytyy lyhyt ja pitkä vaihtoehto ja eri pehmosia! Lyhyt: pinkki, oranssi, punanen - pitkä: hopee, vihree, sininen.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/260314/IMG_7558.JPG)
Enemmänkin pöllin myyntikyoshosta osia eli pari HYVÄÄ vakkariservoo, vanteet, muovimutterit ja hexit.

Viikonloppuna kokeillaan autoa ihan Foff Cup GP1 jäljiltä + toisilla eri renkailla. Myös yhdet uudet
rengasaihiot odottaa lapojen tekoa. Noita uusia iskareita saatan myös kokeilla autossa, josko
ne asettus tähän ja luovuttas nuo nykyset III-versioon. Tarkoitus on saada autolle se "oma suunta",
johon sitä lähdetään kuljettamaan, eiköhän vklopun jälkeen ole taas paljon viisaampi  8)
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Hadesbear - 27 Maaliskuu, 2014, 21:44:37
Ei saatu tulevaan viikonloppuun vielä välityksiä vaihdeltua, mutta oikeelle sannalle mennää kummiski koklaa ja useilla renkailla!

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/270314/IMG_7571.JPG)
TD:n valmistamia renkaita testataan myös tänä viikonloppuna!

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/270314/IMG_7572.JPG)
Kooltaan juuri passelit LW-autoon ja halkaisijakin samoilla tietämillä. Isoin ero on kova kumipinta -vs- Pnesh.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/270314/IMG_7573.JPG)
Painoa TD renkailla ajokunnossa 1389g. Pnesh F21 = 1392g ja Pnesh F20 = 1260g.

Teknisesti auto on edelleen sama mitä debyyttikisassaan, mutta nyt pääsee testaamaan ilman sähkö(servo-ongelmia).
Välitykset on vakiot, mutta tarkoitus on haalia kasaan sekä rengastestiä eri seoksista, että yleisesti auton toimivuutta.
Riippuen eri tekijöistä voi olla, että ajelen sekä LA, että SU. Jos näin tapahtuu, niin muutamia erilaisia muutoksia voi
samalla testata ja kerätä arvokasta dataa talteen. Muunmuassa iskareiden jousia tullaan kokeilemaan erilaisia sekä eri
servoja.

Paljon on missä parantaa, mutta lähtökohdat kehittämiseen on jo olemassa!  ;)
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Hadesbear - 29 Maaliskuu, 2014, 20:55:44
Myös tällä ajelin pikatestiä ja yritin saada rikki ja sainkin...

RIKKI:

- servon rattaat
- noparin liitin irtos
- toinen rungon kylkipala alaetulinkin kohdalta poikki

No, ensviikolla tulee uus LW1401-1 runko hiilarina, joten ei hätää!

Mitäs tästä päivästä jäi käteen?
Autossa ON jousitus! Se on päällimmäisin tunne, koska joustot toimii upeesti. Lisäksi, kun koneena ihan 540,
niin potkua on sen mukaan ja voi revittää huolella. Lisäksi uudet ostetut akut alkaa heräilee, kun kelit lämpenee
ja vauhtia löytyy todella kivasti. 2 tonnista akkua ajelin ja kokeilin jopa 4 eri rengasta! TD:n (en tiedä mallia)
sc-autossa ollut rengasseos otti pisimmän korren tänään. Pnesh F20 myös hyvä, mutta se jää sit LWIII autoon.
TD:n kanssa tehty diili, että tämä LW II etenee ainakin foff cup gp2:ssa TD-renkailla ja hyvä niin!

Autossa on potentiaalia, mutta vakiovälitys edessä/takana tuntuu ja näkyy ajossa. LWI:ssä etu-ja takavälit
upattu ja tuntuu uskomattomasti paremmalta. Tähän tulee se takavälitys uppi, mutta eteen ei vielä kerkee
ainakaan 2-kisaan. Toki vakkareillaki ajaa, mut vaatii erilaisen toimintatavan. Kokonaisuutena erittäin hyvä,
kun vielä saa becin (jota auto huusi testissä taas), niin alkaa kirjottaa.

