Rc Formula OffRoad
Autot => Modified - 1:10 autot => Topic started by: Arttu Ahtiainen on 15 January, 2012, 19:44:07
-
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Tiikeri/tiikeri_751x600.jpg/full)
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Tiikeri/Tiikeri+2_800x583.jpg/full)
Auto inffo
Runko..........................................TD foffi spesiaali ---> Plastix Evoluzion ---> possu ---> Sudu One FL
Akselit..........................................Axial wraith
Voimansiirto...................................Ax-10 vakio ---> alumiini kuoret
Jousitus........................................Traxxas big bore ---> axial scx
Nopeudensäädin.............................Mamba max
Moottori........................................Castle Creations 5700kv
Radiot...........................................Spektrum DX4S + SR300
Servo............................................ Savöx SC-0251mg 16kg
Bec............................................... CC bec
Ajoakku.........................................S3 lipo
Renkaat.........................................TD sarjasta jotkut keliin sopivat
Foamit...........................................Jotku patjan sisälmykset
Kori...............................................pikku pikuppi
WheelBase......................................34cm
-
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Kepardi/t%E4st%E4+se+l%E4htee.JPG/full)
Tästä se lähtee toisen auton rakennus samanlainen hyväksi havaittu runko kun mäntäpäässä ja wraitin akselit katellaan mitä tästä syntyy toden näkösesti jäykkä akselinen modi auto ;)
-
Oho!
Varsin mielenkiintoista! Kilpaileva talli kehittää siellä wraithin akseleista pahaa vastustajaa Hadesbearille.
Luvassa siis tiukkaa vääntöä jäykkienmestaruudesta ;) Noissa kiehtoo itseä se, että ei tarvis leventimiä,
eli varmasti akselit vakaammat mitä axun vakiot + leventimet, sitä heilahdusta meinaan on.. Jännä kyllä
nähdä, kevään/kesän mättöjä odotellessa, hienoa että joku vielä pitää meikäläisen lisäksi jäykkää kovana! ;D
-
Jos vähän pistäis kuvia kun ei jaksa enää ropata tänään. Nyt kun aurinko on alkanu lämmittämään daytona tiimin "tallia" ni pikkasen on tallin tuleva johtotähti edistynyt. Jousitus geometriaa on hiottu koko iltapäivä ja aika tyytyväinen olen tulokseen, iskarit vaihtunee viel jytkympiin jahka saan hankittua vähän pehmeempää jousta.
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Kepardi/IMG_0796_800x600.JPG/full)
pikkasen on wraitti leveempi kun ax10 leventimillä mutta aika passelin olonen leveys innolla odotan kyllä miten noilla akseleilla etenee
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Kepardi/IMG_0797_800x600.JPG/full)
Ihan ei kyllä kautta aloteta vielä ens viikolla, ainakaan tällä autolla mutta eiköhän kuukauden päästä olla ajo kunnossa.
-
kepardilla on pilkut tähän tulikin raidat eli Tiikeri :)
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Kepardi/Tiikeri+2.JPG/full)
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Kepardi/Tiikeri.JPG/full)
Harmittavasti loppu keltanen vähän kesken kyljistä hohtaa musta läpi mutta kyllä tällä silti kehtaa ajaa ensi kauden.
-
Jäätäviä vehkeitä. 8) Mikä toi koppa on?
-
koppahan on tommonen minin päälle tarkotettu pikuppi
http://www.rcmart.com/rc-mini-chassis-combo-cb0222-colt-m2318-body-chevy-pick-p-29537.html?cPath=438_874 (http://www.rcmart.com/rc-mini-chassis-combo-cb0222-colt-m2318-body-chevy-pick-p-29537.html?cPath=438_874)
kohtuu passelin kokonen eikä pahan hintanen.
-
Rakentelu jatkuu
Päivä siinä meni ja paljon pahvimalleja kun koitti rakennella ylälinkeille tellinkiä
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Kepardi/IMG_0856_800x600.JPG/full)
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Kepardi/IMG_0858_800x600.JPG/full)
servollekkin tuli siinä tohinassa paikka etu-perä murikan viereen, kohtuu tyytyväinen olen kyl noihin ainakin sai ylälinkin päät eri tasolle ettei mahdollisesti torque tvistiä esiinny.
Iskaritkin on kokeeks paikallaan odottelee vähän löydempiä jousia noilla punasilla ei joustoa löydy yhtään.
-
Komeita pelejä molemmat.Alkaa kutkuttaa rakentaa itsellekin modi-auto kun noita katselee.Unli-auto onkin jo rakenteilla/lähes valmis.Täytyy katsoa jos unli-projektin jälkeen alkais modi-projektin. Kanta-auto löytyiskin jo valmiiks kaapista,tosin ei jäykkäakselinen,mut jos nyt sillä alottas ens'hätään...
