Rc Formula OffRoad
Autot => Modified - 1:10 autot => Aiheen aloitti: SlidSlide - 04 Heinäkuu, 2012, 00:03:55
-
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part1/IMG_0512%20(Small).JPG)
:o
-
Päätin Wraithin ostosta viimeistään siinä vaiheessa, kun katselin rccrawlerista kuvia hytillisistä scalemaisista Wraitheista, joissa oli kuljettaja. Skaalamainen auto suoraan paketissa, joka on vieläpä suorituskyvyltäänkin hyvä. Tässä buildissa ei suorituskyky ole enää yhtä merkittävä tekijä kuin aiemmissa. Nyt haetaan enemmän scalemaisuutta, jota modissa ei menneinä vuosina juurikaan ole ollut.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part2/IMG_0528%20(Small).JPG)
Wraith kotiutui jo tovi sitten, mutta kitin kokoaminen alkoi vasta eilen.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part2/IMG_0531%20(Small).JPG)
Kuljettajana on Austin. Valovoimainenko jo syntyessään? Vain aika näyttää, kuinka valovoimainen hän on auton ratissa.
Toivotaan, että istuu penkkiin hyvin eikä tarvitse amputoida jalkoja.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part2/IMG_0539%20(Small).JPG)
Pääsin tähän vaiheeseen eilen.
Auto oli yllättävän työläs koota. Johtui varmaan osaksi siitä, että viimeisimmät AX10 on mennyt niin rutiininomaisesti, ettei ohjekirjaa ole juurikaan tarvinnut katsoa. Nyt parissakin kohtaa meinasi sattua pientä kämmiä. Karhulla ei ollut osuutta asiaan.
Toisin kuin AX10, Wraith vaikuttaa tekniikkansa puolesta todella kestävältä heti paketista. Heikkoja kohtia tietysti löytyy, mutta huomattavasti vähemmän kuin AX10, jota rakentaessa 2009 optio-osiin meni melkein auton kitin verran rahaa. Oli ilo huomata, että Axial oli tehnyt monia AX10:ssä heikoiksi todettuja ratkaisuja huomattavasti paremmin Wraithiin.
Rakentelu jatkuu tänään. Postissa on tulossa pari erikoisosaa, mutta en tiedä kerkiävätkö viikonlopuksi.
-
Hyvin etenee seuraava Wraith! :) Jahka saat iskarit modailtua paikalle, niin otappa tuosta akselivälimitta.
Oma maskotti on 205mm korkee ja mahtuu just ja just. Itsellä ei oo penkkiä, eikä toikaan scalemaisesti
siihen istu + pää ottas kattoon, ainakin veikkaan.
4600kv ja 3s taktiikallako?
Innolla odotellaan millainen korista rakentuu, ketä kopioidaan ja kuka ;D
-
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part3/IMG_0547%20(Small).JPG)
MaZmarello ::).
-
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part4/IMG_0548%20(Small).JPG)
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part4/IMG_0549%20(Small).JPG)
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part4/IMG_0550%20(Small).JPG)
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part4/IMG_0552%20(Small).JPG)
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part4/IMG_0555%20(Small).JPG)
-
RFOT's team champion competition oli auton debyytti ja toistaiseksi ainoa kisa. Auto toimi suorituskyvyllisesti hyvin ja sitä on ennen kaikkea todella mukava ajaa. Kuskikin toimi yllättävän hyvin, josta kertoo se, että viiden ensimmäisen pätkän jälkeen olin Ramsessorin kanssa tasapisteissä ja Darracuda oli pisteen päässä. Kuudennella pätkällä nähtiinkin lajin kurjinta puolta, tekniikkamurheita. Nopari ei jostain syystä antanut kaasua ja auto kirjaimellisesti valui rinteen poikki reittilinjaan. Suoritus poikki, ja motivaatio laski aallonharjalta allonpohjaan. Nopari oli tehnyt samaa myös aikaisemman auton kanssa, mutta oletin sen loppuneen kalibroinnin jälkeen. Siinä, missä tyhmä olettaa, viisas tietää. Tarvii päivittää softa uusimpaan.