Noiden kehitysten jälkeen tässä voi olla jopa LWI:stä parempi setti ja se on sillon jo aika sairaan hyvä!

Niin ja huomenna ajan 1-2 akullista lisätestiä, vaikka kylki onkin rikki, ei haittaa. Tämä auto tulee painoltaan
myös olemaan se "painavin" eli 1350-1499g välille. Aidolla 540 koneella ja noparikin 60A. Painoa, mutta hyvin
ja joustojen kannalta otollisesti.
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Arttu Ahtiainen - 30 Maaliskuu, 2014, 00:12:47
Tainnu jäädä tosiaan nimeämättä ne fillarit mutta täten kastamme ne renkaat TD07:si ... aamen
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Hadesbear - 30 Maaliskuu, 2014, 10:29:31
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/301314/IMG_7599.JPG)
Ja tässähän ne ovat kuvassa keltasilla vantehilla TD07!

Näillä vielä tänään akullinen testiä juoksuhiekassa + pystysuorilla. Servo on vaihdettu,
mutta runko toki yhä poikki yhdestä tukipisteestä. Pystyi silti eileinkin ajamaan vielä
akullisen, joten jatketaan arvokkaan datan keräämistä vielä tänään.
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Hadesbear - 30 Maaliskuu, 2014, 20:32:54
LWII:lla ajettiin myös tänään yks akullinen, vaikka runko olikin kahdesta kohtaa halki...

Anyway, tässäkin on potentiaalia, mutta korjauslista jo tehty ja Foff Cupin tokaan kisaan auto saadaan jo siihen tikkiin,
että LWI:stä voidaan haastaa! BEC asentuu huomenna ja hiilarirunko tulee ensviikolla. TD07-renkailla jatketaan tässä.
Jousitus on kiitettävä ja vauhtia on tosi hyvin. Vielä kone vaihtuu 2 kisaa ajettuun samaan, joten tuoretta kiinni!

Erittäin hyvin mielin kohti FC14#2:sta!
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Hadesbear - 06 Huhtikuu, 2014, 21:15:23
LW II odottaa hiilarikylkipaloja, jotka on tehty ja tulee postissa parin päivän päästä. Eli styreeni sivuun ja kunnon matskua kiinni!
Samalla vaihtuu nopariks sama kun nyt, mut castlen becin kans. Lisäks uus motti (ajettu 2 kisaa) ja servoksi nopeempaa. Ne odotetut
päviitykset, joilla voi uhitella ihan kärkeä ja pääsee tälläkin viimein ajamaan!
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Hadesbear - 08 Huhtikuu, 2014, 21:09:02
Noniin! Vihdoin edistystä eli pidemmittä liirumeitta kuvia kansalle!

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/080414/IMG_7670.JPG)
NCD:lta tuli toinen erä kylkipaloja eli kahteen autoon, joista ensimmäinen II-versio!
Orginaali 5mm styreeni sai täten siirtyä lepoon.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/080414/IMG_7674.JPG)
Kiinnitys etenee, vaikkakin hieman sai muutella kolmilinkkien pituuksia, jotta ovat hyvät.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/080414/IMG_7676.JPG)
Kiinnioleva 3 kisakautta ajettu kone vaihtu 3 kisaa ajettuun hadesin foffikoneeseen,
joten nyt riittää potkuakin hieman eri tavalla, kun miltein uutta alla!

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/080414/IMG_7681.JPG)
Kuvassa oikealla. Enää hieman sähköjen sijoittamista ja auto on valmis lauantain kisaan!
+ paneelit ja muuta pientä, mutta ajossa ollaa ja runko KESTÄÄ!  ;)

Lisäksi autoon asentuu uusin etronix nopari (hadesista) + castlen bec + 25kv 0.08s 7,4v sävöx,
joten nyt on noi "kääntymispätkimiset" takana ja todellakin ISO PELKO, että LWII kaataa kaikki!
Jo kääntöongelmien aikana oli tiedossa, että tässä on potentiaalia. Nyt kun ongelmat on korjattu,
niin on todellakin luvassa kunnon Lightweight taistelua!  :D

++ saadaa XR10 kääntö vihdoin OIKEUKSIINSA!  8)
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Hadesbear - 10 Huhtikuu, 2014, 22:39:06
Ai että, omalla tavalla tätä odottaa eniten tulevan vklopun mätössä!