-
Twistiin auttaa myös niinkin yksinkertainen asia, että käännät pohjalevyn toisinpäin - spurri kääntyy kohti taka-akselia. Toki muullakin painotuksella on väliä. Toi linkkien eri päin oleminen auttaa myös.
Mutta noin yleisesti - mitä itse olen huomannut, niin jouston puolesta panhard tai 3-link riittää autoon, joka on kokonaisvaltaisesti hyvä rinteessä. 4-linkin tarjoamaa parempaa geometriaa ei tarvitse ja harvalla onkaan niin joustavaa autoa. Ahmiontissa on 4-link, koska se on muutettu crawlerista foffiin. Uudemmassa axialissa on 3-link ja jousitus toimii edellistä paremmin, vaikka joustovaraa 3-linkissä on enemmän.
Rakentavana vinkkinä ehdotan iskarien siirtämistä kiinnityspaikkojen ulkopuolelle, eli lähemmäs rengasta. Suosittelen edes kokeilemaan. Foffin kannalta huonompi se ei ainakaan missään nimessä ole kuin nyt.
-
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Kepardi/IMG_0869_800x600.JPG/full)
Ajo kunto saavutettu, josko viikonloppuna ottais kevään ekat ajot. Painopiste lienee sopiva kun pysyy renkaitten varassa kyljellään. Sopivan pehmeitä jousia ei tunnu noihin traxxasi iskareihin löytyvän täytyy nyt ensin toki kokeilla miten noilla jämäkämmillä menee luulempa vaan että on liian kovat.
Ainiin ajokuntosen paino 2204g sekin tyydyttää.
-
Vuoden ja auton ekat testit suorritettu, tiikeri ja possu keräsi hymyn poskille toimivuudellaan verrattuna viime kauden laitteisiin on etenemis kyky rinteessä parantunut huimasti, kaatuma tauti mikä vaivas vähän molempia viime kauden modeja on tiessään ja mikä parasta vehkeet kesti ensi testin moitteetta. Myös kojootti oli taas mukana testeissä etenemis kyky 2.2" renkailla ei ole kyllä mitään päätä huimaavaa vaikka laihdutuskuuri kojootillekkin on talven aikana tullut nykyinen kilpailu paino huitelee pikkasen sallitun yläpuolella.
Ensiviikon loppupuolella voisi mennä reenaamaan lisää ja koittaa napsia parempia promo kuvia tämän päiväisestä kuva saaliista ei oikeen tullut hyviä otoksia
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/IMG_0879_800x600.JPG/full)
-
Etu akselin c-pala petti ja väänti vetarinkin mennessään joutuu vähän tilaamaan alumiini päivityksia viel ennen kauden alkua.
Iskarit sain herkisteltyä sopivan pehmeeksi ja nyt alkaa auto menemään sinne minne kuski määrää eikä kaatuma taudista ole tietoakaan, ehtis vaan pikkasen reenailemaan enne kauden alkua ettei ihan kylmiltään tarvitsisi lähteä rinteeseen.
-
Odotukset on kovat Tiikerin suhteen auto menee rinteessä todella helposti, pikkasen tarvii varoa kaasu sormen kanssa ettei pääse keulimaan yli kun keula on sen verran kevyt, muuta kääntyvyydellä paikataan pikku keulimiset autohan kääntyy ympäri metrin sisällä. Mutta harjotellaa kauden aikana tällä ajamista, tyyliä on joutunut muuttamaan aika paljon sitten mouhijan aikojen.
Kaivoin oikeen TD-01 renkaat hyllystä pölyttymästä jämsään kun sen verran sateista keliä on viime päivät pidelly, jos vaikka puris paremmin rinteeseen.
-
Tiikerin kisa alkoi ihan mallikkaasti sarjaa autot 350 pistettä ekalla pätkällä. mutta siitä tuli vissiin kuljettajalle liian isot paineet taitoihin nähden kun alkoi virheitä syntymään enenevissä määrin loppua kohti.
Toki pari parannus kohdettakin tuli ilmi taka tukivarsiin tulee sentti lisää pituutta ja toi moottori vaihde laatikko combo vaihtaa meno suuntaa joka tässä autossa merkkaa vähän isompaa remonttia eli auto osiks huomenna, torque twisti on kyllä poissa mutta kiveä lentää rattaisiin sitä tahtia että menee spurri ja pinjoni
per kisa :) aattelin että toi nopari kun on rattaiden edessä ni ei niin paljoa hiekka lentäis mutta olimpa väärässä. Samalla toki helpottuu toi rattaiden vaihto ja pysyyhän se etu tassu vielä paremmin tiessä kun moottori kiertää eri suuntaan.