Suonenjoen vastoinkäymisten jälkeen (myös EP-luokassa tekniikka petti) vasta nyt on tullut ensimmäisiä heikohkoja innostuksentuulahduksia auton säätämiseen, kun on seurannut muiden Wraith-projektien etenemistä. Niinpä sain aikaiseksi laittaa uudempia kuvia. Yllätys, yllätys Suonenjoen reissulla otettuja.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part5/IMG_8537%20(Small).JPG)
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part5/IMG_8550%20(Small).JPG)
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part5/IMG_8641%20(Small).JPG)
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part5/IMG_8750%20(Small).JPG)
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part5/IMG_8864%20(Small).JPG)
Halusin ajaa yhden kisan lähes vakiolla, jotta tietää millainen se on paketista. Autossahan on pari optio-osaa. Rungossa oleva servo tuskin parantaa suorituskykyä, mutta jousituksen madallussarja kyllä auttoi. Auton saa matalaksi ilman, että iskareita tarvii säätää. Sarja tarjoaa myös laajemman mahdollisuuden säätää iskarien jyrkkyyttä.
Eiköhän tässä vielä kesän aikana saa lisää kuvia, kun auto on kokenut tarpeellisia muutoksia. Vaikka suorituskyky on nyt hyvä, haluan tehdä autosta enemmän scalemaisen. Kyllä @Hadesbear saa keksiä vielä paljon, jotta saa pidettyä Wendyetellään yllä scalemaisimman foffi Wraithin leimaa ;).
-
Aikaisin torstaiaamuna päätin lukea lehden ja juoda aamukahvin ulkona. Oli pitkästä aikaa viileä aamu, vaikka aurinko paistoi väliin aika mukavastikin. Ilmassa oli syksyn tuoksua, josta mieleen juolahti ajat foffin alkuajat. Juuri syksyllä 2006 foffi iski minulle ensimmäistä kertaa kunnolla ja 2007 syksyllä alkoi yleinen foffi 1/1 kisojen tauolla olleiden näytösten alkuunpanemana. Tuli sellainen tunne, että nyt on päästävä kisailemaan. Fiilis ei olisi voinut osua parempaan kohtaan.
Parin päivän aikana laitoin muun kaluston iskuun, kunnes eilen illalla tuli Wraithin vuoro. Nyt on vajaana parina päivänä mennyt Wraithin parissa yli 10h, mutta on se ollut sen arvoista. Ehkei paljoa ole saatu aikaan, mutta teen mielummin fiiliksellä ja rauhassa kuin hätiköiden.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part6/IMG_0603%20(Custom).JPG)
Mittaillaan senttejä. Lyhyempi parempi?
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part6/IMG_0619%20(Custom).JPG)
Huomattavasti edellisiä jäykemmät iskarit niin eteen kuin taaksekin.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part6/IMG_0620%20(Custom).JPG)
About milliä vaille maksimimaalinen jousto. FührerII:lla leveyttä tulee ainakin sentti enemmän kuin FüherI:llä.
Edelliseen viestiin kirjoitinkin, että auto toimi hyvin Suonenjoella. Nyt on tehty pieniä muutoksia scalempaan suuntaan. Etuiskarien matkaa tuli lyhennettyä hieman. Rajoitin spcaereilla joustomatkaa niin, ettei panhard ota kiinni servoon joustaessa. Joustomatka on tällä hetkellä hyvä, mutta toivoisin autosta matalampaa. Kenties 2.8 pawit madaltavat sen verran kuin tarve?
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part6/IMG_0606%20(Custom).JPG)
Wut?
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part6/IMG_0607%20(Custom).JPG)
Promo no homo.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part6/IMG_0611%20(Custom).JPG)
Meisseli kädessä hommat hoituu. Tekniikan sijoittelu vaihtanut paikkaa!
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part6/IMG_0618%20(Custom).JPG)
*Unelmoi ja koittaa onko vaihdekeppi edelleen paikoillaan*
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part6/IMG_0617%20(Custom).JPG)
Uutta lookia, leveämmillä renkailla. Kehikon taivutukset on vielä kesken, joten en kommentoi niitä sen enempää.