Nyt on bec, 20kg servoo ja kaikkee kivaa. Paino asettu 1394g ja jousitus pelaa siinä painossa ihanteellisesti.
Tähän autoon on odotuksia kyllä ladottu, mutta saa nähdä mihin sitten ajot riittää. Huimasti autoja, mutta
kyllä 4-joukkoon pitäs tällä uhrautua, ellei syystä tai toisesta auto pelaa.

Nyt ollaan likellä, että tää auto ottaa LW-perheen parhaan sijan!
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Hadesbear - 11 Huhtikuu, 2014, 21:44:08
Jees eli tällä ajaa kaksi kuskia ja saadaan siten lisää reeniä! Innolla odotellaan miten huomenna suorittaa
ja mitä uusia asioita opitaan. Ehdottomasti avoimin mielin ja kohti parempaa!  :)
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Zarizi Tech - 13 Huhtikuu, 2014, 10:24:39
Onnittelut voitosta!  :)
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Hadesbear - 13 Huhtikuu, 2014, 20:17:09
Onnittelut voitosta!  :)

Kiitän!



Lightweight II koki kisansa kahden kuskin rasitteena, eikä ennen kisaa ollut lainkaan varmaa, että auto toimisi.
Auto pätki ja ajeli itsekseen, joka mitä ilmeisemmin johtui siitä, että vastari ja nopari olivat liian lähellä toisiaan.
Väitin itselleni, ettei se ole mahdollista, kun toisessa autossa samalla tapaa päällekäin, muttei olleet samat vastarit.
LW II:ssa on futtiksen antennijohdollinen, kun taas LW III ja LW IV on antenniton vastari. LW I:ssä on sama antennillinen,
mutta sepäs onkin akun päällä = kaukana noparista, joten syy lienee tuo, kiitos Samun, joka herätti epäilykset tuosta!
Vielä en tiedä johtuiko tuosta, muttei enää ajele itekseen!

Sitten kuvia, kun niitä on runsaasti:

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/130414/P1010937.JPG)

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/130414/P1010947.JPG)

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/130414/P1011043.JPG)

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/130414/P1011049.JPG)

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/130414/P1011051.JPG)

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/130414/P1011064.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/130414/P1011065.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/130414/P1011066.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/130414/P1011067.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/130414/P1011068.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/130414/P1011069.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/130414/P1011070.JPG)

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/130414/P1011149.JPG)

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/130414/P1011388.JPG)

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/130414/P1011392.JPG)

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/130414/P1011519.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/130414/P1011520.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/130414/P1011521.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/130414/P1011522.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/130414/P1011523.JPG)

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/130414/P1011400.JPG)

Jaksopisteet:
330 - 350 -320 - 300 - 350 - 350, PKA=333,333

Omia ajovirheitä:
* 50p tuli nopeudella takkiin Darra Cudaan, mutta nopeemmin ei omat taidot riittäneet ajamaan.
   Loput 50p oli sitten tolppia, jotka tuli väkisin/olivat linjallisia hakuja.

Poimintoja auton käyttäytymisestä:
* Toimii kuin ajatus, menee miten pitääkin!

Tulevia parannuksia/muutoksia:
* Ei tehdä muutoksia, nyt toimii upeesti!

Yhteenveto:
Tosiaan ajettiin Artun kanssa tällä molemmat ja heti ekalla jaksolla saatiin kokea jännitystä, kun Artun suorituksen lopussa
takaiskari irtos (mutteri irtos). Huolsin sitten tuohon väliin auton ja kiristelin muut paikat, eikä enää kisan aikana pettänyt.
Videoita on kahden kuskin verran tsekattuna ja kyllä tämä toimii ihan oikeasti sen ajatuksen voimalla. Menee todelle hienosti
ja omat päivän virheet 100 pinnaa on 3 tolppaa ja nopeudella 5sek=50p takkiin. En edes lähde jossittelemaan tämän kohdalla,
koska tässä ajettiin auton äärirajoilla ja yhdessä VP:n rungon ja TD:n renkaiden kanssa tämä on kutakuinkin niin hyvä mitä
uskalsin veikata ennen kisaa. Suuria muutoksia ei ole tulossa, koska auto on nyt jo hyvä ja lunasti sille odotetut tavoitteet
parhaana Lightweight-autona!