-
Ei se meno huonolta näyttänyt!
Voimansiirto toistepäin antaa sopivassa suhteessa painoa eteen ja lopettaa spurrien kulumisen, suojaus aika hyvä!
Akseliväli on myös sellanen, joka on niin ja näin, oma 31,75cm oli kohtalokas myös .vs. wraith 35cm. Se on toki
hakemista, että mikä itselle sopii..
+ jämsän kovempi hiekka oli omalle autolle "katastrofi" .vs. pehmeä hiekka, mutta onneksi kaudella on noita phemuksiakin,
ellei vesisade koveta.
Kyllä se siitä, hyvää ajoa kuitenkin, pikku hiljaa auto tutuksi. Autoa voi muuttaa vaikka kuinka, mutta toisaalta voi myös
totuttaa kuskia autoon ja sen ongelmiin, kun ongelmat tietää - voi ne voittaa, ajoa, ajoa ja sitä kautta sijoja, kyl se siitä! 8)
-
Ensin säädetään auto kuntoon sitten opetellaan ajamaan sillä, eli tiikeri räjähti tänään atomeiks siinä tuli mielee että maalaampa rungon samalla
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Kepardi/IMG_0937_800x600.JPG/full)
Massikan punasta löyty hyllystä että semmonen siitä sitten tuli :)
Nyt illalla kasailin jo akselit kasaan ja kiinnittelin uuden pohjalevyn kiinni, huomiseks iltapuhteeks jäis sitten toi nelilinkki tellinkien teko tolleen toisin päin käännettyihin akseleihin.
-
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Kepardi/IMG_0939_800x600.JPG/full)
Kasassahan se jo onkin ja eka koeajokin moottori toisinpäin on tehty. Taka tukivarsia pidensin sentin ja nyt on akseliväli 31,5 cm vielä vois melkeen kokeilla sentin pidemmällä setillä, mut kokeillaan nyt yks reenikisa. Tällä mitalla hyvin tuntu menevän kyl hyvin, noilla muutoksilla ei paljoa tunnu keulivan nyt tosin oli aika loivaa reeni rinnettä. Pitäs varmaan kirjottaa noista varsistakin joku juttu mähän tosiaan käytän tota tokmannin 4 millin kierretankoa tukivartena jo toista kautta yksikään varsi ei ole vielä pettäny ni vois sanoa aika budjetti ratkaksuksi kun toi metrin pätkä tankoa maksaa kilohinnan mukaan rontti 30 senttiä ja se riittää yhteen autoon hyvin ;)
-
Lupaavalta näyttää! + punanen runko näyttää hienolta 8)
31,5. Itsellä hades 31,75 mitoissa ja vähän kaipaa paikka-paikoin pituutta. Tosin se entinen 34 on jo liiaksi,
se ei ollut kiva (ainakaan isoilla renkailla). Mitkäs kiinnikkeet noissa budjetti tukivarsissa on, jotku traxxasin 4mm vai?
Jos itsekin pidentäis samalla tapaa autoa sen sentin. Joku 32-33cm vois olla aika hyvä, vaikka tottumisjuttujahan noi
ja renkaatki vaikuttas.
-
juu noita oon käyttäny halpoja ja kestäviä http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_74/products_id/3101/n/Traxxas-Revo-Large-Rod-Ends-w-Hollow-Balls-12 (http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_74/products_id/3101/n/Traxxas-Revo-Large-Rod-Ends-w-Hollow-Balls-12)
-
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/foffarit+montulla/Modit+rinteess%E4_1024x683.JPG/full)
Juu käytiin vähän ottamassa promokuvia kun kerran mm kisoihin saadaan taululle kuvat. Ekaan postauksee lisätty pari otosta
Kuvia napsi Systerini jolle kiitos näistä, rajailin ite kuvat saattaa tulla vielä ammattia maisemmat kuvat jossain vaiheessa.
-
voihan MM kisat pikkasen jäi p... hiekan maku suuhun viimesen pätkän ekan portin kaadosta kun ilman sitä ois varmaa saanu pokata pokaalin mutta tällästähän se kilvan ajo parhaimmillaan on aina ei voi onnistua. Toki kilpailun alkupuoliskokin meni vähän alakanttiin tuntuma rinteeseen oli tosi hukassa homemade renkailla mutta panttereilla yllättävänkin hyvä.
Auton kehitys jatkuu taas kohti laukaata iskarit varmaan joutuu heivaamaan on toi liian jäykkä alusta noilla summitin iskareilla ja kun tohon ei löysempiä jousia enään saa ni etitään seuraavat tolpat kiertoon.