Nyt jatkuu "mitä muutoksia seuraavaksi"-sarja. Servotanko menee vaihtoon. Aivan järkyttävän lerppa. Heiluu joka suuntaan miten sattuu. Aivan varmasti on vaikutusta kääntöön, jos rengas osuu johonkin pientä kiveä massiivisempaan kohteeseen. Scalemmat iskarit on edelleen tähtäimessä, mutta niillä ei ole toistaiseksi hoppu. 2.8 paweilla ei myöskään ole kiire. Sen sijaan jousituksen madallussarja todennäköisesti lähtee autosta. Tällä hetkellä sille on tarvetta ainoastaan takana, koska takaiskarit ovat vakio pituudessaan.
Huomenna otetaan ensitestit uudella setupilla. Etenkin jousitus muistuttaa huomattavasti enemmän Ahmiontin jousitusta, eli sitä, johon olen vuosien varrella tykästynyt ja jolla ajamista voisi kuvailla: "kuin kotona". Ainoa pelon kohde on 1300mah 3S akku. Purkuarvot on 45C-95C. Huomisesta kisasta viisastuneena tietää mitä akkuja tilailla ensi kaudeksi.
Mietelause I. (ja samalla tulevan kisan motto)
"Riskillä vaan" - Team Maximal Risk
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part6/IMG_0613%20(Custom).JPG)
-
Ensimmäinen Fincupin kisa takana. Sijoitus ei ole hääppöinen, koska nopeudella tuli kaato. Nopeutta lukuunottamatta meni muuten hyvin.
Auton melko suuren painon (>2700g) huomaa varsinkin rinnettä noustessa, mutta siihen luulisi tottuvan ajan myötä. Vaikka suurin osa painosta on edessä, auto keulii aika helposti. Täytyy madaltaa autoa tai harkita jopa lisäpainoa akselille ja renkasii :o! Ainoa selkeä ongelma on kääntövarsi. Kuten epäilin, sen joustaminen vaikuttaa suoraan kääntyvyyteen. Tämän huomasi parilla pätkällä ja varsinkin kisan päätyttyä treenaillessa.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part7/IMG_0633%20(Custom).JPG)
Keli suosi Kangasalla.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part7/IMG_0624%20(Custom).JPG)
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part7/IMG_0629%20(Custom).JPG)
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part7/IMG_0638%20(Custom).JPG)
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part7/IMG_0637%20(Custom).JPG)
-
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part8/IMG_06652%20(Custom).jpg)
Kiitos kuvista kuuluu Zarizianille.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part8/IMG_0677%20(Custom).JPG)
On se puskuri tietysti vähän hassun näkönen :).
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part8/asd%20(Custom).jpg)
Vertailun vuoks kuva "ilman puskuria".
-
Joo, jos scalee haluaa, niin ei foffiautoissa juurikaan kyllä oo noin hermeettisiä puskimia 8)
-
Joo, jos scalee haluaa, niin ei foffiautoissa juurikaan kyllä oo noin hermeettisiä puskimia 8)
Harvemmin ainakaan rinteeseen tehdyn auton kohdalla. Ja harvemmin sitä näkee autoja ilman sisustaa ja kuskia, mutta kai sekin on mahdollista.
Saku laittokin aiemmin kuvan, mutta nyt kaikki kolme julkisuuteen. Wraith-epidemia on tartuttanut jo lähes puolet foffiporukasta! Ei voi kuin ihalla tota riviä. Ja respectit totta kai PP:lle taustalla ;).
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part9/IMG_0878%20(Custom).JPG)
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part9/IMG_0879%20(Custom).JPG)
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part9/IMG_0880%20(Custom).JPG)
-
Uusi aluevaltaus?
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part10/IMG_0690%20(Custom).JPG)
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part10/IMG_0705%20(Custom).JPG)
Scheisse ???!!!