Videota viimestään pääsiäislomilla!
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Arttu Ahtiainen - 15 Huhtikuu, 2014, 18:17:10
Joo onnittelut voitosta ja kiitokset auton lainasta, tuntu kyl ensi metreistä rinteessä jo siltä että tällä autolla ollaan korkeella. Todella helppo auto ajaa ja hyvässä balanssissa silti olen kyl sitä mieltä että tulos olisi vielä tyrmäävämpi jos tässä olis kunnon iskarit ja jouset mutta eipä sitä varmaan paljoa kannata muutella jos pystyy 333 pisteenkeskiarvoon  :P
Olihan se hieno nähdä omien renkaidenkin toimivan eikä vaan pelkästään mun puheissa kuulu että noi on hyvät pyörät, mulla vaan ei itellä ole niille sopivaa autoa kun pitäs olla vähän pienempi auto, joten saat pitää fillarit alla kärpäsessä jatkossakin.

muista että ensi kisassa odotetaan sitten kahdeksaa kärpästä viivalle !!  ;)
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Hadesbear - 15 Huhtikuu, 2014, 19:48:46
Kiitoksia myös sulle, kun ajoit autolla sai taas sille lisää testiä ja luotettavuutta. Jahka tämän saa fiksattua ihan "täydelliseksi", niin on lupa
odottaa vielä kirkkaampaa hohtoa. Kehtiyskaari on silti jo nyt ollut hyvä, joten tästä jatketaan!

Paritkin hyvät kunnon iskarit löytys ylimääräsenä, joten periaatteessa voisi kokeilla ihan niilläkin, mutta tosiaan nykynenkin jousto omaan ajoon OK.
Pomppunopeudella ajettavuus ei ole kovinkaan kiva, mutta muuten sitten tosi jees. 333 PKA on semmonen, etten tiedä nouseeko se vain iskarit vaihtamalla,
mutta scx10 ja big boret ois, kenties jossain kohtaa kokeillaan, jos saa modattua riittävän mataliks.

Auto on tosiaan todella miellyttävä ajamaan ja menee ns. "ajatuksella". Niin ja joo, TD-renkaat toimii tässä erinomaisesti, joten jatkossakin ne komeilee
tässä pirssissä, kun pelaa hyvin, eikä tarvi peruutella  ;)

Yksi siivekäs on kaavailtuna, mutta ei ihan neljää lisää  ;D
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Hadesbear - 20 Huhtikuu, 2014, 20:21:17
Myös tällä otettiin testiä tulevassa kisapaikassa ja positiivisin tuntein. Kokonaisuutena tämä on paras auto ajaa "kärpäsistä" ja vauhtiakin löytyy.
Jousitus on nopeudella liian pehmeä, mutta perusradoilla täydellinen. Liiemmin en tähänkään muutoksia tee, katotaan mihin rahkeet riittää ja
muutetaan sitten, jos löydetään selkeä muutoskohde. Tulee tiukka kisa LW I kanssa  ;) (huom. ei voitosta, vaan siitä kumpi kelpuutetaan finceen autoksi).
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Hadesbear - 25 Huhtikuu, 2014, 20:27:03
Jep, hieman sponssitarraa lisätty painoksi, muita muutoksia ei ole. Sen verran hyvin toimii, että kyllä tällä pitäisi podiumilla komeilla,
ellei viat tai virheet iske. Kova taisto luvassa, paras voittakoon!
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Hadesbear - 27 Huhtikuu, 2014, 19:09:43
Niimpä niin... viime kisassa LW I:lle moka, nyt sitten tälle ja kuskin vika, sitä ei edes tarvitse jossitella  :D
Sen verran voi sanoa, että vaikka tuo olis onnistunut, kuten muilla kärpäsillä, niin voittoon ei silti olisi LW II:lla rahkeet riittäneet.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/270414/P1013309.JPG)
1 jakson alussa.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/270414/P1013331.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/270414/P1013332.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/270414/P1013333.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/270414/P1013334.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/270414/P1013335.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/270414/P1013336.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/270414/P1013337.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/270414/P1013338.JPG)
1 jakson loppukooste!