Akuista toinen jää pois laukaaseen ja koitetaan miten yks akkusena pystyy ajamaan ainakin yks 100 grammaa jää taas hyllyyn pölyttymään eikä ole painolastina mäessä. Yhen akullisen kävin mäessä tyhjentämässä eikä ainakaan akku ruvennu pullisteleen joten saattashan toi 1050mah rhino kestää kisan rääkit.
-
Eihän se taas ihan putkeen menny, alku oli vahvaa suorrittamista nopeuteen asti mutta kaksi vikaa pätkää jäi turhan torsoksi pisteiden valossa kai sitä joku kisa tänä vuonna vielä ajetaan kaikki kuus pätkää vahvasti sitten ollaan korkella ;)
Säätäminen jatkuu auto oli kyllä aika hyvän tuntunen eilen, mutta ens kisaan kokeillaan pitkällä akselivälillä nyt tiikeri 330mm ja linkkien geometria muuttui pikkasen, eipä tosta pituudesta tunnu haittaa olevan kun kattoo tota wraittien menoa. Sitten on alkanu pelottaa toin ohjaus linkistön oleminen tossa akselin etupuolella siihen saattaa tulla muutos ens kisaan linkistö löytyykin akselin taka puolelta.
Tossa tuli rengaskauppaakin selailtua ni tein positiivisen löydön
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_26_2338_2340_38/products_id/54766/n/Traxxas-Terra-Spiked-22-1-10-Truck-Tires-2 (http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_26_2338_2340_38/products_id/54766/n/Traxxas-Terra-Spiked-22-1-10-Truck-Tires-2)
Eli traxxas on alkanu tekee biltema rengasta uusio tuotantona täytynee tilata muutamat aihiot kun noi TD02setkin päätti hapertua käsiin
-
nyt on testattukkin servoa väärinpäin
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Tiikeri/IMG_0951_800x600.JPG/_full.jpg)
Suunnittelin tonne linkkien väliin tota raidetankoakin jo mutta taitaa olla helpompi vaihtaa tota tokmanni tankoa jos vääntyy, nyt on servovarsi suojassa se on pääasia.
Hyvältä tuntu 33 cm akselivälikin ajaa tällä setupilla säkylää
nyt kattomaan miten italia myllyttää pallossa.
-
nyt kattomaan miten italia myllyttää pallossa.
Toivotaan tätä. Tänä vuonna espanjalaisjoukkueiden ja Espanjan maajoukkueen valtakausi päättyy. Ei tule isoja voittoja seuratasolla eikä maajoukkueessa.
-
nyt kattomaan miten italia myllyttää pallossa.
Toivotaan tätä. Tänä vuonna espanjalaisjoukkueiden ja Espanjan maajoukkueen valtakausi päättyy. Ei tule isoja voittoja seuratasolla eikä maajoukkueessa.
Sorry OT. Pakko vaan sanoa, ettei toi Espanjan voitto haittaa. Parempi voitti ja siinä se. Jos ei Saksa voita, niin ihan sama kuka voittaa ;D.
-
Juu ei se pallo ihan käsikirjotuksen mukaan menny, mutta eipä tuo jääny mitenkään korpeemaan kun espanja myllytti niin nätisti eli parempi voitti tänään.
-
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Tiikeri/IMG_1017_800x600.JPG/_full.jpg)
Jos kerran muutkin ni minäkin.
Vähän joutu kairaamaan etulokareihin tilaa lisää että mahtuu kääntymään, noilla kapeemmilla vanteilla leveys 305 mm ihan passeli ei liian levee.
Hankinta listalle joutuu pistämään matala profiilisen servon ettei hinkkaa servon päätyä rikki meinaan johto tulee just siitä mistä lavan reuna kaapasee saa nähdä kauan kestää ;)
-
Roheennäköne peli isoilla paweilla! :o :)
-
Mutta missä on omatekoteollisuus renkaat!!! ::)
-
Mutta missä on omatekoteollisuus renkaat!!! ::)
Käytii tossa päivällä heittämässä reeni ni pieni pettymys tiikerissä noi pawit ei toiminu sitten yhtään ainakaan tän hetkisillä säädöillä joten säkylään lähdetään viel oma tekele renkailla. Täytyy vähän säädellä ilmeisesti pitäs olla vähän reilummin painoa edessä noilla paweilla kun tiikeri on aikas lailla tasapainonen auto ja possu taas reilusti etupainonen ja etenee ihan eri tahtiin paweilla.