-
http://www.youtube.com/watch?v=upEiirFXDXA&feature=youtube_gdata
Holmesin eka voitto! 8)
-
http://www.youtube.com/watch?v=upEiirFXDXA&feature=youtube_gdata
Holmesin eka voitto! 8)
Thanks for your time bro.
Some new changes. Better? We'll see tomorrow.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part11/IMG_1386%20(Small).JPG)
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part11/IMG_1388%20(Small).JPG)
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part11/IMG_1389%20(Small).JPG)
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part11/IMG_1390%20(Small).JPG)
-
Kylläpäs siitä autosta tulikin paremman näköinen, kun mataluutta sait ja muutokset näytti toimivan.
Vaikka joustoa on vähän, niin se toimii, kun tunne ja fiilis kohtaa.
Tulee tiukkaa skabaa tulevalla kaudella! ;)
-
Some new changes. Better?
In one word, yes. However, I was not completely satisfied with the suspension. It is too stiff, especially the front.
The comp went well except for a major mistake on the fifth course.
(http://paron.pp.fi/TULOKSET/FOFF/2013/Foff%20Cup/Foff%20Cup%20Comp%202%202013%20TULOKSET.jpg)
-
Warning: this topic has not been posted in for at least 180 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.
Still alive nigga!
(http://slid.kapsi.fi/RC/foff/30.5.2014/20140530_190648%20(Custom).jpg)
-
Toimi kuin unelma. Etupainot saa jäädä. Samoin Artulta lainaamat Sand Pawit. Sivuttain kaatumatautinen, mutta siihen on parasta totutella.
(http://slid.kapsi.fi/RC/foff/31.5.2014/IMG_1705%20(Custom).JPG)
-
Upeesti vedetty, etenkin 3 jakso! Khyl täs yhdes reiäs on taikaa ;D
-
Kisassa tuli testattua ensimmäistä kertaa 2,8" Sand Paweja. Toimivat hyvin näin painavassa autossa. Itse tehty ohjaustankokin oli huomattavasti parempi kuin lepsu vakio. Rupeaa vähenemään ne tekniset asiat joita syyttää kun ajot eivät suju :D.
Kiitokset kuvista Skeidarutolle ja R2:lle.
Taas rinteessä pitkän tauon jälkeen. Kuva juuri ennen ensimmäistä pätkää.
(http://slid.kapsi.fi/RC/foff/31.5.2014/R2/10361061_1424331381172534_1467794526976420374_n.jpg)
(http://slid.kapsi.fi/RC/foff/31.5.2014/R2/IMG_1951.JPG)
(http://slid.kapsi.fi/RC/foff/31.5.2014/R2/IMG_1998.JPG)
Kolmas jakso meni erittäin hyvin. Lopussa huomasi selvästi etupainojen merkityksen, kun auto ei kaatunut lipalla. Onnistumiseen auttoivat myös Sand Pawit, joiden kanto on aivan toista luokkaa kuin muilla ajamillani renkailla.
(http://slid.kapsi.fi/RC/foff/31.5.2014/R2/IMG_2065.JPG)
Vielä vähän ja päällä ollaan. Tältä pätkältä jäi loistava fiilis. Näiden fiilisten takia tähän lajiin ei kyllästy koskaan 8).
(http://slid.kapsi.fi/RC/foff/31.5.2014/R2/IMG_2066.JPG)
-
Laukaan kilpailu takana. Rinteet ja radat olivat upeita - omat suoritukset erittäin ailahteleviä. Pari jaksoa meni hyvin, mm nopeus, mutta muuten olikin sitten aika pitkälle sähläämistä. Ei auta selittely. Enemmän treeniä ja vähemmän riskialtista pisteiden ahnehtimista :).
Mysteeriksi jää, ajanko tällä vai Alfredilla seuraavassa kilpailussa.
Kiitokset kuvista nike97:lle (ja isälle).
(http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc%20fof%20Laukaa%202014/IMG_1084.JPG?img=small)
(http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc%20fof%20Laukaa%202014/IMG_1165.JPG?img=small)
Nopeuspätkä meni erinomaisesti. Auto on hyvässä balanssissa vauhdikkaassakin ajossa.