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/270414/P1013632.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/270414/P1013642.JPG)
Nopeusjaksoa etiepäin...

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/270414/P1013644.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/270414/P1013645.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/270414/P1013646.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/270414/P1013647.JPG)
(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/270414/P1013648.JPG)
Pientä tilannetta nopeudella..

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/270414/P1013650.JPG)
Nopeuden lopussa kaasulla maalia kohti ja nopein aika!



Jaksopisteet:
290 - 240 - 270 - 350 - 290 - 160

Omia ajovirheitä:
* 2 jakson loppupystylle linja liikaa oikealta "yläkulmassa" ja se vieritti haaveet maaliin pääsemisestä.
* 4 jakso eli nopeus, vaikka pohja-aika otettiin meni 2sek virheisiin ja tiukalla olisi ollut tämänkin takia jo se 2-sija..
* 6 jakso, kisan ISOIN VIRHE. Auto valahti kääntövaiheessa "pystyyn" ja jouduin hätiköimään eli ajamaan sokkona, tulos kaato...

Poimintoja auton käyttäytymisestä:
* Edelleen kokonaisuutena paras ajettavuus ja nopeusjaksollakin nyt jostain keksittiin parasta-antia ja pohja-aika. Hirveitä dissauksia
on jousituksista esitetty, mutta kerrotaan, että tässä on eniten joustoa ja pelaa edelleen hienosti. En väitä, etteikö virityksiä olisi,
mutta kisan lopussa ei katsota virityksiä, vaan sijoituksia ja ne kertovat asiat ihan suoraan  ;)

Tulevia parannuksia/muutoksia:
* Lupa evätty.

Yhteenveto:
Kokonaisuutena olisi se kaksoisvoitto maistunut, mutta ei se aina onnistu. Auto toimii edelleen hienosti ja yllätyin, että nopeudella sain
noinkin paljon eroa ja pohja-ajan se on iso kehitys tälle. Ihan voittoauto, kun kuski vaan ajaa voittajan elein!



DATACORNERI:
Tuli hankittua tosiaan Eagle Treen Datalogger V4, jolla saa vähän dataa kerätyksi, vaikka enemmänkin on lennokkihommia nuo.
Anyway, arvokasta dataa saa näihinkin "luettua" ja tarkoitus on perehtyä tuohon palikkaan jatkossa tarkemminkin. Vielä ei kisaa
ole tällä ajettu loggerin kanssa, mutta yksi akullinen tuli tänään haettua "arvoja"..

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/270414/lwII_testii.png)
"Huiput" 540-kokosella 4400kv mosalla + etronixxin 60A noparilla, pinjoni 20 hampainen.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/270414/watit.png)
Watit

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/270414/ampeerit.png)
Ampeerit

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/270414/voltit.png)
Voltit

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/270414/kaikki.png)
Kaik yhdessä ympättynä..

Liki 9min myös tällä tuli ajettua, kunnes etukartaani anto periks. Dataa kuitenkin saatiin kerättyä runsaalta ajalta
ja kaasutuksia niin tasasella huippuja kuin rinteessä täpöö. 773/1000mAh sanoo loggeri, mutta sama "heitto" jatkuu
tässäkin eli laturi latasi 733mAh, joten heittoa on nyt 40mAh, kun aiemmassa kahdessa testissä on ollut 35 ja 45mAh.
Sinänsä tuo ei haittaa, koska näiden testien aikana koostuu se keskiarvo, jonka mukaan voi sitten löytää kultaisen keskitien.
Moottorin tehot jää kauaksi castlestä, kun huiput watteina on tosiaan 412 + kyseinen kone on UUSI eli ajettuja kisoja vain 4!
Huippuampeerit samaten nöyristelee rontissa 41A, joten miedostihan tuokin ottaa -vs- castle.