-
Vihdoinkin alkaa löytymään. Neljä kisaa se otti eri setuppien hakeminen ja nyt aletaan oleen jyvällä, ensi sunnuntain kisaan vaihdetaan tehokkaampi moottori jotta potkua löytyisi pystyjen yli hyppyihin.
Kilpailuun olen ihan tyytyväinen vaikka sijotus jäikin nelokseksi mutta ekan kerran tasanen kisa ei suuria notkahduksia suorrituksessa vaan tasasta puurtamista. Mutta nyt alkaa vaihe kaksi tiikerin uralla eli aletaan opettelemaan autolla ajamista :)
-
Karkashan se säätäminen taas kumminkin käsistä. Moottoriksi vaihtui castlen 4600kv jonka jatkeeksi teräs rattaat kardaanille asti alumiini kuorien läpi taitaa olla se voimansiirron osa joka pettää viimesenä kohtuu raaka saundi tuli kun on pinjonikin terästä korvat särkyy kun vähän pyörittelin parvekkeella :P
-
Karkashan se säätäminen taas kumminkin käsistä. Moottoriksi vaihtui castlen 4600kv jonka jatkeeksi teräs rattaat kardaanille asti alumiini kuorien läpi taitaa olla se voimansiirron osa joka pettää viimesenä kohtuu raaka saundi tuli kun on pinjonikin terästä korvat särkyy kun vähän pyörittelin parvekkeella :P
:D
No nyt on kestävää heitetty alle, mikäs sit on se heikkolenkki, kun jotain särkyy, akselin rattaisto?/vetarit?
-
Kardaanit on se heikko lenkki tässä voimalinjassa ne pysyy muovisina ihan painonkin takia. Hyvinän noi tähän asti on palvellut kisa käytössä toki yhden takapään putken vaihdoin kun alko lenkit menee liian soikeiks mutta pakissa varalla läjä muovisia vaihdellaan aina välillä tuoreempaa muvia tilalle kun alkaa näyttää siltä että kohta pettää ni ei jää auto rinteeseen kaks vetosena.
-
Kardaanit on se heikko lenkki tässä voimalinjassa ne pysyy muovisina ihan painonkin takia.
Kardaanit on kenties juuri paras "sulake" ja helpoin vaihtaa. Toki ilkeesti sit veto lähtee,
mut mukavampi vaihtaa kardaani, kun lootan rattaita..
-
Taitaa ensikauden nimi olla kiljuva tiikeri :P
Kauden eka puulaaki kisa takana ja ihan positiiviset fiilikset jäi vaikka noi TD03 renkaat ei tommoseen betoni hiekkaan ole parhaat fillarit mut 4600 mosa ei pyörittäis tarpeeksi renkaita että oisin vaihtanu pantterit alle joten noilla mentiin.
Tossa iltapuhteiks vaihdoin vanhan tutun 5700 koneen tigruun kiinni eiköhän tuo saa olla tuolla pellin alla loppukauden että riittää poweria vaikka sitten vähän pienemmilläkin renkailla tai muuten vaan pystyihin.
-
Tikru eteni kokemuksen syvällä rintaäänellä hienosti, selkeesti kuski ja auto synkronoituneet setupeilleen, tosta on hyvä jatkaa! :)
-
Onneksi olkoon upeesta 2-sijasta finland cupin 4 kisassa, hienosti ajettu ja kuskin kokemus autoon näkyy, onnea! :)
-
Onnittelut! Taisi olla uran paras sijoitus! 8)
-
No kappas kerrankin kannatti avata kone kisan jälkeen tulosten pällistelyn toivossa, ei toi tosin mitenkään "hyvin" menny mutta ei näköjään muillakaan menny. Vielä pitäs vaan saada kammettua toi yks kärjestä pois. Mutta kippistä kaikille jatketaan viinin lipittämistä.
-
Mutta kippistä kaikille jatketaan viinin lipittämistä.
Ja edelleenkö samoilla silmillä jos viimeyö oli töitä, kunnioitettavaa ;)
Pitäs ainaki mennä päähän jos ei oo nukkunu
-
Mutta kippistä kaikille jatketaan viinin lipittämistä.
Ja edelleenkö samoilla silmillä jos viimeyö oli töitä, kunnioitettavaa ;)
Pitäs ainaki mennä päähän jos ei oo nukkunu
tuli toi isäntä lyhentämään työpäivää parilla tunnilla että ehti toissayönä neljä tuntia nukkumaan mutta melkeen samoilla silmillä mentiin ja kyllä nousi päähän.
-
Nyt on G-Madet alla, Ens viikonloppuna sitten isosti testiä että osaa jämsässä ajaa vähän paremmin kun virroilla meni tosin virroilla meni pasma sekasin kun virrat hävis tokalle pätkälle kokonaan, nyt on kolvattu uudet liittimet tillalle vanhoissa oli aika reilusti hapettumaan josko häiriöt katois nyt.