(http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Rc%20fof%20Laukaa%202014/IMG_1166.JPG?img=small)
Pistemenetystä oli tässä vaiheessa jo niin rutkasti, ettei realistisia mahdollisuuksia kärkikahinoihin ollut.
Tästä johtuen uskalsi ajaa vähän riskilläkin. Kuvassa maaliin revittely 8).
-
Laukaan kilpailun loppusudittelujen seurauksena kardaaniin tuli häikkää. Nivelen kohdalta muovi antoi periksi ja taipui. Päätin vielä asettaa sen kestävyyden testiin tekemällä siihen pienet modifikaatiot.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part12/20150215_184237%20(Small).jpg)
-
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part13/20150311_125316~2%20(Small).jpg)
Kestävämpää kehiin.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part13/20150311_133111%20(Small).jpg)
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part13/20150311_133930~3%20(Small).jpg)
Uusia rengastyyppejä luvassa?
-
Eilen tuli avattua foffikausi. Lisäsin kitkajarrua 60%:iin, joka tuntui vähentävän rullaamista. Todennäköisesti nopari ja ohjain täytyy vielä nollata ja aloittaa säätäminen alusta, koska edelleen taaksepäin valuessaan nopari ei suostu rekisteröimään kaasua.
Tämän auton balanssi yllätti. Mukavan tasapainoista menoa.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part14/20150318_152418a%20(Small).jpg)
Paikoin on vielä lunta.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part14/20150318_152500a%20(Small).jpg)
Mutta ei rinteillä 8).
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part14/20150318_173034a%20(Small).jpg)
Keli oli mitä mainioin.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part14/20150318_152512a%20(Small).jpg)
Kosketus taivaista?
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part14/20150318_152522a%20(Small).jpg)
Kauden aloitus on nyt siunattu.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part14/20150318_173542c%20(Small).jpg)
Siunauksen jälkeen oli aika lähteä tositoimiin.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part14/20150318_171801a%20(Small).jpg)
Ensimmäinen pätkä puhtaasti päällä.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part14/20150318_173444a%20(Small).jpg)
Keitaan yhtä ainoista pystyistä tuli treenattua. Kuvaaminen ja ajaminen oli haastavaa samaan aikaan.
-
Herra Holmesille ruvettiin tekemään renkaita tänään. Kirurgin työkalujen alle joutui Axial Ripsawit sekä pakasta vedetyt 2,2" Panther paddlet.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part15/20150320_174957a%20(Small).jpg)
Kuvion poistin pihdeillä. Hioin ensimmäisen renkaan Bilteman penkkihiomakoneella. Valtava urakka.
Toisen renkaan hioin kulmahiomakoneella hiontalaikkaa käyttäen. Työ nopeutu ja työn jälkikin parani.
Jos huomenna jaksan, niin töiden jälkeen haen Biltemasta pehmeämmän hiontalaikan. Nykyinen on lähinnä alumiinille tarkoitettu.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part15/20150320_174948a%20(Small).jpg)
Silee kuin vauvan pylly.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part15/20150320_223945a%20(Small).jpg)
Ripsawit on aivan laillisuuden rajamailla. Halkaisija jää kuitenkin alle 140mm.
Vasemmanpuolimmaisessa Führerissä lapa on tiuhemmassa. Ripsaweihin kokeillaan uutta.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part15/20150320_224838%20(Small).jpg)
Valmis rengas painaa alle 120g.
-
Komeeta jälkee syntynyt ja uudenlaiset laparenkaat, hienoa! 8)
Pari tiukkaa:
Sheivasitko kaikki renkaat kylkiä myöden?
Paljonko sheivatun ripsawin halkaisija on ilman lapoja?
-
Sheivasitko kaikki renkaat kylkiä myöden?
Vasta takarenkaat on tehty, mutta teen eturenkaille samat jutut. Eli sheivausta lisää luvassa.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part16/20150321_173734%20(Small).jpg)
Hain tänään Biltemasta kiillotuslaikan. Tämän pitäisi tehdä pehmeämpää jälkeä.