Kilpailussa kulutetut mahhit:
Jakso 1-2...................125
Jakso 3-4...................128
Jakso 5-6...................135

Yhteensä...................388/1000mAh

Yllättävän vähästi tämäkin syö, toki 6 jakso loppui liian lyhyeen ja siten ei mennyt enempää, mutta siitä huolimatta.
Kenties jopa ihan 1 akulla (1000mAh) ajelisi kokonaisen kisan ja kevyestikin, jos tiedot pitää paikkansa.
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Hadesbear - 30 Huhtikuu, 2014, 20:21:07
Iskarihuolto on tälle autolle edessä! Laitellaan mömmöö iskareihin ja parit eri jouset on testattavaksi, jos löytyis sopiva.
Nykynenkin on OK, mutta hieman paremmin palauttava hakusessa ja pari vaihtoehtoa on.

Muuten auto on valmis suonenjoelle, jos sinne saisi sen ajoon sit  ;)
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Hadesbear - 15 Toukokuu, 2014, 16:31:24
Noniin! Hieman oli huhuja, että tälle saadaan EHKÄ joku kuski, joten laitoinpas auton iskuun!
Sama tuttu, yhden kisankin voittanut Lightweight II. Perushuolto ja 5 akkua latailin (3S 1000mAh),
joten tällä ajaa kaksikin kuskia, jos sellaiset rohkeat löytyy  ;)

Auto on todella helppoa ajaa, se menee kuin mieli! Ohjauksessa XR10 modaus ja 25kg nopea voimaservo.
Potkua riittävästi ja auto etenee sulavasti. Jousitus soft ja perusjaksoilla erittäin hyvin toimiva. Renkaina
omatekoteollisuuden tuotos eli Team Daytonan tuottama rengas, joka toimii tässä paketissa täydellisesti!
Lightweight autoista omalla tavalla PARAS, joten tämä tarjous => pääset ilmaiseksi kisaan ja ajat ilmaiseksi autolla on HYVÄ!

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/150514/IMG_7905.JPG)
Kisapaino + muutaman tarran lisäsin, eli 1408g/rontti, ei paha  ;)

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/150514/IMG_7911.JPG)
Sponsoorit näkyville!

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/150514/IMG_7912.JPG)
LW II on valmis kisaan, nyt katsotaan oletko sinä, arvoisa kilpailija?

Tämän vuoden tukijajoukko on harvempi, mutta entistä vankempi, arvoisat sponsorit:
OFFIPAITA
RCKAUPPA
RC-NAVETTA
VERTICAL HOBBY
DUALSKY


Tästä se "SM" sarja alkaa, katsotaan saadaanko tämäkin viivalle!  8)
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Hadesbear - 18 Toukokuu, 2014, 22:29:32
Mahtava nähdä tämäkin rinteessä!  8)

Tätähän ohjasi ihan ekaa kertaa foffia ajanut kuljettaja JR. Nyt sai itse katsoa sivusta, mutta kyllä täytyy sanoa,
että hienosti debytoitu, kun vikalta jaksoltakin puhdas 350 ja jaksopiste! Korostuu sekä kuskin taito, että sitten
auton kokonaisuus eli se toimii! Team Daytonan valmistamat renkaat toimivat todella hienosti ja oli ilo katsella ajoa,
kun se sujui tosi hyvin, ottaen huomioon, että kaiffarilla laji ihan uusi!