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Tiikeri/IMG_1094_800x600.JPG/_full.jpg)
Tänään piti käydä vähän salareeniä ajamassa mutta testi jäi lyhkäseen kun takavetari katkes, onneks on toi vara-auto mistä saa viikonlopuks osaa lainaan.
Jos tarvii wraitin osaa ulkomailta ni tilaus lähtee omalta osalta varmaan tossa viikonlopun aikana kimppaan saa tulla jos posteissa haluaa säästää. YV:llä kyselyt
-
Hienoa, että auto kehittyy ja kiva kun pääset reenailee meitin kanssa!
Tiikeri tulee olemaan ensikaudella potentiaalinen haaste etenkin akselille Hadesbear-Pikku-Pastori-Tiikeri, näin uskon.
Plussat myös tosi asiallisesta kimppatilausmahkusta, nää on tosi hienoja tilaisuuksia, tilaisin jos olis wraith, muttei oo.
Kehitystä on selkeesti tässä tiimissä verraten viime kauteen, hienoa, kisat tiukkenee! :)
-
noni vetarin vaihto suorritettu. Tuskin tota wraitti rautaa ajamalla poikki saa, oli toi oman linkki telineen yks ruuvi liianpitkä ja sorvas vetarin poikki. Ihmeen pitkään on kestäny kun koko kauden ajanu tolla setillä, yhtään ei akseli nahistellu vastaan sillonkun ton rakentelin ja rullaavana pyörittelin.
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Tiikeri/IMG_1099_800x600.JPG/_full.jpg)
"Hyvä että on vara-auto" ja vielä hienompaa että entinen omistaja oli liimannu ton pätkän akselin päähän kiinni oli meinaan pikkasen tiukassa, onneksi lämpö autto toivottavasti ei paljoa heikentäny akselia kun sai lämmitellä aika reippaasti että sai pois.
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Tiikeri/IMG_1100_800x600.JPG/_full.jpg)
-
Hienosti ajettu syyskauden avaus, alkaa palat todella loksahtaa kohillee, voitto ei ollut tänään kaukana!
Tuosta kun jatkaa, niin kehitys vie vääjäämättä tekemään historiaa ;)
-
Hienosti ajettu syyskauden avaus, alkaa palat todella loksahtaa kohillee, voitto ei ollut tänään kaukana!
Tuosta kun jatkaa, niin kehitys vie vääjäämättä tekemään historiaa ;)
Joo olihan se ihan kohtuullista ajoa tänään, positiivisempää oli ettei darra ollu kaukana pisteissä ja huomenna darra vois olla pisteissä takana. Tosin Samu kerää kiukkua yön yli ni huomenna se ero pisteissä on taas se normaali 500 pistettä kakkoseen.
Mitään ihmeitä ei jaksa tigrulle tehdä tänään illalla sen verran univelkaa mittarissa, vaikka nuo sähkö häiriöt jatkaa olemassa oloillaan vaivata, täytyy seuraavaksi avata toi vastari oisko siellä joku vika kun herää todella pitkän miettimis tauon jälkeen tuo maxsi kun lyö virrat kiinni. ihmeellisintä siinä on tuo yhteys kosteuteen kun kotona testailee ni nopari piippaa heti kun lyö virrat kiinni ja tälleen märkänä päivänä kun pistää sähköt päälle ni menee minuutti ennenkun nopari piippaa, Tai sitten tiikerillä on kisa kammo.
-
Pieniä muutoksia pitää omaan autoon tehdä aamusella, että on vehkeet tikissä. ;) Huomenna siis kovaa vääntöä!
-
Ei se modaaminen vaan ota loppuakseen. Possussa tykästyny tohon alumiiniseen etuakseliin ni täytyyhän semmonen tähänkin saada.
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Tiikeri/IMG_1133_800x600.JPG/_full.jpg)
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Tiikeri/IMG_1131_800x600.JPG/_full.jpg)
Siinä etuakselin rungot puntarilla tommosen 50 grammaa tulee eteen lisää painoa saattas isot pawitkin istua rinteeseen paremmin nyt tosin kauden päätökseen lähdetään kyllä omatekosilla runttaamaan.
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Tiikeri/IMG_1136_800x600.JPG/_full.jpg)
Koko komeus nyt tommosen 1419 grammaa ajokuntosena varmaan joutuu käymään tänään vähän testaamassa mimmonen tuli.