Paljonko sheivatun ripsawin halkaisija on ilman lapoja?
Tiedän Saku, että polttaisit mielelläsi minut laittomine renkaineni roviolla, mutta ikävä tuottaa pettymys, sillä renkaat ovat täysin sallitun maksimi halkaisijan sisällä ;).
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part16/20150321_171451a%20(Small).jpg)
Renkaat ja mitta on kohdistettu suoralla kulmalla, joten mittauksissa ei pitäisi olla merkittävästi heittoa.
Välikkö vihon ja renkaan välillä on saatu aikaan siten, että laitoin cd-levyn kohtisuoraan renkaan pintaa vasten.
Joten mittaustulos on vähintään cd-levyn paksuuden verran enemmän kuin todellisuus kun sen laskee vihon reunasta.
Todellisuudessa renkaat on lapoineen aika likelle vakio Ripsawin korkuiset, eli jotakuinkin 136mm.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part16/20150321_171650%20(Small).jpg)
Aika likelle 130mm ilman lapaa.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part16/20150321_171815%20(Small).jpg)
Renkaalla ei ole metriäkään ajettu, mutta silti se näyttää todella kulutetulta ;D. Vähän kuin kumi lompakossa, eiku :-X...
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part16/20150321_171836%20(Small).jpg)
Varmuusmarginaaliakin vaikka kuinka!
Voimmehan me lähettää renkaat Cerniin hiukkasfyysikoille mitattavaksi, jotta saamme mitattua renkaan halkaisijan maailman tarkimmilla mittalaitteilla.
En kuitenkaan oleta että jättäisit rengasvainon sikseen, vaikka Cernistäkin tulisi renkaiden laillisuutta puoltavat mittaustulokset. Kyllä vielä jonkun keinon keksit, jotta estät Rc Legion Productsin kehitystyön pääsemisen kilpailurinteeseen :).
-
Ovelaa lapojen sijoittelua! Plussat kyllä tuosta keksinnöstä. ;) Mielenkiintoista nähdä mihin korkeilla renkailla pääseekään. 8)
-
Hienoa työskentelyä uuden aihion kanssa! Omatekoisia renkaita ei koskaan ole liikaa, joten innolla seurataan!
Selkeesti vihko ja laskin? osoittaa renkaiden laillisuuden, vaikka aina voidaan jossitella ;D
Omasta mielestä 7 lapaa tuolle halkaisijalle on niukka, mutta olen ollut joskus väärässäkin... ;)
Anyway, nättiä työstöö ja tosi sliksiksi olet saanut. Mielenkiinnolla odotan miten kääntyy tiukassa käännössä,
kun ei "apureunoja", että puskeeko kuten F11 vai onko panther-lavat sen verta sisukkaammat, että hoitaa homman (tod. on).
Hyvältä vaikuttaa, odotan innolla näkeväni Foff Cupin avauksessa! :)
-
Täällä oli kans samanmoiset metkut mielessä, kun noita Ripsaweja tuossa joku aika sitten pyörittelin :D
Mielenkiintoista tosiaan nähä miten toimivat :)
-
Säkylässä viikonloppuna ollessani kävin ajelemassa akullisen perinteisellä montulla. Märällä vanha tuttu setup toimi mallikkaasti. Ainoastaan akku kyykkää siihen malliin, että täytyy laittaa uutta tilaukseen.
"Sahoja" en vielä tässä autossa testannut. Sen sijaan Sahoja testasin Alfredissa (http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=4671.msg36110#msg36110).
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part17/11028601_10205818581411179_1267163286_oa%20(Small).jpg)
Balanssi on tällä hetkellä niin miellyttävä, etten tiedä haluanko edes vaihtaa näitä renkaita kapeampiin, vaikka tolpat vähenisivät.
-
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part18/20150411_055809%20(Small).jpg)
Paino ajokuntoisena. Melkein kilon painavempi kuin Suduni. Balanssi on silti mitä parhain.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part18/20150411_060017%20(Small).jpg)
Austin sai vierelleen kartturin paikalle Waynen. Tällä kertaa ei ole pulloa mukana.