Tätä varten auto juuri on. Foff Cupissa sillä itse kirmailen (toki saa muutkin, jos tahtoo) ja finceessä ehottomasti
kuskia vaan kehiin! Tylsää näitä on hyllyssä pitää, mieluummi annan ajoon ilmaseks ja onnistuu! Tietty se vaara on,
että innostuu lajista ja on pakko tehdä auto  :D

Anyway, oli ilo katsoa sivusta ja todeta, että auto toimii ja kuskikin haltsas tosi nopeesti lajin, onnittelut hyvästä ajosta!
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Hadesbear - 28 Toukokuu, 2014, 20:46:41
Tähän vaihtelin etukartaanin ja huolsin perusjutut. Auto on hyvässä tikissä ja finceessä uusikuski osotti, että auto on hyvä, kun voittaa vanhoja konkareitakin  ;)
Nyt pyritään ajamaan eheä kisa ja haastamaan kärki. Vapaa taistelu sallittu LWI:n kanssa, parempi ottakoon paremman sijan, tallimääräykset kuuluu erseeseen!
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Hadesbear - 31 Toukokuu, 2014, 22:31:28
6-sija, huoh...

Johtoporras pisti kärpästiimin rikki-poikki-pinoon ja tämäkin katoaa ikuisuuteen. Sinänsä hyväntuntunen ajaa, muutamat asiat heikkouksia,
mutta pääpiirtein hyvä. Nyt se on kuitenkin ohi ja lämmöllä voi muistella sitä yhtä voittoa, joka tällä ajettiin. Iso kiitos Artulle, joka lainasi
TD renkaitaan, ne toimivat 90% erinomaisesti ja autoa oli nautinnollista ajaa.

Hyvinmielin poistutaan ikuisuuden porteille!
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Hadesbear - 09 Lokakuu, 2014, 20:25:32
LWII:

9kg servolla, etronix, cc bec, jr 3000kv mosa, 3S 550mAh akku, axuakselit trimmatuin välityksin,
kevyt, VP F21 renkaat, jotain iskarisetuppii viel haennas, wb 30 jne...

Foff Cupissa ollaan vielä kiinni 3-sijassa koko kaudelta, joten sitä lähdetään hakemaan.
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Hadesbear - 10 Lokakuu, 2014, 14:06:04
Joo, kun tämä päivä nyt vapaaksi meni, niin tässä foormuloita kattellessa tuli tätäkin koottua "vähän" erilaiseksi...  ;D
Ihan hatusta heitettyjä ideoita, fiksailuja, lattiakokeiluja ja lopputuloksena 1343g painava LWII´².

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/101014/1.JPG)
LWII´² on kehitysversio aiemmasta LWII -versiosta.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/101014/2.JPG)
Paneeleja tulee vielä lisää, jahka testiajot saadaan suoritettua.

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/101014/3.JPG)
Linkit  :o ??? ;D ja maavaraa on!

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/101014/4.JPG)
Keulan jousitus on myös varsin erilainen ratkaisu  ;D

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/101014/5.JPG)
Muttä mikä vempulaviritys perässä on?

Tänään jo säkylään, joten tarvii käydä akullinen kokeilemassa ja sen jälkeen fiksailla paneelit kiinni.

Tuommonen! Ihan hauska vekkuli ja voin sanoa, että huomenna tulee olee taas vähän erilainen ajopäivä
ja odotan innolla niitä ensimmäisiä reaktioita, kun muut näkee tän tositoimissa  :D

11p erolla ollaan vielä cupissa 3-sijassa kiinni. Hyvin täytyy ajaa itsekin, jottei Darra Cuda nouse ohitse,
se kun on täysin mahdollista. No kävi miten tahansa paras ottakoon cupin 3-sijan ja odotan itse kyllä
ainakin vielä innolla miten oma auto etenee.

Voi toki olla, että menee rikki jo testissä, sitten pajotellaan jotenki kasaan ja go go!
Otsikko: Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
Kirjoitti: Hadesbear - 10 Lokakuu, 2014, 20:00:24
Testit suoritettu ja joku paparazzi otti kuvia..

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/101014/6.jpg)

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/101014/7.jpg)

(http://pnc.pp.fi/RC/FOFF/Autot/Lightweight%20II/2014/101014/8.jpg)

Lastentaudit paikannettiin testissä ja tunnin jälkifiksien kera korjattiin sekä samalla parannettiin autoa.
Erittäin hauska, mutta pidetään vielä tiedottomassa tilassa mitä ihmettä siellä on...  ;)