-
Ei se loppukausi nyt ihan käsikirjoituksen mukaan mennyt, vaikka auto kyllä on iskussa ja kohtuu tasanen suorrittaja on vaan taso tän hetken modissa niin jäätävän kova että pienet virheet rankasee kovaa.
No kumminkin ens kaudelle on valmis auto nyt pääsee reenaamaan heti kun lumet sulaa toisin kun tämän kauden alku jolloin ekat testit tehtiin käytännössä ekan gp:een alla ja pitkin kauttakin tuli tehtyä radikaaleja muutoksia autoon.
Mutta onnittelut kanssa kilpailijoille tän kauden osalta tiikeri ajaa kauden vikan kisan lauantaina ja menee hyllyyn lataamaan akkuja ens kautta varten.
-
Tätäkin tuli ropellettua tänään jopa näinkin isosti että korjailin vanhoista TD02:sista uudet TD04:set tai ainakin tuo lapa-asettelu on kokeilussa noissa renkaissa, ei kauheesti luottoa ole että nuo renkaanseinät kestää pitkälle kautta mutta kaippa noilla saa kokeiltua miten lavat puree, tarkotus olisi löytää kovalle hiekalla paremmin toimivaa kuviointia kun tuonne pehmeeseen juoksuhiekkaan on kuviot kunnossa. Jos sitten hommaa uudet aihiot jos osoittautuu toimivaksi.
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Rengastehtaan+kokoonpano+kuvat/IMG_1363_800x600.JPG/_full.jpg)
viistotetun palikan päälle liimattu lätyskät palaset väliin jää pieni lapiomainen väli ja lapakuvio tommonen hajanainen ei pitäsi pompottaa kovalla niin paljoa.
Heitin wraitista lyhkäsemmät iskaritkin tähän kokeeksi josko vaikka toimisi paremmin. Auto muuten iskussa ottamaan uusikausi vastaan enköhän minä tällä autolla kauden alota saa mini moskiitto odottaa että iso moskiitto toimii ennekun aletaan siitä loihtimaan kilpuria.
-
Tänää näpertelin Tiikeriinkin pidemmät välitykset eteen, samalla kävin kokeilemassa TD04:sia rinteessä. Renkaat toimii ja maavaraa oli passeli vaikka vähän madaltuikin.
Akustosta vain toinen akku tyhjeni sama vika taisi olla kauden avauksessakin kun auto oli jotenkin tehottoman olonen, täytyy väkertää uus tuommonen jako palikka että saa virtaa molemmista akuista.
-
Laitetaampa juttua vähän tuosta "uutukaisesta" tiikeristä joka sai viime viikonaikana uuden rungon joka siis kantaa nimeä plastix evoluzion.
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Tiikeri/IMG_1393_800x600.JPG/_full.jpg)
Auto on siis käytännössä täysin uusi eri runko ja eri akselit tarkotus oli nopsaa koittaa miten kevyt tuosta lihalaatikko rungosta ja wraitin akseleista tulisi kun käyttäisi vielä mahdollisimman paljon muovisia osia, takaportiksi jätin vanhan tiikerin rullaavaksi odotteleen hyllyyn jos tästä vaikka sattuisi muovi napsahtamaan poikki harjotuksissa kun annoin aika huolella happea tuolle ennen säkylän kisaa että näki kuinka tuo kestää.
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Tiikeri/IMG_1388_800x600.JPG/_full.jpg)
Mutta auto kesti rääkin ja puntari pysähtyy noin 2100 grammaa, ja tuntui muutenkin ainakin yhtä hyvältä balansiltaan kuin edellinen runko joten ilmoitin tuon tekeleen säkylän kisaan josta tulikin sitten palli paikan arvoinen suorritus joten eiköhän tällä jaketa. ensi viikolla jatkan lihalaatikko sorvaamolla ja teen mini moskittoon taas uuden rungon joka toivottavasti on sitten jo se viimeinen ja täydellinen.
-
Varsin mainio debyytti uudestaan asetetulla Tiikerillä! Kevennysoperaatio ja omatekorunko tuosta
lihalaatikosta on varsin toimiva konsepti. Tuon kun pitää tuollasena ja ajoja alle, niin kaudella tulee
olemaan kovaa kisailua ja hyvä niin!
Onnea 3-sijasta kauden avauksessa! :)
-
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Rengastehtaan+kokoonpano+kuvat/IMG_1399_800x600.JPG/_full.jpg)
Tällä renkaalla lähdetään sunnuntaina rinteeseen, akullisen testailin tänään kun sain liimattua noi palaset kiinni. Enään ei niin hyvin toiminu nopeus renkaana kun ilman lappusia mutta nyt puree rinteeseen ihan jännästi joten testaampa ihan koko kilpailun verran.