(http://slid.kapsi.fi/RC/LEGENDA/20150411_060244%20(Small).jpg)
Valkopunamustakaartilaiset valmiina Easter Funiin 2015!
-
Reilu kymmenen kuukauden foffittomuuden jälkeen jälleen mukana.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part19/P1010078%20(Small).JPG)
Kuva vielä viime vuoden Easter Funista 12.4.2015 (kuva: Samu)
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part19/IMG_1807%20(Small).JPG)
Valmiina ensimmäiseen The Winter Foff -mättöön.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part19/IMG_1808%20(Small).JPG)
Grrr... ::)
Edit: Ei kahdeksan, vaan 10 kuukautta :D..
-
Voittaja ehdokas! :o
-
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part20/P1010023.JPG)
The Winter Foffin debyytti - ensimmäisenä ekalle pätkälle. Kyllä se lumi hieman erilaiselta tuntui kuin hiekka :D.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part20/P1010174.JPG)
Von Oscarssonista (unlimited) lainattu 4S akku antoi kunnolla potkua autoon.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part20/P1010292.JPG)
Aurinko lämmitti loppupäivästä.
(http://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part20/The%20Winter%20Foff%20Comp%20VIII%20-%20Vihti.jpg)
Tuloksia julkistaessa oli melkoinen yllätys, että Van Holmes sijoittui toiseksi. Rehellisesti odotin, että sijoitus olisi 4-5 paikkeilla.
Näistä lähtökohdista on hyvä jatkaa kohti Foff Cupin ensimmäistä mättöä. 4S saa jatkossakin tarjota virtaa tälle autolle :).
-
Yli kaksi vuotta viime päivityksestä - sitäkin pidempi aika edellisestä kisasta.
(https://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part21/IMG_20180522_194936%20(Custom).jpg)
Perheen kanssa ulkoilemassa (Kangasala, Rudus)
(https://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part21/IMG_20180522_195754%20(Custom).jpg)
Austin ratissa koitti kurottaa päätään ulos kajuutastaan, jotta päälaki saisi hieman väriä.
(https://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part21/IMG_20180522_195845%20(Custom).jpg)
Toisinaan Arska Austinia hellikin, tosin nyt pää varjossa lymyää - mitä pimeitä mahtaa olla mielessä.
(https://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part21/IMG_20180522_195855%20(Custom).jpg)
Joskus valo liian kirkas silmät sokaisi ja silloin Austin tokaisi: "Varjoon pää ja sassiin!".
(https://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part21/IMG_20180522_203958_003%20(Custom).jpg)
Itse kuvaaminen...
(https://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part21/IMG_20180522_203958_004%20(Custom).jpg)
...ja ajaminen...
(https://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part21/IMG_20180522_204150_017%20(Custom).jpg)
...on haastavaa, mutta mahdollista.
(https://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part21/IMG_20180522_205242%20(Custom).jpg)
Tämä lipo on ollut alun perin Von Oscarssonissa. Nyt puhutaan vuodesta 2010. Kyyditti Van Holmesia kiitettävästi. Laatua!
(https://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part21/IMG_20180523_191109%20(Custom).jpg)
Uudet kujeet uudessa paikassa (Tampere, Lahdesjärvi).
(https://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part21/IMG_20180524_142526%20(Custom).jpg)
Austinin pää tuntuu olevan joka kuvassa kohti taivasta, niska saattaa olla hieman jumissa.
(https://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part21/IMG_20180524_142708%20(Custom).jpg)
Molemmat autot ensimmäisellä yrityksellä ylittivät pystyn - kuten myös monta muuta kohtaa. Suorituskyvyltään melko lähellä toisiaan.
(https://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part21/IMG_20180524_143338%20(Custom).jpg)
Välissä voi poikeata ikeassa kalusteostoksilla...
(https://slid.kapsi.fi/RC/Wraith/Part21/IMG_20180523_192323_009-3%20(Custom).jpg)
...jos Austin malttaa hellittää kaasupoljinta 8).