-
Kylläpäs nyt on tiheimmät, mutta samalla hentoset laparenkaat luotu.
Varsin mielenkiintoinen rakennelma ja odottelen innolla näkeväni ne tositoimissa ;)
-
Onnittelut upeasta 2-sijasta pohjassa! Ei ollut voittokaan kaukana, mutta ennenkaikkea kehitys näkyy!
Uudet TD renkaat toimivat pohjassa hienosti, ajo oli tasaista ja varmaa, tuossa on oikeaa meininkiä, onnex olkoo!
-
Joopajoo päivitelläämpä välillä tätäkin
Alkuviikosta tuli tehtyä uudet renkaat "jälleen" eihän entisillä sijotuttu kun vasta kakkoseksi ni täytyy yrittää enemmän
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Tiikeri/kuva0163_800x600.jpg/_full.jpg)
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Tiikeri/kuva0158_800x600.jpg/_full.jpg)
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Tiikeri/kuva0156_800x600.jpg/_full.jpg)
Elikkäs TD037 on nähnyt julkaisu päivänsä, testiapuna oli kohtalaisen hyvä mittari kuten kuvista näkyy ei näillä ainakaan huonommin menty.
Ainoa miinus uusien renkaiden myötä tuli painoa lisää suorastaan ihmetyttää kun sitä tuli niin että puntari pysähtyy nyt päälle 2300 gramman mikä nyt ei kisaamista estä mutta on se liikaa, liekö sitten masherit painavampaa gummia vai onko nuo vanteet niin jumalattoman painavat. Varmaan renkaat hyppää joillekkin liimavanteille painon säästöksi mutta mennään hetki näillä.
Uusisa renkaissa oli sen verran potkua että yks kardaani ja todenäkösesti yks moottori menetettiin heti ekalla akullisella voi toki olla että tuo jo mouhijassa nähty castlen 5700 on jo pikkasen väsyny ja hyllystä löytyy uutta konetta tilalle joten tällänen rengastus nähdään säkylässä katotaan mihin se riittää.
-
Jahas!
Masher ja onko lapana sisäkummii muotoon taivutetusti liimattuna, 9 lapaako?
Kantopinta-ala näyttää hyvältä, onko siellä ajateltu samaa, että siitä on etua? ;)
Mikä tuli lopulliseksi korkeudeksi lapoineen?
Odotan innolla näkeväni renkaat sekä ajossa, että ihan autossa kiinnitettynä.
-
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Tiikeri/20140606_194027_800x480.jpg/_full.jpg)
Tänää yhen akun reenit huomenna enemmän, että asia nyt ois tarpeeks epäselvää ni tämähän on sama sama auto nykyään kun possu mut koppana tigru. Tänään koitin iskareina axialin sxc tolppia ja tuntu aikas hyvältä "ekan" kerran tämäkin auto jousti johonkin päin :)
-
Kun ei noi Wraitit taivu sudujen perässä on kai itekkin pakko vastata huutoon !
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Tiikeri/20150305_170949.jpg/_img1280.jpg)
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Tiikeri/20150305_171034.jpg/_img1280.jpg)
jotain uuttahan sitä on taas tehtävä kun tuo lumen pentele sulaa niin kovin nopeesti
-
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Tiikeri/20150305_170949.jpg/_img1280.jpg)
SuDut on todettu suorituskykysiks kevyinä. Mutta aiot näköjään tehdä painavan SuDun. Ihan hieno nähdä, miten tonnisudulla pärjää ;).
-
Ilmeisesti viittaan komeasti hohtavaan alumiiniseen laatikonkuoreen, painoa tuli 15 grammaa lisää verrattaen muoviin ni en näe tuota vielä tonni lisäyksenä. Toki taka-akseli pysyy wraittina että sieltä sais pois vähän.
-
Mielenkiintoinen projekti ja katsotaan keväällä miten toimii. Alle 1700g pitää olla tai SuDU-rungon edut eivät pääse vaikuttamaan positiivisesti..
-
Alle 1700g pitää olla tai SuDU-rungon edut eivät pääse vaikuttamaan positiivisesti..
Nimimerkillä Toxo vajaa 2 kiloo. ;D
-
(http://skeidarutto.kuvat.fi/kuvat/Tiikeri/20150408_194302.jpg/_img1280.jpg)
Pikkasen piti käydä ensisavuja ottamassa kun sai auton nippuun, huomenna vähän idemmät sessiot että sais vähän tuntumaan uuteen tekeleeseen enne säkylän koitosta. Ensivaikutelma oli kyllä positiivinen ei nääs sudu paljon hankaa nypyn ylityksissä niinkun vanha runko ;)